Umeå: Logistikansvarig till Biltema Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Logistikansvarig till Biltema Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2020-12-11 // Varaktighet: Heltid

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten

Som Logistikansvarig är du en del av varuhusets ledningsgrupp samt varuhuschefens och ställ-företrädande varuhuschefens förlängda arm i logistikfrågor. Du ansvarar för att hålla beställningspunkter och leveranspunkter uppdaterade efter varuhusets behov, säsong och årstid. Varje varuhus är unikt och det är du som har bäst kännedom om vad kunderna efterfrågar och ser till att Biltema alltid levererar ett välfyllt och säljande varuhus för aktuell säsong.

Det är även du som säkerställer vecko- och dagsplaneringen för varumottagning och varubeställning.
Du har resultatansvar för varuhusets varulager- och varudifferensnivån och även för att regelbundna inventeringar genomförs efter lagd plan.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att Biltemas kunder får bästa tänkbara service.

Om Dig

Vi söker dig som är en serviceinriktad person, som förstår att ett fungerande lager och ett optimalt varuflöde är en förutsättning för ett framgångsrikt varuhus. Som person är du analytisk och ansvarstagande och som tar i när det behövs. Du tycker om att arbeta i team och har inställningen att du genom att arbeta tillsammans med andra kan uppnå mer än du kan göra på egen hand.

Vi ser att du har arbetat inom detaljhandeln i minst 2-3 år och att du har erfarenhet av lager- och logistikfrågor. Du har goda datorkunskaper och planering och uppföljning är inget nytt för dig. För att passa i rollen ser du positivt på utmaningar, är lösningsorienterad och tycker om att driva projekt framåt.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Om du ger oss ditt driv och engagemang erbjuder vi dig ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter.

Sista ansökningsdag: 2021.01.10
Arbetsplats/placering: Biltema Umeå
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Lön: Individuell lön
Arbetstider: Heltid. Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Maria Lindgren, manager.umea@biltema.com

Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel.

Sommarvikariat, Säljare XXL Sport & Vildmark Umeå

Läs mer Mar 27
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXLUmeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.

Vi söker nu 4st Sommarvikariat Som säljare hos oss bör du ha ett glödande intresse för de varor du ska sälja, och det är viktigt att du är utåtriktad och passionerad. Stor fördel om du är aktiv utövare av sporten på den specifika avdelningen. För rätt personer finnas de goda möjligheter till jobb efter sommaren. Extrasäljare hos oss innebär jobb någon helg i månaden samt vardagar efter behov.
Vi ser gärna att ni är universitetsstudent i dagsläget och vill ha ett utmanande och roligt sommarjobb och fortsätta som extra. Du kan jobba hela sommaren.

Sommarextra säljare Sports, Running & Traning: På avdelningen erbjuder produkter för många olika sporter och aktiviteter . Oavsett om du hållit på med lagsport eller tävlat individuellt är vår största avdelning platsen för dig som har fullt fokus på sport och träning. Som säljare på avdelningen SRT förstår du vikten av rätt produkt till rätt tillfälle. Vi ser att du har ett stort intresse eller är aktiv utövare i några av de största sporterna: hockey, fotboll, löpning, vattensport eller golf.
Sommarextra säljare Outdoor & Hunting: För att trivas på Outdoor bör du vara en friluftsmänniska. Du hjälper våra besökare med en mängd olika typer av varor inom Vildmarksegmentet. Vi ser att du från grunden har ett stort intresse eller är aktiv utövare inom våra största kategorier Friluftsliv, Vandring, Fiske eller Jakt. Jägarexamen är en merit, men inte ett krav. Sommarextra säljare Ski & Bikes: Gillar du att lägga mil efter mil på en cykel bakom dig, eller trivs med snötäckt mark under dig? I så fall är detta avdelningen för dig. Vi ser att du har ett stort intresse eller är aktiv utövare av framförallt cykling, meriterande med intresse för längd och alpint. Sommarextra säljare Kassan: Dina uppgifter är att möta våra gäster i kassan, att skapa försäljning genom mekaniskt försäljning och korta säljsamtal. Du är säljare i varuhuset, vilket betyder att du har arbetsuppgifter utanför det mer klassiska kassaarbetet.


Arbetsuppgifter:
Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter
Packa upp och ställa upp varor, och bidra till att hålla avdelningen ren och snygg
Bidra med utbildning av egna kollegor
Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer

För att lyckas i rollen tror vi att du:
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser
Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer
Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål
Trivs med att jobba i ett högt tempo
Är självgående och tar initiativ
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige
Är du den vi söker?Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan!Sommarvikariat ~70%, mellan v23-34.Mertid kan ev vara aktuellt. Varierande arbetstider samt arbete varannan helg. Ni måste vara över 18år.
Introduktion vecka 23.

Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Säljare - Skidor och cyklar

Läs mer Mar 22
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Umeå! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar - Verkstad - Lager och logistik - Kassa.

På Skid- och cykelavdelningen säljer vi produkter och utrustning till cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster såsom till exempel skidvalla och montering av extrautrustning till cykel. I tjänsten som säljare är ditt viktigaste syfte att kunderna får en fin kundupplevelse och är nöjda när de lämnar butiken.

Som assisterande SL på XXL är du ansvarig på din avdelning när Säljledaren inte är på plats, vilket ställer krav på dig som ledare. Ni och SL säkerställer en säljande avdelning, tillsammans med era kollegor.



Arbetsuppgifter:

- Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter

- Packa upp och ställa upp varor samt bidra till att hålla avdelningen ren och snygg

- Bidra med utbildning av egna kollegor

- Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer

- Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan

- Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda



För att lyckas i rollen tror vi att du:

- Motiveras av att skapa goda kundupplevelser

- Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer

- Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål

- Trivs med att jobba i ett högt tempo

- Är självgående och tar initiativ

- Är strukturerad och ordningsam

- Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Kvalifikationer:

- God erfarenheterna inom någon eller flera av sporterna: Längdskidor, alpint eller cykel.



Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?

Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!

Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (https://xxlsverige.teamtailor.com/)



Är du den vi söker?
Då ser vi fram emot din ansökan!

Varierande arbetstider, morgon och kväll. Samt arbete varannan helg. Tjänsten är tillsvidare.

Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Butiksmedarbetare 90 % Umeå

Läs mer Dec 11
Direkt Optik är en del av nexeye och har 38 butiker i Sverige. Nexeye består utöver Direkt Optik av märkena Hans Anders i Nederländerna och Belgien (400 butiker) samt Eyes+More med inte mindre än 170 butiker i Tyskland, Nederländerna, Belgien och Österrike. Nexeye-gruppen står för tillväxt och expansion och har ambitionen att öppna ännu fler nya butiker i Europa.

Butiksmedarbetare DirektOptik

Som medarbetare hos oss på Direkt Optik så ska du ha ett öga för färg och form och kunna ge råd i vilka situationer vilka glasögon eller bågar passar bäst.

Väx och utvecklas med oss på DirektOptik

Exempel på ansvarsområden

- Utföra den dagliga driften i butiken
- Vara lyhörd inför kundens behov och önskemål.
- Föreslå förbättringsåtgärder.
- Arbeta enligt de rutiner som finns framtagna för butiken
- Montera glasögon och utföra lättare reparationer
- Ordning och reda

Kvalifikationer

- Erfarenhet från arbete inom butik är meriterande
- Du har en god kommunikationsförmåga och tycker om försäljning
- Du har ett estetiskt öga där du på ett proffessionellt sätt kan sälja in bågar för alla tillfällen.
- Du har tidigare arbetat inom retail

Erfarenhet från optikbranschen är meriterande

Personliga egenskaper

Du är en ordningsam, positiv person som gillar att ge råd, sälja och arbeta med människor. Du drivs av försäljning och av att skapa god lönsamhet. Att sprida energi och god stämning omkring dig tycker du om. Du har mycket stor social kompetens och är lyhörd för kundernas behov .

Vad erbjuder vi?

Som butiksmedarbetare har du lön enligt Handels avtal.

Dessutom får du:

- Bonussystem baserat på teamets resultat

- Personalrabatt på glasögon eller solglasögon;

- Friskvårdsbidrag

- Fantastiska kollegor

Tjänsten är en hel/deltidstjänst på xx tim/v, med fasta schematider. Flytt av arbetspass eller inhopp vid sjukdom kan förekomma.

Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Säljare 3 h/v semestervikariat samt extra vid behov, DinSko/Skopunkten A...

Läs mer Apr 16
NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor!
Arbetsbeskrivning
Vi söker säljare med ett stort intresse för skor, mode och trender. Vi erbjuder dig ett varierande, kundinriktat och utmanande arbete. Du kommer att jobba i vår butik med försäljning av skor, exponering och lagerhantering. Vi har en modern och trevlig butiksmiljö. Arbetet innebär att du både gillar att jobba i team med dina kollegor såväl som självständigt. Med en vilja att lära sig och utvecklas kan vi erbjuda ett spännande och innehållsrikt arbete där varje dag inte är den andra lik.
Din primära arbetsuppgift är framför allt att alltid ha kunden i fokus. Du kommer även att arbeta aktivt med merförsäljning, hålla dig uppdaterad om aktuella försäljningskampanjer och uppföljning av dessa, underhåll av butiksmiljö samt verka för och sträva mot 100% kundnöjdhet.
Vem söker vi?
Du har en pågående eller en genomförd gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av försäljning i butik med hög servicegrad, du drivs av och trivs med att sälja och jobba efter uppsatta nyckeltal och mål. Du sätter alltid kunden i fokus och jobbar på ett serviceinriktat sätt.
Vi söker dig som är positiv, lyhörd och stresstålig. Att vara engagerad, driven och ha vana av att ta egna initiativ är andra viktiga egenskaper som vi eftersöker hos dig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din roll som säljare. Du är social, öppen och arbetar både kundorienterat och försäljningsinriktat.
Vi söker dig som
har kassavana
har erfarenhet av att ha arbetat i butik tidigare
har pågående eller en genomförd gymnasieutbildning
har fyllt 18 år när du tillträder tjänsten

Vi ser det som meriterande om du har
exponeringskunskaper från tidigare arbete
erfarenhet av att ha jobbat med mode/detaljhandel tidigare
gått säljutbildning

Information om tjänsten
Befattning: Vi söker nu en säljare till DinSko/Skopunkten Avion Umeå
Omfattning: 3 h/v varannan helgsamt extra vid behov, semestervikariat t.o.m. 2024-07-31. Med chans till förlängning, tillsvidare 3 h/v varannan helg samt extra vid behovfr.o.m. 2024-08-01
Tillträde: 2024-06-01
Sista ansökningsdag är 2024-05-19. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
DinSko/Skopunkten Avion UmeåMarknadsgatan 3, 904 22 Umeå

Ansök nu

Säljare 5 h/v semestervikariat samt extra vid behov, DinSko/Skopunkten A...

Läs mer Apr 18
NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor!
Arbetsbeskrivning
Vi söker säljare med ett stort intresse för skor, mode och trender. Vi erbjuder dig ett varierande, kundinriktat och utmanande arbete. Du kommer att jobba i vår butik med försäljning av skor, exponering och lagerhantering. Vi har en modern och trevlig butiksmiljö. Arbetet innebär att du både gillar att jobba i team med dina kollegor såväl som självständigt. Med en vilja att lära sig och utvecklas kan vi erbjuda ett spännande och innehållsrikt arbete där varje dag inte är den andra lik.
Din primära arbetsuppgift är framför allt att alltid ha kunden i fokus. Du kommer även att arbeta aktivt med merförsäljning, hålla dig uppdaterad om aktuella försäljningskampanjer och uppföljning av dessa, underhåll av butiksmiljö samt verka för och sträva mot 100% kundnöjdhet.
Vem söker vi?
Du har en pågående eller en genomförd gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av försäljning i butik med hög servicegrad, du drivs av och trivs med att sälja och jobba efter uppsatta nyckeltal och mål. Du sätter alltid kunden i fokus och jobbar på ett serviceinriktat sätt.
Vi söker dig som är positiv, lyhörd och stresstålig. Att vara engagerad, driven och ha vana av att ta egna initiativ är andra viktiga egenskaper som vi eftersöker hos dig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din roll som säljare. Du är social, öppen och arbetar både kundorienterat och försäljningsinriktat.
Vi söker dig som
har kassavana
har erfarenhet av att ha arbetat i butik tidigare
har pågående eller en genomförd gymnasieutbildning
har fyllt 18 år när du tillträder tjänsten

Vi ser det som meriterande om du har
exponeringskunskaper från tidigare arbete
erfarenhet av att ha jobbat med mode/detaljhandel tidigare
gått säljutbildning

Information om tjänsten
Befattning: Vi söker nu en säljare till DinSko/Skopunkten Avion Umeå
Omfattning: 5 h/v varannan helgsamt extra vid behov, semestervikariat t.o.m. 2024-07-31. Med chans till förlängning, tillsvidare 5 h/v varannan helg samt extra vid behovfr.o.m. 2024-08-01
Tillträde: 2024-06-01
Sista ansökningsdag är 2024-05-19. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
DinSko/Skopunkten Avion UmeåMarknadsgatan 3, 904 22 Umeå

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Biltema Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Biltema Sweden AB .

Butiksmedarbetare - Sommarjobb

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 24
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som Butiksmedarbetare på Biltema är du en viktig del av kundernas upplevelse i varuhuset. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att kunderna får bästa tänkbara service. Din arbetsdag består av flera olika moment och varierar mellan varuplock, kassaarbete och arbete i kundservice. Tycker du om ett högt arbetstempo och kundmöten kommer du trivas i vårt café som är ett uppskattat vattenhål för våra kunder.

Om Dig
Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom kundservice, kassa och reklamationshantering. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och produktområden eller caféverksamhet.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning och Reda samt Flexibilitet .

Rätt person på rätt plats
För att vi ska kunna lägga pusslet inför sommaren vill vi att du märker din ansökan i ditt personliga brev med den fetstilta texten för vilken eller vilka av nedan område som intresserar dig utöver de arbetsuppgifter som nämns ovan då vi söker följande:

- Butiksmedarbetare med inriktning lager/varuplock - ska kunna jobba deltid från mars till augusti. Här krävs att du är morgonpigg och redo för leverans av Biltemas 19 000 olika artiklar. Vi ser väldigt positivt till tidigare erfarenhet av liknande uppgifter samt truckkort.
- Butiksmedarbetare med inriktning cykel/montör – ska kunna jobba extra/deltid från mars till augusti. Utöver ett intresse för cyklar ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och har en nyfikenhet att ta reda på hur saker fungerar.
- Butiksmedarbetare med inriktning kundservice – ska kunna jobba deltid från mars till augusti. Här krävs att du brinner för kundmötet och god service. Du är en problemlösare som ser helheten och inte är rädd för att fatta egna beslut.
- Butiksmedarbetare med inriktning café - ska kunna jobba deltid från mars till augusti. Här krävs att du kan jobba under ett högt tempo samtidigt som du är noga med att följa livsmedelshygienskraven.

Tveka inte att söka redan idag då urval sker fortlöpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. För dig som visar framfötterna finns goda möjligheter till extrajobb även under höst/vinter.

Sista ansökningsdag: 2024.02.29
Arbetsplats/placering: Biltema Umeå
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: Deltid, extrajobb och sommarjobb
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Varierarande inklusive kvällar och helger
Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Maria Lindgren, manager.umea@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Café

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 24
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten
Som medarbetare i vårt café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälp våra kunder i cafét till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service.

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Om Dig
Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel och du gillar ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att hålla ordning runt omkring dig och att hjälpa dina kollegor där det behövs.

Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från caféarbete. Då det ingår mycket ansvar i tjänsten ser vi att du som söker måste ha fyllt 18 år.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Sista ansökningsdag: 2023.12.13
Arbetsplats/placering: Biltema Umeå
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: Deltid, 70%
Lön: Enligt avtal
Arbetstider: Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Maria Lindgren, manager.umea@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Logistikansvarig till Biltema Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 23
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Vad du kan förvänta dig av Biltema
Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Våra värdeord; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet genomsyrar hela vår verksamhet. Vi ser positivt på intern rörlighet och rekryterar därför gärna vår egen personal till lediga befattningar.

Vad du kan förvänta dig av tjänsten
Som Logistikansvarig har du det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln på lagret samt att det är ordning och reda och alltid en säker arbetsmiljö. En av dina huvuduppgifter är att säkerställa ett välfyllt och säljande varuhus utefter säsong och årstid. Varje varuhus är unikt och det är viktigt att ligga steget före genom att följa upp och analysera vad kunderna efterfrågar. Du är en nyckelperson vid varumottagningen och är den som leder och fördelar arbetet vid leveranserna. Det är ditt ansvar att den tekniska utrustningen är servad och fungerar som den ska. Att ha rätt saldo är avgörande för verksamhetens resultat och därför är inventeringar en viktig del av ditt arbete.

Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att Biltemas kunder får bästa tänkbara service.

Som Logistikansvarig ingår du i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschef

Vad vi förväntar oss av dig
Vi söker dig som är en serviceinriktad person, som förstår att ett fungerande lager och ett optimalt varuflöde är en förutsättning för ett framgångsrikt varuhus. Som person är du analytisk och ansvarstagande samt gärna tar i när det behövs. Du tycker om att arbeta i team och har inställningen att du genom att arbeta tillsammans med andra kan uppnå mer än du kan göra på egen hand.

Vi ser att du har arbetat inom detaljhandeln i minst 2-3 år och att du har erfarenhet av lager- och logistikfrågor. Du har goda datorkunskaper och planering och uppföljning är inget nytt för dig. För att passa i rollen ser du positivt på utmaningar, är lösningsorienterad och tycker om att driva projekt framåt.

Sista ansökningsdag: 2023.12.13
Arbetsplats/placering: Biltema Umeå 
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Sysselsättningsgrad: Heltid, 40h/v
Lön: Individuell lön
Arbetstider: Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten: Varhuschef, Maria Lindgren, manager.umea@biltema.com

Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare Café

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Aug 23
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Vad du kan förvänta dig av tjänsten

Som Butiksmedarbetare på Biltema är du den viktigaste delen av kundernas upplevelse i varuhuset. Din arbetsdag består av både varierande arbetsuppgifter och avdelningar som alltid genomsyras av våra värdeord: Ordning och reda, Sparsamhet, Handlingskraft, Enkelhet och Flexibilitet.

Det innebär bland annat att du har en avgörande roll för att hyllorna med våra 19 000 artiklar är välfyllda och frontade. Oavsett var du befinner dig i varuhuset uppmärksammar du våra kunder, som när du fyller på varor, sitter i kassan, hjälper dem i kundservice eller serverar dem i caféet. I mötet med kunden delar du gärna med dig av dina kunskaper för att hjälpa dem att hitta vad de letar efter till ett bra pris. På Biltema är ingen dag den andra lik. Här tar vi gärna tag i de uppgifter och utmaningar som kan dyka upp genom att försöka hitta en enkel lösning. Det är du tillsammans med ditt team som är Biltema. 

Vad vi förväntar oss av dig

Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna lyssna, förstå och läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och som har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom kundservice, kassa och reklamationshantering alternativt restaurangbranschen. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och produktområden eller caféverksamhet.

Givetvis delar du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Vad du kan förvänta dig av Biltema 

Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Vi ser positivt på intern rörlighet och rekryterar därför gärna vår egen personal till lediga befattningar. Är du nyfiken på att läsa mer om våra övriga tjänster hittar du dem här: Vad kan vi erbjuda dig? - Biltema.se

Sista ansökningsdag:  2023.08.23
Arbetsplats/placering:  Biltema Umeå
Anställningsform:  Tillsvidare, provanställning 6 månader.
Lön:  Enligt avtal
Arbetstider:  Deltid 75%. Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger
Frågor kring tjänsten:  Varuhuschef, Maria Lindgren, manager.umea@biltema.com  

 

Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Du är välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan sista ansökningsdag som är angiven i annonsen. Vänta inte med att registrera din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare - extra och sommarjobb

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jan 24
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 155 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten

Som Butiksmedarbetare på Biltema är du en viktig del av kundernas upplevelse i varuhuset. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att kunderna får bästa tänkbara service. Din arbetsdag består av flera olika moment och varierar mellan varuplock, kassaarbete och arbete i kundservice. Tycker du om ett högt arbetstempo och kundmöten kommer du trivas i vårt café som är ett uppskattat vattenhål för våra kunder.

Om Dig

Kundens tid är värdefull och som medarbetare hos Biltema måste du kunna läsa av kundens behov. Vi söker därför dig som är en utpräglad servicemänniska och har kunden i fokus. Du gillar ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Som person tycker du om att ta tag i saker, ser vad som behöver göras och vill ha ordning och reda runt omkring dig. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet då du bland annat måste vara kommunikativ både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln och då gärna inom kundservice, kassa och reklamationshantering. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna ett brinnande intresse för vårt sortiment och produktområden eller caféverksamhet.

Givetvis delar du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Rätt person på rätt plats

För att vi ska kunna lägga pusslet inför sommaren vill vi att du märker din ansökan i ditt personliga brev med den fetstilta texten för vilken eller vilka av nedan område som intresserar dig utöver de arbetsuppgifter som nämns ovan då vi söker följande:

-      Butiksmedarbetare   med inriktning varuplock  – Här krävs att du är morgonpigg och redo för leverans av Biltemas 19,000 olika artiklar. Du jobbar med ett högt tempo samt ordning och reda.

-      Butiksmedarbetare med inriktning  cykel/montör  – Utöver ett intresse för cyklar ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och har en nyfikenhet att ta reda på hur saker fungerar.

-      Butiksmedarbetare med inriktning kundservice  – Här krävs att du brinner för kundmötet och god service. Du är en problemlösare som ser helheten och inte är rädd för att fatta egna beslut.

-      Butiksmedarbetare med inriktning caféet  – Här krävs att du kan hålla god service även under högt tempo samt hålla ordning och reda för att hinna med alla moment som finns här.

Tveka inte att söka redan idag då urval sker fortlöpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. För dig som visar framfötterna finns goda möjligheter till extrajobb även under höst/vinter.

Sista ansökningsdag:  2023.02.12

Arbetsplats/placering:  Biltema Umeå

Anställningsform:  Deltid och visstid under våren och semestervikariat 1/6 -31/8. Det är en fördel om du kan börja med introduktion så fort som möjligt.

Lön:  Enligt avtal

Arbetstider:  Varierar och innefattar kvällar och helger

Frågor kring tjänsten kontakta:  Varuhuschef Biltema Umeå, Maria Lindgren, manager.umea@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu

Butiksmedarbetare med Avdelningsansvar Hem/Fritid/Båt

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 25
Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 153 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 59 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.



Om tjänsten

Som Avdelningsansvarig har du ansvaret för varuhusets avdelningarna Hem/Fritid/Båt. Du ser till så att din avdelning alltid är trimmad, säljande och kundklar med välfyllda och inbjudande hyllor. Du skapar inspirerande säsongsexponeringar, inventerar, plockar varor, samarbetar med övriga Avdelningsansvariga, ser till att skyltning och hänvisningar är tydlig och korrekt samt och värnar om en säker miljö för både kunder och kollegor. I din roll ligger även att motivera och engagera medarbetarna på din avdelning och se till så att de har kunskap om avdelningens produkter.

Om Dig

Vi söker dig som har jobbat inom detaljhandeln i ett par år, och som trivs med ett högt arbetstempo.

Som person tycker du om att ta initiativ, har sinne för sälj och att ge service och du tycker att det är en självklarhet att ge det där lilla extra för att få resultat. Du har dessutom öga för säljande exponeringar och effektiv varuplacering. Du tycker att det är roligt med utmaningar i form av exempelvis nya eller tillfälliga uppgifter.

Det är viktigt att du har intresse för de produktområden som du kommer att ha ansvar för inom Biltemas sortiment eftersom det är en förutsättning för att lyckas i din roll. Då du som avdelningsansvarig har ett antal medarbetare till din hjälp är det viktigt att du kan förmedla målet och vägen dit. Meriterande är om du tidigare har haft en ledande befattning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

Om du ger oss ditt driv ger vi dig ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter!

 

Sista ansökningsdag :  2022.08.28

  Arbetsplats/placering : Biltema Umeå

Anställningsform : Föräldravikariat, Heltid 38,25h/vecka

Lön : Enligt avtal

Arbetstider: Varierar över veckan, innefattar kvällar och helger

Har du frågor kring tjänsten kontakta:  Tf Varuhuschef, Hasan Tanoukhi, manager.umea@biltema.com

 

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev. Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.

Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ansök nu