Umeå: Administratör till Tegs församling

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Tegs församling i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-29 // Varaktighet: Heltid

Svenska kyrkan i Umeå söker en administratör med uppgift att ge stöd till anställda och förtroendevalda och att självständigt ansvara för administrativa uppgifter. Umeå pastorat består av sex församlingar och du kommer att tjänstgöra i Tegs församling och ha din arbetsplats på Tegskyrkan.
Tegs församling består av ca 12500 medlemmar som bor och verkar i både stad och landsbygd. Församlingen har ett brett arbete inom både barn och familj och andlig fördjupning. Som administratör i församling arbetar du nära församlingsherden och övriga medarbetare och medlemmar i församlingen med beredning av underlag, ekonomirapporter, analyser, informationsskapande, inköp, scheman, planering mm. Du arbetar även nära församlingsrådet i din roll som sekreterare.
I ditt arbete ingår även aktivt deltagande i flera nätverksgrupper tillsammans med övriga administratörer, både från församlingarna men även pastoratskansliet, där ni löpande samarbetar och driver det administrativa stödet framåt.

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår bland annat att:
Vara sekreterare i församlingsrådet, arbetslaget och kommittéer. Det innefattar såväl att skriva kallelser och protokoll som praktiska förberedelser.
Bistå församlingsherden med förberedda underlag och löpande personal- och verksamhetsadministration.
Stödja medarbetare och förtroendevalda i praktisk systemhantering.
Skapa informationsuppdrag som att sammanställa information till månadsblad och affischer, uppdatera webbsidor externt och internt samt digitala anslagstavlor.
Arbeta med verksamhetsplan, budget och attestering av fakturor.
Göra inköp av kontorsmaterial, datorer mm och hålla kontakt med olika leverantörer.
Uppdatera, samla in och sammanställa register och statistik.
Viss del pastoratsgemensam administration
Tillsammans med administrativa kollegiet arbeta för ett utvecklande av administrativa stödprocesser



Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller administration eller motsvarande kunskaper, samt arbetslivserfarenhet från administration eller ekonomihantering. Du har goda kunskaper i Officepaketet, gärna med Microsoft 365 och har lätt för att ta till dig nya system.
Det är meriterande, men inte ett krav för tjänsten, om du har arbetslivserfarenhet från administration eller ekonomihantering med anknytning till kyrkans verksamhet. Det är även meriterande om du är van att arbeta med andra datorprogram för webbpublicering och ekonomihantering eller har praktisk erfarenhet av att vara ett ledarstöd. Du behöver ha en bra överblick över årshjulets aktiviteter så att du kan ligga steget före planeringsmässigt.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i din roll som Administratör hos oss. Som person är du strukturerad och gillar att ha ordning och reda. Du är positiv och serviceinriktad och trivs med att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra. Du är van att uttrycka dig väl i både tal och skrift och kan anpassa nivån efter olika sammanhang och behov. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du är medlem i svenska kyrkan och delar Svenska kyrkans värdegrund.


Arbetstid
Tjänsten är ett tidsbegränsat vikariat till 2022-06-30 på 100 % med tillträde i januari 2022 eller enligt överenskommelse. I tjänsten ingår viss kvällstjänstgöring, för sammanträden och någon enstaka helgtjänstgöring vid gemensamma aktiviteter. Din arbetsplats kommer att vara huvudsakligen på Tegs församlingsgård.


För mer information om tjänsten:
Katrin Nymberg, Rekryterande chef och församlingsherde Tegs församling
090 - 200 28 07
Victoria Hedberg, administrativ chef
Tel 090- 200 25 18


Facklig företrädare:
Anneli Brage, Vision.
Tel 073-227 43 37


Ansökan
Skicka CV och personligt brev till e-post umea.jobb@svenskakyrkan.se och skriv "Administratör Tegs församling" i ämnesraden. Vi vill ha din ansökan senast 13/12.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Administrativ assistent.

Administrativ samordnare

Läs mer Mar 12
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




Beskrivning

Curiosum är ett science center vid Umeå universitet vars mål är att öka intresse och kunskaper för vetenskap och teknik hos alla men särskilt hos barn och unga.

Verksamheten inrymmer en pedagogisk mötesplats för barn, unga, studenter, lärare och forskare, ett besöksmål för allmänheten och en utvecklingsmiljö för forskning, utveckling och innovation. Curiosum ligger vid Konstnärligt campus vid Umeå universitet. Curiosum har en domteater (planetarium) för spektakulära vetenskapliga visualiseringar men också för att visa filmproduktioner med olika teman. Dessutom finns experimentlabb för pedagogisk verksamhet, hallar för utställningar samt verkstäder (makerspace) för digital tillverkning med olika metoder och material. Verksamheten omfattar ca 18 personer och leds av en föreståndare. Styrgruppen består av representanter från Umeå universitet och Umeå kommun samt näringsliv. 

Till vår verksamhet söker vi nu en administrativ samordnare som kommer att ha en nyckelroll i Curiosums verksamhet som helhet med överblick över verksamhetens olika aktiviteter. Tjänsten avser en tillsvidareanställning som omfattar heltid med start 2024-05-02 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetsuppgifter

Du kommer att bistå föreståndare och medarbetare inom de olika verksamhetsgrenarna med varierande administrativt arbete och arbetsuppgifterna består bl. a. av att:

- samordna och driva utveckling av effektiva rutiner kring drift av verksamheten, t ex vid dokumentation, bokning, schemaläggning
- samordna och administrera bokning av besök och konferenser till verksamhetens olika aktiviteter (för skola, allmänhet, bokade grupper mm)
- planera och organisera evenemang och marknadsföring
- administrera vissa personalfrågor, t ex ta fram underlag vid rekryteringsärenden och arbeta med schemaläggning och bemanning av verksamhetens olika behov, t ex skolprogram, besöksverksamhet, event
- sammanställa statistik och rapporter
- samordna introduktion för nya medarbetare
- beredning av ärenden inför beslut
- handläggning vid styrgruppsmöten

Utöver detta förväntas du också att delta vid event och arrangemang. Beroende på kompetens, erfarenhet och intresse kan andra uppgifter också bli aktuella, t ex att koordinera skolprojekt eller seminarieserier. Därför kan arbetsinnehållet komma att ändras över tid beroende på din kompetens verksamhetens behov.

Kvalifikationer

För att passa i rollen söker vi dig som har:

- en högskoleexamen på lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer är passande för rollen
- några års relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av arbete med administrativ samordning inom kvalificerat administrativt arbete.
- god förmåga och erfarenhet av att, tex. utvärdera och följa upp effekter av valda administrativa lösningar.
- god förmåga att hantera olika typer av arbetsuppgifter och en förmåga att kunna prioritera.
- god datorvana och goda kunskaper i Microsoft o365 och andra administrativa system.
- god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika människor med olika kompetenser, internt och externt.
- god språkkänsla och god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt.

Om du har erfarenhet av liknande serviceinriktad verksamhet, t ex besöksverksamhet, ses det som meriterande. Även erfarenhet av kommunikation och produktion av visst kommunikationsmaterial, t ex nyhetsbrev, är meriterande.

Som personer ser vi att du är strukturerad, tar egna initiativ och att du uppskattar att få styra ditt arbete. Du tar tar ansvar för och ser till att dina arbetsuppgifter slutförs enligt planering och du blir stimulerad av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och har en förmåga att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper samt utifrån hur du med din erfarenhet och kompetens kan bidra till att utveckla verksamheten.

Villkor

Tjänsten avser en tillsvidareanställning som omfattar heltid med start 2024-05-02 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet senast 2024-04-08.  I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen.

Närmare upplysningar lämnas av: Madelen Bodin, madelen.bodin@umu.se, 090-7869618, 072-0849005

Varmt välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Administratör, Fastighets driftledning

Läs mer Mar 22
I vår förvaltning arbetar över 1 000 medarbetare i fem olika verksamheter: Fastighet, Gator och parker, IT, Måltidsservice samt Städ- och verksamhetsservice.

Vi planerar, bygger och förvaltar fastigheter, vägar och utomhusmiljöer. Vi tillhandahåller färdtjänst och hanterar interna uppdrag för att kommunens verksamheter ska fungera. Till exempel ser vi till att IT-miljön fungerar och är säker, att våra lokaler hålls rena och att kommunens skolor och boenden kan servera hälsosamma måltider. Det som förenar oss är viljan att underlätta vardagen för Umeås drygt 130 000 invånare. Inom förvaltningen Teknik och fastighet utvecklar vi Umeå kommuns gator, torg, parker och fastighetsmark som har betydelse för medborgarnas trivsel och för kommunens attraktivitet. Fastighet är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001.

Nu har vi behov av ett vikariat till vår driftorganisation inom Fastighet. I denna roll kommer du vara delaktig i Fastighets löpande verksamhet så som planering, driftåtgärder, besiktningar och uppföljning.

Vi erbjuder dig

Vi kan erbjuda dig ett varierat och viktigt arbete med bra samarbete och möjligheter till utveckling! På vår arbetsplats värnar vi en god arbetsmiljö samt professionellt bemötande och god service till våra medborgare. Tycker du att det är viktigt att skapa mervärde och vill du vara en del i ett arbete som ger goda resultat kan det här vara ett jobb för dig!

Dina arbetsuppgifter 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar flera administrativa moment så som registrering av olika typer av besiktningsprotokoll, uppföljning av åtgärder, systemadministration av verksamhetssystemet, ärendehantering, administrering av inkomna felanmälningar, samt radonmätningar. I dina arbetsuppgifter ingår även att ha kontakt med andra yrkeskompetenser inom verksamheten. Arbetet sker i flera olika verksamhetssystem samt i Office 365.

Om dig 

Vi söker dig som har en gymnasieexamen inom teknik, naturvetenskap eller annan vi bedömer som likvärdig. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas i rollen krävs att du har god förmåga att samordna och prioritera. Du behöver vara kommunikativ och ha ett gott bemötande då arbetet innebär mycket kontakt inom kommunens olika verksamheter och externa utförare. God datorvana krävs då tjänsten innefattar en stor del arbete och planering i flera olika verksamhetssystem samt i Office 365.

För denna tjänst krävs B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av administration samt arbete inom fastighetsbranschen.

Välkommen med din ansökan!


Övrigt

Tjänsten avser ett vikariat, heltid, med start snarast enligt överenskommelse till och med 2024-07-19.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Studenter se hit! Spännande extrajobb som administratör!

Läs mer Feb 29
Tillsammans med vår samarbetspartner söker vi en student som vill jobba extra under vår- och höstterminen som administratör! Tycker du om att arbeta självständigt och strukturerat? Då kan det här vara rollen för dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
I rollen som administratör kommer du att ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier. Du ansvarar själv över att planera din arbetstid. Upplärning inför tjänsten kommer att ske på plats i Umeå och du behöver därför vara boende i Umeå med omnejd. Därefter finns möjlighet att arbeta på plats hos företaget eller hemifrån. I rollen ansvarar du över att författa rapporter kopplat till tex musik och upphovsrätten i tv programmen. Arbetet kommer att pågå fram till Juni för att sedan ta ett sommaruppehåll en med möjlighet att fortsätta under hösten.

Du kommer vara anställd av Academic Work och jobba som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva rapporter för program som produceras i Umeå
* Hantera administration kopplat till upphovsrätten
* Du ansvarar för att skicka rapporter till Stim för att företaget ska kunna betala ersättning till producenter
* Skriva bildbeskrivningar för tv programmen som ska arkiveras


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet eller högskola och har minst två terminer kvar av dina studier
- Bor i Umeå eller närliggande områden
- Har goda kunskaper i Svenska samt Engelska i tal och skrift då språken används i det dagliga arbetet
- Kan arbeta ca 10h i veckan
- Har goda datakunskaper då detta kommer vara ditt främsta verktyg i arbetet.

Det är meriterande om du har goda kunskaper i något av Sveriges nationella minoritetsspråk: finska, jiddisch, meänkieli, romska och samiska.
Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom textbearbetning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Administratör till Överförmyndarenheten, Umeå

Läs mer Mar 22
Överförmyndarenheten i Umeåregionen (ÖFUR) är administrativ, beredande och verkställande organisation för överförmyndare i Umeå, Bjurholms, Nordmalings, Robertsfors, Vindelns, Vännäs och Örnsköldsviks kommun.

Enheten har kontor i Umeå och Örnsköldsvik.

Överförmyndarenheten i Umeåregionen startar ett digitaliseringsprojekt som beräknas pågå 6 månader. Nu söker vi två administratörer till kontoret i Umeå inom detta projekt. Spendera sommaren med oss! 


Dina arbetsuppgifter
Som administratör på Överförmyndarenhetens digitaliseringsprojekt kommer du att delta i arbetet med att förbereda akter för skanning, samt ansvara för det praktiska arbetet med att skanna akter samt kvalitetssäkra de inskannade akterna. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Om dig
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, gärna inom IT/digitalisering, ekonomi eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du har en god datorvana samt erfarenhet av administrativt arbete, vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av skanningsarbete. 

För uppdraget krävs hög grad av noggrannhet och god administrativ förmåga. Du behöver också ha god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna kräver att du har god initiativförmåga och att du kan arbeta självständigt.

Vi kan erbjuda dig ett viktigt och ansvarsfullt arbete med mycket sociala kontakter.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid, med start 2024-06-03 till och med 2024-08-31.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Verksamhetsadministratör, Eriksdal vård och omsorgsboende

Läs mer Mar 12
Eriksdals vård- och omsorgsboende ligger nära naturen vid havet med utsikt över Ljumvikens havsbad i Holmsund.

Vård- och omsorgsboendet har en vacker utemiljö med en sluten- och en öppen innergård med altaner som används för trevlig samvaro sommartid. Huset har 2 våningar och sammanlagt finns det 41 lägenheter fördelat på 4 enheter.

Vi söker nu en vikarierande verksamhetsadministratör!



Dina arbetsuppgifter


Dina arbetsuppgifter innebär att:

Självständigt arbeta med korttidsfrånvaron i verksamheten, ta emot daglig frånvaro och ansvara för att tilldela resurspass. 
Vara kontaktperson mot bemanningscentrum avseende pool och korttidsbemanning.
Lägga upp och dagligen uppdatera schemablad och vikarielistor på SharePoint
Lägga timanställningar, och vikariernas timtid samt registrera frånvaro och bevaka frånvaroansökningar i Personec 
Göra schematekniska förändringar i MA i dialog med verksamhetens schemastöd och enhetschef. 
Boka resurspass för värdeskapande aktiviteter, ex, genomförandeplaner, möten, utbildningar mm i schemabladen.
Lägga beställningar, granska fakturor och kvittera följesedlar, ta emot och fördela ut varor.
Skriva ut e-inköp och lägga beställningar med god kunskap om beställartorget och Procedo.
Beställa behörigheter, fördela passagekort/taggar, namnbrickor och arbetskläder till nya medarbetare.
Utföra och ha kunskap kring drift, underhåll, beställning och hantering av boendets larm- och låssystem.
Göra felanmälan till fastighet och är kontaktperson till verksamhetens vaktmästare.
Hanterar verksamheten post, beställa internkuvert och frankerade kuvert, fördela post.
Hantera verksamhetens parkeringar.
Övrigt förekommande uppgifter som delegerats från enhetschef  
Vårdnära arbete kan förekomma i viss grad


Om dig
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och som har erfarenhet från vård och omsorg.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativa uppgifter, samt goda datorkunskaper då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg.   

Du har förmåga att prioritera och kunna arbeta självständigt. Du trivs med att ha kontakt med människor under din arbetsdag och har en god förmåga att hantera många ärenden och kontaktytor samtidigt.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag.

För denna tjänst krävs det goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat, heltid, med start 2024-06-12 till och med 2024-08-05.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Umeå Pastorat

Nedan visas andra jobb i Umeå från Umeå Pastorat .

Hållbarhetsstrateg till Svenska kyrkan i Umeå

Miljö- och klimatstrateg
Läs mer Feb 28
Är du också övertygad om att hållbarhetsarbetet kräver handling, beteendeförändringar och värderingsförändringar? Har du förmågan att hitta nycklarna som gör att fler vill göra de förändringar som krävs för en hållbar framtid?

Svenska kyrkans färdplan för klimatet siktar mot tre övergripande effektmål med utgångspunkt i kyrkans uppdrag: klimatneutralitet 2030, att bidra till värderingsförändringar genom att lyfta existentiella och andliga aspekter av klimatkrisen samt verka för klimaträttvisa.

Svenska kyrkan i Umeå har redan tagit flera steg i det det lokala hållbarhetsarbetet och tiden är nu inne för att växla upp. Därför söker vi en hållbarhetsstrateg som kommer ha en central roll i att Svenska kyrkan i Umeå gör sin del för att uppnå hållbarhetsmålen. 

 

Du får 

I denna nyinrättade tjänst får du stora möjligheter att bidra i en organisation som värderar hållbarhetsfrågorna högt, där målet är att hållbarhet ska genomsyra allt arbete i pastoratet och att kyrkan tydligt ska bidra till ett hållbart samhälle. Ditt arbete kommer till stor del gå ut på att vara en möjliggörare och utvecklare - som bidrar till att medarbetare i ökad utsträckning "gör hållbarhet" i sina sammanhang och verksamheter. En viktig uppgift blir att arbeta vägledande samt resonera kring och argumentera för hållbara alternativ när målkonflikter med andra intressen uppstår. Du får möjligheten att nyttja din kunskap inom ekoteologi samt lära och inspirera fler att göra mer för hållbarheten.  

Utöver att bidra till att Umeå pastorats anställda höjer nivån i hållbarhetsarbetet kommer ditt arbete även ske i samverkan med andra samhällsaktörer. Då tjänsten är ny hos oss kommer arbetet till viss del handla om att söka upp människor och organisationer som vi kan lära av, bidra till och samarbeta med. Du får möjligheten att bidra till att Umeå pastorat blir en tydlig röst i den lokala hållbarhetsdebatten. Dina närmsta kollegor kommer att vara pastoratets ledningsgrupp under ledning av kyrkoherden. Vi erbjuder individanpassad kompetensutveckling, generöst friskvårdsbidrag och har friskvård på arbetstid.   

 

Vi söker  

Dig med god ekoteologisk kompetens och förmåga att föra samtal om existentiella och andliga perspektiv på klimatkrisen. Du har förståelse för, och gärna erfarenhet av, hur värderingar och beteendeförändringar samspelar med varandra. Du står stadigt i kyrkans identitet och uppdrag, samtidigt som du är lyhörd och lär av de vi samverkar med. Du har goda relationella och kommunikativa förmågor, är lyhörd och har förmågan att inspirera, upptäcka och ta vara på medarbetares kompetenser. Vidare har du god förmåga att utbilda och leda möten. 

Dig med högskoleutbildning inom områden som teologi, ekologi, miljö, hållbarhet eller liknande, samt erfarenhet av att arbeta strategiskt med förändringsarbete, gärna inom hållbarhet. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Meriterande

- Kunskap ACT Svenska kyrkan
- Erfarenhet av systematisk miljöledning, dokumentation och att ta fram relevanta analyser 
- Erfarenhet av god samverkan med olika samhällsaktörer

 

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. 

 

Här kan du läsa mer om färdplanen för klimatet: https://www.svenskakyrkan.se/klimat  

Här hittar du mer information om vårt lokala hållbarhetsarbete: https://www.svenskakyrkan.se/umea/en-hallbar-kyrka

 

Svenska kyrkan i Umeå utgörs av sex församlingar som samverkar inom Umeå pastorat. I pastoratet finns också ett kansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, HR-funktion samt kommunikationsenhet. Där finns också en gemensam Diakonicentral.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säsongsarbete som kyrkogårdsarbetare

Kyrkogårdsarbetare/Griftegårdsarbetare
Läs mer Jan 8
Vill du bli en del av kyrkogårdsförvaltningen och tillsammans med våra kompetenta medarbetare förvalta våra gröna begravnings- och kulturmiljöer? Skicka in din ansökan för säsongen 2024!

Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå sköter och ansvarar för driften av fem kyrkogårdar.

Under sommarperioden är vi ca 100 anställda, varav ca 70 medarbetare har säsongsanställning.

Vi behöver inför varje säsong nyanställa några medarbetare. Har du goda kunskaper och intresse av att vårda grön miljö – välkommen till oss!

Arbetsuppgifter
I jobbet ingår kyrkogårdsskötsel såsom plantering av blommor, ogräsrensning, häckklippning, trädbeskärning och gräsklippning. Arbete med mindre lastmaskiner, hetvattentvätt och andra trädgårdsmaskiner kan också förekomma för de som har behörighet och utbildning för detta. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Arbetet är fysiskt krävande och kräver god fysik. Vi arbetar utomhus oavsett väder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har trädgårdsutbildning eller har införskaffat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet från exempelvis kyrkogård, trädgård/park och anläggningsarbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet samt förmågan att samarbeta med andra. Vi värdesätter att du vill vara en förebild för andra samt har en god social kompentens då jobbet även innebär möten med besökare på kyrkogården. Maskinvana och behörighet gällande förekommande maskiner inom trädgårdsarbete och anläggning samt B-körkort är meriterande.

Du ska vara minst 18 år fyllda vid anställningens startdatum och ha god kunskap i svenska i tal och skrift.

Om arbetet
Svenska kyrkan i Umeå vill verka där människor är. Hos oss är beslutsvägar korta och möjligheten att påverka arbetsinnehållet stor. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag och vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi är måna om arbetsglädje och gemenskap. Pastoratets framtid formar vi tillsammans. 

Villkor
Tidsbegränsade säsongsanställningar. Bifoga personligt brev och CV. Urval sker löpande!

Ansök nu

Säsongsarbete som kyrkogårdsarbetare

Kyrkogårdsarbetare/Griftegårdsarbetare
Läs mer Feb 13
Vill du bli en del av kyrkogårdsförvaltningen och tillsammans med våra kompetenta medarbetare förvalta våra gröna begravnings- och kulturmiljöer? Skicka in din ansökan för säsongen 2024!

Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå sköter och ansvarar för driften av fem kyrkogårdar.

Under sommarperioden är vi ca 100 anställda, varav ca 70 medarbetare har säsongsanställning.

Vi behöver inför varje säsong nyanställa några medarbetare. Har du goda kunskaper och intresse av att vårda grön miljö – välkommen till oss!

Arbetsuppgifter
I jobbet ingår kyrkogårdsskötsel såsom plantering av blommor, ogräsrensning, häckklippning, trädbeskärning och gräsklippning. Arbete med mindre lastmaskiner, hetvattentvätt och andra trädgårdsmaskiner kan också förekomma för de som har behörighet och utbildning för detta. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Arbetet är fysiskt krävande och kräver god fysik. Vi arbetar utomhus oavsett väder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har trädgårdsutbildning eller har införskaffat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet från exempelvis kyrkogård, trädgård/park och anläggningsarbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet samt förmågan att samarbeta med andra. Vi värdesätter att du vill vara en förebild för andra samt har en god social kompentens då jobbet även innebär möten med besökare på kyrkogården. Maskinvana och behörighet gällande förekommande maskiner inom trädgårdsarbete och anläggning samt B-körkort är meriterande.

Du ska vara minst 18 år fyllda vid anställningens startdatum och ha god kunskap i svenska i tal och skrift.

Om arbetet
Svenska kyrkan i Umeå vill verka där människor är. Hos oss är beslutsvägar korta och möjligheten att påverka arbetsinnehållet stor. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag och vi är miljöcertifierade för att arbeta för en hållbar verksamhet och framtid. Vi erbjuder en trygg arbetsplats där vi är måna om arbetsglädje och gemenskap. Pastoratets framtid formar vi tillsammans. 

Villkor
Tidsbegränsade säsongsanställningar. Bifoga personligt brev och CV. Urval sker löpande!

Ansök nu

Vikarierande kommunikatör till Svenska kyrkan i Umeå

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 7
Elin ska vara föräldraledig!

Vi behöver någon som kan ta hand om hennes skrivbord resten av året.

Vi söker en driven, kreativ vikarierande kommunikatör till kommunikationsavdelningen.

En vanlig dag på jobbet kanske du bollar inlägg i sociala medier med en pedagog eller diakon, formger en broschyr om samtalsstöd. Eller så arbetar du hela dagen i Creative Suite för att göra församlingarnas verksamhet synlig. Du växlar hemtamt mellan webb, print och rörliga media. Nyfikenhet, innovation och god formgivning är drivkrafter för dig. Vill du jobba i en organisation som vågar ta ställning och göra skillnad? 
Sök vikariatet som kommunikatör i Svenska kyrkan i Umeå.

Du får

Arbeta tillsammans med ett trevligt gäng med kontor i centrala Umeå. Dina närmaste arbetskamrater är kommunikationsenheten som består av sju personer med olika spetskompetenser och fokusområden. Vi kan grafisk form, text, film och foto, redigering, webbpublicering och projektledning och strävar hela tiden efter att lära oss mer och ligga i framkant som kommunikationsenhet. Alla driver egna projekt, men det är självklart att hjälpas åt. Vi har teknik i framkant, möjligheter till kompetensutveckling och både friskvård och psalmsång på arbetstid för den som vill.

Jobbet är ett vikariat som sträcker sig till sista december 2024. 

Vi längtar efter

En kollega som vill ta ett roligt jobb på allvar. Vi tror att du kan planera ditt arbete självständigt, är kreativ och nyfiken och får saker ur händerna, samtidigt som du kan samarbeta och vara lyhörd för kollegor.

Du:

- har flera års erfarenhet av arbete inom kommunikation
- har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande
- har god känsla för grafisk form i print, på webb och i rörliga media
- har koll och är nyfiken på sociala medier
- uttrycker dig väl i text på svenska
- delar https://www.svenskakyrkan.se/om-oss
- är kreativ, nyfiken och har förmåga att tänka nytt
- har goda kunskaper i Adobe Creative Suite
- har goda kunskaper i Office-paketet

Det är bra om du:

- har varit engagerad i någon värdedriven organisation
- har koll på ungas mediavanor
- har b-körkort
- jobbat i Teams
- skriver på engelska

Ett urval av sådant vi jobbar med

https://www.svenskakyrkan.se/umea/spira

https://www.teotalks.se/

https://www.svenskakyrkan.se/umea

Sociala medier: https://www.facebook.com/SvenskaKyrkanUmea, Tiktok #mentroligt, Instagram svenskakyrkanumea

Svenska kyrkan i Umeå utgörs av sex församlingar som samverkar inom Umeå pastorat. I pastoratet finns också ett kansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, HR-funktion samt kommunikationsenhet. Där finns också en gemensam Diakonicentral.

Vi ser fram emot din ansökan innehållande CV, personligt brev och arbetsprover på grafisk form och/eller ett kreativt projekt som du varit med i. Beskriv även din roll i projektet.

Ansök nu

Diakon till Ersbodakyrkan

Diakon
Läs mer Feb 26
Vi söker nu en diakon till Ersbodakyrkan, Umeå stadsförsamling 

Har du hjärta för internationella frågor, idealitet, samverkan, gudstjänstliv och delaktighet? Är du rustad att möta människor som lever i utsatthet? Vill du möjliggöra för människor att finna delaktighet och gemenskap? Vill du vara med och hitta nya sätt att vara kyrka i en mångkulturell stadsdel? Läs vidare! 

Umeå stadsförsamling har fyra kyrkor där Ersbodakyrkan tillsammans med Umeå stads kyrka, Västerslättskyrkan och?Ersmarkskyrkan, omfattar både Umeå stadskärna och bostadsområden i Umeås ytterkanter.

Umeå stadsförsamling är?med sina 34 000 invånare Västerbottens största församling. Umeå stadsförsamling har ungefär 40 anställda?som är i starten att arbeta utifrån ett syftesdrivet och tillitsbaserat organiserande. 

Ersbodakyrkan ligger i en mångkulturell stadsdel i norra delarna av Umeå med cirka 10 000 invånare. Du kommer att vara en del av arbetslaget i Ersbodakyrkan och tillsammans med präster, musiker, diakon, diakoniassistent, pedagoger, vaktmästare, husmor och ideella medarbetare arbetar du för att vara kyrka på Ersboda.  

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår bland annat att: ? 

- Vara med i utvecklingen av gudstjänstlivet med fokus på idealitet, både kyrkvärdars och ideellas medverkan. 
- Tillsammans med ideella och anställda medarbetare fördjupa befintliga och söka nya relationer med personer, föreningar och organisationer på Ersboda för att utveckla och skapa förtroendefulla samarbeten? 
- Arbeta med möjliggörande av sammanhang, delaktighet och idealitet.  
- Medverka till goda mötesplatser där människor möts oavsett ålder, bakgrund, livserfarenheter och religion. 
- Tillsammans med andra utveckla det internationella arbetet i Umeå pastorat.  
- Vara delaktig i det pastoratsgemensamma teamet för ekonomisk rådgivning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är diakonvigd enligt Svenska kyrkans ordning och ser dig själv som möjliggörare snarare än hjälpare. Du trivs när du får söka nya vägar och utveckla verksamhet tillsammans med andra. Du har gedigen erfarenhet av samtal, är prestigelös och vill skapa förutsättningar för andra människor att komma till sin rätt och har erfarenhet av att möta människor i utsatta livssituationer och med olika bakgrunder. Vi ser att du är tycker om att skapa nya kontakter, är flexibel och trygg.

Kunskap i svenskt teckenspråk är meriterande, liksom erfarenhet av arbete med ideella och erfarenhet av arbete i en interreligiös kontext. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.? 

Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värdegrund och är medlem i Svenska kyrkan. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ansök nu

Diakon till Umeå stadsförsamling

Diakon
Läs mer Feb 26
Vi söker nu en diakon till Umeå stadsförsamling med placering i centrala Umeå.

Vill du arbeta för att stärka den psykiska och existentiella hälsan bland vuxna i samhället? Längtar du efter att nyttja dina färdigheter att få andra att känna sig delaktiga och sedda? 

I Umeås centrum rör sig människor i alla åldrar och livssituationer, vardag som helg, vilket syns i vårt arbete. Här är det rika gudstjänst- och musiklivet utmärkande. Vi har även ett gediget ungdomsarbete och flertalet körer. Då en av våra kollegor går i pension till hösten söker vi nu dig som vill fortsätta utveckla det diakonala arbetet.

 

Om arbetet
Tjänsten innebär att bygga relationer och nätverk med både enskilda, samarbetsorganisationer och andra nätverk med syfte att minska och förebygga psykisk ohälsa, med fokus på både psykisk och existentiell hälsa. Du möter vuxna och äldre utanför kyrkan som lever i ofrivillig ensamhet, utanförskap eller missbruk och arbetar förebyggande genom att skapa och bjuda in till olika gemenskaper. Du är delaktig i församlingsverksamhet, t ex sorgegrupper, idealitet och gudstjänst och håller enskilda samtal. Därtill är du en viktig del i församlingens engagemang för internationella frågor och ACT Svenska kyrkan.

Vi söker
Dig som är diakonvigd enligt Svenska kyrkans ordning med erfarenhet av att möta människor som lever i utanförskap. Du har förmåga att skapa relationer med människor med olika bakgrund i svåra livssituationer. Du möter människor på ett sätt så att de känner sig delaktiga och sedda och kan skapa lugn även när situationen är svår eller obekväm. 

Erfarenhet av att samverka med andra ideella organisationer, t ex Stadsmissionen, samt erfarenhet av tolvstegsarbete och/eller sinnesrogudstjänst och att leda sorgegrupper är meriterande. 

 

Villkor

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde sker 1 september 2024 eller enligt överenskommelse.

Ansök nu