Umeå: Chefsadministratör sökes till Sigma Industry i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Chefsadministratör sökes till Sigma Industry i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-28 // Varaktighet: Heltid

Inledning:
Är du en social och driven person med erfarenhet inom ekonomi? Vill du arbeta på ett företag som värnar om en miljö som ger sina anställda, partners och kunder möjlighet att utvecklas? Drivs du av att ta eget ansvar och ha ett flexibelt arbete? Då är det här tjänsten för dig!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Sigma Industrys räkning en chefsadministratör till deras kontor i Umeå. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Sigma Industry under 7 månader då ordinarie anställd går på föräldraledighet. Det finns goda förutsättningar till fortsatt arbete och intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos Sigma Industry, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Sigma Industry East North AB är ett dynamiskt teknikkonsultföretag inom produkt- och produktionsutveckling som utmanar de etablerade standarderna. Med lång branscherfarenhet, ett stort engagemang samt fokus på kvalitet och hög effektivitet skapar vi en miljö som ger våra anställda, partners och kunder möjlighet att utvecklas och växa sig starkare. Sigmas kunder är världsledande inom Life Science, tunga transportfordon, industriautomation, robotteknik, skogs- och lantbruksmaskiner och mycket mer. Sigma är en lyhörd arbetsplats där du som gillar att ta initiativ och komma med kreativa förslag får möjlighet att växa och utvecklas.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Sigma Industrys önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Du erbjuds

• Ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik
• Ett  flexibelt arbete med möjlighet att arbeta hemifrån vid behov
• Frihet under ansvar

Arbetsuppgifter
Rollen som chefsassistent är varierande och i nära samarbete med regionens chefer. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom allt ifrån administration, ekonomi och rekryteringsprocesser, till att skapa kreativa team building aktiviteter och utforma interna resor. Sigma Industrys kontor är beläget mitt i centrala Umeå med utsikt över Rådhuset och Ume älv. Företaget består av ett starkt och samspelt gäng entreprenörer med stor kompetens som gillar att ha roligt tillsammans.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ekonomisk administration såsom fakturahantering och tidrapportering
• Administration rörande rekrytering, annonsering, ta referenser, skriva anteckningar från intervjuer m.m.
• Team building - Skapa teamkvällar för konsulter och strukturera upp event, boka in och ta offerter.
• Utforma, boka in och administrera interna konferensresor
• Intern kundkontakt
• Övrig administration - delta på möten med regionchefen och ta mötesanteckningar.

Vi söker dig som:
Har grundläggande förståelse för ekonomi och dess termer. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift samt har b-körkort. Det är meriterande om du har ekonomiutbildning eller likvärdig erfarenhet, samt har erfarenhet av att arbeta i Visma PX och Officepaketet.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Sigma Industry. För att trivas i rollen ser vi att du är:

• Självgående
• Strukturerad
• Service minded

 

Tjänsten passar dig som engageras av att inte bara bli tilldelad en uppgift utan att även finna och vidareutveckla uppgifter och aktiviteter. Du utmanas av att hitta din egen väg för att leverera inom utsatt tid och med god kvaltiét. 

START: Mitten på maj
OMFATTNING: Heltid, föräldravikariat 7 månader
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Agnes  Sjöström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Umeå som Löneadministratör.

Lönekonsult till Umeå

Läs mer Feb 27
Om tjänsten

Som lönekonsult kommer du att arbeta direkt med att hantera löneadministrationen för vår kund. Din roll kommer att innefatta beräkning av löner, hantering av lönerelaterade frågor samt säkerställa att alla processer följer gällande lagar och bestämmelser.

Om dig

Vi söker dig som har:

- Minst två års operativ erfarenhet av löneadministration.

- Kunskap om lagar och bestämmelser inom löneområdet.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

- Analytisk förmåga och noggrannhet i arbetet.

Ansvarsområden:

- Hantera löneberäkningar och säkerställa att de är korrekta och utförs i tid.

- Besvara lönerelaterade frågor från både anställda och arbetsgivare.

- Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa att löneinformationen är korrekt.

Detta är en visstidsanställning där du kommer att arbeta direkt hos vår kund. Längden på anställningen kan variera men är ca 1 år. Start maj eller enligt överenskommelse.

Om oss

På Acting HR blir du en del av ett resultatinriktat gäng som tror på det vi gör. Hos Acting HR har vi korta beslutsvägar, högt i tak och mycket glädje där skrattet aldrig är långt bort. Vi vill ständigt förbättras och utvecklas och det kommer även du få möjlighet till, både i din kompetens och som person.

Processen

Med hjälp av kompetensbaserade intervjuer, kapacitetstester och personprofilanalyser kommer vi göra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera ris särbehandling.

Har du några funderingar är du välkommen att kontakta Safia Jaouhari på 073-501 81 78.

Du blir anställd av Acting HR men arbetar på plats hos kund. Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Lönespecialist till Selbergs Entreprenad i Umeå

Läs mer Mar 28
Nytt
Om oss
Vi har ambitionen att bygga längs hela Norrlandskusten och att bli ett av regionens största byggföretag. Företaget grundades i slutet av 2013 och idag är vi över 170 anställda och omsätter ca 700 miljoner kronor. Vi bygger allt från mindre serviceprojekt till bostäder, hotell, kontorslokaler, industrier och har flera spännande projekt på gång. Vår organisation är flexibel med korta beslutsvägar och vi arbetar nära våra kunder. Vi har ett starkt produktionsfokus som genererar smidiga processer och i slutändan ett trivsamt arbetsklimat. 2022 hade vi det stora nöjet att vid Umeågalan utnämnas till årets arbetsgivare i Umeå. Trivs du i en varierande roll där du får ta tag i saker högt som lågt, i en organisation som är dynamisk och vill framåt då kanske detta är något för dig?

Vi söker nu till Umeåkontoret en serviceminded och driven lönespecialist med gedigen erfarenhet av alla steg i löneprocessen.

Dina arbetsuppgifter
Som lönespecialist hos oss kommer du vara en kvalificerad resurs i hantering av hela löneprocessen samt de frågor som hör till den. I din roll som lönespecialist är ditt uppdrag att arbeta med alla steg i processen, hantera försäkrings- och pensionsfrågor samt ha dialog med myndigheter och externa parter. Du gör arbetsrättsliga tolkningar utifrån kollektivavtal, analyserar och bearbetar statistiska underlag samt utgör en intern support till medarbetare och chefer vid frågor gällande lön.

I rollen ingår du i HR-avdelningen underställd HR-chef.

Din profil
Du som söker denna roll har flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Det är meriterande om du har en vidareutbildning på högskolenivå eller annan likvärdig utbildning samt erfarenhet av lönearbete med såväl tjänstemän som kollektivanställda. Vidare har du god systemförståelse och kunskaper inom avtalstolkning och pensioner. Kunskaper i Hogia Bygglön är meriterande, men inget krav. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av lönearbete från en liknande bransch som oss.

Som person tror vi att du är lösningsorienterad, prestigelös och förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du har en mycket god analytisk förmåga och är genuint intresserad av att arbeta med siffror, statistik och uppföljningar. Du gillar att ta ansvar, är van att driva egna frågor och du har en god vana av att tolka kollektivavtal. För att passa hos oss på Selbergs Entreprenad är det viktigt att du är självgående och initiativrik och du har ett positivt och relationsskapande sätt att vara. Samtidigt är du noggrann, strukturerad och systematisk, med god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Sammantaget så är du en lagspelare som är duktig på att samarbeta och samverka med andra samt har viljan att alltid ge god service. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2024-04-21. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Tengman på 073 – 351 27 28 eller Jennifer Åström Gustafsson, på tfn: 0733-51 27 14.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Lönespecialist

Läs mer Mar 28
Nytt
Visionite är IT-konsultbolaget med 100% fokus på medarbetaren där?livsbalans?genomsyrar allt vi gör. Det viktigaste personlighetsdraget vi söker hos våra medarbetare är?snällhet. Det är den egenskap vi värderar högst i organisationen. Vi vill vara, och jobba med snälla människor. Att vi dessutom har branschens bästa erbjudande för seniora IT-specialister, är cirka 450 medarbetare och har starkast tillväxt i branschen gör inte framtidsutsikterna sämre. Under 2023 har vi vuxit och dubblat vår interna personalstyrka, vi har öppnat flertalet kontor runt om i Sverige och dessutom startat verksamhet i såväl Norge som Finland. Hos oss får du vara med i ett roligt skede av en spännande resa, som individ, som team och som bolag.
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu efter dig som har erfarenhet av att arbeta med lön till vårt huvudkontor i Umeå. Rollen kommer att innebära varierande arbetsuppgifter som främst handlar om att löpande administrera löner, svara på frågor gällande löner, tidrapporter, löneregistrering, traktamenten, utlägg, förmånsbeskattning etc.
Vi söker dig som har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst tre års erfarenhet med liknande arbetsuppgifter inom lön. Du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift och du har god analytisk förmåga samt goda kunskaper i Excel.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du är prestigelös då dina arbetsuppgifter är av varierad art. Vidare så ser vi att du är flexibel och självgående samt har ett driv att vilja utvecklas. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är noggrann och strukturerad.
DU ERBJUDS
Vi gillar högt tempo och att ha roligt tillsammans på jobbet! Vi tror att du har ett eget driv och en motor för att hela tiden ta dig framåt i hög fart. Vi värderar livsbalans där du kan balansera ditt privatliv med jobbet, det innebär att du har stor flexibilitet och väljer själv om du exempelvis vill riva av ett träningspass på arbetstid. Hos oss är friskvård viktigt, vi vill att du ska må bra på jobbet och ha de rätta förutsättningarna för att vara ditt bästa jag på arbetet! Även om mycket arbete sker självständigt har du alltid stöd från dina kollegor i teamet där ni tillsammans är engagerade i era gemensamma mål och ekonomiavdelningens fortsatta utveckling. Vi tror på att dela kunskap mellan varandra och det är en stor framgångsfaktor till att vi fortsätter utvecklas.
DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Idag är vi fyra personer som arbetar på ekonomiavdelningen på vårt huvudkontor i Umeå.
Vi har ett nära samarbete där vi hela tiden stöttar och hjälper varandra med såväl stora som små frågor. Dina karriärmöjligheter kommer att vara goda då såväl koncernen som ekonomiavdelningen hela tiden växer. Sist men inte minst, vi har väldigt kul ihop också!

Ansök nu

Löneadministratör, Lön och Pension

Läs mer Mar 11
Lön och Pension är en del av kommunens HR-enhet och är centralt placerad vid Stadsledningskontoret.

Vi stöttar Umeå och Vindelns kommuner inom löne- och personaladministration, konsultativt och operativt. Vi ansvarar för handläggning av lön, arvoden och pension till anställda och förtroendevalda. Vårt fokus är att det ska vara lätt att göra rätt och att alla anställda ska få rätt lön i rätt tid.  

Vi är på en resa där vi genom digitalisering, förenkling och tydlighet ska leverera ett enkelt och professionellt stöd till medarbetare och chefer. Vill du vara med på vår digitaliseringsresa? 

Dina arbetsuppgifter 
Som löneadministratör kommer du att handlägga löneadministrativa uppgifter. Du sorterar, arkiverar underlag och utför olika typer av registreringar, såsom anställningar och scheman. Du utför kontroller och rättar felaktiga löneuppgifter. Du återkopplar till våra kunder för att minska risken för felaktigt utbetalda löner.  

Du är ett operativt stöd till chefer och medarbetare genom att: 

Ge löpande support och stöd till medarbetare och chefer, via telefon och inkomna ärenden.
Arbetar för att skapa goda relationer och ha ett professionellt och pedagogiskt förhållningssätt i dina kontakter. 

Du bidrar aktivt till verksamhetens utveckling genom att delta i utvecklingsarbeten och ge förslag på hur vi kan arbeta proaktivt och underlätta för våra chefer och medarbetare. 

Du bidra till ett öppet och kreativt klimat där alla får plats. Du uppmuntrar oliktänkande och samarbetar väl med andra. Du vågar prova nya idéer och bidrar till enkla och effektiva lösningar. 

Om dig
Vi söker dig med gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har administrativ erfarenhet och erfarenhet av kundsupport. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Det är meriterande om du tidigare arbetat med administration i lönesystemet Personec P och har erfarenhet av kommunal verksamhet/kommunalt avtalsområde.

Arbetet som löneadministratör innebär mycket daglig kontakt med medarbetare, kunder och chefer. För att trivas i rollen är du kommunikativ och gillar att ge bra service. Du har ett öga för detaljer och att skapa struktur.  Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i team.  

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.  

Varmt välkommen med din ansökan! 
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Lönekonsult, Lön och Pension

Läs mer Mar 8
Lön och Pension är en del av kommunens HR-enhet och är centralt placerad vid Stadsledningskontoret.

Vi stöttar Umeå och Vindelns kommuner inom löne- och personaladministration, konsultativt och operativt och ansvarar för handläggning av lön, arvoden och pension till anställda och förtroendevalda. Vårt fokus är att det ska vara lätt att göra rätt och att alla anställda ska få rätt lön i rätt tid.  

Vi är på en resa där vi genom digitalisering, förenkling och tydlighet ska leverera ett enkelt och professionellt stöd till medarbetare och chefer. Vill du vara med på vår digitaliseringsresa? 

Dina arbetsuppgifter 

Du kommer att vara ett konsultativt och operativt stöd till chefer, medarbetare, förtroendevalda och övriga samarbetspartners. 
- Du ger support och fortbildar i tillämpning av lagar, avtal, processer och arbetssätt samt i hur personal- och lönesystemet används. Du arbetar för att skapa goda relationer och har ett professionellt förhållningssätt i dina kontakter. 

Handlägga löneadministrativa uppgifter 
- Du utför registreringar, olika kontroller och rättar felaktiga löneuppgifter. Du återkopplar till våra kunder och följer upp processer och rutiner för att öka förståelsen och minska risken för felaktigt utbetalda löner i framtiden.  

Aktivt bidra till vår verksamhets utveckling 
- Du håller dig ajour om förändringar inom avtal och system samt utbildar och stöttar kollegor inom ditt fält. Du deltar aktivt i utvecklingsarbeten och ger förslag på hur vi kan arbeta proaktivt utifrån helheten.

Bidra till ett öppet och kreativt klimat där alla får plats 
-Du uppmuntrar oliktänkande och samarbetar väl med andra. Du vågar prova nya idéer och bidrar till enkla och effektiva lösningar. 

Om dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning som lönespecialist, eller motsvarande. Det är meriterande om du har gått lönespecialistprogrammet på yrkeshögskola. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration i Personec P och erfarenhet av självständigt löneadministrativt arbete. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av kommunala avtal.  

Vi söker dig som är en positivt lagd problemlösare som tycker om förändringsarbete. Du är en kommunikativ och serviceminded person med öga för detaljer och struktur. Du gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i team.  

I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna och vi tror att du är en självständig och trygg person med ett konsultativt förhållningssätt. Du är kommunikativ, lyhörd och har förmåga att skapa goda relationer och ett gott samarbetsklimat. 

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.  

Varmt välkommen med din ansökan! 
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB .

Rekrytering av teknisk säljare till Hultdins

Anbudsansvarig/Bid Manager
Läs mer Mar 22
Gillar du försäljning, utveckla kundsamarbeten och trivs att arbeta med frihet under eget ansvar? Hos Hultdins får du arbeta med ett världsledande sortiment och kunder som befinner sig runt om i hela världen. Detta är en formbar roll där du verkligen får sätta din egna prägel på arbetet!

Vill du lära dig mer om Hultdins kan du besöka deras hemsida: https://www.hultdins.se/

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Hultdins en teknisk säljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Hultdins.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vårt önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Möjlighet till internationella affärsresor
• Stor påverkansgrad i Hultdins fortsatta framgångsresa
• Ett flexibelt arbete med frihet under eget ansvar

Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk säljare har du daglig kontakt med dina kollegor i Malå, återförsäljare av Hultdins sortiment och potentiella kunder. Du kommunicerar främst via telefon och mail – men det kan förekomma fysiska kundbesök. En stor del av arbetet är administrativt då du även förväntas arbeta med ordermottagning, följa upp kundsamarbeten och nyckeltal.

Då Hultdins kunder befinner sig runt om i världen ges du möjligheten att resa och träffa dessa på plats. Rollen innebär mycket frihet under ansvar och du kommer själv att styra delar av din arbetstid. Du lägger upp dagen efter ditt och kundernas behov.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av försäljning eller inköp sedan tidigare, alternativt har du arbetat med skogsmaskiner, upphandlingar eller kommer från en teknisk bakgrund – oavsett så är du varmt välkommen med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, du är självgående, har ett sinne för affärer och gillar att vidareutveckla kunddialoger.

Du har B-körkort och hanterar det svenska och engelska språket i tal och skrift då det krävs i dialog med kunder.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson – 073 800 50 38

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekrytering av distrikssäljare till Magni

Key account manager
Läs mer Mar 11
Magni Northern Europe, en ledande aktör inom försäljning av teleskoplastare och lyftutrustning, är ett dotterbolag till italienska Magni Telehandlers. Vi erbjuder en bred produktportfölj som innefattar stela och runtomsvängande teleskoplastare, saxliftar och bomliftar. Verksamhetens nav ligger i Grästorp och inrymmer företagsledning, försäljningsavdelning och ett omfattande reservdelslager.

Läs mer på magnith.com

Har du teknisk bakgrund och redo att anta nya utmaningar? Är du dessutom kreativ, har enkelt att skapa och bibehålla goda relationer samt brinner för att skapa mervärde hos kund så kan detta vara tjänsten för dig!

Här blir du en del av ett bolag med korta beslutsvägar och stort engagemang, där varje medarbetare har en avgörande roll för bolagets framgång. På Magni värdesätts en positiv arbetsmiljö där det ska vara roligt att gå till jobbet.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Magni en säljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Magni.

I dagsläget bedrivs försäljningen på Norrlandsdistriktet av Magnis säljchef som är placerad i södra sverige. Detta innebär att du får möjlighet att ta över varma kunddialoger, samtidigt som du förväntas bearbeta och skapa nya kontakter. Ditt arbete innefattar området Kiruna ner till Sundsvall.

Du erbjuds
• intern utbildning på plats i Italien
• tjänstebil
• en företagskultur med högt i tak och snabba beslutsvägar

Arbetsuppgifter
Försäljningen du arbetar med är toppmoderna teleskoplastare och lyftutrustning. Dina kunder befinner sig primärt inom den privata marknaden och är vanligtvis slutanvändarna av produkten samt hyrföretag. Då det finns en enorm tillväxtpotential på distriktet fnns alla möjligheter att utveckla rollen utifrån dina tankar och idéer.

Nedan punktar vi upp vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Skapa nya kundrelationer
• Ansvara för att utveckla befintliga kunder
• Driva projekt tillsammans med kunder, från första kundkontakt till avslut
• Delta på mässor, seminarier och kundevent

I tjänsten förekommer resor och övernattningar.

Vi söker dig som:
Vi söker dig som har en bakgrund inom försäljning av stora fordon, alternativt arbetat som servicetekniker/ mekaniker med stora fordon. Du har B-körkort och hanterar det svenska och engelska språket då det krävs i dialog med kunder och kollegor.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Magni.
Du är en driven person som trivs att skapa nya relationer såväl som underhålla befintliga samarbeten. Vi tror att du har hög självdisciplin och lyckas motivera och driva på ditt arbete självständigt

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, Rekrytering
STAD: Norrland
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson – 073 800 50 38

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekrytering av Redovisningskonsult till BDO

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 11
BDO befinner sig i en expansiv fas och söker nu efter fler medarbetare till sitt kontor i Umeå. På BDO kommer du som anställd först, du ges stora möjligheter att påverka och skräddarsy din egen roll. Vill du vara med och utveckla affären eller har du siktet inställt på att arbeta med ledarskap? Oavsett så är dina utvecklingsmöjligheter på BDO fantastiska!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med BDO Redovisningskonsulter. Tjänsterna är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos BDO.

Du kommer sitta tillsammans med ett trettiotal andra kollegor i Umeås stadskärna som ser fram emot att välkomna dig i sitt team!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vårt önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• En anställning i en välkomnande organisation där utvecklingsmöjligheterna är många
• En anställning där välmående, hälsa och balans i livet är ledord inom företaget
• Stor möjlighet att vara med att utveckla företaget på både lokal och nationell nivå

Arbetsuppgifter
Vi skräddarsyr din roll hos oss utifrån dina erfarenhter och dina personliga mål om utveckling.

På BDO kommer du att både självständigt och i team bland annat få arbete med:
• Löpande redovining, avstämningar och rapportering
• Upprätta periodbokslut, årsbokslut och årsredoviningar
• Upprätta deklarationer
• Löpande föra en proaktiv och rådgivande dialog med våra kunder

Du kommer också att ges möjlighet till nätverkande och marknadsarbete för att på så sätt kunna bidra till BDOs kundportfölj och affär.

Vi söker dig som:
Har arbetat med redovisning sedan tidigare, gärna som konsult på byrå. Din roll kommer att anpassas efter din erfarenhetsnivå så oavsett dina tidigare erfarenheter är du varmt välkommen med en ansökan.

Ett krav för tjänsten är att du behärskar det svenska språket i tal och skrift då det är en förutsättning i kunddialogen. Kan du fler språk är det givetvis också välkommet.

Vi är övertygade om att dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande för att trivas i rollen. Vi letar efter en relationsbyggare som drivs av att skapa och upprätthålla starka arbetsrelationer. Din förmåga att vara lösningsorienterad kommer att vara viktig för att hantera de utmaningar som kan uppstå. Vi tror och hoppas att du kommer med en positiv inställning och delar vår känsla att det ska vara kul att vara på jobbet.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Tillsvidare
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Junior finansanalytiker

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Mar 18
Är du tidigt i karriären och vill ta dig an en spännande utmaning? Det här är en jättefin möjlighet för dig som vill få in foten i en stor och internationell verksamhet. Är du intresserad? Sök tjänsten så berättar vi mer!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en ekonom. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter kommer fokusera på finansiell rapportering, du kommer bland annat att analysera stora mängder data som du sedan paketerar i rapporter. Utöver det ingår omvärldsbevakning samt bidra till att utveckla och förbättra processerna kring rapporteringen.

Vi söker dig som
innehar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Utöver utbildning är det ett krav att du har hanterat stora datamängder i Excel och känner dig hemma med siffor. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat, då detta krävs i tjänsten. 

Har du erfarenhet av revision, redovisning eller andra arbeten där du analyserat stora mängder data är det meriterande, men inte ett krav för tjänsten. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen.
Som person har du ett starkt driv, trivs med att vara en del av ett mindre team och att gemensamt arbeta mot tydligt uppsatta mål. I rollen kommer du att representera vår kund och vi lägger därför stor vikt vid din affärsmässighet samt drivkraft att ständigt vilja lära dig nya saker samt utvecklas som person.

START: Enligt överenskommelse 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, Josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#Ekonomi #Ekonom #Excel #Analytiker #Umeå

Ansök nu

Fälttekniker till världsledande elbilsföretag!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 1
Hos vår kund är teknikerna ryggraden i serviceverksamheten. De utgör en viktig del i kedjan med att erbjuda kunderna en exceptionell serviceupplevelse. Företaget har sedan det grundandes varit ledande i initiativet att påskynda övergången till hållbar energiförsörjning genom tillverkningen av eldrivna fordon. Nu söker vi dig som vill vara med vår kund på den här framgångsresan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för kunds räkning en fälttekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du sedan anställs direkt hos vår kund. Kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se 

Hos vår kund i Umeå blir du en del av ett mångsidigt team som värdesätter passion för bilbranschen och lagarbete. Rollen passar dig som har någon tidigare erfarenhet av mekaniskt arbete och ett stort intresse att lära dig mer och utvecklas. Genom kunskapsutbyte från seniora servicetekniker och företagets gedigna onboardingprocess kommer du att förvärva meriterande specialistkunskaper kring just framtidens bilar!

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta med innovativ teknik, avancerade verktyg och mjukvara!
• En arbetsgivare som satsar på dig som individ genom långsiktig kompetensutveckling för din fortsatta karriär
• En dynamisk och fartfylld arbetsmiljö där lagspel, prestigelöshet och flexibilitet är nyckeln till framgång

Arbetsuppgifter
I rollen som fälttekniker arbetar du dagligen med att genomföra service, reparationer och underhåll på bilar ute hos kunder som inte har möjlighet att ta sig till verkstaden. Varje ny arbetsdag startar på servicecentret där du förbereder din servicebil och spenderar sedan dagen ute hos kund. Ingen dag är den andra lik, och målet är att samtliga tekniker ska vara skickliga generalister för att få en så utvecklande och varierad arbetsmiljö som möjligt!

Exempel på arbetsuppgifter:

• Utföra reparationer och underhåll ute hos kund
• Serva och felsöka fordonen
• Planera, administrera och följa upp kundbesök

Vi söker dig som har:

• Tidigare erfarenhet av mekaniskt arbete från relevant bransch, så som bilbranschen personbil/tunga fordon, flygindustrin, motorer, marin, industri eller annan mekanik!
• God förståelse för hur en bil är uppbyggd med komponenter men även system
• B-körkort
• Goda kunskaper i engelska

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Som fälttekniker jobbar du till stor del självständigt, så vi ser att du trivs med att driva och planera din egen vardag på ett effektivt och strukturerat sätt. Du har en god social förmåga och är bekväm med kundkontakt. Vi tror även att du är noggrann, har ett öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbetssätt. Du delar gärna med dig av din kunskap tmen är heller inte sen på att ställa frågor för att lära av dina kollegor! Du har ett naturligt driv i ditt arbete och är engagerad i den senaste tekniken, detta intresse är något vi kan garantera att du delar med dina framtida kollegor. 

START: Omgående enligt ök.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Servicetekniker till världsledande elbilsföretag!

Servicetekniker, maskin
Läs mer Mar 1
Hos vår kund är teknikerna ryggraden i serviceverksamheten. De utgör en viktig del i kedjan med att erbjuda kunderna en exceptionell serviceupplevelse. Företaget har sedan det grundandes varit ledande i initiativet att påskynda övergången till hållbar energiförsörjning genom tillverkningen av eldrivna fordon. Nu söker vi dig som vill vara med vår kund på den här framgångsresan!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för kunds räkning ett flertal servicetekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du sedan anställs direkt hos vår kund. Kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se 

Hos vår kund i Umeå blir du en del av ett mångsidigt team som värdesätter passion för bilbranschen och lagarbete. Rollen passar dig som är mer erfaren och har tidigare erfarenhet av mekaniskt arbete för att effektivt kunna komma in i teamet och producera. Genom kunskapsutbyte från seniora servicetekniker och företagets gedigna onboardingprocess kommer du att förvärva meriterande specialistkunskaper kring just framtidens bilar!

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta med innovativ teknik, avancerade verktyg och mjukvara!
• En arbetsgivare som satsar på dig som individ genom långsiktig kompetensutveckling för din fortsatta karriär
• En dynamisk och fartfylld arbetsmiljö där lagspel, prestigelöshet och flexibilitet är nyckeln till framgång

Arbetsuppgifter
I rollen som Servicetekniker arbetar du dagligen med att genomföra service, reparationer och underhåll på inkommande bilar! Varje ny arbetsdag inleds med en genomgång av dagens åtagande och fördelas därefter på dig och dina medarbetare. Ingen dag är den andra lik, och målet är att samtliga tekniker ska vara skickliga generalister för att få en så utvecklande och varierad arbetsmiljö som möjligt! Därför kan dina arbetsuppgifter variera från bil till bil för att du ska få möjlighet att förfina alla dina kompetenser!

Exempel på arbetsuppgifter:

• Genomföra årlig service
• Utföra reparationer och underhåll
• Serva och felsöka fordonen

Vi söker dig som har:

• 3-5 års erfarenhet av mekaniskt arbete från relevant bransch, så som bilbranschen personbil/tunga fordon, flygindustrin, motorer, marin, industri eller annan mekanik!
• God förståelse för hur en bil är uppbyggd med komponenter men även system
• B-körkort
• Goda kunskaper i engelska

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Då lagarbete är något som värderas högt hos vår kund ser vi att du trivs i en teammiljö med nära samarbete med kollegorna. Vi tror även att du är noggrann, har ett öga för detaljer och är prestigelös i ditt arbetssätt. Du delar gärna med dig av din kunskap till teamet men är heller inte sen på att ställa frågor för att lära av dina kollegor! Du har ett naturligt driv i ditt arbete och är engagerad i den senaste tekniken, detta intresse är något vi kan garantera att du delar med dina framtida kollegor. 

START: Omgående enligt ök.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu