Umeå: IT-supporttekniker | Umeå| Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-supporttekniker | Umeå| Experis i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Drivs du av att supportera och hjälpa användare? Lockar det att få arbeta i en kombinerad roll, där du kommer både supporterar användare via telefon och mail men även via fysiska besök i en besöksdisk (walk-in desk)?På Experis söker vi nu IT Supporttekniker till HelpDesk till vår kund i Umeå. Läs mer om uppdraget nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Start: 2022-12-19 eller efter överenskommelse
Omfattning: 100 %
Ort: Umeå

Arbetsbeskrivning
I första hand handlar uppdraget om bemanning av Servicedesk och IT-support till användare. Det kan dock i förlängningen vara möjligt att även få uppdrag inom IT-stöd med mer avancerad felsökning och administration. Vi tillhandahåller support på de vanligaste programvarorna från t ex Microsoft och Adobe, men även för webb som består av CMS, lär-, samarbets- och portalplattform, samt ett flertal expertsystem utöver Active Directory och Exchange.

Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen kunskap och erfarenhet inom systemadministration och avancerad felsökning i Windows- och Mac OS-miljö, ett professionellt bemötande, serviceinriktning och en pedagogisk förmåga att informera och hjälpa användarna. Personliga egenskaper viktas lika högt som tekniska kunskaper och färdigheter. Att tåla stress, vara flexibel och duktig på att dokumentera sitt arbete är också viktigt.
Relevant universitets- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdiga krävs.

Det är meriterande med utbildningar och certifieringar inom ovanstående områden, både på operativsystemnivå, servernivå och på enskilda applikationer.

Att vara konsult hos Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Umeå som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Fältservicetekniker

Läs mer Okt 27
Är du en servicetekniker som vill jobba med frihet under ansvar? Vill du lösa tekniska problem hos olika företag och kunder och bli deras superhjälte? Då har vi jobbet för dig! Just nu har vi en kund i Umeå som behöver en fältservicetekniker.

Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag med ambitionen att senare gå över till kund. Uppdraget är på heltid, med start i december.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som fältservicetekniker kommer du att arbeta ute på fältet hos kunder. Du kommer att arbeta i region Norr, med placeringsort mellan Sundsvall och Umeå. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från kund till kund, men det innebär installation, felsökning och reparation av kassasystem, scanners, mjukvara, bankomater och PC-datorer.

Du kommer även att felsöka, konfigurera och reparera nätverk samt nätverkskomponenter. Kunderna verkar inom finans, handel och kontor och ni utför incidentjobb och installationer hos alla kunder.

Du kommer att ha tillgång till en poolbil för att ta dig ut på uppdragen och du arbetar enligt SLAer. Detta är en säkerhetsklassad tjänst och vi kommer därmed att göra ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning och arbetat i minst två år som IT-servicetekniker. Du trivs med att arbeta självständigt och driver ditt arbete framåt med stort engagemang och noggrannhet samtidigt som du ser samarbete med kunden som en viktig framgångsfaktor. Som person motiveras du av att leverera god service med hög kundnöjdhet som resultat.

B-körkort är ett krav. Du talar och skriver obehindrat på svenska.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

On-site Tekniker | Umeå | Experis

Läs mer Nov 21
Experis är på jakt efter serviceinriktade och ansvarstagande on-site tekniker till vår kund i Umeå. Din roll är mycket viktig då du supporterar den lokala verksamheten i dagliga frågor kring IT och system, samt sköter driften av företagets hårdvara. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Start: 2023-01-09
Omfattning: 100 %
Ort: Umeå

Arbetsbeskrivning
I rollen som on-site tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en av våra större kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag, men kan innebära installation/felsökning/utbyten av datorer, ren incidenthantering och användarhjälp eller hjälp med mobiltelefoner. Det ingår också att hålla ordning på lagret, med inkommande och utgående gods, se till att konferensrummen fungerar med all sin AV-utrustning.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

* Installation och felsökning av mjukvara och hårdvara
* Hantering mobiltelefoner
* Hantering AV-utrustning i konferensrummen
* Hantering Digitala skyltar
* Hantera enklare felsökning gällande skrivare

Screening i form av UC och belastningsregistret kommer att göras.

Din profil
Vi söker dig som har några års tidigare erfarenhet av it-support och system så som SAP, AD och SCCM. Du förstår det grundläggande systemlandskapet för Windows, samt hårdvara och nätverksstruktur baserad på detta. Du är service-minded, mål- och resultatinriktad, har ett mycket gott ordningssinne, samt en god kommunikationsförmåga. Som person är du ansvarsfull och noggrann, gärna med gott om energi och nära till skratt.

Du som söker har:

* Gymnasiekompetens, meriterande med någon gymnasial påbyggnad
* Tisigare erfarenhet av arbete inom IT-service
* God IT-vana, främst Windows, AD, FnP server, och LAN
* Erfarenhet att jobba på egen hand
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
* Körkort kategori B

Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Ansök nu

PC-samordnare till Tyréns

Läs mer Okt 18
Har du ett stort IT-intresse, ser dig själv som lösningsorienterad och vill arbeta för ett företag som år efter år hamnar på topplistor när det kommer till att vara den bästa arbetsplatsen? Har du erfarenhet av support sedan tidigare och tycker om att bygga relationer? Ta då chansen att bli PC-samordnare hos Tyréns!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Tyréns räkning en PC-Samordnare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tyréns.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tyréns önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se.

Du erbjuds
• En mentor med lång erfarenhet som PC-samordnare
• Stimulerande arbetsmiljö i centrala Umeå
• Möjlighet att själv planera ditt arbete och dina resor i tjänsten
• Goda möjligheter till utveckling
• Frihet under ansvar hos en av Sveriges bästa arbetsgivare

Arbetsuppgifter
Som PC-samordnare hos Tyréns kommer du att hantera IT-relaterade ärenden som kräver lite mer utredning eller att du agerar lokalt på plats. Stor del av ditt arbete kommer ske över telefon då du kommer att supporta alla dina kollegor i norra regionen. Det innebär även att resor förekommer i tjänsten, dessa resor planerar du på egen hand utefter behov. Då Tyréns befinner sig i en spännande tid med förändring och utveckling av bolaget kommer du vara viktig i utvecklingen och därmed finns det möjlighet att påverka din arbetssituation samt vara med och påverka Tyréns resa framåt.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Användarsupport, 2nd Line – Telefon och ärendehantering som fördelas från1 st Line.
• Felsökning
• Problemlösning
• PC-installationer
• PC-samordning (köpa in, installera datorer samt sköta registerhållningen av dessa)

Har god IT-kunskap och gärna som minst några månaders erfarenhet av IT-support inom 2nd- eller 3rd Line. Vi ser gärna att du har kunskap om Active Directory, Azure AD och Microsoft365. Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav för tjänsten, samt B-körkort.

Meriterande för tjänsten är:
• Kännedom om applikationer från Autodesk, Bentley, Microsoft eller Adobe
• Kunskaper i Powershell
• Kännedom och erfarenhet av klienthantering och applikationer i SCCM och/eller Intune
• Erfarenhet av agilt arbete i DevOps-miljö
• Kunskap och erfarenhet inom it-säkerhetsområdet
• Översiktliga kunskaper om hantering av applikationer i Citrix
• Kunskap om Cad-applikationers licenshantering med hjälp av licensservrar och/eller molnbaserade licenssystem
• Dokumenterade utbildningar och certifieringar inom IT-området

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Tyréns.

Vi ser därför att du är en lagspelare som är duktigt på att samarbeta och att knyta kontakter. Vi ser även att du trivs i att driva ditt arbete självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du gärna tar initiativ och kommer med idéer för att utveckla arbetet vidare.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om Tyréns 

Tyréns är ett värderingsstyrt bolag och deras företagskultur och vardag präglas av deras värderingar Connect, Challenge och Create. De är i samspel med varandra, Tyréns skapar värde såväl internt som för sina kunder och deras omvärld. De är stiftelseägda och återinvesterar sina vinsten i forskning- och innovationsprojekt.

Ansök nu

Onsitetekniker sökes till stort företag i Umeå!

Läs mer Nov 7
Onsitetekniker till stort företag i Umeå!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Onsitetekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en av våra större kunder. Arbetsuppgifterna varierar och är olika från dag till dag. Det inkluderar installationer, utbyte av datorer, felsökningar, incidenthantering och användarhjälp, samt hjälp med mobiltelefoner. Du kommer även att hålla ordning på lagret med inkommande och utgående gods, se till att konferensrymmen fungerar med all sin AV-utrustning

Tjänsten är på heltid och börjar som en provanställning under 6 månader. Du kommer arbeta som konsult hos vår kund men för oss på Barona. Känns detta som något som kan passa dig? Kul, ansök då idag!

Huvudsakliga arbetsuppgifter Installation och felsökning av både hårdvara mjukvara
Hantera mobiltelefoner
Hantera AV-utrustning i konferensrummen
Hantera digitala skyltar
Hantera enklare felsökning gällande skrivare
Smarta händer


Vi söker dig som: Är utåtriktad och social
Självgående
Ansvarstagande
Har administrativa kunskaper
Har B-körkort


Rekryteringsprocessen
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se)

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  http://barona.se/om-oss/

Ansök nu

Onsitetekniker sökes till stort företag i Umeå!

Läs mer Nov 9
Onsitetekniker till stort företag i Umeå!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Onsitetekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en av våra större kunder. Arbetsuppgifterna varierar och är olika från dag till dag. Det inkluderar installationer, utbyte av datorer, felsökningar, incidenthantering och användarhjälp, samt hjälp med mobiltelefoner. Du kommer även att hålla ordning på lagret med inkommande och utgående gods, se till att konferensrymmen fungerar med all sin AV-utrustning

Tjänsten är på heltid och börjar som en provanställning under 6 månader. Du kommer arbeta som konsult hos vår kund men för oss på Barona. Känns detta som något som kan passa dig? Kul, ansök då idag!

Huvudsakliga arbetsuppgifter Installation och felsökning av både hårdvara mjukvara
Hantera mobiltelefoner
Hantera AV-utrustning i konferensrummen
Hantera digitala skyltar
Hantera enklare felsökning gällande skrivare
Smarta händer


Vi söker dig som: Är utåtriktad och social
Självgående
Ansvarstagande
Har administrativa kunskaper
Har B-körkort


Rekryteringsprocessen
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Linnéa Lundström (linnea.lundstrom@barona.se)

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  http://barona.se/om-oss/

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Experis AB .

On-site Tekniker | Umeå | Experis

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 21
Experis är på jakt efter serviceinriktade och ansvarstagande on-site tekniker till vår kund i Umeå. Din roll är mycket viktig då du supporterar den lokala verksamheten i dagliga frågor kring IT och system, samt sköter driften av företagets hårdvara. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Start: 2023-01-09
Omfattning: 100 %
Ort: Umeå

Arbetsbeskrivning
I rollen som on-site tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en av våra större kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag, men kan innebära installation/felsökning/utbyten av datorer, ren incidenthantering och användarhjälp eller hjälp med mobiltelefoner. Det ingår också att hålla ordning på lagret, med inkommande och utgående gods, se till att konferensrummen fungerar med all sin AV-utrustning.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

* Installation och felsökning av mjukvara och hårdvara
* Hantering mobiltelefoner
* Hantering AV-utrustning i konferensrummen
* Hantering Digitala skyltar
* Hantera enklare felsökning gällande skrivare

Screening i form av UC och belastningsregistret kommer att göras.

Din profil
Vi söker dig som har några års tidigare erfarenhet av it-support och system så som SAP, AD och SCCM. Du förstår det grundläggande systemlandskapet för Windows, samt hårdvara och nätverksstruktur baserad på detta. Du är service-minded, mål- och resultatinriktad, har ett mycket gott ordningssinne, samt en god kommunikationsförmåga. Som person är du ansvarsfull och noggrann, gärna med gott om energi och nära till skratt.

Du som söker har:

* Gymnasiekompetens, meriterande med någon gymnasial påbyggnad
* Tisigare erfarenhet av arbete inom IT-service
* God IT-vana, främst Windows, AD, FnP server, och LAN
* Erfarenhet att jobba på egen hand
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
* Körkort kategori B

Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com

Ansök nu

Office Manager till Akademiska Hus i Umeå

Administrativ chef
Läs mer Jun 16
Är du serviceinriktad och gillar att ha många olika kontaktytor? Trivs du i en roll där du får vara ansiktet utåt och ha varierande arbetsuppgifter? Då kan den viktiga tjänsten som Office Manager på Akademiska Hus vara något för dig!

Ditt uppdrag

I rollen som Office Manager är du ansiktet utåt och du kommer att få ha en stor variation i dina arbetsuppgifter. Du arbetar med allt från posthantering, mötesbokning till värdskap. Tjänsten är på 50%.

Bland dina uppgifter ingår att:

* Finnas till i receptionen/entrén för att möta upp våra medarbetare och externa besökare
* Samordna våra regelbundna kontorsinformationsmöten
* Se till att kontoret som helhet är en väl fungerande arbetsplats med en god arbetsmiljö och trivsel
* Säkerställa och genomföra arbetsmiljö ronder och brandutrymningsövningar
* Hjälpa cheferna med det praktiska när nya medarbetare börjar hos oss
* Ha ansvar för kontorets budget och uppföljning
* Medverka till att utveckla vårt arbetsplatskoncept

Ditt bidrag
För att trivas hos oss behöver du vara en serviceinriktad och positiv person som är trygg i dig själv och bra på att navigera bland olika arbetsuppgifter. Du gillar att ha dialog med många olika intressenter som t ex kunder, leverantörer, kollegor och övriga kontaktpersoner och att du gillar en snabbrörlig miljö. Vi arbetar mycket med digital kommunikation och att du är bekväm med att arbeta med digitala verktyg. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från en liknande roll. T ex inom Office Management, reception, hotell, bokning eller koordinering. Du behärskar svenska och engelska språken väl.

Vårt erbjudande
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom mentorskap, coachning, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. För chefer och projektledare finns särskilda ledarskapsutbildningar. Med bra ledare som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag.

För oss är det strategiskt viktigt att ligga i framkant och driva utvecklingen inom fastighets- och byggbranschen. Vi är därför aktiva i branschforum och arbetar kontinuerligt med innovations- och utvecklingsprojekt i samverkan med forskare, expertis och näringsliv. Hållbarhet är en ledstjärna i allt vi gör och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför många olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.

Vi är nyfikna på varandras olika perspektiv och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation.

Kontakt
Sista ansökningsdag är den 14 augusti 2022 men vi behandlar ansökningar löpande och kan tillsätta tjänsten tidigare. I den här rekryteringen samarbetar vi med Jeffersson Wells. Om du har frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cathrine Lind på 070-577 06 18 eller rcathrine.lind@jeffersonwells.se

Ansöker gör du på Akademiska hus via länken här:

https://www.akademiskahus.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/

Ansök nu

Ingenjör Medicinteknik | Umeå | Jefferson Wells

Medicinteknisk ingenjör
Läs mer Nov 15
Vill du ha ett arbeta där den teknik du arbetar med verkligen gör skillnad? Har du dessutom en utbildning inom IT, teknik eller medicin och letar efter ett jobb där du får fortsättas utvecklas inom det? Då är det här jobbet något för dig! Vi på Jefferson Wells letar efter dig som vill jobba som ingenjör på vår kunds medicintekniska avdelning i Umeå. Låter det intressant? Varmt välkommen in med din ansökan!

Placering: Umeå
Uppdrag: Konsultuppdrag fram tills 2023-06-30 med möjlighet till förlängning
Start: omgående
Omfattning: heltid



Arbetsuppgifter

Som ingenjör på avdelningen för medicinteknik hos vår kund i Umeå kommer du att förstärka avdelningen med din kunskap inom medicinsk teknik. Du jobbar tillsammans i ett fast team som du samarbetar tillsammans för att lösa varierande arbetsuppgifter inom övergripande medicinsk teknik och/eller informationsteknik. Du kommer att ge service till den avdelningen som du stöttar i frågor som rör den medicinteknisk utrustning. Vidare bistår du dina kollegor med teknisk kompetens, rådgivning och utbildning inom ditt specifika område och arbetar aktivt med att förbättra, digitalisera och automatisera arbetssätt genom ditt tekniska stöd. I den här rollen kommer du att ha många kontaktytor både internt men även ha kontakt med externa leverantörer.



I rollen ingår arbetsuppgifter såsom:

* Leda och delta i förstudier, utredningar och förvaltningsaktiviteter
* Delta i investeringsplanering, upphandling och avveckling av medicinteknisk utrustning
* Kontakt med externa leverantörer
* Proaktivt arbete med underhåll, service och förbättring av utrustning



Vem är du?

Vi på Jefferson Wells söker efter dig som vill jobba med medicinteknik eller brinner för att arbeta med teknik inom hälso- och sjukvården. Vi ser gärna att du har en utbildning inom teknik och har goda IT-kunskaper. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet och eller en utbildning inom medicinteknik. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav.



Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du serviceinriktad, driven och du kan arbeta på ett självständigt sätt där du själv planerar och driver ditt arbete framåt. Du trivs bra med att ge service till verksamheterna som du stöttar.



Vilka är Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges ledande konsultbolag med fokus på chefer och specialister. Som konsult hos oss får du tillgång till utvecklande uppdrag hos många av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken. Din karriär och utveckling är viktig för oss och du får en personlig konsultchef med kunskap inom just ditt område. Jefferson Wells får både människor och verksamheter att växa och utvecklas!

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på Ida.Tegnelov@jeffersonwells.se

Ansök nu

Teknisk säljare till Belimo AB | Norrland

Civilingenjör, VVS
Läs mer Okt 24
Belimo, med huvudkontor i Schweiz, är världsledande tillverkare av produkter för styrning av värme-, ventilations- och luftbehandlingssystem. Företagets kärnverksamhet utgörs av utveckling, produktion och försäljning av givare, reglerventiler och ställdon. Företaget grundades 1975 och listades på börsen Swiss Exchange (SIX) 1995. Idag sysselsätter företaget ca 1900 personer i över 80 länder.

Vill du arbeta med hållbara och energismarta produkter för ett bättre inomhusklimat och en lägre miljöpåverkan?



Till den svenska verksamheten söker Belimo nu en teknisk säljare med ansvar för region Norrland.



Arbetsbeskrivning

Belimo Sverige är inne i en expansiv fas och nu söker vi dig som är en resultatorienterad och lösningsfokuserad person som gillar att driva affärer. Som Regional Sales Manager är du ansvarig för att driva och utveckla affären i din region mot uppsatta mål. Du kommer att ansvara för att bygga relationer och förtroende hos både nya och befintliga kunder, främst olika typer av entreprenadföretag inom värme/kyla, ventilation och fastighetsautomation. Du kommer även vara ansvarig för att din målgrupp får personlig support från relevant teknisk expertis.

I tätt samarbete med kollegorna på kontoret i Stockholm samt huvudkontoret i Schweiz är den här rollen central när det gäller att driva affären mot ökade marknadsandelar samt att medverka till en framgångsrik säljorganisation. Du kommer att rapportera till försäljningschefen Sverige.

Ditt ansvarsområde är region Norrland vilket även är din placeringsort. Du kommer att utgå från ditt hem alternativt en kontorsplats.



Arbetsuppgifter:

* Tillsammans med försäljningschefen ta fram aktivitetsplaner för din region.
* Självständigt och proaktivt bedriva försäljning till nya och befintliga kunder.
* Bygga och utveckla kundrelationerna i din region.
* Medverka på mässor och säljevents.
* Systematisk rådgivning, support och utveckling av målgrupperna.
* Vara med och ta fram information och presentationer riktade till målgrupperna.
* Tillsammans med kollegorna lansera och etablera försäljning av nya produkter.
* Marknads- och konkurrentbevakning inom ditt segment.

Målgrupperna är framförallt entreprenörer (installatörer, systemintegratörer, serviceföretag, grossister), konsulter och fastighetsägare men det kan även förekomma kontakter med arkitekter, byggföretag och andra slutkunder.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk försäljning inom värme/kyla, ventilation, fastighetsautomation, energiteknik eller liknande. Med i bagaget har du troligen någon form av teknisk utbildning, gärna högskola, samt flera års erfarenhet inom försäljning av tekniska produkter eller projekt. Meriterande är också om du har tidigare erfarenheter som VVS-ingenjör, projektledare eller konsult inom HVAC.

Som person är du en teamspelare som också är självgående och driven samt brinner för sälj och marknad. Du är engagerad, har lätt att skapa förtroende och gillar att driva försäljning genom att hjälpa kunderna till effektivare och bättre lösningar. Du har god datorvana samt troligen erfarenhet från något CRM- eller affärssystem från tidigare säljarbete.

Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt B-körkort. Tjänsten innebär främst resande inom din region, men även andra resor kan förekomma.

Kontaktperson

I den här rekryteringen samarbetar Belimo med Jefferson Wells. För frågor kring tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Löfgren, tel 08-764 25 85.





Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Area Sales till Baumer | Norrland

Account manager
Läs mer Nov 4
Har du ett brinnande intresse för försäljning? Är du tekniskt kunnig och vill arbeta med kundanpassade lösningar inom sensorer? Baumer Group söker nu dig som vill ta över som Area Sales i Region Norrland. Hos oss får du trygghet och långsiktighet, och vi investerar i din utveckling som säljare. Ansök idag, eller kontakta Jefferson Wells för mer information. Välkommen!

Om Rollen
Som Area Sales hos oss blir du sälj- och budgetansvarig för ett distrikt som sträcker sig från norr om Stockholm. Tjänsten innebär att du har en hög närvaro ute hos dina kunder där du träffar beslutspåverkare och beslutsfattare. Du erbjuder kvalificerad teknisk rådgivning inom Baumers expertområden med målet att öka Baumers marknadsandelar på en tillväxtmarknad.

Du planerar och genomför besök hos befintliga kunder samtidigt som du identifierar och uppsöker nya. Till din hjälp får du teknisk och kommersiell support från erfarna kollegor i Sverige och internationell produktsupport från Danmark, Schweiz och Tyskland.
Du rapporterar till den svenska försäljningschefen, med vilken du har ett tätt samarbete.


Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ett tekniskt område och gärna några års arbete inom industriförsäljning.

Vi tror att du är en säljare som brinner för goda, långsiktiga kundrelationer som bygger med hjälp av ditt öppna, ärliga och förtroendeingivande sätt. Därtill är du såväl affärsmässig som ansvarstagande, och trivs med att arbeta på ett internationellt bolag med internationella kontaktytor.

Krav för tjänsten är dels goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, dels B-körkort.



Om Baumer Group
Baumer Group är en världsledande tillverkare av sensorer, givare, mätinstrument och komponenter för automatiserad bildbehandling. Baumer kombinerar nyskapande teknik och smarta kundanpassade lösningar för tillverknings- och processautomation, med ett brett utbud av teknologier och produkter. Med sina 2 700 medarbetare och 38 verksamheter i 19 länder har den familjeägda schweiziska koncernen en ambition att alltid arbeta nära sina kunder. Man har idag kunder i många olika branscher och skapar ett avgörande mervärde genom en hög kvalitetsnivå och stark förmåga att skapa nya innovationer inom sensorområdet.



Lön Och villkor
För denna tjänst söker vi dig som är prestigelös, affärsdriven och har hög förmåga att ta eget ansvar. Du bor troligtvis i Uppland, Västmanland, Gästrikland eller Hälsingland och utgår från hemmakontor. Har du någon form av teknisk utbildning i grunden är det ett stort plus, men det är inget krav. Även kunskaper i danska och tyska anses meriterande. Baumer Group erbjuder ett spännande jobb i en internationell och innovationsdriven miljö. Självklart inleder du din anställning med en behovsanpassad utbildning i företagets produkter och tjänster.

Du erbjuds en marknadsanpassad fast lön + möjlighet till bonus, tjänstebil samt övriga förmåner enligt kollektivavtal.



Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Baumer Group med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup.

Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg på mail: patrik.nordberg@jeffersonwells.se


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu