Umeå: Verksamhetsadministratör till Skräddarens vård- och omsorgsboende

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetsadministratör till Skräddarens vård- och omsorgsboende i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Skräddarens vård- och omsorgsboende ligger centralt på Teg med närhet till Umeälven och fina grönområden.

Skräddaren byggdes 2003/2004 och rustades upp 2014. Skräddaren har 47 lägenheter fördelat på tre plan och varje plan består av två mindre enheter.

Vi söker nu en verksamhetsadministratör!



Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsadministratör kommer du att hantera administrativa uppgifter hos oss på Skräddaren. Du kommer även att arbeta som undersköterska i verksamheten cirka 25%.

Dina arbetsuppgifter innebär att:

- hantera korttidsfrånvaro, samarbeta med bemanningscentrum/vikariepool, uppdatera schemablad, vikarie/personallistor, timtid samt registrera frånvaro och bevaka frånvaroansökningar
- fördela passagekort/taggar, namnbrickor och arbetskläder, göra schematekniska förändringar i MA i dialog med verksamhetens schemastöd och enhetschef, lägga om aktiviteter för bokade resurspass samt övrigt frånvaro
- lägga beställningar, granska fakturor och kvittera följesedlar, ta emot och fördela ut varor
- utföra och ha kunskap kring drift, underhåll, beställning och hantering av boendets larm-och låssystem, göra felanmälan till fastighet
- övrigt förekommande uppgifter som delegerats från enhetschef


Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att jobba som undersköterska inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ardministrativa uppgifter, samt goda datorkunskaper då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg. 

Du har förmåga att prioritera och kunna arbeta självständigt. Du trivs med att ha kontakt med människor under din arbetsdag och har en god förmåga att hantera många ärenden och kontaktytor samtidigt.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Välkommen med din ansökan! 

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Administrativ assistent.

BROTTSOFFERMYNDIGHETEN SÖKER BEREDNINGSASSISTENT TILL BROTTSSKADEENHETEN

Läs mer Nov 23
Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information och stöd för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
En viktig del i ett brottsoffers upprättelse är rätten till ersättning. Vid myndighetens brottsskadeenhet handläggs varje år cirka 10 000 ärenden om brottsskadeersättning och vi beslutar årligen om ersättning till brottsoffer med cirka 100 miljoner kronor. Handläggningen utförs av beslutsfattare i samarbete med beredningsjurister samt beredningsassistenter.
Vi söker nu en beredningsassistent till brottsskadeenheten. Din uppgift blir att i nära samarbete med övrig personal på enheten ansvara för utredningen av ärenden om brottsskadeersättning. I arbetet ingår även att ge telefonrådgivning i frågor om brottsskadeersättning.
Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete och handläggning av ärenden. Arbete vid myndighet, försäkringsbolag, advokatbyrå eller liknande arbetsplats är meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska språket väl. Telefonvana värdesätts särskilt och kunskap i andra språk är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som är positiv och engagerad. Du är duktig på att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt och känner ansvar för hela verksamhetens behov. Du har hög arbetskapacitet och är stresstålig.
Att arbeta hos Brottsoffermyndigheten innebär frekventa kontakter med människor i kris. Det betyder att mycket höga krav ställs på de personliga egenskaperna hos myndighetens anställda.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning, heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Magnus Öhrn, 090-70 82 88. För facklig information kontakta Bo Eriksson, SACO, 090-70 82 14.
Välkommen med din ansökan senast den 18 december 2022 via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller per post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 Umeå.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar inklusive relevanta betyg och arbetsintyg samt ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr 12125/22. Vi läser inkomna ansökningar löpande och kan komma att kalla till intervjuer även under pågående ansökningstid.
Vi har noga valt rekryteringskanaler och avböjer därför vänligt kontakt från annons- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Verksamhetsadministratör till Holmsunds vård- och omsorgsboende

Läs mer Nov 22
Holmsunds vård- och omsorgsboende är centralt beläget i Holmsund med direkt närhet till en hälsocentral, apotek och matvaruaffär.

Hos oss finns goda möjligheter till utevistelse tack vare balkonger och uteplatser samt en gemensam innergård. Huset har tre våningar och rymmer 59 lägenheter. Holmsunds vård- och omsorgsboende består av sex enheter; tre gruppboenden, en korttidsenhet, en servicehusavdelning samt ett gruppboende beläget i Obbola.

På Holmsunds Vård och Omsorgsboende arbetar vi utefter ett personcentrerat förhållningssätt, där vår verksamhet utgår från våra brukares behov. Vår verksamhet består av 5 avdelningar i Holmsund, samt en avdelning i Obbola.

Vi söker nu en verksamhetsadministratör till vårt team!



Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsadministratör kommer du att, tillsammans med din kollega, hantera administrativa uppgifter samt arbeta som undersköterska/gruppledare i verksamheten.

Dina arbetsuppgifter innebär att:

Administrativa arbetsuppgifter:

- Arbeta med korttidsfrånvaro, ta emot daglig frånvaro och ansvara för att fördela ut verksamhetens gemensamma resurser.
- Lägga upp och uppdatera schemablad/vikarielistor.
- Lägga anställningar, registrera frånvaro och arbetstid i Personec.
- Lägga beställningar och granska fakturor i Proceedo.
- Samarbeta med enhetschef och schemaplanerare vid schemaläggning, granska scheman och göra mindre ändringar i fastställt schema. I vissa fall lägga scheman i Multi Access.
- Ansvara för verksamhetens vikariekläder.
- Göra felanmälningar till fastighet och ha kontakt med verksamhetens vaktmästare.
- Hantera verksamhetens parkeringar.
- Hantera boendes privata medel och föra kassabok.
- Administration i verksamhetens larmsystem, beställning av larmtelefoner och trygghets- samt rörelselarm.

Specifika arbetsuppgifter som USK/gruppledare:

- Introducera nya medarbetare i verksamheten. Vara delaktig och behjälplig i rekrytering, intervjuer och anställning.
- På delegation av chef leda och fördela det dagliga arbetet på enheterna.
- Handleda medarbetare i omvårdnad- och undersköterskeuppgifter.
- Utföra undersköterskeuppgifter såsom medicingivning, insulingivning, sond, provtagning m.m. på delegation av sjuksköterska.
- Vikariera i vårdnära arbete vid behov.
- Samarbeta med enhetschef och sköterska för att säkerställa delegeringar hos omvårdnadspersonal.
- Samarbeta med enhetschef och andra professioner för att säkra en god vårdkvalitet och en god arbetsmiljö.
- Samarbeta med enhetschef i förbättringsarbeten, vid behov driva förbättringsarbeten på enheten tillsammans med medarbetare.


Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att jobba inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du har datavana och erfarenhet från administrativa uppgifter. 

Du har förmåga att prioritera och kunna arbeta självständigt. Du trivs med att ha kontakt med människor under din arbetsdag och har en god förmåga att hantera många ärenden och kontaktytor samtidigt. Du har god social kompetens och är en förebild för kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför gärna din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! 

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Klinikadministratör, Medicincentrum, Umeå

Läs mer Nov 23
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Medicincentrum är en del av Norrlands universitetssjukhus och är en av de största klinikerna i länet med ca 300 medarbetare. Hos oss pågår ett spännande utvecklingsarbete där vi ska påverka och utveckla framtidens vård inom det internmedicinska området.

ARBETSUPPGIFTER
Som klinikadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

I rollen som klinikadministratör kommer du att arbeta med administration i personal/lönesystemet Visma och Tessa, samt kontrollera och hantera utlägg och reseräkningar, hantera fakturor och bokföringsordrar i ekonomisystemet Agresso. Du ansvarar också för ekonomisk hantering av klinikens olika forskningsprojekt och ALF-medel. I arbetet ingår även administration vid utbildningar som till exempel bokning av hotell och resor samt bokning av mat och fika, samt att till en viss del vara beställare av varor och material till administrationen. Utöver administrativa uppgifter kommer du även vara ett stöd åt verksamheterna när det gäller praktisk planering av t ex temadagar, utbildningar, SK-kurser m m.

Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa ett gott samarbete och trevlig stämning vid kliniken! Du kommer även att arbeta med annan förekommande administration kring läkarna och vara stöd vid bemanningsfrågor, samt övrig stabsadministration inom medicincentrum.

Arbetet innebär stor variation med mycket social kontakt där arbetsuppgifterna är utmanande och omväxlande.

KVALIFIKATIONER
Du trivs i rollen att ge service och där du tillhandahåller en god struktur i en föränderlig miljö med inslag av IT-relaterade uppgifter. Att vara utåtriktad och självständig i det administrativa arbetet är en självklarhet för dig. Det är viktigt att du även har en god kommunikativ förmåga och är lösningsfokuserad då du ställs inför många nya kontakter och utmaningar. För att trivas i jobbet behöver du vara flexibel och prestigelös med en förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter löpande.

Du har en eftergymnasial utbildning inom administration, alternativt kunskap och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med personaladministration, ekonomi och fakturering, schemaläggning, logistik eller produktion- och kapacitetsplanering. Meriterande är även om du har erfarenhet av Agresso, Medinet, Tessa och/eller Visma.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Extrajobb inom ekonomi & juridik till Siemens Financial Services

Läs mer Nov 10
Inledning:
Är du en stjärna på administration och har ett sinne för siffror? Vill du ta chansen att få in en fot i ett internationellt och välkänt företag? Ta då chansen och sök tjänsten som avtalsadministratör till Siemens Financial Services, en härlig blandning av ekonomi och juridik! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Siemens Financial Services en avtalsadministratör på deltid. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos Siemens FS. Det finns goda möjligheter för en fortsatt anställning efter examen förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. 

Tjänsten omfattning är utefter behov men alltid förlagd på dagtid, du förväntas kunna arbeta cirka 10-12h i veckan samt heltid över sommaren. Vi önskar dessutom att du har möjlighet att stötta upp lite extra under exempelvis jul-, påsk-, och höstlov. Du kommer arbeta på plats på Siemens kontor tillsammans med ett härligt team som kommer stötta och utbilda dig i din nya tjänst, på sikt kan det även finnas möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Moa.Lindgren@pn.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt team där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation. Du agerar många gånger spindeln i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.

Kravprofil: 
Då tjänsten är en deltidsanställning söker vi dig som studerar inom relevant område, exempelvis ekonomi eller juridik. Vi ser gärna att du har minst 2-3 år kvar tills examen.

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är noggrann då arbetet kräver det samt att du är duktig på att kommunicera såväl på svenska som engelska i tal och skrift. Är du tekniskt duktig och har lätt för att arbeta i olika system kommer du ha en fördel in i tjänsten. 

START: januari/februari
OMFATTNING: Deltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Moa Lindgren

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Umeå kommun

Nedan visas andra jobb i Umeå från Umeå kommun .

Omvårdnadspersonal till poolverksamhet i äldreomsorgen

Vårdbiträde
Läs mer Nov 3
Vi på äldreomsorgen i Umeå kommun vill möjliggöra för ett bättre liv för våra äldre.

För att det ska vara möjligt är vår kompetensförsörjning en viktig del, därför söker vi dig som vill vara med och göra skillnad på riktigt!

Umeå kommuns hemtjänst är Umeås största utförare med längst erfarenhet av personlig omsorg och service när det gäller brukare som bor kvar i det egna hemmet. Förutom att erbjuda tillsyn, personlig omvårdnad, städ- och tvättjänst och exempelvis inköp av livsmedel sätter vi också ett stort värde i att vara en social och trygg punkt. Det sociala umgänget är en minst lika viktig nyckel till ökad livskvalitet som de praktiska tjänster vi utför och därför av hög prioritet för Din kommunala hemtjänst.

Vård- och omsorgsboende samt korttids i kommunen består av 18 enheter. Vi finns i såväl ytterområden som i centrala stan. Människors delaktighet, självbestämmande och inflytande över sina liv är grundläggande för att uppleva värdighet och välbefinnande. För att skapa förutsättningar till detta arbetar alla medarbetare i äldreomsorgens vård- och omsorgsboende med ett personcentrerat förhållningssätt.

Vi tror på en ny poolverksamhet för att på bästa sätt säkra kompetensförsörjningen framåt och höja kvaliteten på de tillfälliga medarbetare vi har i verksamheten. Därför kommer vi nu att starta en pool med tillsvidareanställda medarbetare som stöttar upp ute i verksamheterna vid exempelvis korttidsfrånvaro. Poolen kommer vara indelad i olika områden där en gruppering jobbar mot hemtjänsten och tre grupperingar jobbar mot vårdboenden utifrån en geografisk indelning. Poolverksamheten är under uppbyggnad och kommer växa stegvis. 

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i pool arbetar du som ersättare i våra olika verksamheter, antingen mot hemtjänsten eller vård- och omsorgsboende, vid exempelvis korttidsfrånvaro. Du följer verksamhetens dagsschema som tilldelas dig i början på passet. Du ger medicin på delegering av sjuksköterska samt dokumenterar i Treserva i enlighet med verksamhetens rutiner.

Initialt är poolen tillgänglig dag och kväll under veckans alla dagar. Helgtjänstgöringen är fördelad till var tredje helg.


Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller vårdbiträde men det viktigaste är att du är en trygg, erfaren och självständig medarbetare.  Det krävs även att du klarar av att ta emot en medicindelegering.

Som person har du hög integritet, är lyhörd, empatisk och du trivs med att arbeta självständigt. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Du är ansvarstagande och säkrar att du har fått den information du behöver för att du ska kunna utföra ditt arbete på ett säkert sätt.

Tjänsten kräver B-körkort. 

Då det kan finnas djur och rökning på arbetsplatsen bör du inte vara allergisk.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer och urval sker löpande då poolen avser att växa över tid.


Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Tillfällig placering eller provanställning kan komma att tillämpas för att säkra att erforderliga krav för att uppbära anställning kan efterlevas i form av att kunna ta emot delegering från sjuksköterska.

Lönetillägg för placering i pool utgår med 2500kr/månad.

Lönetillägg för medarbetare som nyttjar egen bil för transport från hemmet till arbetsplatsen utgår med 1200kr/månad.



Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Undersköterskor och vårdbiträden till våra Vård- och omsorgsboenden

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Okt 12
Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.

Vi söker nu fler undersköterske- och vårdbiträdeskollegor till våra Vård- och omsorgsboenden hos oss på Umeå kommun, är du rätt person för jobbet? 
 
Dina arbetsuppgifter 

Då behovet och omfattningen av vård ser olika ut för våra äldre så arbetar vi personcentrerat och stöttar individen utifrån de förutsättningarna som dem har. Som utgångspunkt i vårt arbete vill vi fokusera på det friska hos personen och strävar alltid efter att bevara de förmågor som finns. Du och dina kollegor hjälper bland annat till med personlig omvårdnad och hygien, vid måltidssituationer samt i den social samvaron i våra gemensamma lokaler. På delegering av ansvarig sjuksköterska utför du även medicinska arbetsuppgifter samt dokumenterar åtgärder och hälsotillstånd.

Du arbetar även utifrån uppdraget som kontaktperson, där den äldres medbestämmande står i fokus. Därigenom säkerställer du att insatser utförs med god kvalitet enligt biståndsbeslut och genomförandeplan.  

 
Om dig 

Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde alternativt att du har erfarenhet från vård och omsorg. Har du kunskap om demens och erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom är meriterande. 

När du arbetar på våra Vård- och omsorgsboenden på Umeå kommun gör du skillnad varje dag. Du blir en stor del i våra äldres liv och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, mognad och din empatiska förmåga. Det är viktigt för oss att du är tålmodig och lyhörd för vad personen behöver och vill. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Arbetet är varierat och du ska trivas med att arbeta självständigt men du har samtidigt en god förmåga att samarbeta och samverka med kollegor, anhöriga och andra professioner.   

För oss är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift för att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor men även för att kunna skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. 

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk. 

Välkommen med din ansökan! Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. 
 

Övrigt 

Du kan se denna annons som en intresseanmälan till ett område eller boende. Om boendet du önskar inte har behov just nu så kommer vi att kontakta dig oavsett för att påbörja processen för att sen kunna hantera din ansökan snabbt om behov uppstår på enheten du önskar. Om du inte känner till våra boenden sen tidigare så finns information om samtliga i länken nedan:  

https://www.umea.se/omsorgochhjalp/aldresenior/vardochomsorgsboende/vardochomsorgsboenden.4.27a2de8b172da059ace2ced.html

Om dina betyg inte redan finns hos oss; kom ihåg att bifoga dina undersköterskebetyg, vårdbiträdesbetyg och betyg i svenska i din ansökan. 

Följd oss på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Ansök nu

Vikarie i förskola, grundskola och gymnasium

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Jul 17
I Umeå kommun finns cirka 90 förskolor, ett 50-tal grundskolor och 4 gymnasieskolor.

Här samverkar pedagoger och personal för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Det är här som barn lär sig att läsa, skriva och räkna. Det är här som ungdomar utvecklar sina kunskaper och förmågor inför framtiden. Här utförs Sveriges viktigaste jobb - att skapa framtidstro bland unga!


Om tjänsten
Utbildningsförvaltningen söker efter korttidsvikarier till skolans verksamhetsområden som med kort varsel kan arbeta och stötta upp vid tillfällen då den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Vi söker vikarier i roller som barnskötare, förskollärare, fritidspedagoger, lärare i fritidshem, elevassistenter, lärare och skrivvakter som vill arbeta extra.



Uppdraget som korttidsvikarie
Som korttidsvikarie i Umeå kommun har du möjlighet att arbeta på olika arbetsplatser inom förskola, grundskola eller gymnasium. Du arbetar mot flera arbetsplatser som bestäms utifrån dina förutsättningar och verksamheternas behov. I rollen som korttidsvikarie anger du själv vilka dagar och tider du kan arbeta med hjälp av vårt digitala vikariehanteringssystem. Dina uppdrag kan variera mellan några timmar upp till 14 dagar. Om din tillgänglighet matchas mot något av verksamheternas behov kommer ditt arbetspass att bokas och bekräftas via SMS.



Kvalifikationer 
Vi söker dig med fullständiga gymnasiebetyg från avslutad gymnasieutbildning. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har en slutförd eller pågående pedagogisk utbildning, detsamma gäller tidigare arbetslivserfarenhet från skolverksamhet. Det är också meriterande om du har körkort och regelbunden tillgång till bil för arbete i våra ytterområden. Du bör även i genomsnitt kunna vikariera fem dagar/månad.

Som person trivs du med en omväxlande arbetsmiljö och är flexibel. Du är initiativtagande och engagerad. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är punktlig. Du tycker om att samarbeta och är en god förebild bland barn och ungdomar.

För att bli aktuell för arbete som korttidsvikarie i Umeå kommun begär vi referenser och ett giltigt utdrag ur Rikspolisens belastningsregister. Observera att utdraget endast är giltigt i ett år från utskriftsdatum, se därför till att du har ett aktuellt utdrag. Du beställer ett utdrag för arbete inom skola och förskola kostnadsfritt via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/



Vad händer med din ansökan?
När du har lämnat in din ansökan till oss är du med i urvalet. Alla ansökningar hanteras i turordning vilket kan medföra att en viss handläggningstid kan uppstå. Om din profil stämmer överens med våra krav och verksamheternas behov kommer du att bli kallad till en intervju. För att kallas till en intervju behöver du ha relevanta betyg, belastningsregister, examensbevis, referenser och/eller studieintyg. Vi återkopplar till dig via e-post, håll därför utkik i din inkorg!

 

Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Vikarie i förskola, grundskola och gymnasium

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Sep 12
I Umeå kommun finns cirka 90 förskolor, ett 50-tal grundskolor och 4 gymnasieskolor.

Här samverkar pedagoger och personal för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Det är här som barn lär sig att läsa, skriva och räkna. Det är här som ungdomar utvecklar sina kunskaper och förmågor inför framtiden. Här utförs Sveriges viktigaste jobb - att skapa framtidstro bland unga!


Om tjänsten
Utbildningsförvaltningen söker efter korttidsvikarier till skolans verksamhetsområden som med kort varsel kan arbeta och stötta upp vid tillfällen då den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Vi söker vikarier i roller som barnskötare, förskollärare, fritidspedagoger, lärare i fritidshem, elevassistenter, lärare och skrivvakter som vill arbeta extra.



Uppdraget som korttidsvikarie
Som korttidsvikarie i Umeå kommun har du möjlighet att arbeta på olika arbetsplatser inom förskola, grundskola eller gymnasium. Du arbetar mot flera arbetsplatser som bestäms utifrån dina förutsättningar och verksamheternas behov. I rollen som korttidsvikarie anger du själv vilka dagar och tider du kan arbeta med hjälp av vårt digitala vikariehanteringssystem. Dina uppdrag kan variera mellan några timmar upp till 14 dagar. Om din tillgänglighet matchas mot något av verksamheternas behov kommer ditt arbetspass att bokas och bekräftas via SMS.



Kvalifikationer 
Vi söker dig med fullständiga gymnasiebetyg från avslutad gymnasieutbildning. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har en slutförd eller pågående pedagogisk utbildning, detsamma gäller tidigare arbetslivserfarenhet från skolverksamhet. Det är också meriterande om du har körkort och regelbunden tillgång till bil för arbete i våra ytterområden. Du bör även i genomsnitt kunna vikariera fem dagar/månad.

Som person trivs du med en omväxlande arbetsmiljö och är flexibel. Du är initiativtagande och engagerad. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är punktlig. Du tycker om att samarbeta och är en god förebild bland barn och ungdomar.

För att bli aktuell för arbete som korttidsvikarie i Umeå kommun begär vi referenser och ett giltigt utdrag ur Rikspolisens belastningsregister. Observera att utdraget endast är giltigt i ett år från utskriftsdatum, se därför till att du har ett aktuellt utdrag. Du beställer ett utdrag för arbete inom skola och förskola kostnadsfritt via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/



Vad händer med din ansökan?
När du har lämnat in din ansökan till oss är du med i urvalet. Alla ansökningar hanteras i turordning vilket kan medföra att en viss handläggningstid kan uppstå. Om din profil stämmer överens med våra krav och verksamheternas behov kommer du att bli kallad till en intervju. För att kallas till en intervju behöver du ha relevanta betyg, belastningsregister, examensbevis, referenser och/eller studieintyg. Vi återkopplar till dig via e-post, håll därför utkik i din inkorg!

 

Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Extrajobb inom måltidsservice

Ekonomibiträde, storhushåll
Läs mer Nov 24
Vi söker extrapersonal till måltidsservice

Måltidsservice uppgift är att servera goda, hälsosamma och anpassade måltider med god service.

Genom den offentliga måltiden ska Måltidsservice bidra till en god folkhälsa och en hållbar utveckling.

Inom verksamheten finns flera typer av kök

- Produktionskök som levererar antingen kyld eller varm mat till mottagningskök/serveringskök.
- Tillagningskök som enbart lagar mat till sin egen skola/förskola
- Äldreomsorgskök som levererar varm mat till äldreomsorgsrestauranger samt kyld portionsmat

Den största delen av verksamheten består av luncher men frukost och mellanmål tillagas och serveras också på många enheter. På äldreomsorgsenheter tillagas, serveras och distribueras också middagar.

Vi söker både kock- och måltidsbiträdesvikarier som med kort varsel kan gå in på måltidsservice alla verksamhetsområden för att stötta upp när delar av den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Är du intresserad av att arbeta extra inom måltidsservice, anmäl dig genom att klicka på ”Sök jobbet” och fyll i din ansökan,  så kontaktar vi dig för ett personligt möte.


Om dig
Kock: Vi söker dig som har kockutbildning. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Måltidsbiträde: Vi söker dig som har Livsmedelsteknisk utbildning/storhushåll eller annan jämförbar utbildning är önskvärt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med våra kunder samt ta del av instruktioner och dokumentera enligt egenkontrollen.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

För att kunna arbeta inom skolan måste utdrag från polisens belastningsregister visas upp. Detta kan du beställa på https://polisen.se/Global/www och Intrapolis/Blanketter/Registerutdrag/442.5.pdf. Registerutdraget är giltigt i ett år så kontrollera att det är ett aktuellt utdrag du har med dig till det personliga mötet.

Har du frågor? Kontakta Måltidsservice på 090-16 17 66.

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Vikarie i förskola, grundskola och gymnasium

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Okt 20
I Umeå kommun finns cirka 90 förskolor, ett 50-tal grundskolor och 4 gymnasieskolor.

Här samverkar pedagoger och personal för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Det är här som barn lär sig att läsa, skriva och räkna. Det är här som ungdomar utvecklar sina kunskaper och förmågor inför framtiden. Här utförs Sveriges viktigaste jobb - att skapa framtidstro bland unga!


Om tjänsten
Utbildningsförvaltningen söker efter korttidsvikarier till skolans verksamhetsområden som med kort varsel kan arbeta och stötta upp vid tillfällen då den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Vi söker vikarier i roller som barnskötare, förskollärare, fritidspedagoger, lärare i fritidshem, elevassistenter, lärare och skrivvakter som vill arbeta extra.



Uppdraget som korttidsvikarie
Som korttidsvikarie i Umeå kommun har du möjlighet att arbeta på olika arbetsplatser inom förskola, grundskola eller gymnasium. Du arbetar mot flera arbetsplatser som bestäms utifrån dina förutsättningar och verksamheternas behov. I rollen som korttidsvikarie anger du själv vilka dagar och tider du kan arbeta med hjälp av vårt digitala vikariehanteringssystem. Dina uppdrag kan variera mellan några timmar upp till 14 dagar. Om din tillgänglighet matchas mot något av verksamheternas behov kommer ditt arbetspass att bokas och bekräftas via SMS.



Kvalifikationer 
Vi söker dig med fullständiga gymnasiebetyg från avslutad gymnasieutbildning. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har en slutförd eller pågående pedagogisk utbildning, detsamma gäller tidigare arbetslivserfarenhet från skolverksamhet. Det är också meriterande om du har körkort och regelbunden tillgång till bil för arbete i våra ytterområden. Du bör även i genomsnitt kunna vikariera fem dagar/månad.

Som person trivs du med en omväxlande arbetsmiljö och är flexibel. Du är initiativtagande och engagerad. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är punktlig. Du tycker om att samarbeta och är en god förebild bland barn och ungdomar.

För att bli aktuell för arbete som korttidsvikarie i Umeå kommun begär vi referenser och ett giltigt utdrag ur Rikspolisens belastningsregister. Observera att utdraget endast är giltigt i ett år från utskriftsdatum, se därför till att du har ett aktuellt utdrag. Du beställer ett utdrag för arbete inom skola och förskola kostnadsfritt via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/



Vad händer med din ansökan?
När du har lämnat in din ansökan till oss är du med i urvalet. Alla ansökningar hanteras i turordning vilket kan medföra att en viss handläggningstid kan uppstå. Om din profil stämmer överens med våra krav och verksamheternas behov kommer du att bli kallad till en intervju. För att kallas till en intervju behöver du ha relevanta betyg, belastningsregister, examensbevis, referenser och/eller studieintyg. Vi återkopplar till dig via e-post, håll därför utkik i din inkorg!

 

Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu