Umeå: Administratör till Receptionen i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till Receptionen i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-23 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län och består av fyra polisområden: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Vi söker nu en administratör till receptionen i polisområde Västerbotten med placering i Umeå. Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta i direkt kontakt med våra besökare via besök, telefon och mail. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att vara allmänheten behjälplig med att handlägga passansökningar samt ansökningar om nationellt ID-kort. Du kan också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag, anmälningsmottagning samt delgivning.

Då inflödet av ärenden i vår reception är varierande kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• minst ett års aktuell erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• god datavana och lätt för att lära dig nya IT-system
• B-Körkort

Det är meriterande om du har:

• arbetslivserfarenhet inom receptionsarbete med många direktkontakter i form av personliga möten, eller liknande erfarenhet som arbetsgivare bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete inom myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• ytterligare språkkunskaper utöver engelska och de nordiska språken





ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Kontorsreceptionist

Nedan visas andra jobb i Umeå som Kontorsreceptionist.

Administratör

Läs mer Nov 18
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi.


Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar. Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer https://www.umu.se/jobba-hos-oss/




Inom Kemiskt-Biologiskt Centrum, KBC, finns ett centralt placerat Servicecenter med huvudsaklig uppgift att ge stöd och service till besökare, studenter och anställda inom KBC,s forsknings- och utbildningsverksamhet.

Till detta Servicecenter söker vi nu 1-2 administratörer.

Arbetsuppgifter
Som administratör arbetar du med att ge information till studenter, anställda och besökare till KBC och universitetet i helhet. Du fungerar som stöd vid lokalsökning och lokalbokning inom campus för KBC´s institutioner samt handlägger kortaccesser och tillträdeszoner. I Anställningen ingår även allmänna serviceuppgifter som t.ex. att uppdatera kontaktlistor för fryslarm, följa upp larm, uppdatering av informationsskyltar och märkning av möteslokaler/lärosalar, hantering av nycklar samt vid behov stöd till post- och pakethantering och övriga praktiska uppgifter vid KBC Servicecenter. 

Du administrerar de transaktioner som genereras till följd av KBC Servicecenters verksamheter samt ger uppdragsgivare administrativt stöd genom att t.ex fördela ut projektkostnader, kontera fakturor , utföra resebokningar, granska reseräkningsunderlag mm.

Kompetenskrav 
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och en mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. Du är en van användare av alla program inom Office-paketet och har även erfarenhet av att arbeta i ekonomiadministrativa system. Du har också erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundnära service och information.

Du är serviceinriktad, prestigelös och har ett utpräglat lösningsfokuserat sätt att ta dig an alla typer av ärenden. Teamarbete är naturligt för dig, liksom ett stresståligt, trevligt och jämlikt förhållningssätt inför besökare och kollegor.
Det är meriterande om du redan har kunskap om KBC. Det är också meriterande om du har erfarenhet av andra administrativa system än Office-paketet, som t ex access- och larmsystem, system för resebokningar och fraktbeställningar.

Ansökan
Ansökan ska innehålla ett personligt brev med motivering till varför du söker anställningen, ett CV, styrkta kopior av betyg och intyg samt namn och kontaktinformation till minst två referenspersoner.

Sista ansökningsdag är den 2022-12-12. Du ansöker via vårt e-rekryteringssystem.
Anställningarna är på heltid och tillsvidare, provanställning kan förekomma. Tillträde 2023-01-01 eller enligt överenskommelse. Närmare upplysningar lämnas av Servicechef Erik Ånger, 090-7866819.

Information om oss
Kemiskt Biologiskt Centrum (KBC) är en unik satsning vid Umeå universitet och Sveriges lantbruksuniversitet på starka forskningsmiljöer som möter dagens behov av modern forskning för att lösa komplexa frågeställningar. Här kan du läsa mer https://www.umu.se/kemiskt-biologiskt-centrum/

KBC omfattar ungefär 800 anställda. Medarbetare och studenter vid KBC kommer från ett 50-tal olika länder varför kommunikationen huvudsakligen sker på engelska.

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Event and Office Coordinator

Läs mer Jun 17
Om företaget

När Knightec idag blickar ut över sina kunders utmaningar så ser dem början på framtiden. En industri som tidigare kallats traditionell tar tagit stora kliv in i det digitala, vilket innebär möjligheter de idag inte ens fullt ut kan förstå.?

Hur ska teknik användas för att skapa nya sätt att leva, konsumera och tillverka? Hur skapas produkter som sömlöst rör sig mellan det fysiska och det digitala? Det är frågor vi dagligen ställs inför i deras arbete med att hjälpa deras kunder i deras digitala transformation.?

På Knightec finner du över 800 ingenjörer som är utspridda på 11 kontor runt om i landet. Alla med olika kompetenser och intressen. Det Knightec har gemensamt är deras kompetens inom digitalisering och att vilja hjälpa sina kunder att ta nästa steg in i framtiden genom stötta inom exempelvis produktutveckling, digitalisering och kundupplevelser.



Din roll

I rollen som Event & Office Coordinator kommer du säkerställa att Knightec är ett ledande varumärke i regionen med en stark företagskultur. Du kommer att ta fram förslag och driva igenom aktiviteter knutna till kontoret. Du ansvarar för att deras lokaler och event är av högsta standard för både medarbetare och besökare. Förutom detta ingår du i den lokala ledningsgruppen och jobbar operationellt och strategiskt med frågor som rör personalomsättning, kundbearbetning, hälsa, säkerhet, budget och lönsamhet.

Knightec finns på 10 orter fördelade på 12 kontor, men de jobbar tillsammans som ”One Knightec” och utgår alla från deras sk Sverigekontor, där de ser alla som ett och samma företag oavsett vart man bor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Aktivt förstärka känslan av att ”här vill jag arbeta” när man kommer till kontoret.
- Ta emot interna och externa besökare.
- ”First line support” för kollegor. Dvs är du den som har koll och vet vart man vänder sig för att få ytterligare hjälp om det behövs mer specialiserad support.
- Agera marknadskommunikatör och hålla sociala kanaler levande med vad som är på gång samt upprätthålla ett kontinuerligt informationsflöde om vad som händer på kontoren.
- Hålla kontoret rent och snyggt samt säkerställa att lokalerna uppfyller våra policys.
- Ansvara för att uppfylla lagkrav inom arbetsmiljön på kontoret så som skyddsronder, brandskydd och, ergonomi etc. samt säkerställa utbildningar inom området.
- Ansvara för inköp av utrustning/material och säkerställa att det finns tillgängligt.


Event och aktiviteter:

- Driva arbetet med att lägga en samordnad årsplan för aktiviteter som främjar gemenskap och vi-känsla lokalt inom Knightec i linje med Knightecs affärsplan och företagsövergripande aktiviteter.
- Proaktivt ta fram koncept/förslag på möjliga aktiviteter/events och driva att ”det händer saker” på kontoret.
- Agera projektledare och ansvara för framtagning, inramning, planering och upphandling av event och aktiviteter samt genomförande i enlighet med framtagen plan.




Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader där du blir anställd av Clevry och jobbar ute hos Knightec. Det finns goda möjligheter till förlängning.



Din profil

Vi söker dig som har arbetat några år med att skapa och koordinera event tidigare och då samarbetat med olika leverantörer, hanterat budget och följt upp kostnader. Du är van att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Har du dessutom haft ansvar för en kontorsmiljö är detta starkt meriterande.

Vi tänker att du som söker ser dig själv som en projektledartyp som gillar att planera och skapa struktur där du självständigt driver arbetet framåt. Som person är utåtriktad, positiv och ett kreativt tankesätt. Det är även viktigt i denna roll att du är flexibel kring din arbetsinsats och arbetstid. Två dagar per vecka förväntas du tillbringa på kontoret i Örnsköldsvik. Dvs är du beredd att jobba mer/extra långa dagar när det behövs och kan prioritera din tid och låta det som inte är lika viktigt vänta men även koppla bort och ta det lugnt när det är möjligt.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rerktyerae: anna.almen Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu

Office Coordinator till ISS Umeå

Läs mer Aug 30
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

För AFRY:s räkning i Umeå söker vi en positiv och engagerad medarbetare som drivs av att ge det lilla extra varje dag.

I rollen blir du vår kunds ansikte utåt och har därmed en mycket viktig uppgift i att skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som Office Coordinator arbetar du inom ett brett område med varierande arbetsuppgifter. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för såväl medarbetare som besökare.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i din roll:

• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda besökare på arbetsplatsen
• Introducera nya medarbetare till arbetsplatsen
• Hantera passerkort, behörigheter och säkerhetsfrågor (medverkan vid skyddsronder, hantering av incidentrapportering etc)
• Leverantörsfakturahantering
• Post- och pakethantering
• Boka och iordningställa konferensrum internt
• Hantera catering och event samt enklare frukostservering på kontoret
• Projektleda personal- och kundaktiviteter
• Samordna verksamhetsförändringar, ex ommöblering, internflytt och liknande
• Kommunikation internt och externt. Kunskap inom eMarketeer eller liknande programvaror är meriterande.
• Hantera felanmälningar och andra kontorsrelaterade ärenden
• Kommunikation med lokalvårdare, leverantörer etc
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice.

Din profil

I rollen som Office Coordinator är det du som driver ditt arbete framåt och det är viktigt att du känner dig bekväm i att fatta beslut inom givna ramar samt att du är lösningsorienterad till din natur. Rollen ställer även stora krav på självständighet, integritet och initiativtagande.

Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och prestigelös. Du tar ansvar för hela kontorsdriften och uppskattar ett omväxlande arbete.

Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet. Det innebär att du har en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och bidrar med förslag till förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service och att du har som lägst gymnasieutbildning. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Du behöver ha B-körkort. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och uppskattar arbete med rutiner och processer. Du trivs med att fatta egna beslut och flexibilitet är a och o.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål.

ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som för kunden. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på ISS med tillämpning av sex månaders provanställning. Anställningens omfattning är deltid, 50% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Efter provanställning finns stora möjligheter till utökning av tjänstegraden. Placeringsort är Umeå med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Björn Arnoldsson på bjorn.arnoldsson@se.issworld.com

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/sv-se/karriar/din-karriar-pa-iss/sok-jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Office Coordinator till ISS Umeå

Läs mer Aug 29
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

För AFRY:s räkning i Umeå söker vi en positiv och engagerad medarbetare som drivs av att ge det lilla extra varje dag.

I rollen blir du vår kunds ansikte utåt och har därmed en mycket viktig uppgift i att skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som Office Coordinator arbetar du inom ett brett område med varierande arbetsuppgifter. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för såväl medarbetare som besökare.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i din roll:

• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda besökare på arbetsplatsen
• Introducera nya medarbetare till arbetsplatsen
• Hantera passerkort, behörigheter och säkerhetsfrågor (medverkan vid skyddsronder, hantering av incidentrapportering etc)
• Leverantörsfakturahantering
• Post- och pakethantering
• Boka och iordningställa konferensrum internt
• Hantera catering och event samt enklare frukostservering på kontoret
• Projektleda personal- och kundaktiviteter
• Samordna verksamhetsförändringar, ex ommöblering, internflytt och liknande
• Kommunikation internt och externt. Kunskap inom eMarketeer eller liknande programvaror är meriterande.
• Hantera felanmälningar och andra kontorsrelaterade ärenden
• Kommunikation med lokalvårdare, leverantörer etc
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice.

Din profil

I rollen som Office Coordinator är det du som driver ditt arbete framåt och det är viktigt att du känner dig bekväm i att fatta beslut inom givna ramar samt att du är lösningsorienterad till din natur. Rollen ställer även stora krav på självständighet, integritet och initiativtagande.

Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och prestigelös. Du tar ansvar för hela kontorsdriften och uppskattar ett omväxlande arbete.

Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet. Det innebär att du har en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och bidrar med förslag till förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service och att du har som lägst gymnasieutbildning. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Du behöver ha B-körkort. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och uppskattar arbete med rutiner och processer. Du trivs med att fatta egna beslut och flexibilitet är a och o.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål.

ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som för kunden. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på ISS med tillämpning av sex månaders provanställning. Anställningens omfattning är deltid, 50% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Placeringsort är Umeå med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Björn Arnoldsson på bjorn.arnoldsson@se.issworld.com

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/sv-se/karriar/din-karriar-pa-iss/sok-jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Umeå från Polismyndigheten .

Arkivhandläggare till Rättsavdelningen, Rättsektionen i Nord

Arkivarie
Läs mer Nov 18
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en arkivhandläggare för tillsvidareanställning till rättsavdelningen vid rättssektion Nord, med placering i Umeå. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Om arbetsplatsen
Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.
Informationsförvaltningens huvudsakliga verksamhet består bl.a. av att ta emot, diarieföra, arkivera och förvalta polisens handlingar. I uppdraget ingår även att utveckla informationshanteringen inom polisen. Arkivhandläggarna står tillsammans med arkivarierna för verksamhetens specialistkompetens inom arkivering, gallring och vård av myndighetens handlingar. Vissa arbetsuppgifter är mycket nära den polisiära verksamheten och andra fokuserar på utveckling tillsammans med övriga verksamheter inom myndigheten. Arkivbestånden består till stor del av kriminalärenden från polisens brottsutredande verksamhet från år 1965 och framåt. Även en stor del förvaltningsärenden och administrativa handlingar förvaras i arkiven.
Arbetsuppgifter
Som arkivhandläggare arbetar du med att förvalta, vårda och tillhandahålla arkivbestånden i fysiska arkiv. Några av arbetsuppgifterna som ingår är att söka efter och ta fram handlingar, ta emot leveranser, delta i ordnings- och förteckningsarbeten, in- och utsortering av handlingar, omflyttningar av arkivhandlingar, låna ut och kopiera akter, genomföra gallring och ha kontakt med fastighetsförvaltare om arkivlokalerna. Det kan även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom Informationsförvaltningens verksamhetsområde.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
3-årig gymnasieutbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
minst 6 månaders erfarenhet av att arbeta med arkiv
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av att arbeta i en arkivdepå/centralarkiv eller motsvarande slutarkiv
erfarenhet av att arbeta med arkiv inom offentlig förvaltning
utbildning inom arkivvård, ordnande och förtecknande eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
erfarenhet av att arbeta med digital arkivbildning
datorvana och förmåga att sätta dig in i nya system

För att lyckas i rollen som arkivhandläggare ska du vara en ansvarstagande, flexibel och strukturerad person. Du behöver kunna arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Du behöver kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete, så som att lyfta arkivkartonger i samband med leverans och gallring. Du är även mån om att ge bra service till de som efterfrågar handlingar från arkivet.
Resor kan förekomma i tjänsten.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Cecilia Aspholm, cecilia.aspholm@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Ylva Gamrell, ylva.gamrell@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S: Andreas Johansson, 073-084 13 01. Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10. Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92. Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
Övrig information
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 2 december 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr A650.001/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A650.001/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vapenundersökare till Nationellt Forensiskt Centrum i Umeå

Vapentekniker
Läs mer Nov 8
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Nationellt forensiskt centrum, NFC, är en avdelning i Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför vi forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Vi verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Som processägare ansvarar vi för den forensiska processen inom polisen, från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att bedriva strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Det gör vi i nära samarbete med såväl nationella operativa avdelningen, Noa, och polisregionerna, som med externa samarbetspartners både i Sverige och utomlands. Vi agerar också expertstöd och bedriver utbildning. I dag är vi drygt 600 medarbetare, men då hela verksamheten är inne i en expansiv utvecklingsfas räknar vi med att vara ännu flera vid årsskiftet 2022-2023. Vi har tolv driftställen, från Umeå i norr till Malmö i söder. Vi söker nu vapenundersökare till laboratoriet i Umeå. I Umeå arbetar 15 medarbetare med olika forensiska undersökningar och arbetsplatsen är i Polisstationen i Umeå.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna omfattar huvudsakligen undersökning av beslagtagna illegala vapen.
Arbetet innebär att du forensiskt söker spår, hanterar, identifierar, undersöker funktion och provskjuter vapen för att redovisa information om detta i dokument för användning i den fortsatta förundersökningsprocessen. Detta ställer även krav på att man kontinuerligt följer utvecklingen inom vapenområdet för att hålla kunskaper uppdaterade. I uppdraget ingår även säkring av DNA. I arbetet förekommer exponering för material som kan vara stötande och obehagligt. Därför ställs det krav på förmåga att hantera situationer professionellt med fokus på verksamhetens mål.

Direkta kontakter med uppdragsgivare inom rättsväsendet ställer krav på god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och redovisa utförda undersökningar på svenska. Vid behov uppträder man som sakkunnig i domstol. Arbetet kräver ett fullgott färg-, siffer- och bokstavsseende. Arbetsuppgifterna kan eventuellt komma att utökas med ytterligare arbetsmoment.

Vid NFC genomgår du en intern utbildning/upplärning med efterföljande examination innan behörighet ges att självständigt arbeta som vapenundersökare. Du kommer initialt att arbeta praktiskt tillsammans med gruppen i Umeå i deras dagliga verksamhet för att lära dig grunderna. Utbildningen består i huvudsak av praktiskt arbete i Umeå varvat med kortare utbildningsperioder i Linköping.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• erfarenhet av tekniskt/mekaniskt praktiskt arbete alternativt akademisk examen på kandidatnivå inom teknikområdet eller motsvarande.
• erfarenhet av att genomföra undersökningar och dokumentera information, sammanställa fakta eller skriva rapporter
• goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift
• goda kunskaper i det engelska språket, både i tal och skrift
• god datorvana
• fullgott färg-, siffer- och bokstavsseende

Det är meriterande om du har:
• minst 3 års arbetslivserfarenhet
• god vana av att hantera och använda vapen som kan verifieras med bevis t.ex. praktiserande jägare/tävlingsskytt, militär eller polis
• erfarenhet av ISO-certifierat kvalitetsarbete
• kriminalteknisk förståelse och kompetens
• utredningsvana, antingen polisiär eller från annan verksamhet
• tidigare erfarenhet av arbete vid myndighet

Vi söker dig som är målinriktad, produktionsorienterad och kvalitetsmedveten. Rollen innebär många kontaktytor och vi ser det som en självklarhet att du är prestigelös och bidrar till ett gott samarbetsklimat. Arbetsuppgifterna ställer krav på en förmåga att urskilja detaljer och för att bli framgångsrik i rollen som vapenundersökare är du dessutom lösningsorienterad och strukturerad. Du är också öppen för återkoppling, nya perspektiv samt ständig inlärning och självutveckling.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Enligt gällande lagstiftning, kräver anställningen att blivande anställd lämnar ett DNA-prov för registrering i myndighetens eliminerings databas.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev . Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Analytiker till underrättelseenhetens regionala analysgrupp, Umeå

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 11
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi analytiker till regionala analysgruppen med placering i Umeå. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.
Arbetsbeskrivning
Som analytiker kommer du att ha en nyckelroll i arbetet mot allvarlig och organiserad brottslighet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att fortlöpande bearbeta och analysera underrättelsematerial. Detta arbete ska därefter kunna omsättas till meningsfulla underrättelseprodukter och presenteras på lämpligt vis för olika typer av mottagare.
Detta kan innebära bland annat:
· bearbetning av olika typer av information, främst kvalitativ men även kvantitativ
· analys av nämnd information utifrån såväl givna frågeställningar som mer öppna tematiska informations- och kunskapsbehov
· arbete i databaser och analysverktyg
· delgivning av slutsatser genom såväl författande av skriftliga produkter som genom muntlig och visuell presentation för stora och små grupper
· löpande omvärlds- och lägesbevakning.
Vi söker dig som har:
· polisexamen eller högskoleutbildning inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap, kriminologi, statistik eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
· erfarenhet och vana av att hantera, strukturera och analysera stora informationsmängder av såväl kvalitativt som kvantitativt slag som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
· utbildning och/eller motsvarande erfarenhet av analys och skriftlig produktion av exempelvis rapporter eller utredningar.
· goda kunskaper i att presentera genomförda analyser anpassat till mottagaren skriftligt, muntligt och i presentationsprogram.
· god datorvana och god kunskap i Office-paketet.
· mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i såväl svenska som engelska.
· svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du har:
· tidigare erfarenhet av arbete inom brottsbekämpning eller underrättelseverksamhet.
· fördjupad kompetens eller kunskap inom något för tjänsten relevant kunskapsområde, exempelvis research, kriminell ekonomi eller särskilda former av analyser.
· ytterligare språkkunskaper utöver svenska, norska, danska och engelska.
· tidigare erfarenhet av arbete i databas- och analysverktyg som exempelvis iBase, Analyst’s Notebook eller GIS.
· körkort klass B.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är allmänbildad, samhällsintresserad och har ett intresse för polisiär verksamhet och brottslighet som fenomen. Du är kreativ och analytisk med ett kritiskt och konstruktivt tänkande, men är även öppen för andras perspektiv och lösningar. Du tycker om att utvecklas och är noggrann och strukturerad. Vi ser att du som person är engagerad, flexibel och trivs med att samarbeta med andra, men samtidigt även kan driva ditt arbete självständigt. Det är viktigt att du har en social förmåga att etablera och vidmakthålla kontakter och du förväntas också kunna genomföra föredragningar för både mindre och större grupper. Vi ställer också höga krav på att du har hög integritet och sekretessmedvetenhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via polisens växel 114 14.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid, flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Tester kan komma att användas i denna rekryteringsprocess.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till Jobb.nord@polisen.se senast den 28/11 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A629.649/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sambandsansvarig till Regionledningscentralen, region Nord

Larmoperatör
Läs mer Nov 11
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu ytterligare en Sambandsansvarig till Regionledningscentral Nord (RLC) i Umeå. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
RLC leder den operativa polisverksamheten i hela Polisregion Nord. Polisregionen består av de fyra nordligaste länen och omfattar dryg 52% av Sveriges yta. Dygnet runt, året runt bedöms och prioriteras inkommande telefonsamtal och radioanrop av radiooperatörer och befäl. Genom långtgående förstahandsåtgärder skapar RLC ett så bra underlag som möjligt för att medborgaren ska få den hjälp denne behöver, oavsett om det handlar om att hjälpa via telefon eller beordra en polisbil till platsen.
Vid RLC arbetas det också med större händelser i regionen, exempelvis festivaler, EU-möten, idrottsevenemang etc.
Samverkan med andra myndigheter och organisationer är en viktig del i sektionens uppdrag. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är RLC en bärande del i det brottsbekämpande arbetet i hela Polismyndigheten.
Ledningsstödsgruppen vid RLC Nord ansvarar för utbildning, sambandstjänst och administration av Regionledningscentralens operativa system. I gruppen ingår utöver Sambandsansvariga även Systemadministratörer, Expedition, NVR-ansvariga och Kompetens- och Utvecklingssamordnare.


Arbetsuppgifter
Som Sambandsansvarig hanterar du sambandsfrågor inom hela Region Nord. Du deltar även i det nationella samordningsarbetet kring sambandsfrågor. En stor del i rollen innebär att samverka med Polisområden och regionala enheter.
Sambandsansvarig är en länk mellan Polismyndighetens systemförvaltning, IT-avdelning och RLC i teknikfrågor, samt regionens kontaktperson i sambandsfrågor gentemot Nationella Operativa Avdelningen (NOA) och Nationella Ledningscentralen (NLC).
Du agerar även som Polisregionens företrädare gentemot andra myndigheter och externa organisationer i regionen.
I rollen ingår att organisera och planera utbildningar, samt vid behov hjälpa till att hålla utbildningar. Du bidrar till utvecklingsarbetet genom att löpande utvärdera och utveckla arbetsmetodiken i RLC samt öka förståelsen för teknik och metodik hos den yttre personalen.
Sambandsansvarig medverkar vid upprättande av sambandsplaner/kommenderingar hos polisområden och berörda enheter samt samverka med dessa gällande handläggning av sambandsfrågor.
Du är också sakkunnig i ämnesområdet vilket kan innebära att du deltar i utredningar både internt och externt.
Visst arbete med signalskydd kan förekomma.
I övrigt innebär rollen som Sambandsansvarig att medverka och känna ansvar för hela Ledningsstödsgruppens, såväl som sektionens, arbete. Ditt arbete präglas av en helhetssyn och du samverkar nära Regionens polisområden och de regionala enheterna.
Funktionen Sambandsansvarig bemannas året runt. Uppdraget fördelas av gruppchef löpande under året. Du kommer inledningsvis fungera som ställföreträdande Sambandsansvarig.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· Minst gymnasial examen
· B-körkort
· Bred erfarenhet av arbete med sambandsfrågor
· Kunskap om, och praktisk erfarenhet av, arbete med radiokommunikation
· Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
· God datakunskap
Meriterande är om du har
· Erfarenhet av arbete inom Polismyndigheten efter 2015
· Erfarenhet av arbete i larm- eller ledningscentral
· Praktisk erfarenhet av arbete som utbildare/instruktör
· Verkat i stabsarbete
· Deltagit i förändringsarbete
· Erfarenhet av arbete med signalskydd
Personliga egenskaper
Rollen innebär många interna och externa kontakter. Därför ser vi det som en självklarhet att du samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Du har god samarbetsförmåga och en förmåga att sprida information och kommunicera på ett enkelt men effektivt sätt.
Du har ett gott omdöme, är ansvarstagande och självgående i ditt arbete. Som person är du också positiv och engagerad. Du har förmåga att inspirera andra runt omkring dig och ser helheten före delarna i uppdraget. Du kan arbeta effektivt både enskilt och tillsammans med andra.
Vi förutsätter att du har ett stort teknikintresse.
Mycket stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
André Westberg, rekryterande chef, 070-694 47 51 / andre.westberg@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Emilia Höglund, HR-konsult, 073-394 82 19 / emilia.hoglund@polisen.se


Fackliga företrädare
Företrädare för Seko Polisen, Polisförbundet, SACO och Fackförbundet ST region Nord, samtliga nås via växeln 114 14.


Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning, med provanställning om 6 månader.
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid, möjlighet till flex
Tillträde: Snarast (enligt överenskommelse).
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev eller CV senast den 27/11 vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A628.530/2022 i mailets ärendemening.
Det är viktigt att du i din ansökan svarar på hur du uppfyller de kvalifikationer som vi efterfrågar.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Handläggare och administrativt stöd till brott i nära relation, Umeå

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 10
Är du redo för en större uppgift? Till brott i nära relation 1 (BINR 1) söker vi nu en handläggare och administrativt stöd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.

BINR 1 gruppen tillhör utredningssektionen i PO Västerbotten i PO Västerbotten som har ett länsgemensamt ansvarsområde för hela Polisområdet. Vid utredningssektionen finns ytterligare 7 grupper, BINR 2, BINR 3, bedrägeri, span, grova brott, jourhavande fu-ledare, stationsbefäl.

BINR1 utreder och handlägger ärenden där barn upp till 18 år är målsägare. Gruppen består av 7 medarbetare, både poliser och civila utredare, ett administrativt stöd samt en gruppchef.



ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare och administrativt stöd i gruppen, brott i nära relation, brott mot barn, arbetar du i huvudsak med åklagarledda förundersökningar där brott mot barn utreds. Du kommer bland annat att:

• Planera in och boka barnförhör.
• Registrera/upprätta anmälningar, bereda ärenden och utföra vissa utredningsåtgärder.
• Hålla vittnesförhör samt rätta förhör.
• Tidvis följa med förhörsledarna på misstankeförhör, vittnesförhör, barnförhör.
• Vid barnförhör kunna bistå med att sköta tekniken och skriva sammanfattningar.
• Närvara vid olika samverkansträffar.
• Sköta kontakter med privatpersoner såsom vårdnadshavare till misstänkt.


Ärendekategorin omfattas av krav på skyndsam handläggning varför dessa ärenden är högt prioriterade inom hela rättskedjan. Arbetsformen utgörs av såväl arbete enskilt som tillsammans med andra handläggare och utredare. Du arbetar i nära samverkan med andra myndigheter och organisationer så som juridiska ombud, socialtjänsten med flera. Du kommer att tillsammans med trevliga och engagerade kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Polisexamen eller annan utbildning som polismyndigheten bedömer vara ett för uppgifterna relevant område, exempelvis som, socionom, kriminolog, jurist eller beteendevetare.
• Aktuell erfarenhet av utredning som bedöms som relevant för funktionen tex. från socialtjänsten eller annan rättsvårdande myndighet.
• Erfarenhet och vana att hantera och strukturera stora informationsmängder.

• Mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i såväl svenska som engelska.
• B Körkort för manuell växel, då resor i tjänsten kommer att bli aktuellt

Du kommer att ha möjlighet och ska vara beredd att gå den utbildning som polismyndigheten i samråd med dig beslutar om. Studier på annan ort samt självstudier kan vara aktuellt.

Det är meriterande om du även har:

• Erfarenhet av att jobba som utredare inom polismyndigheten
• Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter
• Utbildning för utredningsarbete med barn
• Arbetslivserfarenhet från utredningar med barn.
• Kunskaper i andra språk än svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort intresse för tjänsten, är engagerad, ansvarstagande samt har god samarbetsförmåga. Uthållighet, stresstålighet och att du är strukturerad är andra framgångsfaktorer i det uppdrag du kommer att få hos oss. Du har social kompetens och en kommunikativ förmåga som innebär att du är lyhörd, tydlig och kan anpassa ditt budskap efter mottagare och situation. Vidare är det önskvärt att du har ett lösningsorienterat fokus och är flexibel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.




ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Fackliga företrädare:
Polisförbundet region Nord: Mattias Borin, ST region Nord: Mattias Keskitalo Nilsson,
SACO-S region Nord: Ingegerd Nilsson-Ramm och SEKO polisen: Ehrenfried Jäschke, samtliga nås via polisens växel 11414.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu