Umeå: Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Vill du vara med och göra skillnad? På Energy Industries håller vi på med resan mot en mer hållbar och digital värld! Ta chansen och sök till ett vinnande team som ständigt driver utvecklingen framåt. Du blir en del av Energy Industriers, en division inom affärsområdet Process Automation som levererar nyckelfärdiga projekt inom automation, elektrifiering och digitalisering till våra kunder inom branschsegmenten energi, vatten, kemi, livsmedel och läkemedel i Sverige. Vi har kontor över hela landet. Denna roll är avsedd med ansvar för våra kunder i norra Sverige, Norrland.
I denna roll kommer du använda din erfarenhet och expertis till att förstå kundernas behov och identifiera hur vi kan bistå med ABB:s samlade kompetens inom automation, elektrifiering digitalisering och hur dessa områden kan integreras för maximalt kundvärde.
Vi erbjuder dig en mycket spännande och givande roll tillsammans med ett drivet och sammansvetsat team där vi hjälper varandra och delar erfarenheter. För rätt person med rätt inställning finns också möjligheten att utveckla din karriär vidare inom ABB.
Den här tjänsten rapporterar till Säljchef för Energy Industries.
Dina ansvarsområden
Du har kundansvar och ansvar för försäljning av automations och digitaliseringsprojekt till kunder inom främst livsmedel, läkemedel, kemi och kraft.
Du använder din och ABBs samlade kompetens för att hjälpa kunderna med smarta och hållbara lösningar och driva affärer från start till mål.
Du utvecklar befintliga och nya relationer på alla nivåer inom kundernas organisation.
Du bearbetar marknaden, bygger upp nya kunder och vidareutvecklar vår stora installerade bas av lösningar hos våra befintliga kunder.
Du bygger interna capture teams för maximalt värdeskapande i ABB för våra kunders räkning.

Din bakgrund
Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör med relevant inriktning.
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från teknisk försäljning.
Som person är du nyfiken, öppen och social med en naturlig förmåga att bygga nya, goda och långsiktiga relationer.
Du är resultatorienterad och har stor egen drivkraft.
Du har starkt kundfokus och kan samarbeta både internt och externt.
Du är en god kommunikatör och behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du har möjlighet att resa i tjänsten och har körkort B.

Mer om oss
Rekryterande chef Magnus Högstedt +46 705 93 56 24 eller Sales Manager Vibeke Gyllenram, +46 21 34 42 87, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 21 34 25 72; Unionen: Hannah Norén, +46 21 34 23 01; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Linda Lundstedt, +46 722-05 65 54.
Välkommen med din ansökan senast 16 december 2022.
Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om ABB på www.abb.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Account manager

Nedan visas andra jobb i Umeå som Account manager.

Nätverksbyggare - Kompetenslyft i Förskolan

Läs mer Nov 8
På uppdrag av Skolverket genomför Merit AB ett kunskapslyft för personal i förskolan.

Kompetenslyftet vänder sig till tvåspråkig personal på förskolor, språkutvecklare och deras chefer. Syftet är att förbättra kommunikationen på arbetsplatsen med barnen, med vårdnadshavare och mellan kolleger. Insatsen ger också ökad kunskap om förskolans uppdrag, värdegrund och om systematiskt kvalitetsarbete.

Vill du bli en del av ett team som arbetar nationellt med att etablera kontakter med kommunala och privata förskolor för att marknadsföra kompetenslyftet och engagera kommuner och förskolor att delta i kompetensutvecklingen?

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av nätverk och av att bygga professionella relationer
- Har en god organisatorisk förmåga, är snabb och effektiv
- Är en bra kommunikatör och kan uttrycka dig väl i skrift
- Har hög digital kompetens


Är du intresserad av tjänsten, men är mitt i dina universitetsstudier? Ingen fara, skicka in din ansökan ändå. Vi är intresserade av olika tjänstgöringsgrader!

Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

Ansök nu

Nätverksbyggare - Kompetenslyft i Förskolan

Läs mer Nov 3
På uppdrag av Skolverket genomför Merit AB ett kunskapslyft för personal i förskolan.

Kompetenslyftet vänder sig till tvåspråkig personal på förskolor, språkutvecklare och deras chefer. Syftet är att förbättra kommunikationen på arbetsplatsen med barnen, med vårdnadshavare och mellan kolleger. Insatsen ger också ökad kunskap om förskolans uppdrag, värdegrund och om systematiskt kvalitetsarbete.

Vill du bli en del av ett team som arbetar nationellt med att etablera kontakter med kommunala och privata förskolor för att marknadsföra kompetenslyftet och engagera kommuner och förskolor att delta i kompetensutvecklingen?

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av nätverk och av att bygga professionella relationer
- Har en god organisatorisk förmåga, är snabb och effektiv
- Är en bra kommunikatör och kan uttrycka dig väl i skrift
- Har hög digital kompetens


Är du intresserad av tjänsten, men är mitt i dina universitetsstudier? Ingen fara, skicka in din ansökan ändå. Vi är intresserade av olika tjänstgöringsgrader!

Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

Ansök nu

Nätverksbyggare - Kompetenslyft i Förskolan

Läs mer Okt 28
På uppdrag av Skolverket genomför Merit AB ett kunskapslyft för personal i förskolan.

Kompetenslyftet vänder sig till tvåspråkig personal på förskolor, språkutvecklare och deras chefer. Syftet är att förbättra kommunikationen på arbetsplatsen med barnen, med vårdnadshavare och mellan kolleger. Insatsen ger också ökad kunskap om förskolans uppdrag, värdegrund och om systematiskt kvalitetsarbete.

Vill du bli en del av ett team som arbetar nationellt med att etablera kontakter med kommunala och privata förskolor för att marknadsföra kompetenslyftet och engagera kommuner och förskolor att delta i kompetensutvecklingen?

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av nätverk och av att bygga professionella relationer
- Har en god organisatorisk förmåga, är snabb och effektiv
- Är en bra kommunikatör och kan uttrycka dig väl i skrift
- Har hög digital kompetens


Är du intresserad av tjänsten, men är mitt i dina universitetsstudier? Ingen fara, skicka in din ansökan ändå. Vi är intresserade av olika tjänstgöringsgrader!

Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

Ansök nu

Copy of Celsius söker säljare till Umeå

Läs mer Okt 19
Vår ambition är att ta Celsius till nya höjder!
För att lyckas med vårt mål att ta marknadsandelar genom att nå fler konsumenter kommer Celsius behöva stärkas upp. I ett led att säkerställa detta har vi stärkt upp säljkåren genom att rekrytera fler säljare och dedikerade merchandisers

Arbetsuppgifter

I rollen som säljare kommer du att vara ansiktet utåt för Celsius i syfte att stärka och besvara dess varumärke. Du kommer att ha ett eget distrikt att driva där du dagligen kommer att bygga relationer, presentera kampanjer och föreslå nya exponeringsmöjligheter. Utöver att arbetet i huvudsak innefattar försäljning, kommer arbetsdagarna även bestå av behovsanalyser, budgetarbete, varuplock och driva diverse kampanjer.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för försäljning och relationer. Du bör ha tidigare säljerfarenhet, gärna inom dagligvaruhandeln, men kan även befinna dig i början av din säljkarriär. Då arbetet innebär mycket självständigt arbete så söker vi efter dig som är bekväm med att axla eget ansvar. Vidare ser vi att du som person är självgående, engagerad och mål-och resultatinriktad. Du har även en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Du är en trygg och ansvarsfull person med stor känsla för service. Du behärskar svenska obehindrat både i tal och i skrift. Grundläggande kunskaper i engelska är meriterande. Då rollen är utåtriktad så behöver du ha fallenhet för att skapa kontakter och goda relationer.

För att du ska vara aktuell för tjänsten krävs det att du har körkort.

Anställningsform

Du kommer att vara anställd hos Celsius på heltid. Det är en bra möjlighet att få arbeta för ett välkänt företag. I tjänsten som säljare ingår bil, mobiltefon, dator och andra nödvändiga arbetsredskap.

Ansökan

Du blir anställd av Celsius Sweden AB som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport.
Är detta rätt utmaning för dig?

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök.
För frågor kontakta Jakob Hemvik, jakob.hemvik@storesupport.se, 070-794 99 50.

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.





Celsius är den ursprungliga funktionella energidrycken som skapades av människor som lever ett hälsosamt och aktivt liv. Den lanserades för första gången i Sverige 2009, vilket blev en enorm framgång som förvandlade den svenska kategorin av funktionella drycker och energidrycker. Att vara hälsosam innebär inte bara att träna, det är ett tankesätt, en beslutsamhet och en livsstil. Det är för den livsstilen som Celsius är den perfekta drycken. Celsius är, och har alltid varit, helt vegansk, fri från kolhydrater och innehåller bara naturliga smak-och färgämnen. De strävar efter att erbjuda den bästa smakprofilen av alla funktionsdrycker och att ge den perfekta mängden energi för att prestera bättre under både träning och i vardagen


Celsius Sweden AB är ca 40 anställda i Sverige med en global omsättning på över 1 miljard. Varumärket finns representerar ipå kontinenter. Företaget marknadsför och säljer, med stor framgång, varumärken som bl.a. FAST och Celsius till dagligvaru-, service-, fackhandeln samt gym.

På Celsius Sweden AB brinner medarbetarna för att inspirera och motivera andra människor till en hälsosam livsstil. Därför har företaget valt att distribuera en innovativ hälsoprodukt. Värderingar är att produkterna som distribuerar skall vara hälsosamma, smaka gott och fylla en funktion. Vänligen läs mera på www.celsiussverige.se (http://www.celsiussverige.se/).

Ansök nu

Do you want to make a difference?

Läs mer Okt 12
We are looking for you who want to make a difference and help us build a safer digital society in Norrland! If you share our passion in building long-time relationships with a cyber security focus, love to build and run business and want to work in an organization that encourages innovation and self-drive, we hope this opportunity might be the one for you!



About the job

You will be a part of our sales team, a team of committed and humble colleagues. Many of our customers are strong brands both in the privat- and public sector in Sweden and your responsibility as an Account Manager is to identify their needs and challenges to help them find the right solution. You will meet both new and existing customers but the focus in your role is to develop long term relationships and you will gradually work with existing customers to a greater extent. Besides your Account Manager role, you will be responsible for our local presence to build our awareness.



Your responsibilities:

- Customer- and market responsibility
- Meet customers, analyze and identify our customers’ needs
- Present solutions together with the Solution Architect
- Create quotes, agreements and tenders
- Build relationship with our strategic vendors
- Build relationship internally in Orange Cyberdefense Sweden and global
- Ensure that our solutions are delivered according to the agreement
- Help us develop and improve our solutions and business
- Develop our local market




We are Orange Cyberdefense

Orange CyberDefense’s purpose is to build a safer digital society. We are the expert unit for cyber security within the Orange Group which provides managed security, managed detection, and response services to organizations around the world. With the largest physical network in the world, we have a unique ability to detect and prevent threats like no other.

We are a supplier driven by the collection of Threat Intelligence and research on security threats and therefore offer outstanding access to information on current and new threats. Orange Cyberdefense has more than 25 years of experience in information security and are proud to be able to offer global protection with local expertise and support our customers throughout the security threat’s life cycle.



Our offer

As an employee at Orange Cyberdefense you will get the opportunity to work closely with some of the experts in the field and in an innovative and friendly company where we together contribute to the continued development of the company.

With the latest technology, customers in the Nordics region and a growing company supporting you, you are given the opportunity to create and contribute to a safer society.

Working at Orange Cyberdefense will give you the chance to develop both personally and professionally. New challenges are our favorite challenges. Orange Cyberdefense has an environment with a high rate of change, quick decision-making, combined with sensitivity to our employees. We believe that by providing an atmosphere where we try to have fun at work and love what we do, we will also get the best end results.



Who are you?

We are looking for you with a big curiosity, team oriented and an eagerness to get challenged and to challenge. You love to build relationships, finding solutions and are not afraid to ask when there is something you don’t understand. In situations you do understand you are not late to take initiative. You have a good social ability, and you love working in a team both with your colleagues and your customers.

Your background:

- Previous experience of a solutions driven oriented sales roles in business-to-business environment
- An advantage is if you have experience of cybersecurity
- Knowledge in Swedish and English




Additionally, you already live by our core values:

- Humble commitment
- Innovation, constant and always
- Respect for people and commitment
- Simplicity in mind
- Trust in each other




How to join us

Join us by sending your application through our application form. The selection is ongoing, and the position can be filled before the last application date. If you have any questions, you are very welcome to contact responsible recruiter Fanny Westergren ( fanny.westergren@orangecyberdefense.com (mailto:helena.feldt@orangecyberdefense.com)).

We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från ABB AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från ABB AB .

Servicetekniker/Ingenjör

Serviceingenjör, elektronik
Läs mer Nov 24
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Är du en teknikintresserad person som älskar att bygga relationer och som dessutom är redo för nästa steg i din utveckling? Vill du ha ett omväxlande arbete där du både får arbeta självständigt och i team? Då kan din nya plats vara hos oss på ABB med utgångspunkt från Skellefteå, Luleå eller Umeå där vi nu söker nya medarbetare.
Inom Motionservice har vi idag en marknadsledande tjänsteportfölj och en stor installerad bas i hela Norrland. Vår verksamhet befinner sig i en stark tillväxtfas och efterfrågan på vara tjänster ökar, därav hoppas vi att du är vår nästa medarbetare.
Den här tjänsten rapporterar till Service Manager.
Dina ansvarsområden
Som serviceingenjör har du en variationsrik vardag där du får vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet.
Du jobbar med kvalificerad service, underhåll, idrifttagning, uppgradering och optimering av låg- och mellanspända drivsystem.
I dina arbetsuppgifter ingår diagnostik med tillhörande åtgärdsförslag, konsultation, livscykelplanering och produktionsoptimering.
Du ansvarar även för genomförandet av våra serviceavtal samt är delaktig i försäljning och marknadsföring av våra tjänster och produkter, där du får användning av din sociala kompetens.
Du kommer få stora möjligheter att utvecklas då vi jobbar nära våra produktbolag inom den senaste tekniken.
Som medarbetare inom ABB och Drivsystemservice får du internutbildning och tillgång till ett personligt
certifieringsprogram.
Att arbeta i team och projekt blir en naturlig del av tjänsten. Beredskapstjänst ingår.

Din bakgrund
Du har gymnasial bakgrund alternativt är högskoleingenjör eller motsvarande inom kraftelektronik/automation.
Grundläggande elutbildning och -kunskaper samt några års arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har installationserfarenhet, god kompetens inom styr och regler samt elkraftskompetens.
Ytterligare plus är om du har arbetat hos ett installationsföretag som jobbar direkt mot process-, gruv- eller pappersindustrin, energibolag eller liknande.
Eftersom du kommer att ha ett nära samarbete med våra kunder, är det nödvändigt att du är en utåtriktad problemlösare med fallenhet för att både skapa och upprätthålla goda relationer.
Du trivs med ett fritt arbete och är ansvarstagande, pålitlig och självgående. Dessutom är du en analytiskt lagd person.
God datavana där du behärskar MS Office och kan hantera dator för analyser och rapporter.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Mer om oss
Rekryterande chef Mats Lindberg, +46 910-77 08 18, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Håkan Sjöberg, +4621-32 91 69; Ledarna: Lenny Larsson, +4621-32 85 47; Unionen: Hannah Norén, +4621-34 23 01. Övriga frågor ställs till Talent Partner Johanna Rosén, +4621-32 86 65.
Vi ser fram emot din ansökan. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Ansök nu

Lead Power Engineer, Energy Transition

Elektrotekniker
Läs mer Okt 26
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
At ABB Energy Industries we’re providing products, system and solutions ranging from electrification, automation, instrumentation and digital to customers within the energy, chemical & refinery, food & beverage and life science segments. The Energy Transition team is focusing on new business opportunities within new power generation, energy conversion & management and smart infrastructure.
Are you the one we are looking for? Are you an entrepreneurial individual who have a passion for, and some experience in, areas related to energy transition topics such as offshore wind, Hydrogen, CCUS, PtX, DER, EMS and a good understanding of the energy value chain – clients, suppliers, prospective partners, technologies, digitalization, key market players, regional trends in Sweden and various national policies?
In this role you will collaborate with key stakeholders, and act as Project Principal on relevant projects focusing on electrical design solutions covering energy transition topics.
Your responsibilities
You will be the responsible engineer for the electrical design solutions at early-stage customer engagements, ranging from conceptual design to leading feasibility and FEED-studies for the Swedish market.
In this important role, you will be a key-player in positioning ABB and deliver value early-on in our efforts to enable the energy transition.
Take technical lead in system design of our products, systems and solutions.
Work as a team with other members of the Global and North European hub including centers of excellence, R&D as well as various business lines.
Making technical recommendations in the design and engineering, to ensure all actions are completed according to process requirements and standards.
Technical reviews and discussions with customers, partners, subcontractors and vendors.

Your background
A Bachelor’s degree in electrical engineering or relevant discipline.
Minimum 5 years of experience working as electrical design engineer and/or the energy industry.
Preferably, experience from offshore wind, hydrogen or other related topics.
A high level of self-motivation, curiosity, and desire to learn about new technologies.
A collaborative, solutions-oriented approach, and strong communication skills.
An entrepreneurial mindset and willingness to undertake new and exciting activities and challenges.

More about us
Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Energy Transition – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.
Recruiting Manager Johan Granström, +4690-17 68 03, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +4621-34 25 72, Unionen: Hanna Norén, +4621-34 23 01, Ledarna: Leif Öhrberg, +4621-34 23 25. All other questions can be directed to Talent Partner Tobias Nilsson, +46 708 21 53 31.
Please apply the latest by 24.11.2022.
We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu

Lead Engineer / Teknisk Lead Automation

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Okt 27
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Vill du utmana dig själv och var med och bygga grunden för en spännande framtid inom ABB, där vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Då kan det vara dig vi söker!
I rollen som Lead Engineer / Teknisk lead hos oss blir du en del av ABB Energy Industries där du tillsammans med projektledare och andra ingenjörskollegor arbetar med leveransprojekt till kund inom automation och elkraft. Vi baserar våra projektleveranser primärt på ABB:s marknadsledande DCS plattform 800xA.
Energy Industries ingår i ABB:s affärsområde Process Automation och verkar mot kunder inom värme-, vatten- och kärnkraft samt läkemedel-, livsmedel och kemiindustrin i Sverige. Vår projektverksamhet bedrivs idag ifrån Malmö, Mölndal, Västerås, Kista och Umeå.
Vi arbetar med stort fokus på att hjälpa svensk industri moderniseras och i tjänsten får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken, i nära samarbete med både kunder och kollegor.
ABB har högt uppsatta mål inom hållbarhet, både inom teknik- och miljöområdet såväl som socialt hållbar arbetsmiljö där balans mellan arbete och återhämtning för dig som medarbetare är en viktig del. Låt oss skapa framtiden tillsammans!
Placering är på vårt kontor i Umeå.
Your responsibilities
Som Lead Engineer och Teknisk lead ansvarar Du för den tekniska koordineringen internt och externt och är delaktig i projektets alla faser från säljstöd och idé till idrifttagning samt eftermarknadsupport.
Du deltar i leverans av projekten tillsammans med projektgruppen, som kan inkludera exempelvis framtagning av funktionsspecifikationer, beställning hårdvara och mjukvara, systemuppsättning, systemintegrering, programmering samt system- och testdokumentation och verifiering/validering i form av intern testning såväl som vid idrifttagning hos kund.
Leveransen utförs i enlighet med specifikation, standarder och säkerhetskrav, likväl som kostnadseffektivt, med rätt kvalité och enligt tidplan.
Du har ett nära samarbete med våra kunder tillsammans med projektledaren med bl.a. deltagande på projekt- och teknikmöten och anläggningsbesök.
Du samarbetar med inköpsavdelningen och har direkt dialog med underleverantörer för att säkerställa att rätt teknisk lösning tas fram vilket också kan inkludera deltagande vid FAT/provning i fabrik innan leverans.
Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du är riskmedveten och tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.

Your background
Du är en driven person som trivs i en ledande roll där Du är självgående och får ta ansvar och initiativ.
Du har en god samarbetsförmåga och van att arbeta i team, är målinriktad och kommunikativ.
Som person sätter Du kunden i fokus och har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt.
Du har minst sju års arbetslivserfarenhet ifrån liknande roller inom processautomation till svensk industri.
Du har erfarenhet och djupa kunskaper i System 800xA inom applikation, systeminstallation och uppgraderingar. Du har även kunskap och intresse för industriell OT/IT.
Det är meriterande med kunskaper inom elkonstruktion och instrumentering samt inom entreprenadjuridik och ekonomi.
Vi söker dig som är Högskoleingenjör- eller Civilingenjör eller motsvarande yrkeserfarenhet.
Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat.
Du har B-körkort då resor i tjänsten förekommer.

More about us
ABB erbjuder goda utbildnings- och karriärmöjligheter likväl som flera förmåner såsom möjlighet till flexibelt arbete - med större frihet att välja bäst lämpad arbetsplats, friskvårdsbidrag, extra föräldralön, arbetstidsförkortning, personalbil, förmånsportal med mera.
Jobba med oss i ABB och utnyttja kraften i våra globala nätverk när du samarbetar och lär dig mer tillsammans med våra team i världsklass.
Hör gärna av dig om du är nyfiken och vill veta mer om tjänsten eller hur vi arbetar inom ABB! Rekryterande chef Eva Eliopoulos, +46107-32 21 59, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +4621-34 25 72; Unionen: Hannah Norén, +4621-34 23 01; Ledarna: Leif Öhrberg, +4621-34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Tobias Nilsson, +46 708 21 53 31.
Vi ser fram emot Din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så sök därför så snart som möjligt, dock senast den 23 november.
Om Du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Ansök nu

Project Manager

Manager
Läs mer Sep 28
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Som projektledare hos oss kommer du bli en del av Energy Industries, en division inom affärsområdet Process Automation som levererar kompletta lösningar inom Digitalisering, Elektrifiering och Automation till våra kunder inom branscherna energi-, vatten, kemi- och läkemedelsproduktion i Sverige. Vår projektverksamhet finns idag på flera platser i Sverige och vi arbetar tätt integrerat mellan våra orter samt övriga ABB-verksamheter inom och utom Sverige i våra leveranser. För att möta efterfrågan från våra kunder i norra Sverige expanderar Energy Industries projektverksamheten och söker en projektledare med placeringsort Umeå.
I denna roll kommer du att tillhöra ett hängivet team av projektledare som tillsammans med våra ingenjörer arbetar med leveransprojekt direkt till våra slutkunder, hela vägen från idé till idrifttagning. Projekten är av hög teknisk komplexitet och drivs till stor del in-house från våra kontor, men arbete i kundens anläggning förekommer. Vill du vara en del av vårt team som med hjälp av den senaste tekniken är med och bidrar till ett hållbart samhälle, är detta rätt utmaning för dig!
Den här tjänsten rapporterar till Project Operations Manager.
Dina ansvarsområden
Som projektledare hos oss kommer du att planera och leverera olika typer av stimulerande leveransprojekt med kundunika lösningar baserade på ABBs produkter och branschkompetens.
Du kommer att arbeta med flertalet projekt parallellt och ansvara för att du och ditt team levererar enligt kontrakt,uppsatta mål och självklart med en nöjd kund.
Du kommer att axla en utåtriktad, omväxlande och social roll som innebär mycket nätverkande, där interna och externa kontakter är en naturlig del av din vardag.
På plats hos oss får du den stöttning och de utmaningar som krävs för att fortsätta växa i rollen som projektledare och fördjupa och utveckla dina kunskaper tillsammans med oss i teamet.

Din bakgrund
Vi söker dig som är Högskole- eller Civilingenjör med relevant inriktning.
För att lyckas väl i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av projektledning från automationsleveranser och/eller från någon av våra branscher inom industrin.
Som person är du nyfiken, öppen och social med en naturlig förmåga att bygga goda och långsiktiga relationer.
För att passa i rollen är det även viktigt att du är en förtroendeingivande lagspelare som trivs med att arbeta tillsammans med andra, både internt i projekten och med våra kunder och leverantörer.
Självklart har du en stor dos eget driv och gott ordningssinne tillsammans med en god ekonomisk förståelse.
Kunskaper i ABBs styrsystem 800xA, SAP och Planisware är meriterande.
Du är en god kommunikatör som behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Mer om oss
Rekryterande chef Anna Uddhammar, +46 8 658 81 91, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 21 34 25 72; Unionen: Hannah Norén, +46 21 34 23 01; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 34 23 25. Övriga frågor ställs till Talent Partner Tobias Nilsson +46 708 21 53 31.
Välkommen med din ansökan senast 1 november 2022. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Ansök nu

R&D Scientist in Power Electronics

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 5
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
We are now looking for a R&D Scientist in Power Electronics. You will be part of Powertrain & Digitalization team at ABB Corporate Research in Västerås, Sweden. At Corporate Research we lead the innovation within ABB and our task is to ensure ABB's technology competitiveness now and in the future.
We work in close collaboration with other research centers, our business areas: Motion, Process Automation, Robotics & Discrete Automation and Electrification, as well academic and industrial partners. In our creative and highly skilled team we develop, design, build and test new concepts and prototypes of physical and digital powertrains consisting of electric energy source, electrical motor, electric drive, and a selected application.


Your responsibilities
Powertrain optimization in the applications covering general purpose, electric transportation, renewable generation, robotics.
Development, integration and control of power electronics applied in low-voltage and medium-voltage motors.
Electric system design and optimization for onboard transport solutions.
Condition monitoring and diagnostics of electric motors and drives.



Your background
PhD degree or MSc degree with several years of relevant work experience in the field of power electronics.
Theoretical and practical understanding of power electronics.
Experience with design, simulation and optimization procedures in the field of power electronics.
Experience with condition monitoring and diagnostics of electric motors and drives.
Practical experience in designing and implementing test setups and conducting experiments. Considering safety aspects in every step is a natural aspect of your work.
Good collaboration capabilities in a research & development team and laboratory environment.
Strong team spirit and individual leadership to deliver expected results on time, on budget and with high quality.



More about us
Recruiting Manager Dmitry Svechkarenko, +46 21 34 51 73, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 21 34 21 48, Ledarna: Lenny Larsson, +46 21 32 85 47; Unionen: Ing-Marie B Lindgren-Turpeinen, +46 21 32 95 83. All other questions can be directed to Talent Partner Johanna Rosén, +46 21 32 86 65.
You are welcome to apply the latest by September 18, 2022. Please note that selection will be done on an ongoing basis and the position may be filled before last day of application.
We look forward to receiving your application (preferably in English). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu