Umeå: Projektledare Umeå eller Örnsköldsvik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare Umeå eller Örnsköldsvik i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Tillsammans med våra specialistkunskaper och starka leverantörer bidrar vi till att starka kunskaper för digital utveckling inom fastighetsautomation. Kombinerat med en unik position på den lokala marknaden kommer att vi lyckas! Hos oss kan vi lova ett omväxlande jobb med många trevliga kollegor samt en möjlighet att jobba med kunder som ser digitalisering som en naturlig del av vardagen.

Vad erbjuder vi dig?

• Förmånsbil.
• Du kommer att få möjligheten att vara med att bygga upp Bravidas automationsverksamhet i Västerbotten.
• Personlig och professionell utveckling via vår egna Bravidaskolan i kombination med stöttning från din chef och kollegor.

 
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi! Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Om jobbet
Rollen som projektledare på Bravida innebär att du ansvarar för installationsprojekt från projektplanering till leverans. Vi erbjuder ett stimulerande arbete med utmanande arbete i ett härligt gäng. Du rapporterar till avdelningschef och har kontaktytor internt såväl som med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter. Vi söker en medarbetare med några års erfarenhet inom projektledning, ledande montör eller installationssamordnare. Beroende på dina tidigare erfarenheter kan rollens utformning variera. Du kommer bland annat att:


• Programmera och idrifttagning samt ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt
• Utveckla och bevara kundrelationer med tilläggsförsäljning
• Arbeta med bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• Leda och engagera medarbetare
• Regelbundet redovisa framdrift och finansiell status på projekt jämfört med plan
• D&S instruktioner och besiktning.
• Överlämna färdigt projekt till Service och Projektåterföring
• Vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten

 
Som projektledare får du frihet under ansvar, projekten du kommer att arbeta med varierar både vad gäller storlek och innehåll. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse. Tillsammans skapar stora resultat. Vi kan ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar, eftersom vi har alla tekniker hos oss.

Du kommer att få ta del av vårt interna utbildningsprogram i syfte att lära dig våra leverantörers produkter och system. Genom vår organisation får du stort stöd av erfarna kollegor. Bravida Way – vår egen kultur och vårt arbetssätt. Bravida Way bygger på en decentraliserad organisation där entreprenörskap och ansvarstagande är avgörande för utveckling och framgång.

Ditt nya team:
Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare! Vi erbjuder en gedigen introduktion och även interna utbildningar kopplade till din roll samt möjligheter till vidareutveckling, friskvårdsbidrag och andra fina förmåner.  Vår automationsavdelning består idag av en driven chef med erfarenhet i branschen och med kollegor i både Umeå och Skellefteå. Vi ett tight gäng som hela tiden vill framåt och känslan ska vara att du kan påverka mycket trots en stor organisation. Och vi brinner lite extra för digitalisering och teknik. Du blir en del av ett team med kompetenta medarbetare där alla aktivt lyssnar, delar erfarenheter och har kul tillsammans.

Vem är du?
Vi vill hitta dig som är utbildad inom automation eller som arbetar med el, ventilation, VVS, automation eller fastighetsteknik i någon form. Vi söker en medarbetare med några års erfarenhet inom projektledning, ledande montör eller installationssamordnare. Vidare tar du med dig:


• En teknisk förståelse och ett starkt intresse för programmering/IT och nätverksteknik


• Du har lett projekt med erfarenhet från byggmöten, där du har drivit projekt från start till mål
• Du uttrycker dig obehindrat i svenska och har goda kunskaper i engelska


• B-körkort
• Meriterande är erfarenhet inom installationsbranschen.

 
Som person är du resultatinriktad och har ett strukturerat arbetssätt eftersom det gör att du ror dina projekt i hamn. Vidare är du van vid att ta stort ansvar och ser samarbete som en självklarhet. Du tar ditt arbetslag mot ett gemensamt mål och kan vara social för att upprätthålla viktiga kontakter. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla goda affärsrelationer och arbetar engagerat med att hålla ihop projektet och alla dess delar. Du gillar att utvecklas och vill lära dig mer om tekniken- det du inte kan, det kan vi lära dig! För att lyckas i rollen är du en driven person och  är bekväm att verka i en bransch som nu står inför en stor förändring då det gäller att digitalisera fastigheter.

 
Våra värderingar genomsyrar allt vi gör, läs mer om dem här. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt!

Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

 

Intresserad?
Placeringsort: Umeå eller Örnsköldsvik

Sista ansökningsdatum: 28 februari

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.


Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har över 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i hela Norden.

Bravida har utsetts till Karriärföretag 2023 för fjärde året i rad för vårt stora fokus på karriär- och utvecklingsmöjligheter.

www.Bravida.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Umeå som Projektledare, bygg och anläggning.

Projektledare

Läs mer Nov 2
Är du en person som trivs i en variationsrik och ansvarsfull roll på ett företag där kvalité, professionalism och kundvänlighet är hörnstenarna? Vill du bli en del av ett välmående och sammansvetsat team på ett företag under tillväxt? Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, läs vidare! Svensk Beläggningstjänst AB har en kraftigt ökad orderingång och söker därför dig som är



Projektledare, Umeå



I rollen som projektledare kommer du bland annat:

Styra, leda och följa upp projekt
Ta fram beställningsunderlag samt arbeta i fält med kvalitetskontroller och besiktningar
Hålla en tät kontakt med kunder och entreprenörer


Som projektledare på SBLT erbjuds du:

Ett intressant, utvecklande och fritt arbete i ett modernt entreprenörsföretag som expanderar. Vidare erbjuds du en spindel-i-nätet-roll, dock utan personalansvar. Med en öppen företagskultur där beslutsvägarna är korta skapar SBLT en arbetsplats där trivseln är hög och personalomsättningen låg. Du erbjuds generös ersättning med förmåner. Du väljer om du vill arbeta hemifrån eller från kontor i närheten av din bostad.



För att passa i rollen:

Erfarenhet av projekt-/arbetsledning inom asfalt och/-eller anläggningsbranschen
God förståelse för ekonomistyrning och ekonomins påverkan
Kunskap inom relevanta regelverk samt B-körkort
Har du högskoleutbildning är det meriterande 


Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Svensk Beläggningstjänst AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Nicklas Thorstenson, nicklas.thorstenson@jobway.se, 0735 16 52 40. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om SBLT

Svensk Beläggningstjänst är specialister inom entreprenad, asfalt och upphandling och har som ambition att vara branschens kunskapskälla och oberoende part som man vänder sig till vid entreprenadfrågor. Fokus ligger på att hjälpa kommuner vid både entreprenadupphandling och vid utförande.

SBLT erbjuder dig en unik möjlighet att bli en nyckelperson där du får arbeta tillsammans med drivna och engagerade medarbetare med mångårig erfarenhet av att handla upp och leda entreprenader. SBLT är ett entreprenöriellt bolag där du får ta del av goda förmåner som är lika bra eller bättre i relation till branschen.

Ansök nu

Projektledare till Skellefteå

Läs mer Nov 8
Forsen vill att Skellefteå ska vara en attraktiv plats att verka, leva och bo i. Visst vill du utveckla framtidens Skellefteå tillsammans med oss?
Forsen söker nu dig som vill jobba i en miljö som sjuder av nytänkande och kreativitet.
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett dynamiskt och framgångsrikt företag med ett starkt varumärke och korta beslutsvägar.
För att bli en del av Forsen förväntas du vara självgående och ta stort eget ansvar. Du är respektfull, engagerad och proaktiv.
Vi vill utvecklas med dig, -vill du utvecklas med oss?
VILKA ÄR VI?
Forsen är ett byggprojektledningsföretag med kontor på flera orter i Sverige. Vi investerar mycket i vår viktigaste resurs - våra medarbetare. Hos oss har du frihet under ansvar, flexibla arbetstider och du jobbar nära kunden. Vi har korta kommunikationsvägar, respekterar varandras kompetenser, visar omtanke och uppmärksammar goda insatser.
Våra 200 medarbetare leder byggprojekt för både privata och offentliga kunder. Vi jobbar med fastigheter, bostäder och anläggning.
Vi är certifierade som en utmärkt arbetsplats enligt Great Place to Work Intitute (GPTW). Läs mer på www.forsen.com.
VAD ERBJUDER VI?
Om du vill känna dig stolt över din arbetsplats och komma in i ett sammanhang som känns rätt så har du nu möjlighet att bli en del av Forsen. Forsen är redan idag involverad i flera projekt i Skellefteå och vi söker nu dig som är erfaren projektledare som med driv vill vara med och sätta Skellefteå på Forsens karta och fortsatt bygga organisation i Norra Sverige.
De flesta av våra kollegor känner sig stolta när de berättar att de jobbar på Forsen. Vi vet vad det beror på. Vi bryr oss om varandra och vår omgivning. Vi jobbar med spännande kunder och projekt i alla storlekar och ser till att din individuella utvecklingsplan bär frukt så du kan bygga din långsiktiga karriär hos oss.
Som grädde på moset får du också ett stort gäng trevliga kollegor som du kan umgås, lära av och ha roligt med varje dag. En kollega beskriver det så här: ”Här har vi en skön kultur som är svår att sätta fingret på. Men den känns. I magen”. För dig är det förmodligen minst lika viktigt att välja rätt företagskultur som rätt projekt.
Du har en övergripande roll och leder projekt från ax till limpa utifrån kundens behov. Arbetsuppgifterna varierar beroende på projektens karaktär och storlek samt kundens behov. Det handlar till exempel om marknadsbearbetning och försäljning, arbete med upphandling, prognoshantering, tid och resursplanering och inte minst kommunikation med kunder, projektörer och entreprenörer. Vårt arbetssätt är också idag alltmer digitalt, och här ser vi gärna att du är med i den utvecklingen.
DETTA KAN DU.
För att vara framgångsrik i rollen hos oss ser vi att du är en fena på att hitta, utveckla och se till att färdigställa projekt utifrån kundens kravställning och önskemål. Vi tror att du trivs i förhandlingssituationer och med din erfarenhet, kunskap och engagemang drivs du av att bidra med nya friska idéer som tar affärerna framåt. Vidare ser vi att du har ett upparbetat lokalt nätverk i Skellefteå, och trivs med att leda dig själv samt samarbeta och kommunicera med andra.
DETTA ÄR DU.
Vi söker dig som har ett genuint engagemang och omtanke för kunden och ser möjligheterna med goda relationer. Du kommunicerar på ett trevligt sätt och drivs av att utmana dig själv och andra för att komma fram till den bästa lösningen som gynnar ett långsiktigt samarbete. I utbyte får du ett stort eget ansvar utan att vara ensam. Andra egenskaper som utmärker dig är initiativrik, ansvarstagande och självgående.
Har vi fångat ditt intresse? Hör av dig till oss!
BRA ATT VETA.
?För oss är det viktigt att vara lokala. Därför satsar vi nu ytterligare i region Norrland för att möta marknadens växande behov. Här har du chansen att vara med och bygga upp något större tillsammans med våra Norrlandskollegor i Umeå, Luleå och Kiruna. Du rapporterar till affärsenhetschef Hanna Sander. Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid).

Ansök nu

Byggprojektledare till Teknik och Fastighet

Läs mer Nov 11
Teknik- och fastighetsförvaltningen inom Umeå kommun levererar en väl fungerande vardag för kommunens invånare, brukare och verksamheter.

Umeå växer och vi är en viktig del i Umeås fortsatta utveckling. Inom Teknik och fastighet finns verksamheterna Fastighet, Gator och parker, IT, Måltidsservice och Städ- och verksamhetsservice. 

Fastighet är uppdelad i 4 sektorer: Bygg och fastighetsteknik, Fastighetsförvaltning, Fastighetsdrift samt Administration och strategiskt stöd. 

Bygg- o fastighetsteknik ansvarar för att byggproduktion av verksamhetslokaler där kommunen ansvarar t.ex. förskolor, skolor, äldreboenden och gruppboenden. Omfattningen av byggnationerna är ca 800mkr/år. Vi arbetar aktivt tillsammans för att utveckla vår verksamhet och har en strävan att vara Umeås proffsigaste byggherre. I våra byggprojekt arbetar vi dagligen med förvaltningens mål om att omställningstakten till ett hållbart samhälle ska öka, det innebär bl.a. att i ett tidigt skede göra klimatberäkningar för att kunna välja rätt material och metoder med så låg miljöpåverkan som möjligt.

Vi behöver nu förstärka vårt kompetenta arbetslag inom Bygg och fastighetsteknik med anledning av att vi har ett flertal större projekt framför oss. Därför söker vi en erfaren byggprojektledare med erfarenhet inom projekt- och/eller arbetsledning som letar nya utmaningar och som är intresserad av att bidra till en god samhällsutveckling inom Umeå kommun! Lägg därtill att vi är måna om att hitta en bra balans mellan arbetsliv och privatliv.

 

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett omväxlande arbete tillsammans med trevliga och kunniga kollegor i en kommun med många spännande och varierande byggprojekt på gång. Som byggprojektledare hos oss kommer du att leda och följa upp större och mindre investerings- och ombyggnadsprojekt. Här ges du möjligheten att få vara med under hela processen och självständigt ansvarar för genomförande av byggprojekt med ekonomiskt ansvar, från utredning till slutbesiktning och överlämnande till drift. En spännande resa utifrån ett helhetsperspektiv. 

Som arbetsgivare är vi måna om att hitta en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du kommer att erbjudas goda möjligheter till utveckling i arbetet då enhetens byggprojektledare stöttar varandra och erbjuds gemensamma utbildningsinsatser för att successivt kunna växa och utvecklas både individuellt och tillsammans. 

Låter detta intressant men du vill fortfarande veta lite mer innan du ansöker, tveka inte att ta kontakt med någon av oss på bygg- och fastighetsteknik.  

 

Om dig
Du bör ha högskoleutbildning med inriktning mot byggteknik som grund eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har mångårig yrkeslivserfarenhet från arbete med bygg- och/eller installationsentreprenader eller likvärdig kompetens. Det är meriterande om du har erfarenhet att ta fram produktionskalkyler för byggprojekt och/eller erfarenhet som beställare inom en offentlig verksamhet.  

Vi förutsätter att du behärskar det svenska språket och att du har en god kommunikativ förmåga där du samverkar och återkopplar på ett tydligt och konstruktivt sätt. Din samarbetsförmåga är god och du skapar goda långsiktiga relationer med kollegor, kunder och övriga samarbetspartners.

Uppdraget kräver en god förmåga att planera och strukturera arbetet genom prioritering, organisering och tidsplanering. Vi tror också att du har en god förmåga att hantera skiftande förutsättningar som kan uppstå i ett byggprojekt och göra lämpliga ställningstaganden genom att nyttja din egen samt övriga medarbetares kompetens. Du förväntas också bidra till erfarenhetsåterföring och utveckling av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Tjänsten kräver B-körkort. 

 

Förmåner
Vi har en rad förmåner som skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och som ska underlätta din vardag. Som medarbetare inom Umeå Kommun och Teknik och Fastighet kan vi bland annat erbjuda:

- Regelbunden kompetensutveckling i form av t.ex. kurser, (webb)seminarier, projekt och studieresor
- Flexibel arbetstid
- Möjlighet till distansarbete
- Friskvårdsbidrag och andra rabatter på olika aktiviteter
- Förmånscykel med bruttolöneavdrag 
- Gruppförsäkringar, däribland olycksfallsförsäkring och livförsäkring
- Medlemskap i personalföreningen Sporren som erbjuder många olika aktiviteter och rabatter. 
- Hos oss kan du i vissa fall få fler semesterdagar än enligt grunden i semesterlagen; 25 (tom 39 år), 31 (40-49 år) eller 32 (from 50 år) dagars semester per år. Samt möjlighet att semesterväxla dig till ytterligare 5 eller 6 dagar per år. 
- Möjlighet till extra ledighet i form av timbankstid. Som heltidsanställd erhålls 26 timbankstimmar att ta ut i ledighet per år.

Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter direkt i ansökningsformuläret. Välkommen med din ansökan!

 

Följ oss gärna på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Framtidens Projektledare till Vattenfall Services

Läs mer Nov 1
Vill du driva morgondagens energiprojekt?
Tillsammans med Vattenfall Services blir du en viktig del i arbetet med att göra Sverige fossilfritt. Vi söker dig som är nyexaminerad från yrkeshögskolan, högskolan eller universitetet, har studerat teknik och/eller ekonomi och vill utvecklas tillsammans med oss.
I september 2023 startar vi ett unikt framtaget program för dig som vill utvecklas i rollen som Projekt-/Underhållsledare. Under två terminer genomgår du ett företagsanpassat program, där arbete varvas med utbildning, för att ge dig rätt förutsättningar i din nya roll inom Vattenfall Services. Vi erbjuder dig utveckling inom bland annat Ledarskap, Ekonomi och Inköp, Projektmetodik, Förhandling, Entreprenadjuridik och Arbetsrätt.
Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad på riktigt genom att driva framtidens energiprojekt. Vattenfall Services arbetar över hela landet och du kommer att vara placerad på någon av våra etableringar runt om i landet. Exempel på områden där vi har kontor är Norrbotten, Småland, Stockholm, Södermanland, Uppsala, Västernorrland, Västerbotten, Västra Götaland och Östergötland.
Vad gör en projektledare/underhållsledare hos oss?
Rollen som Projekt-/Underhållsledare innebär självständigt arbete med stort fokus på samarbete och kommunikation.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
Ansvara för planering, genomförandet och det ekonomiska utfallet av dina projekt
Utföra ekonomisk och teknisk uppföljning av projekt
Säkerställa att våra marknadsledande miljö- och arbetsmiljörutiner följs
Vara vår representant på byggmöten och i förhandlingar med kund
Upphandla entreprenörer, tjänster och material
Platsbesök och Safety walks där projekten bedrivs

Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, lär känna Anna som gått Projektledarprogrammet via vår hemsida: careers.vattenfall.com/se/sv/varakollegor/anna-habet.
Vem är du?
Vi söker dig som är i början av din karriär efter högskole- eller universitetsstudier inom teknik och/eller ekonomi och vill utvecklas i en roll som projektledare/underhållsledare. Vi söker dig som har förmågan att driva ditt arbete framåt på ett självständigt och effektivt sätt, samtidigt som du är duktig på att löpande kommunicera och informera andra. Du har affärssinne och ser möjligheter där andra ser problem. Vi är nyfikna på vad du kan ge oss för nya perspektiv, och vad vi kan lära oss av dig.
Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur, gott samarbete, bra omdöme och att du agerar i enlighet med mål och riktlinjer med ett stort säkerhetsfokus. Du är en van datoranvändare. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav, resor i tjänsten kommer att vara vanligt förekommande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett innehållsrikt arbete med varierade arbetsuppgifter som innebär utveckling för dig. Genom ett unikt och företagsanpassat program får du;
Utbildning 2–5 dagar/månaden, både på distans samt fysiska träffar med övriga deltagare
Praktik och arbete i verksamheten tillsammans med handledare
Stöttning och handledning av erfarna och hjälpsamma kollegor
En tillsvidareanställning hos Vattenfall Services och fullt betalt under hela programtiden

Vi på Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar och är en viktig del i arbetet med att göra Sverige fossilfritt inom en generation. Våra kunder finns inom energibolag och nätbolag, industrier, infrastrukturbolag, fastighetsbolag samt entreprenadbolag.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Mer information
För ytterligare information om programmet, läs mer?här?eller kontakta Affärsområdeschef:
Johan Olsson-Lasu 072-23 784 43 (Norra Sverige)
Gustav Roman 072-504 49 65 (Uppsala, Västerås, Östhammar)
Jari Rosenblad 070-250 19 87 (Stockholm)
Lars Malmqvist 070-221 55 41 (Södermanland / Östergötland)
Magnus Strömblad 072-577 42 19 (Västra Götaland / Småland)

För mer information om rekryteringsprocessen kan du kontakta Rekryterare Malin Malmsten, malin.malmsten@vattenfall.com eller Rekryterare Johanna Marklund, johanna.marklund@vattenfall.com. Inga ansökningar tas emot via mejl.
Fackliga representanter Anders Sundqvist Unionen, Juha Siipilehto SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.
Placeringsort
Vi finns på flertalet orter i Sverige. Exempel på orter är: Avesta, Borås, Gällivare, Göteborg, Hallsberg, Jordbro, Kungsbacka, Motala, Norrköping, Norrviken, Nyköping, Nässjö, Skövde, Sollefteå, Stenungsund, Strömsund, Sundsvall, Säffle, Trollhättan, Umeå, Uppsala, Vilhelmina, Västerås, Åtvidaberg, Älvkarleby och Östhammar. Ange önskad placeringsort i din ansökan.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och säkerhetsintervju. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 20 november 2022, tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation. Vi bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Bland våra kunder hittar du nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. I Sverige har vi drygt 2 300 medarbetare på ett 90-tal orter. Våra verksamhetsområden är byggnation – underhåll – konsulttjänster. Läs mer om våra tjänster på www.vattenfallservices.se.
Följ oss gärna!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Bravida Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Bravida Sverige AB .

Ledande montör VS Umeå

VVS-montör
Läs mer Nov 11
Vi söker nu nya medarbetare inom VS till Umeå. Vi söker en ledande montör som är trygg i sig själv och gillar ordning och reda. Vi tror på att du är en tillgång till teamet och har viljan att utvecklas i rollen som ledande montör. Är du nyfiken? 

Om jobbet
Som Ledande montör på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av uppdrag – både i stora projekt och små korta uppdrag. Rollen innebär utförandeansvar för våra projekt. Tillsammans med projektledaren svarar du för utförande, bemanning och att den löpande arbetsprocessen följs. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:


• Planering av arbetet och den dagliga bemanningen för pågående projekt
• Säkerställa att företagets verksamhetsledningssystem följs
• Rapportera fortlöpande till projektledaren
• Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbete

I rollen som ledande montör ansvarar du för att uppdragen utförs enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer.

Vi på Bravida vill att varje medarbetare ska komma välmående och frisk till nästa arbetsdag. Vi vill att det ska vara roligt och säkert att jobba hos Bravida.

Bravida Way vår egen kultur och vårt arbetssätt. Som bygger på en decentraliserad organisation där entreprenörskap och ansvarstagande är avgörande för utveckling och framgång.

Vi skapar stora resultat, tillsammans. Vi kan ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.

Vem är du?
Hos oss får du vara det yrkesproffs du är. Rollen förutsätter en bakgrund som montör, inklusive dokumenterad kunskap om branschreglerna Säker vatteninstallation och Heta Arbeten. B-körkort är ett krav.

Som person är du trygg i din yrkesroll och har ett förtroendegivande och lösningsorienterat arbetssätt. Du är självgående och trivs med många sociala kontakter. Likaså trivs du med en varierande vardag med många bollar i luften. Du är ambitiös, strukturerad och affärsmedveten.

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör, läs mer om dem här. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Vad erbjuder vi dig?
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Du får givetvis även en del förmåner som anställd hos oss, bl.a. friskvårdsbidrag, rabatter på träningskort, hälsoundersökning, förmånliga försäkringar. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi!

Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Intresserad?
Sista ansökningsdatum: 11 december

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.


Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra
tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.Bravida.se

Ansök nu

Serviceledare VS Umeå

VVS-montör
Läs mer Nov 11
Får du energi av omväxling och snabbt tempo i en vänlig miljö? På Bravida är vi teknikproffs som gör jobbet ordentligt. Vi kan ta oss an spännande uppdrag som få andra företag klarar. Avdelningen i Umeå är inne i en spännande fas och ska växa, därför behöver vi en Serviceledare. Utöver ett arbete med helhetsansvar så får du också lära dig av kunniga kollegor, jobba i roliga projekt och med ny teknik.

Om jobbet
Rollen som serviceledare innebär att du har ett helhetsansvar för serviceuppdraget, från planering till leverans. Rollen ger dig frihet under ansvar och du får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi söker en självgående serviceledare som gärna har ett upparbetat kontaktnät. Du kommer att ansvara för mindre serviceuppdrag och serviceprojekt från offert till slutfört arbete. I rollen kommer du ha nära kontakter med våra lokala samarbetspartners främst i form av kommun och byggfirmor, men även privatpersoner. Du kommer bland annat att:


• Ansvara för kalkyl, resultat och utförande av projekt
• Utveckla och bevara kundrelationer,
• Se till att servicetekniker har den kompetens som krävs
• Arbeta med bland annat inköp, resursplanering och kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• Leda och engagera medarbetare
• Samordna planer med beställare, sid- och underentreprenörer samt leverantörer
• Upprätta kontrollplaner och kontrolldokumentation

 

Du rapporterar fortlöpande till avdelningschef och är delaktig i Bravidas förbättringsarbeten. Vi har en gedigen introduktion och ett systematiskt arbetsmiljöarbete som stödjer vår nollvision om arbetsskador, och att du ska komma hem helskinnad efter en arbetsdag.

Bravida Way – vår egen kultur och vårt arbetssätt. Bravida Way bygger på en decentraliserad organisation där entreprenörskap och ansvarstagande är avgörande för utveckling och framgång.

Vem är du?
Vi söker dig som har en teknisk utbildning inom VS och ett gediget intresse för service. Du har ett par års erfarenhet från serviceverksamhet, med fördel ett upparbetat kontaktnät inom branschen. Vi ser att du har med dig:


• Du har god förståelse för projektekonomi och entreprenadjuridik
• Brett kontaktnät med lokala samarbetspartners
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skift, så att du kan tillgodogöra dig introduktion och föra dig i samtal med interna såväl som externa kontakter
• B-körkort är ett krav
• Erfarenhet av servicearbeten

 

En projektledningsutbildning och ekonomiutbildning är meriterande, såväl som Bas P och Bas U. I övrigt är du trygg i din yrkesroll och i att leda andra.

Som person är du driven, resultatinriktad och strävar ständigt efter att nå såväl kort- som långsiktiga mål. Du är en social lagspelare, som kan leda dig själv och ditt team till nästa nivå. Ditt arbete sker strukturerat och du trivs med ordning och reda. För att passa i rollen krävs också att du är nyfiken och har en positiv inställning till utveckling och att bidra till Bravidas fortsatta tillväxt. Vi söker dig som med ditt driv och engagemang kan göra skillnad i vår grupp och bidra till vår utveckling!

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör, läs mer om dem här. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt!

Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.

Vad erbjuder vi dig?
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Du får givetvis även en del förmåner som anställd hos oss, bl.a. friskvårdsbidrag, rabatter på träningskort, hälsoundersökning, förmånliga försäkringar. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi!

Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Intresserad?
Sista ansökningsdatum: 11 december
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.


Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra
tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.Bravida.se

Ansök nu

Projekt- och energiingenjör

Civilingenjör, energi
Läs mer Okt 18
Vi ser ett ökande behov från våra kunder i att energieffektivisera sina fastigheter. Vi söker därför dig som har energikompetens och som vill jobba med våra 250+ kunder lokalt och regionalt,  i hela kedjan från tidig utredning till presentation av energibesparande förslag, strategier och uppföljning på genomförda åtgärder.

Är du intresserad av energi-, teknik- och hållbarhetsfrågor och följa kunden från utredning till genomförande och uppföljning?  Då är det här jobbet som klippt och skuret för dig. 

Arbetsuppgifter
I din tjänst kommer du på sikt ha en egen kundkrets på den lokala och regionala marknaden.
I nära samarbete med kunden planerar, utför och följer du upp dina jobb självständigt. Med en god uppbackning från den interna organisationen upprätthåller du goda relationer med befintliga kunder och bygger upp nya kundrelationer.

Du kommer primärt jobba med energiutredningar och genomföra energibesparande åtgärder, dina kunder är industrier och fastighetsägare inom privat och offentlig sektor. Arbetsuppgifterna innebär att identifiera möjligheter, upprätta åtgärdsförslag och beräkna besparingar för olika typer av fastighetstekniska system samt uppföljning.

Vi erbjuder dig
Här är din möjlighet att jobba med intressanta tekniska frågor i kombination med stärka våra kunder i deras hållbarhetsarbete genom energieffektivisering i ett företag som ger dig trygga anställningsvillkor. Du kommer att tillhöra Umeåkontoret där det idag arbetar 250 medarbetare inom EL, VS, Ventilation, Automation, TFM, Kyla, Sprinkler och Säkerhet.
Som en del av Bravida har du en stabil tillvaro med möjlighet att utvecklas och växa inom koncernen, vi är beredda att satsa på dig.

Vem är du?
Vi söker dig som har teknisk utbildning gärna inom energi, VVS eller styr- och reglerteknik. Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom energioptimering och kunskap om styr- och reglersystem. Du har förmågan att se och kan möta våra kunders behov. Du har vana av energiprojekt.

Då du kommer att arbeta nära våra kunder är det viktigt att du är serviceminded, utåtriktad och ger ett bra bemötande i alla lägen. Det är även viktigt att du är kvalitetsmedveten och har förmågan att planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga och kan formulera dig väl i både tal och skrift.

Om Bravida

Bravida är störst i Norden inom installation och service av de funktioner som ger fastigheter liv. Bravidas huvudsakliga teknikområden är el, vs, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla, kraft och teknisk fastighetsdrift i alla typer av fastigheter och anläggningar. Bravida omsätter idag 21 miljarder utspritt på sina 302 avdelningar runtom i Norden där varje lokal avdelning har sin specialisering, men kunderna är gemensamma. Med tätt samarbete mellan avdelningarna – både på orten och i Bravida – skapar organisationen ett unikt helhetserbjudande till varje kund. Bravida är ett stort företag med lokal närvaro samt genom service och installation ger Bravida fastigheter liv – och leder vägen mot ett hållbart och motståndskraftigt samhälle. Läs mer på www.bravida.se

Intresserad?

Sista ansökningsdatum för denna tjänst är 30 november

Passar du in på profilen? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansökningar hanteras löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook och LinkedIn. Där kan du också se nyheter inom Bravida och lediga tjänster.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Säkerhetstekniker till Bravida Umeå

Serviceelektriker, installation
Läs mer Okt 25
Är du en serviceinriktad säkerhetstekniker som gillar ordning och reda? På Bravida är vi proffs som gör jobbet ordentligt. På Bravida i Umeå expanderar vi vår säkerhetsavdelning. Då vi har en ökad efterfrågan på våra tjänster så behöver vi utöka och bli fler på avdelningen. Är du redo för nästa utmaning och vill vara med på vår satsning? 

Vad erbjuder vi dig?
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Du får givetvis även en del förmåner som anställd hos oss, bl.a. friskvårdsbidrag, rabatter på träningskort, hälsoundersökning, förmånliga försäkringar. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi!

Bravida Way – vår egen kultur och vårt arbetssätt. Bravida Way bygger på en decentraliserad organisation där entreprenörskap och ansvarstagande är avgörande för utveckling och framgång.

Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare! Vi skapar stora resultat, tillsammans. Vi kan ta oss an spännande och tekniskt krävande uppdrag som få andra företag klarar.

Om jobbet
Som säkerhetstekniker på Bravida arbetar du självständigt med att installera säkerhetslösningar hos våra kunder. Om du tycker om att arbeta med modern teknik och ge god service är det här en tjänst för dig. Ingen dag är den andra lik! I jobbet kommer du att planera, samordna och installera säkerhetslösningar åt våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:


• Aktivt arbeta med att skapa, bevara och utveckla kundrelationer, där daglig kontakt är en viktig del
• Ta hand om eftermarknaden, service samt att instruera våra kunder i användningen av deras säkerhetsanläggningar
• Utföra serviceavtal
• Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten.
• Installation/driftsättning av inbrottslarm, passerkontroll, brandlarm och CCTV
• Utredningar/felsökningar och åtgärdsförslag
• Egen administration

Du kommer att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med kunder.  

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt arbete med att installera säkerhetslösningar och teleteknik. Det är meriterande om du har YH-utbildningen säkerhetstekniker eller annan likvärdig utbildning inom el eller teknik. Goda IT-kunskaper är en förutsättning för att lyckas i rollen. B-körkort är ett krav.

Som person är du en lagspelare som utför ditt arbete på ett noggrant och kvalitetsmässigt sätt. Du har ett gediget intresse för tekniska lösningar och är angelägen om att göra kunden nöjd. Du kommer att tillhöra ett arbetslag men det är viktigt att du är självgående och trivs med att ta ansvar och att arbeta självständigt då stora delar av arbetet sker på egen hand. I övrigt är du en driven person med stort engagemang och framåtanda. 

Vi genomför bakgrundskontroll och referenstagning, samt i förekommande fall även säkerhetsprövning, vilket är en förutsättning för anställning.

Intresserad?
Sista ansökningsdatum: 27 november

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Konstruktörer inom Sprinkler

Byggnadskonstruktör
Läs mer Okt 21
Vill du jobba i en organisation som leder den tekniska utvecklingen inom sin bransch? Vill du ta stort eget ansvar samtidigt som du tillhör ett starkt lag? Vill du jobba med spännande projekt som få andra företag kan ta sig an? Sök jobbet som konstruktör inom Sprinkler idag!

Ditt nya jobb

Bravida levererar allt inom sprinkleranläggningar – hela vägen från underlag inför investeringsbeslut till installation och efterföljande service. Som en del av vårt erfarna konstruktörsteam tar du fram sprinklerlösningar som både är kostnadseffektiva och anpassade till förutsättningarna i kundens verksamhet. Våra kunder finns inom många olika branscher och uppdragens karaktär och längd varierar vilket gör arbetet omväxlande och intressant.

Under hösten 2022 gör vi en ny satsning och samlar all konstruktörskompetens i en avdelning för att ge laget de bästa förutsättning att lyckas! I praktiken innebär det att du kan sitta lokalt på något av våra kontor och vara en del av vardagspulsen där och samtidigt tillhöra ett starkt lag där ni hjälps åt och utvecklar era gemensamma arbetssätt.

Anton Karlsson ny avdelningschef berättar: Att vi samlar all kompetens inom konstruktion är en nyckelfaktor för att vi ska lyckas med våra ambitioner att leverera de allra bästa lösningarna till våra kunder och utveckla vår kompetens i gruppen. Vi sitter utspridda på våra lokala kontor i Norrköping, Örebro, Stockholm, Helsingborg, Kinna, Kungälv och Umeå men har ett nära samarbete i gruppen. Finns du i närheten av någon av dessa orter är det så klart ett plus men vi är vana att jobba på distans så tycker du att det här låter intressant, hör av dig så pratar vi om dina möjligheter hos oss!

Mer konkret kommer din vardag bland annat att bestå av:


• Konstruktion av sprinklersystem i CAD/REVIT.
• Beräkna och verifiera systemprestanda samt hitta förbättringspotential i systemen
• Delta och representera Bravida i projekteringsmöten på byggarbetsplats
• Vara kontaktyta mot beställare, entreprenörer egen personal
• Att vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten

Som Konstruktör på Bravida får du frihet under ansvar. Vi tror på din förmåga att överträffa kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt intresse.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en teknisk utbildning och erfarenhet av att arbeta som konstruktör. Du har god IT vana och erfarenhet av arbete i CAD eller REVIT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av sprinkler och relevanta regelverk men vi tror också på din förmåga att lära nytt så tveka inte att söka om du är nyfiken! Då du även besöker våra projekt behöver du ha B-körkort i den här rollen.

För att lyckas i rollen som konstruktör tror vi att du är van att hantera flera olika kontakter, du är noggrann och van att jobba självständigt. Där andra ser problem hittar du lösningar och samarbetar gärna med andra för att hitta de bästa lösningarna.

Vad erbjuder vi dig?

Som konstruktör hos oss får du frihet under ansvar och möjlighet att arbeta med avancerade projekt i teknikens framkant. Hos oss får du vara del av ett växande företag med en spännande framtid där du har möjlighet att påverka. Din utveckling är viktig för oss och vi sätter tillsammans upp en plan för din fortsatta utveckling där vi bl.a. tillhandahåller utbildningar genom Bravidaskolan. Du får givetvis även en del förmåner som anställd hos oss, bl.a. tjänstebil, friskvårdsbidrag, rabatter på träningskort, hälsoundersökning, förmånliga försäkringar, subventionerad lunch och möjlighet att hyra fjällstuga.

Intresserad?

Sista ansökningsdatum för denna tjänst är 2022-11-20

Passar du in på profilen? Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vill du veta hur våra medarbetares vardag ser ut? Följ oss på Facebook och LinkedIn. Där kan du också se nyheter inom Bravida och lediga tjänster.

Ansök nu