Umeå: Junior systemutvecklare / Frontend-utvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior systemutvecklare / Frontend-utvecklare i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Devize.

Om företaget:

Devize fokus är och har sedan starten 2016 varit att arbeta med digitala innovationer, appar och webbar för en mängd olika enheter. Allt från sensorer och klockor till AR-lösningar. Deras uppdrag varierar från affärsutveckling, designarbeten, helheltsåtaganden för digital utveckling i projektform och konsultuppdrag. De utvecklar alltifrån avancerade integrationer till lösningar för webb, mobila appar och desktop. Devize arbetar inom ett stort antal olika områden och branscher som exmepelvis telecom, industri, turism och handel samt offentlig verksamhet. De brinner för modern systemutveckling (bl.a. React, Angular, Vue och Node), IT-arkitektur och agil styrning.

Arbetsuppgifter:

I rollen som systemutvecklare arbetar du främst inom frontend-utveckling inom olika kundsystem likväl som webbplatser och appar. Du arbetar längst fram i utvecklingskedjan med fokus på funktionalitet. I huvudsak arbetar du med nyutveckling och förvaltning inom moderna ramverk, bland annat inom JavaScript, Angular och React.

Här får du möjligheten att utvecklas snabbt och lära dig av erfarna kollegor i ett öppet arbetsklimat. Du samarbetar tätt med UX-designers och backend-utvecklare och tillsammans skapar ni helhetsupplevelser för kunden som är i världsklass.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Utbildad ingenjör gärna inom systemutveckling eller datavetenskap
• Kunskaper inom olika programmeringsspråk är meriterande, exempelvis inom Javascript eller Java
• Erfarenhet inom olika ramverk, exempelvis React eller Angular, är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Du håller dig uppdaterad på nya tekniker inom ditt område och har en passion för utveckling av frontend och mjukvara. Din lösningsorienterade inställning gör att du kan skapa dig en djupare förståelse och har förmågan att se helheten i det projekt du arbetar i. Vidare motiveras du av att ständigt lära dig nya saker och tillvägagångssätt och trivs i en miljö där du får utmanas. Du är en självgående och ansvarstagande person som gärna tar initiativ till idéer och tar tag i arbetsuppgifter på egen hand. Vidare ser vi att du är en person som ställer höga krav på kvalitet, både från dig själv och andra.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: system, systemutvecklare, IT, utvecklare, programmering, kodning, Sundsvall, systemförvaltning, UX, apputveckling, webbutveckling, Javascript, React, Angular, Node, NextJs, Vue, .Net, Java, Databaser, Cloudlösningar, Azure, Amazon, ingenjör, Devize

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Umeå som Övriga ekonomer.

Developer Embedded C/C++ - Knowit Connectivity Umeå

Läs mer Mar 14
Din roll

Som embedded utvecklare hos oss är du en central del i våra projekt. Du är utvecklare men samtidigt coach/mentor åt dina utvecklarkollegor, allt för att du och teamet ska bli framgångsrika. Vi har långa kundrelationer där vi genom agila arbetssätt utvecklar framtidsäker kod för att kunna förvalta och vidareutveckla hållbara system. Vi har en stor variation av privata och offentliga kunder både inom och utom Sverige men även lokala kunder i regionen där du som utvecklare har stora möjligheter att sätta din personliga prägel på hur systemen och kundrelationen ska utvecklas.

Vi tillämpar en hybridlösning där man i huvudsak sitter på vårt kontor i Umeå eller ute hos någon av våra lokala kunder men det ges även möjlighet att arbeta hemifrån.

Vem är du?

Vi söker dig som vill bidra med energi och engagemang till teamets leveranser och fortsätta din personliga utveckling här hos oss. Du har gedigen bakgrund som systemutvecklare inom inbyggda system och en vilja och ett intresse av att förstå våra kunders verksamhet, utmaningar och behov. Du är tekniskt intresserad och gillar att tillsammans med dina kollegor bygga de bästa lösningarna.

Har en tydlig uppfattning om vad du anser är goda principer för systemutveckling och best practices för en stabil teknisk plattform. Du tycker om att diskutera lösningar med kunder och hjälpa till i relationsbygget mellan kunden och Knowit.

Du bemästrar C och om du dessutom har jobbad med CANopen eller C++ och standarder gällande maskinsäkerhet är det meriterande. Du talar svenska och engelska obehindrat och kan även uttrycka dig skriftligt på ett bra och tydligt sätt.

Hur du utvecklas framöver och vad du vill jobba med i framtiden bestämmer du tillsammans med din chef, och ni gör tillsammans en planering för din framtida karriär.

Varför vill du jobba hos oss?

Vi på Knowit Connectivity öppnar nu i Umeå och satsar framför allt inom embedded utveckling! Tillsammans med övriga affärsområden inom Knowit ska vi vara ett ledande företag i vår region när det gäller att hjälpa våra kunder att med digitalisering skapa en mer hållbar verksamhet.

Våra anställda kan vittna om att det bästa med att jobba på Knowit är kollegorna och stämningen på företaget. Vi har stort fokus på att alla ska trivas, utvecklas och ha kul på jobbet. Dessutom har vi flera av landets mest spännande kunder! Vi brukar säga att vi har det lilla företagets sköna stämning medan vi har det stora företagets möjligheter, resurser och kunder. Vidare erbjuder vi:

- Kontinuerlig kompetensutveckling
- Sociala aktiviteter
- Flexibel arbetstid och arbetsplats
- Kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag
- Trevliga arbetskamrater!


Om du flyttar till Umeå för att börja jobba hos oss kan det utgå ett flyttbidrag från Knowit.

Ansökan och kontakt

Blev du intresserad av att jobba på ett bolag i teknikens framkant i Norrlands huvudstad? Sök då till oss och berätta vad du kan och varför du tror att du skulle trivas hos oss!

Har du frågor går det bra att kontakta Robin Hammarstedt på telefon 070-6906956.

Varmt välkommen med din ansökan till oss på Knowit!

Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan!

Om oss

Knowit är ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala lösningar. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation.

We are Makers of a sustainable future - join us now!

Ansök nu

C++ utvecklare Umeå/Skellefteå

Läs mer Dec 22
WeSkill AB söker nu ett antal utvecklare med erfarenhet av C++ och inbyggda system till ett långsiktigt uppdrag hos kund i Umeå eller Skellefteå.

Om

Vi söker nu flertalet lösningsorienterade och genuint teknikintresserade utvecklare till uppdrag/projekt inom inbyggda system hos kund. Har du tidigare erfarenhet av C++ och embedded är du det vi söker. Som medarbetare och konsult hos WeSkill erbjuder vi en anställning där du kan forma dina förmåner utifrån dina behov snarare än att vi som arbetsgivare dikterar villkoren då flexibilitet är grunden i allt vi gör. Vi skräddarsyr löne- och förmånsmodellen utifrån dina önskemål.

Uppgifter

- Vara delaktig i alla delar av mjukvaruutveckling och problemlösning.

- Arbeta med mjukvaruleveranser och integration av mjukvara.

- Förstå, definiera och förfina krav i samarbete med produktägare, team och/eller kunder.

- Arbeta med kravanalys, systemdesign, arkitektur- och mjukvarudesign.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du täcker in så mycket som möjligt av nedan

- Erfarenhet av programmering i C/C++

- Erfarenhet av scriptspråk, ex Python, Bash,

- Relevant ingenjörsexamen inom området

- Flytande engelska

Meriterande

- Telecombakgrund

Erbjudande

Vi erbjuder en helt skräddarsydd löne- och förmånsmodell! Du har som medarbetare och konsult på uppdrag möjlighet att vara med och sätta din lön samt välja dina förmåner. Vi eftersträvar flexibilitet för dig som medarbetare och en inkluderande företagskultur.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Umeå/Skellefteå

Kontakt: Per Bleckberg, 072- 245 92 88, per.bleckberg@weskill.se

Ansök nu

Utvecklare inom inbyggda system

Läs mer Mar 28
Vem är du? Vi söker en erfaren mjukvaruutvecklare som gillar embedded, C och C++. Du som går igång på möjligheten att fortsätta utvecklas och prova något nytt trots att du redan har minst 5 års erfarenhet.
Våra kunder är allt från de stora bolagen inom fordon, försvar, gruvindustri och läkemedel, till de lite mindre som kanske inte har någon egen utvecklingsavdelning. Det ger en bredd av utmaningar och även variation i form av programspråk och utvecklingsmiljö.
Vi vill att du som person är nyfiken, gillar teknik och har en önskan att skapa den bästa lösningen för våra kunder. Du tar ansvar för ditt arbete och det är ett stort plus om du precis som vi gillar att ha roligt på jobbet!
Vad gör vi? Under de senaste åren har vi hunnit utveckla styrsystem åt stora tillverkande företag, skapat bildanalysverktyg för PC med egna smarta algoritmer samt visualiserat produkter i multi user VR. Vi avbildar ytor i 3D med egenutvecklad kamerateknik, vi har byggt prototyper för autonoma fordon och implementerat mjukvara för att hantera omvärldens ökade krav på cybersäkerhet.
Flera av våra partners är lite mindre företag där vi fungerar som deras externa FoU-avdelning och där vi arbetar tillsammans för att se vad vi kan åstadkomma med elektronik och digitalisering. Till de stora företagen erbjuder vi allt oftare specialistkunskap på distans från våra kontor i form av satellitverksamhet, där vi kan erbjuda kompetens som är svår för dem att hitta lokalt.
Oavsett vilken kund vi arbetar tillsammans med, eller storlek på projekt, är målsättningen att alltid erbjuda våra medarbetare en chans att ta nästa steg i sin utveckling.
Hur vi rullar?
På Knightec får du en arbetsplats med personer som bryr sig. Din vilja, intressen och ambitioner leder vägen, vi förser dig med verktygen och förutsättningarna för att lyckas. Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete. När du tycker något är lätt finns alltid någon som behöver stöttning av dig och när du tycker något är svårt finns alltid hjälp att få. Det viktiga är att du inte ger upp då vi tror att tillfredställelsen i att lösa en svår uppgift är mycket mer givande än att lösa något vi redan kan.
Knightec har 11 kontor i Sverige. Just denna tjänst gäller för placering i Umeå. Vi erbjuder fräscha, centralt placerade lokaler och jobbar aktivt för en levande och starkt kontorsgemenskap. För att i underlätta vardagen för individen så är arbete på distans delar av veckan också vanligt förekommande. Vi tror på värdet i att ta en kaffe tillsammans och snickesnacka runt tekniska problem eller fritidsintressen på plats på vårt kontor. Om du också gillar att cykla MTB med oss, att baka tyska kringlor eller något annat som du gillar, så kommer det här bli väldigt bra.

Ansök nu

Samhällsnyttigt IT-proffs söker driven Java-utvecklare

Läs mer Apr 19
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




Vill du vara med och stötta högre utbildning och samhällsviktig forskning med hjälp av IT? Nu söker vi drivna java-utvecklare.

Bli en del av ITS

Vi skapar samhällsnytta genom att stötta högre utbildning och forskning med IT i framkant. Tillsammans arbetar vi flexibelt och målstyrt i gränsöverskridande team där du möter många trevliga kollegor.

Våra drygt 250 medarbetare jobbar ibland hemifrån och resten av tiden i våra nyrenoverade lokaler i Kunskapens Hus vid Umeå universitet. Här ställer vi upp för varandra när det krävs och här uppskattar vi olikheter och nya perspektiv.  

Ditt uppdrag

Som java-utvecklare hos ITS får du arbeta agilt i ett team som långsiktigt utvecklar system för att stötta högre utbildning i Sverige. Du blir en viktig lagspelare som tillsammans med teamet sätter användaren i fokus och tar ansvar för hela utvecklingsprocessen.

I rollen som java-utvecklare kommer du hos oss att jobba med:  

- Java 17
- Jakarta EE/MicroProfile
- Javascript
-
- Angular
- Git
- Ansible
- Docker
- K8s

Vi tror på de agila principerna och hos oss är teamen självledande, tar ansvar och initiativ. Vi strävar efter en struktur som uppmuntrar ständigt lärande via kompetensspridning och mottagaranpassad kompetensutveckling.  

Om dig

Vi tror att du är nyfiken, driven samt har en stor vilja att hitta bättre lösningar. Du är intresserad av att innovera, utvecklas och att ständigt lära dig mer. Hos oss finns det många typer av arbetsuppgifter och vår strävan är hela tiden att utgå från varje individs drivkrafter för att var och en ska få de bästa förutsättningarna för att trivas och prestera på arbetet. 

Vi är ITS 

ITS är enheten för IT-stöd och systemutveckling vid Umeå universitet. Här skapar vi samhällsnytta genom att stötta högre utbildning och forskning med IT. Vår verksamhet handlar om att utveckla, förvalta och drifta viktiga IT-system och verktyg för universitet och högskolor i hela Sverige. Vi bär också det strategiska ansvaret för utveckling av IT-användningen vid Umeå universitet.

Ansökan nu

Välkommen med din ansökan senast den 12 maj 2024.

För mer information kontakta gärna rekryterande ledare:  Mikael Lundquist, mailto:mikael.lundquist@umu.se, 090 - 786 55 36.

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Fullstack, på riktigt!

Läs mer Nov 22
Inte bara tomma ord
Har du tröttnat på att uttrycket fullstack ofta används synonymt med utveckling mot molnet? Backend, frontend… men vad hände med embedded?

Hos oss får du arbeta med fullstack på riktigt. Vi rör oss obehindrat i hela tech-stacken, från kretskortsdesign, embedded mjukvara, gateway upp till databaser, molntjänster och presentationslager.

Brukar du vilja kunna allt men samtidigt har ödmjukheten att inse att man aldrig blir fullärd?

Hos oss blir du en del av ett fantastiskt team där alla förväntas dela med sig av sina kunskaper och respektera övrigas, hela tiden med målet att driva teamet och organisationen framåt. Oavsett om du har bred kompetens eller är expert inom ett visst område får du chansen att utvecklas och bidra till andras utveckling. Inte minst ger vi dig möjligheten att få arbeta som fullstackare, på riktigt.

Vad vi gör
Under de senaste åren har vi hunnit utveckla egna sensorer åt stora tillverkande företag, skapat bildanalysverktyg för PC med egna smarta algoritmer samt visualiserat produkter i VR. Mindre bolag har använt oss som FoU-avdelning för att se vad de kan åstadkomma med elektronik och vi har byggt prototyper för helt och delvis autonoma fordon. Vi har också ansvarat för nyutveckling och vidareutveckling av tjänster i Azure och AWS.

Skapa din framtid
I Knightec får du en arbetsplats med personer som bryr sig. Din vilja, intressen och ambitioner leder vägen, vi förser dig med verktygen och förutsättningarna för att lyckas.

Vår miljö präglas av tillit, transparens och samarbete. När du tycker något är lätt finns alltid någon som behöver stöttning av dig och när du tycker något är svårt finns hjälp att få. Det viktiga är att du inte ger upp då vi tror att tillfredställelsen i att lösa en svår uppgift är mycket mer givande än att lösa något vi redan kan.

Knightec
På Knightec finner du en kombination av 900 olika ingenjörer som är utspridda på 10 kontor runt om i landet. Alla med olika kompetenser och intressen. Det vi har gemensamt är vår kompetens inom digitalisering och vår vilja att hjälpa våra kunder ta nästa steg in i framtiden.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Bravura Sverige AB .

Kundsupport / Customer Support hos Schenker AB

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns eventuellt möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos företaget blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72,000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter. DB Schenker tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon. Du tar emot inkommande samtal från kunder och har primärt kontakt med privatpersoner. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och sedan administrera dessa ärenden i affärssystemet. Därefter håller du kunden uppdaterad längs vägen tills att problemet är löst. I din roll har du dator och telefon som främsta arbetsverktyg. Ärenden du hanterar är av varierande sort men innebär till stor del frågor kring ombudspaket och leverans. Tjänsten innebär också att du ringer ut till företagets befintliga kunder runt om i Sverige för avisering i syfte att fastställa leveranstider. Du ingår i ett team på kundtjänst och tillsammans arbetar ni för att skapa nöjda kunder med ett effektivt arbetssätt.

• Inkommande ärenden via telefon
• Administration i affärssystem
• Fastställa leveranstider med befintliga kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av att använda telefon som arbetsverktyg, exempelvis inom kundtjänst eller likvärdigt
• God dator- och systemvana
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en roll där du ges möjlighet att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service som bidrar till hög kundnöjdhet. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Som person är du målmedveten och gillar att se tydliga resultat av ditt arbete. Du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar sedan hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och kunna prestera.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verkstadsansvarig till Algeco

Träarbetare, utan yrkesbevis/Snickare, utan yrkesbevis
Läs mer Mar 12
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Algeco har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Algeco en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Algeco är ett nordiskt ledande modulföretag som erbjuder effektiva lösningar för tillfälliga, semi-permanenta eller permanenta behov av rum, personalboende och lagring av utrustning och material. Algeco levererar modulbyggnader, bodar, containrar, kyl- och frysmoduler till den offentliga och privata marknaden. Bland deras återkommande kunder finns allt från anläggningsföretag, restauranger, fordons- och försvarsindustrin, vård och omsorg samt utbildningssektorn.
För denna roll blir du den första medarbetaren som arbetar på depån, där ambitionen är att rekrytera fler medarbetare som du ska arbetsleda.

Arbetsuppgifter:

Som verkstadsansvarig kommer du initialt på egen hand sköta driften på depån i Umeå. Detta innebär hantering och förädling av verksamhetens enheter. Du hanterar enheterna med hjälp av motviktstruck samt hjullastare samt ansvarar för att lättare skötsel på depån vilket innefattar snöröjning, lastning och lossning. Vidare ansvarar du för produktionsarbete vilket innefattar kundanpassning av enheterna i verkstan, till en början träenheterna modul och bod, men i förlängningen även containerförädling vilket innebär metallbearbetning. I tätt samarbete med projektledare/säljare startar du upp arbetet vid nya projekt och fullföljer till avslut. Det råder eget och gemensamt ansvar för ordning och reda på depån, det innefattar säkerhet, kvalitet, effektivitet, lagerhantering och städning.

Ambitionen är att rekrytera ytterligare arbetare till depån där du är tänkt att bli teamledare för personalen vilket innefattar ansvar att sätta rutiner och bygga upp teamet.

Ytterligare arbetsuppgifter som förekommer är:
• Utföra det dagliga arbetet i verkstaden i enlighet med verksamhetssystemet
• Kvalitetssäkra det egna arbetet gentemot kundbehovet kontinuerligt
• Aktivt utveckla och förbättra produktionsprocessen kopplat till säkerhet, effektivitet och kostnader
• Serviceuppdrag kan förekomma
• Vid behov. inköp av tjänster, produkter och transporter mm.
• Aktivt delta i utvecklings- och förbättringsprojekt
• Stötta kollegor vid behov såsom sjukdom och ledighet

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av snickeri
• Truckkort för motviktstruck
• Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
• B-körkort
• Utbildningen ”heta arbeten” är meriterande
• Utbildning för fallskydd samt saxliftkort är meriterande

För att lyckas i rollen som verkstadsmedarbetare och teamledare hos Algeco tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Eftersom du ska bygga upp ett team och rutiner för en ny depå krävs det att du har ett eget driv. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter igång. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess för att kunna kvalitetssäkra ditt arbete. Slutligen förstår du värdet av att jobba i team och sätter alltid laget före jaget.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Umeå
Lön: Enligt GFL

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundkoordinator till Algeco

Orderadministratör
Läs mer Feb 29
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Algeco har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Algeco en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Algeco är ett nordiskt ledande modulföretag som erbjuder effektiva lösningar för tillfälliga, semi-permanenta eller permanenta behov av rum, personalboende och lagring av utrustning och material. Algeco levererar modulbyggnader, bodar, containrar, kyl- och frysmoduler till den offentliga och privata marknaden. Bland deras återkommande kunder finns allt från anläggningsföretag, restauranger, fordons- och försvarsindustrin, vård och omsorg samt utbildningssektorn.

För denna roll arbetar du mot affärsområdet accommodation vilket innefattar entrepenörsboenden. Algeco hjälper kunder med allt från enskilda rum till hela camper och bemannade anläggningar. Du utgår hemifrån eller från kontoret i Umeå. Under arbetstid kommer du besöka projekten på plats vilket innebär resor initialt inom norra regionen, med primärt fokus på Skellefteå. På sikt finns det goda möjligheter att utöka rollens ansvarsområden och därtill geografiskt område.

Arbetsuppgifter:

Som kundkoordinator ansvarar du för att förvalta och på sikt utveckla Algecos etableringar inom affärsområdet accommodation över hela Sverige, med initialt fokus på Norrland. Din roll innebär att vara den centrala länken mellan Algecos organisation och deras nyckelkunder, där du ansvarar för att säkerställa efterlevnad av ingångna kundavtal. Du förväntas fånga upp och säkerställa behov och frågor från kund för att optimera Algecos leverans av tjänster, som tillhandahålls av underleverantörer. Vidare driver du på och följer upp med underleverantören för att säkerställa att saker blir gjort.

Ytterligare ansvarsområden:
• Ha daglig kontakt med kunderna både per telefon och mejl för att följa upp och lyssna in ärenden eller behov
• Säkerställa en smidig kommunikation och en stark affärsrelation
• Som kontaktperson för slutkunden hanterar och löser du eventuella problem eller ärenden som uppstår
• Delta och driva möten med slutkunden för att säkerställa Algecos leverans enligt avtal
• Följa upp nyckeltal

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av en koordinerande roll med tillhörande administration, exempelvis som projektkoordinator/innesäljare/bokningsansvarig/kundsupport
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Dator- och systemvana, erfarenhet av office-paketet
• B-körkort
• Bakgrund inom fastighet/facility management/hotell/städ är meriterande
• Erfarenhet av bokningar eller bokningssytem är meriterande

För att trivas i rollen som kundkoordinator är du en positiv, kommunikativ och lösningsorienterad person. Mycket av arbetet kommer att bedrivas under eget ansvar vilket kräver att du kan arbeta strukturerat och fokuserat. Du är bekväm med att ta initiativ och har förmågan att leda dig själv i det dagliga arbetet. Du har en god förmåga att hantera och lösa problem och har lätt för att fatta beslut för att komma vidare. Likväl som du kan arbeta självständigt trivs du även med att vara en del av ett team. Vidare tror vi att du är kommunikativ och har förmågan att bygga goda relationer då arbetet innebär många kontakter. Slutligen är du flexibel vilket innebär att du trivs i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Umeå/hemifrån
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verkstadsansvarig till Algeco

Träarbetare, utan yrkesbevis/Snickare, utan yrkesbevis
Läs mer Feb 29
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Algeco har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Algeco en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Algeco är ett nordiskt ledande modulföretag som erbjuder effektiva lösningar för tillfälliga, semi-permanenta eller permanenta behov av rum, personalboende och lagring av utrustning och material. Algeco levererar modulbyggnader, bodar, containrar, kyl- och frysmoduler till den offentliga och privata marknaden. Bland deras återkommande kunder finns allt från anläggningsföretag, restauranger, fordons- och försvarsindustrin, vård och omsorg samt utbildningssektorn.
För denna roll blir du den första medarbetaren som arbetar på depån, där ambitionen är att rekrytera fler medarbetare som du ska arbetsleda.

Arbetsuppgifter:

Som verkstadsansvarig kommer du initialt på egen hand sköta driften på depån i Umeå. Detta innebär hantering och förädling av verksamhetens enheter. Du hanterar enheterna med hjälp av motviktstruck samt hjullastare samt ansvarar för att lättare skötsel på depån vilket innefattar snöröjning, lastning och lossning. Vidare ansvarar du för produktionsarbete vilket innefattar kundanpassning av enheterna i verkstan, till en början träenheterna modul och bod, men i förlängningen även containerförädling vilket innebär metallbearbetning. I tätt samarbete med projektledare/säljare startar du upp arbetet vid nya projekt och fullföljer till avslut. Det råder eget och gemensamt ansvar för ordning och reda på depån, det innefattar säkerhet, kvalitet, effektivitet, lagerhantering och städning.

Ambitionen är att rekrytera ytterligare arbetare till depån där du är tänkt att bli teamledare för personalen vilket innefattar ansvar att sätta rutiner och bygga upp teamet.

Ytterligare arbetsuppgifter som förekommer är:
• Utföra det dagliga arbetet i verkstaden i enlighet med verksamhetssystemet
• Kvalitetssäkra det egna arbetet gentemot kundbehovet kontinuerligt
• Aktivt utveckla och förbättra produktionsprocessen kopplat till säkerhet, effektivitet och kostnader
• Serviceuppdrag kan förekomma
• Vid behov. inköp av tjänster, produkter och transporter mm.
• Aktivt delta i utvecklings- och förbättringsprojekt
• Stötta kollegor vid behov såsom sjukdom och ledighet

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av snickeri
• Truckkort för motviktstruck
• Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
• B-körkort
• Utbildningen ”heta arbeten” är meriterande
• Utbildning för fallskydd samt saxliftkort är meriterande

För att lyckas i rollen som verkstadsmedarbetare och teamledare hos Algeco tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Eftersom du ska bygga upp ett team och rutiner för en ny depå krävs det att du har ett eget driv. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter igång. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess för att kunna kvalitetssäkra ditt arbete. Slutligen förstår du värdet av att jobba i team och sätter alltid laget före jaget.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Umeå
Lön: Enligt GFL

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till Energifabriken

Account manager
Läs mer Mar 5
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Energifabriken.

Om företaget:

Energifabrikengruppen är en producent och distributör specialiserad på förnybara bränslen med en starkt förankrad vision om att öka tempot i omställningen och göra det enkelt att välja förnybart idag. Deras kunder finns i hela Sverige och verkar framför allt inom transportbranschen, energibranschen och inom den marina sektorn. Energifabriken är en ägarledd koncern med starka värderingar som personlighet, ärlighet och enkelhet och en gedigen kunskap om bland annat bränslen, råvaror och klimatfrågor. Inom koncernen finns dotterbolag som arbetar med elektrifieringslösningar och andra typer av biooljor. Koncernen omsätter idag ca 2,4 miljarder kr och har idag kontor i Linköping, Lund, Göteborg, Karlshamn, Gävle, Vadstena och Fredrikstad i Norge. Energifabriken har starka tillväxtmål och har även som ambition att expandera verksamheten i norra Sverige. Till sin försäljningsorganisation i Sverige söker de nu förstärkning, där du tillsammans med befintliga säljare blir en del av ett fantastiskt team som utgör en viktig kugge i Sveriges omställningsarbete. Läs gärna mer på deras hemsida: https://energifabriken.se/

Arbetsuppgifter:

Som Account Manager säljer du produkter inom biodrivmedel, elektrifieringslösningar samt kringtjänster till företagskunder och har därmed en central roll i deras hållbarhetsresa. Fokus i rollen är att bygga upp din egen kundbas genom att prospektera på möjliga kunder som lägger stort fokus på hållbarhet. Du äger försäljningsprocessen från start till mål, och är flexibel i ditt arbetssätt för att hitta alternativa vägar och unika lösningar för att kunden ska välja Energifabrikens produkter. Därefter ansvarar du för att bibehålla och stärka kundrelationen på sikt, samt vidareutvecklar befintliga kundsamarbeten. Vidare tillhör du ett team om sju andra säljare, och samarbetar tätt ihop med övriga avdelningar i organisationen. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion om Energifabrikens utbud, för att du ska kunna få förutsättningar att växa in i rollen.

• Försäljning av produkter inom biodrivmedel, elektrifierade lösningar och kringtjänster
• Nykundsbearbetning och utveckling av befintliga kundsamarbeten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av en kundnära roll och/eller B2B-försäljning
• Meriterande med en YH-utbildning inom försäljning eller annan relevant utbildning
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
• B-körkort

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och din potential. För att du ska trivas i rollen som säljare ser vi att du motiveras av att se tydliga resultat på ditt arbete, och arbetar hårt för att uppnå målen. Du trivs med att bygga långsiktiga relationer, vilket du visar med din förmåga att agera rådgivande i kunddialogen och gör det lilla extra. Du har en god social förmåga och drivs av att skapa nya kontakter med människor. Därtill tar du stort ägandeskap för ditt eget lärande, och driver ditt eget arbete framåt. För dig är det viktigt att hålla allt du lovar, och värdesätter lojalitet hos både dig själv och hos andra, samt känner ett långsiktigt engagemang till företaget. Vidare trivs du i en dynamisk miljö där det ofta sker förändringar, och är flexibel i ditt arbetssätt, samt motiveras av nya utmaningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Möjliga placeringsorter är Umeå eller Skellefteå
Lön: Fast lön + Bonus

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi kommer att börja behandla alla ansökningar under vecka 1. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande servicetekniker till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Feb 9
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:



TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för servicen av någon av TRUMPFs olika teknologier inom laser- hos kund. Dina serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och är ute på fältet under veckorna i ditt arbetsområde som täcker Sverige och Norge. Eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil, samt traktamente.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• Arbetslivserfarenhet av något tekniskt arbete inom el, laser, mekanik, automation eller hydraulik
• Erfarenhet av att tolka elschema (teoretiskt från skola räcker)
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Skellefteå, Umeå, Luleå eller Piteå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu