Umeå: Diamax söker telefonsäljare till Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Diamax söker telefonsäljare till Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu telefonsäljare till Diamax i Umeå, där du kan komma att få jobba som försäljare riktad mot Telia och deras kunder. Här kommer du till ett företag där du får lära dig spetskompetens inom försäljning över telefon. Du behöver ingen tidigare erfarenhet utan vi söker dig som är motiverad att lära dig försäljning och vill arbeta på ett företag med hjälpsamma kollegor som har roligt tillsammans! Diamax är ett företag som värnar om alla kollegors sammanhållning, och har regelbundna AW´s och aktiviteter. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Diamax jobbar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken i en mängd olika branscher. För denna roll krävs igen tidigare erfarenhet, varken av arbetslivet eller av säljyrket, utan du kommer få en gedigen säljutbildning på plats. Detta är det perfekta första jobbet efter gymnasiet eller för dig som redan har arbetslivserfarenhet men vill testa på säljyrket. Då din introduktionsutbildning är färdig har din utveckling bara börjat. Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen och kommer alltid kunna få stöttning och tips från dina härliga kollegor.

Du erbjuds


* Stimulerande arbete i en härligt team
* Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning
* En fast lön med ett utarbetat bonussystem som är provisionsbaserat
* Friskvårdsbidrag


ARBETSUPPGIFTER
Efter din introduktion kommer du att börja ta dina första samtal. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av:


* Utringade försäljning
* Mötesbokning


När du har blivit bekväm i rollen finns det utvecklingsmöjligheter till ytterligare arbetsuppgifter!

VI SÖKER DIG SOM
Det viktigaste är dina personliga egenskaper och inte dina erfarenheter. Vi söker personer som värdesätter utveckling och är intresserade av försäljning. Personer som vill arbeta på ett företag där man har roligt med kollegorna. Det enda kravet är att du skriver och talar svenska obehindrat.

Som person ser vi att du...


* Är ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Har personlig mognad


Övrig information


* Start: November
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Diamax önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Diamax består utav två likartade kontor med belägring i Umeå och Skellefteå. I respektive stad sitter vi centralt och unikt för oss är att många av våra medarbetare stannar hos oss i många år, vilket kan ses som ovanligt i säljbranschen och vi ser det som ett kvitto på att vi gör saker rätt. Vi sitter i moderna lokaler och vi sysselsätter i dagsläget ett 55-tal personer totalt. Sedan starten 2011 kan vi vara stolta över – både flertalet långa samarbeten inom såväl telemarketing, kundservice och besöksbokning, men också över den fantastiska personal som år efter år hjälper till att skapa en utvecklande och familjär arbetsplats. Läs mer påDiamax.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Telefonförsäljare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Telefonförsäljare.

Sommarjobba och få utbildning och erfarenhet samtidigt!

Läs mer Apr 11
Sugen på att sommarjobba men samtidigt skaffa dig gedigna erfarenheter och som du har nytta av i framtiden!? Eller så kanske du tar studenten och vill få chansen att via sommarjobbet få ett roligt jobb på heltid till hösten!? Kolla hit!
 
Vi erbjuder dig som söker sommarjobb - inte bara ett jobb, utan lärorika och framför allt roliga veckor på Umeås trevligaste arbetsplats. Vi sitter i moderna lokaler i Umeå där vi - via telefon, agerar återförsäljare åt flertalet nationellt välkända varumärken. För dessa företag tillhandahåller vi skräddarsydda tjänster och produkter. Vi vill inte bara ge dig ett sommarjobb, utan vi vill ge dig en upplevelse där du både lär dig saker, har trygga anställningsvillkor och framför allt - har roligt på jobbet!
I år erbjuder vi sommarjobb under en period som är 5 veckor och vi vill att du som söker ska ha möjlighet att jobba hela perioden.
 
Som sommarjobbare hos oss får du:
- 5 veckors sommarjobb, 
- Fast lön, plus bonus.
- Säljutbildning och coachning
- Ett rejält utökat CV
- Möjlighet till fortsatt anställning
 
Dina tidigare erfarenheter är av mindre betydelse - är du taggad på att sälja, ödmjuk inför uppgiften och har en gnutta "norrländskt sunt förnuft" i dig så är det gott nog. De enda förkunskapskrav vi har är att du behärskar svenska språket bra i tal och skrift, resten sköter vi! Vi tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar vi att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna om läget tillåter) stannar gärna kvar för en turnering i NHL eller bara har en trevlig stund tillsammans.
Det finns goda möjligheter att fortsätta arbeta extra under terminerna efter sommaren, eller få en heltidsanställning om du är färdig med gymnasiet.
 
Period:
Sommarjobbet sträcker sig mellan: 
17 Juni - 19 Juli (V.25-29)
mån-fred, 09.45-18.00 (lunch samt middags-rast)
(start 17 juni, kl 09.45), 
Fast lön för hela sommarjobbsperioden: 16000:-  (ink semesterersättning) + bonus 
Ansök så snart som möjligt, Vi hanterar inkomna ansökningar löpande. Vid frågor är det enklast att kontakta oss på rekrytering@diamax.se.
Välkommen!



Vi är ett stort litet företag. Vi är närmare 30 kollegor i Umeå, men alla känner alla. Vi har en platt liten organisation, men kan ändå erbjuda alla tänkbara typer av callcentertjänster från våra kontor i Umeå och Skellefteå. Sedan 2011 har vi dessutom byggt upp spetskompetens inom Innesälj, Svarsservice, Winback och Säljande Kundtjänst.

Ansök nu

Säljare för Skellefteå Kraft, med kontor i Umeå (lönespann 24.000-43.000)

Läs mer Dec 5
Vi utökar vår produktion för Skellefteå Kraft och söker därmed en person som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service, med goda löneförutsättningar. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsliv där arbete sker både på arbetsplatsen och på distans och vi har precis flyttat in i nyrenoverade lokaler högst upp på 10:e våningen i Thulehuset med fantastisk utsikt över älven.

Om tjänsten

Tjänsten innebär försäljning av Skellefteå Krafts elavtal via telefon, till noggrant selekterade hushåll. Vi har i dagsläget ett befintligt team om 15 personer, med en stor variation på ålder, kön och bakgrund. Teamet är vana att arbeta självständigt samtidigt som teamkänslan alltid är närvarande.

Arbetet sker under kontorstider, måndag till fredag. På helgerna ägnar vi oss åt återhämtning och personliga intressen.

Vårt lönesystem gör att din drivkraft och din färdighet kommer att påverka ditt lönekuvert. Vi arbetar efter ett provisionssystem vilket gör att ditt arbete har direkt påverkan på din lön. För att du ska känna dig trygg har du även en garanterad månadslön.

Online har kollektivavtal med Unionen.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar.
Du passar väl in i ett arbetslag som är vant att arbeta självständigt och tar ansvar för sitt arbete.

Du är inte rädd för att ta för dig samtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet inom arbetslivet, gärna inom service- och försäljningsbranschen. Erfarenhet inom ledarskap är meriterande.

Du har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Sök tjänsten

Det absolut viktigaste för oss är vem DU är som person och är positiv till försäljning och service. Även om du ännu inte har tidigare erfarenhet är du välkommen att söka tjänsten.

Intervjuer sker löpande.

Om Online

Online är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.

Ansök nu

Säljare för Skellefteå Kraft, med kontor i Umeå (lönespann 24.000-43.000)

Läs mer Feb 2
Vi utökar vår produktion för Skellefteå Kraft och söker därmed en person som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service, med goda löneförutsättningar. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsliv där arbete sker både på arbetsplatsen och på distans och vi har precis flyttat in i nyrenoverade lokaler högst upp på 10:e våningen i Thulehuset med fantastisk utsikt över älven.

Om tjänsten

Tjänsten innebär försäljning av Skellefteå Krafts elavtal via telefon, till noggrant selekterade hushåll. Vi har i dagsläget ett befintligt team om 15 personer, med en stor variation på ålder, kön och bakgrund. Teamet är vana att arbeta självständigt samtidigt som teamkänslan alltid är närvarande.

Arbetet sker under kontorstider, måndag till fredag. På helgerna ägnar vi oss åt återhämtning och personliga intressen.

Vårt lönesystem gör att din drivkraft och din färdighet kommer att påverka ditt lönekuvert. Vi arbetar efter ett provisionssystem vilket gör att ditt arbete har direkt påverkan på din lön. För att du ska känna dig trygg har du även en garanterad månadslön.

Online har kollektivavtal med Unionen.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar.
Du passar väl in i ett arbetslag som är vant att arbeta självständigt och tar ansvar för sitt arbete.

Du är inte rädd för att ta för dig samtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet inom arbetslivet, gärna inom service- och försäljningsbranschen. Erfarenhet inom ledarskap är meriterande.

Du har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Sök tjänsten

Det absolut viktigaste för oss är vem DU är som person och är positiv till försäljning och service. Även om du ännu inte har tidigare erfarenhet är du välkommen att söka tjänsten.

Intervjuer sker löpande.

Om Online

Online är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.

Ansök nu

Säljare på distans med erfarenhet av utringande telemarketing!

Läs mer Mar 11
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team!

Diamax fortsätter att växa och startar upp ett säljteam med möjlighet att arbeta på distans!

Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken samt välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Vi söker dig med minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet inom telefonförsäljning och som är redo för att ta steget in och bli en del av Diamax framgångsrika resa.

Din utveckling är deras framgång! Under din anställning kommer du att varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Du kommer hela tiden att få coachning, feedback och vidareutbildning för att fortsätta din utvecklingsresa, där det alltid är nära till nästa steg i karriären för den karriärsugne.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00.

Din profil
Vi söker dig som är seriös, resultatinriktad och har en grundläggande förståelse för utringande telemarketing med kunden i fokus. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är ansvarsfull och självgående där du är motiverad till att under din anställningstid hela tiden fortsätta utvecklas och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du värdesätter även ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
• Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av utringande telemarketing.
• Tillgång till egen dator + headset för att kunna utföra arbetet hemifrån.
• Goda kunskaper i svensk i såväl tal som skrift.
• Kunna uppge en referens som styrker tidigare erfarenhet och anställningskorrekthet.

Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning.

Om du tror att du passar hos Diamax kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med fantastiska kollegor, en fast lön med ett utarbetat bonussystem, kollektivavtal via Unionen, friskvårdsbidrag samt ett utvecklingsprogram där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.

I denna rekrytering samarbetar Diamax med StudentConsulting. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com. Varmt välkommen in med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Jobba som Telia-säljare på Diamax Business Group!

Läs mer Mar 18
Om Diamax

Diamax är ett norrländskt företag - vilket vi sätter stort värde i. Vi är trygga, genuina och rejäla och är dessutom bra på att prata för oss. Vi har funnits sedan 2011 och har sedan starten varit ett företag med familjär sammanhållning där vi sätter stort fokus på individuell utveckling och långsiktighet med alla anställda.   

Om Uppdraget

Från centrala Umeå jobbar vi som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. Diamax jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher där vi jobbar med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Vi jobbar både med försäljning mot privatpersoner och företag samt mötesbokning för flertalet nationellt starka varumärken, vilket ger en direkt trygghet för dig och kunden. Oavsett din tidigare erfarenhet så kommer du få en gedigen säljutbildning där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Hos Diamax blir man aldrig lämnad vind för våg utan vi finns med dig hela tiden! 

 

Just nu söker vi fler kollegor som ska få representera några av Sveriges starkaste varumärken för Telias räkning!   

 

Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos oss är det alltid nära till nästa steg i karriären då vi för den karriärsugne erbjuder en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet och rekryteringar till ledande befattningar sker alltid internt hos oss. Din utveckling är vår framgång!


Vad vi söker

För oss är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. Vi söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Vi tror att egenskaper som stämmer in på dig är öppenhet, driv och nyfikenhet. Vi tror att du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där vi har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad. Det enda förkunskapskrav vi egentligen har är att du behärskar det svenska språket mycket väl i både tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Vi tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar vi att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan hembakad kaka återfinns också i fikarummet.  Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna) stannar gärna kvar för att umgås, spela ett roligt spel eller för att utmana varandra i TV-spel.

Så om du tror att du passar hos oss så erbjuder vi dig:
- Stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp
- Delaktighet och gemenskap
- Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.
- Självklarheter som att du som anställd har en fast lön med ett utarbetat bonussystem
- Friskvårdsbidrag
- Sveriges absolut bästa arbetskollegor

Anställningen är i första hand på heltid. Arbetstider är Måndag till Fredag mellan 09:00-18.00.
Ansök så snart som möjligt, vi kommer att hålla intervjuer löpande med anställningsstart i slutet av april 2024.
För att vi ska gå vidare med din ansökan är det viktigt att du både skickar med personligt brev och CV.
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på rekrytering@diamax.se


Vi är ett stort litet företag. Vi är ett 30 - tal kollegor som sitter i Umeå, men alla känner alla. Vi har en platt liten organisation, där fokus ligger på att hjälpa dig utvecklas och på så sätt få nöjdast tänkbara kunder. Tillsammans har vi en vision och det är att erbjuda dig en trivsam, utvecklande och glädjefylld arbetsplats.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Mekanikkonstruktör till AFRY i Umeå!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Mar 20
Arbetar du redan som mekanikkonstruktör eller har precis tagit examen och vill ta nästa steg i karriären? AFRY växer och utökar teamet i Umeå! Här får du möjlighet att utvecklas i din roll och bidra med innovativa lösningar samtidigt som du får ett helhetsansvar för leveranser av teknikintensiva automationstjänster. Läs mer nedan om hur din framtida arbetsplats kan se ut!

OM TJÄNSTEN
Som mekanikkonstruktör inom Advanced Manufacturing, en del av Advanced Automation på AFRY kommer du att ingå i flera spännande projekt! På det nybyggda kontoret på Umestan sitter idag ett ca 180 tal medarbetare fördelade på olika våningsplan, där du kommer att tillhöra ett team på ungefär 35 personer i olika yrkesroller.

Inom Advanced Manufacturing hjälper utvecklingsteamet sina kunder med produktionslinor bestående av robotsystem, från koncept till slutförande med service och support. En stor del av arbetet innefattar även goda samarbeten så väl internt som externt för att lära och att dela med sig av kunskap.

Du erbjuds
- En stark kultur av att ha roligt på jobbet som präglas av kompetensutveckling
- Interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner
- Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar
- En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Medverka från ett tidigt skede vid idé- och konceptutveckling och kalkylering till konstruktion och installation i pågående projekt och helhetsleveranser till kund
* Arbeta med konstruktionsarbete inom allt från plast, finmekanik till specialmaskiner och tyngre konstruktioner
* Leda, driva och ansvara för den totala leveransen
* Arbeta i utvecklingsteam hos kund samt i projekt som bedrivs inhouse


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat en teknisk utbildning på högskolenivå inom relevant område, så som mekanik, maskinteknik eller produktutveckling
- Har goda kunskaper i Inventor
- Har kunskap i SolidWorks och Catia
- Har B-körkort, resor förekommer i tjänsten
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då språk används i det dagliga arbetet

Vi ser det som positivt att du trivs att arbeta med breda kontaktytor och samarbeten med kund och kollegor. AFRY värdesätter dina intressen för att utvecklas inom konstruktion- och produktionsutveckling och en vilja av att leverera goda resultat!

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självutvecklande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelerera omställningen mot ett hållbart samhälle! AFRY är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning.

Ansök nu

Är du utbildad Massör? Titta hit!

Massör/Massageterapeut
Läs mer Mar 9
Nu söker vi dig som är studerande och som vill arbeta extra som massör. I din roll kommer du att åka ut till företagskunder och ge dem massage på plats. Det ger dig möjlighet att träffa och knyta kontakt med olika kunder, vilket är perfekt för dig som vill skaffa meriterande erfarenhet inom kundkontakt. Urval till tjänsten sker löpande så ansök till rollen redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Team Ulrika massörs räkning en högskolestudent som vill arbeta som massör vid sidan av studeierna. Arbetet kommer vara förlagt under eftermiddagar på Onsdagar med möjlighet att jobba mer om du har tid. Som massör kommer du att arbeta ute hos egna företagskunder. Din närmaste kontaktperson är Ulrika, ägaren av Team Ulrika Massör, hon kommer att bistå dig med arbetströja och massagebänk. Tjänsten är till för dig som vill skaffa värdefull arbetslivserfarenhet av att arbeta som massör. I arbetet träffar du många kunder och tjänsten är ett perfekt sätt för dig att samla meriterande erfarenhet inom kundkontakt.

Du kommer att vara anställd av oss på Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund under terminerna. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande med minst 1 år kvar av dina studier
- Har läst en massageutbildning alternativt läser ett program där kurs i massage ingår

Det är meriterande om du:
- Har körkort och tillgång till egen bil
- Erhåller erfarenhet av liknande arbete

Som person är du:
- Serviceinriktad
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studenter se hit! Spännande extrajobb som säljare!

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Mar 28
Vi på Academic Work söker i samarbete med plattformen Go Tellus en student till rollen som säljare. Har du ett brinnande intresse för försäljning, marknadsföring och kommunikation? Då kan det här vara rollen för dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
GoTellus är en innovativ plattform där fokus är att ta itu med klimatfrågor och skapa en hållbar framtid för vår planet. Här möts passionerade individer för att göra en verklig inverkan. Plattformen främjar samarbete och kunskaps delning med målet att påverka ledare och driva positiv förändring.

Som säljare kommer du ha uppdraget att bygga upp ett nätverk av engagerade medlemmar inom hållbarhetsfrågor. I uppdraget kommer man att marknadsföra plattformen och nätverket samt teckna medlemskap. I rollen ingår även arbete med digital marknadsföring och kommunikation samt arbete med potentiella partners inom sponsring samt digitala events.

Du erbjuds ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier då du själv planerar och strukturerar upp din arbetstid.
Till en början kommer du att arbeta som konsult via Academic Work med goda möjligheter till en övergång om alla parter är nöjda med samarbetet.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student och har minst 1 år kvar av dina studier på universitet
- Har ett brinnande intresse för försäljning marknadsföring och kommunikation.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning.
- Obehindrat kan uttrycka dig på engelska i tal och skrift då språket kommer att användas i det dagliga arbetet med marknadsföring och kommunikation av plattformen.
- Har goda datakunskaper i huvudsak inom digital mötesteknik.

Det är meriterande om du har ett starkt engagemang och intresse i hållbarhetsfrågor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nätverkande
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Extrajobba som redovisningsassistent på JOBmeal!

Redovisningsassistent
Läs mer Mar 19
Är du student och ute efter ett meriterande extrajobb? På JOBmeal i Umeå får du en chans att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och administration. Här blir du en del av ett mindre team där du får ta egna beslut, stort ansvar och jobbat mot givna deadlines. Perfekt för dig som vill se hur en ekonomiavdelning fungerar och vill jobba extra vid sidan av dina studier! Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu dig som vill arbeta som redovisningsassistent på JOBmeal. På kontoret i Umeå sitter idag ett tjugotal kollegor och du blir en del av ett team med tre kollegor på hel- och deltid på där du kommer att stötta upp ca två dagar i veckan under terminerna. Arbetet kommer att ske på kontoret och under kontorstider i första hand, och du kommer att jobba deltid fram till sommaren för att sedan fortsätta på deltid vid sidan av dina studier när skolan börjar igen.

Du erbjuds
- Ett meriterande extrajobb inom ekonomi och administration
- Att bli en del av en litet team där du får stort ansvar och insyn hur det fungerar på ekonomiavdelning, med fokus inom leveransreskontra

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ha helhetsansvar för bolagets P2P-process
* Lägga upp en leverantör till betalning av leverantörsfakturor
* Säkerställa administrationen och konteringen av leverantörsfakturor
* Stötta kollegor med frågor kring leverantörsfakturor och inköpsordrar
* Övriga ekonomirelaterade och administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning och har minst 2 år kvar av dina studier
- Har möjlighet att jobba flexibelt två dagar i veckan under terminerna, du kommer att jobba deltid nu under våren men även i höst och framåt
- Kommunicerar väl i tal och skrift på svenska. Detta är ett krav för tjänsten då all dokumentation och kommunikation internt sker på svenska

Meriterande för rollen är om du har erfarenhet från en administrativ roll sen tidigare eller om dina studier har inriktning mot ekonomi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vill du arbeta inom elkraft? Vattenfall söker tekniker till Umeå!

Elkrafttekniker/Distributionstekniker
Läs mer Jan 25
Vill du vara med och utveckla framtidens energilösningar? Vi söker för Vattenfalls räkning en elkraftstekniker till Umeå med känsla för samarbete och ett tekniskt intresse. Här blir du en del i ett av Sveriges ledande bolag inom energi och elkraft där du kommer att arbeta i olika projekt med att säkerställa en trygg elleverans till Vattenfalls kunder! Läs mer och ansök idag, urval sker löpande!



OM TJÄNSTEN

Vattenfall Services Nordic AB erbjuder dig möjligheten att bli en del av en företagskultur som präglas av säkerhet-och entreprenörsanda. Kreativitet, självständighet och säkerhet ligger i centrum i arbetet hos Vattenfall, där du får vara med och påverka Sveriges energi-infrastruktur och får möjligheten att utvecklas inom flera teknikområden.

I rollen som elkraftstekniker kommer du främst att arbeta med låg- och mellanspänning i olika former av projekt och byggnationer tillsammans med kollegor internt samt externa parter med olika ansvar i projektgruppen. De vanligaste typerna av projekt är luftledningsnät, jordkabelnät och nätstationer men även mot kunder inom gruv/tillverkningsindustrier.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera och förstå tekniska beskrivningar
* Montage och skarvning samt provning av kabel- och luftledningsnät
* Montage av kabelskåp och nätverksstationer
* Genomförande av säkerhetsmedvetna åtgärder och beteenden för att säkerställa en säker arbetsplats och trygg elleverans
* Upprätthålla hög kvalitet i arbetet för både kollegor och projektet som helhet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en el-teknisk gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning inom eldistribution eller motsvarande erfarenhet från arbetslivserfarenhet
- Är flexibel då resor och övernattningar kan förekomma i arbetet
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då båda språk förekommer i arbetet
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Utbildning inom ESA, arbete på väg, HLR samt arbete på hög höjd

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Innovativ
- Kvalitetsmedveten
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vill du påverka framtidens samhälle? Projektingenjör inom Infrasystem!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Mar 7
Har du en examen inom elteknik, energi eller liknande och vill bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker dig som har talang för koordinering, vana att jobba administrativt och har ambitionen att utvecklas som projektingenjör! Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar projektledare med projekt inom vägbelysning, el, drift, pumpanläggningar och mycket mer. Vi söker en projektingenjör till avdelning Underhåll. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig om projekt inom infrasystem och därför krävs ingen tidigare arbetslivserfarenhet för att komma in i tjänsten.

Du erbjuds
- Ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap, excel och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande och om våra konsulters upplevelse av att arbeta på Trafikverket här.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer att arbeta nära och direkt under en projektledare med en stor bredd och variation i dina arbetsuppgifter där du snabbt får möjligheten att ta eget ansvar. Detta gör att din vardag kommer präglas av frihet under ansvar. Du kommer till exempel att:
* Stödja i administration, ekonomi, planering, genomförande och uppföljning avseende tid, kostnad, innehåll, riskhantering, kvalitet för ett eller flera projekt.
* Andra arbetsuppgifter är att stötta projektledaren i interna och externa kontakter till exempel med konsulter, entreprenörer, kommuner, allmänheten och projektets andra intressenter.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en högskoleutbildning om 180hp inom elteknik, energi alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant för uppdraget
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken
- Innehar B-körkort

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av arbete som elektriker eller montör


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående

Övrigt information:


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå eller Luleå
* Resor i tjänsten kan förekomma där du är ute på fält


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu