Umeå: Consultant Manager till Academic Work i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Consultant Manager till Academic Work i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Har du ett stort intresse för människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Då kanske du är Academic Works nya Consultant Manager!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi fler Consultant Managers till vårt Umeåkontor. Så här beskriver en av våra nuvarande Consultant Manager rollen:


"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"


Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett familjärt team som arbetar med bemanning av affärsområderna IT, Teknik, Finance eller Service, Office and Logistics. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare arbetar också som Consultant Manager med egna kunder och konsulter. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
- Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
- Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc

VI SÖKER DIG SOM
- Avklarad relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
- Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete med kundkontakt
- B-körkort
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av ett säljinriktat arbete med tydliga målsättningar


Läs mer om rollen som Consultant Manager på vår karriärsajt:


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning

Lön: Månadslön med en fast del och en rörlig provisionsdel utan tak

Placering: Umeå

Vi som driver rekryteringsprocessen:

Johan Lilieqvist- Talent Acquisition Partner tillsammans med rekryterande chef

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process är att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma).

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. Som Consultant Manager blir du en del av ett team som lever upp till dessa värderingar varje dag. Vi tror på att ha roligt på jobbet, sprida positiv energi, nå imponerande resultat och att alltid vilja utvecklas! I din roll som Consultant Manager hos oss kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps men dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna! #weareacadedemicwork

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Umeå som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Delägare/Konsultchef till Northern Skill Umeå

Läs mer Okt 26
Vi förändrar rekryteringsbranschen till att bygga mer på den personliga kontakten och riktiga relationer. Vår framgång skapas genom de vi är och den erfarenhet vi har tillsammans.

Vi söker en rutinerad lagspelare som vill kliva in i ett delägarskap

Vi letar nu efter dig som vill bli en partner i bolaget och driva satsningen med oss i Norrland! Vi kommer främst att inrikta oss på dig som har en bakgrund från branschen och som har gedigen erfarenhet av att bedriva en lönsam konsultaffär. Du kommer att arbeta både med tjänstemän och kollektivmedarbare och aktivt verka nära både KAM och Rekryteringsavdelningen.

Vi vill knyta till oss dig som har ett starkt affärs & säljfokus och som hela tiden strävar efter tillväxt och starka samarbeten. Som partner inom Northern Skill så ges du de absolut bästa förutsättningarna för att kunna göra ett utmärkt jobb, samt villkor och förmåner som är unika inom branschen.

OM ROLLEN:
Som delägare och konsultchef kommer du ytterst att ansvara över hela vår konsultaffär. Allt från förhandling av avtal med kunder, till det operativa arbetet med att tillsätta konsulter. Du kommer även ansvara för att forma ett starkt team inom leveransfunktionen löpande och blir närmsta chef över våra framtida medarbetare inom bemanningsaffären.

Du sitter med i vår ledningsgrupp och kommer att ha stort inflytande i tillväxtplaner och strategier för Norrland som område.

OM OSS:

Northern Skill är ett nytt bolag med hög senioritet bland medarbetare och delägare. Vi har en stor långsiktighet och vår vision är att attrahera de bästa medarbetarna och löpande bygga framgång tillsammans med våra kunder. Vi är ett Norrländskt företag med god kunskap om regionen och de utmaningar som finns inom kompetensförsörjning.

Vårt kontor ligger på Storgatan i Umeå och vi kan lova att du kommer till ett härligt gäng!

Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och för frågor så går det bra att kontakta:

Rasmus Andersson på 076-114 98 79

Patrik Palmelind på 073-520 05 97

Kika gärna in på vår hemsida www.northernskill.se

Ansök nu

HR-specialist till Vitec Software Group

Läs mer Nov 29
Nytt
Hej, vad roligt att just du läser de här raderna! Vi vill nämligen bli ännu bättre på att fånga intresset hos morgondagens medarbetare, eftersom vi växer och ständigt behöver bli flera hos oss på Vitec. Vill du jobba med rekrytering av chefer och specialister? Då kan det vara just dig vi söker till vårt team.

Vitecs produkter finns i hjärtat av en mängd verksamheter som apotek, banker, bilverkstäder, fastigheter och sjukvård. Sanningen är att många viktiga - ibland helt samhällskritiska - verksamheter skulle stanna utan Vitec. Och utan kompetenta medarbetare stannar Vitec. Kompetensförsörjning är en central fråga i alla våra 38 affärsenheter och eftersom vi växer bland annat genom förvärv kommer behovet av stöd i rekrytering också att öka. Därför blir ditt bidrag viktigt för oss.

Vi erbjuder dig

Då vår nuvarande HR-specialist kommer att jobba med andra HR-uppgifter inom Vitec under ett år behöver vi hitta en vikarie till henne. Vikariatet sträcker sig fram till sommaren 2025 med möjligheter till förlängning. Som en del av huvudkontorets HR-funktion jobbar du i en internationell miljö med rekryteringsstöd till chefer i alla våra verksamhetsländer. En stor del av din tid kommer att bestå i att stötta personer i koncernledningen med rekrytering av högre befattningshavare. Du får ansvar för att koncernens gemensamma rekryteringsprocess är aktuell och relevant. Du kommer även att arbeta med att inspirera och stötta affärsenheterna i vårt gemensamma employer branding-arbete.

Vårt HR-team i Umeå består av fyra kollegor och vi har även tre HR-konsulter som stöttar verksamheterna i Danmark, Norge och Finland. Vi är ett litet men starkt team som, även om vi har självständiga roller, hjälps åt med arbetsuppgifter och generöst delar information, kunskap och misstag med varandra för att nå bra resultat. Vi har också ett nära samarbete med teamet inom Brand & Communication.

Vi har ett långsiktigt perspektiv i det vi gör, det skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant akademisk examen och några års erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. För att trivas i rollen är det viktigt att du motiveras av friheten att planera, organisera och driva din vardag och att ta stort ansvar. Du är jordnära, ödmjuk och skapar goda relationer. Du är tydlig, konsekvent och trygg i din yrkesroll.

Eftersom du stöttar affärsenheter i alla våra verksamhetsländer behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Resor ingår som en naturlig del i arbetet.

Låter det här intressant?

Frågor om tjänsten kan ställas till Anna Andersson, Head of HR, anna.andersson@vitecsoftware.com och Åsa Nordell, rekryteringsspecialist, asa.nordell@vitecsoftware.com.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Placeringsort: Umeå

Omfattning: Vikariat, heltid. Med möjligheter till förlängning.

I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor.

Skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 januari 2024. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande men eftersom det kommer en jul- och nyårshelg då vi tänkte vara lite lediga kommer det mesta av arbetet att ske i januari. Vi ser fram emot din ansökan!

Om Vitec Software Group

Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på - idag och imorgon. Vitec har 1 430 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2022 en nettoomsättning på 1 978 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com (https://www.vitecsoftware.com/).

Ansök nu

Rekryterare till spännande uppdrag i Umeå!

Läs mer Nov 29
Nytt
Har du en högskoleutbildning inom HR, eller har du tidigare erfarenheter av rekrytering? På uppdrag av vår kund letar Academic Work efter en rekryterare för en position hos ett stort företag i Umeå. Låter detta intressant? Tveka inte att ansöka redan idag då vi genomför urval löpande!

OM TJÄNSTEN
I rollen kommer huvudfokus ligga på att driva rekryteringar från kravprofil till anställningsavtal. Du kommer att ha kontakt med kandidater, studenter, chefer och externa samarbetspartners.

HR-avdelningen består av ett team av tio HR-medarbetare med olika fördjupade kompetenser och ansvarsområden. Tillsammans har teamet en bred kompetens och ligger i framkant inom många områden. Avdelningens huvudsakliga uppdrag är att stötta organisationens chefer och medarbetare för att skapa en attraktiv arbetsplats och bidra till att organisationen når sina uppsatta mål. Det innebär strategiskt och målinriktat arbete med frågor som kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsgivarattraktivitet, kultur och värderingar mm.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här: Konsult på Academic Work | Academic Work.

uppdraget kommer att sträcka sig från Januari 2024 till April med möjlighet till förlängning,

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Driva rekryteringar från kravprofil till anställningsavtal
* Hjälpa till i arbetet att utveckla rekryteringsprocesser
* Övriga arbetsuppgifter inom HR området såsom mångfaldsarbete kan förekomma


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning gentemot HR området
- Har erfarenhet av rekrytering
- Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
- Har goda kunskaper i officepaketet
- Har B körkort

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av kompetensfrågor, kandidatupplevelse.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Konsultchef

Läs mer Nov 28
Nytt
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Vi söker Konsultchef till vårt team

Vill du ingå i ett team som har grymt kul och gör skillnad för både individ och företag?

Vi är ett gäng drivna personer vars passion är att hjälpa företag med deras viktigaste resurs, nämligen personalen. I samma veva så hjälper vi även folk att hitta nya arbeten och lära känna nya företag. Vi matchar och det tycker vi är grymt kul. Vårt glada team består av kollegor på våra platskontor i Umeå och Skellefteå. Vi samarbetar inom teamet, hjälper och peppar varandra. Träffas emellanåt fysiskt för lite utbyte av idéer och för att fira våra framgångar. Och vi nöjer oss inte med det, vi samarbetar intensivt med våra värdefulla nätverk som inkluderar våra stödfunktioner inom Lernia, Lernia Utbildning, Lernia Matchning och andra aktörer inom utbildning och på arbetsmarknaden som har morgondagens kandidater.

Vi söker dig som vill:

• Bygga och utveckla nätverk i näringslivet. Utåtriktad och uppsökande verksamhet.
• Samarbeta med företag kring deras behov av personal
• Matcha kandidater mot behov
• Driva ditt ansvarsområde entreprenörslikt som om det vore ditt eget företag

Vi tror att viktiga egenskaper för att lyckas är att man är alert, målinriktad, har servicekänsla, är social, nyfiken, lyhörd, kreativ och har helhetssyn. Viktigt också att du är flexibel och gillar en föränderlig vardag. Inga dagar är varandra lika och man ställs hela tiden inför nya situationer som man får hitta lösningar på. Ju fler av dessa egenskaper och erfarenhet du har desto större förutsättningar för att lyckas. Har du jobbat inom bemanning och mot andra företag så är det stor fördel. Har du erfarenhet/kunskap inom HR så är det ett extra plus. Men du kan ha relevanta erfarenheter även om du har verkat i andra branscher. Den röda tråden i vår verksamhet är rekrytering/personal och business to business så du bör ha erfarenhet av det, resten löser vi.

För tjänsten behöver du B-körkort och goda kunskaper i engelska, både i tal och text.

Heltid dagtid, visstidsanställning 6 mån med möjlighet till förlängning. Umeå

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så kontakta Jan Engblom på 072-254 11 11 eller jan.engblom@lernia.se

Vi kommer jobba med urval löpande så inkom gärna med ansökan så snart som möjligt. Hittar vi rätt innan ansökningstidens slut så stänger vi annonsen. Planerad start efter årsskiftet.

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. 2022 fick ca 12 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Konsultchef

Läs mer Nov 27
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Vi söker Konsultchef till vårt team

Vill du ingå i ett team som har grymt kul och gör skillnad för både individ och företag?

Vi är ett gäng drivna personer vars passion är att hjälpa företag med deras viktigaste resurs, nämligen personalen. I samma veva så hjälper vi även folk att hitta nya arbeten och lära känna nya företag. Vi matchar och det tycker vi är grymt kul. Vårt glada team består av kollegor på våra platskontor i Umeå och Skellefteå. Vi samarbetar inom teamet, hjälper och peppar varandra. Träffas emellanåt fysiskt för lite utbyte av idéer och för att fira våra framgångar. Och vi nöjer oss inte med det, vi samarbetar intensivt med våra värdefulla nätverk som inkluderar våra stödfunktioner inom Lernia, Lernia Utbildning, Lernia Matchning och andra aktörer inom utbildning och på arbetsmarknaden som har morgondagens kandidater.

Vi söker dig som vill:

• Bygga och utveckla nätverk i näringslivet. Utåtriktad och uppsökande verksamhet.
• Samarbeta med företag kring deras behov av personal
• Matcha kandidater mot behov
• Driva ditt ansvarsområde entreprenörslikt som om det vore ditt eget företag

Vi tror att viktiga egenskaper för att lyckas är att man är alert, målinriktad, har servicekänsla, är social, nyfiken, lyhörd, kreativ och har helhetssyn. Viktigt också att du är flexibel och gillar en föränderlig vardag. Inga dagar är varandra lika och man ställs hela tiden inför nya situationer som man får hitta lösningar på. Ju fler av dessa egenskaper och erfarenhet du har desto större förutsättningar för att lyckas. Har du jobbat inom bemanning och mot andra företag så är det stor fördel. Har du erfarenhet/kunskap inom HR så är det ett extra plus. Men du kan ha relevanta erfarenheter även om du har verkat i andra branscher. Den röda tråden i vår verksamhet är rekrytering/personal och business to business så du bör ha erfarenhet av det, resten löser vi.

För tjänsten behöver du B-körkort och goda kunskaper i engelska, både i tal och text.

Heltid dagtid, visstidsanställning 6 mån med möjlighet till förlängning. Umeå

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så kontakta Jan Engblom på 072-254 11 11 eller jan.engblom@lernia.se

Vi kommer jobba med urval löpande så inkom gärna med ansökan så snart som möjligt. Hittar vi rätt innan ansökningstidens slut så stänger vi annonsen. Planerad start efter årsskiftet.

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. 2022 fick ca 12 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Master Planner till Agrisera

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Nov 29
Nytt
Agrisera befinner sig på en stark tillväxtfas och söker nu dig som vill vara med på resan! Vi söker dig som drivs av alltifrån långsiktig strategisk planering till mer detaljerad produktionsplanering, är positiv och driven och vill arbeta i ett team med bra gemenskap på ett företag som gör verklig skillnad i människors liv. Ta chansen och sök jobbet redan idag, vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Agrisera AB är ett Life Sience-företag specialiserat på framställning av polyklonala och monoklonala antikroppar med snart 40 år i branchen. Agrisera producerar och säljer antikroppar och relaterade produkter till forskare och företag i hela världen och är ledande leverantör av antikroppar mot växtproteiner.

Sedan 2020 ägs företaget av Olink Proteomics AB som är ett snabbväxande Uppsalabaserat globalt företag vars världsledande teknologi och produkter bidrar till utvecklingen av precisionsmedicin. Produkterna används inom medicinska områden som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar. Olinks teknik Proximity Extension Assay (PEA) kan mäta över 5400 biomarkörer på samma gång, i endast några få prov. Analyserna möjliggör fördjupad förståelse av sjukdomsprocesser, förbättrad sjukdomsdetektion och bidrar till ökad biologisk kunskap.

Agrisera växer liksom Olink kraftigt och består i dagsläget av ca 60 medarbetare. Agrisera befinner sig på en spännande utvecklingsfas och behöver förstärka organisationen med en Master Planner. Rollen innefattar ett helhetsansvar, där du sköter alltifrån långsiktig strategisk planering till mer detaljerad produktionsplanering i nära samarbete med Logistik, Produktion och Inköp. Som Master Planner innehar du en central roll i Agriseras verksamhet och kommer att rapportera till Head of Supply Chain. Rollen är placerad på Agriseras kontor på Umestan.

Du erbjuds:
- En roll där du har stor möjlighet att vara med och utveckla verksamheten och påverka ditt egna arbetssätt
- Arbete i ett bolag på en spännande tillväxtresa
- Arbete i ett familjärt bolag som lägger stort fokus på att du som medarbetare ska trivas

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Vara spindeln i nätet mellan Logistik, Produktion och Inköp
- Definiera och underhålla parametrar som stöttar produktion- och materialflöden
- Upprätta, underhålla och optimera produktion- och behovsplaner
- Leda planeringsmöten
- Bidra till och driva processförbättringar inom planering, uppföljning och lageroptimering
- Sammanställa och följa upp relevanta nyckeltal

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i ERP-system
- Har erfarenhet från Material- och Produktionsstyrning
- Har god kunskap i, - och erfarenhet av Microsoft Office-paketet
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
- Utbildning inom inköp, planering och logistik
- Utbildning och/eller erfarenhet inom life science

För att trivas i rollen ser vi att du är driven och självgående och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt. Du har också en förmåga att se helheten och är strukturerad och lösningsorienterad. Vidare är du en kommunikativ lagspelare som har lätt för att skapa goda relationer och du trivs i en föränderlig miljö där du får chansen att bidra till företagets fortsatta utveckling. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar effektivt och noggrant.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Projektadministratör till samhällsviktigt verksamhet!

Kontorist
Läs mer Nov 29
Nytt
Nu söker vi efter en projektadministratör som vill bidra till vår samarbetspartners projekt under 2024. Uppskattar du koordinering, ordning och reda samt vill bidra till ett viktigt projekt? Då är den här tjänsten för dig! Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som projektadministratör kommer du att bidra med struktur och koordinering inom projekt som vår samarbetspartner har fokus på under 2024. För att du ska få en så bra introduktion som möjligt finns en ansvarig som kommer stötta och lära upp dig samt finnas till under hela anställningen.

För att trivas och lyckas i rollen uppskattar du varierande arbetsuppgifter med fokus på administration som protokollförande, bokning av rum, diarieföra och mycket mer.

Du kommer att arbeta som konsult via Academic Work under stora delar av 2024 hos vår samarbetspartner. Läs mer om vårt konsulterbjudande här:

Du erbjuds
- En möjlighet att arbeta hos vår intressanta samarbetspartner
- En långsiktig och samhällsbärande tjänst
- En dedikerad konsultchef som coachar och vägleder dig i karriären

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer till exempel att arbeta med:
* Protokoll och diarieförande
* Bokning av rum
* Följa upp projekt inom Office-paketet, exempelvis Excel


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift, då kommunikation kommer att ske på båda språken internt
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter
- Har arbetslivserfarenhet från yrken inom service, administration eller annan erfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten
- Har mycket god datorvana, då dator används som ett centralt arbetsverktyg samt goda kunskaper inom Office-paketet, exempelvis Excel och SharePoint

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från att skriva protokoll och diarieföra

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Mekanikingenjör till expansivt bolag i Örnsköldsvik!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Nov 29
Nytt
Vill du vara med och utveckla framtidens teknik och få möjligheten till att själv påverka ditt arbete? Nu söker vi för vår kunds räkning en driven mekanikingenjör som vill utvecklas ytterligare i sin yrkesroll i Örnsköldsvik! Ta då chansen och skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval.



OM TJÄNSTEN

I rollen som mekanikingenjör kommer du att få möjligheten att planera och genomföra dina uppgifter enligt uppsatta ramar och givna instruktioner. Du kommer även få möjlighet till att lyfta förslag angående produkt och/eller arbetssätt till ansvarig linjechef eller lämplig projektrepresentant samt behörig att fatta beslut om tekniska utföranden av elkraftsystem vid elektromekanisk konstruktion. Detta i enlighet av tid, kostnad, kvalitet och riskfaktorer.

Du erbjuds
- En tillsvidareanställning
- Utvecklingsmöjlighet i ett stort bolag som arbetar med morgondagens tekniska lösningar
- Möjlighet till flexibilitet och frihet under ansvar
- Goda möjligheter till vidareutveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skapa detaljritningar
* Skapa mindre sammanställningsritningar
* Justering av konstruktionsunderlag tillsammans med produktionen och/eller leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har ingenjörs- eller civilingenjörsexamen, alternativt annan relevant utbildning
- Har minst ett års erfarenhet av arbete som konstruktör
- Har ett stort tekniskt intresse
- Har god erfarenhet av Catia, Aras och ECR/ECO hantering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vill du jobba extra under våren och heltid under sommaren? Sök till ByBike!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 29
Nytt
Tillsammans med ByBike i Umeå söker vi en sportintresserad student som vill jobba extra under våren och heltid på sommaren som butiksäljare! Tycker du att bra service är nyckeln till en fantastisk upplevelse och drivs av att ge det lilla extra i varje kundmöte? Då kan det här vara rollen för dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi tillsammans med ByBike en student som vill arbeta som butikssäljare. ByBike är en cykelbutik i Umeå med stort fokus på kundbemötande. I samband med uppstart kommer du att få en bra introduktion kring företaget och dess produkter. Detta för att du som butiksmedarbetare ska få bra förutsättningar att hjälpa ByBikes kunder på bästa möjliga sätt.

Tjänsten startar i månadsskiftet mellan februari och mars för inskolning och du kommer då jobba på timmar vid behov innan sommaren, cirka 10-15h i veckan. Från juni till augusti kommer du att gå upp i timmar och arbeta på 75 % eller mer.

Om du är student och har annan hemort än Umeå, tveka inte att söka då det är möjligt att enbart arbeta under våren för att stärka upp ByBikes verksamhet under högsäsong.

Tjänsten passar dig som har ett allmänt intresse för sport och gärna mot cykling, du ska också tycka om att träffa kunder i ditt arbete. Du tror på kvalité framför kvantitet och sätter alltid kunden i centrum. Du drivs av att göra andra nöjda och har ett intresse att bli bättre på saker du sätter dig in i, oavsett om det gäller produktkunskap eller personlig service.

Du erbjuds
- Trevliga och kompetenta kollegor
- En varierande arbetsdag

Du kommer vara anställd av Academic Work och jobba som konsult hos ByBike. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som butikssäljare hos ByBike kommer du arbeta med att ta emot butikens kunder och ge dem bra service.
* Hjälpa kunderna att hitta rätt produkt och arbeta med kassaförsäljning
* Hantera inkommande leveranser
* Se till att hålla butiken säljande och i toppskick genom att fylla på varor, städa undan, skylta


VI SÖKER DIG SOM
- Är en sportintresserad student och har minst 1 år kvar av dina studier på universitet
- Har erfarenhet av ett servicearbete sen tidigare
- Vill och kan arbeta deltid under våren
- Har kunskap och/eller intresse för cykling
- Kan tala obehindrad svenska då kommunikationen till butikens kunder främst sker på svenska

Det är meriterande om du sedan tidigare arbetat i butik och kan arbeta under sommaren.

Som person är du:
- Initiativtagande
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Februari / mars
* Omfattning: Upplärning på timmar från mars cirka 10-15h per vecka, 75% eller mer juni/juli/augusti
* Arbetstider: Varierade arbetstider vardagar mellan 9:30-18:00 och lördagar 9:30-15:00
* Placering: Umeå, Formvägen 10B


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vill du påverka framtidens samhälle? Projektingenjör till Umeå/Övik!

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Nov 29
Nytt
Har du en högskole- eller civilingenjörsexamen inom teknik, bygg, samhällsplanering, industriell ekonomi eller liknande och vill bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker dig som har talang för koordinering, vana att jobba administrativt och har ambitionen att utvecklas som projektingenjör! Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar seniora projektledare i komplexa väg - och järnvägsprojekt. Vi söker projektingenjörer till avdelning Underhåll. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig om anläggningsbranschen och därför krävs ingen tidigare arbetslivserfarenhet för att komma in i tjänsten.

Du erbjuds
- Ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap, Excel och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande och om våra konsulters upplevelse av att arbeta på Trafikverket här.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du kommer att arbeta nära och direkt under en projektledare med en stor bredd och variation i dina arbetsuppgifter där du snabbt får möjligheten att ta eget ansvar. Detta gör att din vardag kommer präglas av frihet under ansvar.
* Biträda projektledarna i alla förekommande projektledaruppgifter i form av genomförande och dokumentation.
* Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader.
* Biträda projektledarna med projektuppföljning avseende tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader.
* Medverka vid och protokollföra möten, kontakter med myndigheter, projektörer, fastighetsägare samt bidra med erfarenhetsåterföring från projektens samtliga delar.


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en högskoleutbildning om 180hp inom teknik, bygg, samhällsplanering eller industriell ekonomi alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som relevant för uppdraget.
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter.
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet.
- Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken.
- Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet från projektledning och teknik samt från bygg- och anläggningsbranschen, men detta är inget krav.

Som person är du:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Anpassningsbar

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå/Övik


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Trafikverket erbjuder en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället!

Ansök nu

Studenter till extrajobb som Snöskottare!

Snöskottare
Läs mer Okt 14
Nu söker vi dig som är student och som vill ha ett fysiskt extrajobb under vinterhalvåret. Våran kund i Umeå behöver utöka teamet med personal som kommer arbeta med att säkerställa att tågvagnarna kan ta sig fram utan is och snö i vinter. Se till att få in extrapengar till att krydda studentlivet och få motion och styrketräning på köpet! Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ett flertal personer som kommer jobba för våran kund med att ta bort snö och is på tågvagnar. Arbetet är på deltid där du kommer förväntas att arbeta 1-3 pass i veckan. Då arbetet är väderberoende krävs det att du har ett flexibelt schema och är beredd att ta på dig pass med kort varsel.
Detta är ett konsultuppdrag. Det innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos våran kund. Uppdraget kommer sträcka sig till mitten av april, beroende på väder.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50% och har minst ett år kvar på dina högskole- eller universitetsstudier
- Talar god svenska så att du kan tillgodogöra dig instruktioner och säkerhetsinformation på bästa sätt

Jobbet är fysiskt tungt så det krävs att du är i god fysisk form och gillar att arbeta med kroppen. Det är därför också meriterande om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter eller med annan typ av kroppsligt arbete.

Som person är du:
- Flexibel
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: 1-3 pass per person i veckan (väderberoende)
* Placering: Umeå


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu