Umeå: Administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-20 // Varaktighet: Heltid

Lernia söker en positiv och noggrann Administratör till Canon business center Umeå/Örnsköldsvik.

Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och du får ta stort eget ansvar?
Som Administratör på Canon business center Umeå/Örnsköldsvik kommer du främst att arbeta med fakturering, avtalshantering och administration. Det här jobbet är dessutom helt rätt för dig som vill ha möjlighet att avancera inom samma företag. Vänta inte med din ansökan!

Arbetsuppgifter:

Som Administratör kommer du att lägga störst fokus på fakturering, avtalshantering och administration. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ansvara för avdelningens administrativa arbete. I rollen ingår även att analysera och åtgärda problem som kan uppstå i verksamhetens administration. Tjänsten är på heltid.

I jobbet ingår till exempel att

* hantera löner, pension, sjukanmälningar och semestrar
* registrera inkommande ärenden
* arbeta med orderhantering
* hantera enklare ekonomiuppgifter
* svara i telefon.

Dessutom är det meriterande om du

* har arbetat med liknande uppgifter tidigare
* har erfarenhet av Visma eller Microsoft Dynamics 365 Business central

Intresserad?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Olofsson-Lampa på telefonnummer: 0722541279 eller via e-post: johanna.olofsson-lampa@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Umeå som Orderadministratör.

Kundkoordinator till Algeco

Läs mer Feb 29
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Algeco har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Algeco en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Algeco är ett nordiskt ledande modulföretag som erbjuder effektiva lösningar för tillfälliga, semi-permanenta eller permanenta behov av rum, personalboende och lagring av utrustning och material. Algeco levererar modulbyggnader, bodar, containrar, kyl- och frysmoduler till den offentliga och privata marknaden. Bland deras återkommande kunder finns allt från anläggningsföretag, restauranger, fordons- och försvarsindustrin, vård och omsorg samt utbildningssektorn.

För denna roll arbetar du mot affärsområdet accommodation vilket innefattar entrepenörsboenden. Algeco hjälper kunder med allt från enskilda rum till hela camper och bemannade anläggningar. Du utgår hemifrån eller från kontoret i Umeå. Under arbetstid kommer du besöka projekten på plats vilket innebär resor initialt inom norra regionen, med primärt fokus på Skellefteå. På sikt finns det goda möjligheter att utöka rollens ansvarsområden och därtill geografiskt område.

Arbetsuppgifter:

Som kundkoordinator ansvarar du för att förvalta och på sikt utveckla Algecos etableringar inom affärsområdet accommodation över hela Sverige, med initialt fokus på Norrland. Din roll innebär att vara den centrala länken mellan Algecos organisation och deras nyckelkunder, där du ansvarar för att säkerställa efterlevnad av ingångna kundavtal. Du förväntas fånga upp och säkerställa behov och frågor från kund för att optimera Algecos leverans av tjänster, som tillhandahålls av underleverantörer. Vidare driver du på och följer upp med underleverantören för att säkerställa att saker blir gjort.

Ytterligare ansvarsområden:
• Ha daglig kontakt med kunderna både per telefon och mejl för att följa upp och lyssna in ärenden eller behov
• Säkerställa en smidig kommunikation och en stark affärsrelation
• Som kontaktperson för slutkunden hanterar och löser du eventuella problem eller ärenden som uppstår
• Delta och driva möten med slutkunden för att säkerställa Algecos leverans enligt avtal
• Följa upp nyckeltal

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av en koordinerande roll med tillhörande administration, exempelvis som projektkoordinator/innesäljare/bokningsansvarig/kundsupport
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Dator- och systemvana, erfarenhet av office-paketet
• B-körkort
• Bakgrund inom fastighet/facility management/hotell/städ är meriterande
• Erfarenhet av bokningar eller bokningssytem är meriterande

För att trivas i rollen som kundkoordinator är du en positiv, kommunikativ och lösningsorienterad person. Mycket av arbetet kommer att bedrivas under eget ansvar vilket kräver att du kan arbeta strukturerat och fokuserat. Du är bekväm med att ta initiativ och har förmågan att leda dig själv i det dagliga arbetet. Du har en god förmåga att hantera och lösa problem och har lätt för att fatta beslut för att komma vidare. Likväl som du kan arbeta självständigt trivs du även med att vara en del av ett team. Vidare tror vi att du är kommunikativ och har förmågan att bygga goda relationer då arbetet innebär många kontakter. Slutligen är du flexibel vilket innebär att du trivs i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Umeå/hemifrån
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsstöd till Atea

Läs mer Okt 10
Brinner du för att jobba tillsammans med våra kunder och leverera service i världsklass. Vi söker nu dig som är administrativt erfaren, har en förkärlek till IT och som vill komplettera Ateas härliga affärsstödsteam i Umeå. Sök redan idag då behovet är omgående!

Information om tjänsten
Då en av Ateas medarbetare går på föräldraledighet i närtid söker vi nu efter en vikarie under ca 1 år med tillsättning omgående. Om allt känns bra finns goda möjligheter till förlängning även därefter. Denna tjänst är ett samarbete med OnePartnerGroup Umeå och du kommer vara anställd av dem och inhyrd under den aktuella tidsperioden. 

Omfattning - heltid.
Din roll:
I rollen som Affärsstöd är du ansvarig för att säkerställa smidiga leveransflöden och effektiv kundorderhantering. Du arbetar aktivt för att upprätthålla starka relationer med både kunder och leverantörer, och fungerar som en värdefull rådgivare. Ditt huvudfokus är att våra kunder alltid ska känna sig trygga i sina samarbeten med ATEA och se oss som den snabba, professionella och pålitliga samarbetspartnern. 

Dina arbetsuppgifter:
Din arbetsdag involverar användning av vårt CRM-ärendehanteringssystem och kommunikation via Teams. Du interagerar med kunder både i fysiska och digitala möten där du levererar service i världsklass. Du agerar som stöd till Account Managers och specialistsäljare vid produktleveranser och kundmöten. I denna utvecklande roll ställs du inför dagliga utmaningar som du skickligt löser tillsammans med dina kollegor och kunder genom ett proaktivt arbetssätt och konstruktivt samarbete.
Vi söker dig som:
Bemästrar administrativ skicklighet, struktur, och noggrannhet.
Behärskar svenska och engelska.
Kan använda Officepaketet, CRM-system och Teams.
God förmåga att hantera stress och prioriterar därefter.
Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice, säljsupport och/eller försäljning av IT-produkter.

Om dig:
Du är en lagspelare som har en förmåga att se och hantera alla olika typer av kunder och möta dem på det sätt som passar bäst. I stressiga stunder har du en förmåga att prioritera rätt och du vill alltid göra det där lilla extra för att ge den bästa möjliga servicen.  Du är öppen, har ett proaktivt förhållningssätt och trivs med att arbeta i grupp såväl som på egen hand. 

Övrigt 
Tjänsterna kommer att tillsättas omgående eller enligt överenskommelse vilket betyder att de kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så sök redan idag! Vi ser framemot att höra ifrån dig. 
Vid frågor ber vi dig kontakta Björn Edberg, rekryteringskonsult, bjorn.edberg@onepartnergroup.se, 072-2270952.

Ansök nu

Administratör till industriföretag

Läs mer Mar 6
Lernia söker dig som vill arbeta som administratör hos ett industriföretag i Umeå.

Företaget är verksam inom damm och spill bekämpning samt bas, tillverknings, livsmedel och verkstadsindustrin.

Vad går jobbet som Administratör ut på?

Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ansvara för:

-Tidsattesteringar

-Godshantering

-Orderhantering

-Hantera enklare fakturering

-Se över de anställdas behörigheter och utbildningar

Dessutom kommer du att registrera ärenden och förmedla dem till rätt personer på företaget och ansvara för avdelningens administrativa arbete.

Är du rätt för rollen som Administratör?

Vi söker dig som har mycket god erfarenhet inom administration och kontorsservice.

Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom branschen. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Det är även meriterande för tjänsten om du

* har kunskaper i Excel

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Umeå
• Tjänstgöringsgrad:80% med möjlighet till heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse

Intresserad?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Olofsson-Lampa:

johanna.olofsson-lampa@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Ansök nu

Planeringshandläggare inom elnät sökes till Umeå!

Läs mer Feb 3
Vill du vara med och bygga framtidens elnät? Här är tjänsten för dig som gillar att jobba administrativt med ett härligt team! Du blir en del av ett stort energibolag i Umeå där du i din roll som planeringshandläggare har en viktig roll där du hanterar olika ärenden inom elnät. Låter detta spännande? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som planeringshandläggare kommer du få arbeta i ett team med mycket kompetens och där du har möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll samt andra karriärmöjligheter. Din arbetsplats är belägen i centrala Umeå.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som planeringshandläggare kommer du att arbeta inom kundservice och att bemöta inkommande ärenden på ett trevligt och professionellt sätt. I rollen förekommer varierade arbetsuppgifter, där du bland annat kommer arbeta administrativt i olika affärs- och ärendehanteringssystem och ha kontakt samt att driva på olika parter som arbetar med hela elnätet. I rollen kommer du även att gå igenom ärenden i teamet samt vara en central part i möten och förbättringsarbete.

Arbetsuppgifter kan exempelvis vara att:


* Ha kundkontakt med privat- och företagskunder inom olika kanaler som exempelvis telefon, epost och sociala medier samt kontakt med elinstallatörer
* Ta emot och hantera anslutningsärenden samt administrera till vilken anläggning det ska kopplas
* Ha en övergripande kontroll av elnät för installatörsärenden


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har god datavana och tidigare erfarenhet av att arbeta inom affärs- och ärendehanteringssystem
* Har tidigare erfarenhet av kundservice eller teknisk support
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken förekommer i arbetet


Vi ser det som meriterande om du tidigare har en grundläggande kunskap inom elbranschen.

Som person är du:


* Självgående
* Strukturerad
* Kommunikativ


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Lernia Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Lernia Bemanning AB .

Produktionsarbetare till Stena Recycling Umeå

Demontör, återvinning
Läs mer Apr 8
Vi söker nu ett antal produktionsarbetare för sommaruppdrag för Stena Recycling i Umeå på anläggningarna Spårvägen, Kontaktvägen och Utopia

Om företaget

Stena recycling är ett av de ledande återvinningsbolagen. Hos Stena Recycling i Umeå får man vara en del i ett glatt och drivet arbetslag. Man får även vara en med och påverka för en mer hållbar morgondag.

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära återvinningslösningar inom alla typer av verksamheter. Vi är ca 1600 medarbetare på 90 anläggningar runt om i Sverige. För oss är en trygg arbetsplats viktigt och vi sätter alltid säkerheten först. Vi är ett bolag som kan erbjuda utveckling i många riktningar och vi uppmuntrar våra medarbetare att prova på olika roller och områden. När våra medarbetare växer, växer vi som företag. På vår karriärportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och du kan också följa vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling.

Om tjänsterna

Spårvägen. Arbetet med olika typer av metaller. Där arbetar man med hjälp av en hjullastare och en materialhanterar och tar emot, sorterar, bearbetar och lastar ut material.

Kontaktvägen. På denna site jobbar de med flertal olika typer av material såsom byggavfall, returträ, papper samt plast. Arbetet utförs med hjälp av flertalet hjullastare, truckar, materialhanterar och grävmaskin som tar emot, sorterar, bearbetar och lastar ut material på olika sätt beroende på materialslag.

Utopia. Service åt verksamhetsidkarna i gallerian där sköter stor del av fastighetens logistik. Ta emot och distribuera gods samt skötsel, rengöring och tömning av soprummet.

Om dig

På Stena jobba vi tillsammans i team på våra olika siter. Vi jobbar även i kontakt med personer utom gruppen så det är viktigt att var och en bidrar socialt. Du behöver vara en lagspelare som är på tårna och på ett nyfiket sätt tar dig an arbetsuppgifterna. Viktigt också att du är problemlösare och kan ta egna initiativ då dagarna kommer med uppgifter man behöver lösa på uppstuds.

Formell kompetens

• Goda kunskaper i svenska språket i tal och skriftligt
• Grundläggande kunskaper i engelska
• B-körkort
• För arbete på anläggningarna på Kontaktvägen samt Spårvägen krävs förarbevis hjullastare

Meriterande

• Truckkort för arbete på anläggningen Utopia
• Behörighet grävmaskin för anläggningarna på Kontaktvägen samt Spårvägen

Personliga egenskaper

Vi söker engagerade och motiverade materialhanterare som trivs med att arbeta fysiskt. Du är snabblärd, ansvarsfull och självgående. Du är engagerad och motiverad och vill bidra till arbetsgruppens dynamik. Vi på Lernia värdesätter också egenskaper som samarbetsförmåga, flexibilitet, kvalitet och säkerhetstänkande och hälsomedvetenhet.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning, heltid bemanningsuppdrag.

Uppdragsperiod 10/6, 17/6 – 16/8

Dagtid 07-16, måndag-fredag.

Information

Urval och intervjuer sker löpande, vi välkomnar därför din ansökan redan idag. Sista dag för ansökan 31/4.

För frågor kring tjänsten, maila på bemanning.umea@lernia.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, du söker via vår hemsida Lernia.se/jobb.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Produktionsarbetare till Stena Recycling, Holmsund

Traktorförare, industri
Läs mer Mar 11
PRODUKTIONSARBETARE – Holmsund

Vi söker nu för Stena Recycling i Umeå en nyfiken och hjälpsam produktionsarbetare!

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära återvinningslösningar inom alla typer av verksamheter. Vi är ca 1600 medarbetare på 90 anläggningar runt om i Sverige. För oss är en trygg arbetsplats viktigt och vi sätter alltid säkerheten först. Vi är ett bolag som kan erbjuda utveckling i många riktningar och vi uppmuntrar våra medarbetare att prova på olika roller och områden. När våra medarbetare växer, växer vi som företag. På vår karriärportal kan du läsa mer om några av våra medarbetare och du kan också följa vår vardag på Instagram @lifeatstenarecycling.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med en rad uppgifter relaterade till hantering av farligt avfall. Det inkluderar att ta emot och skicka material i bulkflöde samt att klassificera, kontrollera och sortera det. Du kommer även att arbeta med lossning/lastning av lastbilar och tågvagnar. Dessutom kommer du att vara aktivt involverad i produktionsprocesserna och bidra till att säkerställa en smidig drift av verksamheten.

Kvalifikationer/ Meriterande

• Erfarenhet av att ha arbetat i processindustrin i minst 2 år
• B-körkort
• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska

Om du har kunskap om farligt avfall ser vi det också som meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker är en person som värdesätter god struktur med högt säkerhetstänk både för dig själv och runt omkring dig. Du är händig, nyfiken och gillar att ständigt lära dig nytt för att utvecklas. Att samarbeta och vara en del av ett arbetslag är lika naturligt för dig som att arbeta självständigt. Du besitter en positiv attityd, är lyhörd och ödmjuk gentemot dina uppgifter, och har förmågan att kommunicera effektivt med kollegor och andra individer i din omgivning. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö

Vi söker är en person som värdesätter god struktur med högt säkerhetstänk både för dig själv och runt omkring dig. Du är händig, nyfiken och gillar att ständigt lära dig nytt för att utvecklas. Att samarbeta och vara en del av ett arbetslag är lika naturligt för dig som att arbeta självständigt. Du besitter en positiv attityd, är lyhörd och ödmjuk gentemot dina uppgifter, och har förmågan att kommunicera effektivt med kollegor och andra individer i din omgivning. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö

Period/omfattning/ort

Uppdragsperiod 2 april - 30aug

Heltid, dagtid mån-fre 7-16.

Holmsund

Information

Detta är ett bemanningsuppdrag där du kommer att vara anställd av Lernia och arbeta som konsult. Urval och intervjuer sker löpande, vi välkomnar därför din ansökan redan idag. För frågor kring tjänsten, maila på bemanning.umea@lernia.se

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, du söker via vår hemsida Lernia.se/jobb.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se

Ansök nu

Skadedjurstekniker till Anticimex för sommaruppdrag

Skadedjurstekniker
Läs mer Feb 29
Just nu söker vi på Lernia dig som är intresserad av ett sommaruppdrag som Skadedjurstekniker för vår kund Anticimex i Umeå.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget

Anticimex har sedan 1934 arbetat mot skadedjur. Det är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar de hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen

Besök gärna Anticimex hemsida https://www.anticimex.se/ för att få reda på mer om deras verksamhet.

Om jobbet

Du kommer att ingå i ett team som i stort består av killar och tjejer i blandade åldrar som är väldigt kunniga inom sina områden. Efter startutbildning och samåkning arbetar du på egen hand med främst skadedjurssanering. Våra duktiga kollegor finns tillgängliga som support under arbetet. Du besöker både privatpersoner och företag. Denna tjänst är för att täcka upp för ordinarie personal under semesterperioden, men kan även finnas goda chanser till förlängning och även på andra orter.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. vara att genomföra:

• Skadedjurssanering
• Övervakning och service av kontrollstationer och elektroniska fällor

Tjänsten kan även innebära att man tillsammans med en kollega arbetar med förebyggande fågelskydd eller montering samt service av krypgrundsavfuktare.

Formell kompetens

• B-körkort

Meriterande (men ej krav):

• Utbildning - Hög höjd
• Datavana
• Flerspråkighet
• Erfarenhet från servicearbete

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en problemlösande person som är mån om att ge gott kundbemötande och kunna ta eget ansvar över självständigt arbete. Du är inte rädd för att behöva vara på stegar eller krypa in i grunder om så behövs.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning som konsult hos oss på Lernia/heltid/ Umeå.

Tillträdesdag

Under juni, enligt överenskommelse.

Information

Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför intervju kommer utdrag ur verifiera att göras samt inför anställning kommer drogtest att utföras.
Känns tjänsten intressant så inkom snarast med din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Account manager till Canon

Account manager
Läs mer Jan 3
Vi på Lernia söker en Account Manager till Canon business center Umeå.

Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och du får ta stort eget ansvar?

Som Account Manager på Canon business center kommer du främst att arbeta med försäljning och kundrelationer. Det här jobbet är dessutom helt rätt för dig som vill ha möjlighet att avancera inom samma företag. Vänta inte med din ansökan!

Arbetsuppgifter:

Som Account Manager kommer du att lägga störst fokus på att bearbeta och hjälpa företag i syfte att effektivisera deras dokumenthantering. Du kommer att arbeta med införsäljning hos nya kunder i dennes specifika kundsegment och arbeta med merförsäljning mot befintliga kunder. I rollen ingår även att informera kunder om uppdateringar och produktförbättringar.

För att lyckas i rollen behöver du brinna för att skapa relationer och har ett affärsdriv.

Dessutom har du god affärsförståelse, nyfikenhet och förmåga att kommunicera samt bygga starka affärsrelationer.

Meriterande

-B2B erfarenhet

-Arbetat med finansiering

-Branscherfarenhet

-Goda erfarenheter i Officepaketet

-Svenska och engelska i tal och skrift

Vad kan Canon business center erbjuda dig?

Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra. Du kommer tillhöra ett team där framåtandan är tydlig och värderingarna genomsyrar allt, vilket innebär att du får arbeta tillsammans med kollegor som är lyhörda och engagerade.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Rekrytering

Arbetstider är måndag-fredag 08.00-17.00

Umeå

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information

Urval och intervjuer sker löpande, vi välkomnar därför din ansökan redan idag. För frågor kring tjänsten, kontakta ansvarig Konsultchef Johanna Olofsson-Lampa johanna.olofsson-lampa@lernia.se Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, du söker via vår hemsida Lernia.se/jobb.

Intresserad?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Ansök nu

Snöskottare till kommande uppdrag i Umeå

Snöskottare
Läs mer Dec 7
Nu är vintersäsongen igång och vi söker dig som vill arbeta som snöskottare! Detta är en intresseanmälan för kommande bemanningsuppdrag när våra kunder har behov.

Arbetsuppgifter

För våra kunders räkning söker vi snöskottare som klarar av att arbeta på hög höjd. Det kommer finnas ordinarie anställda på plats som man ska stötta och det är dagtid måndag till fredag som arbetstiderna kommer vara förlagda. Arbetsuppgiften är att på ett säkert sätt skotta snö från tak för kortare uppdrag. Du kommer givetvis få instruktioner och utbildning inför start för att kunna genomföra uppdraget tryggt och säkert.

Uppdragets längd kommer vara beroende på snödjup och nederbörd.

Formell kompetens

Vi ser att du klarar av höga höjder och har god fysik då det är tyngre arbete. För dessa uppdrag behöver du själv ha bra vinterkläder som klarar av en dags arbete utomhus. Du förstår svenska så att du kan tillgodogöra dig instruktioner och säkerhetsinformation på bästa sätt.

Du bör ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till och från uppdrag.

Det är meriterande om man har fallskyddsutbildning eller arbetat med liknande arbetsuppgifter men ej ett krav.

Personliga egenskaper

Gillar fysisk aktivitet och vill gärna arbeta ute. Du kommer vara ansiktet utåt för både Lernia och vår kund ute på ditt uppdrag och därför söker vi dig som har hög arbetsmoral, är punktlig och en bra lagkamrat till dina kollegor.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning. Arbetstider är vanligtvis heltid måndag-fredag 7:00-16:00. Uppdragen är i Umeå och i vissa fall med omnejd.

Information

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet löpt ut, sök därför redan idag. Vid frågor gällande tjänsten kontakta bemanning.umea@lernia.se.

Observera att du ansöker via lernia.se, mer information kring tjänsten fås självklart vid en eventuell intervju.

Lernia är vägen framåt

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Snöskottare till kommande uppdrag i Umeå

Snöskottare
Läs mer Nov 27
Nu är vintersäsongen igång och vi söker dig som vill arbeta som snöskottare! Detta är en intresseanmälan för kommande bemanningsuppdrag när våra kunder har behov.

Arbetsuppgifter

För våra kunders räkning söker vi snöskottare som klarar av att arbeta på hög höjd. Det kommer finnas ordinarie anställda på plats som man ska stötta och det är dagtid måndag till fredag som arbetstiderna kommer vara förlagda. Arbetsuppgiften är att på ett säkert sätt skotta snö från tak för kortare uppdrag. Du kommer givetvis få instruktioner och utbildning inför start för att kunna genomföra uppdraget tryggt och säkert.

Uppdragets längd kommer vara beroende på snödjup och nederbörd.

Formell kompetens

Vi ser att du klarar av höga höjder och har god fysik då det är tyngre arbete. För dessa uppdrag behöver du själv ha bra vinterkläder som klarar av en dags arbete utomhus. Du förstår svenska så att du kan tillgodogöra dig instruktioner och säkerhetsinformation på bästa sätt.

Du bör ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till och från uppdrag.

Det är meriterande om man har fallskyddsutbildning eller arbetat med liknande arbetsuppgifter men ej ett krav.

Personliga egenskaper

Gillar fysisk aktivitet och vill gärna arbeta ute. Du kommer vara ansiktet utåt för både Lernia och vår kund ute på ditt uppdrag och därför söker vi dig som har hög arbetsmoral, är punktlig och en bra lagkamrat till dina kollegor.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning. Arbetstider är vanligtvis heltid måndag-fredag 7:00-16:00. Uppdragen är i Umeå och i vissa fall med omnejd.

Information

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatumet löpt ut, sök därför redan idag. Vid frågor gällande tjänsten kontakta bemanning.umea@lernia.se.

Observera att du ansöker via lernia.se, mer information kring tjänsten fås självklart vid en eventuell intervju.

Lernia är vägen framåt

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Ansök nu