Umeå: People & Business Manager B2B

Hitta ansökningsinfo om jobbet People & Business Manager B2B i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Jobbeskrivning
Om oss
Vattenfall Customer Service B2B Nordic består av medarbetare som ansvarar för att omhänderta interaktionerna och relationerna med våra stora företagskunder (t.ex. fastighetsägare, kommuner, regioner, industrier mm) samt från våra uppdragsgivare.

Vi söker nu en People and Business Manager till Vattenfall Customer Service B2B Nordic med placering i Umeå.
Som People and Business Manager inom Vattenfall Kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Du ansvarar samtidigt för att bibehålla och utveckla relationen till våra uppdragsgivare samtidigt som du driver vår operativa affär med ett strategiskt perspektiv. Vår förväntan är att du förstår vår affär och driver den framåt. Genom våra måltal har du den förståelse som krävs för att individualisera målen och engagera dina medarbetare. Du kan tydligt beskriva och kravställa mot våra supportenheter för att ytterligare utveckla och driva vår affär framåt.
Du förväntas att i rollen agera enligt våra gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du utvecklar medarbetarna till deras fulla potential genom tillit och ansvar och kan därför också arbeta med målstyrning och delegering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Personalansvar; säkerställa långsiktigt medarbetarengagemang på hög nivå, främja medarbetarskap och trygga långsiktig attraktivitet för anställda
• Resultatansvar; upprätta, kommunicera och följa upp mål efter medarbetarnas individuella förmågor
• Ansvara för en säker och trygg arbetsmiljö
• Hantera avvikelser på ett systematiskt sätt
• Leda och engagera medarbetare genom att visualisera och kommunicera en tydlig vision
• Ansvara för teambudget, kvalitet och uppföljning
• Ansvara för att din arbetsgrupp efterlever Vattenfalls policys och riktlinjer
• Genomföra arbetet så effektivt som möjligt samt sträva efter ständiga förbättringar
• Analys av risker och fokus på säkerhetsaspekter och göra riskanalyser vid förändringar
• Kommunikation med intressenter, såväl interna som externa
• Utföra övriga arbetsuppgifter enligt närmaste chefs direktiv
Du drivs av mötet med kund och har hög kompetens för att inspirera, leda och utveckla våra kundmöten. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda både i tal och i skrift.
Kravspecifikation
Du har erfarenhet från liknande arbete och drivs av mötet med kund och har hög kompetens för att inspirera, leda och utveckla våra kundmöten.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda både i tal och i skrift.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort
Umeå


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Åsa Johansson, 070-6456190, asa1.johansson@vattenfall.com För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Anna Uppström, anna.uppstroem@vattenfall.com.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Unionen- Christer Von Ahn
Seko- Mikael Mukka
Akademikerna- Shahriar Badiei
Ledarna- Cecilia Bodin


Välkommen med din ansökan senast 11 December. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Umeå som Affärsområdeschef.

Business Unit Manager - Umeå

Läs mer Okt 14
Hello Possibility!

Prevas utvecklar, förvaltar och supporterar lösningar till sina kunder runt om i världen.

Prevas expanderar sin verksamhet i norr. Vi har idag kontor i Luleå och Gävle i den nordliga regionen, och nu fortsätter att avancera på fler orter! Vi söker dig som är affärsinriktad och ser uppstart och utformning av en ny verksamhet som en möjlighet och ett naturligt steg i din karriär. Du står för ett modernt ledarskap med fokus på försäljning samt att vidareutveckla och vårda relationer både med kollegor och kunder.

Tjänsten
Du kommer vara en central spelare i vårt ledningsteam i Prevas region North och vi väntar oss att du vill vara med och påverka, både innehållet i din roll och hur vi på Prevas fortsätter utveckla verksamheten. Tjänsten innehåller bland annat coachning och ledning av både juniora och mer erfarna konsulter, kvalificerad försäljning av både konsulttjänster och projekt och att omvandla våra strategier till konkreta aktiviteter. Då vi har ambitionen att växa innebär tjänsten att med precision rekrytera nya kollegor där du äger processen från behov till signerat anställningsavtal.

Din erfarenhet
Du är en person som uppfattas som naturligt utåtriktad med ett stort engagemang. Med fördel har du redan knutit ett antal relationer i branschen och har ett bra nätverk i Skellefteå med omnejd. Du har lätt för att skapa goda relationer med både medarbetare, kunder och bör ha erfarenhet av att sälja konsulttjänster och att rekrytera. Du är en god lyssnare, har en stark initiativförmåga och tycker om kombinationen av att arbeta nära både människan och tekniken.

Har du tidigare erfarenhet av Produktutveckling, Industriell IT och Automation är det meriterande.

Vi kommer lägga stor vikt på att den vi finner har erfarenhet ifrån projekt och lösningsförsäljning.

Du bör ha tidigare ledarerfarenhet, och du har egenskaper som gör att du kan skapa en utvecklande arbetssituation för dina medarbetare och har ambitionen att få gruppen att växa. Vi ser också gärna att du ytterligare vill utvecklas i din ledarroll.

Om du gillar nydanande teknik och att arbeta i ett sammansvetsat team, ja då har du kommit helt rätt!

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort B krävs.

Arbetsort
Prevas Umeå - inledningsvis är remote möjlig

Kontakt
Har du funderingar kring tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta rekryterande chef Majid Meshkintorreh , Majid.Meshkintorreh@prevas.se

Ansök nu

Regionchef till Bravida norra Norrland

Läs mer Aug 29
Bravida är störst i Norden inom installations- och servicetjänster med fler än 12 000 medarbetare. Bravida levererar såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom el, vs, ventilation, säkerhet, kyla, sprinkler, teknisk fastighetsdrift och kraft. Bravida finns representerade på drygt 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Läs mer om Bravida via www.bravida.se
Vi söker en regionchef som fortsätter driva lönsam tillväxt tillsammans med Bravida och region norra Norrlands medarbetare. Är du den resultatinriktade och kommunikativa ledaren som vi söker?
Vad erbjuder Bravida?
Bravida är ett lönsamt börsnoterat bolag med goda relationer med våra medarbetare och kunder. Bolagets utveckling gynnas av att vi har ett välutvecklat arbetssätt och framförallt ett affärs- och produktionssystem som är gemensamt för alla discipliner. Du kommer till ett tryggt och framtidsinriktat bolag där du som regionchef får möjlighet att bidra till utveckling och arbeta med Bravidas transformation framåt för att realisera potentialen utifrån affärsplan.
Ditt arbete som regionchef hos oss
Region norra Norrland består av totalt ca 650 medarbetare och sträcker sig från Örnsköldsvik till Luleå. Verksamheten på våra olika orter är indelade i avdelningar för el, vs, ventilation och automation, som i sin tur är uppdelande på Service och Installation. Affärsverksamheten drivs decentraliserat via direktrapporterande avdelningschefer som har personalansvar för samtliga medarbetare på sin avdelning.
I rollen som regionchef är du en nyckelspelare i Bravidas fortsatta framgång och du driver regionens utveckling tillsammans med avdelningscheferna och stabsfunktioner. Du har övergripande ansvar för regionens ekonomiska resultat, med en omsättning på ca 1,1 miljarder kronor. Som regionchef förväntas du med utgångspunkt från gemensamma strategier, mål och policys, leda och utveckla regionens verksamhet och personal för att uppnå bästa möjliga lönsamhet. Du är direkt underställd divisionschefen och bidrar aktivt till företagets vidareutveckling genom ditt engagemang i divisionens ledningsgrupp. Din placering är på någon av regionens lokala kontor i Umeå (prioriterad placering), Luleå eller Skellefteå.
Dina viktigaste arbetsuppgifter är att:
coacha avdelningscheferna i deras strävan att nå uppsatta mål,
utveckla våra kundrelationer och affärsprocesser,
stödja avdelningschefer vid förberedelser av större anbud och affärsförhandlingar,
arbeta med uppföljning av mål inom regionen
driva affärsutveckling inom regionen.

Genom ett utvecklande ledarskap innebär rollen att leda och fördela arbetet, utveckla och entusiasmera avdelningscheferna och att vidareutveckla affärsrelationer till nya och befintliga kunder.
Din profil
Vi söker dig med gedigen strategisk chefserfarenhet där både ekonomi- och resultatansvar har ingått. Du bör även ha erfarenhet av att leda chefer samt fördjupade kunskaper inom ekonomi och ekonomistyrning. Vi tror att du har en bakgrund från bygg- eller installationsbranschen där marknad och försäljning varit en del av det strategiska ansvaret. Vi ser gärna att du har akademisk examen och då gärna med teknisk och/eller affärsinriktad inriktning. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är en trygg och kommunikativ ledare med ett affärs- och marknadsinriktat helhetsperspektiv. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmågan att motivera och ge dina medarbetare befogenheter som gynnar utvecklingen av både medarbetarna och divisionen i stort. Du når resultat genom att vara strategisk, strukturerad och målmedveten i kombination med ett lyhört och förtroendeingivande agerande.
Din ansökan
Bravida samarbetar i denna rekrytering med Vedea rekrytering och Åsa Holmström, 072-05 05 280. Det går även bra att kontakta divisionchef Thommy Lundmark via thommy.lundmark@bravida.se / 070-561 08 19. Välkommen med din ansökan märkt med REGIONCHEF senast den 26 september 2022 via www.vedea.se/CV.

Ansök nu

CTO till Omniway

Läs mer Aug 23
AcadeMedia EdTech är del av AcadeMediakoncernen som är norra Europas största privata utbildningsanordnare. Drygt 76 000 elever och föräldrar har valt våra förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 100 000 vuxna går på någon av våra vuxenutbildningar under ett år. AcadeMedia finns över hela Sverige och vi har även förskolor i Norge och Tyskland. Totalt har AcadeMedia över 600 enheter och cirka 17 000 medarbetare.

AcadeMedia EdTech är en digitaliseringsmotor och som kraftsamlar för att bidra till att göra Sverige till det ledande landet i världen på att utnyttja digitaliseringens möjligheter och skapa morgondagens lärande. Vi tror på utbildning för alla och ett livslångt lärande och i en digitaliserad värld. Verksamheten inom AcadeMedia EdTech organiseras inom två varumärken – Linguista som är en fjärrundervisningstjänst inom bland annat modersmål och Omniway som är en användarvänlig lärplattform.

CTO till Omniway AB

Om jobbet

Som CTO på Omniway AB med kontor i Umeå, använder du dina tidigare erfarenheter från att lansera och skala upp moderna webbtjänster (SaaS) till att leda utvecklingen och driften av våra tjänster. Tjänsterna ska skala till hundratals verksamheter och hjälpa dem i deras vardag. Med intelligenta lösningar och automatiseringar utmanar du och ditt team satta konventioner och förenklar vardagen för rektorer, lärare, utbildare och skolchefer i Sverige och internationellt. Låter detta intressant? I så fall är du välkommen till Omniway.

Om oss

Vi älskar utbildning och vill göra det så enkelt som möjligt att driva utbildning. Därför förenklar och automatiserar vi alla former av repetitiva moment, eftersom många inom skolans värld upplever sådana både tråkiga och tidskrävande. Skolans medarbetare ska fokusera på det som är viktigt, nämligen lärandet, inte ägna sig åt onödig administration.

Vi utvecklar webbtjänster som hjälper våra kunder med administration, undervisning, uppföljning och bemanningsplanering. Vi klurar varje dag på sätt att ta bort manuella steg med automatisering och förenkla de som blir kvar med intelligenta lösningar som gör inlärningen effektivare och roligare.

Omniway används idag av cirka 70 000 elever årligen. Nu ska vi vidareutveckla befintliga lösningar och skala upp driften. Det ställer nya krav på tekniskt ledarskap. Och det är där du kommer in i bilden som CTO.

Uppdraget

Du tar med dig tidigare erfarenheter av att lansera och skala moderna webbtjänster. Du har gått på några minor och lärt dig av misstagen. Och du vill använda dessa erfarenheter till att bidra till att förverkliga visionen om ett roligare lärande.

Som CTO är du ytterst ansvarig för både den tekniska utvecklingen av våra tjänster och driften av dem.

Vi är en liten och snabbfotad organisation med korta beslutsvägar där alla jobbar “hands-on”. Som CTO jobbar du därför som en sann ledare tillsammans med ditt team.

Uppgifter och ansvar

• Du fortsätter bygga vårt befintliga utvecklingsteam
• Du säkerställer att teamet arbetar agilt och enligt bästa praxis.
• Du planerar och genomför fortsatt utveckling av verktyg och driftsmiljö.
• Du säkerställer att samtliga tekniska tillgångar är skyddade, säkrade och att det finns en fungerande kontinuitetsplan för katastrofåterställning.
• Du ansvarar för att vi lever upp till mycket högt ställda krav på säkerhet och integritet vid hanteringen av våra kunders data.
• För att säkerställa Omniways tillgång till kritiska resurser på gynnsamma villkor söker du kontakt och fördjupar relationerna med potentiella strategiska teknikpartners och nyckelleverantörer.

Erfarenhet och utbildning

• Du har redan har en relevant ledande teknisk roll, som till exempel lead developer, chief software architect eller CTO.
• Du har förstahandserfarenhet av att rulla ut och skala upp molntjänster eller webbapplikationer.
• Du har erfarenhet av att bygga högpresterande utvecklingsteam, hantera snabb tillväxt och genomföra snabba förändringar.
• Du har erfarenhet av att ta fram och följa upp budget.
• Du har framgångsrikt förhandlat med strategiska teknikpartner och viktiga leverantörer där båda parter har gått ut som vinnare.
• Det är meriterande att ha minst en kandidatexamen i datavetenskap eller liknande.

Kvalifikationer och färdigheter

• Att hålla dig uppdaterad om teknikutveckling, metoder och bästa praxis inom mjukvaruområdet är en självklarhet för dig.
• Du har förmåga att se saker och ting ur våra kunders perspektiv och använda det för att vägleda dina beslut.
• God kommunikatör.
• Erfarenhet av kontraktsskrivning och god förståelse för juridiska texter.
• Om du har erfarenhet av GDPR, ISO 27001 och andra krav på compliance så är det meriterande.

Förmåner

• Vi på Omniway ser gärna att du är en närvarande chef. Därför är vårt kontor i Umeå byggt för att stimulera team-building och en aktiv livsstil.
• Jobba när det passar dig bäst. Vi har förtroendearbetstid, vilket innebär att du har förtroendet att själv disponera arbetstiden med hänsyn till dina arbetsuppgifter.
• Du har 6 veckors semester.
• Du får naturligtvis friskvårdsbidrag.

Sök jobbet som CTO

Låter det intressant? Då ska du söka jobbet som CTO på Omniway AB.

Vänta inte med att söka. Vi utvärderar och intervjuar kandidater allteftersom ansökningar kommer in. Sista ansökningsdag 15e september 2022.

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Andreas Stenberg andreas.stenberg@academedia.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta AcadeMedias chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se

När vi bedömer din ansökan gör vi det enbart på grundval av lämplighet, meriter, kompetens, prestationer och affärsbehov. Vi tar inte hänsyn till ålder, civilstånd, ursprung, könsidentitet, sexuell läggning, hudfärg, religion, graviditet, fysisk eller psykisk funktionsvariation, medicinskt tillstånd eller något annat som inte har något att göra med hur väl du kan utföra ditt arbete.

Ansök nu

Distriktschef till Umeå och Luleå

Läs mer Jul 29
Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu dig som vill arbeta som Distriktschef i regionen Umeå och Luleå för ett stort Hissföretag. Du kommer leda ett team servicetekniker inom affärsområdet eftermarknad i distriktet. Som Distriktschef kommer du vara en del av ett team om 12 distriktschefer och din uppgift blir att fortsätta driva och utveckla bolagets eftermarknadsaffär i samarbete med Field Operation Manager och säljare.

Som Distriktschef kommer du ha det operativa ansvaret att förvalta, driva och fortsätta arbetet med att utveckla en lönsam och effektiv eftermarknadsaffär. Detta innebär bland annat att du kommer ha ansvaret för rekrytering och bemanning av personal inom ditt distrikt samt att du kommer leda och ha det övergripande ansvaret för utförande av service och reparationer på hiss- och rulltrappasbeståndet i området.

I detta distrikt arbetar tretton mycket skickliga servicetekniker och du kommer ha det direkta personalansvaret för dem. Då serviceteknikerna stöter på många hinder under en arbetsdag kommer det vara ditt ansvar att stötta och coacha dem i allt från hantering av administration till att lösa problem som kan uppstå på fältet.
I rollen kommer du att rapportera direkt till Field Operation Manager. Du förväntas upprätthålla och bearbeta affären framåt med kunder och befintliga serviceavtal i distriktet. Du kommer ha en egen budget för ditt distrikt och arbeta aktivt med merförsäljning och kundvård. Du kommer även ansvara för de lokala affärerna gällande både reparationer och serviceavtal.


Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjutillfället

Din profil
Erfarenhet från en tidigare ledande position inom service, byggbranschen, eftermarknaden eller försäljning av tekniska produkter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta mot externa kunder och med försäljning sen tidigare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet inom teknik-, bygg- eller fastighetsbranschen är det meriterande.

Ditt ledarskap präglas av coaching, uppföljning och engagemang. Rollen kräver att du har hög servicekänsla, klarar av tuffa samtal och har god kommunikativ förmåga. Du är trygg och inger förtroende mot både kunder och medarbetare. Vi söker dig som är hungrig, vågar ta dig ann en utmaning och är driven. Det krävs även att du accepterar de uppsatta regelverk som finns i organisationen. Du är en riktig problemlösare som är strukturerad och som klarar av att ha många bollar i luften.

Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins, emily.higgins@2complete.se eller 073-365 68 32


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Vattenfall AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Vattenfall AB .

Driftingenjör

Driftingenjör, maskin
Läs mer Nov 18
Företagsbeskrivning
Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter. Du blir en viktig del i det arbetet!
Som anställd på Vattenfall blir du en del av ett större mål: Att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Vi vill visa vägen mot en hållbar framtid och stimulera till ett klimatsmartare liv på alla plan.
Nu söker vi en senior Driftingenjör med dokumenterad erfarenhet av idrifttagningar av vattenkraftsaggregat.
Du kommer att ingå i en mindre grupp av driftingenjörer inom Vattenfall Vattenkrafts organisation, med uppgift att ansvara för funktionell kravställning på våra anläggningar avseende selektivplaner, felströmsberäkningar, reläskyddsinställningar, felbortkoppling samt procedur för kontroll och idrifttagning av anläggningar.
Nu söker vi en senior Driftingenjör med dokumenterad erfarenhet av idrifttagningar av vattenkraftsaggregat.
Du kommer att ingå i en mindre grupp av driftingenjörer inom Vattenfall Vattenkrafts organisation, med uppgift att ansvara för funktionell kravställning på våra anläggningar avseende selektivplaner, felströmsberäkningar, reläskyddsinställningar, felbortkoppling samt procedur för kontroll och idrifttagning av anläggningar.
Kvalifikationer
Du har elkraftteknisk eftergymnasial utbildning, gärna mot vattenkraft, samt erfarenhet från operativt arbete med idrifttagningar av storskaliga anläggningar och från felanalyser, likväl som erfarenhet från vattenkraftsproduktion från drift & underhåll, kontrollanläggningar, primärprover av aggregat och dess hjälpsystem, samt reläskydd och mekaniska skyddsfunktioner.
Du arbetar strukturerat och metodiskt och har ett högt säkerhetstänk när det gäller anläggnings- och personsäkerhet. Även i pressade situationer behåller du ditt lugn och ett realistiskt perspektiv och du tar ansvar för att säkerställa systematik och kvalité. Då arbetet innebär många kontaktytor är det viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Du har B-körkort då resor i tjänsten förekommer.
Övrig information
Placeringsort
Vid någon av Vattenfall Hydros etableringar, exempelvis; Trollhättan, Bispgården, Näsåker, Sundsvall, Umeå, Storuman, Luleå, Jokkmokk eller Vuollerim.
Vill du veta mer?
Kontakta rekryterande chef Harald Boman, 070-557 78 14. Fackliga representanter är Anneli Jönsson Ledarna, Carl Johansson Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00.
Kom och jobba med oss!
Välkommen med din ansökan via Vattenfalls karriärsidor senast den 8:e januari, 2023. Har du frågor om din ansökan eller ansökningsportalen kontakta rekryterare Andreas Nordgren 070-002 67 97.
Vi ser fram emot din ansökan!
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning.

Ansök nu

Elsäkerhetsspecialist

Elkrafttekniker
Läs mer Nov 15
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunderVattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder
Jobbeskrivning
Vi erbjuder ett spännande arbete på en dynamisk och inspirerande arbetsplats. Tjänsten som Arbetsmiljöspecialist rapporterar till Chef HSEQ inom enheten People, culture & Sustainability. Vattenfall Eldistribution har ett certifierat arbetsmiljöledningssystem enligt ISO 45001.
Det viktigaste i din roll som elsäkerhetsspecialist är att verka för att vi har säkra anläggningar och arbetsplatser, likväl som utrustning och arbetsmetoder. I rollen kommer du att både driva utredningar och ärenden kopplat till elsäkerhet men även vara ett viktigt stöd till ledning och medarbetare i elsäkerhet i allmänhet.
Som Elsäkerhetssamordnare kommer du att
• Samordna bolagets strategiska och systematiska elsäkerhetsarbete.
• Samordna och sammanställa bolagets övergripande handlingsplaner inom elsäkerhetsområdet.
• Ansvara för uppdatering av elsäkerhetsdelarna inom bolagets delegeringsdokument.
• Utgöra ett stöd till chefer och ledningsgrupp gällande elsäkerhetsstrategiska frågor.
• Verka för att medarbetarna har relevant utbildning att tillgå inom elsäkerhet och innehavaransvaret.
• Granska genomförda elsäkerhetsutredningar vid elolyckor och allvarliga tillbud till följd av el.
• Representera bolaget i externa forum rörande elsäkerhet.
• Bedriva omvärldsbevakning inom elsäkerhetsområdet.
• Samordnare av remissvar vid elsäkerhetsrelaterade lagar/förordningar.
Rollen innefattar att ha kontakt med många interna och externa kontaktytor, därför ser vi att du som söker har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Kravspecifikation
Vi söker dig som har
• Civil- eller högskoleingenjörsutbildning med inriktning elkraft.
• Mångårig erfarenhet av att arbeta med elsäkerhetsfrågor.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem och processer.
Det är meriterande om du har
• Tidigare erfarenhet som behörig installatör.


Som person är du strategisk, kreativ och trygg i din arbetsroll. Vidare är du specialist inom ditt område och har lätt för att förstå de fackmässiga aspekterna av arbetet, där du också kan agera kunskapsresurs för andra medarbetare. Du kan också agera självständigt och driva problemställningar till en lösning.
Ytterligare information
Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med en bra gemenskap där du kommer att känna dig inkluderad. På Vattenfall Eldistribution är vi öppna och generösa med våra kunskaper, insikter och idéer samt ställer upp för varandra. Vi är positiva till att du vill utvecklas och utforska nya områden inom företaget. Vi vill skapa tydlighet genom vår karriärs- och utvecklingsmodell för att du ska känna att du går åt rätt håll. Vi tror också att ett positivt samarbetsklimat inspirerar, utvecklar och inkluderar. Det ger oss energi och får oss alla att prestera och utvecklas. Vi tror även att en bra balans mellan privatliv och arbetsliv är viktigt och skapar harmoni och effektivitet både hemma och på arbetsplatsen.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta rekryterande chef Anna Åkerblom, +46 722076680.För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com
Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbhom, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 087395000.
Ansökan: Välkommen med din ansökan inkluderande personligt brev och CV. Ansökningar kommer hanteras löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl, utan du ansöker på via länken i annonsen.
Placeringsort: Solna, Uppsala, Västerås, Linköping,Trollhättan Luleå, Umeå eller Jokkmokk.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

IT Systemförvaltare med ledaregenskaper

Systemförvaltare
Läs mer Nov 15
Företagsbeskrivning


Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.




Jobbeskrivning


IT Systemförvaltare med ledaregenskaper – Vattenfall Eldistribution AB
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Systemförvaltningen på Vattenfall ansvarar för applikationsdrift och förvaltning inklusive vidareutveckling av IT system för Vattenfall Eldistribution. Vi genomför nu en förflyttning från ett relativt statiskt företag med få förändringar till ett mer utvecklande och expanderande företag med stort fokus på att modernisera och förbättra IT applikationer. Bland annat med flexibilitetslösningar för elnätet och NIS/GIS, kartsystem.
Vill du vara med på denna spännande resa?
Vi söker nu en IT systemförvaltare med intresse för ledarskap och utvecklingsarbete!
Rollen som systemförvaltare på Vattenfall är mångfacetterad och innebär eget ansvar och ett stort kontaktnät att interagera med. I denna roll sätter vi stor vikt vid ledaregenskaper och att i framtiden kunna axla rollen som chef. Att vara del i transformeringen från ett förvaltande till ett utvecklande expansivt företag är en möjlighet. Vi ser att det kommer ske ett teknikskifte under de kommande åren inom IT och därmed stora möjligheter att få vara med och utvecklas i rollen.
Som systemförvaltare ansvarar man bland annat för budget och livscykelhantering av en eller flera applikationer och alla i systemförvaltarteamet har ett eget ansvar för tillgänglighet och funktion av applikationer. Den systemförvaltare vi söker ska ha god överblick över systemlandskapet. Man är också ansvarig för insamling av nya krav och realisering av dessa. I rollen ingår också att planera förvaltningsaktiviteter långsiktigt och genomföra dessa med hjälp av interna och externa leverantörer/partners. Man förväntas också ingå som resurs i utvecklingsprojekt.
Du kommer bland annat att
Ha överblick över större del av systemlandskapet
Planera, budgetera och följa upp systemförvaltning.
Leda genomförandet av utveckling av IT system.
Vara ansvarig för tillgänglighet på och felhantering av applikationer.
Ansvara för den dagliga relationen med systemleverantörer.
Ha en nära relation till användarna





Kravspecifikation


Vi söker dig som
Har akademisk utbildning (ex. som lösningsarkitekt, systemvetare eller inom cyber- och IT säkerhet) och/eller flera års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från energi eller liknande branscher
Erfarenheter av ledande roller, och kan leda team bestående av interna och externa resurser.
Har flera års erfarenhet av IT förvaltning och dokumenterad realisering i en förändringsresa
Är certifierad i ITIL 3 eller 4, eller lång erfarenhet av dessa processer.
Har kunskap och erfarenhet av att realisera verksamhetskrav i en systemlösning.
Har erfarenhet av implementering och förvaltning av system i molnmiljö.

Som person är du självgående och en stjärna på samarbete som med goda ledaregenskaper ser till att driva mot uppsatta mål. Vi tror att du har vana av och är duktig på att navigera i en stor organisation och tycker att det är roligt att ha många kontaktytor både internt och externt.




Ytterligare information


Språkkunskaper:
Svenska – Flytande kunskaper i tal och skrift
Engelska – goda kunskaper i tal och skrift
Placeringsort: Något av Vattenfall Eldistributions kontor i Solna, Luleå, Umeå, Trollhättan, Linköping, Västerås eller Uppsala
Resor kan förekomma mellan våra kontor inom Sverige
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.
Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se
Övrig information
För mer information om rollen kontakta rekryterande chef: Torsten Hannerfeldt, torsten.hannerfeldt@vattenfall.com
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare: Anna Uppström, anna.uppstroem@vattenfall.com
Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Johan Tezelson, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Känns detta som ett jobb för dig?
Vi ser fram emot din ansökan på svenska senast den 4 Decemeber
Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Ansök nu

Nätanalytiker

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 21
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans.
Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/


Jobbeskrivning
Vill du ha en spännande vardag och jobba för en fossilfri framtid? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Vattenfall tar stort ansvar för att skapa ett fossilfritt Sverige där ett stabilt elnät är en förutsättning för att lyckas. Vi behöver dig för att nå dit. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.
I det nya energilandskapet börjar vi kunna se konturer av mer solceller, infrastruktur för uppladdningsbara elbilar, vindkraft, serverhallar och befolkningsförtätning i tillväxtområden. Detta påverkar den långsiktiga nätplaneringen och hur vi ska bygga nätet. Nu söker vi en Nätanalytiker för långsiktig planering av lokalnätet med placering i Umeå.
Du kommer att:
• Ansvara för den strategiska/långsiktiga nätutvecklingen för ett geografiskt område
• Ta fram nätlösningar vid förnyelse av befintligt elnät samt anpassning till samhällets behov och myndigheters krav, exempelvis rörande leveranskvalitet
• Utföra nätberäkningar och dimensionering vid ny- och ombyggnation av distributionsnätet
• Genomföra tekniska och ekonomiska beräkningar för framtagna förslag till nätförändringar
• Genomförande av risk- och konsekvensanalyser i distributionsnätet
• Projekt rörande större kundanslutningar
Din kompetens kommer även att efterfrågas i olika företagsinterna projekt.


Kravspecifikation
Vi söker dig som har en högskole- eller civilingenjör med inriktning mot elkraft eller motsvarande med ett intresse av att arbeta med infrastrukturfrågor. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från elkraftbranschen med arbetsuppgifter som innefattat nätplanering och utredningar.
Som person är du analytisk och ansvarskännande med hög drivkraft. Du är fokuserad och en god problemlösare såväl när det gäller tekniska som ekonomiska frågor. Du har förmågan att konkretisera tekniska krav och villkor till en lönsam affär. Samarbete och kundorientering är viktiga framgångsfaktorer för dig. Du har också lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på både svenska och engelska.


Ytterligare information
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle kommer du som nätanalytiker att ha en central roll i vår vision att möjliggöra ett klimatsmart liv inom en generation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.
Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Tjänst Nätanalytiker
Placeringsort Trollhättan, Solna, Umeå eller Luleå


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Andreas Olofsson, telefon: 070-914 42 38.
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jessica Petersson, 070-039 87 70.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO.


Välkommen med din ansökan senast 14 december. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundkommunikatör till Vattenfall Kundservice

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 14
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Jobbeskrivning
Just nu söker vi personer som vill jobba i rollen som Kundkommunikatör på Vattenfalls kundservice i Umeå! Vill du jobba för ett företag som satsar mot en fossilfri framtid och inspirera människor att fatta bra beslut för miljön – då är Vattenfall rätt arbetsplats för dig!
I rollen som Kundkommunikatör går arbetet ut på att skapa betydande och minnesvärda kundupplevelser genom ditt sätt att kommunicera. I rollen agerar du ambassadör för Vattenfall genom att skapa förstklassiga kundupplevelser till Vattenfalls kunder, främst via telefon och e-post. Du kommer att aktivt arbeta med behovsanalyser och merförsäljning av Vattenfalls produkter som alla bidrar till en fossilfri framtid.
Du kommer att arbeta i ett team där både du och teamet arbetar mot tydligt uppsatta mål. Arbetstiderna är kontorstider som förläggs mellan 08.00-18.15, måndag till fredag och vi erbjuder både visstid- och tillsvidareanställning.
I rollen får du möjlighet att lära dig om Vattenfalls verksamhet och hur energibranschen fungerar. På Vattenfall får du en gedigen utbildning vilket innebär att du därmed inte behöver vara en expert inom energi för att söka jobbet. Utbildningen varvar mellan teori och praktik i syfte att du efter genomförd utbildning ska känna dig trygg i att hantera de kundärenden som du kommer att arbeta med.
Kravspecifikation
Vem är du?
Vi ser att du är en positiv person som älskar att prata med kunder samt ser försäljning som en naturlig del av kundmötet. Vidare ser vi att du trivs med och tycker om att jobba mål- och resultatinriktat. Vi tar för givet att du är en kommunikativ, öppen och social person som lyssnar aktivt och är mån om att ge kunderna bästa möjliga upplevelse. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av serviceyrken samt om du behärskar språk flytande, utöver svenska och engelska.
För att vara aktuell för denna tjänst ser vi att du
• Får och ger energi av att lyssna in kundens behov för att identifiera och erbjuda de bästa lösningarna för kunden.
• Har mycket god datorvana.
• Kommunicerar obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska.
• Har fullständiga gymnasiebetyg eller likvärdigt förvärvad kompetens.
Ytterligare information
Placeringsort: Umeå. Arbetet utförs från kontoret men skulle behov uppstå, finns möjligheten att jobba hemifrån.
Arbetstider: Kontorstider som förläggs mellan 08.00-18.15, måndag till fredag.
Omfattning: Visstid-eller tillsvidareanställning
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.
Ansökan
Välkommen med din ansökan inkluderande personligt brev och CV Ansökningar kommer hanteras löpande. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mejl, utan du ansöker på via länken i annonsen.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Nils Landar via e-post: Nils.landar@vattenfall.com eller 070-257 40 74.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu