Umeå: Ekonomiansvarig till c/o Mathantverkarna

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig till c/o Mathantverkarna i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-01 // Varaktighet: Heltid

På c/o Mathantverkarna vill vi utmana den traditionella livsmedelsbranschen med en nytänkande approach, allt för nå vår vision om att skapa fler nära maten-upplevelser. Vi stöttar och utvecklar lokala livsmedelsproducenter med potential för tillväxt. Vi gör det genom att bistå med bland annat försäljning, affärsutveckling, ekonomi och kommunikation. Nu söker vi dig, vår nya ekonomiansvarige, till vårt huvudkontor i Umeå.
Just nu befinner sig c/o Mathantverkarna i en spännande fas. Med stark organisk utveckling, kombinerat med förvärv av fler bolag, skapar vi fler nära maten-upplevelser än någonsin. Och där kommer du in – en ekonomiansvarig som älskar mat och dryck av hög kvalitet och vill vara en viktig del av vår framtida utveckling.
Vi har ett 30-tal medarbetare och omsätter cirka 150 miljoner per år. Idag består vår koncern av följande starka producenter:
Vindelns Rökeri
Norums Fiskrökeri
Familjen Hansen Charkuterier
Bryggverket
Nacka Köttprodukter

Ditt jobb
Som ekonomiansvarig ansvarar du för ekonomin i både moder- som dotterbolag. Du har en central roll i det ekonomiska arbetet och har stora friheter när det kommer till att förbättra och utveckla de ekonomiska rutinerna och den ekonomiska styrningen. Vi söker med andra ord dig som vill utveckla bolaget, affären och dig själv.
Dina uppgifter som ekonomiansvarig:
Du ingår i koncernens ledningsgrupp där du rapporterar till vd och arbetar nära bolagets grundare och huvudägare.
Du stöttar koncernens platschefer med ekonomisk uppföljning och att implementera förbättringsåtgärder inom området.
Du ansvarar tillsammans med vd för bolagens ekonomiska mål, att de är tydliga och att de följs upp.
Du deltar i förvärvsprocessen av nya bolag.
Du stöttar med implementeringen av koncernens arbetssätt i nyförvärvade bolag.

Ditt arbetsområde är brett, allt från löpande redovisning till budget/prognosarbete och kassaflödesanalyser. För att stötta med koncernövergripande administration, inkl. enklare ekonomiadministration, finns inom kort en koncernkoordinator på plats. Över tid kommer Du dessutom att ha stora möjligheter att forma och utveckla din tjänst.
Vi söker dig som
Har en relevant ekonomiutbildning och erfarenhet från kvalificerat arbete som ekonom, ekonomiansvarig, redovisningskonsult eller liknande. Du har god förståelse för hela ekonomiprocessen och strävar efter att utveckla och förbättra. Du har inställningen att framrutan är större än backspegeln och vill bidra med att skapa lönsam tillväxt. Har du erfarenhet av att analysera och utvärdera bolag i samband med förvärvsprocesser är det meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du har en välutvecklad analytisk förmåga samt mycket god förståelse för kopplingen mellan affär och ekonomi. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära i en miljö med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att påverka och bidra till förbättring och utveckling. Du är prestigelös och kommunikativ och har lätt för att skapa en organiserad och strukturerad omgivning som gynnar hela företaget. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
c/o Mathantverkarna samarbetar med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80 för denna rekrytering. Gällande tjänsten går det bra att kontakta delägare och grundare Fredrik Jonsson, 090-200 40 51. Välkommen med din ansökan märkt EKONOMIANSVARIG senast 11 december 2022 via www.vedea.se/CV.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Umeå som Ekonomichef.

Ekonomichef till Nordelektro

Läs mer Jan 31
Nu finns möjligheten att arbeta som ekonomichef hos en av Norrlands ledande elfirmor. Här hamnar du på en fartfylld arbetsplats där siktet är inställt framåt och gasen är i botten.
Som ekonomichef på Nordelektro ansvarar du för ekonomisk styrning och redovisning för hela verksamheten. Vi erbjuder en omväxlande tjänst där du leder ett team som tar ett övergripande finansiellt ansvar i en dynamisk och framåtsträvande koncern. Som ekonomichef sitter du i ledningsgruppen, jobbar med rapportering och analyser samt driver förbättringsprojekt för verksamheten, både i Skellefteå och övriga orter där Nordelektro har en filial.

Om företaget
Nordelektro är det lokala el-installationsföretaget som ingår i den nationella koncernen Comfortgruppen. Vi erbjuder tjänster inom industri-el, elinstallationer, fordonsladdare, VVS, hissar och service samt tjänster inom kraft- och högspänning. Vi som arbetar på Nordelektro följer alla vår gemensamma Codex som borgar för att kunderna får den service och kompetens som efterfrågas. Nordelektro har idag kontor i Stockholm, Umeå, Skellefteå, Malå och Arvidsjaur.

Comfortgruppen är en multidisciplinär kedja som erbjuder helhetslösningar inom VS, el, ventilation, fordonsladdning, solceller med allt från material och installation till service och underhåll.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef leder du en avdelning som idag består av sex medarbetare. Du kommer att ansvara både för ekonomistyrnings- och redovisningsfunktionen på Nordelektro samt driva processförbättringar och effektiviseringar.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

- Ekonomistyrning
- Analys och prognos
- Finansiell rapportering
- Månads- och årsbokslut
- Budgetarbete
- Hantera personalfrågor inom avdelningen
- Driva, koordinera och utveckla rutiner och processer

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonom i en ledande roll. Du har betydande kunskap inom redovisning, bokslut och ekonomisk styrning. Troligtvis har du en examen som civilekonom eller motsvarande.

Din ledarstil kännetecknas av att balansera mellan att styra, coacha och delegera. Du är inte rädd för att fatta beslut och är motiverad av att arbeta med att förbättra processer. Eftersom rollen innebär både operativt och strategiskt arbete är det viktigt att du är ödmjuk som person. Din analytiska förmåga gör att du kan förstå sambanden och effekterna mellan ekonomiska data och verksamheten. Dessutom är du skicklig på att presentera finansiella rapporter och är bra på att kommunicera.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper värderas högt.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2024-02-22
Placeringsort: Umeå eller Skellefteå

I denna rekrytering samarbetar Nordelektro med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se

Information om tjänsten lämnas av Tomas Vidmark, 0910-77 09 82 alt. tomas@wikan.se
Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Ansök nu

Finance Manager

Läs mer Feb 7
Be part of something altogether life-changing!
Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40+ countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Forming part of the Biotechnology segment at Danaher, we bring together dedicated technical expertise and talent to develop the next generation of life-changing therapeutics.
The Plant Finance Manager for Cytiva is responsible for providing strategic and Finance Controllership, for the manufacturing unit in Umeå. The site is ~20,000 sqm with ~700 employees. The manufacturing unit produces ~$800M of equipment sales and is vital to the biopharmaceutical industry. The Plant Finance Manager serves as a key business partner to the operating teams and leadership on site. The Plant Finance Manager will help support manufacturing related initiatives, plant strategy, and profitability. The candidate will be the main point of contact for finance in Umea.
This position is part of the Bioprocess Operations Finance team located in Umeå and will be a on-site role. At Cytiva, our vision is, to advance future therapeutics from discovery to delivery.
In this role, you will have the opportunity to:
Be part of the extended site management team.
Effectively manage/lead/coordinate/develop a team of two financial analysts.
Partner with Plant Manager of site to provide pertinent data to establish Operational and Financial goal alignment and drive towards results.
Own the processes for developing manufacturing estimates, operating plans/forecasts/reviews on a weekly, monthly and quarterly cadence.
Ensure accuracy of the financial estimates. Monitor and analyze actual variances vs forecasted financials.
Drive profitable growth by providing financial analysis of results and reporting key metrics while advising the leadership team on risks and opportunities, as well as recommending actions.
Actively participate with manufacturing management to improve productivity and inventory management.
Provide Finance Controllership for strategic investments impacting the manufacturing unit, for example large investment projects, insourcing opportunities, new products.
Support the Operational team with the strategic Capital Allocation process.
Contribute to process improvement ideation, team involvement and independently manage projects utilizing DBS tools to achieve improvements in Operation cost structure as well as financial controls, reporting and processes.
Responsible for implementing and communicating Internal Controls for the site including internal/external audit of the financial statements.

The essential requirements of the job include:
Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Business Administration.
Multiple years of relevant work experience in developing forecasts, operating plans and leading business and finance reviews in industrial companies in business partnering roles.
Experience from manufacturing finance and understand concepts such as cost accounting, inventory, productivity, PPV, MDV, etc.
Proficient in English and Swedish with excellent communication skills.
Strong Excel skills and experience with financial systems/applications (i.e.: Oracle, Onestream, Qlik, etc.)

At Cytiva we believe in designing a better, more sustainable workforce. We recognize the benefits of flexible, hybrid working arrangements for eligible roles and are committed to providing enriching careers, no matter the work arrangement. This position is eligible for a hybrid work arrangement in which you can work part-time at the Company location identified above and part-time remotely from your home. Additional information about this hybrid work arrangement will be provided by your interview team. Explore the flexibility and challenge that working for Cytiva can provide.

Ansök nu

CFO till Elastisys

Läs mer Nov 17
Om företaget
Elastisys har funnits sedan 2011 och är ett snabbt växande företag i ett spännande skede med visionen att möjliggöra för organisationer över hela Europa att accelerera innovation genom att erbjuda molnbaserade lösningar och tjänster för kunder som vill köra sina applikationer och tjänster på ett skalbart och säkert sätt. Vi jobbar i framkanten av det nischade IT-området cloud native och våra tjänster (drift, konsult och utbildning) och produkter används av företag verksamma både inom Sveriges gränser och på europeiska marknaden inom främst utbildning, sjukvård och finans.

Under senare år har vi nominerats och vunnit priser på UmeåGalan, bland annat Årets spin-off och årets teknikföretag. Vi har även hamnat på Ny Tekniks 33-listan och vi står inför en accelererad tillväxtresa närmaste åren. Idag omsätter vi ca 45 miljoner och har 45 heltidsanställda.

Vi är på en fantastiskt rolig och spännande resa och hoppas att du som är en affärsnära och strategisk ekonom vill vara med. Det här är en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt och vi letar efter dig som vill vara med och utveckla vårt finansiella arbete på Elastisys till nästa nivå.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med internationell touch och trevliga kollegor där vi alla värdesätter vad vi gör på jobbet och gillar att ha kul ihop!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som CFO kommer ditt primära ansvar vara att leda, ha god insyn i och vara delaktig i alla ekonomiska aspekter i företaget och driva och utveckla det arbetet framåt under en expansiv tillväxtfas. Syftet är att säkerställa ett långsiktigt och hållbart sätt att utveckla företaget framåt sett ur ett ekonomiskt perspektiv. I nära samarbete med avdelningschefer och ledande befattningshavare kommer du utveckla och skapa ekonomiska planer och processer som ligger i linje med företagets övergripande strategier, vision och mål.

Du rapporterar direkt till VD och ingår i Elastisys ledningsgrupp.

Löpande bokföring och löneadministration sker via byrå och i den här rollen är du med och driver och utvecklar detta arbete framåt för att passa vår organisation så bra som möjligt.

Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara en utvecklingsorienterad person med god förmåga att självständigt driva arbetet framåt och trygg i att ta ansvar. Samarbetet med många olika funktioner, både inom bolaget och med andra aktörer, ställer krav på din kommunikationsförmåga och tydlighet och att du trivs med att samverka med andra. För oss är det viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och köper in på vår kultur som präglas av nyfikna teamplayers, med ödmjuk och generös framtoning. Vi gillar att dela med oss av oss själva och vår kunskap, att ständigt utvecklas. Som CFO har du självklart det strategiska och analytiska tänket samt en stark problemlösningsförmåga i kombination med det kritiska tänkandet.

Din personlighet är avgörande, men vi tror också att du har en akademisk utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, kanske i en roll som ekonomichef eller controller, där du arbetat med prognos, rapportering, budgetering, bokslutsarbete samt finansiell analys och planering. Det är meriterande om du själv varit med på en tillväxtresa och har förståelse för vad det innebär, kanske inom tjänstesektorn. Då vi verkar i en internationell kontext är det viktigt att du är (eller blir) bekväm i att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift.

Mer om att arbeta på Elastisys

Vi som jobbar här är en blandning av bräd- och tv-spelsentusiaster, musiker, maratonlöpare, veganer, hängivna föräldrar, kaffedrickare, svartbälte-bärare, djurvänner och mycket mer. Trots våra olika intressen värdesätter vi alla vår flexibla, kunskapsdelande arbetsmiljö och är stolta över den omtänksamma och mångkulturella företagskultur vi har!
Vi är idag 45 heltidsanställda från 11 olika länder, därav kommunicerar vi på engelska i vårt dagliga arbete (även om vi försöker lära ut lite svenska på fikarasterna!). 35 av oss är ingenjörer som täcker hela spektrat från juniorer med lite erfarenhet till seniorer där flera har doktorsexamen i datavetenskap.
Vårt huvudkontor är här i Umeå och vi sitter i Gröna huset precis intill IKSU sport (många passar på att träna eller göra någon aktivitet nästan varje dag!). Vi har också ett kontor i Lund med ett 10-tal medarbetare där.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg på tfn: 070-821 53 28, eller Elin Wiklund på tfn: 0733-51 27 11. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast den 10 december, via www.clockworkpersonal.se.

Ansök nu

Team Manager Koncernredovisning till Vitec Software Group

Läs mer Nov 13
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Koncernen som idag består av 38 affärsenheter är noterad på Nasdaq Stockholm. Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på vår gemensamma företagskultur och att vi trivs tillsammans.

Vi söker nu en Team Manager till den koncernövergripande avdelningen Group Reporting & Compliance. Avdelningens främsta uppgift är att sammanställa koncernens månads- och årsbokslut, säkerställa och utveckla externa och interna krav på koncernrapportering och internkontroll samt att utveckla de verktyg vi använder. Som ledare ansvarar du för att leda och utveckla avdelningens arbete, utgår från våra värderingar och tycker att begrepp som förtroende, öppenhet och eget ansvar är viktiga ledord.

Vi erbjuder dig:

Som Team Manager för Group Reporting & Compliance hos oss har du ansvar för ett team som med dig består av tre personer. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Umeå, där du hittar 15 av dina ekonomikollegor vilka även jobbar med integration av förvärvade bolag, bolagsredovisning och mycket annat spännande. Ekonomiavdelningen på Vitec består idag av drygt 30 personer fördelat på ett antal orter i Norden.

Vitec är en snabbt växande koncern och tillväxten skapar möjligheter för individuell utveckling inom flera specialistområden. Vi har ett långsiktigt perspektiv i det vi gör vilket skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

- Leda Group Reporting & Compliance med personalansvar för ekonomerna i teamet

- Koncernredovisning såsom upprättande av koncernbokslut och rapporter för uppföljning

- Koncernens årsredovisning, delårsrapporter och hållbarhetsrapport

- Projektleda budget- och prognosprocess

- Löpande kommunikation med koncernens revisorer

- Hålla sig uppdaterad i relevanta skattefrågor och redovisningsfrågor (främst IFRS)

- Utveckling och effektivisering av rutiner, processer och verktyg inom koncernredovisning

Vem är du?

Som ledare utgår du från våra värderingar och tycker att det är viktigt med ett inkluderande ledarskap som bygger på tillit och omtanke.

Som person är du noggrann och strukturerad samt har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en naturlig fallenhet för siffror men drivs också av en vilja att förstå och utveckla ekonomiska processer. Du kommer att ha kontakt med flera funktioner inom, men även utanför koncernen, vilket gör att vi ställer höga krav på din sociala förmåga. Har du dessutom humor passar du väl in i vårt team.

Vi söker dig som har:

- Akademisk examen med inriktning mot ekonomi

- God kompetens inom redovisning och bakomliggande teorier och principer

- Flera års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete

- Några års erfarenhet av koncernredovisning, gärna enligt IFRS

- Erfarenhet av personalledning

Har du även erfarenhet av arbete i stora affärssystem, som UNIT4 FPM är det meriterande. Vi ser också gärna att du har lätt att förstå och arbeta i olika applikationer. Har du dessutom mycket goda kunskaper i excel är det ett stort plus.

Då Vitec är en internationell koncern behöver du kunna uttrycka dig professionellt och ledigt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Låter det intressant?

Skicka gärna din ansökan redan idag, då urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2023-12-08.

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Tillsvidare, heltid

Placeringsort: Umeå

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Sara Nilsson på telefon 090-15 49 15 eller via mejl Sara.Nilsson@vitecsoftware.com.

Om Vitec Software Group

Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på - idag och imorgon. Vitec har 1 430 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2022 en nettoomsättning på 1 978 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com (https://www.vitecsoftware.com/).

Ansök nu

Ekonomichef Umeå Airport

Läs mer Sep 25
Umeå Airport är en dynamisk arbetsplats med strax under 200 medarbetare och med ett unikt läge nära Umeå centrum.

Flygplatsen befinner sig i en expansiv fas och står inför spännande projekt för att klara fortsatt utveckling.

Umeå Airport är en arbetsplats med atmosfär som kännetecknas av teamarbete, gemenskap och sammanhållning. Det bidrar i sin tur till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi söker nu en Ekonomichef som kommer att arbeta med att säkerställa en hög kvalitet avseende alla ekonomiska aspekter inom verksamheten och vara ett bra stöd och bollplank till verksamheten och dess chefer. 



Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du vara en viktig del av flygplatsens ledningsgrupp och är med och driver utvecklingen på Umeå Airport framåt inom samtliga områden.

Du kommer att arbeta med att upprätthålla och proaktivt utveckla en effektiv och väl fungerande ekonomistyrning. Det innebär bland annat utveckling av rutiner och arbetssätt och att du ansvarar för flygplatsens löpande affärsplanering, uppföljning samt budget- och prognosarbete men även ekonomisk rådgivning och analys exempelvis i samband med avtals-, förändrings- och utvecklingsarbete. Du ansvarar för att säkerställa resultatet vid månadsbokslut samt analys, uppföljning och rapportering samt driva och vara delaktig i utveckling av relevanta nyckeltal för flygplatsen. Vidare kommer du att analysera flygplatsens investeringsportfölj utifrån ett ekonomiskt perspektiv och dess framtida påverkan på flygplatsens resultat.

Du kommer även arbeta med uppföljning, analys och medverka vid upprättande av business case för enskilda investeringar. Umeå Airport ingår i Regional Airports, det innebär att det kan förekomma arbetsuppgifter även på den nivån, ett exempel är att konsolidera månadsrapporten. Du fungerar även som inköpssamordnare samt är behjälplig i utförandet av övriga arbetsuppgifter som hör flygplatsen till.

Din profil

Vi vill att du;

- är social, kommunikativ och driven
- produktiv, analytisk och målinriktad
- har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
- har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- är en van Excel-användare och van med MS Office
- har kunskap inom något större affärssystem

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.



Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.


För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Vedea AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Vedea AB .

Trädgårdsmästare till Svenska kyrkan i Umeå

Trädgårdsmästare, anläggning
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar fler trädgårdsmästare till kyrkogårdsförvaltningen för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att bidra till utveckling utifrån de behov och krav som finns från medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som trädgårdsmästare ingår du i biträdande kyrkogårdschefs personalgrupp och är placerad i ett av våra tre arbetsområden där även en arbetsledare finns placerad. Tillsammans med arbetslaget genomför du den dagliga driften av kyrkogården.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Planera och delta i skötsel, underhåll och anläggningsarbeten på kyrkogården.
Tillsammans med arbetsledaren leda säsongspersonal.
Kapelltjänst, urnsättningar och gravvisningar.
Snöröjning och beskärning av buskar och träd.
Assistera vid gravgrävning och gravsättning.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du är utbildad trädgårdsmästare eller har motsvarande utbildning/erfarenhet. Du har goda kunskaper inom mark- och grönyteskötsel. Vi ser gärna att du har god datorvana och kunskap i att hantera administrativa uppgifter. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska är en fördel.
Du är engagerad och samarbetsinriktad med god förmåga att leda och fördela arbete utifrån aktuella förutsättningar. Du är även kommunikativ och lyhörd inför olika perspektiv och söker lösningar på ett innovativt och nyskapande sätt. Du har god förmåga att prioritera och planera det arbete du är ansvarig för. För att lyckas bör du dessutom vara bekväm med att möta människor i svåra situationer.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Trädgårdsmästare som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

Biträdande kyrkogårdschef till Svenska kyrkan i Umeå

Chef inom kyrkogårdsförvaltningen
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar biträdande kyrkogårdschef, vilket är en ny lednings-/chefstjänst för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att driva utveckling och förändring utifrån de behov och krav som finns från staten och medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som biträdande kyrkogårdschef för Svenska Kyrkan i Umeå kommer du tillsammans med kyrkogårdschef att ha det övergripande ansvaret för att kyrkogårdsförvaltningen når de mål som formuleras av lagstiftare samt verksamheten. Biträdande kyrkogårdschef har personalansvar för ca 20 medarbetare. Utöver arbetsledarna och trädgårdsmästarna för resp. kyrkogårdsområde, ingår även driftssamordnare, landskapsingenjör, GIS-ansvarig, fastighetstekniker, maskinförare samt sex administratörer i personalgruppen.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Biträder kyrkogårdschef och går in som tillförordnad vid ledigheter.
Budget- och personalansvar.
Planerar arbetet utefter framtida behov samt arbetsleder administrationen.
Förse gruppen med aktuell information och verka sammanhållande för organisationen.
Arbetar utifrån personalgruppens behov med förändrings- och utvecklingsarbeten.
Bistå kontraktet utifrån eventuella behov.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du har relevant högskoleutbildning samt flerårig ledarerfarenhet som inkluderat strategiska frågor som rör styrning och ledning av en organisation. Vi ser gärna att du har erfarenhet från verksamheter med inslag av regulatorisk styrning samt påvisat intresse och/eller yrkeserfarenhet från den gröna sektorn. Då du kommer att arbeta med myndighetsutövning och upphandlingar är det viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna att du dessutom har goda kunskaper i engelska.
Du är en kommunikativ och engagerad ledare som med lyhördhet tar tillvara medarbetarnas kunskaper och vet hur du ska motivera dina medarbetare. Du inger förtroende och har förmågan att skapa goda relationer både inom och utanför organisationen. Utöver att du är kundorienterad och värdesätter vikten av ordning och reda har du dessutom förmåga att alstra nya idéer och infallsvinklar för att hitta bästa lösningen framåt.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Bitr. kyrkogårdschef som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

Arbetsledare till Svenska kyrkan i Umeå

Chef inom kyrkogårdsförvaltningen
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar fler arbetsledare till kyrkogårdsförvaltningen för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att bidra till utveckling utifrån de behov och krav som finns från medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som en av tre arbetsledare rapporterar du till biträdande kyrkogårdschef. Tillsammans med stödfunktionerna planerar du driften och samordnar fördelningen av resurser och tid till aktuella projekt. I rollen som arbetsledare kommer du att ha ansvar för att leda och fördela arbetet på kyrkogårdarna.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Leder arbetet utifrån vård-, underhåll- och skötselplaner.
Rekrytering av samt budget- och ledningsansvar för säsongsanställda.
Ansvar för inköp till verksamheten; beställning av växter för service och underhåll.
Skötsel, drift och underhåll av grönytor.
Kapelltjänst, urnsättningar och gravvisningar.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du har gymnasiekompetens samt erfarenhet av arbetsledning och/eller projektledning. Du bör även ha erfarenhet av markanläggning och/eller grönyteförvaltning. Vi ser gärna att du har god datorvana och kunskap i att hantera administrativa uppgifter. Du har B-körkort och det är meriterande om du även har BE-behörighet. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska är en fördel.
Du är driven och beslutsam med förmåga att leda och fördela arbete utifrån aktuella förutsättningar. Du är även kommunikativ och lyhörd inför olika perspektiv och situationer. Du har dessutom god förmåga att prioritera och planera det arbete du är ansvarig för. För att lyckas bör du vara bekväm med att möta människor i svåra situationer samt visa gott omdöme även i stressiga situationer.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Arbetsledare som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

Driftsamordnare till Svenska kyrkan i Umeå

Chef inom kyrkogårdsförvaltningen
Läs mer Dec 11
Vi rekryterar driftsamordnare, vilket är en ny ledningstjänst för att förstärka och skapa bättre förutsättningar för att möta den ökade efterfrågan på våra tjänster. Både utifrån ett medborgarperspektiv, samt utifrån ökad efterfrågan på våra tjänster i takt med ökat samarbete med närliggande församlingar.
Vi erbjuder dig goda möjligheter att bidra till utveckling och förändring utifrån de behov och krav som finns från staten och medborgarna i samhället. Att arbeta för Svenska kyrkan innebär att få vara en del av ett sammanhang som gör mycket gott i samhället och för våra medmänniskor.
Ditt nya arbete
Som driftsamordnare i Umeå pastorat samordnar du fördelningen av resurser och tid till olika projekt tillsammans med arbetsledarna och stödfunktionerna på kyrkogårdarna. Du samordnar aktuella upphandlingar och tillsammans med övriga medarbetare bidrar du till kontinuitet så väl som förnyelse och driver utvecklingsarbete baserat på hållbarhets- och framtidfokus. Du är underställd biträdande kyrkogårdschef och ingår i stödfunktionsgruppen tillsammans med övriga stödfunktioner som GIS-ansvarig, landskapsingenjör, administration och fastighetstekniker. Du är med i ledningsgruppen och har även egna möten för att sammanställa kyrkogårdarnas behov.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Samordnar stödfunktionsgruppen.
Projektera genomförande av förändrings- och förbättringsarbeten.
Budget för underhåll och investeringar
Upphandlingar, löpande besiktningar av projekt och tidplaner gentemot entreprenörer
Beställa växtmaterial utifrån kyrkogårds önskemål, besikta inköpta växtmaterial samt reklamera vid behov.
Kontakt med Länsstyrelsen och antikvarie, följa upp och redovisa projekt till Länsstyrelsen.
Stöd i kontraktet.

Kyrkogårdsförvaltningen kommer efter utökningen att bestå av ca 30 medarbetare samt ca 60 säsongsanställda. Arbetsplatsen är belägen centralt i Umeå. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Din erfarenhet
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskapsnivå samt erfarenhet av arbetsledning och projektledning. Du har goda kunskaper inom markanläggning samt erfarenhet av upphandling gärna med AMA som grund. Det är meriterande om du dessutom har goda kunskaper beträffande grönyteförvaltning och växtkännedom. Tjänsten kräver B-körkort och det är meriterande om du även har BE-behörighet. Du bör ha god datorvana och kunskap i att hantera administrativa uppgifter samt god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna att du dessutom har goda kunskaper i engelska.
Du är en kommunikativ och engagerad ledare som med lyhördhet tar tillvara medarbetarnas kunskaper och vet hur du ska motivera dina kollegor. Utöver att du är målmedveten har du förmågan att prioritera och planera det arbete du är ansvarig för. Du behåller lugnet och visar på gott omdöme även i stressiga situationer.
Din ansökan
Svenska kyrkan samarbetar med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Gällande tjänsten går det bra att kontakta kyrkogårdschef Ewa Larsson, 090-200 25 29, ewa.larsson@svenskakyrkan.se samt HR-generalist Anna Gustavsson, 090-200 25 36, anna.gustavsson3@svenskakyrkan.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024 via www.vedea.se/cv. Ange Driftssamordnare som referens.
Organisationsbeskrivning
Svenska kyrkan i Umeå består av sex församlingar och ett pastoratskansli med gemensam fastighets- och kyrkogårdsförvaltning, administration och bokning, personalfunktion samt kommunikationsenhet. Det formella namnet är Umeå pastorat. Vi arbetar för att skapa mötesplatser för människor.
Kyrkogårdsförvaltningen i Umeå pastorat ansvarar för begravningsverksamhet och skötsel av pastoratets fem kyrkogårdar samt övriga utemiljöer. Vi arbetar tillsammans med att förvalta och utveckla kyrkogårdar, krematorium och de gröna kulturmiljöer vi ansvarar för. Våra kyrkogårdar hittar du i Umeå och Tavelsjö: Norra kyrkogården på Sandbacka, Västra kyrkogården Väst på stan, Backens kyrkogård, Röbäcks kyrkogård, Tavelsjö gamla samt Tavelsjö nya kyrkogård.
Umeå kyrkogårdsförvaltning sköter begravningsverksamheten för alla som bor i Umeå och Tavelsjö, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan. Kyrkogårdsförvaltningen växer och kommer inom kort bestå av cirka 30 medarbetare på helår och ytterligare ca 60 säsongsanställda. Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se/umea.

Ansök nu

VD till Umeå Parkerings AB

Verkställande direktör
Läs mer Sep 18
Framtidens Umeå utvecklas i snabb takt, med helt nya möjligheter för både människor och företag. En levande och växande stad, som så många som möjligt ska kunna ta del av på sina egna villkor. Det är bland annat därför vi på Upab finns till. För att göra Umeå tillgängligt.
Då nuvarande vd inom kort kommer att påbörja en ny tjänst inom kommunkoncernen söker vi hennes efterträdare i form av en affärsmässig, modern ledare med starkt intresse för hållbar samhällsutveckling.
Ditt nya arbete
I uppdraget som vd leder och driver du verksamheten mot de övergripande målen som styrelse har satt. Du arbetar omvärldsbevakande och ansvarar för att verksamheten arbetar på ett hållbart och kundorienterat sätt samt hela tiden är i framkant inom modern teknik. Du är övergripande ansvarig för att skapa en organisation som tillfredsställer krav och behov från kunderna, medarbetarna och ägarna. Utöver övergripande ansvar för verksamhet och personal arbetar du aktivt med de olika kommunala bolagen och de kommunala förvaltningarna till exempel i olika hållbara stadsutvecklingsprojekt. Till din hjälp har du 25 medarbetare varav tre underställda chefer samt en person i stabsfunktion. Dina kontaktytor är koncern-vd, de övriga koncernbolagen, ledningsgrupp, planeringsenheten på Umeå kommun samt styrelsen, som du även rapporterar till.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig ett sammanhang att tillsammans med andra positiva samhällskrafter bidra och arbeta för att göra Umeå tillgängligt på bästa möjliga sätt. Här ligger digitalisering och teknisk utveckling högt på agendan och vi är en viktig kugge mellan kommun och näringsliv, bland annat genom aktivt deltagande i olika hållbara stadsutvecklingsprojekt. Som vd för Upab får du vara med och påverka hur framtidens Umeå utvecklas med nya möjligheter för både människor och företag. Allt i en levande och växande stad, som så många som möjligt ska kunna ta del av på sina egna villkor.
Dina kvalifikationer
Du har mångårig erfarenhet av kvalificerat och strategiskt ledarskap där ekonomiskt resultatansvar har ingått. Vi ser gärna att du har relevant akademisk examen. Du bör ha god förhandlingsvana, och har du dessutom erfarenhet av samhälls-/stadsplanering ser vi det som starkt meriterande. Du får gärna ha tidigare vd-erfarenhet samt god förståelse från politiskt styrd verksamhet.
Som ledare är du trygg, målinriktad och förtroendeingivande med förmåga att få människor att växa. Du är relationsinriktad och öppen för samverkan mellan de olika kommunala bolagen och de kommunala förvaltningarna. Självklart är du både affärsmässig och utvecklingsorienterad.
Din ansökan
Umeå Parkerings AB samarbetar i denna rekrytering med Vedea AB och Åsa Holmström, 072-05 05 280. Det går även bra att kontakta styrelseordförande Mahmoud Chninou, 072-200 58 80 samt vd för Umeå kommunföretag AB, Fredrik Lundberg, 070-300 84 56. Du är välkommen med din intresseanmälan senast 15 oktober 2023 via www.vedea.se/CV. Ange Upab som referens.
Organisationsbeskrivning
Umeå Parkerings AB – Upab – bidrar till Umeås framtid genom att utveckla parkeringsmöjligheterna i samma takt som övriga staden växer. Umeå ska vara tillgängligt och tryggt. Vårt uppdrag är att prioritera besökande till centrala Umeå, vilket i förlängningen är bra för både privatpersoner och företagare. Tillsammans med andra positiva samhällskrafter arbetar vi för att målen ska förverkligas på bästa möjliga sätt. Många spännande och viktiga byggprojekt går helt enkelt inte att förverkliga om inte vi på Upab bygger nya parkeringar. Vi ägs av Umeå kommun, men förväntas inte vara vinstdrivande. Däremot behöver vi själva skapa ekonomiska resurser för att både driva våra befintliga parkeringar och fortsätta utveckla nya. Vi investerar varenda krona i Umeås framtid. Som kommunalägt bolag stannar pengarna i Umeå och främjar stadsutvecklingen. Besök gärna www.upab.se.

Ansök nu

Vice vd till OK Västerbotten

Verkställande direktör
Läs mer Sep 1
OK Västerbotten är marknadsledande i länet och även en av de största föreningarna i Sverige. Med service- och kundinriktade medarbetare bygger vi framtidens servicestationer på ett både samhälls- och klimatmässigt hållbart sätt. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, tillsammans för ett levande län.
Då vår nuvarande vd planerar att inom något år gå vidare, söker vi nu en vice vd som kan gå parallellt med henne, med en plan att sedan ta över som vd. Är du den marknadsinriktade ledaren som vill och har förmågan att fortsätta utveckla OK Västerbotten?
Vill du bidra till ett levande Västerbotten?
I din roll som vice vd kommer ditt huvudsakliga fokus vara att medverka och även aktivt bidra till att genomföra företagets framtida strategi – målet är att ställa om till mer hållbara alternativ, fortsatt vara marknadsledare inom drivmedel samt att förverkliga en omsättningsökning på 100 % för butik och tjänster. Som vice vd bidrar du till att driva och utveckla affärer, utvärderar resultat och sammanställer rapporter som visar på måluppfyllelse. Du förväntas dessutom initiera och medverka till värdefulla samarbeten samt hantera relationer med partners, leverantörer och säljare. Rollen kommer att anpassas och utvecklas över tid. Du utgår från HK i Umeå och arbetar nära ledningsgruppen och framför allt vd, som du även rapporterar till.
Vi erbjuder
OK Västerbotten har ett starkt och väletablerat varumärke i en levande bransch i ständig utveckling och förändring. Vi ligger i framkant med många delar inom ledarskap och organisationsutveckling och går ofta i bräschen inom OKQ8-kedjan. Vi kan erbjuda en fantastisk organisation med engagerade medarbetare som arbetar nära och prestigelöst med varandra och där kreativiteten flödar för att hålla Västerbotten levande.
Är du den vi söker?
Du har flerårig ledarerfarenhet som inkluderat att leda och följa upp en affärsverksamhet mot strategiska mål. Du har god ekonomisk förståelse genom tidigare erfarenheter av resultat- och budgetansvar, och vi ser gärna att du har även har erfarenhet av att leda andra ledare. Vi ser med fördel att du har en marknadsinriktad högskoleexamen. Du har dessutom goda erfarenheter av att driva förändringsarbete och är bekväm med att arbeta i digitala miljöer. Det är meriterande med erfarenheter från detaljhandeln. Framför allt bör du ha förståelse för varumärkets betydelse kopplat till affären och förmågan att se möjligheter med ägarformen. Du uttrycker dig flytande på svenska i både tal och skrift.
Du är en trygg, kommunikativ och tydlig ledare som inspirerar och skapar delaktighet. Ditt ledarskap är strategiskt är målstyrt och du har förmågan att växla och prioritera mellan de operativa och strategiska för att nå högt uppsatta mål. Du har integritet och bygger förtroende och långsiktiga relationer både internt som externt. Du ser möjligheter med en medlemsägd och ekonomisk förening och motiveras av att åstadkomma resultat och goda affärsrelationer.
Vår arbetsmiljö
Vi har en arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och även själv kunna påverka arbetsplatsens utveckling. Vi har ett gemensamt lean-baserat arbetssätt, kallat SMART, som alla stationer arbetar efter. Vi har även genomfört insatser för att stärka ledarskapet, utveckla ett mer kommunikativt och säljcoachande ledarskap samt skapa ledarteam som jobbar mer tillsammans. Vi tror att detta, utöver att göra oss mer hållbara på sikt, även skapar glädje och lönsamhet i våra verksamheter.
Din ansökan
OK Västerbotten samarbetar med Vedea rekrytering och Åsa Holmström, 0720-50 52 80. För mer information går det även bra att kontakta styrelseordförande Håkan Gustafsson, 070-686 15 52 samt vd Erica Lundgren, 070-108 07 76. Välkommen med din ansökan, märkt OK Västerbotten, senast den 24 september 2023 via www.vedea.se/CV.
OK Västerbotten
Vi är en lokal, kooperativ förening som underlättar för människor i rörelse och verkar för ett hållbart och levande län, från kust till fjäll. Föreningen har 21 bemannade stationer och 15 automatstationer och ägs av sina drygt 90 000 medlemmar. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, tillsammans för ett levande län. Besök gärna www.okvasterbotten.se för mer information.

Ansök nu