Umeå: Verkställande direktör till Övik Energi

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verkställande direktör till Övik Energi i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-31 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och utveckla framtidens Örnsköldsvik?
Övik Energi är en del av ett hållbart växande Örnsköldsvik, där vi strävar efter att vara en viktig och efterfrågad resurs. Vi erbjuder en arbetsplats med moderna och spännande arbetsuppgifter där engagerade medarbetare, aktivt bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Bolaget har siktet inställt på att vara klimatneutrala i den egna verksamheten redan år 2025. Vi söker nu en entusiasmerande, teknik- och kundfokuserad vd som har förmåga att ytterligare tydliggöra vår roll som samhällsaktör för att driva på utvecklingen av framtidens Örnsköldsvik.
Din roll som vd hos oss
Som vd för Övik Energi är du bolagets högsta chef och ytterst ansvarig för att leda och utveckla verksamheten. Du arbetar med stort eget ansvar och leder bolaget med fokus på det uppdrag som styrelsen, och ytterst ägaren. Du arbetar målinriktat för att skapa en verksamhet som värdesätter kostnadseffektivitet, kvalitet och kundtillfredsställelse. Du förväntas dessutom, att med stort omvärldsintresse, ta del av innovativa lösningar och perspektiv, dela med dig och verka för samverkan inom kommunkoncernen och samarbeten med andra aktörer. Till din hjälp har du drygt 130 medarbetare varav sju direktrapporterande. Placeringsort är Örnsköldsvik och vd rapporterar till Övik Energis styrelse och dess ordförande samt ingår i kommunkoncerns ledningsgrupp.
Dina kvalifikationer
Du har flerårig ledarerfarenhet som inkluderat resultat- och budgetansvar samt utveckling och uppföljning av andra ledare mot strategiska mål. Vi ser med fördel att du har relevant universitetsexamen eller motsvarande kunskapsnivå. Du har goda erfarenheter av att leda och driva förändringsarbete, även tillsammans med andra intressenter. För att lyckas tror vi att det är viktigt med kunskap om svensk energimarknad och intresse för förnybar energi. Kanske har du tidigare branscherfarenhet från energi, fibernät eller industri. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift och det är meriterande om du även gör det på engelska. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass genomförs även säkerhetsprövning innan beslut om anställning kan fattas.
Är du den vi söker efter?
Ditt ledarskap bygger på tillit, delaktighet och tydlig kommunikation. Du har ett stort intresse av att driva långsiktigt förändringsarbete, samt förmåga att motivera och få förtroende genom att ta till dig av olika perspektiv både internt och externt. Du har ett affärsmässigt och strategiskt tankesätt där innovativa lösningar samt insikt från omvärld och branschnätverk tas i beaktande, även på ett operativt plan. Du har ett väl utvecklat kund- och miljöfokus med stark vilja att bidra och dela med dig i syfte att bidra till att skapa framtidens Örnsköldsvik.
För mer information kontakta:
Clas Engström, styrelseordförande, 070-680 80 09
Pär Lindberg, vd Rodret i Örnsköldsvik AB, 070-601 87 43

Sista ansökningsdag är söndag den 27 november 2022
Övik Energi samarbetar med Vedea rekrytering och Åsa Holmström, 072-050 52 80.
Välkommen med din intresseanmälan märkt Övik Energi via www.vedea.se/CV
Övik Energi som organisation
Vår vision är att vara det moderna och inspirerande bolaget för samarbeten och leveranser av framtidens lösningar. Vi erbjuder elavtal, eldistribution, fjärrvärme, fjärrkyla, processånga, fibernät och energitjänster – allt med 100% förnybar el och lokal driftsäker energi som produceras här i Örnsköldsvik. Övik Energi står inför spännande och intressanta utmaningar med en energibransch som nu är i stark förändring. Där spelplanen och villkoren ständigt ändras utifrån faktorer som teknisk utveckling, digitalisering och hållbarhet. Övik Energi Nät AB är ett helägt dotterbolag. Övik Energi AB sysselsätter drygt 130 personer och ägs till 100 procent av Rodret i Örnsköldsvik AB som i sin tur ägs av Örnsköldsviks kommun. Läs mer om oss via www.ovikenergi.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Umeå som Verkställande direktör.

VD till Umeå Parkerings AB

Läs mer Sep 18
Framtidens Umeå utvecklas i snabb takt, med helt nya möjligheter för både människor och företag. En levande och växande stad, som så många som möjligt ska kunna ta del av på sina egna villkor. Det är bland annat därför vi på Upab finns till. För att göra Umeå tillgängligt.
Då nuvarande vd inom kort kommer att påbörja en ny tjänst inom kommunkoncernen söker vi hennes efterträdare i form av en affärsmässig, modern ledare med starkt intresse för hållbar samhällsutveckling.
Ditt nya arbete
I uppdraget som vd leder och driver du verksamheten mot de övergripande målen som styrelse har satt. Du arbetar omvärldsbevakande och ansvarar för att verksamheten arbetar på ett hållbart och kundorienterat sätt samt hela tiden är i framkant inom modern teknik. Du är övergripande ansvarig för att skapa en organisation som tillfredsställer krav och behov från kunderna, medarbetarna och ägarna. Utöver övergripande ansvar för verksamhet och personal arbetar du aktivt med de olika kommunala bolagen och de kommunala förvaltningarna till exempel i olika hållbara stadsutvecklingsprojekt. Till din hjälp har du 25 medarbetare varav tre underställda chefer samt en person i stabsfunktion. Dina kontaktytor är koncern-vd, de övriga koncernbolagen, ledningsgrupp, planeringsenheten på Umeå kommun samt styrelsen, som du även rapporterar till.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig ett sammanhang att tillsammans med andra positiva samhällskrafter bidra och arbeta för att göra Umeå tillgängligt på bästa möjliga sätt. Här ligger digitalisering och teknisk utveckling högt på agendan och vi är en viktig kugge mellan kommun och näringsliv, bland annat genom aktivt deltagande i olika hållbara stadsutvecklingsprojekt. Som vd för Upab får du vara med och påverka hur framtidens Umeå utvecklas med nya möjligheter för både människor och företag. Allt i en levande och växande stad, som så många som möjligt ska kunna ta del av på sina egna villkor.
Dina kvalifikationer
Du har mångårig erfarenhet av kvalificerat och strategiskt ledarskap där ekonomiskt resultatansvar har ingått. Vi ser gärna att du har relevant akademisk examen. Du bör ha god förhandlingsvana, och har du dessutom erfarenhet av samhälls-/stadsplanering ser vi det som starkt meriterande. Du får gärna ha tidigare vd-erfarenhet samt god förståelse från politiskt styrd verksamhet.
Som ledare är du trygg, målinriktad och förtroendeingivande med förmåga att få människor att växa. Du är relationsinriktad och öppen för samverkan mellan de olika kommunala bolagen och de kommunala förvaltningarna. Självklart är du både affärsmässig och utvecklingsorienterad.
Din ansökan
Umeå Parkerings AB samarbetar i denna rekrytering med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-05 05 280. Det går även bra att kontakta styrelseordförande Mahmoud Chninou, 072-200 58 80 samt vd för Umeå kommunföretag AB, Fredrik Lundberg, 070-300 84 56. Du är välkommen med din intresseanmälan senast 15 oktober 2023 via www.vedea.se/CV. Ange Upab som referens.
Organisationsbeskrivning
Umeå Parkerings AB – Upab – bidrar till Umeås framtid genom att utveckla parkeringsmöjligheterna i samma takt som övriga staden växer. Umeå ska vara tillgängligt och tryggt. Vårt uppdrag är att prioritera besökande till centrala Umeå, vilket i förlängningen är bra för både privatpersoner och företagare. Tillsammans med andra positiva samhällskrafter arbetar vi för att målen ska förverkligas på bästa möjliga sätt. Många spännande och viktiga byggprojekt går helt enkelt inte att förverkliga om inte vi på Upab bygger nya parkeringar. Vi ägs av Umeå kommun, men förväntas inte vara vinstdrivande. Däremot behöver vi själva skapa ekonomiska resurser för att både driva våra befintliga parkeringar och fortsätta utveckla nya. Vi investerar varenda krona i Umeås framtid. Som kommunalägt bolag stannar pengarna i Umeå och främjar stadsutvecklingen. Besök gärna www.upab.se.

Ansök nu

VD/CEO till Intinor

Läs mer Sep 5
Intinor utvecklar produkter och lösningar för att sända högkvalitativ video över internet och firar 20 år av framgång i branschen 2023. Våra kunder är bland annat produktionsbolag, tv-hus och nyhetsmedia. Intinor är under året vinnare av Umeågalans teknik- och industripris och även prisat som Gasellföretag av Dagens Industri.
Läs mer på vår hemsida: www.intinor.com


Bli med oss i förverkligandet av vår vision om att erbjuda ”Den bästa helhetslösningen för video över internet”.
Vi söker en VD för vårt tillväxtföretag som just firat 20-årsjubileum. Vi söker dig som på ett engagerat sätt vill fortsätta vår tillväxtresa med målsättning att även bli Umeås bästa arbetsplats, nu när vår VD har beslutat sig för att lämna oss för eget företagande.
Vi är ett produktägande teknikföretag som driver omfattande egen produktutveckling, produktion, marknadsföring-försäljning och support. Vi har oftast nära och långvariga affärsrelationer i en växande och global bransch. Intinor gör redan skillnad varje dag med våra konkurrenskraftiga produkter för våra kunder och slutanvändare. Vi är väl positionerade för att fortsätta vår tillväxtresa och blir alltmer relevant för alla våra kunder globalt.


Ditt uppdrag:
Som VD har du det juridiska och operativa ansvaret att leda Intinor till den tillväxt och under de förutsättningar som ägarna preciserat i ägardirektivet. VD ska sköta bolagets löpande förvaltning enligt de riktlinjer och instruktioner som styrelsen lämnar.


Vem är du?
Vi söker dig som har intresse och erfarenhet av ledarskap, internationell sälj & marknadsföring men också företagsekonomi. Vi tror att du har erfarenhet från tidigare tillväxtresor i mindre eller medelstora produktägande företag. Din personlighet och erfarenhet är viktigare än din utbildning men vi ser gärna att du har en högskoleutbildning med lämplig inriktning. Det viktigaste är dock din personlighet som ledare och i våra affärer.


Vad kan vi erbjuda?
Vår vision är som sagt att erbjuda den bästa helhetslösningen för video över internet och som ny VD hos oss så finns det goda förutsättningar att fortsätta att leda vår tillväxtresa ut i Sverige, Europa och global där vi kan och vill vinna fler kunders förtroende.


Ansökan
Vi önskar din personligaansökan med ett personligt brev och CV till oss på e-postadressen rekrytering@intinor.se. För mer information eller frågor, kontaktar du Styrelseordförande Fredrik Jonsson på 070-560 56 16 eller fredrik.jonsson@intinor.se.


Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag dock senast 30 september 2023.

Ansök nu

VD Thorengruppen

Läs mer Sep 13
Om företaget
ThorenGruppen är ett familjeägt, norrländskt utvecklingsföretag grundat 1999 med huvudkontor i Umeå. Tillsammans med våra över 2300 engagerade medarbetare driver vi förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar på över 60 platser, som sträcker sig från Malmö i söder till Kiruna i norr. Vi omsatte år 2022/23 ca 2 mdr kronor.


Dina arbetsuppgifter
Då vår nuvarande VD ska övergå till att bli styrelseordförande så söker vi:
En strategiskt inriktad VD som ska leda företaget mot framtiden.

ThorenGruppen befinner sig i en utvecklingsfas, både organisatoriskt och verksamhetsmässigt, där vi förändras från ett familjeföretag till en professionell organisation på alla nivåer. Detta arbete kräver en ledare som har uthålligheten och drivet att verka i en värld av tydliga regelverk men också med stora möjligheter. Att verka som privat aktör inom en offentligt finansierad verksamhet ställer särskilda krav på dig som blivande VD.

Din profil
Du är en ledare med en gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap med framgångsrika resultat. Du har god erfarenhet av utbildningssektorn och har mångårig vana av att leda större organisationer. Du har en stor förmåga att bygga upp och upprätthålla förtroendefyllda samarbeten, såväl externt som internt. Som VD har du utifrån styrelsens riktlinjer och beslut det övergripande ansvaret att fortsätta utveckla, leda och säkerställa kvalitet och attraktivitet i allt vi gör.

Som VD har du helhetsperspektiv i en komplex verksamhet med flera utvecklingsmöjligheter. Vårt fokus är att driva attraktiva skolor och utbildningar med hög kvalitet och med goda studieresultat.

Din primära placeringsort är Umeå minst 3 dgr/vecka

I denna rekrytering samarbetar Thorengruppen med Clockwork Skolledare som hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chefsrekryterare, Andreas Krasser på tfn 070-8215332

Om oss
Clockwork Skolledare rekryterar och bemannar skolledare över hela Sverige.
Med stora upparbetade kandidatnätverk och fokus på hög kvalité har vi snabbt fått förtroende av Sveriges största utbildningsföretag och kommuner.

Vi är inte ytterligare ett bemanningsföretag, vi är Clockwork - och vi kan skola! Vi har själva bakgrund som skolledare, så när ni samarbetar med oss får ni all vår kompetens på köpet. Läs mer om vår resa: www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering

Ansök nu

VD Thorengruppen

Läs mer Sep 6
Om företaget
Då vår nuvarande VD ska övergå till att bli styrelseordförande så söker vi:
En strategiskt inriktad VD som ska leda företaget mot framtiden.
ThorenGruppen befinner sig i en utvecklingsfas, både organisatoriskt och verksamhetsmässigt, där vi förändras från ett familjeföretag till en professionell organisation på alla nivåer. Vi har bland annat påbörjat en intensivt arbete för att alla våra skolor och enheter ska hålla en hög kvalitet och attraktivitet. Detta arbete kräver en ledare som har uthålligheten och drivet att verka i en värld av tydliga regelverk men också med stora möjligheter. Att verka som privat aktör inom en offentligt finansierad verksamhet ställer särskilda krav på dig som blivande VD.

ThorenGruppen är ett familjeägt, norrländskt utvecklingsföretag grundat 1999 med huvudkontor i Umeå. Tillsammans med våra över 2300 engagerade medarbetare driver vi förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar på över 60 platser, som sträcker sig från Malmö i söder till Kiruna i norr. Vi omsatte år 2022/23 ca 2 mdr kronor.


Din profil
Vem söker vi?
Du är en ledare med en gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap med framgångsrika resultat. Du har en stor förmåga att bygga upp och upprätthålla förtroendefyllda samarbeten, såväl externt som internt. Som VD har du utifrån styrelsens riktlinjer och beslut det övergripande ansvaret att fortsätta utveckla, leda och säkerställa kvalitet och attraktivitet i allt vi gör. Har du erfarenhet av utbildningsbranschen är det meriterande.
Vill du ha en tuff men rolig utmaning, tveka inte att söka!


I denna rekrytering samarbetar Thorengruppen med Clockwork Skolledare som hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chefsrekryterare, Andreas Krasser på tfn 070-8215332

Om oss
Clockwork Skolledare rekryterar och bemannar skolledare över hela Sverige.
Med stora upparbetade kandidatnätverk och fokus på hög kvalité har vi snabbt fått förtroende av Sveriges största utbildningsföretag och kommuner.

Vi är inte ytterligare ett bemanningsföretag, vi är Clockwork - och vi kan skola! Vi har själva bakgrund som skolledare, så när ni samarbetar med oss får ni all vår kompetens på köpet. Läs mer om vår resa: www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering

Ansök nu

Vice vd till OK Västerbotten

Läs mer Sep 1
OK Västerbotten är marknadsledande i länet och även en av de största föreningarna i Sverige. Med service- och kundinriktade medarbetare bygger vi framtidens servicestationer på ett både samhälls- och klimatmässigt hållbart sätt. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, tillsammans för ett levande län.
Då vår nuvarande vd planerar att inom något år gå vidare, söker vi nu en vice vd som kan gå parallellt med henne, med en plan att sedan ta över som vd. Är du den marknadsinriktade ledaren som vill och har förmågan att fortsätta utveckla OK Västerbotten?
Vill du bidra till ett levande Västerbotten?
I din roll som vice vd kommer ditt huvudsakliga fokus vara att medverka och även aktivt bidra till att genomföra företagets framtida strategi – målet är att ställa om till mer hållbara alternativ, fortsatt vara marknadsledare inom drivmedel samt att förverkliga en omsättningsökning på 100 % för butik och tjänster. Som vice vd bidrar du till att driva och utveckla affärer, utvärderar resultat och sammanställer rapporter som visar på måluppfyllelse. Du förväntas dessutom initiera och medverka till värdefulla samarbeten samt hantera relationer med partners, leverantörer och säljare. Rollen kommer att anpassas och utvecklas över tid. Du utgår från HK i Umeå och arbetar nära ledningsgruppen och framför allt vd, som du även rapporterar till.
Vi erbjuder
OK Västerbotten har ett starkt och väletablerat varumärke i en levande bransch i ständig utveckling och förändring. Vi ligger i framkant med många delar inom ledarskap och organisationsutveckling och går ofta i bräschen inom OKQ8-kedjan. Vi kan erbjuda en fantastisk organisation med engagerade medarbetare som arbetar nära och prestigelöst med varandra och där kreativiteten flödar för att hålla Västerbotten levande.
Är du den vi söker?
Du har flerårig ledarerfarenhet som inkluderat att leda och följa upp en affärsverksamhet mot strategiska mål. Du har god ekonomisk förståelse genom tidigare erfarenheter av resultat- och budgetansvar, och vi ser gärna att du har även har erfarenhet av att leda andra ledare. Vi ser med fördel att du har en marknadsinriktad högskoleexamen. Du har dessutom goda erfarenheter av att driva förändringsarbete och är bekväm med att arbeta i digitala miljöer. Det är meriterande med erfarenheter från detaljhandeln. Framför allt bör du ha förståelse för varumärkets betydelse kopplat till affären och förmågan att se möjligheter med ägarformen. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift.
Du är en trygg, kommunikativ och tydlig ledare som inspirerar och skapar delaktighet. Ditt ledarskap är strategiskt är målstyrt och du har förmågan att växla och prioritera mellan de operativa och strategiska för att nå högt uppsatta mål. Du har integritet och bygger förtroende och långsiktiga relationer både internt som externt. Du ser möjligheter med en medlemsägd och ekonomisk förening och motiveras av att åstadkomma resultat och goda affärsrelationer.
Vår arbetsmiljö
Vi har en arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och även själv kunna påverka arbetsplatsens utveckling. Vi har ett gemensamt lean-baserat arbetssätt, kallat SMART, som alla stationer arbetar efter. Vi har även genomfört insatser för att stärka ledarskapet, utveckla ett mer kommunikativt och säljcoachande ledarskap samt skapa ledarteam som jobbar mer tillsammans. Vi tror att detta, utöver att göra oss mer hållbara på sikt, även skapar glädje och lönsamhet i våra verksamheter.
Din ansökan
OK Västerbotten samarbetar med Vedea rekrytering och Åsa Holmström, 0720-50 52 80. För mer information går det även bra att kontakta styrelseordförande Håkan Gustafsson, 070-686 15 52 samt vd Erica Lundgren, 070-108 07 76. Välkommen med din ansökan, märkt OK Västerbotten, senast den 24 september 2023 via www.vedea.se/CV.
OK Västerbotten
Vi är en lokal, kooperativ förening som underlättar för människor i rörelse och verkar för ett hållbart och levande län, från kust till fjäll. Föreningen har 21 bemannade stationer och 15 automatstationer och ägs av sina drygt 90 000 medlemmar. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, tillsammans för ett levande län. Besök gärna www.okvasterbotten.se för mer information.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Vedea AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Vedea AB .

Säljare inom Skog till Arevo AB

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 15
Arevo är ett utvecklingsdrivet företag med rötterna i banbrytande forskning om växters näringsupptag. Vi vill förändra hur jordens resurser används genom att möjliggöra mer hållbar och effektiv växtodling. Vår marknad växer och vi vill därför förstärka bolaget med en driven säljare inom Skog.
Arevo erbjuder
Hos oss blir du en del av ett team som vill göra skillnad för miljö och klimat genom att hjälpa kunder till mer effektiv och miljövänlig växtodling. Vi har en innovativ och inkluderande atmosfär där dina tankar och idéer kan få stort genomslag. Vi erbjuder utmanande arbetsuppgifter samt stort eget ansvar.
Ditt nya arbete som säljansvarig
I rollen som säljare driver du Arevos försäljning mot marknadsområdet Skog. Målet är att öka Arevos kundbas i Norden och Baltikum. Du bidrar aktivt att sälja in Arevos produkter till såväl Skogs som plantskolekunder och samarbete med närmsta chef utveckla vårt distributörsnätverk. Utöver att självständigt planera säljarbetet ingår även relaterad administration och rapportering. Rollen innebär en hel del resor och du får även möjlighet att delta på mässor och seminarier.
Du rapporterar till vd Niklas Åström och utgår från Arevo i Umeå alternativt från din bostadsort. Vi håller till i moderna och ljusa lokaler strax utanför stadskärnan.
Är du den vi söker efter?
Vi tror att du har en skoglig högskoleutbildning eller motsvarande och/eller några års skoglig yrkeserfarenhet. Du har några års erfarenhet av inköp och/eller försäljning. Kanske arbetar du idag som virkesinköpare. Rollen förutsätter flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
För att bygga upp ett bra förtroende gentemot skogsägare och distributörer behöver du vara kommunikativ, prestigelös och relationsinriktad. Du skapar goda relationer till både kunder och medarbetare. Du arbetar strategiskt och strukturerat med tydligt fokus på kundbehov och kundtillfredsställelse. För att lyckas i denna roll tror vi att det är viktigt att agera med självförtroende samt ha förmågan att ta egna beslut.
Arevo – vår verksamhet
Arevo erbjuder helt unika biostimulanter och växtnäringsprodukter som förenklar odling och gynnar hållbar tillväxt av plantor. Arevo har sin utgångspunkt i professor Torgny Näsholms banbrytande och prisbelönta forskning om hur växter kan använda sig av aminosyran arginin som naturlig kvävekälla. Våra miljövänliga produkter i arGrow-serien stimulerar rotbildning och tillväxt av livskraftiga plantor, ger lågt läckage av kväve och möjliggör god jordhälsa. Totalt har över 95 miljoner skogsplantor planterats och över 600 miljoner tall- och granplantor odlats med Arevos produkter. Utveckling pågår för fler arter inom skog, trädgård och jordbruk. Enkelt, effektivt och klimatsmart.
Arevo grundades 2015 som en avknoppning från SweTree Technologies och ägs idag bl.a. av Fort Knox, Navigare Venture, Industrifonden och Kempestiftelserna. Vår starkt växande marknad utgörs av skogsägare och odlare världen över. Läs gärna mer på www.arevo.se
Din ansökan
Arevo samarbetar i denna rekrytering med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det även bra att kontakta CEO Niklas Åström, 070-669 34 44. Välkommen med din ansökan märkt AREVO snarast och senast den 12 maj 2024 via www.vedea.se/CV.

Ansök nu

Trädgårdsmästare till Svenska kyrkan i Umeå

Trädgårdsmästare, anläggning
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar fler trädgårdsmästare till kyrkogårdsförvaltningen för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att bidra till utveckling utifrån de behov och krav som finns från medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som trädgårdsmästare ingår du i biträdande kyrkogårdschefs personalgrupp och är placerad i ett av våra tre arbetsområden där även en arbetsledare finns placerad. Tillsammans med arbetslaget genomför du den dagliga driften av kyrkogården.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Planera och delta i skötsel, underhåll och anläggningsarbeten på kyrkogården.
Tillsammans med arbetsledaren leda säsongspersonal.
Kapelltjänst, urnsättningar och gravvisningar.
Snöröjning och beskärning av buskar och träd.
Assistera vid gravgrävning och gravsättning.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du är utbildad trädgårdsmästare eller har motsvarande utbildning/erfarenhet. Du har goda kunskaper inom mark- och grönyteskötsel. Vi ser gärna att du har god datorvana och kunskap i att hantera administrativa uppgifter. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska är en fördel.
Du är engagerad och samarbetsinriktad med god förmåga att leda och fördela arbete utifrån aktuella förutsättningar. Du är även kommunikativ och lyhörd inför olika perspektiv och söker lösningar på ett innovativt och nyskapande sätt. Du har god förmåga att prioritera och planera det arbete du är ansvarig för. För att lyckas bör du dessutom vara bekväm med att möta människor i svåra situationer.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Trädgårdsmästare som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

Biträdande kyrkogårdschef till Svenska kyrkan i Umeå

Chef inom kyrkogårdsförvaltningen
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar biträdande kyrkogårdschef, vilket är en ny lednings-/chefstjänst för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att driva utveckling och förändring utifrån de behov och krav som finns från staten och medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som biträdande kyrkogårdschef för Svenska Kyrkan i Umeå kommer du tillsammans med kyrkogårdschef att ha det övergripande ansvaret för att kyrkogårdsförvaltningen når de mål som formuleras av lagstiftare samt verksamheten. Biträdande kyrkogårdschef har personalansvar för ca 20 medarbetare. Utöver arbetsledarna och trädgårdsmästarna för resp. kyrkogårdsområde, ingår även driftssamordnare, landskapsingenjör, GIS-ansvarig, fastighetstekniker, maskinförare samt sex administratörer i personalgruppen.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Biträder kyrkogårdschef och går in som tillförordnad vid ledigheter.
Budget- och personalansvar.
Planerar arbetet utefter framtida behov samt arbetsleder administrationen.
Förse gruppen med aktuell information och verka sammanhållande för organisationen.
Arbetar utifrån personalgruppens behov med förändrings- och utvecklingsarbeten.
Bistå kontraktet utifrån eventuella behov.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du har relevant högskoleutbildning samt flerårig ledarerfarenhet som inkluderat strategiska frågor som rör styrning och ledning av en organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet från verksamheter med inslag av regulatorisk styrning samt påvisat intresse och/eller yrkeserfarenhet från den gröna sektorn. Då du kommer att arbeta med myndighetsutövning och upphandlingar är det viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna att du dessutom har goda kunskaper i engelska.
Du är en kommunikativ och engagerad ledare som med lyhördhet tar tillvara medarbetarnas kunskaper och vet hur du ska motivera dina medarbetare. Du inger förtroende och har förmågan att skapa goda relationer både inom och utanför organisationen. Utöver att du är kundorienterad och värdesätter vikten av ordning och reda har du dessutom förmåga att alstra nya idéer och infallsvinklar för att hitta bästa lösningen framåt.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Bitr. kyrkogårdschef som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

Arbetsledare till Svenska kyrkan i Umeå

Chef inom kyrkogårdsförvaltningen
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar fler arbetsledare till kyrkogårdsförvaltningen för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att bidra till utveckling utifrån de behov och krav som finns från medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som en av tre arbetsledare rapporterar du till biträdande kyrkogårdschef. Tillsammans med stödfunktionerna planerar du driften och samordnar fördelningen av resurser och tid till aktuella projekt. I rollen som arbetsledare kommer du att ha ansvar för att leda och fördela arbetet på kyrkogårdarna.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Leder arbetet utifrån vård-, underhåll- och skötselplaner.
Rekrytering av samt budget- och ledningsansvar för säsongsanställda.
Ansvar för inköp till verksamheten; beställning av växter för service och underhåll.
Skötsel, drift och underhåll av grönytor.
Kapelltjänst, urnsättningar och gravvisningar.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du har gymnasiekompetens samt erfarenhet av arbetsledning och/eller projektledning. Du bör även ha erfarenhet av markanläggning och/eller grönyteförvaltning. Vi ser gärna att du har god datorvana och kunskap i att hantera administrativa uppgifter. Du har B-körkort och det är meriterande om du även har BE-behörighet. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska är en fördel.
Du är driven och beslutsam med förmåga att leda och fördela arbete utifrån aktuella förutsättningar. Du är även kommunikativ och lyhörd inför olika perspektiv och situationer. Du har dessutom god förmåga att prioritera och planera det arbete du är ansvarig för. För att lyckas bör du vara bekväm med att möta människor i svåra situationer samt visa gott omdöme även i stressiga situationer.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Arbetsledare som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

Driftsamordnare till Svenska kyrkan i Umeå

Chef inom kyrkogårdsförvaltningen
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar driftsamordnare, vilket är en ny ledningstjänst för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att bidra till utveckling och förändring utifrån de behov och krav som finns från staten och medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som driftsamordnare i Umeå pastorat samordnar du fördelningen av resurser och tid till olika projekt tillsammans med arbetsledarna och stödfunktionerna på kyrkogårdarna. Du samordnar aktuella upphandlingar och tillsammans med övriga medarbetare bidrar du till kontinuitet så väl som förnyelse och driver utvecklingsarbete baserat på hållbarhets- och framtidfokus. Du är underställd biträdande kyrkogårdschef och ingår i stödfunktionsgruppen tillsammans med övriga stödfunktioner som GIS-ansvarig, landskapsingenjör, administration och fastighetstekniker. Du är med i ledningsgruppen och har även egna möten för att sammanställa kyrkogårdarnas behov.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Samordnar stödfunktionsgruppen.
Projektera genomförande av förändrings- och förbättringsarbeten.
Budget för underhåll och investeringar
Upphandlingar, löpande besiktningar av projekt och tidplaner gentemot entreprenörer
Beställa växtmaterial utifrån kyrkogårds önskemål, besikta inköpta växtmaterial samt reklamera vid behov.
Kontakt med Länsstyrelsen och antikvarie, följa upp och redovisa projekt till Länsstyrelsen.
Stöd i kontraktet.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskapsnivå samt erfarenhet av arbetsledning och projektledning. Du har goda kunskaper inom markanläggning samt erfarenhet av upphandling gärna med AMA som grund. Det är meriterande om du dessutom har goda kunskaper beträffande grönyteförvaltning och växtkännedom. Tjänsten kräver B-körkort och det är meriterande om du även har BE-behörighet. Du bör ha god datorvana och kunskap i att hantera administrativa uppgifter samt god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna att du dessutom har goda kunskaper i engelska.
Du är en kommunikativ och engagerad ledare som med lyhördhet tar tillvara medarbetarnas kunskaper och vet hur du ska motivera dina kollegor. Utöver att du är målmedveten har du förmågan att prioritera och planera det arbete du är ansvarig för. Du behåller lugnet och visar på gott omdöme även i stressiga situationer.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Driftssamordnare som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

VD till Umeå Parkerings AB

Verkställande direktör
Läs mer Sep 18
Framtidens Umeå utvecklas i snabb takt, med helt nya möjligheter för både människor och företag. En levande och växande stad, som så många som möjligt ska kunna ta del av på sina egna villkor. Det är bland annat därför vi på Upab finns till. För att göra Umeå tillgängligt.
Då nuvarande vd inom kort kommer att påbörja en ny tjänst inom kommunkoncernen söker vi hennes efterträdare i form av en affärsmässig, modern ledare med starkt intresse för hållbar samhällsutveckling.
Ditt nya arbete
I uppdraget som vd leder och driver du verksamheten mot de övergripande målen som styrelse har satt. Du arbetar omvärldsbevakande och ansvarar för att verksamheten arbetar på ett hållbart och kundorienterat sätt samt hela tiden är i framkant inom modern teknik. Du är övergripande ansvarig för att skapa en organisation som tillfredsställer krav och behov från kunderna, medarbetarna och ägarna. Utöver övergripande ansvar för verksamhet och personal arbetar du aktivt med de olika kommunala bolagen och de kommunala förvaltningarna till exempel i olika hållbara stadsutvecklingsprojekt. Till din hjälp har du 25 medarbetare varav tre underställda chefer samt en person i stabsfunktion. Dina kontaktytor är koncern-vd, de övriga koncernbolagen, ledningsgrupp, planeringsenheten på Umeå kommun samt styrelsen, som du även rapporterar till.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig ett sammanhang att tillsammans med andra positiva samhällskrafter bidra och arbeta för att göra Umeå tillgängligt på bästa möjliga sätt. Här ligger digitalisering och teknisk utveckling högt på agendan och vi är en viktig kugge mellan kommun och näringsliv, bland annat genom aktivt deltagande i olika hållbara stadsutvecklingsprojekt. Som vd för Upab får du vara med och påverka hur framtidens Umeå utvecklas med nya möjligheter för både människor och företag. Allt i en levande och växande stad, som så många som möjligt ska kunna ta del av på sina egna villkor.
Dina kvalifikationer
Du har mångårig erfarenhet av kvalificerat och strategiskt ledarskap där ekonomiskt resultatansvar har ingått. Vi ser gärna att du har relevant akademisk examen. Du bör ha god förhandlingsvana, och har du dessutom erfarenhet av samhälls-/stadsplanering ser vi det som starkt meriterande. Du får gärna ha tidigare vd-erfarenhet samt god förståelse från politiskt styrd verksamhet.
Som ledare är du trygg, målinriktad och förtroendeingivande med förmåga att få människor att växa. Du är relationsinriktad och öppen för samverkan mellan de olika kommunala bolagen och de kommunala förvaltningarna. Självklart är du både affärsmässig och utvecklingsorienterad.
Din ansökan
Umeå Parkerings AB samarbetar i denna rekrytering med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-05 05 280. Det går även bra att kontakta styrelseordförande Mahmoud Chninou, 072-200 58 80 samt vd för Umeå kommunföretag AB, Fredrik Lundberg, 070-300 84 56. Du är välkommen med din intresseanmälan senast 15 oktober 2023 via www.vedea.se/CV. Ange Upab som referens.
Organisationsbeskrivning
Umeå Parkerings AB – Upab – bidrar till Umeås framtid genom att utveckla parkeringsmöjligheterna i samma takt som övriga staden växer. Umeå ska vara tillgängligt och tryggt. Vårt uppdrag är att prioritera besökande till centrala Umeå, vilket i förlängningen är bra för både privatpersoner och företagare. Tillsammans med andra positiva samhällskrafter arbetar vi för att målen ska förverkligas på bästa möjliga sätt. Många spännande och viktiga byggprojekt går helt enkelt inte att förverkliga om inte vi på Upab bygger nya parkeringar. Vi ägs av Umeå kommun, men förväntas inte vara vinstdrivande. Däremot behöver vi själva skapa ekonomiska resurser för att både driva våra befintliga parkeringar och fortsätta utveckla nya. Vi investerar varenda krona i Umeås framtid. Som kommunalägt bolag stannar pengarna i Umeå och främjar stadsutvecklingen. Besök gärna www.upab.se.

Ansök nu