Arena Personal Sverige AB jobb i Umeå

Hitta lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB i Umeå. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Umeå.

B-chaufför i Norrland

Personbilsförare, persontransporter
Läs mer Jul 2
Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom Norrland!

Vi behöver hjälp av dig till ett behovsuppdrag i Norrland där majoriteten av din tid kommer att spenderas i bil.
Du kommer kunna få åka runt stora delar av Norrland och vara behjälplig med detta uppdrag.
Detta är ett uppdrag där du kommer behöva vara behjälplig med dator, så en relativt god teknisk förmåga efterfrågas.
Uppdraget innefattar aktivering av olika kort, detta har du 5 dagar på dig att aktivera.

Vi ser gärna att du har:
Tillgång till egen bil (reseersättning tillkommer)
Egen laptop

Du kommer få utbildningar digitalt för att klara av uppdraget, mer information om uppdraget tas under intervjun.
Vi ser gärna att du kan starta omgående.

Ansök nu

B-chaufför i Norrland

Personbilsförare, persontransporter
Läs mer Jul 15
Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom Norrland!

Vi behöver hjälp av dig till ett behovsuppdrag i Norrland där majoriteten av din tid kommer att spenderas i bil.
Du kommer kunna få åka runt stora delar av Norrland och vara behjälplig med detta uppdrag.
Detta är ett uppdrag där du kommer behöva vara behjälplig med dator, så en relativt god teknisk förmåga efterfrågas.
Uppdraget innefattar aktivering av olika kort, detta har du 5 dagar på dig att aktivera.

Vi ser gärna att du har:
Tillgång till egen bil (reseersättning tillkommer)
Egen laptop

Du kommer få utbildningar digitalt för att klara av uppdraget, mer information om uppdraget tas under intervjun.
Vi ser gärna att du kan starta omgående.

Ansök nu

B-chaufför i Norrland

Personbilsförare, persontransporter
Läs mer Jun 24
Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom Norrland!

Vi behöver hjälp av dig till ett behovsuppdrag i Norrland där majoriteten av din tid kommer att spenderas i bil.
Du kommer kunna få åka runt stora delar av Norrland och vara behjälplig med detta uppdrag.
Detta är ett uppdrag där du kommer behöva vara behjälplig med dator, så en relativt god teknisk förmåga efterfrågas.
Uppdraget innefattar aktivering av olika kort, detta har du 5 dagar på dig att aktivera.

Vi ser gärna att du har:
Tillgång till egen bil (reseersättning tillkommer)
Egen laptop

Du kommer få utbildningar digitalt för att klara av uppdraget, mer information om uppdraget tas under intervjun.
Vi ser gärna att du kan starta omgående.

Ansök nu

B-chaufför i Norrland

Personbilsförare, persontransporter
Läs mer Jun 18
Nu söker vi dig som vill arbeta extra inom Norrland!

Vi behöver hjälp av dig till ett behovsuppdrag i Norrland där majoriteten av din tid kommer att spenderas i bil.
Du kommer kunna få åka runt stora delar av Norrland och vara behjälplig med detta uppdrag.
Detta är ett uppdrag där du kommer behöva vara behjälplig med dator, så en relativt god teknisk förmåga efterfrågas.
Uppdraget innefattar aktivering av olika kort, detta har du 5 dagar på dig att aktivera.

Vi ser gärna att du har:
Tillgång till egen bil (reseersättning tillkommer)
Egen laptop

Du kommer få utbildningar digitalt för att klara av uppdraget, mer information om uppdraget tas under intervjun.
Vi ser gärna att du kan starta omgående.

Ansök nu

Terminalarbetare till ett postterminal i Umeå

Terminalarbetare
Läs mer Jan 17
Vem är du? Du är en framåt och arbetsvillig person som inte är rädd för att ta i. Du fungerar bra som en lagspelare i grupp och har samtidigt förmågan att jobba självständig. För att passa till tjänsten bör du vara noggrann, nyfiken, social, initiativtagande och effektiv i ditt arbete. En god fysik Du skall vara flexibel då du kan arbeta på olika avdelningar under ett och samma arbetspass!

Arbetsuppgifterna sortera brev och paket på en terminal.

Arbetstiderna är varierande men infaller måndag till söndag. Arbetstiderna är kvällar och nätter men även morgnar och dagar.

Krav för att vara aktuell för tjänsten är att du studerar eller har en annan sysselsättning på minst 50 %. Du ska även ha B-körkort så att du kan rotera med arbetsuppgifterna.

Du behöver även kunna tala och läsa svenska obehindrat.

Meriterande är om du har erfarenhet av terminalarbete. Vi lägger stor vikt vid din inställning till de arbetsuppgifter du tar dig an!

Ansök nu

Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Nov 15
Arbetslivsresurs utvecklar sin verksamhet i Umeå. Vi söker därför en engagerad Arbetsterapeut!

Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!

Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande:

Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga

Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga

Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport

Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats.

Utföra administration som tillhör uppdraget

Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet

Bidra till nöjda deltagare

Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens, eller är villig att lära dig, att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP).

Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor.

VI ERBJUDER:

Nya spännande utmaningar varje dag!

Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor - vi har roligt på jobbet!

En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor

En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete

Möjlighet att göra skillnad - hjälpa människor till sysselsättning

Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter.

Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Sara Björnberg sara.bjornberg@arbetslivsresurs.se

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Dec 5
Arbetslivsresurs utvecklar sin verksamhet i Umeå. Vi söker därför en engagerad Arbetsterapeut!

Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!

Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande:

Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga

Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga

Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport

Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats.

Utföra administration som tillhör uppdraget

Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet

Bidra till nöjda deltagare

Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP).

Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor.

VI ERBJUDER:

Nya spännande utmaningar varje dag!

Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor - vi har roligt på jobbet!

En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor

En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete

Möjlighet att göra skillnad - hjälpa människor till sysselsättning

Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter.

Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Sara Björnberg sara.bjornberg@arbetslivsresurs.se

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jobbcoach Arbetslivsresurs - sommarjobb med framtida anställningsmöjligh...

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 8
Är du på sluttampen av din utbildning till studie- och yrkesvägledare, personalvetare, bettendevetare eller arbetsterapeut och funderar över vad du ska jobba med när du är färdigutbildad? Då kan arbetet hos oss på Arbetslivsresurs vara något för dig!

Arbetslivsresurs är just nu Sveriges största leverantör av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Vi har i många år arbetat med jobbmatchning, karriär och omställning samt arbetslivsinriktad rehabilitering och kan därför erbjuda våra anställda ett varierande och utvecklade arbete.

Just nu söker vi dig som är ivrig att komma ut i arbetslivet efter dina år som student och vill arbeta hos oss under sommaren. Givetvis finns mycket goda möjligheter till fortsatt anställning även efter sommaren - vi uppskattar alltid engagerade, flexibla och samarbetsvilliga medarbetare!

Vi söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänster Rusta och Matcha, Introduktion till arbete samt Karriärvägledning. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, motiverande samtal, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under juni, juli och augusti. Arbetet sker även ute hos arbetsgivare och utbildningsanordnare så du behöver därför ha körkort och tillgång till egen bil.

KRAV

- Minst 3 års högskoleutbildning på heltid (180hp)

- 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid (även deltidsanställningar kan sammanräknas)

- Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt

- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift

- God administrativ förmåga och datorvana

Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete.

Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta tillsammans med oss!

Har du frågor - kontakta Gruppchef Sara Björnberg, 072-204 91 81 sara.bjornberg@arenapersonal.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se)

Ansök nu

Jobbcoach/Handledare Arbetslivsresurs Umeå

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 8
Arbetslivsresurs i Umeå söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha samt även handleda arbetssökande inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Karriärvägledning. Som jobbcoach i tjänsten Rusta och Matcha genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Målet är att den arbetssökande ska börja arbeta eller studera. Som handledare i tjänsten Karriärvägledning kommer dina arbetsuppgifter kommer att vara att handleda individer i grupp. Du genomför aktiviteter som till exempel seminarier, grupparbeten, studiebesök med mera. I rollen kommer du att samverka med dina kollegor samt Studie och Yrkesvägledarna som för att hjälpa individen att upprätta en karriärplan.

Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

KRAV

Minst 2 års högskoleutbildning på heltid

Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper

Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift

God administrativ förmåga och datorvana

Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete.

Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta tillsammans med oss!

Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på hel- eller deltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsort är Umeå men då arbetet även sker ute hos arbetsgivare/utbildningsanordnare behöver du ha körkort och tillgång till egen bil.

Har du frågor - kontakta Gruppchef Sara Björnberg, sara.bjornberg@arbetslivsresurs.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se/)

Ansök nu

Arbetskonsult

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Apr 11
Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!

Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetskonsult kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktik/prövningsplatser till dem.

Som arbetskonsult kommer du jobba med våra tjänster Introduktion till arbete, Rusta och matcha samt andra kommande uppdrag. Samtliga tjänster avser att stödja arbetssökande i behov av att komma ut på arbetsmarknaden eller arbetsförberedande insatser.

Arbetskonsultens roll är att genomföra olika insatser både på individ och gruppnivå som exempelvis kartläggning av resurser, föreläsningar, anordna prövningsplatser samt ha coachande och motiverande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och utvecklande. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden.

Vi stärker Styrkor!

Vi erbjuder:

- Nya spännande utmaningar varje dag!
- Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor - vi har roligt på jobbet!
- En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor
- Uppdrag med frihet under ansvar
- Möjlighet att göra skillnad - hjälpa människor till sysselsättning


Du är:

- Prestigelös, flexibel och gillar variation i arbetsuppgifterna
- Kommunikativ, kontaktskapande och bygger nätverk
- Resultatinriktad och kvalitetsmedveten med stark drivkraft
- Strukturerad och van vid att arbeta enligt fastställda processer


Din profil

Minst två års högskoleutbildning inom någon av följande inriktningar:

- Samhällsvetenskap
- Beteendevetenskap
- Pedagogik
- Medicin
- Arbetsterapeut - Starkt meriterande!


Utöver ovanstående utbildningsvägar krävs det även att man har:

- Minst 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell och/eller grupphandledning av personer med kognitiv och/eller psykisk ohälsa samt fysiska funktionsnedsättningar under de senaste sju åren.
- God kännedom om den lokala arbetsmarknaden och brett kontaktnät hos lokala företag
- Ett coachande lösningsinriktat förhållningssätt
- Mycket god administrativ förmåga och är en van datoranvändare
- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- Ett flexibelt förhållningssätt till arbetsplats och resande i tjänsten
- B-körkort samt tillgång till bil




Ansökan

För mer information om tjänsten, kontakta Gruppchef Sara Björnberg, sara.bjornberg@arbetslivsresurs.se
Urval och intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten

Arbetslivsresurs ingår i Arenakoncernen. I koncernen ingår bolagen Arbetslivsresurs, Arena Personal, Arena utbildning, Impact, Humanus och World Class som tillsammans erbjuder långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer, företag och medarbetare. Koncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning & rekrytering, Hälsa & rehabilitering samt Karriär & omställning.
Vi finns heltäckande runt om i landet och bolagen sitter tillsammans i våra lokaler. Vi har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete.
Inom Arenakoncernen tror vi starkt på mottot att ett fungerande arbetsliv är nyckeln till ett fungerande samhälle. Alla våra medarbetare gör skillnad varje dag genom att skapa förutsättningar för att just detta skall uppfyllas.
Våra insatser gör skillnad.

Ansök nu

Yrkeslärare inom barn och fritid

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Nov 4
Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, Svenska för invandrare samt grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser.

Tillsammans med oss på Arena Utbildning är du med och bygger framtidens vuxenutbildning för blivande barnskötare/elevassistenter i Umeå. Som lärare inom barn- och fritidsområdet spelar du därför en mycket viktig roll i vår organisation, då en yrkesutbildning ofta är nyckeln till arbetsmarknaden för våra elever. Vi söker främst en behörig yrkeslärare. Tjänsten innebär att du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån styrdokument och elevernas behov. Du kommer att ingå i ett kompetent ämneslag med engagerade kollegor.

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande arbetsplats, där du har stora möjligheter att påverka och lägga upp ditt arbete tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som

Brinner för att motivera och engagera dina elever

Har drivkraft och vilja att vara med och utveckla vår verksamhet

Skapar de bästa tänkbara förutsättningarna för att våra elever ska nå sina mål.

Har god samarbetsförmåga och ett coachande/validerande förhållningssätt

Vill arbeta i en mångkulturell miljö

Kravspecifikation

Behörig lärare inom barn och fritid alt. att du studerar/avser att studera till yrkeslärare inom området.

Meriterande

Datorvana och erfarenhet av att arbeta med digital läroplattform

Erfarenhet av vuxenutbildning och undervisning av elever med annat modersmål än svenska är meriterande

Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Yrkeslärare inom vård och omsorg

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Nov 4
Arena Utbildning växer och söker vårdlärare till våra uppdrag mot kommuner och arbetsförmedlingen i Umeå

Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, samt Svenska för invandrare, grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser.

Vi söker dig som vill arbeta med motiverade elever där de flesta har utomnordisk bakgrund. Du arbetar flexibelt och kreativt med stort eget ansvar där du får vara med och utveckla utbildningen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med en pedagogisk resurs vars arbetsuppgift kommer att vara att stötta elever med särskilda behov. Tjänsten innebär att du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån styrdokument och elevernas behov.

Du ingår i ett arbetslag där du förväntas organisera och utveckla utbildningen. Du har även kontinuerliga kontakter med APL platser och arbetslivet.

Vi söker dig som

Brinner för att motivera och engagera dina elever

Har drivkraft och vilja att vara med och utveckla vår verksamhet

Skapar de bästa tänkbara förutsättningarna för att våra elever ska nå sina mål.

Har god samarbetsförmåga och ett coachande/validerande förhållningssätt

Vill arbeta i en mångkulturell miljö



För att vara aktuell för tjänsten som yrkeslärare vill vi att du har:

behörighet som lärare inom vård- och omsorg

god pedagogisk förmåga

god kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt

yrkeserfarenhet

Erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete (minst 4 år)

Erfarenhet av att utbilda elever inom vård och omsorg (minst 4 år)

Meriterande

Datorvana och erfarenhet av att arbeta med digital läroplattform

Erfarenhet av vuxenutbildning och undervisning av elever med annat modersmål än svenska är meriterande

Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Yrkeslärare inom vård och omsorg Umeå

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Sep 28
Arena Utbildning växer och söker vårdlärare till våra uppdrag mot kommuner och arbetsförmedlingen i Umeå

Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, samt Svenska för invandrare, grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser.

Vi söker dig som vill arbeta med motiverade elever där de flesta har utomnordisk bakgrund. Du arbetar flexibelt och kreativt med stort eget ansvar där du får vara med och utveckla utbildningen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med en pedagogisk resurs vars arbetsuppgift kommer att vara att stötta elever med särskilda behov. Tjänsten innebär att du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån styrdokument och elevernas behov.

Du ingår i ett arbetslag där du förväntas organisera och utveckla utbildningen. Du har även kontinuerliga kontakter med APL platser och arbetslivet.

Vi söker dig som

Brinner för att motivera och engagera dina elever

Har drivkraft och vilja att vara med och utveckla vår verksamhet

Skapar de bästa tänkbara förutsättningarna för att våra elever ska nå sina mål.

Har god samarbetsförmåga och ett coachande/validerande förhållningssätt

Vill arbeta i en mångkulturell miljö



För att vara aktuell för tjänsten som yrkeslärare vill vi att du har:

behörighet som lärare inom vård- och omsorg

god pedagogisk förmåga

god kommunikationsförmåga muntligt och skriftligt

yrkeserfarenhet

Erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete (minst 4 år)

Erfarenhet av att utbilda elever inom vård och omsorg (minst 4 år)

Meriterande

Datorvana och erfarenhet av att arbeta med digital läroplattform

Erfarenhet av vuxenutbildning och undervisning av elever med annat modersmål än svenska är meriterande

Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Yrkeslärare inom barn och fritid

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Sep 28
Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, Svenska för invandrare samt grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser.

Tillsammans med oss på Arena Utbildning är du med och bygger framtidens vuxenutbildning för blivande barnskötare/elevassistenter i Umeå. Som lärare inom barn- och fritidsområdet spelar du därför en mycket viktig roll i vår organisation, då en yrkesutbildning ofta är nyckeln till arbetsmarknaden för våra elever. Vi söker främst en behörig yrkeslärare. Tjänsten innebär att du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån styrdokument och elevernas behov. Du kommer att ingå i ett kompetent ämneslag med engagerade kollegor.

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande arbetsplats, där du har stora möjligheter att påverka och lägga upp ditt arbete tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som

Brinner för att motivera och engagera dina elever

Har drivkraft och vilja att vara med och utveckla vår verksamhet

Skapar de bästa tänkbara förutsättningarna för att våra elever ska nå sina mål.

Har god samarbetsförmåga och ett coachande/validerande förhållningssätt

Vill arbeta i en mångkulturell miljö

Kravspecifikation

Behörig lärare inom barn och fritid alt. att du studerar/avser att studera till yrkeslärare inom området.

Meriterande

Datorvana och erfarenhet av att arbeta med digital läroplattform

Erfarenhet av vuxenutbildning och undervisning av elever med annat modersmål än svenska är meriterande

Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Studie & Yrkesvägledare

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Sep 23
Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Du är duktig på att lyssna, bra på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att hitta nästa steg i livet. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på vårt kontor i Västerås.

Som konsult hos Arbetslivsresurs kommer du att arbeta med KVL vilket är en tjänst från Arbetsförmedlingen. Vi söker dig som är lyhörd och en god kommunikatör. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg. Talar du arabiska, dari eller tigreanska ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas ta nästa steg i livet.

Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete och alltid levererar med kvalitet. Har du körkort och tillgång till bil ser vi det som meriterande. Utöver nedan listade skall-krav fäster vi i denna rekrytering stor vikt vid din personlighet.

Meriterande för tjänsten: Språkkunskaper i Arabiska

För att få arbeta med tjänsten KVL krävs att du har:

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.

Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, dock ej via mail.

Ansök nu

Lärare i Vård och omsorg

Lärare i gymnasiet
Läs mer Sep 21
Arena Utbildning växer och söker ytterligare en vårdlärare till vår vårdbiträdesutbildning som Arbetsförmedlingen upphandlat.

1 tjänst 100% med tillträde snarast, provanställning 6 månader, med placering i Umeå.

Arena Utbildning är ett utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning på uppdrag av drygt 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskola samt privata företag/arbetsgivare, där vi skräddarsyr utbildningar så att de matchar specifika behov på arbetsmarknaden. Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar, exempelvis yrkesutbildning inom Vård och omsorg, Barn och fritid, Lager och logistik, Hotell och turism, Tandsköterska, samt Svenska för invandrare, grundläggande och gymnasiala teoretiska kurser.

Vi söker dig som vill arbeta med motiverade elever där de flesta har utomnordisk bakgrund. Du arbetar flexibelt och kreativt med stort eget ansvar där du får vara med och utveckla utbildningen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med en pedagogisk resurs vars arbetsuppgift kommer att vara att stötta elever med särskilda behov. Tjänsten innebär att du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån styrdokument och elevernas behov.

Du ingår i ett arbetslag där du förväntas organisera och utveckla utbildningen. Du har även kontinuerliga kontakter med APL platser och arbetslivet.

Din profil

Vi söker dig som:

Brinner för att motivera och engagera deltagare.

Skapa de bästa tänkbara förutsättningar för att våra deltagare ska nå sina mål.

Har god samarbetsförmåga och ett coachande förhållningssätt.

Vill arbeta i en mångkulturell miljö.

Kravspecifikation:

Behörig vårdlärare/yrkeslärare

minst fyra (4) års yrkeserfarenhet från vård och omsorgsarbete

minst fyra (4) års erfarenhet av att ha undervisat i utbildning inom vård och omsorg

Meriterande:

Datorvana och erfarenhet av att arbeta med digital lärplattform

Erfarenhet av vuxenutbildning och undervisning av elever med annat modersmål än svenska är meriterande

Anställningsform: Heltid

Välkommen med din ansökan!

Ansök med CV samt intyg som styrker kravspecifikation. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Arbetsgivaren AU Utbildning AB

Ansök nu

Sommarvikariat C chaufför

Paketbilsförare
Läs mer Maj 22
Om tjänsten
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi C och CE-chaufförer som vill arbeta hos oss och ingå i vår bemanningspool för att antingen jobba heltid eller täcka upp hos våra kundföretag vid tillfälliga arbetstoppar, frånvaro och ledigheter. Du blir anställd som konsult och uthyrd till våra kunder.

Arbetet är väldigt varierande och en dag är sällan den andra lik. För att klara arbetet måste du vara flexibel, punktlig, händig och ha en bra inställning till service. Som chaufför är du företagets ansikte ut mot kund.

Arbetstiderna kan varierna.


Din profil
*Du som söker skall ha C eller CE behörighet.
*Digitalt färdskrivarkort & YKB är ett krav.
*Truckkort samt vana av handdator & terminalarbete är väldigt meriterande.

Vi söker dig som brinner för arbetet som chaufför & gillar att ha många bollar i luften.
Då arbetet som chaufför innehåller ett pressat tidsschema ställer vi krav på att du håller en god servicenivå i ett arbete med högt tempo där tiden är knapp.

Som person är du flexibel, serviceinriktad och uppskattar eget ansvar. Du är en lagspelare som värdesätter vikten av teamwork. Du måste behärska svenska språket i tal och skrift eftersom att all kommunikation sker på svenska.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Vi tar gärna emot din ansökan så fort som möjligt. Kontakta mig för funderingar, maria.fjellstrom@arenapersonal.com eller 0761453186.
Din ansökan gör du genom att klicka på Ansök här och skicka in ditt CV med personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan

Ansök nu

C och CE - chaufförer sökes till kund

Paketbilsförare
Läs mer Maj 3
Om tjänsten
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi C och CE-chaufförer som vill arbeta hos oss och ingå i vår bemanningspool för att antingen jobba heltid eller täcka upp hos våra kundföretag vid tillfälliga arbetstoppar, frånvaro och ledigheter. Du blir anställd som konsult och uthyrd till våra kunder.

Arbetet är väldigt varierande och en dag är sällan den andra lik. För att klara arbetet måste du vara flexibel, punktlig, händig och ha en bra inställning till service. Som chaufför är du företagets ansikte ut mot kund.

Arbetstiderna kan varierna.


Din profil
*Du som söker skall ha C eller CE behörighet.
*Digitalt färdskrivarkort & YKB är ett krav.
*Truckkort samt vana av handdator & terminalarbete är väldigt meriterande.

Vi söker dig som brinner för arbetet som chaufför & gillar att ha många bollar i luften.
Då arbetet som chaufför innehåller ett pressat tidsschema ställer vi krav på att du håller en god servicenivå i ett arbete med högt tempo där tiden är knapp.

Som person är du flexibel, serviceinriktad och uppskattar eget ansvar. Du är en lagspelare som värdesätter vikten av teamwork. Du måste behärska svenska språket i tal och skrift eftersom att all kommunikation sker på svenska.


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Vi tar gärna emot din ansökan så fort som möjligt. Kontakta mig för funderingar, maria.fjellstrom@arenapersonal.com eller 0761453186.
Din ansökan gör du genom att klicka på Ansök här och skicka in ditt CV med personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan

Ansök nu