Umeå: Consultant Manager till Academic Work i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Consultant Manager till Academic Work i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Har du ett stort intresse för människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Då kanske du är Academic Works nya Consultant Manager!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi fler Consultant Managers till vårt Umeåkontor. Så här beskriver en av våra nuvarande Consultant Manager rollen:


"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"


Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett familjärt team som arbetar med bemanning av affärsområderna IT, Teknik, Finance eller Service, Office and Logistics. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare arbetar också som Consultant Manager med egna kunder och konsulter. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
- Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
- Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc

VI SÖKER DIG SOM
- Avklarad relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
- Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete med kundkontakt
- B-körkort
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av ett säljinriktat arbete med tydliga målsättningar


Läs mer om rollen som Consultant Manager på vår karriärsajt:


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning

Lön: Månadslön med en fast del och en rörlig provisionsdel utan tak

Placering: Umeå

Vi som driver rekryteringsprocessen:

Johan Lilieqvist- Talent Acquisition Partner tillsammans med rekryterande chef

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process är att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma).

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. Som Consultant Manager blir du en del av ett team som lever upp till dessa värderingar varje dag. Vi tror på att ha roligt på jobbet, sprida positiv energi, nå imponerande resultat och att alltid vilja utvecklas! I din roll som Consultant Manager hos oss kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps men dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna! #weareacadedemicwork

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Umeå som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Brinner du för sälj och vill vara med på vår spännande resa?

Läs mer Nov 14
Vi är ett mindre familjärt bolag med stark lokal anknytning i Sundsvall och övriga Norrland. Vi har även kontor i Gävle och är verksamma i hela Sverige. Vi tror på långsiktiga och personliga relationer där vi ska vara ett positivt inslag i våra samarbetspartners vardag. Våra beslut ska kännas bra i magen och vi tackar hellre nej till någonting vi inte tror på än att lova något vi inte står för. Det innefattar även vår höga tro på kvalité i våra processer som ska speglas i upplevelse och leverans.

Om tjänsten



Nu söker vi vår nästa kollega som vill vara med på Nordics spännande resa ????. Du som söker tjänsten är en glad och driven person som älskar att jobba med b2b-försäljning. Hos oss kommer du att prospektera nya kundkontakter, boka in kundmöten och vidare presentera vår kundnytta för nya potentiella kunder runt om i Norrland. Vi är den lokala rekryteringspartnern som brinner för att hjälpa företag att hitta rätt personal och kompetens till sin verksamhet. Att nätverka kommer vara en stor del av din vardag vilket känns naturligt för dig och du älskar att vara en del av sociala sammanhang.

För dig som är intresserad av en bred roll så finns möjligheten att även arbeta med rekryteringsprocesser. Har du ingen erfarenhet av det sedan innan så får du här en möjlighet att bredda dina kunskaper inom vårt område. Ditt driv och engagemang är det som kommer att vara avgörande för hur din roll utformas hos oss.

Vi är ett mindre bolag, därför värderar vi din personlighet högt i vårt urval. I enlighet med vår värdegrund söker vi inte individer som vi ska göra om till något som passar oss utan vi anställer dig just för den du är och dina unika egenskaper. För oss är det viktigt att du är prestigelös, initiativtagande och en naturlig lagspelare. Vår bransch rör sig fort så det är fördelaktigt att du är en aktiv problemlösare som gillar utmaningar och att ständigt ha flera bollar i luften samtidigt. Vi har en varierad vardag vilket vi älskar. Vi tror att dagarna blir lättare när det är kul på vägen så vi ser gärna att du besitter en stor portion humor.

Din profil




Vi tror att vår nästa kollega har tidigare erfarenhet av vår bransch alt. annan b2b-försäljning. Du triggas av utmaningar och är resultatfokuserad samtidigt som vikten av att vara förtroendeingivande är a och o.Rollen präglas av mycket kontakt med människor, därför bör du vara en extrovert person som genererar och skänker energi i sociala sammanhang. Då branschen rör sig snabbt ställer det höga krav på din förmåga att hålla god struktur och planering. Vi hjälper rätt kompetens till rätt plats vilket är ett precisionsarbete som ställer höga krav på kunskap och noggrannhet gällande arbetsrätt såväl avtal.

Om du är en person som trivs med ansvar, variation, ett högt tempo och skratt är det dig vi söker.Krav för tjänsten är att du kan hantera svenska obehindrat i tal och skrift samt innehar b-körkort. Bor du inte i Sundsvall kommer du från en början att utgå hemifrån med ett ständigt rörligt kontor vilket du trivs med.




Frågor om tjänsten besvaras av Malin Persson på tel 072-403 07 73 alt. malin.persson@nordicbemanning.se




Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Konsultchef till Manpower i Umeå

Läs mer Okt 17
Vill du bli en del av ett sammansvetsat och vänligt gäng som har roligt tillsammans på dagarna? Trivs du som bäst när du får leda och utveckla andra samt har ett intresse för att ständigt skapa och utveckla affärer där alla är vinnare? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker vi en konsultchef till Manpowers kontor i Umeå. Vi söker framför allt dig som är strukturerad, målmedveten och handlingskraftig. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Rollen som konsultchef innebär en spännande mix av personalansvar för våra kunniga konsulter och kundkontakt med våra befintliga kunder.

Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom att tillsätta rätt kompetens.

Tjänsten är heltid och tillsvidare.

Ansvarsområden

I rollen som konsultchef jobbar man nära både vår Account Manager, kontorets Konsultchefer samt våra kandidater, konsulter och kunder.

Du kommer bla att:

* ha god kontinuerlig kontakt med dina konsulter och kontinuerligt följa upp uppdragen hos dina kunder, samt skapa förutsättningar för att dina konsulter motiveras och utvecklas i sina roller
* identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem som affärspartner
* arbeta med hela HR-processen vilket innebär bland annat att ha personalansvar för ett antal konsulter, vilket även innebär att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling och uppföljning av konsulter
* aktivt bygga kandidatnätverk med relevanta kandidater för vår verksamhet och förväntas hålla dig à jour med marknaden och trender samt ansvara för uppdragsprocessen mot kund med uppdragsförfrågan, sökning, matchning och presentation av rätt kompetens, genomförande och uppföljning och kommunikation

Är du Manpowers nya konsultchef?

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har god struktur och är flexibel då vi jobbar i en ständigt föränderlig vardag. Vidare har du ett stort driv, är innovativ och relationsbyggande. Du är bra på att knyta kontakter och lägger stor vikt vid mötet med andra.

Vi på Manpower söker dig som har minst några års arbetslivserfarenhet och vi ser gärna att du har bakgrund från industrin men det är inte ett krav. Du har B-körkort och har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Har du tidigare erfarenhet från bemanningsbranschen/försäljning är det meriterande.

Övrigt

Placeringsort: Umeå

Typ av anställning: heltid och tillsvidare

Tillsättning: enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: den 11 november 2022

Om Manpower

Vi är Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag med över 65 års erfarenhet och närvaro på 50 orter över hela landet. Manpower.se är en av Sveriges största jobbsajter med mer än 100.000 besökare i månaden. Vår kandidatbank innehåller cirka 250.000 CV:n och över 10.000 kandidater väljer att registrera sitt CV hos oss varje månad. Vi är en del av ett internationellt lag i över 80 länder. Som kund hos oss får du del av vår samlade expertkunskap om arbetslivet. På så sätt hjälper vi er att bli framgångsrika. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. När världen vill ha svar om framtidens arbetsmarknad och framtiden för kandidater och arbetssökande, då finns ManpowerGroup.

Besök gärna Manpowers hemsida https://www.manpower.se/ för att få reda på mer om vår verksamhet.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu".

Vid frågor är du välkommen att kontakta Martina Bergman via e-post: martina.bergman@manpower.se eller telefonnummer: 0660-59975.

Ansök nu

HR-Konsult, HR Verksamhetsstöd Rekrytering, HR-staben, Umeå

Läs mer Okt 21
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

HR-staben är en länsorganisation som har cirka 90 anställda som ansvarar för att ge kompetent stöd till Region Västerbottens verksamheter och ledning inom HR-området. Vi bidrar till ökad måluppfyllelse och kompetensförsörjning i hela organisationen.

På HR Verksamhetsstöd, en av de fyra enheterna som utgör HR-staben, arbetar du i ett engagerat team av HR-konsulter, HR-partners, lönepartners och andra rekryteringskollegor. Du kommer till en arbetsplats med god sammanhållning och nära samarbeten, såväl med varandra som med andra enheter inom regionen. På Verksamhetsstöd prioriterar vi våra medarbetares välmående och erbjuder många möjligheter till ett friskt, hållbart och balanserat arbetsliv. Med flexibla arbetstider samt din förmåga att självständigt planera ditt arbete skapas utrymme för frihet. Vårt arbetssätt och dina kollegor ger kompetensutbyte och kompetensutveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-konsult inom rekrytering ger du viktig service, mojliggor insatser som paverkar manga och gör skillnad för ledare samt medarbetare i hela organisationen. Du och dina kollegor driver olika former av utvecklingsprojekt inom ramen för rekrytering. Det innebär allt från att förbättra rutiner och arbetsprocesser till att samordna chefsrekryteringsnätverk, stärka regionens arbetsgivarvarumärke och vara en garant för att vi ligger i framkant i vårt rekryteringsarbete. Det är ett varierat arbete som i grunden handlar om att utveckla relationer, uppmuntra samarbete samt vara en god medmänniska.

KVALIFIKATIONER
För detta jobb behöver du ha akademisk utbildning inom personal/HR eller erfarenheter som bedöms likvärdiga. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med operativt rekryteringsarbete och employer branding. Det är meriterande om du har erfarenhet av chefsrekryteringar, psykometriska tester samt erfarenhet i kompetensbaserad rekrytering.

För att trivas hos oss tror vi att du behöver vara en positiv, driven och utvecklingsinriktad person. Du är en närvarande person som gillar att utveckla, hitta och bygga nya arbetsformer, nätverk och relationer. Du ser möjligheter och kan kommunicera pedagogiskt med många olika människor. Du vågar be om hjälp, tycker om att samarbeta och att finnas där för andra människor.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Rekryteringsassistent till Academic Work i Umeå

Läs mer Okt 5
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Umeå. I teamet kommer du ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Våra teamledare arbetar också som Consultant Manager utöver sin roll som din närmsta chef. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Marknadsföring, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vi söker dig som har följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: December enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel-eller halvdagar

Placering: Umeå

Vi som driver rekryteringsprocessen:

Johan Lilieqvist , Talent Acquisition Partner tillsammans med Rekryterande chefer Andre Lindberg och Malin Dahlberg.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process är att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma).

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Administratör inom ekonomi och avtal för kommande uppdrag i Umeå

Orderadministratör
Läs mer Nov 25
Motiveras du av att arbeta administrativt och vill använda din analytiska sida i arbetet? Vi söker för detta kommande uppdrag en person med erfarenhet inom ekonomi, där du kommer leverera service och kommunicera med leverantör, kund och säljare. Låter detta som något för dig? Läs mer och ansök redan idag då vi går igenom ansökningar löpande!

OM TJÄNSTEN
Detta är ett konsultuppdrag, där du kommer att vara anställd av oss på Academic Work och arbeta som konsult ute hos kund.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör/ handläggare kan arbetsuppgifter variera av att:


* Hantera och kontrollera inkommande ärenden från leverantör, kund och kollegor från andra avdelningar
* Ansvara för handläggning av avtal
* Administering av dokument för vidare behandling
* Ge service och support mot interna avdelningar och externa leverantörer och kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning samt grundläggande kunskap inom ekonomi
- Har erfarenhet av administrativt arbete eller kundservice
- Har god vana av att arbeta i flera datasystem
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift, detta då det används dagligen i arbetet

Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av arbete i olika affärssystem.

Som person är du:


* Problemlösande
* Flexibel
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Vid överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 08-17
* Placering: Centrala Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Ansök nu

Är du tekniker med it kompetens? Se hit!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Nov 18
Är du en självgående person med tekniska kunskaper och tycker om att arbeta problemlösande? Academic work söker nu en on-site tekniker på uppdrag av kund för arbete hos Vattenfall. Sök rollen idag då vi arbetar med ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som on-site tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en stor El leverantör i Umeå. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag! I rollen kommer du få arbeta brett rent tekniskt och mycket hands-on för att lösa It frågor ute hos kunden.

Du kommer få gå en månad med It teknikern som finns på plats idag för att få en bra onbording.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Din vardag som on-site tekniker kommer vara varierande, men dagliga arbetsuppgifter kan innefatta:


* Installation och felsökning av mjukvara och hårdvara.
* Utbyten av datorer.
* Användarhjälp.
* Hantera mobiltelefoner, utrustning i i konferensrum samt digitala skyltar.
* Göra enklare felsökningar på tex. skrivare.
* Admininistrativa uppgifter.
* Lagerhantering.


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är


* Har tidigare erfarenheter och bakgrund inom IT.
* Besitter goda tekniska kunskaper och har god datorvana.
* Har administrativa kunskaper.
* Har B körkort.
* Krav på flytande svensak i tal och skrift.


I rollen som On-siter tekniker kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som är


* Självgående
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: 9 Jannuari
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


För tjänsten kommer en screening göras i form av UC samt utdrag ur belastningsregister.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Translator English to Chinese

Tolk
Läs mer Nov 19
Academic Work is now looking for a translator on behalf of the client to work at a large factory in Skellefteå. You will work as a link between English speaking and Chinese speking engineers in the daily communication. Are you the translator we are looking for? Join us today as we work with an ongoing selection!

OM TJÄNSTEN
You will work with production team to understand daily pulse information and be able to directly translate the daily production plan or work stoppages with the Chinese supplier engineers. You will translate the project schedule directly to engineers of the Chinese supplier. Help NV engineers to work directly with the Chinese supplier engineers during commissioning activities and ramp up activities.

As a consultant for Academic Work, we offer great opportunities for you to grow professionally, build your network and create valuable contacts for the future. Read more about our consulting offer.

ARBETSUPPGIFTER
- Communicate with Chinese supplier engineers on the NV quality standards, current machine capability data, and other process critical information.

VI SÖKER DIG SOM
- Speak Chinese and English fluently
- You live, or have the opportunity to arrange accommodation in, Skellefteå or commuting distance from Skellefteå.
- You have a flexible and positive attitude

Övrig information

Start: As soon as possible

Extent: 100% 3 months

Placement: Skellefteå

The recruitment process is handled by Academic Work and the customer's wishes are that all questions regarding the position are handled by Academic Work.We go through the selection on an ongoing basis and the advertisement can be closed down before the position is filled if we have moved to the selection and interview phase.Ansök här

Ansök nu

Väg- och markprojektör till Ramboll!

Markingenjör
Läs mer Nov 21
Vill du arbeta för samhälles hållbara framtid genom innovativa lösningar? Vill du vara en del i ett globalt företag där du får möjligheten att utvecklas inom många olika verksamhetsområden? Ramboll söker nu efter en väg- och markprojektör till sitt team i Luleå/Umeå!

OM TJÄNSTEN
Ramboll erbjuder samhällsutvecklade, innovativa och tekniskt avancerade lösningar anpassade efter kundens behov genom att kombinera lokal kompetens med den globala kunskapsbasen. Ramboll ägs av en stiftelse vilket innebär att all vinst går tillbaka i bolaget och blir stöd till utveckling samt forskning och välgörande ändamål.

Du kommer bli en del av väg- och markteamet som består av 9 medarbetare med olika senioritetsnivåer som alla har lika stort samhällsintresse. Ditt team sitter på de 3 kontoren i norr; Luleå, Boden och Umeå. Som ny i teamet får du genomgå en onboardingprocess som styrs nationellt och lokalt men även en praktisk introduktion av ditt team. Teamet delar gärna med sig av sina kunskaper!

De nationella och regionala projekten varierar i storlek och arbetet sker med kunder från både privat och offentlig sektor. Arbetet sker i grupper som varierar i storlek, ofta tillsammans med kollegor internationellt för att nå kundens önskade resultat. Arbetet är tvärdisciplinärt tillsammans med andra avdelningar som är verksamma inom andra områden inom samma projekt. I arbetsprocesserna varierar det var ditt team är verksamt; från ett tidigt utredningsskede, vidare till detaljprojektering för entreprenader och även till slutet av projekten med byggplatsuppföljning.

Du erbjuds:


* Friskvårdbidrag
* Förmåner via Benify
* Viss flexibilitet att arbeta hemifrån


ARBETSUPPGIFTER
Som väg- och markprojektör kommer du arbeta inom olika branscher bland annat järnväg och infrastruktur. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;


* CAD arbete i Civil 3D
* Projektering


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom samhällsbyggnad eller liknande, eller erhållit motsvarande kunskap via arbetslivserfarenheter
- Har erfarenhet av projektering
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av Civil 3D eller annat relevant CAD program

Som person är du:


* Kvalitetsmedveten
* Samarbetsinriktad
* Affärsinriktad
* Problemlösande


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Luleå eller Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemålet är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går löpande igenom urvalet och annonsen kan stängas ner då urvals- och intervjufasen tar vid.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Ramboll här!

Ansök nu

Elektronikingenjör till välkänd aktör i Örnsköldsvik

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Nov 22
Examinerad inom elektronik eller mjukvara och vill ta nästa steg? Vi söker nu en elektronikingenjör inom mjukvara till vår kund i Örnsköldsvik. Här erbjuds du möjlighet att arbeta självständigt och utvecklas inom ett stort område med många kontaktytor. Är du den vi söker? Ansök idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Vår kunds avdelningar för elektronik och mjukvara har många komplexa funktioner som är tätt sammankopplade i system. Vid fel eller misstänka fel är det ofta svårt att vid en första anblick veta vart i kedjan som felet härstammar. I rollen som elektronikingenjör ansvarar du tillsammans med kollegor över utredning och felsökning.

Du erbjuds


* Ett långsiktigt uppdrag med många kontaktytor
* Möjligheten att utveckla dina kunskaper ytterligare inom hela kedjan av el/elektronik/mjukvara


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som elektronikingenjör kommer arbetsuppgifterna variera av att:


* Felsöka fordon och testmiljöer
* Kontakta och vägleda avdelningsspecifika resurser när det blir aktuellt
* Konfigurera och testa funktionalitet och komponenter i fordon och testmiljöer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom elektronik/mjukvara eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har en god allmän kunskap om elektroniska system
- Trivs att kommunicera inom breda kontaktytor
- Erfarenhet av arbete inom mjukvara och felsökning av mjukvarufunktioner
- Har erfarenhet av arbete inom nätverk, system eller elektronik

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag med praktiskt handhavande av datorer eller tekniska system. Erfarenhet av arbete med lågnivåspråk som C och C++ samt mätverktyg, inom exempelvis multimeter/oscilloskop.

Övrig information

Startdatum: Omgående

Omfattning: Heltid

Placeringsort: Örnsköldsvik



Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu