Umeå: Är du tekniker med it kompetens Se hit

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du tekniker med it kompetens Se hit i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-18 // Varaktighet: Heltid

Är du en självgående person med tekniska kunskaper och tycker om att arbeta problemlösande? Academic work söker nu en on-site tekniker på uppdrag av kund för arbete hos Vattenfall. Sök rollen idag då vi arbetar med ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som on-site tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en stor El leverantör i Umeå. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag! I rollen kommer du få arbeta brett rent tekniskt och mycket hands-on för att lösa It frågor ute hos kunden.

Du kommer få gå en månad med It teknikern som finns på plats idag för att få en bra onbording.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Din vardag som on-site tekniker kommer vara varierande, men dagliga arbetsuppgifter kan innefatta:


* Installation och felsökning av mjukvara och hårdvara.
* Utbyten av datorer.
* Användarhjälp.
* Hantera mobiltelefoner, utrustning i i konferensrum samt digitala skyltar.
* Göra enklare felsökningar på tex. skrivare.
* Admininistrativa uppgifter.
* Lagerhantering.


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är


* Har tidigare erfarenheter och bakgrund inom IT.
* Besitter goda tekniska kunskaper och har god datorvana.
* Har administrativa kunskaper.
* Har B körkort.
* Krav på flytande svensak i tal och skrift.


I rollen som On-siter tekniker kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som är


* Självgående
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: 9 Jannuari
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


För tjänsten kommer en screening göras i form av UC samt utdrag ur belastningsregister.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Umeå som IT-tekniker/Datatekniker.

Onitio söker tekniker!

Läs mer Apr 15
Gillar du att jobba självständigt, drivs av att ge god service samt att ställas inför tekniska utmaningar?

Som tekniker kommer du att arbeta med IT-support på plats ute hos kund. Du hjälper kunderna med olika IT-relaterade problem och utmaningar/uppdrag. Det kan handla om allt ifrån att installera nya datorer, hantera upplåsning av konton, /koppling av skrivare, uppgradering av programvaror till hantering av nätverksproblem eller att felsöka befintliga datorer och skrivares hård- och mjukvara. Rollen ställer krav på flexibilitet och servicemedvetenhet. Det är en omväxlande och utvecklande roll dig som brinner för teknik och som vill leverera förstklassig service.

Vem är du?

Du har ett brinnande intresse för IT och teknik, god kommunikativ förmåga och en vilja att ge förstklassig service. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du är nyfiken och orädd inför utmaningar,

Behärskar du svenska och engelska flytande och innehar B-körkort så tror vi att du har rätt förutsättningar för att matcha rollen.

Om Onitio

Onitio är en nyligen etablerad IT-koncern, som är resultatet av en sammanslagning mellan InfoCare-koncernen och de tidigare Visma-bolagen; Exso AS, Value Retail Consulting AS och EssCom AB. Onitio Group ägs av det norska investmentbolaget Aars.

Onitio är ledande i Norden inom företagets olika affärsområden som har som mål att fortsätta växa tillsammans med sina partners och kunder. I augusti 2023 har företaget mer än 1 500 anställda med en förväntad omsättning på nära 2 miljarder NOK 2023.

På Onitio ligger vi i framkant av IT-tjänster och erbjuder ett brett spektrum av expertis:

Onitio Technology levererar installation, support samt underhåll av IT- och teknisk utrustning i hela Norden.

Onitio Workforce Services and Consulting levererar resurser och heltäckande bemanningslösningar inom IT, både genom resurser på plats och fjärrsupport.

Onitio Solutions levererar lösningar inom detaljhandeln och närliggande branscher. Konsulttjänster med spetskompetens inom detaljhandel och IT kommer att tillhandahållas genom Value Retail Consulting.

Följ med oss på Onitio när vi sätter nya standarder för IT-excellens i Norden, och tillsammans skapar vi en väg mot en ljusare teknisk framtid

Ansök nu

IT tekniker - Umeå

Läs mer Apr 9
Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då är du den vi söker!
Vi på TechBuddy söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Meriterande är tidigare roller inom IT-support, IT-tekniker, Datatekniker, Nätverkstekninker. Vi lägger istället fokus på dina personliga egenskaper och tekniska kompetens.
I rollen som Buddy jobbar du självständigt genom att boka uppdrag i vår app när du har tid över. Du väljer själv hur mycket du vill jobba! Du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl i resten av Sverige.
Arbetet sker genom hembesök till kunder som behöver hjälp med sin teknik, uppdragen varierar men består främst av:
Installation av routers.
Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac.
Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS.
Installation av tv/box.



Du erbjuds
Ständig uppdatering och utbildning av dagens nya teknik.
Ett engagerat digitalt community med kollegor som brinner lika mycket för teknik som du!
Ett flexibelt arbete där du kan ta uppdrag runt om i hela Sverige.
Möjligheten att själv styra ditt schema genom att ta uppdrag i vår app.



Om oss
TechBuddy är en startup som grundades 2016 i Stockholm och är idag ledande europeiskt varumärke för teknisk support, genom att ansluta tekniska experter till människor som behöver support hemma. Under årens lopp har TechBuddy expanderat till Spanien, Israel och Tyskland och levererat över 100 000 uppdraget i kundernas hem eller kontor.
Sedan 2021 är TechBuddy en del av BuddyCompany som är en "one-stop shop" för tjänster runt om hemmet. Idag erbjuder BuddyCompany bl.a. teknisk support, flytthjälp, hantverkare och städ.
Lön från 240kr per timme till 340kr per timme.
Läs mer om oss här: https://techbuddy.se/bli-en-techbuddy

Ansök nu

IT-tekniker, Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik, Umeå

Läs mer Mar 27
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har som syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning, verksamhetsnära teknik och IT-infrastruktur. Vi är ca 300 anställda och finns representerade på länets tre sjukhus - i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vi bidrar med all form av teknik för att stötta hela regionen och i samverkan med dem bidrar vi till digitaliseringen av vården. Vi jobbar medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans.


ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Hos oss arbetar du i ett team som ansvarar för regionens informationsplattformar och du rapporterar till ansvarig objektsledare teknik. Ditt uppdrag är att arbeta för att säkerställa stabila plattformar, informationssäkerhet och en kontinuerlig utveckling mot automation. Vi jobbar i nära samarbete med infrastruktur- och utvecklingsteam för att upprätthålla och utveckla regionen IT-miljö.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att utveckla och förvalta regionens informationsplattformar, bidra med teknisk kompetens och teknisk support t.ex. plattformsutveckling, ärendehantering, licenshantering och felsökning. Du stödjer projekt med utredningar och implementationer där IT kunskap behövs, utreder och effektivisera informationsflöden. Arbetet innebär kontakt med externa leverantörer. I rollen ingår också att arbeta med processer kring roller, identiteter, behörigheter, säkerhetsflöden mm. Du leder och deltar i uppdrag, exempelvis förstudier, utredningar, upphandlingar och förvaltningsaktiviteter, samt realiserar framtagna lösningsförslag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och som besitter ett engagemang och en vilja att arbeta med förbättring av infrastruktur, säkerhet och digitalisering.
Du har en relevant akademisk utbildning inom system-/datavetenskapligt område eller, som vi bedömer, annan likvärdig kompetens. Du har en god grundläggande teknisk kompetens. Har förmåga att lyssna, analysera och skapa förtroende och engagemang på alla nivåer i en organisation. Erfarenhet och kunskap inom plattformsutveckling- /förvaltning är meriterande.

Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och har en serviceinriktad attityd. Du är tydlig i din kommunikation och bygger förtroende hos personer internt så som externt inom organisationen, leverantörer och andra intressenter. Du är initiativtagande och självgående i ditt arbete.

Erfarenhet av agila arbetssätt är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Infrastrukturspecialist, CIMT, Umeå

Läs mer Mar 28
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har som syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning, verksamhetsnära teknik och IT-infrastruktur. Vi är ca 300 anställda och finns representerade på länets tre sjukhus - i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vi bidrar med all form av teknik för att stötta hela regionen och i samverkan med dem bidrar vi till digitaliseringen av vården. Vi jobbar medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans.

Vi på Centrum för informationsteknik och medicinisk teknik erbjuder just nu en unik chans att arbeta med spännande utmaningar i hjärtat av digitaliseringen av vården. Som kollega hos oss får du mycket av både ansvar och frihet. Vi kompletterar varandra i teamet och tror på människans egna förmåga och vilja. Vi erbjuder gemenskap, stort eget ansvar, ett arbete där du gör skillnad för många människor samt flexibel arbetsplats.



ARBETSUPPGIFTER
Som infrastrukturspecialist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Området som vi förstärker är våra teknikteam som arbetar med serverinfrastruktur och applikationsdrift för att stötta Region Västerbottens digitala transformation.

Förutom arbete inom den gemensamma teknikplattformen, kommer du att verka inom applikationsdrift (drift, förvaltning och vidareutveckling av befintliga system) där teknikteamet tillsammans med förvaltningsorganisationen förnyar och anpassar äldre lösningar till nya moderna plattformar.

Arbetet innebär att arbeta med bland annat följande tekniker och områden; hårdvara,
virtualiseringsplattformar, backup, lagring, DevOps och databaser.

Arbetsuppgifterna omfattar exempelvis att underhålla, uppgradera, övervaka och felsöka den tekniska infrastrukturen samt driftsättning av hård- och mjukvara. I din roll kommer du att ingå i vårt teknikteam och utifrån detta även ge stöd åt projekt, uppdrag och andra förändringsinitiativ.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och som besitter ett engagemang och en vilja att arbeta med förbättring av infrastruktur, säkerhet och digitalisering i verksamheterna med hjälp av digital teknik.

Vi ser gärna att du har dokumenterad och praktisk erfarenhet inom något eller flera av följande områden:

Högskoleutbildning inom IT (t.ex. Datavetenskap) eller motsvarande kunskaper kombinerat med yrkeserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdigt.

Goda kunskaper och erfarenheter av VMware, Windows Server- och klientmiljöer, ActiveDirectory, Microsoft 365, Azure, , Webb server och PowerShell.

Aktuell och relevant yrkeserfarenhet inom Datacenter serverinfrastruktur (hårdvara, virtualisering, backup och lagring).

Yrkeserfarenhet av drift och förvaltning av ovan nämnda plattformar i komplexa IT-miljöer med höga IT-säkerhetskrav.

God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, även en vana att dokumentera utifrån fastställda rutiner.

Erfarenhet av verksamhetskritiska produktionssystem samt ramverket ITIL och Open source är meriterande.

Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och har en serviceinriktad attityd. Du är tydlig i din kommunikation och bygger förtroende hos såväl personer inom angränsande stödverksamheter, kärnverksamheten, leverantörer och andra intressenter. I rollen kommer du att samarbeta med andra tekniker, arkitekter, projektledare och chefer på olika nivåer.

ÖVRIGT
Beredskapsarbete kan förekomma i tjänsten.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

IT-tekniker, Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik, Umeå

Läs mer Mar 27
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har som syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning, verksamhetsnära teknik och IT-infrastruktur. Vi
är ca 300 anställda och finns representerade på länets tre sjukhus - i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vi bidrar med all form av teknik för att stötta hela regionen och i samverkan med dem bidrar vi till digitaliseringen av vården. Vi jobbar medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans.

Är du en IT-tekniker som trivs i sociala sammanhang och söker en flexibel och meningsfull karriär. Vi på Centrum för informationsteknik och medicinisk teknik erbjuder just nu en unik chans att arbeta med spännande utmaningar i hjärtat av digitaliseringen av vården. Som kollega hos oss får du mycket av både ansvar och frihet. Vi kompletterar varandra i teamet och tror på människans egna förmåga och vilja. Vi erbjuder gemenskap, stort eget ansvar, ett arbete där du gör skillnad för många människor samt flexibel arbetsplats.



ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. I rollen som vår nya serviceinriktade IT-tekniker kommer du att spela en nyckelroll i att supportera och förbättra IT-systemen som är avgörande för vården i hela Västerbotten. Ditt arbete bidrar direkt till en effektiv och kvalitativ vård.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat av felsökning och felavhjälpning via telefonsupport och ärendehanteringssystem är en annan arbetsuppgift. Du kommer också att arbeta med installation av applikationer och program, samt hantering av beställningar. Beredskapsarbete kan förekomma.





KVALIFIKATIONER
Du har relevant gymnasial- eller eftergymnasial utbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt goda PC-kunskaper är ett krav för arbetet.

Meriterande erfarenheter är arbete i ärendehanteringssystem, Active Directory, Horizon, SCCM/Intune/Citrix, samt videokonferenssystem/mobiltelefoni/skrivare.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för teknik och service, och som är engagerad i att supportera en kritisk verksamhet. Du är serviceinriktad, flexibel, och har en god kommunikativ förmåga. Ett gott bemötande och samarbetsförmåga värderas högt.




ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Ekonomiadministratör till Norrtåg!

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 17
Nytt
Vill du arbeta med morgondagens hållbara tågtransporter och utveckla tågtrafiken i norrland? Norrtåg växer och behöver stärka upp med en ekonomiadministratör. Låter det intressant? Ansök idag, vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Den regional tågtrafiken är i ett expansivt utvecklingsområde och växer över hela Sverige. Norrtåg är ett litet bolag i en stor verksamhet och har en nyckelroll som motor samt kontaktyta mot operatör, underhållare, fordonsleverantörer och myndigheter. Det yttersta målet är att ha många och nöjda resenärer som erbjuds trafik med hög kvalité.

I samarbete med Norrtåg söker nu vi på Academic Work en ekonomiadministratör för att stärka Norrtågs växande team. I denna roll kommer du att erbjudas ett omväxlande arbete, utföra administrativa uppgifter inom redovisning och övrig administration. Du kommer att vara en viktig del av teamet och bidra till att stärka helheten.

Norrtågs kontor är beläget i centrala Umeå. Som medarbetare på Norrtåg kommer du till ett litet tight team med tiotal kompetenta och drivna kollegor.

Du erbjuds:
- Möjlighet att vara en del av en växande organisation med en vision för hållbart resande
- En engagerande arbetsmiljö med möjlighet till att sätta din prägel på arbetsdagen

Du kommer att vara anställd som konsult för Academic Work, där du kommer att erbjudas stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera löpande redovisning och samarbeta nära Norrtågs ekonomiavdelning
* Koordinera kontorets inköp och utgöra en viktig servicefunktion
* Hantera allmänna handlingar enligt de lagar och förskrifter som finns och ansvara för arkivet
* Assistera med statistik och bidra till att sammanställa data
* Delta i förberedelser inför bokslut och andra finansiella rapporteringsuppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning inom redovisning (KYH) eller arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration
- Trivs med att förenkla och underlätta vardagen för många
- Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Servicekänsla
- Prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Norrtåg är det regionala tågbolaget i Norrland och finansieras av biljettintäkter och de fyra nordligaste regionerna. Norrtåg AB är beställare av trafiken och tillhandahåller fordon och depå till den upphandlade operatören som kör trafiken. Tågtrafiken är en viktig faktor för Norrlands regionala utveckling och ska tillsammans med övrig kollektivtrafik bilda ett väl sammanhållet och attraktivt trafiksystem. Bolaget verkar för att på affärsmässiga grunder, erbjuda samhällsekonomiskt effektiva, attraktiva och långsiktigt hållbara resmöjligheter för de som bor i, verkar i eller besöker regionen. Läs mer om vår verksamhet via www.norrtagab.se

Ansök nu

BI developer till Umeå!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 16
Vi söker nu en BI-utvecklare som ska utveckla vår kunds testmiljö. I rollen är du med i alla steg, från utveckling till underhåll och support av produkten. Låter det intressant? Sök tjänsten idag, vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som STAR Initiative Consultant kommer du att spela en central roll i att förbättra och underhålla vår kunds testmiljö, speciellt inom området för svensk datawarehouse. Du kommer att arbeta med STM (System Test Miljö), en centraliserad testmiljö som används för olika typer av testning, inklusive system-, integrations-, regression- och acceptanstestning. Din expertis inom testdata kommer att vara avgörande för att säkerställa att testerna är tillförlitliga och effektiva.

Du kommer jobba för att förbättra testmiljöer och testprocesser för att säkerställa en högkvalitativ mjukvaruleverans. Möjlighet att vara en del av ett spännande initiativ för att förbättra testmiljöer och processer.

Du erbjuds:
- Utmanande och varierande arbetsuppgifter med möjlighet till professionell utveckling.
- Konkurrenskraftig ersättning och förmånspaket.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av Teradata och
- Har erfarenhet av arbete med stordatorer och Informatica Powercenter
- Har erfarenhet av ETL-processer och datahantering inom BI-området.
- Stark problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
- Har arbetslivserfarenhet inom testdataområdet eller relaterade områden.
Meriterande:
- Erfarenhet av mainframe-teknik och Informatica Powercenter.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till AFRY i Umeå!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Mar 20
Arbetar du redan som mekanikkonstruktör eller har precis tagit examen och vill ta nästa steg i karriären? AFRY växer och utökar teamet i Umeå! Här får du möjlighet att utvecklas i din roll och bidra med innovativa lösningar samtidigt som du får ett helhetsansvar för leveranser av teknikintensiva automationstjänster. Läs mer nedan om hur din framtida arbetsplats kan se ut!

OM TJÄNSTEN
Som mekanikkonstruktör inom Advanced Manufacturing, en del av Advanced Automation på AFRY kommer du att ingå i flera spännande projekt! På det nybyggda kontoret på Umestan sitter idag ett ca 180 tal medarbetare fördelade på olika våningsplan, där du kommer att tillhöra ett team på ungefär 35 personer i olika yrkesroller.

Inom Advanced Manufacturing hjälper utvecklingsteamet sina kunder med produktionslinor bestående av robotsystem, från koncept till slutförande med service och support. En stor del av arbetet innefattar även goda samarbeten så väl internt som externt för att lära och att dela med sig av kunskap.

Du erbjuds
- En stark kultur av att ha roligt på jobbet som präglas av kompetensutveckling
- Interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner
- Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar
- En flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Medverka från ett tidigt skede vid idé- och konceptutveckling och kalkylering till konstruktion och installation i pågående projekt och helhetsleveranser till kund
* Arbeta med konstruktionsarbete inom allt från plast, finmekanik till specialmaskiner och tyngre konstruktioner
* Leda, driva och ansvara för den totala leveransen
* Arbeta i utvecklingsteam hos kund samt i projekt som bedrivs inhouse


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat en teknisk utbildning på högskolenivå inom relevant område, så som mekanik, maskinteknik eller produktutveckling
- Har goda kunskaper i Inventor
- Har kunskap i SolidWorks och Catia
- Har B-körkort, resor förekommer i tjänsten
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då språk används i det dagliga arbetet

Vi ser det som positivt att du trivs att arbeta med breda kontaktytor och samarbeten med kund och kollegor. AFRY värdesätter dina intressen för att utvecklas inom konstruktion- och produktionsutveckling och en vilja av att leverera goda resultat!

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självutvecklande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelerera omställningen mot ett hållbart samhälle! AFRY är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning.

Ansök nu

Är du utbildad Massör? Titta hit!

Massör/Massageterapeut
Läs mer Mar 9
Nu söker vi dig som är studerande och som vill arbeta extra som massör. I din roll kommer du att åka ut till företagskunder och ge dem massage på plats. Det ger dig möjlighet att träffa och knyta kontakt med olika kunder, vilket är perfekt för dig som vill skaffa meriterande erfarenhet inom kundkontakt. Urval till tjänsten sker löpande så ansök till rollen redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Team Ulrika massörs räkning en högskolestudent som vill arbeta som massör vid sidan av studeierna. Arbetet kommer vara förlagt under eftermiddagar på Onsdagar med möjlighet att jobba mer om du har tid. Som massör kommer du att arbeta ute hos egna företagskunder. Din närmaste kontaktperson är Ulrika, ägaren av Team Ulrika Massör, hon kommer att bistå dig med arbetströja och massagebänk. Tjänsten är till för dig som vill skaffa värdefull arbetslivserfarenhet av att arbeta som massör. I arbetet träffar du många kunder och tjänsten är ett perfekt sätt för dig att samla meriterande erfarenhet inom kundkontakt.

Du kommer att vara anställd av oss på Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund under terminerna. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande med minst 1 år kvar av dina studier
- Har läst en massageutbildning alternativt läser ett program där kurs i massage ingår

Det är meriterande om du:
- Har körkort och tillgång till egen bil
- Erhåller erfarenhet av liknande arbete

Som person är du:
- Serviceinriktad
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studenter se hit! Spännande extrajobb som säljare!

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Mar 28
Vi på Academic Work söker i samarbete med plattformen Go Tellus en student till rollen som säljare. Har du ett brinnande intresse för försäljning, marknadsföring och kommunikation? Då kan det här vara rollen för dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
GoTellus är en innovativ plattform där fokus är att ta itu med klimatfrågor och skapa en hållbar framtid för vår planet. Här möts passionerade individer för att göra en verklig inverkan. Plattformen främjar samarbete och kunskaps delning med målet att påverka ledare och driva positiv förändring.

Som säljare kommer du ha uppdraget att bygga upp ett nätverk av engagerade medlemmar inom hållbarhetsfrågor. I uppdraget kommer man att marknadsföra plattformen och nätverket samt teckna medlemskap. I rollen ingår även arbete med digital marknadsföring och kommunikation samt arbete med potentiella partners inom sponsring samt digitala events.

Du erbjuds ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier då du själv planerar och strukturerar upp din arbetstid.
Till en början kommer du att arbeta som konsult via Academic Work med goda möjligheter till en övergång om alla parter är nöjda med samarbetet.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student och har minst 1 år kvar av dina studier på universitet
- Har ett brinnande intresse för försäljning marknadsföring och kommunikation.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning.
- Obehindrat kan uttrycka dig på engelska i tal och skrift då språket kommer att användas i det dagliga arbetet med marknadsföring och kommunikation av plattformen.
- Har goda datakunskaper i huvudsak inom digital mötesteknik.

Det är meriterande om du har ett starkt engagemang och intresse i hållbarhetsfrågor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nätverkande
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Extrajobba som redovisningsassistent på JOBmeal!

Redovisningsassistent
Läs mer Mar 19
Är du student och ute efter ett meriterande extrajobb? På JOBmeal i Umeå får du en chans att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och administration. Här blir du en del av ett mindre team där du får ta egna beslut, stort ansvar och jobbat mot givna deadlines. Perfekt för dig som vill se hur en ekonomiavdelning fungerar och vill jobba extra vid sidan av dina studier! Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu dig som vill arbeta som redovisningsassistent på JOBmeal. På kontoret i Umeå sitter idag ett tjugotal kollegor och du blir en del av ett team med tre kollegor på hel- och deltid på där du kommer att stötta upp ca två dagar i veckan under terminerna. Arbetet kommer att ske på kontoret och under kontorstider i första hand, och du kommer att jobba deltid fram till sommaren för att sedan fortsätta på deltid vid sidan av dina studier när skolan börjar igen.

Du erbjuds
- Ett meriterande extrajobb inom ekonomi och administration
- Att bli en del av en litet team där du får stort ansvar och insyn hur det fungerar på ekonomiavdelning, med fokus inom leveransreskontra

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ha helhetsansvar för bolagets P2P-process
* Lägga upp en leverantör till betalning av leverantörsfakturor
* Säkerställa administrationen och konteringen av leverantörsfakturor
* Stötta kollegor med frågor kring leverantörsfakturor och inköpsordrar
* Övriga ekonomirelaterade och administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning och har minst 2 år kvar av dina studier
- Har möjlighet att jobba flexibelt två dagar i veckan under terminerna, du kommer att jobba deltid nu under våren men även i höst och framåt
- Kommunicerar väl i tal och skrift på svenska. Detta är ett krav för tjänsten då all dokumentation och kommunikation internt sker på svenska

Meriterande för rollen är om du har erfarenhet från en administrativ roll sen tidigare eller om dina studier har inriktning mot ekonomi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu