Umeå: Serviceman till företag i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceman till företag i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Som serviceman har du en viktig roll i  verksamheten då den främsta uppgiften blir att underlätta för kundernas vardag genom att förse dem med fungerande maskiner/material och god service. Du ingår i ett team där du främst tar emot returnerade bygg- och anläggningsmaskiner och material från våra kunder. Utöver det genomför du besiktning och enklare funktionskontroller samt tvättar och rengör återlämnade maskiner och material. Allt som kommer i retur registreras i affärssystemet.

Du erbjuds samma fördelar hos Randstad som arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Läs gärna mer här: https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2022-12-08. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Stina Degerfeldt, stina.degerfeldt@randstad.se. 

Ansvarsområden
Vår kund behöver förstärka sin serviceavdelning med en serviceman och söker nu dig som trivs med ett omväxlande arbete med kunden i fokus

Kvalifikationer
Vi tror att du trivs i en bred roll med varierade arbetsuppgifter och drivs av att ge god service till våra kunder. Du är duktig på att se vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ. Vidare är du en
strukturerad person och gillar att ha ordning och reda omkring dig. Service är en självklarhet för dig och det faller sig naturligt att leverera den bästa lösningen för kunden. För att lyckas i rollen ser vi att du har god maskinkännedom och ett tekniskt intresse och har du dessutom hjullastarkort är det meriterande. Datavana och B-körkort är ett krav.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Uthyrare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Uthyrare.

Bostadsuthyrare Umeå

Läs mer Okt 7
Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir det som de drömmer om. Nu har du chansen!
Till vårt härliga gäng i Umeå söker vi nu Bostadsuthyrare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. 
Vi söker dig som är positiv och självgående och som gillar när det är full fart. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, dokumentation samt övrig förekommande administration.
Du gillar att arbeta självständigt och jobba mot de mål som du har satt upp tillsammans med dina kollegor. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten man har med oss. 
Din profil
Vi söker dig som brinner för service och kundkontakter samt har några års erfarenhet från fastighetsbranschen - framförallt inom bostadsuthyrning. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer.
Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i fastighetssystemet Vitec blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Men det är klart meriterande om du även behärskar andra språk då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn. Körkort med B-behörighet är ett krav.

Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss https://heimstaden.com/jobba-har/
Ansökan  
Personligt brev och CV välkomnas senast 23 oktober 2022. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller  https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Ansök nu

Serviceman till kund i Umeå

Läs mer Sep 20
Arbetsbeskrivning
Som serviceman har du en viktig roll i  verksamheten då den främsta uppgiften blir att underlätta för kundernas vardag genom att förse dem med fungerande maskiner/material och god service. Du ingår i ett team där du främst tar emot returnerade bygg- och anläggningsmaskiner och material från våra kunder. Utöver det genomför du besiktning och enklare funktionskontroller samt tvättar och rengör återlämnade maskiner och material. Allt som kommer i retur registreras i vårt affärssystem.

Ansvarsområden
Vår kund behöver förstärka sin serviceavdelning med en serviceman och söker nu dig som trivs med ett omväxlande arbete med kunden i fokus

Kvalifikationer
Vi tror att du trivs i en bred roll med varierade arbetsuppgifter och drivs av att ge god service till våra kunder. Du är duktig på att se vad som behöver göras och tar gärna egna initiativ. Vidare är du en
strukturerad person och gillar att ha ordning och reda omkring dig. Service är en självklarhet för dig och det faller sig naturligt att leverera den bästa lösningen för kunden. För att lyckas i rollen ser vi att du har god maskinkännedom och ett tekniskt intresse och har du dessutom hjullastarkort är det meriterande. Datavana och B-körkort är ett krav.

Ansökan
Uppdraget är med start omgående och urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta konsultchef Stina Degerfeldt på 070 - 485 61 93 eller på stina.degerfeldt@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Medarbetare till front office på kundcenter

Läs mer Apr 7
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Nu söker vi kundmottagare till vårt nya team i front office som vill vara med och bidra till ett högklassigt bemötande och god service i vår kundmottagning, telefon och via e-post.

Arbetsbeskrivning:
Jobbet är teambaserat och innebär att du tillsammans med övriga i teamet ansvarar för kundkontakter per telefon, e-post och genom personliga besök i kundmottagningen. I arbetet ingår även att bemanna företagsreceptionen, hantera olika typer av leveranser samt ta emot och lämna ut nycklar. Vilket innebär att det är en variation av arbetsuppgifter under en arbetsdag.

Kompetensprofil
Du bör ha allmän gymnasiekompetens samt gärna några års erfarenhet av arbete med människor och service. Har du dessutom erfarenhet av administrativt arbete ser vi det som en fördel.
Du behöver också ha en mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Goda kunskaper i engelska är ett krav, likaså mycket god datorvana.

Personliga egenskaper
Då vi arbetar i team värdesätter vi om du har god samarbetsförmåga, en positiv inställning och ett helhjärtat engagemang att ge utmärkt service. Vi ser det som en fördel om du har problemlösande förmåga och är van att hantera stressiga situationer.

Är du intresserad?
Vi strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund. Eftersom merparten av arbetsgruppen består av kvinnor ser vi positivt på manliga sökande. Lön efter överenskommelse.
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Välkommen att söka jobbet senast den 4 maj. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.
För mer information kontakta gärna någon av oss:
Helena Teglund, kundcenterchef, 070-175 96 02
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58


Om Bostaden:
AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeåregionen, med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter, och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi 185 medarbetare, som förvaltar cirka 15 000 lägenheter. Våra fyra kärnvärden: öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde, genomsyrar hela verksamheten och utgör en grund för hur vi agerar. Vi strävar efter att hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss.

Ansök nu

Sommarvikarier till kundcenter

Läs mer Mar 24
Arbetsbeskrivning:
Som sommarvikarie blir dina arbetsuppgifter främst att bemanna receptionen, svara på uthyrningsfrågor i telefon och via e-post.


Kompetensprofil:
Du bör ha allmän gymnasiekompetens samt trivas med att arbeta med människor och service. Har du dessutom erfarenhet av arbete inom kundtjänst, reception och administrativt arbete ser vi det som en fördel. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är ett krav.

Personliga egenskaper:
För att lyckas hos oss behöver du ha en väl utvecklad kommunikationsförmåga, vara stresstålig och tycka om att arbeta med kunder och ge god service. Det är viktigt att du är noggrann och har mycket god datorvana. Vi arbetar i team och värdesätter därför god samarbetsförmåga, en positiv inställning och ett helhjärtat engagemang.

På Bostaden strävar vi efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund.

Vi söker vikarier på både hel- och deltid (50 %) och önskar att du kan arbeta under minst sex veckor. Meriterande om du har möjlighet att, utöver sommarperioden, kan komma in och jobba extra vid behov.

Vid frågor ta kontakt med:
Helena Teglund, Kundcenterchef, 070-175 96 02, helena.teglund@bostaden.umea.se
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41

Ansökan:
Välkommen att söka jobbet senast den 13 april. Urval och intervjuer sker löpande och vikariaten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skynda dig in med din ansökan!

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

AB Bostaden vill erbjuda det bästa boendet i Umeåregionen, med långsiktig hållbarhet för människor, ekonomi och miljö. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag och den största uthyraren av lägenheter och studentbostäder i regionen. För närvarande är vi cirka 180 medarbetare och förvaltar 15 000 lägenheter. Våra fyra kärnvärden: öppenhet, omtanke, affärsmässighet och alla människors lika värde, genomsyrar hela verksamheten och utgör en grund för hur vi agerar. Vi strävar efter att hyresgäster och medarbetare ska känna stolthet, trygghet och gemenskap hos oss. Bostaden medverkar även till att förstärka Umeå som en attraktiv plats för tillväxt och arbetar med konkreta åtgärder för en bättre miljö.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Randstad AB .

Terminalarbetare, extrajobb

Terminalarbetare
Läs mer Nov 14
Arbetsbeskrivning
Vi  söker dig som är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning för kommande extraarbete hos någon av våra kunder inom lager och logistik. Här kommer du arbeta med lager och/eller terminalarbete såsom pakethantering, plock, pack samt truckkörning.

I detta uppdrag kommer du jobba extra vid behov, där arbetsmängden kan variera under månaden. Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att arbeta i snitt 2-4 pass i veckan. Det här jobbet passar dig som vill ha ett flexibelt extrajobb för att kombinera tillsammans med ett annat arbete eller studier.

I enlighet med vårt kollektivavtal är det viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta uthyrd som konsult.

Du erbjuds samma fördelar hos Randstad som arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Läs gärna mer här: https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult/ 

Ansvarsområden
Pakethantering, truckkörning. Du tar ansvar över att följa alla säkerhetsföreskrifter som gäller på arbetsplatsen.

Arbetet sker huvudsakligen på vardagar, men även arbete på helger kan förekomma. Det går att ta sig till företaget via kollektivtrafik men bil/cykel är att rekommendera. 

Kvalifikationer
Till den här tjänsten söker vi dig som är driven och engagerad i ditt jobb. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya miljöer.

Du Har:


Truckkort A+B 
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska språket
En annan sysselsättning, minst 50%.
Meriterande, men ej ett krav:  tidigare erfarenhet av arbete inom branschen


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt driv, en stark initiativförmåga och god samarbetsförmåga är högt värderade. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Teknisk säljare

Utesäljare
Läs mer Nov 14
Arbetsbeskrivning
Drivs du av försäljning och har ett stort tekniskt intresse? Motiveras du av att skapa långsiktiga relationer med kunder och har lätt för att ta egna initiativ? Då är det här en möjlighet för dig!

Som Teknisk Säljare på Benzlers ansvarar du för försäljning och marknadskommunikation inom ditt arbetsområde i Norra Sverige, som sträcker sig mellan Sundsvall till Kiruna. Tjänsten innebär såväl operativ som strategisk försäljning innehållande marknadsanalyser, kundbesök, mässor, kommersiell och teknisk kommunikation, utfärda offerter, göra priskalkyleringar, genomföra förhandlingar och upprätta avtal mm. Du kommer att få en gedigen intern utbildning för att lära dig företagets produktsortiment mm. Arbetet innebär en hel del tjänsteresor med övernattningar per år. 

Din roll är viktig för företaget och har du drivet att arbeta självständigt och strukturerat kommer du att trivas hos oss. Du blir en del av ett härligt team med andra säljare, Costomer support i Örebro och Teknikavdelning i Helsingborg.

Sista ansökningsdag: 2022-12-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök gärna så snart som möjligt. Välkommen att ansöka på www.randstad.se

För information: Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Benzlers AB och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61,  kristina.karlsson@randstad.se

Placeringsort: Umeå eller annan lämplig ort inom arbetsområdet från bostaden eller företagshotell. Tjänstebil/Förmånsbil ingår i tjänsten.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, och du blir anställd av Benzlers. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som Teknisk säljare hos oss arbetar du med införsäljning av transmissionsutrustning till mellanstora och stora företag i norra regionen. Stort fokus ligger på uppsökande försäljning till både nya och befintliga kunder och du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering till vunnen affär. 

Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Prospektering
• Kundbesök och försäljning
• Kundvård och säljaktiviteter
• Offerter och avtalsskrivning
• Avtals/affärsuppföljning
Som stöd har du säljkollegor och vår Teknikavdelning i Helsingborg samt Costomer support i Örebro. Du kommer även att initiera, genomföra och följa upp regionala säljaktiviteter. Du har ansvar för budget och resultat för försäljningen i ditt område och rapporterar till försäljningschefen.

Kvalifikationer
För rätt person som brinner för att sälja och vill hjälpa till att utveckla Benzlers försäljning erbjuder vi ett spännande och utvecklande arbete i ett internationellt företag, där laganda och motivation skapar en plattform i ditt dagliga arbete.

För att lyckas i rollen krävs det:
• Erfarenhet från uppsökande B2B-försäljning med ansvar för budget och resultat
• Universitets- alternativ högskoleutbildning inom el eller maskinteknik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Flytande svenska i tal och skrift
• God engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Intresse för kontakt med människor och långsiktiga relationer
• God kommunikativ förmåga
• Teknikintresse
• Driven och serviceinriktad
• Noggrann och ansvarsfull
• Utan anmärkning i polisens belastnings- och misstankeregister

Meriterande:
• Erfarenhet av försäljning inom industriväxlar och transmission
• Erfarenhet och kontakter inom pappersbruk, stålverk och gruvor

Erfarenhet
Två till fyra år från liknande arbete.

Om företaget
AB Benzlers är en ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin. Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter. Benzlers har en 75-årig kompetens inom detta område och har en stark position i Skandinavien, tack vare dess höga kvalitet och lokal produktion. Benzlers ägs av den internationella koncernen Elecon Engineering Company Limited. Benzlers marknadsför sina produkter och tjänster i Norden, Benelux, Tyskland och Italien genom dotterbolag och genom sitt huvudkontor i Helsingborg.

Ansök nu

Montörer till kommande uppdrag i Umeå

Montör, metallprodukter
Läs mer Nov 16
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet från produktion och montering? Eller önskar du att få in en fot i denna bransch?  Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi på Randstad montörer till kommande uppdrag i Umeå.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på uppdrag men kan innefatta montering i produktionen, maskin- samt processoperatör, truckförare och CNC-operatör. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har goda kunskaper i svenska tal och skrift
Har ett tekniskt intresse
Är noggrann och kvalitetsmedveten
Har lätt att lära sig samt följa instruktioner
Har god samarbetsförmåga

Har du arbetat med montering tidigare eller har en annan teknisk bakgrund eller en gymnasieexamen från ett praktiskt program är det meriterande. Det viktigaste är dock att du är positiv, engagerad och har en vilja att lära dig nytt.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Studenter till Schenker

Terminalarbetare
Läs mer Nov 18
Arbetsbeskrivning
Vi  söker dig som är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning för kommande extraarbete hos Schenker. Här kommer du arbeta med lager och terminalarbete såsom pakethantering, plock, pack samt truckkörning.
 
I detta uppdrag kommer du att vara anställd av Randstad, men uthyrd till Schenker, och jobba extra vid behov, där arbetsmängden kan variera under månaden. Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att arbeta i snitt 1-4 pass i veckan. Det här jobbet passar dig som vill ha ett flexibelt extrajobb för att kombinera tillsammans med ett annat arbete eller studier.
 
I enlighet med vårt kollektivavtal är det viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta uthyrd som konsult.
 
Du erbjuds samma fördelar hos Randstad som arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Läs gärna mer här: https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2022-12-04. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Stina Degerfeldt, stina.degerfeldt@randstad.se. 

Ansvarsområden
Pakethantering, truckkörning. Du tar ansvar över att följa alla säkerhetsföreskrifter som gäller på arbetsplatsen.

Arbetet sker huvudsakligen på vardagar, men även arbete på helger kan förekomma. Det går att ta sig till företaget via kollektivtrafik men bil/cykel är att rekommendera. 

Kvalifikationer
Till den här tjänsten söker vi dig som är driven och engagerad i ditt jobb. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya miljöer.

Du Har:
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska språket
En annan sysselsättning, studier eller annat jobb på minst 50%.
Meriterande, men ej ett krav:   Truckkort A+B, samt tidigare erfarenhet av arbete inom branschen


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt driv, en stark initiativförmåga och god samarbetsförmåga är högt värderade. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
Hos DB Schenker blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Ansök nu

IT-support sökes till kommande uppdrag i Umeå

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 16
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad, lagspelare med IT-intresse, har utbildning inom IT eller erfarenhet som supporttekniker? Då är det dig vi söker! Randstad söker nu konsulter för kommande uppdrag inom  IT-support i  Umeå. Vi ser fram emot din ansökan!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ort: Umeå

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kan komma att variera och styrs av kundens behov. Din roll blir att ge IT-relaterad service till kunder och vara behjälplig i olika ärenden. Vanligt förekommande uppgifter kan vara:
Support och felavhjälpning av den lokala pc-miljön.
Placering kan ske både i 1:a linjen, via telefon samt i 2:a linjen med ”på plats support”, beställningar samt installationer


Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Avslutad gymnasieutbildning.
Goda kunskaper inom Windowsoperativet. 
Körkort B
Meriterande är om du tidigare arbetat med IT-support. Som person tror vi att du är en lagspelare som trivs att arbeta med olika typer av människor då du kan komma arbeta mot väldigt många olika typer av kunder.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu