Umeå: Arbeta som personalansvarig inom personlig assistans

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbeta som personalansvarig inom personlig assistans i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-15 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Då en av våra personalansvariga snart går på föräldraledighet söker vi någon som kan vikariera för henne. Vikariatet kommer att sträcka sig över ett år, med möjlighet till förlängning.
Om rollen
I uppdraget ingår det att fungera som mellanhand och stöd till våra arbetsgrupper och brukare, där man gör sitt yttersta för att tillgodose deras olika behov och förväntningar. Du ansvarar för bemanning, rekrytering och schemaläggning av assistansen. Arbetsuppgifterna består dels av planering samt förberedelser för långsiktiga beslut men även av kortsiktigt arbete inför morgondagen. Som personalansvarig ansvarar du enligt ett rullande schema över vår jourtelefon där du löser akuta ärenden i bemanningen som oftast är relaterad till frånvaro.
Rollen ställer krav på ett dynamiskt förhållningssätt då den rådande situationen snabbt kan förändra sig och ställa krav på en ny lösning. Att kunna vara systematisk i processer och anpassningsbar i sitt sätt att kommunicera kan vara en utmaning. Därför ingår det i våra arbetsuppgifter att utveckla dessa egenskaper. Vi har löpande utbildningar och sätter ut tid för produktiva diskussioner. Vilket gör detta till en varierande och lärorik arbetsplats.
Att arbeta som personalansvarig på Assistera Skandinavien handlar kort och gott om att du, i samråd med brukaren och assistenterna, utformar assistansen. Ditt uppdrag är att skapa förutsättningarna för en miljö där alla parter trivs så bra som möjligt.
Om dig
Du är en social, empatisk och driven människa vars motivation kommer från att hjälpa andra. Du har ett ansvarsfullt förhållningssätt till att planera ditt eget arbete och att driva processer på ett systematiskt och strukturerat sätt är inget problem för dig. Rollen innebär att du dagligen kommer vara i kontakt med många olika människor därför är en välutvecklad kommunikation är grundläggande.
Att vara empatisk är viktigt eftersom du kommer nära inpå andra människors liv. Det medför att du ska kunna sätta dig in i och förstå deras upplevelse och förväntningar. Detta så att samarbetet mellan dig, brukaren och assistenten ska fungera så bra som möjligt. Vi söker dig som drivs och motiveras av att hjälpa andra. Därför är det viktigt att du har ett inre behov att få hjälpa människor.
Du som söker bör ha erfarenhet eller kunskap inom HR, beteendevetenskap eller annan erfarenhet som är relevant för tjänsten.
Välkommen med din ansökan till oss!


Det är meriterande om du har erfarenhet av:
· Ledarskap i liknande verksamhet eller målgrupp
· Leda team
· Driva utvecklingsarbete
· Coachande ledarskap

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Personalansvarig

Nedan visas andra jobb i Umeå som Personalansvarig.

Personalansvarig, restaurangchef

Läs mer Jan 4
Nu söker vi en personalansvarig till
West side restaurang i Umeå.
Någon som kan ta ansvar, och har erfarenhet inom ledarskap samt restaurangbranschen.
Tjänsten gäller heltid med start omgående.
Låter detta som något för dig? Mejla då till migdad@live.se

Ansök nu

Samordnare till L&S Assistans

Läs mer Okt 25
LS Assistans är ett norrländskt familjeföretag som levererar personlig assistans med hög kvalitet, trygghet, delaktighet och engagemang. Vi har en stark värdegrund och jobbar med snabba, enkla beslutsvägar.
Vi söker en samordnare som vill vara del av vårt team i Umeå.
Som samordnare har du en central roll i vår verksamhet, bestående av att samordna kundens assistans med allt från kundmöten till arbetsledning av personliga assistenter. Rollen innehåller mycket nätverkande och inkluderar ansvar för budget, kvalitet, arbetsmiljö och personal.
Då arbetet även innebär att besöka våra kundgrupper i landet är det krav på körkort. Resor förekommer i tjänsten.
Om dig vi söker
Vi ser gärna att du har utbildning som socionom/personalvetare eller utbildning inom socialt arbete. Tidigare erfarenhet av arbete inom motsvarande bransch och/eller roll är meriterande.
Du som söker är driven och duktig på att skapa engagemang hos både medarbetare och kund. Du ska självständigt kunna strukturera och genomföra ditt arbete.
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på 100 %. Start från 2024-01-08 eller enligt överenskommelse. Vikariatet pågår till 2024-10-31 med eventuell möjlighet till förlängning.
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

HR-generalist

Läs mer Aug 25
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




En av medarbetarna i HR-teamet går vidare mot nya utmaningar inom myndigheten och vi söker därför en ny kollega.

HR-teamet samarbetar inom institutionerna folkhälsa och medicin, kirurgisk och perioperativ vetenskap, strålningsvetenskaper samt även klinisk vetenskap och tillsammans är vi ett mycket kompetent stöd i HR-arbetet. Regelbundna avstämningar ger möjlighet att backa upp varandra, snabbt få goda råd av insatta kollegor och diskutera och analysera ärenden tillsammans. Du får möjlighet att fördjupa dig och bli vår specialist i några HR-områden.  
 
Anställningen är placerad vid Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin men teamets arbetsuppgifter inkluderar även arbete för Institutionerna kirurgisk och perioperativ vetenskap samt strålningsvetenskaper och leds av en administrativ chef.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ge ett verksamhetsnära och konsultativt stöd till prefekter och ledning. Arbetet är brett och spänner över hela personalområdet, såsom rekrytering, arbetsmiljö, arbetsrätt samt rådgivning utifrån gällande lagstiftning, avtal och policys/riktlinjer.
Med utgångspunkt i din kompetens kommer du att ha ett eller flera specialistområden, där du arbetar både operativt och strategiskt och driver utvecklingen framåt inom institutionerna. Under hösten hoppas vi på att starta upp ett helt nytt spännande utvecklingsprojekt för strategisk personalplanering över institutionsgränser riktad mot teknisk personal. Hela HR-teamet kommer att vara involverade i utarbetande och implementering av projektet. ?

Kvalifikationer
Du som söker har kandidatexamen inom personalområdet eller motsvarande annan akademisk utbildning som bedöms relevant. För denna anställning behöver du bred och gedigen/flerårig erfarenhet av självständigt HR-arbete.
Som person är du lyhörd, har hög integritet och är initiativtagande. Arbetet kräver också att du är självgående, har god förmåga att samarbeta och kommunicera muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska.
 
Det är starkt meriterande om du är insatt i lagar och regler som rör högskolan och att du har erfarenhet av att arbetat med universitetets personalsystem såsom Primula, Varbi och Adato. Det är även meriterande att du tidigare arbetat med rehabiliteringsärenden och att du har erfarenhet av arbete med frågor kring internationella medarbetare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.

Den utlysta anställningens officiella befattning är HR-samordnare. 
Intervjuer kommer att genomföras löpande. 

 

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-generalist

Läs mer Jun 5
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 




En av medarbetarna i HR-teamet går vidare mot nya utmaningar inom myndigheten och vi söker därför en ny kollega.

HR-teamet samarbetar inom institutionerna folkhälsa och medicin, kirurgisk och perioperativ vetenskap, strålningsvetenskaper samt även klinisk vetenskap och tillsammans är vi ett mycket kompetent stöd i HR-arbetet. Regelbundna avstämningar ger möjlighet att backa upp varandra, snabbt få goda råd av insatta kollegor och diskutera och analysera ärenden tillsammans. Du får möjlighet att fördjupa dig och bli vår specialist i några HR-områden.  
 
Anställningen är placerad vid Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin men teamets arbetsuppgifter inkluderar även arbete för Institutionerna kirurgisk och perioperativ vetenskap samt strålningsvetenskaper och leds av en administrativ chef.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ge ett verksamhetsnära och konsultativt stöd till prefekter och ledning. Arbetet är brett och spänner över hela personalområdet, såsom rekrytering, arbetsmiljö, arbetsrätt samt rådgivning utifrån gällande lagstiftning, avtal och policys/riktlinjer.
Med utgångspunkt i din kompetens kommer du att ha ett eller flera specialistområden, där du arbetar både operativt och strategiskt och driver utvecklingen framåt inom institutionerna. Under hösten hoppas vi på att starta upp ett helt nytt spännande utvecklingsprojekt för strategisk personalplanering över institutionsgränser riktad mot teknisk personal. Hela HR-teamet kommer att vara involverade i utarbetande och implementering av projektet. ?

Kvalifikationer
Du som söker har kandidatexamen inom personalområdet eller motsvarande annan akademisk utbildning som bedöms relevant. För denna anställning behöver du bred och gedigen/flerårig erfarenhet av självständigt HR-arbete.
Som person är du lyhörd, har hög integritet och är initiativtagande. Arbetet kräver också att du är självgående, har god förmåga att samarbeta och kommunicera muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska.
 
Det är starkt meriterande om du är insatt i lagar och regler som rör högskolan och att du har erfarenhet av att arbetat med universitetets personalsystem såsom Primula, Varbi och Adato. Det är även meriterande att du tidigare arbetat med rehabiliteringsärenden och att du har erfarenhet av arbete med frågor kring internationella medarbetare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt. Provanställning kan komma att tillämpas.

Den utlysta anställningens officiella befattning är HR-samordnare. 
Intervjuer kommer att genomföras löpande. 

 

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Chef med livsbalans i fokus

Läs mer Mar 31
One Group är IT-konsultbolaget med branschens bästa erbjudande och vi har i dagsläget cirka 350 seniora IT-specialister. Vi är dessutom ett av Sveriges snabbast växande bolag med en tillväxttakt på över 2000% de senaste fyra åren. Under det sista året har vi vuxit och dubblat vår interna personalstyrka och öppnat hela sex nya kontor runt om i Sverige och även öppnat vårt första kontor i Norge. Hos oss får du vara med i ett roligt skede av en kraftig bolagsresa, vår expansion är inte över, vi har precis bara börjat! Vi har 100% fokus på medarbetaren där livsbalans genomsyrar allt vi gör. Det viktigaste personlighetsdraget vi söker hos våra medarbetare är snällhet. Det är den egenskap vi värderar högst i organisationen. Vi vill vara, och jobba med snälla människor.


OM TJÄNSTEN
Vi söker nu efter dig som arbetar i bemanningsbranschen som är redo för nästa steg i din karriär i rollen som affärschef hos oss i Umeå.
Så här beskriver en av våra affärschefer sin roll:
”Det är riktigt kul och givande att få jobba på ett företag vars mål är att vara branschens bästa arbetsgivare med ett tydligt fokus på livsbalans. Jag känner mig stolt över vilka vi är som arbetsgivare och vad vi erbjuder. Jobbet som Affärschef innebär att jobba med vår rekrytering för att bli fler snälla och duktiga IT-specialister på One Group samt att finnas där och vara behjälplig för våra medarbetare och säkerställa att de får spendera dagarna i uppdrag de uppskattar och trivs i. Bredden i rollen, alla genomsnälla härliga kollegor och att One Group befinner sig på en enormt spännande tillväxtresa gör vardagen superrolig!”
DU ERBJUDS
Vi gillar högt tempo och att ha roligt tillsammans på jobbet! Vi tror att du har ett eget driv och en motor för att hela tiden ta dig framåt i hög fart. Hos oss får du seniora kollegor som finns för dig och stöttar dig i ditt dagliga arbete. Du och dina nya kollegor som börjar samtidigt som dig, kommer ingå i en 12-veckors utbildningsplan där du får lära dig jobbet på djupet. Vi värderar livsbalans där du kan balansera ditt privatliv med jobbet, det innebär att du har stor flexibilitet och väljer själv om du exempelvis vill riva av ett träningspass på arbetstid. Hos oss är friskvård viktigt, vi vill att du ska må bra på jobbet och ha de rätta förutsättningarna för att vara ditt bästa jag på arbetet!
DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Teamet i Umeå består av vår VD Madeleine och affärscheferna Johanna, Sara, Malin och Patricia som dagligen arbetar för att utveckla branschens bästa arbetsgivare för Umeås IT-specialister.
“Det är drygt fyra år sedan vi slog upp dörrarna och vi är numera en av Umeås största arbetsgivare inom IT. Vi har lyckats samla några av stans bästa IT-specialister under samma tak, och det bästa av allt är att resan precis har börjat. Som affärschef hos oss är ditt uppdrag att måna om våra konsulter varje dag, samtidigt som du knyter nya kontakter på IT-marknaden. Teamet har en öppen inställning till nya idéer och tillsammans säkerställer vi att vi som IT-konsultbolag är under ständig utveckling.” – Madeleine Regnér, VD Umeå.
Teamet i Umeå utmärker sig för sin höga energi och nyfikenhet för både människan och affären. Du som kommer in som ny affärschef kommer spela en viktig roll för Umeås fortsatta resa och samtidigt ha riktigt roligt på vägen. I vinter flyttar vi till vårt drömkontor – Gamla träsliperiet på Strömilen. Kontoret erbjuder gratis parkering och nära till både gym och natur. Vi vill skapa en inspirerande arbetsmiljö och en plats där man kan samlas och utvecklas tillsammans.
UTVECKLINGSMÖJLIGHETER
Vi är ett växande bolag med korta beslutsvägar, det innebär att du får stort förtroende från start och har stora möjligheter till utveckling inom bolaget. I början av din anställning kommer du gå en introduktionsutbildning tillsammans med dina nya kollegor som börjar samtidigt som dig. Därefter har du veckovisa utbildningar med dina seniora kollegor från hela bolaget som gör allt för att säkerställa din framgång hos oss. Även om mycket arbete sker självständigt har du alltid stöd från dina kollegor i teamet där ni tillsammans är engagerade i era gemensamma mål, resultat och kontorets fortsatta utveckling och tillväxt. Vi tror på att dela kunskap mellan varandra och det är en stor framgångsfaktor till att vi fortsätter utvecklas, och har därför alltid ett nära samarbete tillsammans med medarbetare på övriga orter.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Rekrytering: genom uppsökande rekrytering kommer du söka fram IT-specialister genom LinkedIn och telefonsamtal samt hålla i träffar och intervjuer med kandidater.
Nätverka: möten med seniora IT-specialister och knyta kontakter.
Kundrelationer: du har ett kund-och försäljningsansvar där du förväntas vårda och utveckla långsiktiga kundrelationer samt skapa nya kundsamarbeten genom prospektering och mötesbokning.
Personalansvar: personalansvar över 20–25 IT-konsulter. Här ingår att värna om konsulternas livsbalans genom uppföljningar av deras trivsel, arbetsmiljö och att utveckla ditt eget ledarskap.
Relationsbyggande: utveckla relationer med konsulter på individ, team- och bolagsnivå genom att anordna aktiviteter för att skapa gemenskap i bolaget.


VI SÖKER DIG SOM
Har erfarenhet från rekrytering-och bemanningsbranschen
Är en lagspelare som värdesätter snällhet
Är självgående
Är affärsorienterad och målinriktad
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat



ÖNSKVÄRD ERFARENHET
Avklarad relevant akademisk utbildning inom exempelvis personalvetenskap
Erfarenhet från rekrytering av IT-profiler



START: 14 augusti 2023
OMFATTNING: heltid
ORT: Umeå

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Assistera Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Assistera Skandinavien AB .

Personliga assistenter - timanställning & sommarvikarier

Personlig assistent
Läs mer Mar 22
Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljad personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet som ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga såväl assistenter. För att bedriva en bra assistans krävs det att alla parter är nöjda och har det bra, vårt jobb är att se till att det blir så för dig.
Vi söker nu personliga assistenter för behovsanställning och sommarvikariat till några av våra brukare, med eventuell möjlighet till anställning på schemarad (tjänstgöringsgrad varierar mellan schemaraderna).
Personliga egenskaper
Det är väldigt viktigt att du behärskar det svenska språket både i skrift och tal på ett sätt så att du kan kommunicera med assistansanvändaren, kollegor och ev. vårdpersonal etc. utan att missförstånd uppstår.
Viktiga egenskaper i arbetet som personlig assistent är att du är noggrann, ansvarsfull och försöker komma med lösningar. Ibland kan du behöva läsa av brukarens behov och önskemål utan att de är uttalade så lyhördhet och förståelse för hens behov är högt prioriterade egenskaper.
Du är lugn och empatisk, ser möjligheter samt att du är duktigt på att vid behov uppmuntra och motivera assistansanvändaren till olika aktiviteter. När stressiga situationer uppstår är det viktigt att du är stabil och kontrollerad. Du har en positiv attityd till ditt arbete och kan kommunicera på ett tydligt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetsuppgifter
Under din arbetsdag hjälper du assistansanvändaren med allt som hen själv inte klarar av, utifrån beviljad insats. Du hjälper till med förflyttningar och stöttar hen i alla aktiviteter, allt från hushållsuppgifter till hjälp med personlig hygien. Insatserna utgår från brukarens behov och önskemål. Vidare kan vissa brukare behöva stöd i kommunikationen och i samverkan med hens kontaktnät. I arbetet ingår även att föra dokumentation, rapportera tillbud och avvikelser och hos vissa brukare utföra delegerade arbetsuppgifter (t.ex. delegering och egenvård).
I rollen som personlig assistent är din arbetsplats var assistansanvändaren än befinner sig. Det kan vara i hemmet och vid olika aktiviteter utanför hemmet.
Övrigt
B-körkort är meriterande och hos vissa brukare ett krav.
Arbetstiderna varierar mellan brukarna men behoven är överlag förlagda till dagar, kvällar, nätter (väntetid, f.d. jourtid, kan förekomma) och helger.
Urval och tillsättning av tjänsterna sker löpande.
Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige.
Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.
Maila oss ditt CV och personliga brev redan idag så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda just dig.

Ansök nu

Personliga assistenter till en 33-årig kille

Personlig assistent
Läs mer Mar 26
Om företaget
Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Om mig
Jag är en kille på 33 år som för snart 7 år sedan var med om en bilolycka. Därefter har jag begränsad rörlighet i höger arm och ben och vissa svårigheter att minnas. Du kommer att vara mig behjälplig med det mesta som kan uppkomma i det vardagliga livet exempelvis att följa med på olika aktiviteter och att hjälpa och stötta mig i de sysslor jag inte kan utföra på egen hand bl.a. planering, matlagning, inköp, städning, hygien mm. Dessutom kommer träning och rehabilitering att vara en viktig uppgift att hjälpa mig med. För mig är det viktigaste att personkemin stämmer mellan dig och mig. Jag är en kreativ, glad, positiv person som gillar yoga, meditation, träning, musik, sjunga, måla, pyssla, resa, intresserad av vetenskap och filosofiska frågor så som andlighet och personlig utveckling. Jag har tidigare hållit på med snowboard, skateboard, parkour och rest mycket, bl.a. bott i Italien. Jag bor ensam men har en familj och vänner som jag tycker om att träffa.
Om dig
Du är en lättsam person med ett leende på läpparna och ett öppet sinnelag. Du har tålamod och en stor dos humor. Du är mellan 20-50 år med ett ungdomligt sinne. Du är också nyfiken på allt ifrån andlighet till vetenskap. Jag ser gärna att du är påhittig och kan ge förslag på aktiviteter vi kan göra så som utflykter, träning, resor mm.
Egenskaper som är viktiga hos dig är att du är noggrann, lyhörd och ansvarsfull i arbetet som personlig assistent. Man vill kunna förlita sig på att saker och ting blir gjorda. Det är också viktigt att du passar tider.
Meriterande är om du:
- Har B-körkort
- Delar någon/några av mina intressen
- Har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent
- Är rökfri
- Tycker om att laga god mat
Om tjänsten
Jag behöver personliga assistenter som vill jobba under sommaren. Det finns möjlighet till att ha ett bestämt schema med önskad procent men det går även om man vill endast bli uppringd vid behov. Jag ser helst att du kan jobba dag/kväll/natt/helg.
Övrigt
Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personliga assistenter - timanställning & sommarvikarier

Personlig assistent
Läs mer Mar 15
Assistera Skandinavien AB är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning som är beviljad personlig assistans enligt lagen om stöd och service (LSS). Vi är ett mindre bolag med lång erfarenhet som ser hur viktiga alla i verksamheten är – assistansanvändare, anhöriga såväl assistenter. För att bedriva en bra assistans krävs det att alla parter är nöjda och har det bra, vårt jobb är att se till att det blir så för dig.
Vi söker nu personliga assistenter för behovsanställning och sommarvikariat till några av våra brukare, med eventuell möjlighet till anställning på schemarad (tjänstgöringsgrad varierar mellan schemaraderna).
Personliga egenskaper
Det är väldigt viktigt att du behärskar det svenska språket både i skrift och tal på ett sätt så att du kan kommunicera med assistansanvändaren, kollegor och ev. vårdpersonal etc. utan att missförstånd uppstår.
Viktiga egenskaper i arbetet som personlig assistent är att du är noggrann, ansvarsfull och försöker komma med lösningar. Ibland kan du behöva läsa av brukarens behov och önskemål utan att de är uttalade så lyhördhet och förståelse för hens behov är högt prioriterade egenskaper.
Du är lugn och empatisk, ser möjligheter samt att du är duktigt på att vid behov uppmuntra och motivera assistansanvändaren till olika aktiviteter. När stressiga situationer uppstår är det viktigt att du är stabil och kontrollerad. Du har en positiv attityd till ditt arbete och kan kommunicera på ett tydligt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetsuppgifter
Under din arbetsdag hjälper du assistansanvändaren med allt som hen själv inte klarar av, utifrån beviljad insats. Du hjälper till med förflyttningar och stöttar hen i alla aktiviteter, allt från hushållsuppgifter till hjälp med personlig hygien. Insatserna utgår från brukarens behov och önskemål. Vidare kan vissa brukare behöva stöd i kommunikationen och i samverkan med hens kontaktnät. I arbetet ingår även att föra dokumentation, rapportera tillbud och avvikelser och hos vissa brukare utföra delegerade arbetsuppgifter (t.ex. delegering och egenvård).
I rollen som personlig assistent är din arbetsplats var assistansanvändaren än befinner sig. Det kan vara i hemmet och vid olika aktiviteter utanför hemmet.
Övrigt
B-körkort är meriterande och hos vissa brukare ett krav.
Arbetstiderna varierar mellan brukarna men behoven är överlag förlagda till dagar, kvällar, nätter (väntetid, f.d. jourtid, kan förekomma) och helger.
Urval och tillsättning av tjänsterna sker löpande.
Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige.
Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.
Maila oss ditt CV och personliga brev redan idag så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda just dig.

Ansök nu

Personliga assistenter till Holmsund

Personlig assistent
Läs mer Mar 15
Om företaget
Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Om tjänsten:
Timanställning. Arbetspassen är fördelad dagar ,kvällar och helger.
Om brukaren:
Jag är en kvinna i 70-årsåldern som söker fler kvinnliga assistenter till mitt härliga team. Jag är en glad person och tycker om personer som kan kommunicera och hålla samtal vid liv.
Då jag lever ensam i en lägenhet Holmsund och arbetstiderna varierar (dag, kväll, och helger) är det därför en fördel om du bor i Holmsund eller har tillgång till bil.
Om dig:
Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg men det är inget krav. Du är noggrann, lyhörd och ansvarsfull. Assistans uppdraget är betydelsefull och ställer krav på att du är empatisk, förstår andra människors behov, försöker komma med lösningar i arbetet och ser möjligheter.
Övrigt
Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personliga assistenter till Holmsund

Personlig assistent
Läs mer Mar 12
Om företaget
Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Om tjänsten:
Timanställning. Arbetspassen är fördelad dagar ,kvällar och helger.
Om brukaren:
Jag är en kvinna i 70-årsåldern som söker fler kvinnliga assistenter till mitt härliga team. Jag är en glad person och tycker om personer som kan kommunicera och hålla samtal vid liv.
Då jag lever ensam i en lägenhet Holmsund och arbetstiderna varierar (dag, kväll, och helger) är det därför en fördel om du bor i Holmsund eller har tillgång till bil.
Om dig:
Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg men det är inget krav. Du är noggrann, lyhörd och ansvarsfull. Assistans uppdraget är betydelsefull och ställer krav på att du är empatisk, förstår andra människors behov, försöker komma med lösningar i arbetet och ser möjligheter.
Övrigt
Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent till kund i centrala Umeå

Personlig assistent
Läs mer Mar 7
Om företaget
Vi är ett familjärt assistans bolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har funnits i 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Vi söker nu kvinnliga assistenter till en av våra brukare i Umeå
Om tjänsten
Timanställning Arbetstiderna varierar mellan dag och kvällspass på vardagarna , ibland helger.
Om brukaren
Jag är en 45 årig kvinna med ledgångsreumatism. Jag bor tillsammans med min sambo och vårt barn på 7 år. Jag behöver hjälp med allt i vardag, därför är det ett stort plus om du också är van och trivs med att arbeta med barn. Som person är jag glad, utåtriktad, positiv, ganska envis och pedantisk. Några av mina största intressen är allt inom mode, inredning, samt att rita och måla.
Vi har stuga uppåt i Norrland och försöker åka dit så ofta vi kan därför är det bra om du vid behov har möjlighet att följa med på resan.
Om dig
Det är meriterande om du har erfarenhet av jobb inom vård och omsorg men det är inget krav. Du är noggrann, lyhörd, ansvarsfull, flexibel och möjlighet att kunna rycka in vid behov. Assistansuppdraget är betydelsefullt och ställer krav på att du är empatisk och förstår andra människors behov och jag ser gärna att du kan komma med egna initiativ.
Det är ett krav på att du har körkort, vana att arbeta med barn och trevligt om du behärskar det finska språket. Vi har djurallergiker i vår familj och kan därför inte ta emot ansökningar specifikt av kattägare.
Övrigt
Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om du som kandidat går vidare i processen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige.
Bakgrundskontroller kan förekomma i våra rekryteringar och polisutdrag (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) begärs alltid ut vid anställning hos minderårig.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu