Umeå: Bravida söker driven HR-partner - Umeå/Skellefteå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bravida söker driven HR-partner - Umeå/Skellefteå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2020-07-07 // Varaktighet: Heltid

Får du energi av omväxling och snabbt tempo i utvecklingsorienterad miljö? Vill du vara med och driva den fortsatta utvecklingen av Bravida som branschledande företag? Nu söker vi en HR-partner till regionerna Norra Norrland och Malmfälten. Välkommen in med din ansökan!

Om jobbet
Rollen som HR-partner är en spännande och utmanande tjänst i en utvecklingsorienterad organisation. Vårt gemensamma arbetssätt i HR-teamet kännetecknas av gott samarbete, stort eget ansvar och ett prestigelöst förhållningssätt. För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om när det händer mycket och har förmågan att snabbt växla mellan olika frågeställningar och utmaningar.

Som HR-partner har du en bred roll och utgör stöd till regionernas chefer inom hela HR-området, samtidigt som du förväntas aktivt bidra i divisions- och koncerngemensamma projekt.  Bravida befinner sig i en spännande period, där en ny affärsplan kommer att lanseras till hösten. Som HR-partner kommer du att ha en central och viktig roll i att stödja, driva och möjliggöra utvecklingen av våra verksamheter i linje med övergripande affärsplan.

Arbetet innebär arbetsdagar med stor variation och arbetsuppgifter inom områden såsom;


• Chefsstöd
• Arbetsrätt & avtal
• Utbildning
• Rekrytering
• HR-administration
• Utvecklingsprojekt
• Rehabilitering

Placeringsort kan vi tänka oss på något av våra kontor i Umeå eller Skellefteå. Tjänsten kommer att medföra resor, primärt inom dina regioner, Norra Norrland och Malmfälten.

Vem är du?
Vi söker dig som har bred erfarenhet av HR-frågor och är redo för att ta nästa steg i din karriär. Du har ett positivt sätt, är engagerad, prestigelös och tycker om att ge service. Du som söker har akademisk examen som personalvetare eller motsvarande, med minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Du trivs i en roll med många kontaktytor och en bred variation av arbetsuppgifter.

För att trivas och lyckas på Bravida behöver du:


• Vara en serviceinriktad lagspelare. På Bravida jobbar vi gärna i team. Stämningen är öppen och vänlig och vi hjälps åt i jobbet.
• Kunna leda dig själv. Det är medarbetarnas kunskap och drivkraft som gör Bravida till ett vinnande lag. Varje spelare är viktig!
• Alltid sträva mot förändring till det bättre. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Vår högsta prioritet är att göra kunden nöjd.
• Jobba med stil. På Bravida gör vi jobbet ordentligt. Då är det viktigt att komma i tid, att vara ärlig och lojal, och att hålla det vi lovar.

Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Om Bravida
Bravida har flera år i rad blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vi är en av de bäst placerade entreprenörerna i byggbranschen, vilket vi är mycket stolta över! På Bravida arbetar vi i team och vi uppnår resultat tillsammans. Ett gott arbetsklimat är nyckeln till vår framgång. Som anställd på Bravida får du ett antal förmåner såsom friskvårdsbidrag, förmånliga försäkringar och tillgång till fjällstuga. 

När du växer, växer vi. Din utveckling är viktig för oss. Vi tror att den viktigaste skolan är det dagliga arbetet. Dessutom finns Bravidaskolan, med många interna utbildningar som kan öppna upp nya vägar. När våra medarbetare växer, kan också företaget utvecklas.

Intresserad?
Sista ansökningsdatum för denna tjänst är den 9 augusti 2020. Intresserad? Ansök redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook och LinkedIn. Där kan du också se nyheter inom Bravida och lediga tjänster.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Umeå som HR-konsult/PA-konsult.

Arbetsmiljöhandläggare

Läs mer Mar 27
Nu har du chansen att arbeta i en spännande och utvecklande organisation där det händer mycket. Totalförsvarets skyddscentrum (SkyddC) strävar efter att ständigt utveckla och förbättra arbetsmiljön. Vi söker nu en handläggare med inriktning arbetsmiljö och rehabilitering. Befattningen är placerad vid staben, på Personalavdelningen, och är underställd HR-chefen. På avdelningen arbetar även 2 HR-generalister, HR-administratör och Chefssekreterare. Eftersom vår personalavdelning tillhör ett litet förband kommer arbetet även innebära att du hanterar andra personalfrågor än arbetsmiljöfrågor. 

Här möts du av ett utmanande arbete där du har eget ansvar. Det innebär en varierad tillvaro där ingen dag är den andra lik. Det finns goda möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Säkerställa att chefer inom SkyddC har kunskap om och tillgång till verktyg och information för att kunna genomföra sina uppgifter inom arbetsmiljö och rehabilitering. I huvudsak innebär det följande:


• Vara konsultativt stöd till chefer inom SkyddC i det systematiska arbetsmiljöarbetet och rehabilitering.
• Identifiera utbildningsbehov hos chefer samt planera och genomföra utbildningar inom arbetsmiljö- och rehabiliteringsområdet.
• Utveckla, samordna och följa upp förbandets systematiska arbetsmiljöarbete.
• Sammakalla och genomföra arbetsmiljökommitté.
• Ansvara för den årliga arbetsmiljörevisionen.
• Ansvara för genomförandet och deltaga vid skyddsronder.
• Analysera, stödja och driva arbetet kring medarbetarundersökningen
• Administrera arbetsskadeanmälningar samt anmäla om olycksfall och tillbud till Försäkringskassan och Arbetsmiljöverket.
• Löpande personalhandläggningsärenden och statistik.

KRAV

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR-området eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara relevant. Vi vill också att du har:


• Erfarenhet av arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete samt rehabilitering.
• Goda kunskaper inom arbetsmiljölagstiftning.
• B-körkort

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har drivkraft att uppnå resultat som bidrar till våra arbetsmiljömål. Det är viktigt att du besitter förmåga att förstå flera perspektiv samtidigt, se möjligheter och vara lösningsinriktad. Det krävs också att du har en hög integritet, är lyhörd och har en god förmåga att på ett strukturerat sätt arbeta självständigt såväl som i grupp. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har ett konsultativt arbetssätt och vill få andra att växa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Arbetslivserfarenhet inom Försvarsmakten.
• Erfarenhet av arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete vid annan statlig myndighet.
• Erfarenhet av arbete inom HR-administration.
• Erfarenhet av arbete med chefsstöd i HR-frågor. 

Övrigt

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.

Upplysningar om befattningen

Fredrik Andersson

Fackliga företrädare

SACO Eric Frankel Uhlin
OFR/o Mikael Mosten
SEKO Mattias Jonsson

Samtliga kontaktpersoner nås via växeln på 090-175500.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-04-30. Din ansökan bör innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Totalförsvarets skyddscentrum, SkyddC, i Umeå är Försvarsmaktens kunskapscentrum för skydd mot strålning, smitta och gift så kallade CBRN-händelser. Enheten utvecklar inte bara Försvarsmaktens förband inom området utan säkerställer också förmågan vid Försvarsmaktens övriga delar. SkyddC arbetar därför med både utbildning och utvecklingsfrågor samt ansvarar för att vidmakthålla nationell och internationell beredskap på området. Centrumets funktion är försvarsgemensam vilket innebär ett löpande samarbete med ett antal myndigheter inom vårt sakområde. Vid SkyddC arbetar drygt 140 civilt och militärt anställda. Budgeten för enheten omsluter cirka 140 miljoner kronor per år.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

HR-samordnare, vikariat

Läs mer Mar 1
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




Arkitekthögskolan söker nu en vikarierande HR-samordnare.

Anställningen är på heltid med tillträde 10 juni eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 24 mars 2024. 

Arbetsuppgifter


Som HR-samordnare arbetar du såväl operativt som strategiskt och fungerar som ett nära stöd till prefekt och institutionsledning. Dina arbetsuppgifter består till stor del av planering och hantering av ärenden avseende rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt samt rådgivning utifrån gällande lagstiftning, avtal policys och riktlinjer. 

Andra uppgifter är att samordna och administrera ärenden till lokal samverkansgrupp och föra minnesanteckningar/protokoll. Även andra personaladministrativa arbetsuppgifter ingår i form av att regelbundet stödja medarbetare i HR-frågor, inklusive stöttning av institutionens internationella medarbetare både inför och under deras anställningar. Du ansvarar även för introduktion av nyanställda, samt medverkar i omställningsprocesser och/eller vid avslut av anställning. 

Andra arbetsuppgifter kan förekomma. Att medverka till en god arbetsmiljö och en kontinuerlig utveckling av HR-relaterade rutiner och arbetssätt är en viktig del av arbetet. 

Kompetenskrav

Vi söker dig med examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande samt erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Du har goda kunskaper om de regelverk som styr verksamheten inom HR-området, liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har god datorvana och erfarenhet av arbete med Microsoft 365.

Variationen i arbetsuppgifterna är stor och du trivs i en miljö med många arbetsuppgifter pågående samtidigt och många kontaktytor. Arbetet som HR-samordnare kräver god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer. Du har lätt för att samarbeta och en god planeringsförmåga där du kan prioritera dina arbetsuppgifter, och har förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar för ditt arbete. Du har hög integritet och god analysförmåga.

Övriga önskvärda kvalifikationer

Meriterande är erfarenhet av HR-arbete inom en statlig organisation, gärna vid universitet eller högskola. Erfarenhet av rekrytering och anställning av internationella medarbetare är vidare en merit. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete med universitetets personaladministrativa system Primula, Retendo, Varbi och/eller Adato.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Övriga upplysningar

Anställningen är ett vikariat på heltid, tidsbegränsad till 12 månader med tillträde 1 juni eller enligt överenskommelse.

Närmare upplysningar lämnas av prefekt Cornelia Redeker, Tel: 090 786 76 96 Epost: cornelia.redeker@umu.se. 

Ansökan

Du ansöker i universitetets rekryteringssystem, Varbi senast 24 mars 2024. Din ansökan ska skickas in på svenska och innehålla följande:

- CV/meritförteckning
- Kopia på relevanta examensbevis
- Kontaktuppgifter till minst två referenser (kan även redovisas vid ev. intervjutillfälle)
- Övriga bilagor/handlingar som du önskar åberopa.

Som en del av ansökningsprocessen kommer du även få svara på frågor kopplade till din motivation till att söka tjänsten samt dina erfarenheter och kompetenser kopplade till anställningen. Ett personligt brev ska inte inkluderas i ansökan.

Arbetsprov kan komma att förekomma under urvalsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arkitekthögskolan vid Umeå universitet (UMA) startade sin verksamhet 2009 och finns idag i vackra och ändamålsenliga lokaler på Konstnärligt Campus. Skolan har successivt byggts upp som ett internationellt laboratorium för experimentell arkitektur, där både undervisning och forskning bedrivs. Arkitekthögskolan har idag ca 290 studieplatser inom ett femårigt arkitektprogram och ett masterprogram. Ett trettiotal lärare och forskare finns för närvarande på skolan. Mer information finns på www.arch.umu.se.



Konstnärligt campus är vackert beläget vid Umeälven och Arkitekthögskolan har Designhögskolan, Konsthögskolan, Bildmuseet och science centret Curiosum som närmaste grannar. Konstnärligt campus är en internationell ”hotspot” för utbildning och forskning där studenter och forskare möts och samarbetar inom det kreativa fältet.

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-samordnare

Läs mer Jan 25
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




Institutionen för idé- och samhällsstudier tillhör Umeå universitets humanistiska fakultet och har ca 110 anställda.

Vid institutionen samlas forskare, lärare och studenter inom ämnesområdena arkeologi, miljöarkeologi, filosofi, historia, historia med utbildningsvetenskaplig inriktning, idéhistoria, religionsvetenskap och teologi under samma tak. Vi har också två nationella resurser inom institutionens verksamhetsområde, det Miljöarkeologiska laboratoriet och Strategic Environmental Archaeology Database (SEAD).

Till institutionen söker vi nu en HR-samordnare. Anställningen är tillsvidare med tillträde 1 april 2024 eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Arbetet är brett och spänner över hela HR-området och innefattar såväl operativt som strategiskt HR-arbete och att ge administrativt ledningsstöd till institutionens prefekt. Du utgör ett ledningsstöd i strategiska och operativa HR-frågor och ansvarar för ett HR-perspektiv i verksamhetens strategiska utvecklings- och förändringsarbete. Som HR-samordnare deltar du i institutionens ledningsgrupp. De huvudsakliga arbetsuppgifterna utgörs av: 

-        Ansvara för att planera, samordna, driva, administrera och kvalitetssäkra institutionens rekryterings- och anställningsprocesser
-        Initiera och medverka till att utveckla personalrelaterade rutiner och arbetssätt på institutionen
-        Löpande bidra med rådgivning och stöd i personalfrågor till prefekt och övrig personal utifrån gällande lagstiftning, avtal och policys/riktlinjer
-        I samråd med prefekt driva, samordna och planera institutionens systematiska arbetsmiljöarbete och arbete med lika villkor
-        Samordning och administration av ärenden till lokal samverkansgrupp, prefektens beslutsmöte och institutionens ledningsgrupp
-        Ansvara för planering och introduktion av nyanställda
-        Utgöra stöd för institutionens internationella medarbetare både inför och under deras anställningar. Ansvara för institutionens migrationsärenden och vara behjälplig i de frågor som rör internationella medarbetare gällande lagar och avtal, uppehålls- och arbetstillstånd och sjukförsäkringar
-        Ansvara för att planera, samordna samt administrera rehabiliteringsprocesser
-        Planera och genomföra rehab-samtal och andra trepartssamtal tillsammans med/som stöd till prefekt
-        Framtagande av olika sorters underlag inom HR-området och ansvara för utveckling av personaladministrativa arbetsordningar och handlingsplaner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande examen samt minst ett års aktuell erfarenhet från självständigt arbete inom HR-området inom offentlig sektor. 
Vi ser även att du har goda kunskaper om lagar och avtal inom HR-området, liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. 

Du har erfarenhet av att tillämpa de nya LAS-reglerna. Vidare söker vi dig som även har aktuell erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor, rehabiliteringsärenden, migrationsärenden och omställningsprocesser. Arbetet kräver god datorvana och att du har lätt för att lära dig nya administrativa system.

För att trivas med anställningen bör du stimuleras av att ha flera kontaktytor, uppdrag och arbetsuppgifter pågående samtidigt. Du ska ha lätt för att samarbeta, ha god initiativ- och planeringsförmåga, kunna prioritera bland arbetsuppgifter samt ha förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar för ditt arbete. Det är viktigt att du har hög integritet.

Meriterande
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom HR-området inom universitets- och högskolesektorn och att du har erfarenhet av att ha arbetat med universitetets personalsystem såsom Primula, Varbi och Adato. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lärarrekryteringar inom universitets- och högskolesektorn. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Ansökan
Du ansöker via Umeå universitetets e-rekryteringssystem Varbi. Din ansökan ska vara inkommen senast 2024-02-15. Till ansökan bifogas personligt brev med motivering till varför du söker anställningen, CV/meritförteckning, dokumentation av formella meriter (examensbevis, kursintyg eller motsvarande) samt eventuella andra relevanta intyg.

Övrig information

Anställningen är tillsvidare med tillträde 1 april 2024 eller enligt överenskommelse.

Vid frågor är du välkommen att kontakta prefekt Jonas Nilsson, (090-7869990, jonas.nilsson@umu.se).

För mer information om institutionen, se: http://www.umu.se/institutionen-for-ide-och-samhallsstudier/.

Vi ser fram emot din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-konsult, Äldreomsorgens rekryteringscentrum

Läs mer Jan 25
Äldreomsorgens rekryteringscentrum (ÄORC) är en relativt ny enhet som startades upp 1 januari 2020.

Vårt uppdrag är att stötta chefer inom äldreomsorgen genom hela rekryterings- och anställningsprocessen. Vi ansvarar för att rekrytera och utrusta nya medarbetare med de utbildningar och behörigheter de behöver. Vår enhet hanterar också bemanningsfrågor vid korttidsfrånvaro och vi har även medarbetare hos oss som jobbar med schemaläggning för att bland annat säkra att vi jobbar med hälsosamma scheman.



Dina arbetsuppgifter
Som HR-konsult hos oss jobbar du med rekrytering av allt från timvikarier till tillsvidareanställda. Du har mycket kontakt med enhetschefer ute i verksamheten och fungerar som stöd och bollplank i frågor kopplat till arbetsrätt, rekrytering och bemanning. Vi stöttar många verksamheter inom äldreomsorgen vilket gör att du kommer få möta olika uppdrag och behov vilket medför att det finns stor möjlighet till utveckling och lärande hos oss! Allt från vårdbiträden till kommunikatörer är rekryteringsbehov som passerar vår verksamhet vilket gör arbetet väldigt varierande.

Om dig
Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller motsvarande, alternativt har du annan relevant erfarenhet som exempelvis chef eller från bemanningsbranschen. Du har erfarenhet av att jobba med rekrytering och bemanningsfrågor sedan tidigare. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att jobba konsultativt mot chefer. Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom äldreomsorgen är det meriterande.

För att trivas hos oss behöver du vara en person med en positiv grundinställning som ser möjligheter och bidrar aktivt med idéer för att utveckla vårt arbete. Du står för god service, ett gott professionellt bemötande i alla dina kontakter och är självgående till din natur. Vi vill fortsätta bygga ett fantastiskt team av medarbetare där alla drar åt samma håll och bidrar till vår gemensamma och verksamhetens utveckling.

Vi hoppas du vill bli vår nästa kollega, varmt välkommen med din ansökan!

Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
-Vikariat, heltid, med start 2024-04-01 till och med 2024-12-31.

Följ Umeå kommun på Linkedin!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

HR-strateg med inriktning mot arbetsmiljö och rehabilitering, vik 50%

Läs mer Jan 23
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




Beskrivning

Personalenheten är en av elva enheter inom Universitetsförvaltningen och är universitetets centrala personalfunktion med uppdrag att driva, samordna och stödja utvecklingen av arbetsgivarpolitiken och personalprocesserna.

Vi ska i vårt stöd till ledning, chefer och medarbetare aktivt bidra till att Umeå universitet är en attraktiv arbetsgivare med en framgångsrik verksamhet.

Ett gemensamt arbete för ett hållbart arbetsliv skapar en god arbetsmiljö och gör lärosätet till en attraktiv arbetsgivare där gott ledarskap på alla nivåer inspirerar medarbetare till utveckling. På Umeå universitet är därför arbetsmiljö, hälsa och lika villkor ett prioriterat område. 

Vi söker nu en vikarierande HR-strateg till vår arbetsgrupp inom arbetsmiljö, hälsa och lika villkor.

Arbetsuppgifter

Som HR-strateg med inriktning mot arbetsmiljö och rehabilitering är du en del av Umeå universitets personalenhet och ingår i området Arbetsmiljö, hälsa och lika villkor. Området arbetar med att stötta universitetets ledning, chefer och HR-stöd i det systematiska arbetsmiljö- och likavillkorsarbetet samt rehabilitering. Inom teamet ansvarar ni för universitetets systematiska arbetsmiljöarbete och arbetet med aktiva åtgärder samt rehabiliteringsprocess.

Ditt uppdrag är att utifrån ett strategiskt perspektiv identifiera och initiera utvecklingsinsatser som hjälper universitetets chefer på alla nivåer att skapa en god och hållbar arbetsmiljö på lika villkor. En stor del av arbetet utgör rådgivning och stöd till chefer och HR i rehabilitering för att ge medarbetarna bästa möjliga förutsättningar att återgå i ordinarie arbete och säkerställa att arbetsgivarens rehabiliteringsansvar fullgörs. Samverkan med de fackliga organisationerna, information och utbildning är också viktiga delar i arbetet och innebär allt från att ta fram och sprida information till att planera, utveckla och genomföra utbildningar både på svenska och engelska till exempelvis chefer, HR och arbetsmiljöombud.

Arbetet innebär ett nära samarbete med flera olika aktörer internt och externt, exempelvis andra stödfunktioner inom universitetet, företagshälsovården och Försäkringskassan. Att kunna skapa goda relationer och ett förtroendefullt samarbete med hög integritet är därför av stor vikt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har 

- akademisk examen inom HR, beteendevetenskap, psykologi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
- flerårig erfarenhet av att arbeta konsultativt med frågor kring arbetsmiljö och rehabilitering till chefer
- har vana att utforma och genomföra målgruppsanpassade informations- och utbildningsinsatser såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.

Som person är du engagerad och har förmåga att inspirera och motivera andra. Du har en stor personlig mognad i den konsultativa rollen och är och en god lyssnare. Du har förmåga att bygga förtroendefulla relationer och har en god samarbetsförmåga. Din strategiska förmåga gör att du med lätthet ser både helhet och detaljer, du är lösningsinriktad och strukturerad och har förmåga att planera och genomföra utbildningar och projekt.

Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor

Anställningen är på halvtid och tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Anställningen är ett vikariat under ett år.

Ansökan
Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet 2024-02-08. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen.

Välkommen med din ansökan! 

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Bravida Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Bravida Sverige AB .

Kyltekniker

Kylmontör/Kyltekniker
Läs mer Dec 19
Vill du jobba hos ett branschledande företag som ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi flera serviceinriktade kyltekniker till Kiruna, Gällivare, Luleå, Skellefteå och Umeå som vill växa tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan!  

Om jobbet

Som kyltekniker på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag. Ingen dag är den andra lik! I jobbet kommer du att planera, samordna och utföra service åt våra olika kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:


• Service, underhåll samt mindre entreprenader inom kyla
• Daglig kontakt med våra kunder
• Utredningar/felsökningar och åtgärdsförslag
• Återkommande avtalsbesök

Du kommer även att vara ansvarig för att utföra varje serviceuppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet.



Vi söker dig som


• Har kylcertifikat (Kategori 1)
• Har minst 3års erfarenhet av jobbet som kyltekniker och är självgående.
• B-körkort

Om du har tidigare erfarenhet inom yrket ses det som meriterande.

Oavsett hur länge du har jobbat lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du öppen och engagerad, vill utvecklas och ser möjligheter i det dagliga arbetet. Din sociala kompetens, förmåga att upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som kunder och ditt gedigna intresse för service och teknisk problemlösning tror vi är de viktigaste framgångsfaktorerna för den här tjänsten.

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis förmånsbil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! 

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 31 januari 2024. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta chef för din aktuella ort, se kontaktuppgifter längre ner på sidan:

Erik Wåhlberg – Kiruna, Gällivare
Thomas Morén – Boden, Luleå, Piteå och Kalix
Christian Karlsson – Skellefteå och Umeå



Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess

#LI-Remote


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu

Servicetekniker Ventilation

Ventilationstekniker
Läs mer Dec 8
Är du ett yrkesproffs som brinner för service, ordning och reda? Vill du dessutom bli en del av en organisation som främjar utveckling och där du som medarbetare har en mycket viktig roll i Bravidas tillväxtresa? Sök då jobbet som servicetekniker till Bravida Umeå. Vi söker både dig med erfarenhet från ventilationsbranschen men även en person med erfarenhet av service inom andra tekniska områden som önskar byta karriärspår.

Ditt nya jobb

Som ventilationstekniker på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag. Ingen dag är den andra lik. I jobbet kommer du att planera, samordna och utföra service åt våra olika kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:


• Service och felsökning av ventilationssystem i fastigheter och anläggningar
• Behjälplig vid OVK-besiktningar
• Driftsättning av ventilationssystem
• Injusteringar av luftflöden i ventilationsanläggningar
• Daglig kontakt med våra kunder
• Lämna förslag till kund på förbättringar av ventilationssystem
• Vatteninjustering

Rollen som servicetekniker innefattar ett stort ansvar då du är ansvarig för att utföra alla uppdrag enligt våra högra krav på kvalité och säkerhet. Du kommer även ha mycket kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer. I rollen som servicetekniker arbetar du självständigt och har ett stort förtroende i projekten du arbetar med, men alltid med närhet till kollegor, vi hjälper och stöttar varandra. Du erbjuds en möjlighet på en organisation som främjar den egna utvecklingen och vill att du som medarbetare ska känna en självklarhet över att du är den viktigaste delen i våra uppdrag. Du bidrar även till en god och säker arbetsmiljö, vilket är något Bravida värnar starkt om tillsammans!

Ditt nya team

Som servicetekniker kommer du tillhöra ett team på 20 glada kollegor. Vi har en god arbetskultur där vi lägger stor vikt vid att alla skall trivas och vi försöker även hitta på roliga saker tillsammans som på så sätt styrker vår gemenskap. Exempel på hur vi jobbar för att ha det bästa laget.


• Vi tränar tillsammans varannan vecka för de som vill
• Vi tar tillsammans fram en utbildningsplan för dig
• Vi försöker ha en gemensam resa tillsammans varje år
• Vi firar våra segrar, stora som små på olika sätt

Vi söker dig som har:


• Teknisk utbildning och tidigare erfarenhet från yrket
• B-körkort
• Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av OVK-besiktningar och styr/regler
• VVS kunskaper såsom vatteninjustering och felsökning
• Meriterande för tjänsten är om du har el-kunskap

Som person är du en lagspelare och ser goda samarbeten som en självklarhet. Du är driven, engagerad och självgående samt har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att se helheten i projekten du arbetar i. Du är duktig på att leda dig själv och du har en förmåga att se förbättringar och är inte rädd för att lyfta dessa. Du ser det som en självklarhet att leverera god kvalité och hålla uppsatt tidsplan.

Du kommer vara Bravidas ansikte utåt så öppen och social är en av de viktigaste värdegrunderna.  

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom fina förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!

Hur söker jag jobbet?

Sista ansökningsdatum: 2024-01-31

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum därför ber vi dig skicka in din ansökan senast 2024-01-31 Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu

Låstekniker till Bravida

Låssmed/Låstekniker
Läs mer Dec 1
Är du serviceinriktad och har erfarenhet inom Lås? Vill du dessutom jobba på ett branschledande företag som främjar utveckling? På Bravida är vi proffs som gör jobbet ordentligt. Nu söker vi Låstekniker till vårt team i Umeå. Välkommen med din ansökan!

Ditt nya jobb

I rollen som Låstekniker på Bravida arbetar du självständigt med att utföra service och installationer av lås, beslag, dörrautomatik och låssystem hos våra kunder. Tycker du om att arbeta med modern teknik och ge god service är det här en tjänst för dig. Ingen dag är den andra lik! I jobbet kommer du att planera, samordna och installera säkerhetslösningar åt våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:


• Installation och service av alla produkter förekommande inom kategorin lås.
• Aktivt arbeta med att skapa, bevara och utveckla kundrelationer
• Ta hand om eftermarknaden, service samt att instruera våra kunder i användningen av deras säkerhetsanläggningar
• I viss mån agera som tekniskt säljstöd
• Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten
• Daglig kontakt med våra kunder
• Utredningar/felsökningar och åtgärdsförslag

Du kommer att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med kunder. 

 

Ditt nya team

Bravida Fire&Security; i Umeå består idag av 24 duktiga lås- och säkerhetstekniker. Inom detta segment gör vi nu en satsning och expanderar då våra kunder blir fler och efterfrågan ökar. Därför söker vi just dig och ser fram emot att du blir en del av vårt gäng!

Vi söker dig som


• Kan arbeta självständigt
• Har erfarenhet av låsinstallationer
• Har B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av nyckel- och cylindertillverkning samt säljarbete.

Som person är du ansvarstagande och driven. Du skapar långsiktiga relationer med våra kunder och bidrar med en hög kompetens och kvalitet avseende lås och mekanik. Vidare håller du en hög aktivitetsnivå och samarbetar med dina övriga kollegor för att nå avdelningens mål.

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! 

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 31 december 2023. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu

Fastighetstekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Nov 8
Bravida FM fortsätter att framtidssäkra sin roll som FM leverantör av fastighetstekniska tjänster. Vi växlar nu upp och söker därför ytterligare fastighetstekniker för spännande driftåtagande. Genom effektiva och miljömedvetna installationer och underhållande service ger Bravida fastigheter liv. Du kommer att tillhöra Bravida FM där vi nu utökar vårt lagbygge med både ny personal och teknik. Vill du vara med på vår resa och bli framtidens Fastighetstekniker? Välkommen med din ansökan!

Vad erbjuder vi dig?

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi! Men det viktigaste av allt är att du kommer hem hel efter en arbetsdag.

Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Ditt nya jobb

Som fastighetstekniker kommer du bland annat att:


• Ansvara för drift och underhåll av nedanstående områden
• Ingå i beredskap i vissa fall
• Projektleda mindre projekt

Du kommer tillhöra ett tight team med kompetenta medarbetare där alla aktivt lyssnar, delar erfarenheter och har roligt tillsammans. Du får arbeta nära duktiga kollegor och vi erbjuder dig att arbeta med spännande projekt och trevliga kunder.

Vi söker dig som

Har erfarenhet eller god kännedom inom följande områden:


• Projektledning
• Fastighetsdrift
• El
• Styr- och reglerteknik
• Ventilationsteknik
• VS
• Kyla
• Uppföljning och återrapportering

Som person är du serviceinriktad, kreativ problemlösare och utåtriktad och trivs att arbeta både självständigt och i grupp. För oss är det viktigaste att du har ett stort tekniskt intresse och viljan att lära dig det du inte kan idag. Du tycker även om att ha varierande dagar och kunna hjälpa till med olika arbetsuppgifter. Vi har krav på att du har B-körkort och kan svenska obehindrat.

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! 

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 6 december 2023. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu

Kalkylator EL

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Okt 17
Drivs du av ständig utveckling och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik? Hos Bravida blir du en del av ett team av teknikexperter som levererar arbete av högsta kvalitet. Vi tar oss an utmaningar som få andra företag kan matcha.

Just nu genomför vi inom Division Nord en spännande satsning genom att etablera en innovativ kalkylorganisation inom El. Vi söker nu två skickliga kalkylatorer som vill vara med och stötta Division Nord i en rad spännande projekt. Bli en del av vårt framgångsrika team och hjälp oss ta avdelningen till nya höjder. Ansök nu!

Ditt nya jobb

Här är din chans att bli en viktig del av Bravida, där du som kalkylator kommer vara hjärnan bakom våra framgångsrika projekt inom elinstallation. Från första skiss till sista anbudsförslag kommer du sätta din prägel på varje detalj.

Dina huvuduppgifter inkluderar bland annat:


• Skapa en stadig grund för lönsamma projekt.
• Analysera förfrågningsunderlag för att hitta risker och möjligheter, och säkerställa en korrekt projektbudget.
• Förhandla avtal och medverka i anbudsprocessen.
• Stödja projektledare med inköp och prognosarbete.
• Bidra till vår strategiska tillväxt.

Här blir du en del av en expanderande och välfungerande verksamhet. Du kommer ha möjlighet att driva utvecklingen av kalkylarbetet och inköp, och skapa de perfekta förutsättningarna för framgångsrika affärer och projekt.

Placeringsort för tjänsten ser vi är Umeå men utrymme för flexibilitet finns för annan större ort inom divisionen.

Vi söker dig som


• Tidigare arbetat med kalkyl och har några års erfarenhet
• Har goda kunskaper inom projektekonomi samt entreprenadjuridik
• Innehar B-körkort

Tidigare erfarenhet som elektriker, projektledare eller entreprenadingenjör är meriterande.

Som person trivs du med affärsmässiga lösningar och är självgående i ditt arbetssätt. Du är välorganiserad och noggrann med gott ordningssinne. Som person är du engagerad, samarbetsvillig och förtroendegivande. Du trivs med att arbeta på ett strukturerat arbetssätt och är uthållig.

Bravida som arbetsgivare

Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.

Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö.

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 30 november 2023. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu

Projektledare till Bravida Umeå

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 24
Vill du jobba hos ett branschledande företag som ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi efter en projektledare, till vår EL-avdelning i Umeå, som vill växa tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Som projektledare på entreprenad ansvarar du för installationsprojekt, från projektplanering till leverans. Dina arbetsuppgifter kommer vara att:


• framgångsrikt driva entreprenadprojekt inom el-området
• bidra i projektering tillsammans med byggföretag, konsulter och Bravidas andra discipliner (t.ex. vs, vent och automation)
• utveckla och bevara kundrelationer
• jobba med merförsäljning inom projektet
• hantera bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• leda och engagera medarbetare
• vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten
• ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt

Som projektledare på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse.

Våra kunder är bland annat, byggföretag, fastighetsägare, fastighetsförvaltningsbolag, regioner och kommuner. Vi på Bravida kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Varje dag jobbar vi tillsammans för att bli ännu bättre på det vi gör. Det finns dessutom stora möjligheter till utveckling inom företaget.

Bravida Way – vår egen kultur och vårt arbetssätt. Bravida Way bygger på en decentraliserad organisation där entreprenörskap och ansvarstagande är avgörande för utveckling och framgång.

Ditt nya team

På El avdelningen i Umeå är vi ca 120 medarbetare fördelade på entreprenad, service och säkerhet. Du kommer att tillhöra entreprenad.

De flesta är montörer/tekniker vilka backas upp av ett gäng kompetenta tjänstemän. Tillsammans är vi ett riktigt bra team som är proffs på just el och säkerhet. Hos oss får du, förutom en trygg arbetsplats med trevliga kollegor, arbeta med spännande och utmanande projekt. Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare!

Vår styrka är vår bredd av kompetens och vårt breda utbud av tjänster. Vi samarbetar mycket med andra avdelningar inom Bravida i olika stora samverkansprojekt. Vi är ett gott gäng som jobbar tätt tillsammans och som värdesätter att ha roligt på jobbet!

Vi söker dig med


• Erfarenhet som projektledare eller liknande roll inom installations-/byggbranschen
• Kunskap inom entreprenadjuridik och ekonomi
• God dator/systemvana
• B- körkort

Som person är du en lagspelare med stark drivkraft att leda projekten framåt och engagera ditt team mot ett gemensamt mål. Du har ett kundorienterat synsätt och besitter förmågan att bevara och utveckla goda affärsrelationer.

I ditt arbete är du lösningsorienterad, strukturerad och har utvecklat ett systematiskt arbetssätt då du håller ihop projektets alla delar. Du är uthållig och resultatfokuserad och strävar efter projektens lönsamhet. Du är bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du bidrar till vår positiva anda på arbetsplatsen. 

Vad erbjuds du?

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi!

Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Bravida är en ledande totalleverantör av installations- och servicetjänster i Norden, med fler än 13 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se

Ansökan
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Sista ansökningsdatum: 2023-09-24

Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook,  LinkedIn och Instagram där kan du också se nyheter inom Bravida och lediga tjänster.  

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.


Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se
.

www.Bravida.se

Ansök nu