Nordsunda AB jobb i Umeå

Hitta lediga jobb hos Nordsunda AB i Umeå. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Umeå.

Familjehemskonsulent i Västerbottens län - oberoende av ort

Socionom
Läs mer Okt 8
Arbetsbeskrivning
Söker du ett arbete som är självständigt, med utmaningar och där ledordet är flexibilitet har du nu hittat ett arbete som kan passa just dig. Vi söker en familjehemskonsulent som med sin kunskap och sina erfarenheter kan komma att komplettera vår arbetsgrupp.
Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att rekrytera och utreda familjehem samt ge stöd och handledning under tiden familjehemmet har en placering. I dina arbetsuppgifter ingår också att samordna och delta i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till de placeringar du ansvarar för. Du är även delaktig i planering och genomförande av utbildningar som erbjuds till familjehem.
Som familjehemskonsulent utgår du från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär resor i samband med fysiska möten samt handledning i familjehem.
Som familjehemskonsulent innebär din roll även att ha förmåga att skapa goda relationer med såväl familjehem som andra aktörer som finns runt det placerade barnet. Du ska kunna ha ett nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för de placerade barnen samt familjehem som du ansvarar för.


Om företaget
Nordsunda är ett företag som tillhandahåller konsulentstödda familjehem till barn och ungdomar på uppdrag av kommuner. Företaget startade 2015 och är väl etablerat men också växande. Nordsunda har ramavtal med Sveriges Kommuner och Regioner samt ett antal andra kommuner runt om i Sverige. Vårt huvudkontor är beläget i Umeå och vi har i dagsläget konsulenter i Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland samt Gävleborg
Nordsundas värdegrund präglas av välbefinnande, respekt, professionalitet och utveckling. Vi arbetar kontinuerligt och målinriktat med att förbättra och utveckla förutsättningarna för våra familjehem samt familjehemsvården i stort.


Om tjänsten
Vem är du?
Du som person är flexibel, har en positiv inställning till utmaningar, är alltid beredd på förändringar och förmåga att anpassa dig efter rådande situation.
Du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.
Du trivs med att skapa och bibehålla goda och givande relationer med kollegor, familjehem samt andra myndigheter som du kommer i kontakt med i ditt uppdrag som familjehemskonsulent.
Du har en god förmåga att kunna arbeta självständigt. Du sätter upp mål, planerar, håller tidsramar, är metodisk, noggrann och följer de lagar och riktlinjer som styr arbetet.
Du är engagerad i ditt arbete, brinner för socialt arbete och har förmåga att vara inlyssnande, erbjuda stöd och handledning utifrån det behov som varje enskild individ har då vi är noga med att anpassa vår handledning efter det behov som föreligger.



Krav på kompetens och kunskap
Du är utbildad Socionom eller har utbildning som uppdragsgivaren bedömer som likvärdig
Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård och/eller annat arbete inom socialtjänsten där du erhållit erfarenhet från arbete inom familjehemsvård
Körkort B och tillgång till egen bil.



Information om tjänsten
Heltid 40h i veckan
Start omgående, enligt överenskommelse
Mycket bilresor förekommer i tjänsten
Du utgår från ditt hem
Provanställning tillämpas, som kan övergå till en tillsvidareanställning



Vi erbjuder
Förtroendetid, vilket innebär att du till stor del har möjlighet att planera din egen arbetstid samtidigt som det förväntas att du ska kunna lägga viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa
Tjänstepension
Friskvårdsbidrag
Ledighet i samband med flertalet klämdagar under året då vi har rullande beredskap
Löpande fortbildning och kompetensutveckling



Du som får tjänsten kommer att mötas av mycket erfarna kollegor som ger dig möjligheten att på ett bra sätt komma in i arbetet.


Kontaktuppgifter och ansökan
Vi vill att du skickar in din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande.
Ansöker gör du med CV och personligt brev. Originalhandlingar på examensbevis ska kunna uppvisas i samband med anställning.
Om du blir kallad på intervju så förutsätts att du har med dig ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef, Familjehemsvård och Omsorg

Socionom
Läs mer Apr 13
Nordsunda AB är ett företag som tillhandahåller konsulentstödda familjehem till barn och ungdomar på uppdrag av kommuner. Företaget startade 2015 och en mängd kompetens och specialiteter har utvecklats under åren. Nordsunda har tillstånd från IVO att utöva konsulentstödd familjehemsvård och har ramavtal med Sveriges Kommuner och Regioner samt ett antal andra kommuner runt om i Sverige.
Vår inriktning är barn och ungdomar mellan 0–21 år med olika former av antisocialt beteende, psykiatrisk problematik samt barn och ungdomar som placeras av miljöskäl. Vi ser alltid till barnets bästa genom matchning av familjehem och ger familjehemmen bästa möjliga stöd.
Vi söker nu en verksamhetschef för vår konsultstödda familjehemsverksamhet med säte i Umeå.
Vi söker en person som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av familjehemsvård: har jobbat som föreståndare, verksamhetsansvarig, verksamhetschef eller hade liknande arbetsuppgifter. Du kanske vill byta arbetsplats eller känner sig beredd att gå vidare och ta nästa steg i karriären. Som socionom ska du ha goda kunskaper om gällande lagstiftning. Erfarenhet av socialt arbete, företrädesvis med barn/ungdomar/familjer och utredningsarbete är önskvärt. Du är kapabel att arbeta självständigt och trygg i din yrkesroll. Du har en god kommunikativ förmåga, en humanistisk människosyn och ett professionellt förhållningssätt. Som person är du nyfiken, engagerad, kreativ och lösningsorienterad.
Naturligtvis kommer det att finnas en del utmaningar men det finns även tydliga fördelar:
- Som verksamhetschef arbetar du självständigt
-Du har flexibla arbetstider och planerar ditt arbete på egen hand
-Du driver och utvecklar verksamheten på det sättet som du anser fungerar bäst
- Professionell och personlig utveckling
- Fortbildning och kompetensutveckling
-Bra villkor och god ersättning

Ansök nu

Familjehemskonsulent i Västerbottens län

Socionom
Läs mer Feb 3
Om företaget
Nordsunda är ett företag som tillhandahåller konsulentstödda familjehem till barn och ungdomar på uppdrag av kommuner. Företaget startade 2015 och är väl etablerat men också växande. Nordsunda har ramavtal med Sveriges Kommuner och Regioner samt ett antal andra kommuner runt om i Sverige. Vi har i dagsläget konsulenter i Västerbotten, Norrbotten och Västernorrland.
Nordsundas värdegrund präglas av välbefinnande, respekt, professionalitet och utveckling. Vi arbetar kontinuerligt och målinriktat med att förbättra och utveckla förutsättningarna för våra familjehem samt familjehemsvården i stort.
Vi vill nu förstärka vårt Team med fler familjehemskonsulenter för vår konsultstödda familjehemsverksamhet. Vi söker dig som är utbildad socionom. Vi söker en person med erfarenheter som socialsekreterare eller barnhandläggare.
Vårt huvudkontor är beläget i Umeå.
I denna spännande roll får du utbyte för ett socialt arbete med många olika funktioner; där rollen är att vara spindeln i nätet och agera en brygga för placerade barn/ungdomar, jourhemmet/familjehemmet, socialtjänsten, skola samt eventuella vårdnadshavare.
Om tjänsten
Vi söker nu en familjehemskonsulent som kan:


Stödja och vägleda jour- och familjehem
Rekrytera, utreda och utbilda familjehem
Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård
Både arbeta i team och självständigt
Vara med, utveckla och verka för högre standard i det sociala arbetet.



Som konsulent arbetar du självständigt och utgår hemifrån
Du har flexibla arbetstider och planerar ditt arbete på egen hand, du behöver vara beredd på att arbetet ibland behöver utföras på obekväma arbetstider. Arbetet innebär också att man på rullande schema innehar beredskap. I tjänsten ingår det resor och arbete ute i våra familjehem vid placeringar, uppföljningar samt vid andra besök.
Vi söker konsulent i Västerbotten, men vårt arbetsområde är Gävleborg, Västernorrland, Västerbotten, Norrbotten.


För denna tjänst krävs det att du:
Är utbildad socionom
Har minst två års arbete i kommunal socialtjänst
Har B-körkort



Det är även meriterande om du:
har erfarenhet från familjehemsvård
är utbildad i att utreda, utbilda och handleda familjehem
har god kännedom om BBIC samt “Ett hem att växa i” som vi erbjuder alla våra familjehem.



Det är även meriterande om du har gått en handledarutbildning mot jour- och familjehem.
Arbetet ställer höga krav på självständighet och flexibilitet. Du är duktig på att planera din egen arbetstid. Som person är du nyfiken, engagerad och lösningsorienterad.
Vad vi erbjuder
Ett varierande arbete på en arbetsplats med engagerade och duktiga kollegor
Fortbildning och kompetensutveckling löpande
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension



Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
För anställning hos oss, krävs utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister, som du tar med dig till fysisk intervju.
Lönevillkor : Fast lön med utrymme att höja sin tjänst. Provanställning tillämpas som kan gå över till en tillsvidareanställning för rätt person!
Vi intervjuar löpande så tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev om du är intresserad av tjänsten. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Familjehemskonsulent i Västerbottens län

Socionom
Läs mer Okt 31
Om företaget
Nordsunda är ett företag som tillhandahåller konsulentstödda familjehem till barn och ungdomar på uppdrag av kommuner. Företaget startade 2015 och är väl etablerat men också växande. Nordsunda har ramavtal med Sveriges Kommuner och Regioner samt ett antal andra kommuner runt om i Sverige. Vi har i dagsläget konsulenter i Västerbotten, Norrbotten och Västernorrland.
Nordsundas värdegrund präglas av välbefinnande, respekt, professionalitet och utveckling. Vi arbetar kontinuerligt och målinriktat med att förbättra och utveckla förutsättningarna för våra familjehem samt familjehemsvården i stort.
Vi vill nu förstärka vårt Team med fler familjehemskonsulenter för vår konsultstödda familjehemsverksamhet. Vi söker dig som är utbildad socionom.
Vårt huvudkontor är beläget i Umeå.
I denna spännande roll får du utbyte för ett socialt arbete med många olika funktioner; där rollen är att vara spindeln i nätet och agera en brygga för placerade barn/ungdomar, jourhemmet/familjehemmet, socialtjänsten, skola samt eventuella vårdnadshavare.
Om tjänsten
Vi söker nu en familjehemskonsulent som kan:


Stödja och vägleda jour- och familjehem
Rekrytera, utreda och utbilda familjehem
Ta emot förfrågningar och upprätta och hålla kontakt med kunder
Delta i utvecklingsarbetet runt konsulentstödd familjehemsvård
Både arbeta i team och självständigt
Vara med, utveckla och verka för högre standard i det sociala arbetet.



Som konsulent arbetar du självständigt och utgår hemifrån
Du har flexibla arbetstider och planerar ditt arbete på egen hand, du behöver vara beredd på att arbetet ibland behöver utföras på obekväma arbetstider. Arbetet innebär också att man på rullande schema innehar beredskap. I tjänsten ingår det resor och arbete ute i våra familjehem vid placeringar, uppföljningar samt vid andra besök.
Vi söker konsulent oberoende av hemort, men vårt arbetsområde är Gävleborg, Västernorrland, Västerbotten, Norrbotten, kan eventuellt utökas mot Jämtland.


För denna tjänst krävs det att du:
Är utbildad socionom
Har minst tre års arbete i kommunal socialtjänst
Har B-körkort



Det är även meriterande om du:
har erfarenhet från familjehemsvård
är utbildad i att utreda, utbilda och handleda familjehem
har god kännedom om BBIC samt “Ett hem att växa i” som vi erbjuder alla våra familjehem.



Det är även meriterande om du har gått en handledarutbildning mot jour- och familjehem.
Arbetet ställer höga krav på självständighet och flexibilitet. Du är duktig på att planera din egen arbetstid. Som person är du nyfiken, engagerad och lösningsorienterad.
Vad vi erbjuder
Ett varierande arbete på en arbetsplats med engagerade och duktiga kollegor
Fortbildning och kompetensutveckling löpande
Friskvårdsbidrag
Tjänstepension



Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
För anställning hos oss, krävs utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister, som du tar med dig till fysisk intervju.
Lönevillkor : Fast lön med utrymme att höja sin tjänst. Provanställning tillämpas som kan gå över till en tillsvidareanställning för rätt person!
Vi intervjuar löpande så tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev om du är intresserad av tjänsten. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu