Umeå: HR-administratör, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-administratör, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Vårt uppdrag inom bemanningsenheten är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.

Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.

Dina arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår administrativt stöd till chefer samt korttidsbemanning.

Vi ger administrativt stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen. Du hanterar rådgivning och beställningar av varor och tjänster, personaladministrativa arbetsuppgifter i samband med anställning/avslut av medarbetare.

I arbetsuppgifterna ingår även arbete med korttidsbemanning inom personlig assistans.  Du är telefonsupport internt och externt och stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar vikarier i samråd med verksamhet och i samarbete med enhetschefer.

Om dig

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Du ska ha erfarenhet av att arbeta administrativt gärna i kombination med kunskap/erfarenhet om de verksamheter vi stöttar. Erfarenhet av arbete som verksamhetsassistent, chefsstöd eller planerare är meriterande. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Proceedo.

I din roll kommer du ingå i ett team med kollegor som med olika roller bidrar till att utveckla och möta de behov som finns i kring schemastöd, bemanning, rekrytering och administration. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga interna/externa samverkansparter.

För att du ska trivas i rollen krävs hög flexibilitet och förmåga att bedöma, prioritera och hantera situationer som kan upplevas som stressfulla. Arbetet kräver att du är ansvarstagande, har hög initiativförmåga och bidrar aktivt med din kompetens i fortsatt utveckling av den gemensamma stödfunktionen.

Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!

Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.

Övrigt


Vi söker 2 medarbetare.

Löpande urval/intervjuer kommer tillämpas.

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som HR-assistent.

HR-assistent

Läs mer Nov 22
Vill du jobba som HR-assistent och få möjlighet att utvecklas, ta stort ansvar och samordna ett rekryteringsprojekt? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Nu söker vi på Manpower AB en HR-assistent till vår kunds verksamhet i Umeå. Vi tror att en viktig förutsättning för att trivas i den här rollen är att du drivs av att jobba med människor och av att administrera och samordna bokningar av intervjuer. Sök idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower AB och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower AB men arbeta på plats hos kunden.

Om jobbet som HR-assistent

I rollen som HR-assistent ligger ditt fokus främst på att administrera och boka intervjuer samt speedintervjua kandidater tillsammans med rekryterande chef. Vidare ansvarar du för att hantera referenstagning i ett digitalt system. Något som är extra roligt med den här rollen är att du får många kontaktytor med såväl kandidater som chefer.

Du kommer att jobba i SAP SuccessFactors och om det är nytt för dig får du en introduktion vid start.

Uppdraget startar den 14:e december och förväntas pågå fram till 14:e april.

Är du rätt för rollen som HR-assistent?

Vi på Manpower AB söker dig som har högskoleutbildning inom inom HR, exempelvis från personal- och arbetslivsprogrammet. Du har kunskap om rekryteringsprocesser, god datorvana och är orädd för att ta kontakt och söka information på egen hand.

Det är meriterande om du har erfarenhet av något rekryteringssystem.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir ordentligt utförda. Det är också viktigt att du kan ta egna initiativ och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett organiserat sätt och trivs med att arbeta strukturerat.

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Amanda Sahlman via e-post: amanda.sahlman@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower AB

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Junior HR-resurs med start i december

Läs mer Nov 22
Letar du efter en möjlighet att utveckla din kunskap och stärka din erfarenhet inom HR? Vi söker nämligen en Junior HR-resurs som är tillgänglig för en omgående start. Är det dig vi söker?

Uppdraget är på heltid och pågår i ca. 4 månader i centrala Umeå. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Poolia och jobba som HR-resurs hos en av våra kunder som är bland dem störta i sin bransch. Med hållbarhet, engagerade medarbetare, innovationskraft och ständiga förbättringar i fokus kommer du vara en viktig del av deras sommarrekryteringsprojekt.

Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR-resurs i projektet för sommarrekrytering kommer du ha följande uppgifter:

• Samordning
• Administration
• Boka digitala intervjuer
• Utföra speedintervjuer tillsammans med anställande chef
• Hantera digitala referenser


Vem är du?
• Du som söker har en relevant HR-utbildning eller likvärdig erfarenhet
• Du har helst tidigare erfarenhet av administration och samordning av något slag då det är viktiga arbetsuppgifter
• Det är även meriterande med erfarenhet av rekryteringssystem

Som person trivs du i sociala sammanhang och orädd för att söka information självständigt, du tar egna initiativ! Det är viktigt att du är noggrann och förstår vikten av god kommunikation.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Intresseanmälan - HR, rekrytering & lön

Läs mer Nov 1
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom HR, rekrytering eller lön?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Norrland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- HR-specialist/generalist
- HR-konsult/chef
- HR-koordinator
- HR-administratör
- Rekryterare
- Lönespecialist

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Intresseanmälan - HR, rekrytering & lön

Läs mer Okt 12
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom HR, rekrytering eller lön?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Norrland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- HR-specialist/generalist
- HR-konsult/chef
- HR-koordinator
- HR-administratör
- Rekryterare
- Lönespecialist

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Umeå kommun

Nedan visas andra jobb i Umeå från Umeå kommun .

Omvårdnadspersonal till poolverksamhet i äldreomsorgen

Vårdbiträde
Läs mer Nov 3
Vi på äldreomsorgen i Umeå kommun vill möjliggöra för ett bättre liv för våra äldre.

För att det ska vara möjligt är vår kompetensförsörjning en viktig del, därför söker vi dig som vill vara med och göra skillnad på riktigt!

Umeå kommuns hemtjänst är Umeås största utförare med längst erfarenhet av personlig omsorg och service när det gäller brukare som bor kvar i det egna hemmet. Förutom att erbjuda tillsyn, personlig omvårdnad, städ- och tvättjänst och exempelvis inköp av livsmedel sätter vi också ett stort värde i att vara en social och trygg punkt. Det sociala umgänget är en minst lika viktig nyckel till ökad livskvalitet som de praktiska tjänster vi utför och därför av hög prioritet för Din kommunala hemtjänst.

Vård- och omsorgsboende samt korttids i kommunen består av 18 enheter. Vi finns i såväl ytterområden som i centrala stan. Människors delaktighet, självbestämmande och inflytande över sina liv är grundläggande för att uppleva värdighet och välbefinnande. För att skapa förutsättningar till detta arbetar alla medarbetare i äldreomsorgens vård- och omsorgsboende med ett personcentrerat förhållningssätt.

Vi tror på en ny poolverksamhet för att på bästa sätt säkra kompetensförsörjningen framåt och höja kvaliteten på de tillfälliga medarbetare vi har i verksamheten. Därför kommer vi nu att starta en pool med tillsvidareanställda medarbetare som stöttar upp ute i verksamheterna vid exempelvis korttidsfrånvaro. Poolen kommer vara indelad i olika områden där en gruppering jobbar mot hemtjänsten och tre grupperingar jobbar mot vårdboenden utifrån en geografisk indelning. Poolverksamheten är under uppbyggnad och kommer växa stegvis. 

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i pool arbetar du som ersättare i våra olika verksamheter, antingen mot hemtjänsten eller vård- och omsorgsboende, vid exempelvis korttidsfrånvaro. Du följer verksamhetens dagsschema som tilldelas dig i början på passet. Du ger medicin på delegering av sjuksköterska samt dokumenterar i Treserva i enlighet med verksamhetens rutiner.

Initialt är poolen tillgänglig dag och kväll under veckans alla dagar. Helgtjänstgöringen är fördelad till var tredje helg.


Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller vårdbiträde men det viktigaste är att du är en trygg, erfaren och självständig medarbetare.  Det krävs även att du klarar av att ta emot en medicindelegering.

Som person har du hög integritet, är lyhörd, empatisk och du trivs med att arbeta självständigt. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Du är ansvarstagande och säkrar att du har fått den information du behöver för att du ska kunna utföra ditt arbete på ett säkert sätt.

Tjänsten kräver B-körkort. 

Då det kan finnas djur och rökning på arbetsplatsen bör du inte vara allergisk.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer och urval sker löpande då poolen avser att växa över tid.


Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Tillfällig placering eller provanställning kan komma att tillämpas för att säkra att erforderliga krav för att uppbära anställning kan efterlevas i form av att kunna ta emot delegering från sjuksköterska.

Lönetillägg för placering i pool utgår med 2500kr/månad.

Lönetillägg för medarbetare som nyttjar egen bil för transport från hemmet till arbetsplatsen utgår med 1200kr/månad.



Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Undersköterskor och vårdbiträden till våra Vård- och omsorgsboenden

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Okt 12
Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.

Vi söker nu fler undersköterske- och vårdbiträdeskollegor till våra Vård- och omsorgsboenden hos oss på Umeå kommun, är du rätt person för jobbet? 
 
Dina arbetsuppgifter 

Då behovet och omfattningen av vård ser olika ut för våra äldre så arbetar vi personcentrerat och stöttar individen utifrån de förutsättningarna som dem har. Som utgångspunkt i vårt arbete vill vi fokusera på det friska hos personen och strävar alltid efter att bevara de förmågor som finns. Du och dina kollegor hjälper bland annat till med personlig omvårdnad och hygien, vid måltidssituationer samt i den social samvaron i våra gemensamma lokaler. På delegering av ansvarig sjuksköterska utför du även medicinska arbetsuppgifter samt dokumenterar åtgärder och hälsotillstånd.

Du arbetar även utifrån uppdraget som kontaktperson, där den äldres medbestämmande står i fokus. Därigenom säkerställer du att insatser utförs med god kvalitet enligt biståndsbeslut och genomförandeplan.  

 
Om dig 

Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde alternativt att du har erfarenhet från vård och omsorg. Har du kunskap om demens och erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom är meriterande. 

När du arbetar på våra Vård- och omsorgsboenden på Umeå kommun gör du skillnad varje dag. Du blir en stor del i våra äldres liv och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, mognad och din empatiska förmåga. Det är viktigt för oss att du är tålmodig och lyhörd för vad personen behöver och vill. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Arbetet är varierat och du ska trivas med att arbeta självständigt men du har samtidigt en god förmåga att samarbeta och samverka med kollegor, anhöriga och andra professioner.   

För oss är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift för att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor men även för att kunna skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. 

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk. 

Välkommen med din ansökan! Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. 
 

Övrigt 

Du kan se denna annons som en intresseanmälan till ett område eller boende. Om boendet du önskar inte har behov just nu så kommer vi att kontakta dig oavsett för att påbörja processen för att sen kunna hantera din ansökan snabbt om behov uppstår på enheten du önskar. Om du inte känner till våra boenden sen tidigare så finns information om samtliga i länken nedan:  

https://www.umea.se/omsorgochhjalp/aldresenior/vardochomsorgsboende/vardochomsorgsboenden.4.27a2de8b172da059ace2ced.html

Om dina betyg inte redan finns hos oss; kom ihåg att bifoga dina undersköterskebetyg, vårdbiträdesbetyg och betyg i svenska i din ansökan. 

Följd oss på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Ansök nu

Vikarie i förskola, grundskola och gymnasium

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Jul 17
I Umeå kommun finns cirka 90 förskolor, ett 50-tal grundskolor och 4 gymnasieskolor.

Här samverkar pedagoger och personal för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Det är här som barn lär sig att läsa, skriva och räkna. Det är här som ungdomar utvecklar sina kunskaper och förmågor inför framtiden. Här utförs Sveriges viktigaste jobb - att skapa framtidstro bland unga!


Om tjänsten
Utbildningsförvaltningen söker efter korttidsvikarier till skolans verksamhetsområden som med kort varsel kan arbeta och stötta upp vid tillfällen då den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Vi söker vikarier i roller som barnskötare, förskollärare, fritidspedagoger, lärare i fritidshem, elevassistenter, lärare och skrivvakter som vill arbeta extra.



Uppdraget som korttidsvikarie
Som korttidsvikarie i Umeå kommun har du möjlighet att arbeta på olika arbetsplatser inom förskola, grundskola eller gymnasium. Du arbetar mot flera arbetsplatser som bestäms utifrån dina förutsättningar och verksamheternas behov. I rollen som korttidsvikarie anger du själv vilka dagar och tider du kan arbeta med hjälp av vårt digitala vikariehanteringssystem. Dina uppdrag kan variera mellan några timmar upp till 14 dagar. Om din tillgänglighet matchas mot något av verksamheternas behov kommer ditt arbetspass att bokas och bekräftas via SMS.



Kvalifikationer 
Vi söker dig med fullständiga gymnasiebetyg från avslutad gymnasieutbildning. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har en slutförd eller pågående pedagogisk utbildning, detsamma gäller tidigare arbetslivserfarenhet från skolverksamhet. Det är också meriterande om du har körkort och regelbunden tillgång till bil för arbete i våra ytterområden. Du bör även i genomsnitt kunna vikariera fem dagar/månad.

Som person trivs du med en omväxlande arbetsmiljö och är flexibel. Du är initiativtagande och engagerad. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är punktlig. Du tycker om att samarbeta och är en god förebild bland barn och ungdomar.

För att bli aktuell för arbete som korttidsvikarie i Umeå kommun begär vi referenser och ett giltigt utdrag ur Rikspolisens belastningsregister. Observera att utdraget endast är giltigt i ett år från utskriftsdatum, se därför till att du har ett aktuellt utdrag. Du beställer ett utdrag för arbete inom skola och förskola kostnadsfritt via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/



Vad händer med din ansökan?
När du har lämnat in din ansökan till oss är du med i urvalet. Alla ansökningar hanteras i turordning vilket kan medföra att en viss handläggningstid kan uppstå. Om din profil stämmer överens med våra krav och verksamheternas behov kommer du att bli kallad till en intervju. För att kallas till en intervju behöver du ha relevanta betyg, belastningsregister, examensbevis, referenser och/eller studieintyg. Vi återkopplar till dig via e-post, håll därför utkik i din inkorg!

 

Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Vikarie i förskola, grundskola och gymnasium

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Sep 12
I Umeå kommun finns cirka 90 förskolor, ett 50-tal grundskolor och 4 gymnasieskolor.

Här samverkar pedagoger och personal för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Det är här som barn lär sig att läsa, skriva och räkna. Det är här som ungdomar utvecklar sina kunskaper och förmågor inför framtiden. Här utförs Sveriges viktigaste jobb - att skapa framtidstro bland unga!


Om tjänsten
Utbildningsförvaltningen söker efter korttidsvikarier till skolans verksamhetsområden som med kort varsel kan arbeta och stötta upp vid tillfällen då den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Vi söker vikarier i roller som barnskötare, förskollärare, fritidspedagoger, lärare i fritidshem, elevassistenter, lärare och skrivvakter som vill arbeta extra.



Uppdraget som korttidsvikarie
Som korttidsvikarie i Umeå kommun har du möjlighet att arbeta på olika arbetsplatser inom förskola, grundskola eller gymnasium. Du arbetar mot flera arbetsplatser som bestäms utifrån dina förutsättningar och verksamheternas behov. I rollen som korttidsvikarie anger du själv vilka dagar och tider du kan arbeta med hjälp av vårt digitala vikariehanteringssystem. Dina uppdrag kan variera mellan några timmar upp till 14 dagar. Om din tillgänglighet matchas mot något av verksamheternas behov kommer ditt arbetspass att bokas och bekräftas via SMS.



Kvalifikationer 
Vi söker dig med fullständiga gymnasiebetyg från avslutad gymnasieutbildning. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har en slutförd eller pågående pedagogisk utbildning, detsamma gäller tidigare arbetslivserfarenhet från skolverksamhet. Det är också meriterande om du har körkort och regelbunden tillgång till bil för arbete i våra ytterområden. Du bör även i genomsnitt kunna vikariera fem dagar/månad.

Som person trivs du med en omväxlande arbetsmiljö och är flexibel. Du är initiativtagande och engagerad. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är punktlig. Du tycker om att samarbeta och är en god förebild bland barn och ungdomar.

För att bli aktuell för arbete som korttidsvikarie i Umeå kommun begär vi referenser och ett giltigt utdrag ur Rikspolisens belastningsregister. Observera att utdraget endast är giltigt i ett år från utskriftsdatum, se därför till att du har ett aktuellt utdrag. Du beställer ett utdrag för arbete inom skola och förskola kostnadsfritt via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/



Vad händer med din ansökan?
När du har lämnat in din ansökan till oss är du med i urvalet. Alla ansökningar hanteras i turordning vilket kan medföra att en viss handläggningstid kan uppstå. Om din profil stämmer överens med våra krav och verksamheternas behov kommer du att bli kallad till en intervju. För att kallas till en intervju behöver du ha relevanta betyg, belastningsregister, examensbevis, referenser och/eller studieintyg. Vi återkopplar till dig via e-post, håll därför utkik i din inkorg!

 

Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Extrajobb inom måltidsservice

Ekonomibiträde, storhushåll
Läs mer Nov 24
Vi söker extrapersonal till måltidsservice

Måltidsservice uppgift är att servera goda, hälsosamma och anpassade måltider med god service.

Genom den offentliga måltiden ska Måltidsservice bidra till en god folkhälsa och en hållbar utveckling.

Inom verksamheten finns flera typer av kök

- Produktionskök som levererar antingen kyld eller varm mat till mottagningskök/serveringskök.
- Tillagningskök som enbart lagar mat till sin egen skola/förskola
- Äldreomsorgskök som levererar varm mat till äldreomsorgsrestauranger samt kyld portionsmat

Den största delen av verksamheten består av luncher men frukost och mellanmål tillagas och serveras också på många enheter. På äldreomsorgsenheter tillagas, serveras och distribueras också middagar.

Vi söker både kock- och måltidsbiträdesvikarier som med kort varsel kan gå in på måltidsservice alla verksamhetsområden för att stötta upp när delar av den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Är du intresserad av att arbeta extra inom måltidsservice, anmäl dig genom att klicka på ”Sök jobbet” och fyll i din ansökan,  så kontaktar vi dig för ett personligt möte.


Om dig
Kock: Vi söker dig som har kockutbildning. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Måltidsbiträde: Vi söker dig som har Livsmedelsteknisk utbildning/storhushåll eller annan jämförbar utbildning är önskvärt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med våra kunder samt ta del av instruktioner och dokumentera enligt egenkontrollen.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

För att kunna arbeta inom skolan måste utdrag från polisens belastningsregister visas upp. Detta kan du beställa på https://polisen.se/Global/www och Intrapolis/Blanketter/Registerutdrag/442.5.pdf. Registerutdraget är giltigt i ett år så kontrollera att det är ett aktuellt utdrag du har med dig till det personliga mötet.

Har du frågor? Kontakta Måltidsservice på 090-16 17 66.

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Vikarie i förskola, grundskola och gymnasium

Lärare i förskola/Förskollärare
Läs mer Okt 20
I Umeå kommun finns cirka 90 förskolor, ett 50-tal grundskolor och 4 gymnasieskolor.

Här samverkar pedagoger och personal för att barn och unga ska utvecklas och ha en trygg uppväxt. Det är här som barn lär sig att läsa, skriva och räkna. Det är här som ungdomar utvecklar sina kunskaper och förmågor inför framtiden. Här utförs Sveriges viktigaste jobb - att skapa framtidstro bland unga!


Om tjänsten
Utbildningsförvaltningen söker efter korttidsvikarier till skolans verksamhetsområden som med kort varsel kan arbeta och stötta upp vid tillfällen då den ordinarie personalen inte finns till förfogande. Vi söker vikarier i roller som barnskötare, förskollärare, fritidspedagoger, lärare i fritidshem, elevassistenter, lärare och skrivvakter som vill arbeta extra.



Uppdraget som korttidsvikarie
Som korttidsvikarie i Umeå kommun har du möjlighet att arbeta på olika arbetsplatser inom förskola, grundskola eller gymnasium. Du arbetar mot flera arbetsplatser som bestäms utifrån dina förutsättningar och verksamheternas behov. I rollen som korttidsvikarie anger du själv vilka dagar och tider du kan arbeta med hjälp av vårt digitala vikariehanteringssystem. Dina uppdrag kan variera mellan några timmar upp till 14 dagar. Om din tillgänglighet matchas mot något av verksamheternas behov kommer ditt arbetspass att bokas och bekräftas via SMS.



Kvalifikationer 
Vi söker dig med fullständiga gymnasiebetyg från avslutad gymnasieutbildning. Arbetet ställer krav på att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har en slutförd eller pågående pedagogisk utbildning, detsamma gäller tidigare arbetslivserfarenhet från skolverksamhet. Det är också meriterande om du har körkort och regelbunden tillgång till bil för arbete i våra ytterområden. Du bör även i genomsnitt kunna vikariera fem dagar/månad.

Som person trivs du med en omväxlande arbetsmiljö och är flexibel. Du är initiativtagande och engagerad. Du lägger stor vikt vid ett gott bemötande och är punktlig. Du tycker om att samarbeta och är en god förebild bland barn och ungdomar.

För att bli aktuell för arbete som korttidsvikarie i Umeå kommun begär vi referenser och ett giltigt utdrag ur Rikspolisens belastningsregister. Observera att utdraget endast är giltigt i ett år från utskriftsdatum, se därför till att du har ett aktuellt utdrag. Du beställer ett utdrag för arbete inom skola och förskola kostnadsfritt via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/



Vad händer med din ansökan?
När du har lämnat in din ansökan till oss är du med i urvalet. Alla ansökningar hanteras i turordning vilket kan medföra att en viss handläggningstid kan uppstå. Om din profil stämmer överens med våra krav och verksamheternas behov kommer du att bli kallad till en intervju. För att kallas till en intervju behöver du ha relevanta betyg, belastningsregister, examensbevis, referenser och/eller studieintyg. Vi återkopplar till dig via e-post, håll därför utkik i din inkorg!

 

Välkommen med din ansökan!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu