Umeå: Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Vill du vara med och göra skillnad? På Energy Industries håller vi på med resan mot en mer hållbar och digital värld! Ta chansen och sök till ett vinnande team som ständigt driver utvecklingen framåt. Du blir en del av Energy Industriers, en division inom affärsområdet Process Automation som levererar nyckelfärdiga projekt inom automation, elektrifiering och digitalisering till våra kunder inom branschsegmenten energi, vatten, kemi, livsmedel och läkemedel i Sverige. Vi har kontor över hela landet. Denna roll är avsedd med ansvar för våra kunder i norra Sverige, Norrland.
I denna roll kommer du använda din erfarenhet och expertis till att förstå kundernas behov och identifiera hur vi kan bistå med ABB:s samlade kompetens inom automation, elektrifiering digitalisering och hur dessa områden kan integreras för maximalt kundvärde.
Vi erbjuder dig en mycket spännande och givande roll tillsammans med ett drivet och sammansvetsat team där vi hjälper varandra och delar erfarenheter. För rätt person med rätt inställning finns också möjligheten att utveckla din karriär vidare inom ABB.
Den här tjänsten rapporterar till Säljchef för Energy Industries.
Dina ansvarsområden
Du har kundansvar och ansvar för försäljning av automations och digitaliseringsprojekt till kunder inom främst livsmedel, läkemedel, kemi och kraft.
Du använder din och ABBs samlade kompetens för att hjälpa kunderna med smarta och hållbara lösningar och driva affärer från start till mål.
Du utvecklar befintliga och nya relationer på alla nivåer inom kundernas organisation.
Du bearbetar marknaden, bygger upp nya kunder och vidareutvecklar vår stora installerade bas av lösningar hos våra befintliga kunder.
Du bygger interna capture teams för maximalt värdeskapande i ABB för våra kunders räkning.

Din bakgrund
Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör med relevant inriktning.
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från teknisk försäljning.
Som person är du nyfiken, öppen och social med en naturlig förmåga att bygga nya, goda och långsiktiga relationer.
Du är resultatorienterad och har stor egen drivkraft.
Du har starkt kundfokus och kan samarbeta både internt och externt.
Du är en god kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du har möjlighet att resa i tjänsten och har körkort B.

Mer om oss
Rekryterande chef Magnus Högstedt +46 705 93 56 24 eller Sales Manager Vibeke Gyllenram, +46 21 34 42 87, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 21 34 25 72; Unionen: Hannah Norén, +46 21 34 23 01; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Linda Lundstedt, +46 722-05 65 54.
Välkommen med din ansökan senast 16 december 2022.
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om ABB på www.abb.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Account manager

Nedan visas andra jobb i Umeå som Account manager.

Driven Maskinmäklare till Maskinera.

Läs mer Nov 24
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Västerbottens län.

I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på.

Vi erbjuder dig:
• Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa.
• En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision.
• Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag.
• Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor.
• Arbeta i en organisation där du har nära till beslut.
• En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential.

Arbetsuppgifter:
• Prospektera och initiera kontakt med nya kunder.
• Driva försäljningsprocessen framåt.
• Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet.
• Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna.
• Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning.
• Dokumentera och

Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen.

Personprofil
Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen.

Personprofil:
Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”.
Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du:
• Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning.
• Är social, utåtriktad och har hög energi.
• Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget.
• Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten.
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetsplats: Hemifrån.
Arbetstider: Kontorstider, flextider.
Plats: Västerbottens län.


Företagspresentation
Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

Ansök nu

Senior Teknisk säljare mot Återförsäljare - Norrland

Läs mer Okt 30
Hörmann Svenska AB är en ledande aktör inom garageportar och industriportar med en stark närvaro i hela Sverige. Hörmann Group har över tid byggt upp en stark position på marknaden. Sedan 1935 har vi specialiserat oss på garageportar, vårt huvudkontor ligger i tyskland. I Sverige har vi varit etablerade 1997. Vårt fokus ligger på kvalitet, och vi tillverkar alla våra komponenter i ett nära samarbete med fabriken. Välkommen till ett bolag med korta beslutsvägar och en riktigt bra stämning. Hos Hörmann Sverige AB är medarbetarna vår viktigaste resurs och du kommer att kunna påverka din vardag. Du kommer att tillhöra väl etablerat säljteam och en engagerad och uppskattad chef som erbjuder mycket frihet under ansvar. Vi jobbar via ett starkt nät av återförsäljare för att nå våra kunder inom industrin. Då vi växer söker vi nu dig som kan bidra med rätt egenskaper och erfarenheter för att ta Norrland till nästa nivå.

Om rollen:

Vi söker en driven och teknisk säljare för att ta över ansvaret för vår verksamhet i Norrland, med fokus på industri och garageportar. Ditt uppdrag är att stärka vårt samarbete med återförsäljare och bygga starka relationer med befintliga och potentiella återförsäljare. Din förmåga att bygga relationer kommer att vara avgörande tillsammans med din affärsförståelse. Vi ser gärna att du kommer från branschen eller närliggande. Meriterande är också om du har förståelse för juridiken och kan arbeta med olika leveransvillkor.

Om dig:

Erfarenhet inom portbranschen, byggentreprenader, hissbranschen eller liknande område.
Förståelse för juridiken kring avtal och leveransvillkor.
God kommunikationsförmåga och relationsbyggande förmåga.
Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Körkort och möjlighet att resa inom Norrland, räkna med 1-3 övernattningar per vecka.


Ansvarsområden:

Ansvara för att utveckla och vårda relationer med återförsäljare och kunder.
Genomföra fysiska och digitala kundmöten.
Skapa och följa upp offertförfrågningar.
Säkerställa att kontrakt och avtal är korrekt hanterade.
Följa upp och utvärdera befintliga återförsäljare för att säkerställa hög kundnöjdhet.


Vi erbjuder

Flexibilitet i distansarbete och kontorsarbete, med möjlighet att arbeta hemifrån eller på kontor enligt dina behov.
Ett trevligt område som sträcker sig från Hudiksvall till Kiruna. Vi ser gärna att du bor inom området.
Tillhandahållande av bil och frihet att resa inom Norrland.
Bra förmånspaket.


Känner du dig redo att anta denna utmaning och ta Norrland med storm, tveka inte att söka redan idag! För rätt person finns fina utvecklingsmöjlgiheter och vi hoppas att du vill vara med på resan.

Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar vi med Kristian Ekelund och Seren Ferah på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Kristian på 072-308 16 45 eller kristian.ekelund@salesonly.se eller Seren på 076-000 18 41 eller seren.ferah@salesonly.se

Ansök nu

Säljare till Västerbotten som räddar liv!

Läs mer Nov 29
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer där du kan påverka din egen lön? Har du lätt för att ta egna initiativ samtidigt som du vill sälja produkter som räddar liv? Om ja: då är du den vi söker som regionssäljare till Plusab i Västerbotten!

Tjänstebeskrivning
I rollen som Säljare hos Plusab är ditt mål att driva försäljning och bygga långsiktiga relationer med kunderna. Du kommer att ansvara för ditt eget geografiska område med kunder runt om i Västerbotten. Det är en dynamisk roll med flera kontaktytor och kundbredd där du med tempo, snabba beslut, energi och relationsskapande bidrar till framgång. Till din hjälp har du en toppmodern produktportfölj, de mest attraktiva verktygen, en operativ säljledare och en stark organisation i ryggen.

Du kommer att arbeta enligt devisen frihet under ansvar, vilket innebär att du arbetar på ett strukturerat sätt, planerar din egen tid och utgår hemifrån. Vidare kommer du att erbjudas löpande internutbildning i de produktgrupper du kommer att sälja och ett kunnigt team som stöd.

För att passa i rollen som Säljare hos Plusab är det av stor vikt att du trivs med nykundsbearbetning då det är en stor del av rollen. Du kommer även att ta över en befintlig kundstock och förväntas bevara och utveckla den utefter bästa förmåga. Plusab har idag tecknade avtal med flera av landets större koncernföretag vilket också kommer bli dina kunder.

Vidare ingår Plusab i en av branschens största koncerner med flera Norden baserade bolag samt bolag i Holland, Tyskland, Irland, Belgien, England, USA och Canada. Således finns det stor utvecklingspotential för dig som vill utvecklas och ta stora kliv inom ett globalt bolag.

Personprofil
Vi söker dig som är socialt kompetent, självgående, vill utvecklas vidare som säljare och har viljan att göra ”det lilla extra” för att uppnå resultat. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du brinner för försäljning och är en förtroendeingivande relationsskapare samt målmedveten både vad gäller resultat och personlig utveckling.

Som säljare är du en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Att du trivs med att resa och besöka kunder är ett krav för att du ska trivas i rollen. Tjänsten kräver således B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid, kontorstider
Omfattning: Heltid
Plats: Västerbotten
Lön: Generös garantilön plus en förmånlig provisionsmodell utan tak.

Företagspresentation
Plusab Medical Solutions AB har sitt huvudkontor i Västerås. Vi tillverkar och marknadsför säkra, effektiva och användarvänliga Första Hjälpen-produkter med egen design. Bolaget startades 2007 och har mer än 15 års erfarenhet och kunskap inom verksamhetsområdet, vilket har gjort att utvecklingen redan från start har varit mycket positiv för oss.

Målsättningen med företaget är att marknadsföra praktiska och lättanvända produkter av hög kvalité som underlättar och skapar trygghet på arbetsplatsen. Idag är Plusab Medical Solutions AB rikstäckande med representanter från Luleå i norr till Malmö i söder. Plusab Medical Solutions AB levererar all nödvändig utrustning för Första Hjälpen. Vi erbjuder våra kunder möjlighet att beställa varor via vårt kundcenter, vår internetbutik eller genom besök av någon av våra säljare.

Ansök nu

Utesäljare till Inredningshuset - Kinnarps!

Läs mer Nov 28
Nytt
Älskar du inredning och drivs av att göra affärer? Vill du ha ett roligt och varierat jobb där du får möjlighet att påverka människors vardag? Vill du bli del av ett familjärt team och arbeta mot företag? Då har vi drömtjänsten för dig!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker en Utesäljare till vår kund, i Umeå. Uppdraget avser ett bemanningsuppdrag inledningsvis för att få känna på rollen. Därefter är målet att det ska leda till en fast anställning hos våran kunde. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Ett kreativt och roligt arbete där du får möta många olika företag och trevliga kunder.
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal
• Goda utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Som Säljare hos vår kund kommer du ingå i ett team av professionella medarbetare där du har en viktig roll i utvecklingen av företagets verksamhet. Du bearbetar nya kunder och hittar spännande inredningsprojekt samtidigt som du utvecklar redan befintliga kundrelationer. Du leder hela säljprocessen från första kontakt till genomförandet av affären med kund samt uppföljning. Tillsammans med dina kollegor  skapar ni ett erbjudande som är anpassat utifrån kundens unika förutsättningar. Du ansvarar för att försäljningsmålen uppnås.

Här erbjuds en tjänst i ett team med stark säljkultur samt entusiastiska och professionella kollegor som har nära till skratt och trivs med varandra. Det breda sortimentet av produkter och tjänster ger dig tillgång till marknadens mest intressanta och kompletta produktportfölj.

Vi söker dig som
Brinner för försäljning och inredning, älskar hög säljpuls och förstår att affärer skapas genom hög kundnärvaro. Du har troligtvis några års dokumenterad erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning med stor vana att framgångsrikt driva säljprocessen från bokade möten till påskrivet avtal.

Som person är du affärsmässig och förstår vikten av att förmedla värde till kund. Du har ett starkt eget driv, är strukturerad med tydlig vilja att leverera säljresultat. Vidare är du en god relationsbyggare som både har förmåga att snabbt initiera kontakt med många nya potentiella kunder och samtidigt vet hur man utvecklar kundrelationerna över tid. Du trivs i en roll med högt tempo, flexibla arbetsuppgifter och många dagliga kontaktytor med kunder, kollegor och leverantörer.

Självklart är du en teamplayer samtidigt som du trivs att arbeta självständigt. Du har en god kommunikationsförmåga och du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är en stor fördel om du har erfarenhet av inredning men inget krav.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Distriktsansvarig

Läs mer Nov 13
Vår vision är att vara Sveriges attraktivaste samarbetspartner inom första hjälpen, säkerhet samt livräddande utbildningar. Vårt mål är att våra kunder ska få besök av de bästa och mest kunniga säljarna i branschen. För att vi ska kunna leva upp till det målet krävs det mycket gedigen och kontinuerlig utbildning av våra anställda.
Vad erbjuder vi då?
Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet
Produktsortiment av högsta kvalité
Fast lön med bra provisioner och höga bonusar
Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning
Säljutbildning i toppklass
Personliga utveckling med daglig coaching
Säljtävlingar med spännande priser
Grymma kollegor i hela landet
Roliga konferenser
Hälsoprofil med fokus på ditt välmående

Och vad förväntar vi oss av dig?
Självständig person med ett högt driv
Stark vilja och motivation att tjäna pengar
Brinnande intresse för att göra affärer
Mycket energi och positiv inställning
Egenskapen att alltid ta ansvar



Känner du dig träffad? Maila oss på karriar@happyaid.com och berätta varför vi ska träffa just dig!
Vill du veta mer om oss? Ring eller klicka in på happyaid.com

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från ABB AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från ABB AB .

Senior Automationsingenjör

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Nov 14
Take your next career step with our global team at ABB. We are driving the transformation of both society and industry for a more productive and sustainable future.
At ABB, we are committed to advancing all aspects of diversity and inclusion: gender, LGBTQ+, disability, ethnicity and age. Together, we are on a journey where we all, as individuals and as a collective, welcome and value individual differences.
Do you want to work in a business that is characterized by new solutions, expansion and bright future prospects? Do you want a varied job where you work both independently and in a team, both with colleagues and customers? Do you want to be part of a great team and be part of creating a sustainable society with the help of the latest technology? We at ABB are growing and are now looking for senior automation / service engineers based in Mölndal or Uddevalla.
In this exciting role, you will work broadly with both aftermarket services with the customer's control system in focus and projects (upgrades and new installations of ABB's market-leading DCS platform 800xA as well as PLC programming and conversions). Our customers are very broad and include conventional and renewable energy, water and sewage, refineries and the chemical industry, pharmaceuticals and food & beverage to data centers.
Your responsibilities
You will work in a business characterized by new solutions, expansion and bright future prospects.
You get a varied job where you work both independently and in teams, both with colleagues and customers.
In this exciting role, you will work broadly with both projects (upgrades and new installations of ABB's market-leading DCS platform 800xA as well as PLC programming and conversions) and aftermarket services with the customer's control system in focus.
Our customers include the oil & gas, process and manufacturing industries, as well as heating, purification and water utilities around the region.

Your background
We are primarily looking for someone who is established in your professional role and has many years of experience as an engineer in automation, industrial control systems (DCS/SCADA/PLC) or Industrial IT/OT with a focus on applications and systems.
We believe you have experience from the energy or process industry and have experience in programming/application development and/or IT/OT system installation/configuration with associated commissioning and testing (IAT/FAT/SAT).
Experience and knowledge in systems such as 800xA, AC800M, and Advant Master, Sattline are valued to your advantage. Experience from other DCS systems is also seen as positive.
If you have insight/competence in e.g. Safety (SIL), electricity, instrumentation and field design, this is also an advantage.
As you will be working in a global company, you will need to be fluent in Swedish and English, both spoken and written.
It is a prerequisite for the position that you have a B driver's license as in project and/or aftermarket services there will be travel in periods.
As a person, you are socially inclined, self-motivated and strive to solve the customer's needs at all times. It is important that you have personal drive, ambition and curiosity, as well as being an unpretentious team player.

More about us
Recruiting Manager Håkan Nilsson, +46 702 67 62 94, will be happy to answer any questions you may have about the position. Union contact persons - The Swedish Association of Graduate Engineers: Torbjörn Eriksson, +46 702 08 99 50; Leaders: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Hannah Norén, +46 706 34 03 46. For further questions, please contact Talent Partner Irma Leijon, +46 724 61 23 14.


Please submit your application by 05.01.2023. To learn more about ABB, visit our website www.abb.com.

Ansök nu

Sales Manager Electrification

Manager
Läs mer Okt 31
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
You will be part of Process Industries, a division within ABB's Process Automation business area that delivers complete electrification and automation solutions, industry-specific products and lifecycle services to customers in Mining, Pulp & Paper, Metals, Battery, Aluminum and Cement businesses. The business’ added value is deep industry expertise coupled with the ability to integrate both electrical and automation systems, resulting in faster start-up times, increased plant productivity and reduced overall capex and opex spend for customers.
We are looking for several positions in the electrification area so locations can be possible from Umeå, Skellefteå, Luleå, Gällivare and Kiruna.
Your responsibilities
As Sales Manager focusing on electrification, you are responsible for applications and technical designs in electrification area to give the customer the best solution for the future.
You will work proactively within applications and technical areas as well with bid and proposals.
Together with colleagues responsible for customers you will build relationships both externally with customers and internally ABB and be part of business negotiations to win orders.
You will constantly work with end customer, suppliers and together with the whole ABB team, all in order to transform ABB skills to increased customer value and win orders.

Your background
To succeed in this role we believe you have several years of documented experience from working in the electrification area 145 KV- 0.4KV with industrial or utility customers.
If you have previous experience in working closely to customers specifically in the Process Industry it is meritorious as well as experience from relay protections and SCADA business.
To be successful in this role, it is important that you are driven, social and creative. Since we work with a broad network both internally and externally, it is crucial to build good working relationships and be able to collaborate.
We believe that you are committed, curious and that you can deliver results so that the business reaches its goals and visions. Your positive attitude and ability to see opportunities instead of obstacles is an important contribution to the business.
Proficiency in English is a requirement.

More about us
Recruiting Manager Martin Björnmalm, +46 730 74 12 79, will answer your questions about the position. Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Joakim Broström, +46 706 70 94 31. All other questions can be directed to Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88.
Welcome to apply latest by the 15th of January, 2024. Candidates will be reviewed and interviewed continuously.
We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu

Digital Technical Support Specialist

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 28
Nytt
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
As an Aftersales Digital Technical Specialist, you will join a global team of product experts with a focus on cutting-edge process automation products within the Energy, Process and Marine industries.
This position reports to Technical Support Manager.
Your responsibilities
Supporting and helping our customers to digitalize their existing automation solutions
Build-up a technical infrastructure on how to help our customers on ABB PCP's Digital offering, for example fault tracing tools and guides, how to collect and perform log analysis. Focus on digital products and technologies such as cloud-based solutions (ABB Ability Edgenius)
Build-up an understanding in ABB's Digital Infrastructure
Co-operating with R&D organizations, ABB front end organizations and end customers
Work together with software development teams to ensure that supportability requirements are taken into account
Manage support cases concerning our developed products
When required, participate in field/site activities to diagnose and resolve complex issues or conduct system health checks
Maintain technical competence on our digital products and third-party technologies
You have a free role under responsibility and can influence your working day. The role includes independent work interspersed with dialogue and exchange with colleagues

Your background
Bachelor's degree in Computer Science, Software Development, or a related field.
You have a great interest in technology
Knowledge in third-party technologies such as Red Hat OpenShift Platform, Kubernetes, Virtualization (Hyper-V, VMware)
Experience in process automation and in ABB PÅ PCP products (ABB Ability Edgenius and 800xA) is considered an advantage
A high level of self-motivation, curiosity, and desire to learn about new technologies applying a problem-solving solution-oriented mindset
Demonstrated sense of ownership and responsibility working both individually and in a team.
Good Swedish and English communication skills (both verbal and written)
Open for domestic and international travel in specific cases

More about us
Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let's write the future, together.


Recruiting Manager Fredrik Österlund, +4670 609 24 43, will answer your questions about the position. Union representatives: The Swedish Association of Graduate Engineers: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Leaders: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85.


Please apply latest by the 8th of January, 2024.


We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu

Project Engineer

Processingenjör, maskin
Läs mer Nov 28
Nytt
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.


At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.


ABB Measurement and Analytics division is among the world leading manufacturers and suppliers of smart instrumentation and analyzers. With thousands of experts around the world and high-performance digital technology, ABB's team is dedicated to making measurement easy for its industrial and energy customers to let them operate more efficiently and profitably.


Now we are looking for someone who wants to implement the customer functionality of the Stressometer system. Our cutting/edge product Stressometer is used for measuring and controlling the flatness in the metal sheets produced in cold rolling mills. In the role of Project Engineer, you will be reporting to Manager of Order Engineering and you will in the long run, also be working with project management and customer presentations.


In other words, you can expect varied tasks, technical and commercial, that will give you good opportunities to evolve.
Your responsibilities
Perform automation programming.
Assist project managers in technical reviews and documentation.
System and integration tests relevant to your engineering discipline.
Support commissioning engineers.
Participate in customer meetings.
Maintain and enhance customer satisfaction by providing excellent service at all stages of the project.

Your background
A Bachelor of Science in engineering, programming or equivalent.
Good computer skills and programming knowledge. Experience and knowledge of computer communication and automation.
Communication skills in Swedish. Knowledge in English, written and spoken alike.
Experience from rolling mills or other process industries, is meritorious.
Travelling, mainly international, occurs.
Due to our frequent interaction with customers, we see that you strive towards being comfortable presenting solutions and discussing the technical challenges our customers face.
As our new cooperate colleague, we believe that you reach agreed goals by working both structured and committed.
Furthermore, we think you are analytical and enjoy applying your theoretical knowledge in problem solving.

More about us
Recruiting Manager Niclas Helfridsson, +46 706 99 20 40, will answer your questions about the position. Union representatives: Swedish engineers: Jan Onsten, +46 705 32 22 58, Leaders: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16, Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85.


Apply today and help us change together the course of an entire industry. Please note that the selection process is ongoing. The position can therefore be assigned before final application date which is January 5th, 2024.


We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu

Project Manager

Projektledare, IT
Läs mer Nov 10
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.


At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.


Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy.


At ABB Process Industries we are offering a range of solutions within automation, electrification and digital solutions. The fourth industrial revolution is here and we at ABB have decided to be at the forefront of this new industrial era.


We see a trend of expanding growth with Electrification as emerging market. To meet the demands, ABB have set high goals and a strong strategy with increased focus on sustainable system deliveries.


As the business is growing, we are now increasing our capacity in our Project Management Office by hiring a Project Manager, with location in Kiruna, Gällivare, Luleå, Skellefteå or Umeå, Sweden.


As a Project Manager we offer you a strong developing position where you get the opportunity to work with the latest technology, develop your knowledge and be a part of a great team. If you are passionate about helping our customers to be more competitive and reduce their global footprint by setting new standard in the Swedish process industry, don't hesitate to send in your application.


We truly believe that diversity makes us even better and welcome all applicants that can in any way contribute to broadening our diversity.
Your responsibilities
Ensure projects are executed according to time, cost and scope/quality.
Build a strong team around you, strive to show leadership and be courageous to change the status quo.
Strive to ensure customer satisfaction when delivering electrical power plants containing everything from 130 kV down to low voltage and control systems.
Run several projects at the same time, in varying sizes.
Live ABB's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.
You will have a work that includes responsibility, variation, problem solving, technical challenges and an exciting international workplace where sustainability, design and digitalization are in focus.
You will manage dedicated project teams including highly skilled colleagues with competences such as electrical designers, automation engineers and commissioning crew.
Handle purchases and interfaces with subcontractors, for example within electrical installation, switchgear, transformers, grounding and construction work.
Work actively with risk assessment to ensure a good and safe work environment.

Your background
A Bachelor engineering degree or preferably a Master ?s degree, or equivalent.
Background in project management, preferably at least 5 years.
Experience of running projects within electrification segment is merited.
Project management in the process industry is merited.
You are results-oriented, strategic and have a structured approach to work.
Desirable (but not required) with experience of construction projects.
Fluency in Swedish and English, written and spoken alike, is required.

More about us
Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let's write the future, together.


Recruiting manager Björn Svedlund, +46 722 30 01 60, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Kenneth Hultman, +46 40 35 00 96, Union: Mikael Hammar, +46 40 55 05 30, Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 34 23 25. All other questions can be directed to Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88.


This role is varied, challenging and rewarding. Apply today and help us change the course of an entire industry. Welcome to apply the latest by the 7th of December, 2023. Please note that selection is ongoing, and the position may be filled before the last day of application.


We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu

Automation Engineering Manager

Manager
Läs mer Nov 15
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
As the Manager of our Mining Automation Engineering team, you are driving sustainable industrial transformation by enabling Solutions and Service to leverage ABB systems and ABB domain expertise to improve productivity and safety for ABB customers.
This includes, tendering support, designing, development, testing and Commissioning of ABB Distribute Control System solutions. Reporting to Operations Manager, you will lead and develop the engineering team across the business. The Engineering Manager will contribute towards the sustainable growth of the business.
Your responsibilities
Lead engineering team responsible for delivery of engineering of distributed control system solutions. Provides direction to the teams with a focus on safety, on time delivery, quality and margin improvement
Build and maintains customer relationships, seeks feedback and provides innovative solutions to meet customer requirements and deliver improvements. Provides engineering support during the bid phase, supports presentation of proposals to customers. Works with business development to target new opportunities
Ensures that engineering team is adequately resourced, developed and equipped to meet business needs Oversees planning and control process in the engineering team
Supply chain management: Collaborates with the Supply Chain function to ensure that correct suppliers, services and equipment are available to support the engineering execution.
Processes and tools: Initiates and drives continuous improvement activities. Develops, implements and improves relevant processes, policies and procedures to improve effectiveness across the engineering function
Coaching and leading the engineering team to achieve personal and organizational object and developing talent and succession planning within the engineering team
Managing and reporting on engineering budgets and performance KPI’s and taking ownership of the engineering budgets by working closely with the sales team during the sales phase
Collaborate cross ABB divisions to expand engineering capabilities and develop specialized applications using ABB Products and Services when possible. Identify opportunities to enhance customer acceptance and satisfaction through application solutions

Your background
Master of Science in electrical-, physics-, computers engineering or similar through experience and minimum 10 years of experience in engineered solutions development and management
Strong communicator (written and spoken) and experience in managing distributed teams
Proven experience working on projects with different size, complexity, and contractual types and strong understanding of best practices in engineering delivery
On time delivery and keeping or improving the margins of the orders and strong customer focus
Must possess a broad knowledge of product application, systems analysis, controls and automation engineering applications, with expertise in related products and systems
Proficient with MS office suite, project planning and other applicable software programs
Ability to read and interpret technical documentation, knowledge in the design of distributed control systems and engineering of control applications

More about us
Process Industries division delivers complete electrification and automation solutions, industry-specific products and lifecycle services across industries. Engineering and delivering automation solutions from device to monitoring and control make our customers get more out of their investment; digitalization solutions including collaborative operations and augmented reality help improve plant and enterprise productivity, reduce maintenance and energy costs. Our engineering, project management, services and solutions portfolio covers a wide range of industries - Mining, Pulp & Paper, Metals, Aluminum and Cement, Data centers and Food and Beverage.
Recruiting Manager Robert Mäkelä, +46 705 39 81 91 will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Joakim Broström, +46 706 70 94 31. All other questions can be directed to Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88.
We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu