Umeå: BROTTSOFFERMYNDIGHETEN SÖKER BEREDNINGSASSISTENT TILL BROTTSSKADEENHETEN

Hitta ansökningsinfo om jobbet BROTTSOFFERMYNDIGHETEN SÖKER BEREDNINGSASSISTENT TILL BROTTSSKADEENHETEN i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information och stöd för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
En viktig del i ett brottsoffers upprättelse är rätten till ersättning. Vid myndighetens brottsskadeenhet handläggs varje år cirka 10 000 ärenden om brottsskadeersättning och vi beslutar årligen om ersättning till brottsoffer med cirka 100 miljoner kronor. Handläggningen utförs av beslutsfattare i samarbete med beredningsjurister samt beredningsassistenter.
Vi söker nu en beredningsassistent till brottsskadeenheten. Din uppgift blir att i nära samarbete med övrig personal på enheten ansvara för utredningen av ärenden om brottsskadeersättning. I arbetet ingår även att ge telefonrådgivning i frågor om brottsskadeersättning.
Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete och handläggning av ärenden. Arbete vid myndighet, försäkringsbolag, advokatbyrå eller liknande arbetsplats är meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska språket väl. Telefonvana värdesätts särskilt och kunskap i andra språk är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som är positiv och engagerad. Du är duktig på att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt och känner ansvar för hela verksamhetens behov. Du har hög arbetskapacitet och är stresstålig.
Att arbeta hos Brottsoffermyndigheten innebär frekventa kontakter med människor i kris. Det betyder att mycket höga krav ställs på de personliga egenskaperna hos myndighetens anställda.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning, heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Magnus Öhrn, 090-70 82 88. För facklig information kontakta Bo Eriksson, SACO, 090-70 82 14.
Välkommen med din ansökan senast den 18 december 2022 via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller per post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 Umeå.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar inklusive relevanta betyg och arbetsintyg samt ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr 12125/22. Vi läser inkomna ansökningar löpande och kan komma att kalla till intervjuer även under pågående ansökningstid.
Vi har noga valt rekryteringskanaler och avböjer därför vänligt kontakt från annons- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Administrativ assistent.

Verksamhetsadministratör till Skräddarens vård- och omsorgsboende

Läs mer Nov 23
Skräddarens vård- och omsorgsboende ligger centralt på Teg med närhet till Umeälven och fina grönområden.

Skräddaren byggdes 2003/2004 och rustades upp 2014. Skräddaren har 47 lägenheter fördelat på tre plan och varje plan består av två mindre enheter.

Vi söker nu en verksamhetsadministratör!



Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsadministratör kommer du att hantera administrativa uppgifter hos oss på Skräddaren. Du kommer även att arbeta som undersköterska i verksamheten cirka 25%.

Dina arbetsuppgifter innebär att:

- hantera korttidsfrånvaro, samarbeta med bemanningscentrum/vikariepool, uppdatera schemablad, vikarie/personallistor, timtid samt registrera frånvaro och bevaka frånvaroansökningar
- fördela passagekort/taggar, namnbrickor och arbetskläder, göra schematekniska förändringar i MA i dialog med verksamhetens schemastöd och enhetschef, lägga om aktiviteter för bokade resurspass samt övrigt frånvaro
- lägga beställningar, granska fakturor och kvittera följesedlar, ta emot och fördela ut varor
- utföra och ha kunskap kring drift, underhåll, beställning och hantering av boendets larm-och låssystem, göra felanmälan till fastighet
- övrigt förekommande uppgifter som delegerats från enhetschef


Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att jobba som undersköterska inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ardministrativa uppgifter, samt goda datorkunskaper då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg. 

Du har förmåga att prioritera och kunna arbeta självständigt. Du trivs med att ha kontakt med människor under din arbetsdag och har en god förmåga att hantera många ärenden och kontaktytor samtidigt.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Välkommen med din ansökan! 

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Verksamhetsadministratör till Holmsunds vård- och omsorgsboende

Läs mer Nov 22
Holmsunds vård- och omsorgsboende är centralt beläget i Holmsund med direkt närhet till en hälsocentral, apotek och matvaruaffär.

Hos oss finns goda möjligheter till utevistelse tack vare balkonger och uteplatser samt en gemensam innergård. Huset har tre våningar och rymmer 59 lägenheter. Holmsunds vård- och omsorgsboende består av sex enheter; tre gruppboenden, en korttidsenhet, en servicehusavdelning samt ett gruppboende beläget i Obbola.

På Holmsunds Vård och Omsorgsboende arbetar vi utefter ett personcentrerat förhållningssätt, där vår verksamhet utgår från våra brukares behov. Vår verksamhet består av 5 avdelningar i Holmsund, samt en avdelning i Obbola.

Vi söker nu en verksamhetsadministratör till vårt team!



Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsadministratör kommer du att, tillsammans med din kollega, hantera administrativa uppgifter samt arbeta som undersköterska/gruppledare i verksamheten.

Dina arbetsuppgifter innebär att:

Administrativa arbetsuppgifter:

- Arbeta med korttidsfrånvaro, ta emot daglig frånvaro och ansvara för att fördela ut verksamhetens gemensamma resurser.
- Lägga upp och uppdatera schemablad/vikarielistor.
- Lägga anställningar, registrera frånvaro och arbetstid i Personec.
- Lägga beställningar och granska fakturor i Proceedo.
- Samarbeta med enhetschef och schemaplanerare vid schemaläggning, granska scheman och göra mindre ändringar i fastställt schema. I vissa fall lägga scheman i Multi Access.
- Ansvara för verksamhetens vikariekläder.
- Göra felanmälningar till fastighet och ha kontakt med verksamhetens vaktmästare.
- Hantera verksamhetens parkeringar.
- Hantera boendes privata medel och föra kassabok.
- Administration i verksamhetens larmsystem, beställning av larmtelefoner och trygghets- samt rörelselarm.

Specifika arbetsuppgifter som USK/gruppledare:

- Introducera nya medarbetare i verksamheten. Vara delaktig och behjälplig i rekrytering, intervjuer och anställning.
- På delegation av chef leda och fördela det dagliga arbetet på enheterna.
- Handleda medarbetare i omvårdnad- och undersköterskeuppgifter.
- Utföra undersköterskeuppgifter såsom medicingivning, insulingivning, sond, provtagning m.m. på delegation av sjuksköterska.
- Vikariera i vårdnära arbete vid behov.
- Samarbeta med enhetschef och sköterska för att säkerställa delegeringar hos omvårdnadspersonal.
- Samarbeta med enhetschef och andra professioner för att säkra en god vårdkvalitet och en god arbetsmiljö.
- Samarbeta med enhetschef i förbättringsarbeten, vid behov driva förbättringsarbeten på enheten tillsammans med medarbetare.


Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att jobba inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du har datavana och erfarenhet från administrativa uppgifter. 

Du har förmåga att prioritera och kunna arbeta självständigt. Du trivs med att ha kontakt med människor under din arbetsdag och har en god förmåga att hantera många ärenden och kontaktytor samtidigt. Du har god social kompetens och är en förebild för kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag-fredag.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför gärna din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! 

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Klinikadministratör, Medicincentrum, Umeå

Läs mer Nov 23
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Medicincentrum är en del av Norrlands universitetssjukhus och är en av de största klinikerna i länet med ca 300 medarbetare. Hos oss pågår ett spännande utvecklingsarbete där vi ska påverka och utveckla framtidens vård inom det internmedicinska området.

ARBETSUPPGIFTER
Som klinikadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

I rollen som klinikadministratör kommer du att arbeta med administration i personal/lönesystemet Visma och Tessa, samt kontrollera och hantera utlägg och reseräkningar, hantera fakturor och bokföringsordrar i ekonomisystemet Agresso. Du ansvarar också för ekonomisk hantering av klinikens olika forskningsprojekt och ALF-medel. I arbetet ingår även administration vid utbildningar som till exempel bokning av hotell och resor samt bokning av mat och fika, samt att till en viss del vara beställare av varor och material till administrationen. Utöver administrativa uppgifter kommer du även vara ett stöd åt verksamheterna när det gäller praktisk planering av t ex temadagar, utbildningar, SK-kurser m m.

Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa ett gott samarbete och trevlig stämning vid kliniken! Du kommer även att arbeta med annan förekommande administration kring läkarna och vara stöd vid bemanningsfrågor, samt övrig stabsadministration inom medicincentrum.

Arbetet innebär stor variation med mycket social kontakt där arbetsuppgifterna är utmanande och omväxlande.

KVALIFIKATIONER
Du trivs i rollen att ge service och där du tillhandahåller en god struktur i en föränderlig miljö med inslag av IT-relaterade uppgifter. Att vara utåtriktad och självständig i det administrativa arbetet är en självklarhet för dig. Det är viktigt att du även har en god kommunikativ förmåga och är lösningsfokuserad då du ställs inför många nya kontakter och utmaningar. För att trivas i jobbet behöver du vara flexibel och prestigelös med en förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter löpande.

Du har en eftergymnasial utbildning inom administration, alternativt kunskap och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser det som meriterande om du har arbetat med personaladministration, ekonomi och fakturering, schemaläggning, logistik eller produktion- och kapacitetsplanering. Meriterande är även om du har erfarenhet av Agresso, Medinet, Tessa och/eller Visma.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Extrajobb inom ekonomi & juridik till Siemens Financial Services

Läs mer Nov 10
Inledning:
Är du en stjärna på administration och har ett sinne för siffror? Vill du ta chansen att få in en fot i ett internationellt och välkänt företag? Ta då chansen och sök tjänsten som avtalsadministratör till Siemens Financial Services, en härlig blandning av ekonomi och juridik! 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Siemens Financial Services en avtalsadministratör på deltid. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos Siemens FS. Det finns goda möjligheter för en fortsatt anställning efter examen förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. 

Tjänsten omfattning är utefter behov men alltid förlagd på dagtid, du förväntas kunna arbeta cirka 10-12h i veckan samt heltid över sommaren. Vi önskar dessutom att du har möjlighet att stötta upp lite extra under exempelvis jul-, påsk-, och höstlov. Du kommer arbeta på plats på Siemens kontor tillsammans med ett härligt team som kommer stötta och utbilda dig i din nya tjänst, på sikt kan det även finnas möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Moa.Lindgren@pn.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt team där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation. Du agerar många gånger spindeln i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.

Kravprofil: 
Då tjänsten är en deltidsanställning söker vi dig som studerar inom relevant område, exempelvis ekonomi eller juridik. Vi ser gärna att du har minst 2-3 år kvar tills examen.

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är noggrann då arbetet kräver det samt att du är duktig på att kommunicera såväl på svenska som engelska i tal och skrift. Är du tekniskt duktig och har lätt för att arbeta i olika system kommer du ha en fördel in i tjänsten. 

START: januari/februari
OMFATTNING: Deltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Moa Lindgren

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Brottsoffermyndigheten

Nedan visas andra jobb i Umeå från Brottsoffermyndigheten .

Brottsoffermyndigheten söker jurist till Kunskapscentrum

Verksjurist
Läs mer Okt 21
Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information, stöd och omhändertagande för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
Vi söker nu dig med juristexamen för arbete inom Brottsoffermyndighetens Kunskapscentrum. Du bör vara tingsmeriterad eller ha erfarenhet från tjänstgöring som vi bedömer vara likvärdig. Dessutom bör du vara intresserad av humanjuridiska frågor.
I ditt arbete hos oss kommer du bland annat att arbeta med utbildningsinsatser, kvalitetssäkring av information, föreläsningar samt representera myndigheten i kontakter med övriga rättsväsendet och andra centrala aktörer. Arbetet innebär kontakter med civilsamhällesorganisationer, andra statliga myndigheter och en del resor. Myndigheten erhåller återkommande särskilda regeringsuppdrag eller andra projekt, ofta gällande informationsinsatser på brottsofferområdet, vilket innebär att tjänsten kan komma att innefatta deltagande i utvecklingsprojekt och regeringsuppdrag.
VI SÖKER DIG SOM:
har en god förståelse av rättskedjan och kunskaper om lagstiftning rörande brottsoffer
är utåtriktad, kommunikativ och har god pedagogisk förmåga
har god servicekänsla och ett gott bemötande
har förmåga att samverka
har god förmåga att planera och organisera
är utvecklingsorienterad, nytänkande och prestigelös
har goda kunskaper i Officepaketet och engelska

Du kommer att representera myndigheten och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet från liknande arbete vid myndighet eller annan organisation är meriterande.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Myndigheten arbetar i centralt belägna lokaler och erbjuder möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Vi eftersträvar mångfald, jämlikhet och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Ulf Hjerppe, 090-70 82 54. För facklig information kontakta Caroline Nilsson, SACO, 090-70 82 78.
Välkommen med din ansökan senast 7 november via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 UMEÅ.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar och ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr 10839/22
Vi har noga valt rekryteringskanaler och avböjer därför vänligt kontakt från annons- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Brottsoffermyndigheten söker kommunikatör vid Kunskapscentrum

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Maj 20
Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information, stöd och omhändertagande för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
Vi söker nu en kommunikatör för arbete vid myndighetens kunskapscentrum. Som kommunikatör kommer du att planera, genomföra och följa upp såväl intern som extern kommunikation samt att vara ett stöd och en pådrivare i dessa processer.
Du ska ha vana av att skriva redaktionella och informativa texter till bl.a. webb, i sociala medier och för massmedia.
Dessutom ingår att ta en aktiv del i förvaltningen och utvecklingen av Brottsoffermyndighetens webbplatser, planera och genomföra kommunikationsinsatser som t.ex. utbildningar, framställning av kommunikationsmaterial och PR-arbete. Det kan även ingå att svara för kommunikationsinsatser i olika typer av projekt. Myndigheten har nyligen erhållit flera regeringsuppdrag vilket innebär att tjänsten kommer att innefatta deltagande utvecklingsprojekt samt särskilda regeringsuppdrag. Flertalet regeringsuppdrag innefattar framtagande av nya webbplatser och marknadsföring av dem.
Du ska ha akademisk examen i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande och vara intresserad av juridiska, samhälleliga och sociala frågor.
Arbetet inom kunskapscentrum innebär många kontakter med bl.a. myndigheter och ideella organisationer. Arbetet innebär en del resor.
VI SÖKER DIG SOM:
• är en god kommunikatör i tal och skrift
• har erfarenhet av att leda, planera och följa upp kommunikationsinsatser
• är självständig, utvecklingsorienterad och nytänkande
• har goda kunskaper i något eller några webbpubliceringsverktyg samt goda kunskaper i svenska och engelska
• har erfarenhet av arbete med sociala medier
• har förmåga att samarbeta, god servicekänsla och ett gott bemötande
Du kommer att representera Brottsoffermyndigheten i vår utåtriktade verksamhet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Erfarenhet från liknande arbete vid myndighet eller för ideell organisation, arbete med digitala kanaler och film samt PR-arbete är meriterande.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning. Heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald, jämlikhet och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Ulf Hjerppe, 090-70 82 54. För facklig information kontakta Caroline Nilsson, SACO, 090-70 82 78.
Välkommen med din ansökan senast 10 juni 2022 via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller via post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 UMEÅ.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar och ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr. 5458/22

Ansök nu

BROTTSOFFERMYNDIGHETEN SÖKER IT-STRATEG

IT-strateg
Läs mer Apr 8
Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information, stöd och omhändertagande för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
Vi söker nu dig som övergripande ska samordna och arbeta med Brottsoffermyndighetens IT-relaterade frågor och forma det framtida arbetet. För IT-funktionen finns i nuläget en IT-administratör samt visst stöd från en mindre IT-grupp. Du kommer att ansvara för att se över hela strukturen för IT-relaterat arbete, innefattande exempelvis strategisk planering, samordning av resurser, ansvar för styrande dokument och hantering av informationssäkerhetsfrågor/LIS. Även planering och genomförande av utbildningsinsatser för medarbetarkollektivet kan vara aktuellt. Arbetet leds av dig och utförs av dig i samverkan med IT-administratören och övriga interna eller externa resurser.
Du kommer att ansvara för vår resa in i en framtid där vårt fokus ligger på såväl regelefterlevnad som på värdeskapande verksamhetsutveckling och där vi som myndighet tillvaratar digitaliseringens möjligheter för att effektivisera arbetet.
Du ska ha en bred kunskapsbas och relevant akademisk utbildning. Du har erfarenhet av samordnande arbete samt arbete med informationssäkerhet. Du ska även ha erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, både självständigt och i samverkan med andra. Det är meriterande med erfarenhet av och förståelse för vad det innebär att arbeta med de krav som ställs på offentliga verksamheter. Det är även meriterande med erfarenhet av offentlig upphandling och inköp av IT-relaterad utrustning.
Din roll är övergripande och samordnande, men du ska samtidigt kunna arbeta verksamhetsnära och ha kompetens att hantera såväl verksamhetssystem, hårdvara och mjukvara.
Du är positiv, engagerad och vill arbeta i en miljö där arbetsuppgifterna kan variera. Du har förmåga att fatta beslut och att göra prioriteringar. Du uttrycker dig väl både i tal och i skrift samt har god pedagogisk förmåga.
Vi erbjuder dig ett dynamiskt arbete på en trevlig arbetsplats med intressanta arbetsuppgifter där du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla det framtida arbetssättet.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning. Heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald, jämlikhet och jämn könsfördelning i personalgruppen.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Anneli Nilsson, 090-70 82 22. För facklig information kontakta Bo Eriksson, SACO, 090-70 82 14 . Läs gärna mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://www.brottsoffermyndigheten.se/om-oss/
Välkommen med din ansökan senast 6 maj 2022 via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller via post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 UMEÅ. Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar och ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr. 3888/22. Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Vi behandlar dina personuppgifter enligt bestämmelserna i gällande dataskyddsreglering. Här kan du läsa mer om hur det går till https://www.brottsoffermyndigheten.se/om-oss/behandling-av-personuppgifter/
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings-/ rekryteringshjälp.

Ansök nu

BROTTSOFFERMYNDIGHETEN SÖKER BEREDNINGSASSISTENT TILL REGRESSENHETEN

Administrativ assistent
Läs mer Mar 11
Brottsoffermyndigheten är Sveriges expertmyndighet för brottsofferfrågor. Myndigheten verkar för att förbättra information och stöd för de som utsatts för brott genom att besluta om brottsskadeersättning till brottsoffer, kräva tillbaka utbetald ersättning från gärningspersoner, finansiera forskning och brottsofferinriktade projekt genom Brottsofferfonden samt genom att vara ett kunskapscentrum om brottsofferfrågor. Myndigheten finns i centrala Umeå.
Brottsoffermyndigheten prövar ansökningar om brottsskadeersättning. När ersättning betalats ut återkräver myndigheten så mycket som möjligt av de utbetalda medlen från den dömda gärningspersonen. Återkraven handläggs av regressenheten.
Vi söker nu en beredningsassistent till regressenheten. Din uppgift blir att i nära samarbete med övrig personal ansvara för de kansliartade funktionerna på enheten. Det innebär bland annat att du genomför utredningsåtgärder om privatpersoners personliga förhållanden, registrerar ärenden, diarieför handlingar, hanterar betalningar samt utför andra administrativa uppgifter.
Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet av arbete på myndighet och ärendehandläggning är meriterande. Du har gymnasial utbildning och behärskar svenska språket väl. Kunskap i andra språk är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som är positiv, engagerad och vill arbeta i en miljö där arbetsuppgifterna kan variera men kanske inte kommer att förändras. Du har hög arbetskapacitet och är stresstålig. Du är duktig på att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt och känner ansvar för hela verksamhetens behov.
Anställningen avser en tillsvidareanställning med provanställning, heltid. Tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi eftersträvar mångfald och jämn könsfördelning.
Frågor om arbetet besvaras av enhetschef Sten-Håkan Sidebo, 090-70 82 15. För facklig information kontakta Bo Eriksson, SACO, 090-70 82 14.
Välkommen med din ansökan senast 28 mars 2022 via e-post till registrator@brottsoffermyndigheten.se eller per post till Brottsoffermyndigheten, Box 470, 901 09 Umeå.
Bifoga sedvanliga ansökningshandlingar inklusive intyg samt ange dina löneanspråk. Märk din ansökan med ref.nr. 2618/22.

Ansök nu