Umeå: Lokalplanerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lokalplanerare i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2019-12-11 // Varaktighet: Heltid

Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Beskrivning

Vid lokalförsörjningsenheten arbetar vi med den universitetsgemensamma infrastrukturen inom flera olika områden.

Vi har ansvar för lokalförsörjning, miljö, fysisk arbetsmiljö, säkerhet och inredning. Enheten har ansvar för 240 000 m2 förhyrda lokaler där det kontinuerlig pågår ett 150-tal omställningsprojekt i olika faser. Umeå universitet äger inga fastigheter. Vi stolta över att vi lyckas kombinera vår höga lokalstandard med relativt låga lokalkostnader.

Nu söker vi två lokalplanerare med vana av förändringsarbete som har teknisk och ekonomisk kompetens. Är du en av dessa?

Arbetsuppgifter

Som lokalplanerare är du en självständig projektledare och en del i lokalplaneringsgruppen. Du arbetar med att identifiera lokalbehov på kort och lång sikt och utreder samt förbereder lokalärenden för beslut på olika nivåer. Du är ett stabilt stöd i alla typer av lokalärenden, från idé till inflyttning och driftfrågor. 

Ditt arbete med utredning och beredning innebär bland annat att:

·         leda förändringsprocesser och organisera lokalprojekt

·         leda konsulter

·         styra i enlighet med lagstiftning och interna regelverk

·         värdera och utföra kostnadskalkyler

·         styra ekonomi i projekt

·         delta i hyresförhandlingar

·         leda arbetet med att ta fram upphandlingsunderlag inom ramen för LOU.

·         Ständigt utveckla vardagsarbetet med att skapa bra lokaler för våra anställd och studenter.

I din vardag arbetar du tillsammans med fastighetsägare, konsulter och leverantörer. På enheten finns experter inom arbetsmiljö, miljö, säkerhet och inredning. Du samverkar med andra rådgivande enheter inom universitetet. I din roll ingår också kontakter med andra myndigheter. Du är därutöver en naturlig del i enhetens planerings- och budgetarbete liksom i en del utvecklingsprojekt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har goda kunskaper i engelska i både skrift och tal, det är önskvärt med högskoleutbildning och då gärna med inriktning mot bygg eller fastighet. Självfallet ser vi gärna att du som på annat sätt har förvärvad relevant kompetens också söker anställningen.

Vi ser att du tidigare arbetat som lokalansvarig på en myndighet eller har bakgrund från byggentreprenad eller som konsult. Alternativt har du arbetat som förvaltare eller investeringsansvarig på fastighetsbolag. Vi hoppas också att dina tidigare anställningar har gett dig bred erfarenhet av projektledning och samordning i olika miljöer inom bygg och fastighet.

Då en av dina uppgifter är att sammanställa underlag och göra analyser av universitetets behov för planering och budgetering, är även erfarenhet av ekonomistyrning eller ekonomisk utbildning meriterande. Har du erfarenhet från offentlig sektor är också detta ett plus.

Eftersom arbetet innebär mycket samverkan och många kontakter, tänker vi oss att du är serviceinriktad, kan avläsa behov, har god social kompetens och en utåtriktad personlighet.

För oss är det viktigt att du är självgående och uthållig .

Då tjänsten innebär både att du kan skapa möjligheter och samtidigt kunna sätta tydliga gränser, värdesätter vi personliga egenskaper som öppenhet, flexibilitet och samarbetsförmåga

Villkor
Tillsvidare anställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vid frågor om befattning och arbetsuppgifter kontakta enhetschef Richard Olsson. 070-662 90 68, richard.olsson@umu.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR -specialist Tatja Anundsson, 090-786 70 30, tatja.anundsson@umu.se. 

Sista ansökningsdag 2020-01-15. 

Välkommen med din ansökan!



Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Umeå som Projektledare, bygg och anläggning.

VS projektledare

Läs mer Apr 14
Vi söker en VS-projektledare med ingenjörs bakgrund – är det du?
Vill du vara med och leda tekniskt utmanande och spännande projekt inom VVS-installationer? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där kvalitet, hållbarhet och samarbete står i centrum.
Om rollen
Som VS-projektledare hos oss ansvarar du för att driva projekt från idé till färdigställande. Du leder projekten både tekniskt och ekonomiskt, säkerställer god kommunikation med kunder, konsulter och entreprenörer, och ser till att tidsplaner och budgetar hålls.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Projektledning inom VVS-installationer, från förstudie till överlämning
Ansvar för teknik, ekonomi, tidsplan och kvalitet
Samordning med andra teknikområden och externa aktörer
Upprätta kalkyler, offerter och uppföljningar
Bidra till utveckling av interna processer och arbetssätt

Vi söker dig som har:
Ingenjörsutbildning inom VVS, energi eller motsvarande
Erfarenhet av projektledning inom VS eller närliggande område
God teknisk förståelse och förmåga att fatta beslut
Kommunikativ och lösnings orienterad med god samarbetsförmåga
B-körkort

Vi erbjuder dig:
En viktig roll i ett engagerat och kunnigt team
Möjlighet att påverka och utveckla både projekt och arbetssätt
Trygg anställning med bra förmåner och stort fokus på balans i livet
Fortlöpande kompetensutveckling

Låter det intressant?
Varmt välkommen att höra av dig till Peter Gustafsson tel. 090-200 30 90 och skicka din ansökan till liselott@gustafssonsror.se.
Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Ansök nu

Ramboll is looking for project managers in Northern Sweden!

Läs mer Maj 7
Job Description
Northern Sweden is undergoing an exciting transformation – with multi-billion investments in the mining and steel industries, fossil-free energy, and sustainable infrastructure. Ramboll is growing rapidly in the region, and we are now looking for a driven and business-oriented Project Manager with experience in civil engineering – preferably related to some of our key sectors – who wants to help lead this development. If you are motivated by taking ideas from concept to reality and leading impactful projects, then we definitely want to hear from you.
At Ramboll, you will have the opportunity to:
Take on leading roles in large, complex projects within mining and steel industry, ports, wind power, water, CCS/CCUS, and infrastructure
Work closely with key clients and support them in their sustainable transition journey
Be part of a growing, multidisciplinary team – backed by a strong national and global organisation
Contribute to building Ramboll’s continued presence and growth in northern Sweden
Become part of an organisation that actively works to develop sustainable solutions across society — a commitment that is anchored in our business strategy, The Partner for Sustainable Change.

Are you ready to take the next step – and make a real difference in one of Sweden’s most dynamic regions?
Your role
In this role, you are not only responsible for leading projects – you are also the one who creates them. You build relationships, identify client needs, and transform them into tangible projects. You manage the process from first contact to execution and lead multidisciplinary teams across technical areas and geographies. Your responsibilities include:
Building and maintaining long-term client relationships, and identifying new business opportunities
Driving and leading multidisciplinary projects – from the idea through to implementation
Playing an active part in developing Ramboll’s presence and business in the region through networking and market insights

At Ramboll, we have focused our efforts on several key sectors where we see we can make a real difference: ports, green steel and mining, wind power, railways, hydrogen, and carbon capture and storage (CCS and CCUS). By combining our local presence with international expertise, we can create innovative and sustainable solutions for our clients. We work in global teams and can quickly assemble project organisations with expertise from around the world. At Ramboll, sustainability is embedded in everything we do — it shapes the projects we engage in and the solutions we propose. Whether it’s promoting biodiversity, supporting the decarbonisation of energy-intensive industries , or creating liveable and resilient communities - we are committed to making a positive change, not just for our clients, but for society as a whole.
About you
You are highly driven to create new business opportunities, build long-term client relationships, and make things happen
You have experience leading complex, multidisciplinary projects in a client-facing role
You have a background in civil engineering, with experience in one or more of our key sectors: ports, green steel and mining, wind power, railways, hydrogen, and carbon capture and storage (CCS/CCUS).
You have a strong understanding of project management, including managing project budgets, resources etc.
You thrive in a multidisciplinary role and know the key to fostering collaboration that delivers results
You have a relevant technical education or equivalent experience.

What we can offer you
Commitment to your development
Leaders guided by our Leadership Principles
A culture that welcomes you as the unique person you are
Inspiration from colleagues, clients, and projects
The long-term thinking of a foundation-owned company.

Interested?


Please submit your application along with an updated CV. We welcome diversity in all forms and encourage applicants from all backgrounds to apply.
Application deadline: June 8, 2025.
Thank you for considering this opportunity at Ramboll! We look forward to receiving your application.
Work at the heart of sustainable change with Ramboll in Sweden
Ramboll is a global architecture, engineering, and consultancy company. As a foundation-owned people company, founded in Denmark, we believe that the purpose of sustainable change is to create a thriving world for both nature and people. So, that’s where we start – and how we work. Our history is rooted in a clear vision of how a responsible company should act and being open and curious is a cornerstone of our culture. Ramboll in Sweden has about 2,000 employees across 30 offices. Ramboll experts deliver innovative solutions across Buildings, Transport, Energy, Water, Environment & Health, Landscape & Architecture, and Management Consulting.
Equality, Diversity, and Inclusion
Equality, diversity, and inclusion are at the heart of what we do. At Ramboll, we believe that diversity is a strength and that different experiences and perspectives are essential to creating truly sustainable societies. We are committed to providing an inclusive and supportive work environment where everyone is able to flourish and reach their potential. We also know how important it is to achieve the right balance of where, when, and how much you work. At Ramboll, we offer flexibility as part of our positive and inclusive approach to work. We invite applications from candidates of all backgrounds and characteristics. Please let us know if there are any changes we could make to the application process to make it more comfortable for you. You can contact us at job.advert.accessibility@ramboll.com with such requests

Ansök nu

Ramboll söker projektledare till norra Sverige!

Läs mer Maj 7
Om rollen
Norra Sverige står inför en spännande utveckling – med investeringar i miljardklassen inom gruv- och stålindustrin, fossilfri energi och hållbar infrastruktur. Ramboll växer starkt i regionen, och vi söker nu en driven och affärsinriktad projektledare med erfarenhet inom samhällsbyggnad – gärna kopplat till några av våra nyckelsektorer – som vill vara med och leda den utvecklingen. Om du motiveras av att bygga affärer och vara den som driver projekt från idé till verklighet – då är du garanterat den vi vill prata med.
Hos oss får du möjlighet att:
Ta ledande roller i stora, komplexa uppdrag inom exempelvis gruv- och stålindustri, hamn, vindkraft, CCS/CCUS och infrastruktur
Arbeta nära våra nyckelkunder i omställningen till ett mer hållbart samhälle
Vara en del av ett växande, multidisciplinärt team – med stöd från en stark nationell och global organisation
Vara med och bygga Rambolls fortsatta satsning i norra Sverige
Bli en del av en organisation som arbetar aktivt för att utveckla framtidens hållbara samhälle - cementerat i vår verksamhetsstrategi, The Partner for Sustainable Change.

Är du redo att ta nästa steg – och göra verklig skillnad i en av Sveriges mest dynamiska regioner?
Din roll
I den här rollen är du inte bara ansvarig för att leda uppdrag – du är också den som skapar dem. Du bygger relationer, fångar upp behov hos kunder och omvandlar dem till konkreta projekt. Du driver processen från första kontakt till genomförande, och leder multidisciplinära team över teknikområden och geografi. Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
Att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer, samt identifiera nya affärsmöjligheter
Att driva och leda tvärdisciplinära projekt – från idéstadiet till genomförande.
Att vara en aktiv del i att utveckla Rambolls närvaro och affär i regionen genom nätverkande och marknadsbevakning.

På Ramboll har vi särskilt fokus på ett antal nyckelsektorer där vi ser att vi kan göra verklig skillnad: hamn, grönt stål och gruvnäring, vindkraft, järnväg, vätgas samt koldioxidavskiljning och lagring (CCS och CCUS). Genom att kombinera vår lokala närvaro med internationell spetskompetens kan vi skapa innovativa och hållbara lösningar för våra kunder. Vi arbetar i globala team och kan snabbt sätta ihop projektorganisationer med expertis från hela världen. På Ramboll är hållbarhet en integrerad del av allt vi gör – det präglar de projekt vi engagerar oss i och de lösningar vi föreslår. Oavsett om det handlar om att främja biologisk mångfald, stödja avkarboniseringen av energiintensiva industrier eller skapa levande och resilienta samhällen, sträver vi efter att skapa en positiv förändring – inte bara för våra kunder, utan för samhället i stort.
Om dig
Har ett starkt driv att skapa affärer, bygga relationer och få saker att hända
Har erfarenhet av att leda komplexa, multidisciplinära uppdrag i en kundorienterad roll
Har din grund inom en eller flera av våra nyckelsektorer; hamn, grönt stål och gruvnäring, vindkraft, järnväg, vätgas samt koldioxidavskiljning och lagring (CCS och CCUS).
Har god förståelse för projektstyrning och ekonomi
Trivs i en roll där du samordnar olika teknikområden och skapar samarbete som leder till resultat
Har ingenjörsbakgrund eller motsvarande erfarenhet.

Vad vi kan erbjuda dig
Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen.

Intresserad?
Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka.
Sista ansökningsdag: 8 juni 2025.
Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.
Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting.
Jämställdhet, Mångfald och Inkludering
Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på job.advert.accessibility@ramboll.com med sådana förfrågningar.

Ansök nu

Miljö- och masshanteringssamordnare, Gator och parker

Läs mer Maj 6
I vår förvaltning arbetar över 1 000 medarbetare i fem olika verksamheter: Fastighet, Gator och parker, IT, Måltidsservice samt Städ- och verksamhetsservice. Vi planerar, bygger och tar hand om fastigheter, vägar och utomhusmiljöer. Vi tillhandahåller färdtjänst och hanterar interna uppdrag för att kommunens verksamheter ska fungera. Till exempel ser vi till att IT-miljön fungerar och är säker, att våra lokaler hålls rena och att kommunens skolor och boenden kan servera hälsosamma måltider. Det som förenar oss är viljan att underlätta vardagen för Umeås drygt 130 000 invånare.

Gator och parker planerar, bygger, utvecklar och förvaltar kommunens offentliga utomhusmiljöer. Det omfattar gator och torg, parker och grönområden. Vi arbetar för att staden ska vara välskött, vacker, säker och tillgänglig - allt för ett väl fungerande och trivsamt vardagsliv för alla kommunens invånare.



Vill du vara med och driva arbetet med hållbar masshantering i Umeå kommun? Nu finns möjlighet att bli en viktig samordnare som tillsammans med kommunala kollegor och externa aktörer inom området kan skapa förutsättningar för en resurseffektiv hantering av schakt- och överskottsmassor.

Som medarbetare hos oss får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla umeåbor, varje dag!



Om tjänsten

Tjänsten är placerad på projektavdelningen på Gator och parker på Teknik- och fastighetsförvaltningen, som genomför Umeå kommuns infrastrukturprojekt. Rollen som miljö- och masshanteringssamordnare kommer att utgöra en förvaltningsövergripande funktion och delta i många samverkansprojekt inom Umeå kommunkoncern och tillsammans med externa aktörer. Du kommer även att utgöra teknikstöd i mark/miljö-frågor till övriga projektledare inom förvaltningen.

Projektavdelningen på gator och parker ansvarar för genomförandet av Umeå kommuns stadsutvecklings- och infrastrukturprojekt, från projektering fram till att färdig anläggning överlämnas till driftsorganisationen. Avdelningen är också delaktig i projekts tidiga skeden, exempelvis i detaljplaner. På projektavdelningen arbetar idag 10 medarbetare samt en avdelningschef.

Masshantering och hantering av förorenad mark är viktiga frågor i kommunens projekt. Transport och deponering av massor ger stor klimatpåverkan och stora ekonomiska kostnader. Umeå kommun vill arbeta för att minimera klimatpåverkan samt skapa kostnads- och resurseffektivare projekt. Detta genom att samordna arbetet med miljö- och hantering av massor och implementera detta i verksamheten.  

Exempel på arbetsuppgifter:

samordna masshantering i och mellan projekt
samordna och ta fram beslutsunderlag för kommungemensam hantering av schakt- och överskottsmassor
utveckla samt verka för att implementera krav för hållbar masshantering i upphandling
utveckla arbetssätt för att förebygga uppkomst av överskottsmassor med fokus på tidiga skeden i den fysiska planeringen
utveckla arbetssätt och samarbeten för att matcha överskott och underskott av massor inom kommunens verksamheter och projekt
arbeta med extern samverkan och omvärldsbevakning för hållbar masshantering




Om dig

Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen om minst 120 hp, alternativt relevant YH-utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser också att du har god kunskap om miljö och avfallshantering, samt tillhörande lagstiftning. Du har även erfarenhet av samordning och/eller projektledning.

Meriterande för denna tjänst är om du har kunskap om geoteknik, jordegenskaper, geovetenskap och hållbar resursförvaltning och miljöplanering. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet från entreprenad och utförande inom bygg- och anläggningssektorn, samt kunskap om markföroreningars kemi och riskbedömning förorenad mark. 

Som person är du initiativrik och trivs med att ta eget ansvar och driva arbetet framåt med hjälp av interna och externa aktörer. Du har en god problemlösningsförmåga och ser möjligheter där andra ser hinder, samtidigt som du kan analysera situationer och fatta välgrundade beslut. Din förmåga att bygga och vårda relationer är en av dina styrkor, och du har lätt för att skapa förtroende och samarbeta med andra. Du kommunicerar tydligt på svenska språket både skriftligt och muntligt, samt anpassar ditt sätt efter mottagaren, vilket gör dig till en skicklig kommunikatör. Du har också en utmärkt planeringsförmåga och är strukturerad, vilket gör att du kan hantera flera uppgifter samtidigt och leverera med hög kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav för denna tjänst.


Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team, välkommen med din ansökan!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Strategisk Projektledare till Norrtech

Läs mer Apr 28
Är du redo för nästa steg i din karriär och vill vara med och forma framtidens VVS-lösningar? Hos Norrtech får du inte bara en roll som Projektledare, du får en nyckelposition där du både utmanas och utvecklas. I denna strategiska roll ansvarar du för spännande projekt från start till mål, arbetar nära kunder och kollegor och har en aktiv del i att forma företagets framtid. Om du har erfarenhet av projektledning inom VVS och vill arbeta i ett härligt team där varje dag bjuder på nya möjligheter, kan detta vara chansen du har väntat på!


Om tjänsten
Rollen som Projektledare på Norrtech är variationsrik. Arbetet är uppdelat inom kalkylering, projektledning och de uppdrag som du arbetar på är varierande i längd. Du ansvarar över flera projekt samtidigt och kunderna som du främst arbetar mot är byggföretag och fastighetsägare. Som Strategisk Projektledare kommer din roll även vara att planera produktion, fördela projekten mellan våra projektledare, stötta dina medarbetare och följa upp tidsplaner och ekonomin i pågående projekt.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i din nya roll:
• Kalkylering
• Projektledning
• Inköp
• Fördela och följa upp samtliga våra projekt
• Ingå i ledningsgrupp och ha stor delaktighet i företagets utveckling i form av strategiskt arbete


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektledning inom VVS-branschen. Du har B-körkort och hanterar det svenska språket i tal och skrift då det krävs i dialog med kunder och kollegor.
Vi ser att du har god kunskap om flödet - allt från förfrågan till slutprodukt. Även att du har goda kunskaper inom kalkyl, anbud, utförande och överlämning.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Norrtech. Som person är du strukturerad och ordningsam och god förmåga att planera både ditt och andras arbete. Då en viktig del i vårt arbete är att skapa och bibehålla goda relationer så värdesätter vi att du är serviceinriktad och har ett starkt kundfokus. Du är även affärsmässig, driven och resultatorienterad.

Du trivs att samarbeta med övriga kollegor, är lösningsorienterad och ser fram emot att komma in i ett sammansvetsat team som gillar att jobba tillsammans!


Om verksamheten
Norrtech är ett fullserviceföretag inom VVS som jobbar både mot företagskunder och privatpersoner. Företagets målsättning är att ha 100 % nöjda kunder och samarbetspartners genom att, med gedigen personal som har god erfarenhet och branschkunskap, erbjuda snabba och kundanpassade lösningar, utan att tumma på kvalitet.

Norrtech VVS & Industri AB grundades 2014 och ägdes av Simon Sandström och Marcus Hermansson fram till bolaget förvärvades och blev en del av Installationsföretaget Instalco i april 2020. Instalco utför projektering, tekniska installationstjänster, service, underhåll av fastigheter och anläggningar i Sverige, Norge och Finland. Erbjudandet är helhetslösningar inom el, VS, ventilation, industri, automation och teknikkonsult.

För närvarande har företaget 21 medarbetare som verkar i Umeå med omnejd och utför alla typer av rörarbeten. Norrtech vill erbjuda hållbara energisystem och morgondagens energilösningar. Erfarenheterna i företaget sträcker sig från såväl installation som drift, underhåll och projektledning vilket gör att uppdragen varierar mellan allt i från små serviceuppdrag till totalentreprenader. Besök gärna Norrtechs hemsida för mer information: https://norrtech.se/

Vid frågor kring Rekryteringsprocessen så kontakta Rekryteringskonsult Frida Sundelin, frida.sundelin@gmail.com
Vid frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta VD Simon Sandström, simon.sandstrom@norrtech.se



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Umeå universitet, Universitetsförvaltningen

Nedan visas andra jobb i Umeå från Umeå universitet, Universitetsförvaltningen .

Samordnare fysisk arbetsmiljö och brandskydd

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Jan 29
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Beskrivning

Gillar du att arbeta med ständiga förbättringar och vill vara med och utveckla universitetets fysiska arbetsmiljö,- strålskydds, - och brandskyddsarbete? Då kan du vara vår nya samordnare inom fysisk arbetsmiljö och brandskydd.

Då vår nuvarande samordnare går vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes ersättare.

Anställningen är placerad på Lokalförsörjningsenheten där vi även arbetar med ombyggnationer, inredning och lokalplanering, miljö och hållbar utveckling, fysisk arbetsmiljö och säkerhet. Du arbetar nära enhetens säkerhetssamordnare och miljösamordnare samt Personalenhetens arbetsmiljösamordnare.

Arbetsuppgifter

Som samordnare inom fysisk arbetsmiljö och brandskydd har du ett övergripande samordningsansvar för områdena fysisk arbetsmiljö, laboratoriesäkerhet, brandskydd och strålskydd där du ansvarar för att systematisera, utveckla och följa upp arbetet i enlighet med gällande lagstiftning.

Dina arbetsuppgifter omfattar utveckling och revidering av styrdokument och stödverktyg samt att fungera som ett stöd till våra drygt 70 interna arbetsplatser. Du ansvarar för lagbevakning och är universitetets kontaktperson gentemot tillsynsmyndigheter och ser till att universitetet har de centrala tillstånd som erfordras. Vidare är du chefernas stöd i ärenden som handlar om byggnadsrelaterad ohälsa. I tjänsten ingår utbildning av chefer, arbetsmiljöombud och nyanställda. Du sitter med i den centrala Arbetsmiljökommittén och medverkar i utvecklingen av universitetets systematiska arbetsmiljöarbete. 

Till din hjälp finns kemiexpert, biosäkerhetsexpert, strålskyddsexpert samt upphandlade konsulter inom brand.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är självständig och drivande, tänker lösningsorienterat och har en god kommunikation. Eftersom arbetet innebär mycket samverkan och många kontakter krävs god samarbetsförmåga, att du är serviceinriktad och har en utåtriktad personlighet. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med ledningssystem, laboratorieverksamhet, brandfarlig vara och gaser.

Du är utbildad arbetsmiljöingenjör, arbetsmiljötekniker, miljökemist eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Du har goda kunskaper i Officepaketet och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Vi hoppas också att du har flera års erfarenhet av arbetsmiljöarbete i rådgivande ställning. Utbildningar inom området är en del av vardagen varför pedagogisk förmåga är en önskad egenskap. Då det ingår i dina uppgifter att upphandla ramavtal och konsulter samt medverka vid verksamhetens budgetarbete är även ekonomisk insikt meriterande.

Villkor
Anställningen är en tillsvidare anställning. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Vid frågor gällande arbetsuppgifter kontakta lokalförsörjningschef Richard Olsson, 090-786 70 50, vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Tatja Anundsson, 090-786 70 30.

Välkommen med din ansökan senast 2020-02-24!

Vill du läsa mer?

https://www.umu.se/lokalforsorjningsenheten/

https://www.aurora.umu.se/anstallning/arbetsmiljo-halsa-och-lika-villkor/

https://www.aurora.umu.se/regler-och-riktlinjer/sakerhet/brandskydd/

https://www.aurora.umu.se/regler-och-riktlinjer/sakerhet/laboratoriesakerhet/stralskydd/

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Intermittenta - Servicemedarbetare

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 30
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Beskrivning
Universitetsservice är Umeå universitets serviceorganisation som förenklar vardagen på campus för anställda, studenter och besökare.

Det gör vi genom att sköta lokaler, lokalvård, husservice, postdistribution, tentamen och Infocenter. Vi erbjuder även produkter och tjänster inom tryck och transporter. Läs mer på www.service.umu.se.

Den intermittenta anställningsformen innebär att du kan bli erbjuden arbete under enstaka kortvariga tillfällen under en ramperiod om högst 6 månader. Anställningstillfällena tidsbegränsas med stöd av LAS 5 § 1 p. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje särskilt tillfälle du erbjuds och tackar ja till arbete. Den erbjudna anställningen kan vara allt från 25-100 % per tillfälle.

Vi söker nu ett antal medarbetare som vill jobba extra enligt ovan beskriven anställningsform. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Som lokalvårdare kommer du att arbeta med lokalvård inom den service som ges i de 20-tal hus där Umeå universitet har sin verksamhet. Arbetsdagen planeras utifrån kundens specifika behov och tillsammans med arbetsgruppen i respektive hus.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har;

- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, dock minst SFI nivå D

Meriterande är;

- Erfarenhet av lokalvård
- Lokalvårdsutbildning

Vidare ser vi att du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du ska kunna arbeta självständigt och därmed ta ansvar och initiativ till att arbetet genomförs med kvalitet. 

Villkor
Tillträde enligt överenskommelse. Visstidsanställning 2020-03-01--2020-08-31
Välkommen med din ansökan senast 2020-02-20

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Informationsadministratör till Infocenter

Informationsassistent
Läs mer Jan 30
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Beskrivning

Infocenter är den kontaktcenterfunktion vid Umeå universitet som säkerställer korrekt svar, snabbt svar och ett gott bemötande till studenter, anställda och besökare.

Som medarbetare i Infocenter är du är du en del av ansiktet utåt för Umeå universitet och har en viktig uppgift att ge information och service samt bidra till verksamhetsutveckling. I Infocenter finns även tentamensservice och dess administration. Vårt uppdrag är att säkerhetsställa att alla tentander vid Umeå universitet får en rättvis och säker tentamensskrivning. Är du intresserad av att ingå i arbetsgruppen?

Arbetsuppgifter

Vid Infocenter besvaras frågor av allmän karaktär som ställs till Umeå universitet. Frågorna och beställningarna kan komma från blivande och nuvarande studenter, från anställda och från besökare. Du arbetar i alla kanaler; telefon, webb/e-post, chatt, sociala medier samt tar emot besök. En särskild vikt läggs vid information och upplysning angående studiefrågor. Infocenter har också hand om produktion av passerkort och tilldelning av behörigheter, enklare IT-support, stöd vid lokalbokning och arrangemangsbokning, telefoni- och växelservice samt försäljning av produkter. Vi har även hand om tentamensbokningar, schemaläggning av tentamen samt bokning av tentamensvakter, samt översyn av tentamensvakternas arvodesräkningar.

Kvalifikationer

- Mycket god förmåga i både svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God förmåga att läsa instruktioner (checklistor) under pågående samtal och följa dessa
- Administrativ kompetens

Personliga egenskaper:

- Snabb inlärningsförmåga av nya system
- Serviceinriktad och lösningsfokuserad
- Positiv
- Flexibel, snabbt kunna ställa om mellan arbetsuppgifter och fysiska platser
- Förmåga att leda samtal och skapa goda relationer
- Har förmåga och trivs att arbeta under hård arbetsbelastning och arbetstoppar


Meriterande

- God generalistkunskap om Umu:s verksamhet samt utbildningssystemet i Sverige
- Erfarenhet av arbete vid kundtjänst eller motsvarande
- Högskolestudier
- Hög vana att jobba i många IT-system
- Språkkunskaper utöver svenska och engelska

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Villkor

Tjänsten avser ett vikariat på 100% som Informationsadministratör under perioden 2020-03-01--2020-09-30. Sista dag för ansökan 2020-02-20.

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Examenshandläggare - vikariat

Utbildningshandläggare
Läs mer Jan 27
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Beskrivning

Studentcentrum är universitetets sammanhållande resurs för utbildningsadministrativa och studentstödjande processer.

Studentcentrum består av fem verksamhetsområden; antagning, examina, Ladok (studiedokumentation), studenthälsa samt studievägledning och studentstöd. Här arbetar ca 45 personer.

Till Examina inom Studentcentrum söker vi nu en vikarierande Examenshandläggare.

Arbetsuppgifter

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att handlägga examensansökningar, utfärda examensbevis samt handlägga och besluta om tillgodoräknande av studier från andra svenska och utländska lärosäten eller tillgodoräknande av relevant yrkeserfarenhet. Vidare informerar du studenter och universitetspersonal i frågor och regelverk som rör examen och tillgodoräknande.

Arbetsuppgifterna innebär framförallt att administrera, utreda, bedöma och fatta beslut i examens- och tillgodoräknandeärenden utifrån nationella och lokala bestämmelser. Arbetet medför även kontakter med studenter, personal vid Umeå universitet och andra lärosäten. En stor del av arbetet utförs i studiedokumentationssystemet Ladok.

Kvalifikationer

Vi ser att du har en akademisk examen och erfarenhet av att arbeta med handläggning av examensärenden eller motsvarande. Du har erfarenhet av administrativt arbete och vana att fatta beslut utifrån gällande regelverk. Du har vana av att arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga. Arbetet kräver goda kunskaper i skrift och tal i såväl svenska som engelska.

Som person är du noggrann, har lätt att prioritera och ta egna initiativ. Du är flexibel och har tålamod samt en vilja att vara delaktig i helhetsansvaret för verksamheten. Du är engagerad, skapar lätt och gärna kontakt med andra och har en positiv lösningsfokuserad inställning.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Erfarenhet av administrativt arbete i Ladok samt god kunskap om examens- och tillgodoräknanderegler samt arbete med utländska högskolestudier är meriterande

Villkor
Vikariat till och med 2020-12-31. Sista ansökningsdag 2020-02-17!



Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-strateg inom lönebildning

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jan 17
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete.

Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.

Personalenheten är universitetets centrala personalfunktion med uppdrag att driva, samordna och stödja utvecklingen av arbetsgivarpolitiken och personalprocesserna. Vi ska i vårt stöd till ledning, chefer och medarbetare aktivt bidra till att Umeå universitet är en attraktiv arbetsgivare med en framgångsrik verksamhet.

Området arbetsgivarfrågor arbetar övergripande med frågor kring arbetsrätt, förhandling och lönebildning. Som HR-strateg inom lönebildning ingår du i en arbetsgrupp av kollegor med olika funktioner inom arbetsgivarfrågor. Området är just nu i en spännande fas där vi reformerar och utvecklar nya arbetssätt och vi söker nu dig som har idéer och viljan att vara med i utvecklingen av lönebildningen inom Umeå Universitet. 

Som HR-strateg ingår du i arbetsgruppen för arbetsgivarfrågor med huvudsaklig inriktning lönebildning. Du arbetar övergripande med strategier och processer för lönebildning, lönekartläggning samt befattningsvärdering. I uppdraget ingår att initiera, driva och delta i olika utvecklingsprojekt. Du fungerar även som ett konsultativt stöd i lönebildningsområdet till ledning, HR-kollegor inom personalenheten och HR-kollegor på fakulteter och institutioner. Förutom arbetsgruppen inom arbetsgivarfrågor har du ett nära samarbetet med HR-kollegor inom myndigheten. Arbetet är såväl operativt som strategiskt.

Vi söker dig som har examen från personalvetarprogrammet eller likvärdig högskoleexamen inom HR-området samt har flerårig erfarenhet av kvalificerat självständigt HR-arbete. Du ska ha erfarenhet av att leda, driva och utveckla HR-frågor. Du har goda kunskaper och erfarenheter kring arbetsrätt, lagar och avtal samt lönebildning. Vidare har du bred erfarenhet av att fungera som chefsstöd i HR-frågor och att stödja chefer och medarbetare kring lönebildning. Meriterande är om du har erfarenhet av samverkan och förhandlingar. Har du erfarenhet från arbete inom högskola eller universitet är även det meriterande. 

Du har förmåga till helhetssyn, är strukturerad och når resultat. Du är analytisk och har förmågan att kommunicera övergripande strategier på ett tydligt sätt. Då förhandlingar är en del i arbetet är förmågan att skapa förtroendefullt samarbete med verksamhetsföreträdare och fackliga representanter viktigt. Vidare har du god förmåga att arbeta såväl i team som självständigt samt är öppen för och ser möjligheter i förändringar. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Samordnare

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 17
Umeå universitet satsar på kreativa miljöer för studier och arbete. Hos oss finns attraktiva utbildningar, världsledande forskning och utmärkta innovations- och samverkansmöjligheter. Fler än 4 300 medarbetare och 33 000 studenter har redan valt Umeå universitet. Välj oss du också.




Utveckling av samverkan vid Umeå universitet

Umeå universitet utvecklar samspelet mellan forskning, utbildning och samhälle och spelar på så sätt en central roll i regionens utveckling.

Enheten för forskningsstöd och samverkan, är en central förvaltningsenhet med uppgift att erbjuda professionellt stöd till universitetsledning, fakulteter, institutioner, forskare och lärare. Vid enheten arbetar 20 personer fördelade på två verksamhetsområden Samverkan och Forskningsfinansiering.

Arbetsuppgifter

Vi söker en samordnare till området Samverkan. Som samordnare arbetar du med att ge stöd till implementering av samverkansaktiviteter, koordinering av utvecklingsprojekt och framtagande av underlag och skrivelser inom samverkan och nyttiggörande. Kunskaps- och relationsbyggande i syfte att utgöra ett bra stöd till forskning och utbildning är centralt i arbetet.

Kvalifikationer

Vi söker Dig som har en högskoleutbildning om minst 180hp. Avslutad forskarutbildning är meriterande. Du ska ha dokumenterad erfarenhet från arbete med att ge stöd till samverkan och nyttiggörande samt erfarenhet av att stötta implementering av samverkansaktiviteter inom olika universitetsutbildningar. Du ska också ha erfarenhet av kontaktskapande arbete och ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt kunna kommunicera på både svenska och engelska. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer med såväl arbetsgivare som universitetets institutioner, vara drivande och ha ett lösningsorienterat och självständigt arbetssätt. Du är ansvarsfull och engagerad samt van att ta initiativ och prioritera.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor

Visstidsanställning 100% tom 2020-12-31, tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. 

Sista ansökningsdag: 2020-02-06. Välkommen med din ansökan!

Närmare upplysningar lämnas av enhetschef Hans-Olov Byquist, tel 072-538 53 55, e-post hans-olov.byquist@umu.se eller verksamhetsledare Anna Mannelqvist, tel 070-661 51 92, e-post  anna.mannelqvist@umu.se. Se även www.er.umu.se

Facklig information lämnas av SACO, 090-786 53 65, SEKO civil, 090-786 52 96 samt ST, 090-786 54 31.

 

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu