Umeå: IT-tekniker sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-tekniker sökes i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-24 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta som It-tekniker på ett företag som är på frammarsch, som verkar på den lokala marknaden? Är du flexibel, självgående och lösningsorienterad? Då kan du vara rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan!
Mobile Partner erbjuder dig ett spännande, utvecklande och varierande jobb i en snabbfotad atmosfär där ingen dag är den andra lik, vi arbetar med smarta lösningar, skarp service och stor passion!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta nära våra företagskunder och hantera både IT och telekomrelaterade ärenden för att upprätthålla den dagliga driften i moln och on-premise lösningar.
Några av de system du kommer att administrera är Microsoft 365, Azure, Telavox och Lynes. Du kommer även att jobba med infrastruktur t.ex. brandväggar, switchar, Active Directory, Windows Server, deployment av datorer, samt med hantering/felsökning av hårdvaror såsom PC/Mac-datorer, bildskärmar, konferensutrustning mm.
Arbetet innebär direkt slutkundskontakt, både i form av användarstöd på plats, via ärendehantering och telefon.
Du genomför självständigt felsökning, konfigurationsförändringar och beställningar på inkommande ärenden, Du kommer att ingå i ett team av IT-tekniker.
Din profil
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av teknisk support eller kundtjänst då det skulle underlätta i din utveckling men det är inget krav. Huvudsaken är att du uppvisar engagemang och vill lära dig! Du startar din resa hos oss med en gedigen grundutbildning där du får de verktyg du behöver för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna och din roll.
Din personlighet, ditt intresse för teknik, erfarenhet och ditt driv att självständigt utveckla dig är viktigare än din utbildningsbakgrund.
Vi söker dig som gillar att göra det där lilla extra för kunden och dess personal,
Kundupplevelsen och kundnöjdheten är otroligt viktig och det är därför en förutsättning att du motiveras och brinner för att överträffa kundens förväntningar i alla lägen.
Det krävs att du har lätt att uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Om oss
Vi har förmedlat tjänster och produkter inom tele- och datakommunikation i över 12 år och tillsammans har vi anställda på bolaget över 150 års erfarenhet av att arbeta med telefoni, IT och smarta tjänster. Vi har idag vårt huvudkontor i centrala Umeå och kontor i Skellefteå och Sundsvall. Vi hjälper företag att bygga en genomtänkt struktur med allt ifrån det enskilda abonnemanget till den komplexa IT-miljön.
Vi ser oss som en långsiktig samarbetspartner där hög service, bred kompetens och god moral är våra ledord. Vi har idag ca 900 kunder från Malmö i söder till Kiruna i norr, men där majoriteten av kunderna finns i vårt närområde. Utöver de nationella kunderna har vi även internationella kunder där vi har levererat nordiska växel och abonnemangslösningar, allt utifrån kundens behov

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Umeå som IT-tekniker/Datatekniker.

IT tekniker - Umeå

Läs mer Okt 7
Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då är du den vi söker!
Vi på TechBuddy söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Meriterande är tidigare roller inom IT-support, IT-tekniker, Datatekniker, Nätverkstekninker. Vi lägger istället fokus på dina personliga egenskaper och tekniska kompetens.
I rollen som Buddy jobbar du självständigt genom att boka uppdrag i vår app när du har tid över. Du väljer själv hur mycket du vill jobba! Du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl i resten av Sverige.
Arbetet sker genom hembesök till kunder som behöver hjälp med sin teknik, uppdragen varierar men består främst av:
Installation av routers.
Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac.
Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS.
Installation av tv/box.



Du erbjuds
Ständig uppdatering och utbildning av dagens nya teknik.
Ett engagerat digitalt community med kollegor som brinner lika mycket för teknik som du!
Ett flexibelt arbete där du kan ta uppdrag runt om i hela Sverige.
Möjligheten att själv styra ditt schema genom att ta uppdrag i vår app.



Om oss
TechBuddy är en startup som grundades 2016 i Stockholm och är idag ledande europeiskt varumärke för teknisk support, genom att ansluta tekniska experter till människor som behöver support hemma. Under årens lopp har TechBuddy expanderat till Spanien, Israel och Tyskland och levererat över 100 000 uppdraget i kundernas hem eller kontor.
Sedan 2021 är TechBuddy en del av BuddyCompany som är en "one-stop shop" för tjänster runt om hemmet. Idag erbjuder BuddyCompany bl.a. teknisk support, flytthjälp, hantverkare och städ.
Lön från 240kr per timme till 340kr per timme.
Läs mer om oss här: https://techbuddy.se/bli-en-techbuddy

Ansök nu

Är du tekniker med it kompetens? Se hit!

Läs mer Nov 18
Är du en självgående person med tekniska kunskaper och tycker om att arbeta problemlösande? Academic work söker nu en on-site tekniker på uppdrag av kund för arbete hos Vattenfall. Sök rollen idag då vi arbetar med ett löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som on-site tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en stor El leverantör i Umeå. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag! I rollen kommer du få arbeta brett rent tekniskt och mycket hands-on för att lösa It frågor ute hos kunden.

Du kommer få gå en månad med It teknikern som finns på plats idag för att få en bra onbording.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Din vardag som on-site tekniker kommer vara varierande, men dagliga arbetsuppgifter kan innefatta:


* Installation och felsökning av mjukvara och hårdvara.
* Utbyten av datorer.
* Användarhjälp.
* Hantera mobiltelefoner, utrustning i i konferensrum samt digitala skyltar.
* Göra enklare felsökningar på tex. skrivare.
* Admininistrativa uppgifter.
* Lagerhantering.


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är


* Har tidigare erfarenheter och bakgrund inom IT.
* Besitter goda tekniska kunskaper och har god datorvana.
* Har administrativa kunskaper.
* Har B körkort.
* Krav på flytande svensak i tal och skrift.


I rollen som On-siter tekniker kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som är


* Självgående
* Ansvarstagande
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: 9 Jannuari
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


För tjänsten kommer en screening göras i form av UC samt utdrag ur belastningsregister.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

IT-tekniker till Äldreomsorgens digitaliseringsenhet

Läs mer Nov 24
Äldreomsorgens digitaliseringsenhet består av verksamhetsutvecklare, projektledare, projektkoordinator och It-tekniker som arbetar med att utveckla och stödja äldreomsorgen inom området digitalisering, såväl strategiskt, taktiskt som operativt.

Digitaliseringsenheten leds av äldreomsorgens digitaliseringschef som även är närmaste chef till dig som It-tekniker.


Dina arbetsuppgifter
Inom äldreomsorgen i Umeå kommun pågår omfattande arbete för digitalisering och digital transformationen av berörda verksamheter och processer. Syftet med arbetet är att tillvarata de möjligheter som digital teknik medför och därigenom skapa förmåga att möta ökad efterfrågan på vård och omsorg och utveckla och förbättra kvaliteten gentemot berörda invånare.

Som It-tekniker på äldreomsorgens digitaliseringsenhet får du ett kreativt och omväxlande arbete med många samarbetsparter. Huvuduppdraget omfattar stöd till berörda verksamheter, vilket ofta sker med stora inslag av samverkan med bland annat verksamhetsutveckling, systemförvaltning IT-avdelning, fastighetsavdelning samt leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av installation, service, support, utbildning och administration och dokumentation inom området välfärdsteknik, e-hälsa, digitala lås samt annan teknisk utrustning.

Du kommer även att involveras i de uppdrag som enhetens verksamhetsutvecklare och projektledare bedriver genom att bistå i exempelvis omvärldsbevakning, upphandlingsarbete, tester, utbildning och kommunikation.


Om dig
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, med stor vana och intresse av att hantera teknik, såväl mjukvara som hårdvara. Du följer aktivt den tekniska utvecklingen och håller dig uppdaterad inom området och har en bred kunskap om vanligt förekommande system, gränssnitt och plattformar. Du har lätt för att lära och sätter dig snabbt in i nya tekniska frågor. Du har dokumenterad arbetslivserfarenhet från tidigare arbete inom området teknik med relevans för det beskrivna uppdraget, gärna med erfarenhet av utbildning/kommunikation och service.

Dina personliga egenskaper präglas av en god förmåga att lösa problem och se möjligheter. Du är serviceinriktad med god samarbetsförmåga, är pedagogisk och besitter en god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Du trivs med att arbeta i grupp samt självständigt direkt mot behovsägaren. Du är van att arbeta med människor och har god förmåga till anpassning utifrån skiftande individuella behov och förmågor hos mottagaren.

Erfarenhet från liknande uppdrag, samt arbete inom vård- och omsorg är meriterande.

Att arbeta med digitalisering innebär många gånger att utforska nya frågor och vi söker dig som vill engagera och inspirera alla berörda parter. I rollen har du många kontakter och det är viktigt att du är lyhörd och har förmåga att hantera skiftande behov och förutsättningar i din omgivning. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Krav på körkort B.

Intervjuer och urval sker löpande under annonstiden.

Följ oss gärna på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Är du en IT-tekniker som vill göra skillnad?

Läs mer Nov 25
Vi söker nu dig med plattformskompetens samt ett genuint intresse, engagemang och viljan att utveckla och stötta framtidens vård.

Vi söker nu serviceinriktade personer med kompetens inom IT-infrastruktur och IAM-plattformar. Är du sugen på nya utmaningar i en spännande verksamhet med spjutspetsteknologi, omfattande digitalisering och som samtidigt gör skillnad i samhället? Då är du rätt person för oss! Sök rollen och bidra till något större!

Placeringsort: Umeå, Skellefteå eller Lycksele


ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker hos oss arbetar du i ett team som ansvarar för regionens informationsplattformar och du rapporterar till ansvarig objektsledare teknik. Ditt uppdrag är att utföra aktiviteter utifrån fastställd och godkänd plan för att säkerställa stabila plattformar, informationssäkerhet och en kontinuerlig utveckling mot automation. Vi jobbar i nära samarbete med infrastruktur- och utvecklingsteam för att upprätthålla och utveckla regionen IT-miljö.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att utveckla och förvalta regionens informationsplattformar, bidra med teknisk kompetens och teknisk support t.ex. Incidenthantering integrationer, hantera loggfiler och felsökning i errormeddelande.

I rollen arbetar du med att vidmakthålla och ha förståelse för systemsamband och systemkartor, stödjer projekt med utredningar och implementationer där IT kunskap behövs.
Som IT-tekniker arbetar du även med att utreda och effektivisera informationsflöden samt jobbar med processer kring roller, identiteter, behörigheter, säkerhetsflöden mm.

Det kan vara aktuellt att leda och delta i uppdrag, exempelvis förstudier, utredningar, upphandlingar och förvaltningsaktiviteter samt realisera framtagna lösningsförslag.

Tjänsten innebär kontakter med externa leverantörer


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och som besitter ett engagemang och en vilja att arbeta med förbättring av infrastruktur, säkerhet och digitalisering.
Du har en relevant akademisk utbildning inom system-/datavetenskapligt område eller, som vi bedömer, annan likvärdig kompetens. Du har en god grundläggande teknisk kompetens. Har förmåga att lyssna, analysera och skapa förtroende och engagemang på alla nivåer i en organisation. Erfarenhet och kunskap inom plattformsutveckling- /förvaltning är meriterande.

Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och har en serviceinriktad attityd. Du är tydlig i din kommunikation och bygger förtroende hos personer internt så som externt inom organisationen, leverantörer och andra intressenter. Du är initiativtagande och självgående i ditt arbete.
Erfarenhet av agila arbetssätt är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Placeringsort: Umeå, Skellefteå eller Lycksele


ÖVRIGT
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. För att klara morgondagens utmaningar vill vi i Region Västerbotten möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering.

Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har som syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning, verksamhetsnära teknik och IT-infrastruktur. Vi är ca 300 anställda och finns representerade på länets tre sjukhus - i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vi bidrar med all form av teknik för att stötta hela regionen och i samverkan med dem bidrar vi till digitaliseringen av vården. Vi jobbar medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Vi tror på engagerad arbetsmiljö där du som medarbetare har stora möjligheter att utveckla och utvecklas i en i miljö där du gör skillnad på riktigt! Kompetensutveckling utgör ett viktigt inslag för alla våra medarbetare och om du aktivt strävar efter att utvecklas så är detta en tjänst för dig!

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

IT-tekniker till SLU

Läs mer Nov 18
Vi söker nu en serviceinriktad och positiv IT-tekniker till Sveriges lantbruksuniversitet. Uppdraget är ett vikariat på minst ett år. Urval sker löpande, så varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som IT-tekniker vid SLU kommer du att ge användarstöd till studenter och anställda både på plats och via telefon/fjärrstyrning.
Du kommer även att sköta underhåll gällande både hård- och mjukvara i klientmiljö (främst Windows men även Mac). Hårdvaran innefattar även surfplattor och avancerade telefoner

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat några år som it-tekniker inom IT/data. Har du dessutom lämplig utbildning inom området ser vi det som meriterande.

Du har...
mycket goda kunskaper i Windows OS och andra Microsoft produkter
erfarenhet av felsökning/installation i hårdvara
kompetens inom virussanering och återskapande av data
erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
erfarenheter av support så väl på plats som via telefon och fjärrstyrning
erfarenheter av centrala skrivarlösningar

Har du Mac-kompetens ser vi detta som mycket meriterande. B-körkort är ett krav, liksom mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du mycket serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp med kollegor och kunder. Du har en positiv inställning där du anser att det mesta går att lösa. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
Sveriges lantbruksuniversitet utvecklar kunskapen om de biologiska naturresurserna, och hur vi kan förvalta och utnyttja dem på ett hållbart sätt. Detta sker genom utbildning, forskning och miljöanalys, i nära samverkan med näring och samhälle. SLU är ett
internationellt och forskningsintensivt universitet, men erbjuder också unika utbildningar som agronom, veterinär, jägmästare, miljöekonom och landskapsarkitekt. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden i Alnarp, Umeå och Uppsala.IT-avdelningen är en del av universitetsadministrationen vars uppgift är att ge
service och verksamhetsstöd till i första hand SLU: s institutioner.
IT-avdelningen har till uppgift att leverera IT-lösningar inom SLU och att stödja
personal och studenter i IT-frågor. Inom IT-avdelningen arbetar ca 100
personer på fem orter i landet.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Mobile Partner Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Mobile Partner Sweden AB .

Key Account Manager sökes

Key account manager
Läs mer Aug 23
Om Mobile Partner
Vi har förmedlat tjänster och produkter inom tele- och datakommunikation i över 12 år och tillsammans har vi anställda på bolaget över 100 års erfarenhet av att arbeta med telefoni, IT och smarta tjänster. Vi har idag vårt huvudkontor i centrala Umeå och kontor i Skellefteå och Sundsvall. Vi hjälper företag att bygga en genomtänkt struktur med allt ifrån det enskilda abonnemanget till den stora växellösningen. Vi ser oss som en långsiktig samarbetspartner där hög service, bred kompetens och god moral är våra ledord. Vi har idag ca 800 kunder från Malmö i söder till Kiruna i norr, men där majoriteten av kunderna finns i vårt närområde. Utöver de nationella kunderna har vi även internationella kunder där vi har levererat nordiska växel och abonnemangslösningar, allt utifrån kundens behov.
Om tjänsten
Vi söker dig som gillar att göra det där lilla extra för kunden. Som Key Account Manager hos oss handlar det om att ansvara för hela säljprocessen, från att boka in kundmöten till att genomföra affärer och upprätthålla riktigt goda kundrelationer. Du kommer utföra både såväl ny- som merförsäljning i syfte att både öka kundbasen och även tillgodose befintliga kunders behov med nya erbjudanden och lösningar. Kundupplevelsen och kundnöjdheten är otroligt viktig och det är därför en förutsättning att du motiveras och brinner för att överträffa kundens förväntningar i alla lägen. Mobile Partner kan erbjuda dig ett spännande, utvecklande och varierande jobb i en snabbfotad atmosfär där ingen dag är den andra lik, med smarta lösningar, skarp service och stor passion!
Din profil
I denna tjänst ser vi att du har några års erfarenhet från B2B försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning inom Telecom, IT, eller liknande. För att lyckas i denna tjänst tror vi att du brinner för kundkontakter, affärer och viljan av att hålla en hög servicenivå med kunden i fokus. Du blomstrar i tävlingsinriktade miljöer, har god systemvana och är vass på att kommunicera i både tal och skrift. Du har ett strukturerat arbetssätt, gillar ordning och reda samtidigt som du trivs med dagar som innefattar högt tempo. Du är initiativrik, självgående och besitter ett eget driv som gör att du får saker och ting att hända. B-körkort är ett krav.

Ansök nu

Ekonomiassistent sökes

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 17
Vill du arbeta med ekonomi i ett företag som är på frammarsch, som verkar på den lokala marknaden och där ingen dag är den andra lik? Är du flexibel, driven och relationsskapande i ditt sätt att vara? Då kan du vara rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss kommer du arbeta närmast ekonomiansvarig och övrig ledning i bolaget. Ditt huvudsakliga fokus är att arbeta med koncernens ekonomi och administration med allt från löpande bokföring upp till bokslutsnivå, lönehantering, provisionsutbetalningar, kundfakturering, leverantörsfakturor, rapporter och annan sedvanlig ekonomiadministration. Förutom ekonomiarbete kommer du också hantera administration som exempelvis inköp av produkter, intern dokumentation, kvalitetssäkring samt underhåll och administration av ordrar.
Din profil
I denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Din utbildningsbakgrund är inte avgörande, men vi tror att du har någon sorts ekonomisk utbildning eller påbyggnad inom ekonomi. Har du arbetat på redovisningsbyrå eller ett mindre företag där du fått arbeta brett inom ekonomi, är det mycket meriterande. Vi tror alltså att du har några års erfarenhet av ekonomiarbete och administration. Har du erfarenhet inom Telekom är detta ett stort plus. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med lönehantering. För att vi ska trivas tillsammans är det viktigt att du är en driven person med god initiativförmåga och Vi har högt i tak på våra kontor och för oss är det viktigt att även du bidrar till teamet på det sociala planet. Hos oss får du stor frihet under ansvar och vi hoppas att du trivs med en sådan vardag. Rollen kräver vidare att du är bra på att skapa och bibehålla relationer, så din sociala förmåga kommer vara jätteviktig, samtidigt som det är viktigt att du självklart är noggrann och strukturerad när du tar dig an uppgifter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Account Manager

Utesäljare
Läs mer Sep 15
Om oss
Mobile Partner förmedlar tjänster och produkter inom tele- och datakommunikation till företag. Vi hjälper våra kunder att bygga en genomtänkt struktur med alltifrån det enskilda mobilabonnemanget till den stora växellösningen. Vi ser oss som en långsiktig samarbetspartner för våra kunder där hög service, bred kompetens och god moral är våra ledord. Vi finns idag på två orter, Umeå och Sundsvall. Huvudkontoret finns på Rådhusesplanaden i centrala Umeå.

Om tjänsten
Vi söker dig som gillar att göra det där lilla extra för kunden. Som Account Manager hos oss handlar det om att ansvara för hela säljprocessen, från att boka in kundmöten till att genomföra affärer och upprätthålla riktigt goda kundrelationer. Du kommer utföra både såväl ny- som merförsäljning i syfte att både öka kundbasen och även tillgodose befintliga kunders behov med nya erbjudanden och lösningar. Kundupplevelsen och kundnöjdheten är otroligt viktig och det är därför en förutsättning att du motiveras och brinner för att överträffa kundens förväntningar i alla lägen. Mobile Partner kan erbjuda dig ett spännande, utvecklande och varierande jobb i en snabbfotad atmosfär där ingen dag är den andra lik, med smarta lösningar, skarp service och stor passion!


Din profil
I denna tjänst ser vi att du har några års erfarenhet från B2B försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning inom Telecom, IT, eller liknande, men inget krav. För att lyckas i denna tjänst tror vi att du brinner för kundkontakter, affärer och viljan av att hålla en hög servicenivå med kunden i fokus. Du blomstrar i tävlingsinriktade miljöer, har god systemvana och är vass på att kommunicera i både tal och skrift. Du har ett strukturerat arbetssätt, gillar ordning och reda samtidigt som du trivs med dagar som innefattar högt tempo. Du är initiativrik, självgående och besitter ett eget driv som gör att du får saker och ting att hända.


Välkommen med din ansökan!


Din ansökan
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt. Dock senast 9/10. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Gustafsson på: 090-100883 eller joakim.gustafsson@mobilepartner.se

Ansök nu

Teknisk support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 15
Om oss
Mobile Partner förmedlar tjänster och produkter inom tele- och datakommunikation till företag. Vi hjälper våra kunder att bygga en genomtänkt struktur med alltifrån det enskilda mobilabonnemanget till den stora växellösningen. Vi ser oss som en långsiktig samarbetspartner för våra kunder där hög service, bred kompetens och god moral är våra ledord. Vi finns idag på två orter, Umeå och Sundsvall. Huvudkontoret finns på Rådhusesplanaden i centrala Umeå
Om tjänsten
Nu söker vi en teknisk support till vårt kontor i Umeå. Du kommer att ingå i ett engagerat och motiverat team som står inför spännande utmaningar med nya produkter på en expansiv marknad.
Dina arbetsuppgifter
Som teknisk support hos oss kommer din främsta uppgift vara att underlätta så mycket som möjligt för våra kunder. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vårt säljteam.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen är:
- Hantering av inkommande supportärenden, både internt och externt
- Vara med i leverans och projektkoordinering, både internt och externt
- Orderläggning och beställningar
- Administration


Din profil
För att passa i rollen som Teknisk support tror vi att du är en strukturerad person som är lösningsorienterad, serviceminded, prestigelös och tekniskt intresserad. Du har erfarenhet av liknande arbete, att du har förståelse för telekombranschen och dess utmaningar. Du har lätt att skapa förtroende och är en lagspelare. Självklart har du en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Ansök nu

Driven Account Manager sökes

Account manager
Läs mer Jun 11
Tjänsten som Säljare hos oss är en tjänst där det handlar om att ansvara för hela säljprocessen, från att boka in kundmöten till att genomföra affärer och upprätthålla goda kundrelationer. Du kommer utföra både såväl ny- som merförsäljning i syfte att både öka kundbasen och även tillgodose befintliga kunders behov med nya erbjudanden och lösningar. Du kommer även ha fokus på att ha snabba och kvalitativa leveranser av våra lösningar efter kundens behov. Kundupplevelsen och kundnöjdheten är viktig och det är därför viktigt att du motiveras och brinner för att överträffa kundens förväntningar i alla lägen. Mobile Partner kan erbjuda dig ett spännande, utvecklande och varierande jobb i en trevlig atmosfär där ingen dag är den andra lik, med smarta lösningar, skarp service och stor passion!

I denna tjänst ser vi att du har några års erfarenhet från försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning inom Telecom, IT, eller liknande, men inget krav. För att lyckas i denna tjänst tror vi att du förstår utmaningarna och möjligheterna inom försäljning, är drivande och entusiasmerande, samtidigt som du har ordning och reda samt ett strukturerat arbetssätt. Vidare tror vi att du är kreativ och initiativrik, med en prestigelös läggning. Du brinner för försäljning och blomstrar i en tävlingsinriktad miljö där du får möjlighet att lyfta såväl dig själv som kollegor. Självklart har du god systemvana och är duktig på att kommunicera både i tal och skrift.

Skarp service, stor passion – det är vad som driver oss på Mobile Partner. Sedan 2010 har vi levererat smarta telekom- och växellösningar till företag i hela Sverige, alltid med stor lyhördhet, kompetens och alltid av högsta kvalitet.

Det viktigaste för oss är att anpassa lösningen efter just dig och ditt behov. Oavsett om du är ute efter en växellösning, mobiltelefoni eller bredbandstjänster kan vi på Mobile Partner hjälpa dig. Vi erbjuder tjänster från Sveriges ledande operatörer inom telekom- och växel, däribland Telia, Telenor, Tele2, 3, Telabox, Easy Telefoni, Swyx och A3.

Norrlänningar som vi är, har vi vårt huvudkontor i centrala Umeå men våra kunder finns överallt. Både runt om i Sverige och internationellt.
Vill du veta mer är du varmt välkommen att besöka vår hemsida www.mobilepartner.se

Ansök nu