Umeå: Materials Leader

Hitta ansökningsinfo om jobbet Materials Leader i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-29 // Varaktighet: Heltid

Be part of something altogether life-changing
Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.
What you’ll do
Coordinate activities within Materials organization to provide manufacturing with materials.
Act as a pivot between Materials specialist, Suppliers and Global sourcing to solve day to day materials issues.
Work with Manufacturing, Sourcing, E, R&D, Suppliers to generate continues improvement ideas and implement those ideas that lead to bottom line results.
Establish and develop positive Supplier relationships with key suppliers
Represent Materials in NPIs, Open projects and transfers.



Who you are
Bachelors Degree and 4 years experience in operations management OR High School Diploma/GED and 8 years applicable operations experience
Be a dynamic and strong leader, capable of driving change, efficiencies and improvements across different functional boundaries.
Experience of day to day work in ERP system
English and Swedish as working language both written and oral
Demonstrated ability to influence across large and multi-geographic organizations – experience of operating and leading in a global role



When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 80,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.
At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Materialplanerare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Materialplanerare.

Inköp / Materialplanerare

Läs mer Mar 5
Vill du jobba i ett team i ett mindre exportföretag, och säkerställa leverans av kritiska komponenter? Vi söker nu en inköpare / materialplanerare till oss på Seaflex, en världsledande leverantör av elastiska förankringssystem till marinor och flytande solcellsparker världen över. Med en stark tro på innovation, hållbarhet och nära samarbeten med våra partners strävar vi efter att vara i framkant inom vår bransch.
Vi befinner oss just nu i startgroparna för en stark tillväxt i företaget och söker en inköpare/materialplanerare för att ersätta vår nuvarande inköpare som har valt att gå vidare i arbetslivet.
Urval sker löpande, så sök redan idag!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Inköp
Beställa material.
Underhålla och vårda relationer med våra viktigaste leverantörer.
Identifiera och utvärdera potentiella nya leverantörer.
Säkerställa god leveransprecision och -kvalitet.
Regelbundet utvärdera samarbetet med leverantörer och hantera eventuella avvikelser.
Vara VD behjälplig vid avtalsfrågor, prisförhandlingar m.m.

Materialplanering
Lagerinventering
Planera materialbehov baserat på prognoser från bl.a. säljteamet om pågående affärer och kommande kundordrar.
Säkerställa att vi har material hemma för att möta deadlines, eller hjälpa till att prioritera mellan ordrar baserat på tillgängligt lager och förväntade leveranstider när så krävs.

Administration
Du kommer att ingå i administrationsavdelningen, i dagsläget fem personer, där vi hjälps åt med det dagliga arbetet och försöker skapa en kompetensöverlappning så att vi kan hjälpa varandra med enklare uppgifter vid frånvaro. Exempel på detta kan vara offertskapande, fakturering, transportbokningar m.m. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med verkstadsansvarig och transportansvarig.
Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas där vi byter vårt affärssystem från Visma till Microsofts Business Central. Du kommer att ha en viktig roll i anpassning och implementering av systemet för frågor som rör inköp, lagerhantering, in- och utleverans och annat relaterat till dina ordinarie arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att jobba i mindre företag där en dag sällan är den andra lik. Som person ser vi att du är strukturerad med erfarenhet av att planera ditt arbete självständigt. Rollen kräver en analytisk förmåga då det kan vara mycket ”pusslande” med leveranstider och tillgänglighet för att säkerställa bästa möjliga leveranstider och att vi har material på plats när det behövs.
Vidare ser vi att du har en förmåga att anpassa dig till olika situationer och nya utmaningar. Även om det dagliga arbetet styrs mycket av existerande rutiner och processer kommer vi att genomföra många förändringar i samband med att vi växlar till ett nytt affärssystem och förbereder oss för en tillväxtfas. Det är därför viktigt att du trivs i en roll där du får vara med och vidareutveckla processer och rutiner för inköp och materialplanering. Arbetet kan tidvis vara stressigt, men varvas vanligtvis med lugnare perioder med möjlighet att fokusera på annat.
Eftersom vi är ett exporterande företag med internationella leverantörer är det viktigt att du är bekväm att tala i telefon och skriva på engelska. Vi har även ett säljkontor i USA.
Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och förmåga att samarbeta med andra.
Kvalifikationer
Några års erfarenhet av inköpsarbete eller materialplanering, gärna inom exportorienterad verksamhet.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta datadrivet.
Goda kunskaper i Excel
Erfarenhet av Business Central meriterande, men inte ett krav.
Erfarenhet av att jobba i kvalitetsledningssystem (t.ex. 3LED, AM System) meriterande.

Ansök nu

Material Handler - Umeå (43610)

Läs mer Okt 19
Do you have high-quality organisational skills and are a great team leader? Do you have work experience from a warehouse? As a Material Handler for Vestas, you are an important part in assuring our warehouse activities are running smoothly while being a part of the global leader in wind energy.

Region NCE > SBU NCE Service > NCE Supply Chain Operations Sweden North
Vestas are a world renowned, renewable energy company that develop, build, install and maintain wind turbines all over the globe. We currently have an exciting opportunity for a Material Handler at our facility in Umeå, Sweden.

Responsibilities
Ensure a safe warehouse
Receive inbound shipments from the central warehouse in Germany
Receive return shipments from service vans
Perform Pick, Pack and Ship
Ensure a high delivery performance
Ensure that the warehouse is lean, effective, and productive
Drive & follow up on initiatives

In this role you should also be prepared for on-call service in some weekends during the year.
Qualifications
High school education or equivalent and 2-5 years’ experience with warehousing
Forklift certificate
Flexible approach due to frequent on-call weekend shifts (requirement)
Structured and independent working approach
Problem solving oriented
Great experience in being a team leader, a strong collaborator
SAP experience (warehouse transactions)



Competencies
Good Swedish and English language skills, spoken and written
Motivated and enthusiastic
Methodical and structured approach to working practices
Good collaborating skills
Good communication and organizational skills
Independent and self-leadership skills, ability to prioritise workload to meet operational deadlines



What we offer
We offer an exciting job with excellent opportunities for professional and personal development in an inspiring, collaborative, ever-growing and international work environment in the renewable energy sector.
We highly value a high safety culture, initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating skills, capacity and potential.
Additional information
Location: You will be based in our office in Umeå, Sweden
If all the above matches your interest and qualifications, please apply no later than 18.11.2023.
Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For further questions about the opportunity, please contact the recruiter Rebecka Thorell rbthr@vestas.com

Ansök nu

Material Handler - Umeå (43610)

Läs mer Sep 25
Do you have high-quality organisational skills and are a great team leader? Do you have work experience from a warehouse? As a Material Handler for Vestas, you are an important part in assuring our warehouse activities are running smoothly while being a part of the global leader in wind energy.

Region NCE > SBU NCE Service > Sub Supplier Management
Vestas are a world renowned, renewable energy company that develop, build, install and maintain wind turbines all over the globe. We currently have an exciting opportunity for a Material Handler at our facility in Umeå, Sweden.

Responsibilities
Ensure a safe warehouse
Receive inbound shipments from the central warehouse in Germany
Receive return shipments from service vans
Perform Pick, Pack and Ship
Ensure a high delivery performance
Ensure that the warehouse is lean, effective, and productive
Drive & follow up on initiatives

In this role you should also be prepared for on-call service in some weekends during the year.

Qualifications
High school education or equivalent and 2-5 years’ experience with warehousing
Forklift certificate
Flexible approach due to frequent on-call weekend shifts (requirement)
Structured and independent working approach
Problem solving oriented
Great experience in being a team leader, a strong collaborator
SAP experience (warehouse transactions)



Competencies
Good Swedish and English language skills, spoken and written
Motivated and enthusiastic
Methodical and structured approach to working practices
Good collaborating skills
Good communication and organizational skills
Independent and self-leadership skills, ability to prioritise workload to meet operational deadlines



What ee offer
We offer an exciting job with excellent opportunities for professional and personal development in an inspiring, collaborative, ever-growing and international work environment in the renewable energy sector.
We highly value a high safety culture, initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating skills, capacity and potential.

Additional information
Location: You will be based in our office in Umeå, Sweden
If all the above matches your interest and qualifications, please apply no later than 16.10.2023.
Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For further questions about the opportunity, please contact the recruiter Rebecka Thorell rbthr@vestas.com

Ansök nu

Inköpare/Materialplanerare till Cytiva

Läs mer Apr 12
Har du erfarenhet inom inköp eller logistik och letar efter nästa utmaning? Här får du möjlighet att bli en del av ett team som levererar unika lösningar till kunder inom den biofarmaceutiska industrin.

Vi söker dig som vill arbeta som inköpare/materialplanerare hos det spännande och global företaget Cytiva i Umeå. Tjänsten är på heltid med start omgående och pågår under 1år med mycket goda möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen!

Om tjänsten
Som inköpare/materialplanerare får du möjlighet att vara en viktig del i en växande organisation som dagligen levererar produkter till läkemedelsbranschen och som förändrar livet hos människor. Du ingår i ett starkt lokalt team som stöttar varandra och är en del av en stor global organisation som kontinuerligt lär ut och delar med sig av kunskap.

Arbetet utförs på kontor i Umeå under vardagar mellan 07.00-16.00.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet innebär i huvudsak att hantera den operativa anskaffningen av artiklar till produktionen inom läkemedelsindustrin, vilket innebär ansvar för behovsplanering, beställning och leveransbevakning. Du kommer agera som länk till våra leverantörer för att säkerställa att artiklar i lagersortimentet fasas in och ut ur lagret på ett kostnadseffektivt sätt. En viktig del är hantering av leverantörsfakturor samt att aktivt delta i utvecklingen av Logistikprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning för att hantera logistik och inköp eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
• Några års arbetslivserfarenhet inom yrket då du förväntas kunna arbeta självständigt.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Tidigare systemvana, till fördel inom Office-paketet, Oracle och Enovia-MAGIC

Som person ser vi att du är mycket noggrann i ditt arbete och har ett öga för detaljer. Du har även en förmåga att se till helheten och vara flexibel. Vidare är du strukturerad och självgående och trivs med att jobba med flera uppgifter samtidigt. Vidare tror vi att du är en relationsskapande och engagerad teamspelare, som motiveras av att bidrag till både teamets- och företagets utveckling och uppsatta mål.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Vikarier till Planeringsavdelningen, Umeå mejeri

Läs mer Feb 17
Är du en analytisk person med erfarenhet av planering och logistik? Vi söker nu dig som vill arbeta som planerare inom något av områdena transport, produktion och material hos oss på Norrmejerier i sommar.
Din vardag hos oss
Som planerare säkerställer du att Norrmejeriers produktion, transporter och materialåtgång planeras och/eller produceras i rätt tid utifrån ordrar och prognostiserat behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter varierar beroende på vilket av områdena transport, produktion eller material du arbetar mot. Uppgifterna kan till exempel innebära att göra beräkningar och upprätta underlag, identifiera och analysera behovsförändringar samt bevaka speciella kund- eller produktkrav. I rollen som planerare ingår även en hel del kommunikation med våra produktionsledare för att snabbt kunna agera och förändra produktionsplanerna då de ständigt behöver anpassas efter yttre omständigheter. Ett viktigt stöd i ditt arbete som planerare är affärssystemet IFS.
Vi söker dig
För att vara aktuell för denna roll har du gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har utbildning inom planering och logistik, för tillfället går en utbildning med logistikinriktning eller har jobbat/jobbar med liknande uppgifter. Som person har du en god analytisk och logisk förmåga. Du är noggrann, strukturerad och har ett gott ordningssinne.
Eftersom det i tjänsten ingår en hel del kontakter med interna och externa intressenter ställs höga krav på sociala färdigheter. Du är van att arbeta självständigt såväl som i grupp och har förmågan att hantera många ärenden samtidigt. Erfarenhet av motsvarande uppgifter är meriterande. Det är ett krav att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Vikariaten är på heltid under sommaren med placering på Umeå mejeri. Tillträde och upplärning enligt överenskommelse.
För mer information om tjänsten, kontakta:
Chef Inköp och Logistik Erik Rönnberg, Tel 090-18 28 07, erik.ronnberg@norrmejerier.se
Chef Planering Ann-Sofie Forsgren, Tel 090-18 28 18, ann-sofie.forsgren@norrmejerier.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv, vad du brinner för i din yrkesroll och varför du söker tjänsten senast den 3 mars 2023.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Cytiva Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Cytiva Sweden AB .

Site Operations Director Umeå

Verkstadschef
Läs mer Mar 15
Be part of something altogether life-changing!
The Opportunity:
The Site Operations Director is responsible for overseeing all aspects of production and operations at the manufacturing facility. This individual will play a key role in driving Safety, Quality, Delivery, and Cost while fostering a culture of continuous improvement and teamwork.
We are looking for a dynamic and results-oriented leader with a proven track record of success in leading operations to peak performance. Adept at developing and implementing strategic initiatives that drive efficiency, improve processes, and enhance overall business performance. Known for a collaborative leadership style that fosters cross-functional teamwork and achieves organizational goals.?This Leader will drive the Danaher culture and promote excellence and engagement through the application of Danaher Business System (DBS) including safety, quality, delivery, productivity, and profitability.
This individual will report directly to VP Manufacturing in the Business Unit Downstream and Hardware Consumables within the Bioprocessing Operating Company.
In this role, you will:
Ensure the efficient operation of the plant, including planning, scheduling, manufacturing, maintenance, engineering, materials management, warehouse/logistics, quality, and safety. Manage the plant within budget, including expenses related to labour, materials, tooling, supplies, equipment, and maintenance. Work with the commercial teams to understand demand and create actions accordingly as well as working with cross functional teams to drive new products into manufacturing.
Ensure compliance with local safety regulations and promote a culture of safety, responsible for implementing and maintaining safety protocols to protect both employees and the environment. Ensure that environmental regulations and good practices are adhered to. External customer audits and meetings/commitments with regulatory agencies
Successfully implement the use of Danaher Business System to continuously drive improvements. Monitor key performance indicators (KPIs) related to safety, quality, delivery, inventory, and productivity through efficient daily visual management.
Actively seeks out opportunities outside the plant to further develop the site and continue to grow.
Leads monthly site level operating reviews focused on KPI and financial performance.
Provide leadership and direction to all personnel within the plant.
Accelerate talent management to ensure the continued development for direct reports. Partner closely with the human resources organization in developing organizational capabilities through succession planning, organizational assessment, identification of key skill gaps, talent acquisition and talent development strategies that link with business goals.
Communicate values, strategies, and objectives within the plant. Effectively communicate with various stakeholders, including leadership team, associates, suppliers, and customers.
Ensure strong relationships with union partners, broad experience in Collective Labour Agreement negotiations and Works council meetings.

Key Competencies:
Strategic Planning: Developing and implementing strategies to optimize production processes, minimize costs, and enhance overall efficiency and productivity.
Operations Management: Proficiency in managing all aspects of plant operations, including production scheduling, inventory control, quality assurance, maintenance, and safety compliance.
Problem-solving Skills: Aptitude for identifying issues, analyzing root causes, and implementing effective solutions to address challenges that arise in the manufacturing process.
Financial Acumen: Understanding of budgeting, cost control, and financial analysis to ensure the plant operates within budgetary constraints while maximizing profitability.
Continuous Improvement: Commitment to implementing lean manufacturing principles and driving continuous improvement initiatives to enhance processes, reduce waste, and increase productivity. Understands the eight wastes as defined by the Toyota Production System.
Quality Management: Ensuring products meet or exceed quality standards through effective quality control measures such as PFMEA and manufacturing control plans as well as adherence to regulatory requirements.
Communication Skills: Excellent communication abilities to liaise with various stakeholders, including senior management, employees, suppliers, customers, and union members, fostering collaboration and alignment towards common goals.
Risk Management: Ability to identify potential risks to operations and develop strategies to mitigate them, ensuring business continuity and minimizing disruptions.
Technology Proficiency: Familiarity with modern manufacturing technologies and automation systems to leverage advancements in equipment and software for improved efficiency and competitiveness.
People Development: Dedication to employee training, development, and empowerment to build a skilled and motivated workforce capable of achieving performance targets and driving organizational success.
Regulatory Compliance: Ensuring compliance with relevant health, safety, environmental, and labor regulations to maintain a safe and ethical work environment and protect the company's reputation.

The essential requirements of the job include:
Relevant Scientific/Engineering/Manufacturing/ Business degree
Plus 10 years’ experience in Manufacturing in an international matrix environment in Pharma, Life Science, Diagnostics industry, within a lean manufacturing environment
Demonstrated ability to lead cross functional teams.
Multicultural mindset with a demonstrated ability to cultivate an inclusive culture keeping associate engagement and development at the heart of how the business wins as a team.
Fluent in Swedish and English

Ansök nu

Finance Manager

Ekonomichef
Läs mer Feb 7
Be part of something altogether life-changing!
Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40+ countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Forming part of the Biotechnology segment at Danaher, we bring together dedicated technical expertise and talent to develop the next generation of life-changing therapeutics.
The Plant Finance Manager for Cytiva is responsible for providing strategic and Finance Controllership, for the manufacturing unit in Umeå. The site is ~20,000 sqm with ~700 employees. The manufacturing unit produces ~$800M of equipment sales and is vital to the biopharmaceutical industry. The Plant Finance Manager serves as a key business partner to the operating teams and leadership on site. The Plant Finance Manager will help support manufacturing related initiatives, plant strategy, and profitability. The candidate will be the main point of contact for finance in Umea.
This position is part of the Bioprocess Operations Finance team located in Umeå and will be a on-site role. At Cytiva, our vision is, to advance future therapeutics from discovery to delivery.
In this role, you will have the opportunity to:
Be part of the extended site management team.
Effectively manage/lead/coordinate/develop a team of two financial analysts.
Partner with Plant Manager of site to provide pertinent data to establish Operational and Financial goal alignment and drive towards results.
Own the processes for developing manufacturing estimates, operating plans/forecasts/reviews on a weekly, monthly and quarterly cadence.
Ensure accuracy of the financial estimates. Monitor and analyze actual variances vs forecasted financials.
Drive profitable growth by providing financial analysis of results and reporting key metrics while advising the leadership team on risks and opportunities, as well as recommending actions.
Actively participate with manufacturing management to improve productivity and inventory management.
Provide Finance Controllership for strategic investments impacting the manufacturing unit, for example large investment projects, insourcing opportunities, new products.
Support the Operational team with the strategic Capital Allocation process.
Contribute to process improvement ideation, team involvement and independently manage projects utilizing DBS tools to achieve improvements in Operation cost structure as well as financial controls, reporting and processes.
Responsible for implementing and communicating Internal Controls for the site including internal/external audit of the financial statements.

The essential requirements of the job include:
Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Business Administration.
Multiple years of relevant work experience in developing forecasts, operating plans and leading business and finance reviews in industrial companies in business partnering roles.
Experience from manufacturing finance and understand concepts such as cost accounting, inventory, productivity, PPV, MDV, etc.
Proficient in English and Swedish with excellent communication skills.
Strong Excel skills and experience with financial systems/applications (i.e.: Oracle, Onestream, Qlik, etc.)

At Cytiva we believe in designing a better, more sustainable workforce. We recognize the benefits of flexible, hybrid working arrangements for eligible roles and are committed to providing enriching careers, no matter the work arrangement. This position is eligible for a hybrid work arrangement in which you can work part-time at the Company location identified above and part-time remotely from your home. Additional information about this hybrid work arrangement will be provided by your interview team. Explore the flexibility and challenge that working for Cytiva can provide.

Ansök nu

It-Tekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Dec 7
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva inom Life Science industrin innebär att vara i framkanten när det gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunders verksamhet är livsavgörande och inkluderar allt från grundläggande biologisk forskning till utveckling av innovativa vacciner, nya läkemedel samt cell- och genterapier.
På Cytiva kommer du att ständigt kunna utveckla dig själv och oss - genom att arbeta med utmaningar som verkligen spelar roll tillsammans med människor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i 40 länder är Cytiva en plats där varje dag är en möjlighet att lära så att du kan få fart på din karriär och förbättra dina färdigheter på lång sikt.
Vi på Cytiva är stolta över att arbeta tillsammans med en grupp av nio andra Danaher Life Sciences-företag. Tillsammans är vi pionjärer inom vetenskap och medicin och utvecklar produkter som hjälper forskare i kampen att rädda liv.
Just nu söker vi på Cytiva i Umeå en IT-Tekniker där man ingår i ett mindre team som tillhandahåller affärskritisk IT-support till siten. I rollen erbjuds möjligheten av ett varierande arbetsåtagande av uppgifter och bredden av support där det ingår att förse medarbetarna med hårdvara, sköta uppdateringar och installationer, samt utveckla och förbättra produktionsnära system. Vi ser gärna att du som söker har ett genuint intresse för teknisk problemlösning då vi jobbar mycket med förbättringsarbete samt att man besitter erfarenhet att jobba med nätverkssupport.Tillsammans med sitt team är man i en verksamhetsnära funktion där man jobbar på ett kommunikativt och lösningsorienterad arbetssätt där säkerhet och god support är av stor vikt.
Vad ska du göra:
Underhålla tjänster, övervaka, förbättra och säkerställa tillgänglighet för tjänster som tillhandahålls av enheten. Inklusive kunder, mobilitet, trådlöst, utskrift och samarbete.
Hantera incidenter/problem, ge support till medarbetare både på plats och på distans genom att hantera supportärenden i ServiceNow.
Arbeta som en förlängning av de globala support- och driftteamen.
Hantera serviceförfrågningar, inklusive iscensättning och tillhandahållande/beställning av IT-utrustning, stödja lokalt team, etc.
Tillhandahålla supporttjänster för personlig IT, delad/tillverkande IT, applikationer och infrastruktur i labb-, lager- och tillverkningsmiljöer.
Se till att alla affärspolicyer och standarder relaterade till kundtjänster och IT-säkerhet och efterlevnad uppfylls.
Samarbeta med de globala IT-infrastrukturteamen, hjälpa till med uppgifter och driva platsförbättringar relaterade till nätverket och värdmiljöerna.
Upprätthålla korrekta listor över hårdvarutillgångar, hålla reda på licenser och applikationer installerade på klienterna, etc.
Förutse och identifiera och lösa problem, tillämpa kunskap i komplexa, svåra eller stressiga situationer.
Uppdrag och deltagande i IT-projekt.
Vara med och utföra förändringar av de funktioner som stöds, administrera, planera, testa och implementera förändringar.
Kommunicera, muntligt och skriftligt, teknisk information till publik på alla nivåer i organisationen.

Vem är du:
Har erfarenhet av kritiska IT-driftsstödmiljöer med supportkunskap om klientteknologier, t ex Windows, O365, telekom, utskrift, AD, etc.
Erfarenhet och kunskap inom nätverk och hosting
Effektiv problemidentifiering och lösningsförmåga
Hög nivå av energi och entusiasm med förmågan att trivas i en snabbt föränderlig miljö.
Förmåga att hantera flera, samtidiga uppgifter, kundrelationer och förväntningar.
Förmåga att effektivt samverka med alla nivåer i den globala organisationen och våra externa kunder.
Stark lagspelare - samarbetar bra med andra för att lösa problem

Krav:
Du ska vara flytande i tal och skrift i Svenska
Ha goda kunskaper av tal och skrift i Engelska
Vara bosatt i Umeå och ha möjlighet att arbeta från siten

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Varmt välkommen med din ansökan!
When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 80,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.
At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.
If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.

Ansök nu

CNC-programmerare

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Aug 14
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva inom Life Science industrin innebär att vara i framkanten när det gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunders verksamhet är livsavgörande och inkluderar allt från grundläggande biologisk forskning till utveckling av innovativa vacciner, nya läkemedel samt cell- och genterapier.
På Cytiva kommer du att ständigt kunna utveckla dig själv och oss - genom att arbeta med utmaningar som verkligen spelar roll tillsammans med människor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i 40 länder är Cytiva en plats där varje dag är en möjlighet att lära så att du kan få fart på din karriär och förbättra dina färdigheter på lång sikt.
Vi på Cytiva är stolta över att arbeta tillsammans med en grupp av nio andra Danaher Life Sciences-företag. Tillsammans är vi pionjärer inom vetenskap och medicin och utvecklar produkter som hjälper forskare i kampen att rädda liv.
Vi söker nu efter en CNC-programmerare (Manufacturing Engineer) som på 2-skift ska arbeta på vår avdelning Advanced Machining bestående av en mekanisk verkstad, en verktygsverkstad samt additiv tillverkning. Teamet ansvarar för att leverera detaljer med höga krav på form och läge, toleranser och utseende till våra monteringsavdelningar och för att leverera prototyper till nya projekt. Har du ett intresse för mekanisk bearbetning och ständiga förbättringar? Då vill vi gärna höra från dig!
Vad du ska göra
Stötta produktionen på Advanced Machinings avdelningar.
Skapa nya och förbättra befintliga NC-program och tillverkningsprocesser.
Utveckla metoder för att efterbearbeta additivt tillverkade detaljer.
Designa fixtureringar och skapa ritningsunderlag.
Skapa förutsättningar för tillväxt genom att delta i projekt, både interna och externa.
Granska nya och reviderade ritningar ur tillverkningssynpunkt.
Kontinuerligt utvärdera nya metoder och verktyg för att optimera vår verksamhet.

Vem du är
Erfarenhet av CNC-programmering för svarv och fräs.
Erfarenhet av att granska och skapa ritningsunderlag.
Vana av tillverkning i styrda maskiner.
Erfarenhet av additiv tillverkning är meriterande.
Kunskaper om Solidworks och EdgeCAM är meriterande.
Vi ser gärna att du har ett stort intresse för mekanisk bearbetning och nyfikenhet för tekniska lösningar.
Talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.

Vi ser gärna att du som söker är en serviceinriktad person med ett starkt driv att hitta, driva och slutföra förbättringar av tillverkningsmetoder och industriella processer. För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med ett stort antal kontaktytor samt att du har en utmärkt förmåga att prioritera bland olika arbetsuppgifter.
#LI-HJ2
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 3/9. För frågor rörande den här tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Claes Wenngren@cytiva.com. Varmt välkommen med din ansökan!
När du börjar hos oss blir du en del i Danahers globala organisation, där 68 000 människor varje dag går till jobbet fast beslutna om att hjälpa våra kunder vinna. Som medarbetare kommer du att få prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter. Erfarna chefer och kollegor ger vägledning med stöd av kraftfulla Danaher Business System och en etablerad organisation.
Danaher arbetar målmedvetet med en mångsidig och inkluderande kultur där alla känner att de hör hemma och alla röster hörs. Vi tror på våra medarbetare och de unika perspektiv som de bidrar med till varje utmaning, därför ger vi dig möjligheten att flytta fram gränserna för vad som är möjligt.
Om du någon gång har undrat över vad som finns inom dig så kan du nu få svaret.

Ansök nu

Projektledare

Civilingenjör, bioteknik
Läs mer Jun 25
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva inom Life Science industrin innebär att vara i framkanten när det gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunders verksamhet är livsavgörande och inkluderar allt från grundläggande biologisk forskning till utveckling av innovativa vacciner, nya läkemedel samt cell- och genterapier.
På Cytiva kommer du att ständigt kunna utveckla dig själv och oss - genom att arbeta med utmaningar som verkligen spelar roll tillsammans med människor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i 40 länder är Cytiva en plats där varje dag är en möjlighet att lära så att du kan få fart på din karriär och förbättra dina färdigheter på lång sikt.
Vi på Cytiva är stolta över att arbeta tillsammans med en grupp av nio andra Danaher Life Sciences-företag. Tillsammans är vi pionjärer inom vetenskap och medicin och utvecklar produkter som hjälper forskare i kampen att rädda liv.
Vi söker nu efter en projektledare för att leda tvärfunktionella projekt på Cytivas tillverkningssite i Umeå. Som projektledare blir du del av sitens projektledningskontor och ingår tillsammans med ditt projektteam i ett nära samarbete med en rad olika fabriksfunktioner för att effektiva och kvalitativa projekt. Projekten kan omfatta allt från interna processförändringar, produkter som utvecklas och presenteras på marknaden, produktvård eller kundnära projekt i samband med FAT (Factory Acceptance Testing) av våra produkter. Har du en passion för projektledning och vill jobba på ett företag som utvecklar nya lösningar för att förbättra människors hälsa? Då vill vi gärna höra ifrån dig!
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med projektteamet definiera aktiviteter och planer utifrån uppsatta projektmål, samt följa upp dessa löpande och säkra framsteg.
Definiera, säkra och följa upp resursbehov för projekt.
Rapportera och presentera aktuell status på aktiviteter och planer för projektgrupper och stakeholders, både internt och externt.
Nära samarbete med de olika fabriksfunktionerna samt externa kontakter som konstruktion, inköp, service och produktchefer.

Vem är du
Flerårig erfarenhet av att leda tekniska projekt, gärna med koppling till verksamhet inom process- eller tillverkningsindustri.
Eftergymnasial teknisk utbildning inom relevant område är meriterande.
Goda kunskaper om produktion- och konstruktionsprocesser.
Vi ser gärna att du är en skicklig kommunikatör med god vana av att hantera ett stort antal interna och externa stakeholders.
Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och proaktiv i ditt arbetssätt. Vidare ser vi gärna att du är en självmotiverad person med ett starkt driv och god initiativförmåga. För att vara framgångsrik i rollen förutsätter vi även att du trivs i en dynamisk miljö och att du har en god prioriteringsförmåga.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 13 augusti. För frågor rörande den här tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Erika Lindberg på erika.lindberg@cytiva.com. Varmt välkommen med din ansökan!
När du börjar hos oss blir du en del i Danahers globala organisation, där 68 000 människor varje dag går till jobbet fast beslutna om att hjälpa våra kunder vinna. Som medarbetare kommer du att få prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter. Erfarna chefer och kollegor ger vägledning med stöd av kraftfulla Danaher Business System och en etablerad organisation.
Danaher arbetar målmedvetet med en mångsidig och inkluderande kultur där alla känner att de hör hemma och alla röster hörs. Vi tror på våra medarbetare och de unika perspektiv som de bidrar med till varje utmaning, därför ger vi dig möjligheten att flytta fram gränserna för vad som är möjligt.
Om du någon gång har undrat över vad som finns inom dig så kan du nu få svaret.

Ansök nu

Produktionstekniker

Produktionstekniker, maskin/verkstad
Läs mer Jun 22
Bli en del av något helt livsavgörande
Att arbeta på Cytiva inom Life Science industrin innebär att vara i framkanten när det gäller att utveckla nya lösningar för att förbättra människors hälsa. Våra kunders verksamhet är livsavgörande och inkluderar allt från grundläggande biologisk forskning till utveckling av innovativa vacciner, nya läkemedel samt cell- och genterapier.
På Cytiva kommer du att ständigt kunna utveckla dig själv och oss - genom att arbeta med utmaningar som verkligen spelar roll tillsammans med människor som bryr sig om varandra, våra kunder och deras patienter. Med medarbetare i 40 länder är Cytiva en plats där varje dag är en möjlighet att lära så att du kan få fart på din karriär och förbättra dina färdigheter på lång sikt.
Vi på Cytiva är stolta över att arbeta tillsammans med en grupp av nio andra Danaher Life Sciences-företag. Tillsammans är vi pionjärer inom vetenskap och medicin och utvecklar produkter som hjälper forskare i kampen att rädda liv.
Vi söker nu efter en produktionstekniker för att ingå i vårt Manufacturing Engineering-team bestående av 20 medarbetare vid Cytivas tillverkningssite i Umeå. Manufacturing Engineering-teamet supporterar sitens olika monteringsgrupper i problemlösning, förbättringsarbete och utveckling av processer för att kvalitetssäkra, effektivisera och förenkla tillverkningen av högteknologiska medicinska instrument. Har du ett intresse för industriellt monteringsarbete och utveckling av produktionsflöden? Då vill vi höra från dig!
Vad du ska göra
Ansvara för daglig support till en monteringsgrupp. I rollen ingår problemlösning, förbättringsarbete samt utveckling av produktionsprocesser.
Tillhandahålla monteringsinstruktioner och produktionsstöd kopplat till utrustning, säkerhet och kvalitet.
Driva och delta i arbeten med metodutveckling, produktionsförbättringar och rotorsaksutredningar.
På längre sikt arbetar du för övergripande effektiviseringar och produktivitetsförbättringar.

Vi söker dig som
Har erfarenhet från produktionstekniskt eller motsvarande produktionsnära ingenjörsarbete inom industrin, gärna med erfarenhet av monteringsarbeten och utveckling av produktionsflöden.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i förändrings- och utvecklingsprojekt och att du kan läsa och förstå tekniska ritningar.
Goda kommunikativa egenskaper i såväl svenska som engelska.
Teknisk eftergymnasial utbildning är meriterande.

Vi ser gärna att du som söker är en serviceinriktad person med ett starkt driv att hitta, driva och slutföra förbättringar av tillverkningsmetoder och industriella processer. För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med ett stort antal kontaktytor samt att du har en utmärkt förmåga att prioritera bland olika arbetsuppgifter.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 31 juli. För frågor rörande den här tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Hans Englund på hans.englund@cytiva.com. Varmt välkommen med din ansökan!
När du börjar hos oss blir du en del i Danahers globala organisation, där 68 000 människor varje dag går till jobbet fast beslutna om att hjälpa våra kunder vinna. Som medarbetare kommer du att få prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter. Erfarna chefer och kollegor ger vägledning med stöd av kraftfulla Danaher Business System och en etablerad organisation.
Danaher arbetar målmedvetet med en mångsidig och inkluderande kultur där alla känner att de hör hemma och alla röster hörs. Vi tror på våra medarbetare och de unika perspektiv som de bidrar med till varje utmaning, därför ger vi dig möjligheten att flytta fram gränserna för vad som är möjligt.
Om du någon gång har undrat över vad som finns inom dig så kan du nu få svaret.

Ansök nu