Umeå: Säkerhetsskyddschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säkerhetsskyddschef i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2019-09-13 // Varaktighet: Heltid

VI ÄR UMEÅ ENERGI - ÄR DU VÅR NYA SÄKERHETSSKYDDSCHEF?

I energibranschens flexibla och mångsidiga miljö har vi ambitionen att realisera ett proaktivt, systematiskt och metodiskt säkerhetsskyddsarbete. Nu behöver vi dig som med tillgängliga resurser vill säkra att vi uppfyller standarder och lagkrav. Vi erbjuder en spännande tjänst med hög påverksansgrad och möjlighet att självständigt utveckla området. Vill du bedriva koncernens systematiska säkerhetsarbete? Välkommen till oss på Umeå Energi.

DIN VARDAG HOS OSS

Hos oss leder och organiserar du vårt arbete med säkerhetsskydd. Du arbetar operativt med lagkrav, informationsinhämtning och implementering för att strategiskt kvalitetssäkra vårt säkerhetsarbete. Förekommande arbetsuppgifter är utveckling och förvaltning av styrande dokument och säkerhetsrelaterade processer, utredning och uppföljning av incidenter, utbildningsinsatser och rapportering till myndigheter. Med ekonomiskt perspektiv möjliggör du investeringar på rätt ställe. Du har ett koncernövergripande ansvar att säkerställa:
- lagefterlevnad genom hantering av avtal och stödjande av verksamheten
- aktuella beredskaps-, storstörnings- och krisplaner existens och efterlevnad
- hot/risk-, sårbarhets-, konsekvens- och säkerhetsskyddsanalys genomförande och handlingsplaners upprättande

Du blir en del av vår HR-enhet bestående av ett tiotal medarbetare med olika specialistuppdrag. Du är sammankallande för vårt tvärfunktionella säkerhetsteam med fokus på IT, fastighet och säkerhetsklassade anläggningar. Du har nära dialog med bl a Umeå kommun, organisationer och tillsynsmyndigheter, ingår i Umeåregionens krisorganisation och rapporterar direkt till VD.

ÄR DET HÄR DU?

Vi söker dig med stort intresse för informationssäkerhet och IT samt brand-, säkerhet- och skalskydd. Du är analytisk och ambitiös, trygg i din yrkesroll och bekväm med ledningsuppdrag. Med struktur, lyhördhet och tydlig kommunikation fattar du beslut utifrån ett helhetsperspektiv. Du samverkar naturligt med både kollegor och externa parter för att lyckas - där du själv leder ditt arbete mot uppsatta resultatmål.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN

Du har relevant akademisk utbildning från universitet eller högskola. Du har genomfört säkerhetsutbildning och har omfattande kunskap om fysiskt skydd, säkerhetsskydd, informationssäkerhet och driftsäkerhet. Din förmåga att kommunicera och påverka bör vara väl dokumenterad. Erfarenhet av liknande uppdrag inom finansiell sektor eller myndighet, reglering och tillsyn inom säkerhetsskyddsvärd verksamhet är meriterande. Du har körkort för personbil. Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning genomförs innan tillträde.

ANSÖKNINGSTID OCH KONTAKT

Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2019-09-29. För mer information kontakta gärna rekryterande chef Christian Skanderby, 070-644 11 71. Fackliga företrädare når du via vår växel 090-16 00 00.

UMEÅ ENERGI

Umeå Energi AB är en energi- och kommunikationskoncern som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för el, värme och bredband för och i samverkan med våra kunder. Vi är en ambitiös organisation med en tydlig vision och högt ställda mål i en framtidsbransch i snabb omställning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Säkerhetschef

Nedan visas andra jobb i Umeå som Säkerhetschef.

Regional säkerhetschef till polisens Säkerhetsavdelning

Läs mer Feb 2
Är du redo för en större uppgift?




Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.




Säkerhetsavdelningen ansvarar för polismyndighetens säkerhetsskydd och verksamhetsskydd. Avdelningen består av regionala säkerhetsfunktioner samt nationella funktioner för bl.a. metodutveckling. De regionala säkerhetsfunktionerna har i uppdrag att både stödja polisregionen i säkerhetsfrågor och samtidigt ha ett nationellt perspektiv där stöd i metodutveckling och kompetensanvändning över hela landet är viktiga förutsättningar för säkerhetsverksamhetens utveckling och effektivitet.




Arbetsbeskrivning




Uppdraget som regional säkerhetschef vid Säkerhetsavdelningen




Som säkerhetschef för regionen rapporterar du till myndighetens säkerhetschef samt ingår i säkerhetsavdelningens strategiska ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för avdelningens nationella uppdrag såsom exempelvis att driva myndighets- eller avdelningsövergripande förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för säkerhetsverksamheten till stöd för den aktuella polisregionen och ansvarar inom din del för säkerhetsavdelningens verksamhet, budget och personal. Som regional säkerhetschef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.




Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Som regional säkerhetschef är det viktigt att du bygger förtroendefulla relationer, är lyhörd för verksamhetens behov och strävar efter att hitta konstruktiva lösningar i nära samarbete med din omgivning.




Kvalifikationer




Detta är en möjlighet för dig som har:




minst ett par års erfarenhet av att driva och leda i en komplex organisation genom och tillsammans med andra chefer, ett indirekt ledarskap
ett par års erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat för såväl hela verksamhetsuppdraget som det egna ansvarsområdet
erfarenhet av att leda och driva komplexa förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av att leda säkerhets-, underrättelse eller utredningsverksamhet
ingått i ledningsgrupp
för funktionen relevant akademisk examen eller polisexamen
svenskt medborgarskap





Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:




erfarenhet av att leda säkerhetsskyddsverksamhet
chefs- och ledarskapsutbildning för strategisk nivå
säkerhetsskyddschefsutbildning





Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval.




När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:




analys och helhetssyn
mål och resultat
utveckling och förändring
social säkerhet
muntlig och skriftlig kommunikation
skapa delaktighet och motivation





Läs mer om ledarkriterierna via länken https://polisen.se/ledarkriterier/
Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.




Kontaktpersoner




Har du frågor om funktionen är du välkommen att kontakta rekryterande chef,
Ari Stenman, tfn: 010-56 396 50




Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR-konsult,
Anna Orhall, tfn: 070-593 13 73, anna.orhall@polisen.se




Fackliga företrädare




SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-56 166 27
ST, nås via Polisens växel 114 14 alternativt via mejl st.region-nord@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-56 387 10




Övrig information




Anställning




Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering i Umeå





Säkerhetsklassning




Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning




Ansökan




Välkommen med din ansökan bestående av ett CV (inga betyg eller intyg) senast måndag den 26 februari 2024 via e-post till jobb.chef@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A071.993/2024 i mailets ärendemening.




Observera att vi i denna rekrytering har valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV i din ansökan, där du tydligt visar på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter.




Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.




Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering




Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.




Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se




Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetschef till CSN

Läs mer Aug 18
Vad gör CSN?

Vi har ett av världens mest generösa studiestöd. Tack vare denna möjlighet kan alla i Sverige studera, oavsett bakgrund. Hos oss kan du bidra med din kompetens och kunskap till samhällsnyttan och vårt viktiga uppdrag att göra studier möjligt.

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare på CSN ska du kunna förena arbeta med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder dig flexibla arbetstider, möjlighet till distansarbete och generösa förmåner.

CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. För att vi ska nå bästa resultat agerar och leder vi med tillit som förhållningssätt. Vi finns från Kiruna i norr till Lund i söder, med huvudkontor i Sundsvall. Vill du också bli en av oss och bidra till laget CSN? CSN arbetar med ständiga förbättringar och myndigheten ser för närvarande över, utvecklar och effektiviserar säkerhetsarbetet. Vi söker därför en erfaren säkerhetschef som vill arbeta med framtagande av myndighetens framtida säkerhetsarbete.

Placeringsort för tjänsten är antingen Sundsvall, Umeå eller Gävle. 

Om jobbet

Som säkerhetschef är din huvudsakliga uppgift att driva och utveckla myndighetens säkerhetsarbete så att myndigheten kan fullgöra sitt uppdrag på ett säkert och effektivt sätt.

I rollen ingår att styra och leda CSN:s säkerhetsarbete samt att kontrollera och följa upp att myndighetens ledningssystem för säkerhet efterlevs. Säkerhetsarbetet omfattar fysisk säkerhet, personalsäkerhet, informationssäkerhet inklusive it-säkerhet samt CSN:s krisberedskap.

I uppdraget ingår att ge stöd till och samverka internt för att säkerhetsarbetet ska bli en naturlig del i all verksamhet. En viktig del är att aktivt ha löpande dialog med verksamheten om hur vi tillsammans ska möta utmaningar som kan följa av det förändrade säkerhets- och omvärldsläget. Arbetet handlar också om att ge kvalificerat stöd i säkerhetsfrågor och genomföra säkerhetsutbildningar så att säkerhetskulturen och kunskapen om säkerhetsfrågorna stärks hos medarbetare och chefer. Du samverkar även med myndighetens IT-säkerhetschef och ser till att övergripande säkerhetskrav omsätts till säkerhetslösningar i våra IT-system.

Som säkerhetschef är du direkt underställd stabschefen men är även direktrapporterande till GD i vissa frågor.

Arbetsuppgifter

Som säkerhetschef kommer du att:


• strukturera, styra, följa upp och utveckla säkerhetsarbetet,
• samordna och organisera säkerhetsarbetet för att säkerställa en relevant säkerhetskultur,
• säkerställa att myndighetens verksamhet bedrivs enligt de föreskrifter som reglerar myndigheters säkerhetsarbete,
• ansvara för framtagande av styrande dokument, samordning, omvärldsbevakning, arbetsmetoder och incidentuppföljning,
• inrikta och leda arbetet med säkerhet, kris- och incidenthantering,
• säkerställa att incidenter och risker inom säkerhetsområdet utreds och hanteras,
• ansvara för myndighetens säkerhetskyddsanalys.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• akademisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå med inriktning mot säkerhet och samhällsskydd, juridik, statsvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdig,
• flerårig aktuell erfarenhet av strategiskt säkerhetsarbete i statlig verksamhet, alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för rollen,
• goda kunskaper om relevant lagstiftning inom säkerhetsområdet som till exempel offentlighets- och sekretesslagstiftning, beredskapslagstiftning och säkerhetsskyddslagsstiftning,
• aktuell erfarenhet av att leda och genomföra säkerhetsskydds- och riskanalyser,
• aktuell erfarenhet av att leda arbete med krisberedskap och krishantering
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av att ha personalansvar.

Som säkerhetschef på CSN är det viktigt att kunna göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du är därför skicklig på att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden samtidigt som du visar gott omdöme och hög integritet vid uttalanden, ageranden och beslut. Du tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.  I din roll leder, motiverar och förser du andra med de befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. 

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och är trygg, stabil, har självinsikt och har förmågan att se relationer i sitt rätta perspektiv. För att lyckas i rollen behöver du agera strategiskt och ha ett brett perspektiv på frågor. Du arbetar bra med komplexa frågor, ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Den som blir aktuell för tjänsten kommer att genomgå en säkerhetskontroll.  

Välkommen med din ansökan senast 2023-09-10.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas

Omfattning
Heltid

Referens
HR/2023:66

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Specialist inom OT-säkerhet

Läs mer Apr 19
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning.
Vi är hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle.
Inom vårt affärsområde Cyber Security arbetar vi för att tillsammans med våra kunder stärka totalförsvaret. Förutom OT- och produktsäkerhetsfrågor är vi också starka inom säkerhetstester, pentest, IT- och informationssäkerhet, förändringsarbete, riskanalys, krishantering, säkerhetsskydd, beredskap- och kontinuitetsplanering. Vi arbetar med cybersäkerhet ur ett brett perspektiv och på alla systemnivåer, alltid i syfte att skydda verksamhet och samhället från angrepp och störningar.


Jobbeskrivning
OT-säkerhet är annorlunda på AFRY! Industriell cybersäkerhet är ett av våra satsningsområden där vi har tung kompetens hos vår nuvarande personal idag - vi vill nu stärka upp med dig som har några års erfarenhet!
#industri #cybersäkerhet #OT-säkerhet # Operational #Technology
Cyberattacker drabbar allt oftare verksamheter inom industrin, och det är vårt uppdrag att hjälpa våra kunder att minska denna risk. Många kollegor i branschen är duktiga på OT-säkerhet men hur många kan göra en teamleverans där specialister inom alla former av säkerhet, robotteknik, industriell digitalisering, automationslösningar, mjukvaruutveckling och innovation samverkar med världsledande experter inom processindustri, energi, produktutveckling, tillverkning, transportinfrastruktur, försvar, fordonsutveckling, telekommunikation, medicinsk teknik och så vidare? Det gör en väldig skillnad för våra kunder och det gör jobbet extra mycket roligare för oss!
Våra uppdrag erbjuder mycket variation, både vad gäller kunder, innehåll och i omfattning. Exempel på arbetsområden kan du hitta i nedanstående punkter.
Genomföra riskanalyser samt mitigera riskanalyser
Analysera verksamheter och föreslå förbättringar
Deltaga i kunddialoger eller vara produktspecialist
Utföra säkerhetsgranskningar
Identifiera krav och skriva kravspecifikation
Definiera cybersäkerhetsarkitekturer i purdue modellen
Arbete inom samhällskritisk verksamhet och kritisk infrastruktur
Agera rådgivare åt kundens beslutsfattare
Utbilda kring säkerhet
Security Governance



Kravspecifikation
På AFRY tycker vi att det är viktigt att man får vara sig själv och att man får syssla med det som man tycker är allra roligast. Oavsett om du gillar att jobba med teknik, eller med människor, eller med verksamheter så är det jätteviktiga områden inom OT-säkerhet! Om du vill djupdyka i teknik hela dagarna så är du lika välkommen som om du helst av allt sprider din kunskap på andra sätt.
För att lyckas i rollen som konsult och OT-säkerhetsspecialist hos oss bör du ha goda kunskaper i både svenska och engelska, men framförallt tror vi att du känner igen dig i en eller kanske flera av nedanstående punkter:
Du har flera års erfarenhet från en producerande verksamhet.
Du har någon form av utbildning eller bakgrund inom OT-säkerhet, IT-säkerhet eller informationssäkerhet.
Ditt mindset är "Rätt säkerhet är alltid bättre än maximal säkerhet!"
Du är nyfiken och vill lära nytt.



Vissa av våra uppdrag finns inom säkerhetsklassade områden, vilket innebär att du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning innan du börjar hos oss.
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2023-04-18


Ytterligare information
OM REKRYTERINGSPROCESSEN
Första avstämning via telefon (Rekryterare)
Intervju 1: Med rekryterande chef/rekryterare
Intervju 2: Med specialist inom ditt kunskapsområde
Referenstagning
Bakgrundskontroll/säkerhetsprövning
Erbjudande

KONTAKTPERSONER
Michael Blom, Sektionschef OT- & IT-security
michael.blom@afry.com


Rebecka Gravås, Talent Acquisition Partner
rebecka.gravas@afry.com
Placeringsort: beroende på var du bor blir placeringstillhörighet på något av våra fina lokalkontor i Sverige.
Lön: Enligt överenskommelse.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Nyfiken på våra medarbetare? Mats Karlsson Landré, som du kanske hört tala på någon konferens eller liknande, arbetar som senior advisor och OT-expert hos oss. Besök gärna hans LinkedIn-profil om du blir nyfiken. Eller kika på vidoklippen nedan för att höra våra medarbetare berätta om hur det är att jobba på AFRY!
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Vi söker dig som vill jobba med säkrare arbetsplatser (QHSE)

Läs mer Apr 12
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden.


Making Future


Jobbeskrivning
Vårt affärsområde Specialized Operational Excellence (SOE) har över 100 medarbetare utspridda över hela landet och nu söker vi medarbetare hela vägen från Västerås i söder till Luleå i norr.
EHS, SHE, KMA, HSE, HSEQ, SHEQ eller QHSE? Kärt barn har många namn, oavsett vilken förkortning eller benämning du känner igen i eller föredrar så söker vi dig som har arbetat med och har ett intresse av frågor som rör kvalitet, hälsa, säkerhet, arbetsmiljö och miljö. Inom tjänsteområdena kvalitet, hälsa, säkerhet och miljö (QHSE) finns nämligen ett stort antal tjänster som vi erbjuder våra kunder utifrån deras behov. Uppdragen utförs både i löpande verksamhet samt i projekt. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis kunna innefatta att:
Proaktivt utveckla och anpassa kundens befintliga synsätt, principer, metoder, verktyg samt processer.
Säkerställa säker och effektiv verksamhet som understödjer efterlevnaden av gällande standarder, lagar och andra krav.
Utbilda andra om EHS-aktiviteter.
Utveckla och implementera verksamhetsledningssystem baserat på tex ISO 9001, ISO 45001, ISO 14001 och AFS 2001:1.
Rapportera till, och förbereda inspektioner, från myndigheter.
Genomföra interna revisioner, gapanalyser, audits baserat på standarder, lagstiftning och mot kundens egna krav.
Projektledning av QHSE relaterade projekt.
Agera i roller som tex HSE advisor, Safety manager, EHS-samordnare i ett investeringsprojekts olika faser.
Agera som tillfällig bemanningsresurs som tex HSE manager, HSE samordnare, OHS-officer, BAS-P/ BAS-U.

Vi tror att du som söker dig till oss letar efter spännande roll som innehåller stor variation och möjligheter till tvärfunktionella samarbeten. Så är du nyfiken på hur du kan bidra med din kunskap och samtidigt utvecklas vidare? Då kan du vara den vi söker!


Kravspecifikation
Vi tror att du har en högskole- eller civilingenjörsexamen i grunden men det är förstås inget krav. Däremot ser vi gärna att du har några års arbetslivserfarenhet från QHSE relaterade aktiviteter som har erhållits genom arbete inom industrin och/eller bygg- och anläggningsbranschen. Du känner till och har erfarenhet av t.ex. riskanalyser, tillbudsutredningar, säkerhetsrevision av utrustningar eller liknande. Har du dessutom erfarenhet av att etablera kvalitetsledningssystem, säkerhetskulturer och leda utbildningar är det ett plus är det meriterande.
Som person är du förtroendeingivande med förmågan att snabbt sätta dig in i nya miljöer, branscher och produkter. Du är självständig men jobbar även gärna med kollegor för att utvecklas och lära av varandra. För att lyckas i rollen som konsult behöver du också vara lyhörd, flexibel och gilla utmaningar. Självklart är du noggrann och kvalitetsmedveten med goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och du innehar B-körkort.


Ytterligare information
Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder.
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret.
Kontaktperson för frågor Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå:
Marie Sandberg, Gruppchef Zert QHSE Umeå
Marie.Sandberg@afry.com - 010 505 22 60
Kontaktperson för frågor Sundsvall, Hudiksvall, Härnösand och Örnsköldsvik:
Kennet Nybäck, Gruppchef Zert QHSE Sundsvall
Kenneth.Nyback@afry.com - 010 505 53 83
Kontaktperson för frågor Gävle, Västerås, Borlänge och Uppsala:
Christian Kron, Gruppchef Zert QHSE Gävle
Christian.Kron@afry.com - 010 505 07 70
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Vi uppmuntrar både interna och externa sökande.
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 12 maj. Varmt välkommen med din ansökan!


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Umeå Energi

Nedan visas andra jobb i Umeå från Umeå Energi .

Strategisk Inköpare

Inköpare
Läs mer Jan 31
VI ÄR UMEÅ ENERGI - ÄR DU VÅR NYA STRATEGISKA INKÖPARE?
Vi söker en strategisk inköpare som främst ska arbeta med hållbara och värdeskapande affärer.

Vår ambition är att både idag och på sikt vara kundens och medarbetarens val. Enkelhet, närhet och ansvar är kompassen som leder oss i vårt dagliga arbete. Tillsammans och i partnerskap utvecklar vi kontinuerligt våra erbjudanden för att möta marknadens behov. Vi menar att kraften i mötet människor emellan får saker att hända. Med respekt och omtanke för varandra och vår omvärld bidrar vi tillsammans till en hållbar framtid. Bli en del av vår gemenskap!

DIN VARDAG HOS OSS
Som strategisk inköpare leder du kategoriteam där du utvecklar och implementerar kategoristrategier i nära samarbete med övriga teammedlemmar. Du arbetar även med kvalificerad upphandling inom ramen för LUF och agerar rådgivare i frågor kring befintliga avtal samt driver och deltar i projekt relaterade till inköp. I rollen bygger du affärsrelationer med leverantörer och uppdragsgivare och ansvarar för att affärsmässigheten omhändertas i alla kund- och leverantörskontakter. Du driver arbetet självständigt och söker de svar och samarbeten som krävs för att uppnå ett gott resultat. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.

ÄR DET HÄR DU?
Vi söker en analytisk, affärsmässig och strukturerad person som är drivande och resultatorienterad. Du är social med god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vi ser att du har förmågan att göra hållbara och värdeskapande affärer för regionen och Umeå Energis kunder. Du ser möjligheten att påverka i en spännande och innovativ bransch där du underlättar vardagen i verksamheten. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN
Du har akademisk examen inom juridik, ekonomi eller teknik - alternativt annan eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har flera års relevant arbetslivserfarenhet inom tex inköp eller byggbranschen. Det är meriterande med erfarenhet av kategoribaserat inköp, entreprenadjuridik eller projektledning. B-körkort är ett krav.

ANSÖKNINGSTID OCH KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta Emelie Wijk, 0733- 51 27 28.

Välkommen med din ansökan via clockworkpersonal.se senast 2020-02-23

UMEÅ ENERGI
Umeå Energi AB är en energi- och kommunikationskoncern som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för el, värme och bredband för och i samverkan med våra kunder. Vi är en ambitiös organisation med en tydlig vision och högt ställda mål i en framtidsbransch i snabb omställning.

Ansök nu

Distributionselektriker

Distributionselektriker
Läs mer Jan 16
VI ÄR UMEÅ ENERGI - ÄR DU VÅR NYA DISTRIBUTIONSELEKTRIKER?

Vi söker en distributionselektriker som främst ska arbeta med vägbelysning.

Vår ambition är att både idag och på sikt vara kundens och medarbetarens val. Enkelhet, närhet och ansvar är kompassen som leder oss i vårt dagliga arbete. Tillsammans och i partnerskap utvecklar vi kontinuerligt våra erbjudanden för att möta marknadens behov. Vi menar att kraften i mötet människor emellan får saker att hända. Med respekt och omtanke för varandra och vår omvärld bidrar vi tillsammans till en hållbar framtid. Bli en del av vår gemenskap!

DIN VARDAG HOS OSS

Som distributionselektriker ingår du i en arbetsgrupp om 7 personer och du utgör en viktig roll i vårt arbete med vägbelysningsnätet. Varje morgon träffas teamet för att gå igenom dagens planerade arbeten. Det är ett varierande arbete med innehåll såsom skötsel, underhåll och nybyggnation av vägbelysningsnätet samt felsökning och entreprenadarbeten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% där vi tillämpar sex månaders provanställning.

ÄR DET HÄR DU?

Vi söker en positiv, flexibel och initiativrik person som utför arbetsuppgifter med gott omdöme och på ett kvalitetsmedvetet sätt. Du har god samarbetsförmåga och en god känsla för service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom el och gärna med intresse för att arbeta med digitala hjälpmedel. Det är meriterande att ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. B-körkort är ett krav och C-körkort är ett plus!

ANSÖKNINGSTID OCH KONTAKT

Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2019-02-02.


För mer information kontakta gärna rekryterande chef André Steegmans på tfn 072-225 12 82. Du kan även kontakta HR-strateg Elizabeth Eriksson, tfn 090-16 03 98. Fackliga företrädare når du via vår växel, tfn 090-16 00 00.

UMEÅ ENERGI

Umeå Energi AB är en energi- och kommunikationskoncern som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för el, värme och bredband för och i samverkan med våra kunder. Vi är en ambitiös organisation med en tydlig vision och högt ställda mål i en framtidsbransch i snabb omställning.

Ansök nu

Servicetekniker - Kundanläggning

Drifttekniker, värmeverk
Läs mer Okt 30
VI ÄR UMEÅ ENERGI - ÄR DU VÅR NYA SERVICETEKNIKER?

Umeå Energi utgår från kundens behov för att erbjuda hållbara produkter och tjänster. Vi behöver dig som vill göra skillnad och tycker om mötet med människor. Vill du säkerställa våra kunders leverans av fjärrvärme och förenkla deras vardag? Välkommen till Umeå Energi.

DIN VARDAG HOS OSS

Som Servicetekniker tillhör du team Servicetjänster hos oss. Tillsammans ansvarar ni för drift och underhåll hos våra kunder som har fjärrvärme, fjärrkyla eller markvärme. Förekommande arbetsuppgifter är underhåll, mätarbyten, drift, felsökning och felavhjälpning av våra kunders anläggningar.

Dina dagar spenderas till stor del ute hos kund och i fält. Arbetet är varierande med stort fokus på problemlösning - både självständigt och i team. Du har daglig kontakt med bl a kunder och entreprenörer, utöver interna kollegor. Beredskap ingår i tjänsten.

ÄR DET HÄR DU?

Vi söker dig med intresse för energi och teknik. Du är en kundorienterad problemlösare med god samarbetsförmåga. Med tydlig kommunikation och starkt driv trivs du med att hantera utmaningar i en flexibel vardag. I ett självständigt arbete tar du noggrant ansvar och gärna initiativ.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN

Du är utbildad elektriker, drifttekniker eller har eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har vana av arbete med nya tekniska lösningar, installationer, drift och underhåll av fjärrvärme och fjärrkyla. Erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetssystem och kunskap inom VVS är meriterande. B-körkort är ett krav.

ANSÖKNINGSTID OCH KONTAKT

Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2019-11-22.

För mer information kontakta gärna rekryterande chef Sandra Sperring på tfn 073-068 86 98. Du kan även kontakta HR-strateg Elizabeth Eriksson, tfn 090-16 03 98. Fackliga företrädare når du via vår växel, tfn 090-16 00 00.

UMEÅ ENERGI

Umeå Energi AB är en energi- och kommunikationskoncern som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för el, värme och bredband för och i samverkan med våra kunder. Vi är en ambitiös organisation med en tydlig vision och högt ställda mål i en framtidsbransch i snabb omställning.

Ansök nu

Tjänstedesigner

Designer
Läs mer Okt 14
VI ÄR UMEÅ ENERGI - ÄR DU VÅR NYA TJÄNSTEDESIGNER?

Är du en designer som drivs av att skapa positiv förändring i samhället och för miljön? Umeå Energi utgår från kundens behov för att skapa enkla och funktionella lösningar. Nu behöver vi dig som brinner för kundinsikter och vill utveckla vårt erbjudande. Välkommen till oss!

DIN VARDAG HOS OSS

I det dagliga är du en del av vårt strategiska designteam. Med nyfikenhet för kundernas behov, beteenden, förväntningar och drivkraft samverkar ni tillsammans med våra kunder och medarbetare för att skapa nya lösningar. Lösningarna ska - förutom att möta identifierade kundbehov - vara affärsmässiga och bidra till att Umeå Energi hjälper boende i regionen att leva mer hållbart. För att lösningarna ska bli verklighet krävs ett nära samarbete med andra avdelningar och ibland externa aktörer.

ÄR DET HÄR DU?

Vi söker dig som är övertygad om att hållbar omställning inte kan vänta. Du brinner för att skapa enkla lösningar som hjälper individer och företag att göra den omställningen. Du har också förmåga att skapa engagemang kring kundens perspektiv i organisationen.

KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN

Du har relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet och kunskaper inom tjänstedesign. Du är trygg i arbetet med kundinsikter, kundresor och visualisering. Du gillar att föra kundens röst in i organisationen och är bekväm med att hålla presentationer och workshops. Du har erfarenhet av tjänstedesignprojekt med kanaloberoende lösningar. B-körkort är ett krav.

ANSÖKNINGSTID OCH KONTAKT

Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2019-10-27

För mer information kontakta gärna Designledare Martin Hanberger, 072-560 56 60 eller HR-strateg Elizabeth Eriksson, 070-227 77 26. Fackliga företrädare når du via vår växel, tfn 090-16 00 00.

UMEÅ ENERGI

Umeå Energi AB är en energi- och kommunikationskoncern som utvecklar innovativa och hållbara lösningar för el, värme och bredband för och i samverkan med våra kunder. Vi är en ambitiös organisation med en tydlig vision och högt ställda mål i en framtidsbransch i snabb omställning.

Ansök nu

Chef för projekt

Produktionschef, bygg
Läs mer Aug 27
VI ÄR UMEÅ ENERGI - ÄR DU VÅR NYA CHEF FÖR PROJEKT?
Vår verksamhet bestående av elnät, bredband och fjärrvärme är en viktig del för regionens fortsatta utveckling. Nu behöver vi dig som ser infrastrukturen som möjliggörare. Vill du bidra till att säkra en kvalitativ och kostnadseffektiv infrastruktur? Välkommen till oss på Umeå Energi.

DIN VARDAG HOS OSS
Hos oss ingår du i område Infrastruktur, delområde Bygga, som ansvarar för utförande av nyanslutningar, investeringsprojekt och underhållsarbeten inom bredband, elnät och fjärrvärme. Du leder ett av tre kompetensteam inom Bygga: Projekt, som består av ca 20 personer med samlad kompetens av projektingenjörer, bygg- och underhållsledare.

KompetensteamProjekts medarbetareprojekterar, leder, medverkar i och följer upp investeringsprojekt och underhållsinsatser i våra distributionsnät. Som chef för demhar du personal-, arbetsmiljö- och säkerhetsansvar. För att utveckla både individer och team säkerställer du kvalitet, kompetensutveckling, kunskaps- och erfarenhetsdelning. I vardagen ansvarar du för att ditt team har rätt resurser, rätt kompetensoch därmed rätt förutsättningar för att lyckas väl isina uppdrag.

Dina medarbetare har sin organisatoriska hemvist i kompetensteam Projekt men utför det operativa arbetet i olika leveransteam inom Bygga. För att säkerställa att planerade och beslutade underhållsinsatser, investeringar och projekt genomförs bemannar du leveransteamen med rätt kompetens från ditt team. Du arbetar i nära samverkan med leveransledare för de team dina medarbetare är knutna till. Tillsammans med två chefskollegor och fyra leveransledare ingår du i ledningsgruppen för delområde Bygga, som leds av er gemensamma chef.

Arbete med tvärfunktionella team är ett prioriterat utvecklingsområde och delvis ett nytt arbetssätt för Umeå Energi. Du fyller en viktig funktion i att stödja medarbetare vid implementering och utveckling av dessa.

KÄNNER DU IGEN DIG SOM LEDARE?
Vårt ledarskap kännetecknas av mod, engagemang, affärsmässighet och utveckling. Som ledare hos oss ser du våra affärer med ett kundperspektiv och arbetar med att skapa attraktiva helhetslösningar. Med en god överblick brinner du för koncernens resultat och framgång. Du pekar ut riktningen och har ett stort förtroende för dina kollegor - vilket gör att du låter mandatet ligga där frågeställningen uppstår. Dagligen skapar du goda relationer inom organisationen och främjar samarbete så att vi på mest effektiva sätt nyttjar det engagemang och den kompetens som finns. Ledare hos oss tänker nytt och utmanar dagens lösningar - och förändrar bara där det skapar värde.

ÄR DET HÄR DU?
Vi söker dig som med god självkännedom och stort förtroende för dina kollegor uppmuntrar och utvecklar medarbetare. Du är aktivt närvarande och har en naturlig förmåga att bygga och upprätthålla relationer. Med stort driv och rak kommunikation skapar du förutsättningar för teamet att nå högt uppsatta resultatmål.


KVALIFIKATIONER FÖR TJÄNSTEN
Du har relevant utbildning inom elkraft, bygg och anläggning eller samhällsbyggnad och minst fem års erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare. Med dokumenterad kunskap av entreprenadbranschen ser vi gärna att du har erfarenhet av att driva investeringsprojekt. Du har körkort för personbil.

ANSÖKNINGSTID OCH KONTAKT
Välkommen med din ansökan via jobb.umeaenergi.se senast 2019-09-04. För mer information, kontakta gärna rekryterande chef Mikael Lundin, 070-696 83 05 eller HR-strateg Elizabeth Eriksson, 070-227 77 26. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Ansök nu