Umeå: HR Affärspartner till Infranord

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Affärspartner till Infranord i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-08 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven och relationsskapande person som vill verka inom en framtidsbransch? Då kan du vara Infranords framtida HR Affärspartner!

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 800 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se.

Till Infranords härliga gäng söker vi nu en HR Affärspartner som vill bidra med sin problemlösande inställning och som trivs i ett varierat arbete. Här är samarbete viktigt och du jobbar tätt ihop med dina kollegor. Tillsammans, respektfullt och professionellt driver Infranord sitt arbete framåt. Du utgår från Infranords kontor i Umeå eller Vännas.
Arbetsuppgifter:

Som HR Affärspartner har du god kunskap inom HR-området och kommer att fungera som stöd till chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer huvudsakligen att hantera ärenden inom arbetsrättsliga frågor, rekrytering, rehabilitering, avveckling samt löpande personaladministration. Detta innebär att du är trygg i en självständig roll med mycket ansvar, stor vikt på engagemang och leveransförmåga kommer att ställas.

Du kommer ingå i ett team på 7 HR Affärspartners som är placerade på olika orter runt om i Sverige. Du deltar i ledningsgruppen för affärschefer och rapporterar till Chef HR Affärspartner. Du kommer ha ett tätt samarbete med hela HR avdelningen, övriga funktioner och de chefer du stöttar. Rollen omfattar även kontakt och samarbete med ATO i diverse samverkansfrågor och större processer såsom till exempelvis lönerevision och förhandlingar. Vidare kommer du att vara involverad i personalprocesser och utvecklandet av dessa.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:

• Införa, genomföra och följa upp arbetsuppgifter inom HR-området.
• Utgöra ett strategiskt och affärsnära HR-stöd där du stöttar, inspirerar och utmanar ledning och chefer så att det utvecklar både sig själva och sin verksamhet.
• Stöd i HR-relaterade frågor, t.ex. lagar och avtal, rekrytering, kompetensutveckling, lönefrågor, rehabilitering och avveckling av personal.
• Driver och implementera HR-processer i verksamheten.
• Arbetar självständigt, och i nära samarbete med övriga HR-medarbetare samt gemensamma funktioner.
• Utföra ditt uppdrag i enlighet med Infranords medarbetarstrategi.

I denna process samarbetar vi med Studentconsulting och du får en anställning hos Studentconsulting med chans till en förlängning eller direktanställning av infranord. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Brood 070-360 42 12 eller fredrik.brood@studentconsulting.com.

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har:

• Akademisk examen med personalvetenskaplig inriktning.
• Minst 2–5 års erfarenhet av personalområdet där du har arbetat brett, gärna i en roll som HR-partner.
• Goda kunskaper inom arbetsrätt och rehabiliteringsärenden, både teoretiskt och praktiskt.
• Goda kunskaper av kollektivavtal och förhandlingar, såväl enkla som komplexa.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i Svenska, i såväl tal som skrift.
• God kunskap i Officepaketet samt olika HR-system.
• B-körkort, eftersom området är geografiskt stort måste du även ha möjlighet att resa i tjänst, övernattningar på annan ort kan förekomma.

Meriterande är:

• Erfarenhet av entreprenadbranschen

Som person måste du trivas och vara van vid att ta egna initiativ och självständigt driva frågor. Eftersom rollen är bred med varierande arbetsuppgifter behöver du ha förmåga att prioritera, planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Som HR Affärspartner kommer du ha många kontaktytor, du är duktig på att kommunicera i tal och skrift och är van vid att tala inför andra. Du bör ha en hög servicegrad, inge förtroende och ha lätt för att skapa relationer. Du har stor integritet med ett professionellt arbetssätt. Viktigast är dock att du har ett stort engagemang för din roll hos oss. Vi vill helt enkelt hitta rätt person som är villig att lära och utvecklas tillsammans med oss! Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Umeå som HR-specialist/HR-adviser.

HR-samordnare till Kemiska institutionen

Läs mer Mar 22
Vill du jobba med varierade HR-frågor i en internationell och dynamisk miljö? Vi söker dig med en personalvetarexamen och erfarenhet av varierat HR-arbete med särskilt intresse för att utveckla och förbättra rutiner och processer.

Välkommen med din ansökan senast den 16 April 2024.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kan variera mellan HR-samordnare inom universitetet men innefattar oftast hela HR-området såsom rekrytering och anställning, introduktion, övertalighet och omställning, partssamverkan, rehabilitering, arbetsmiljö- och likavillkorsfrågor, bemanningsplanering och kompetensförsörjning, rådgivning och utbildning, analyser/utredningar, medverkan i utvecklingen inom HR-området och i förekommande fall delta vid förhandlingar. HR-samordnaren är ett ledningsstöd på institutionsnivå/ motsvarande i strategiska och praktiska HR-frågor och har en kvalitetssäkrande roll vad gäller myndighetens HR-processer. HR-samordnaren är ett viktigt stöd till institutionens medarbetare i frågor som rör hela HR-området. Då institutionen har ett stort antal utländska medarbetare ingår arbetsuppgifter som att ge råd och stöd kring relokationsfasen och onboarding. 

 

Kompetenskrav
Kandidatexamen inom personalområdet (personalvetarprogrammet) eller motsvarande, samt erfarenhet av kvalificerat, brett HR-arbete, gärna inom offentlig sektor. I undantagsfall kan examenskravet uppnås genom gedigen erfarenhet av att arbeta med kvalificerade personalfrågor.

God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och i förekommande fall engelska samt goda kunskaper i Officepaketet.

Arbetet som HR-samordnare kräver god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer. Det krävs även ett förtroendeingivande sätt, integritet och god förmåga att organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Mångfalden av situationer och karaktären på frågor och problem som kan uppstå ställer krav på att kunna arbeta utvecklingsinriktat och analytiskt. Arbetet kräver också god samarbets- och initiativförmåga samt förmåga att kunna arbeta självständigt, målmedvetet och effektivt. I denna roll bör stor vikt läggas vid personlig lämplighet

 

Meriterande
Erfarenhet av HR-arbete i statlig myndighet/universitet/högskola

Erfarenhet av förändringsarbete eller implementering av nya rutiner och arbetssätt samt att samordna och utveckla HR-processer

Erfarenhet av att arbeta med information och kommunikation samt administration av webbsidor.


Villkor
Anställningen är på heltid tillsvidare med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Din ansökan, bestående av CV, personligt brev som beskriver varför du söker anställningen samt relevanta intyg/betyg, görs via vårt e- rekryteringssystem och ska vara inkommen senast den


Vid frågor är du välkommen att kontakta Rosita Nilsson, administrativ chef, 090-786 59 60 mailto:rosita.nilsson@umu.se



Välkommen med din ansökan!

Om oss på kemiska institutionen
Kemiska institutionen är den största institutionen inom Teknisk-naturvetenskaplig fakultet och har närmare 200 anställda, varav ca 40 forskarstuderande och en stark och expanderande forskning. Vi omsätter ca 210Mkr/år varav 90Mkr är finansierat av externa finansiärer.

Ansök nu

HR-specialist till Norrmejerier

Läs mer Mar 27
Vi söker dig som vill vara en del av Norrmejeriers HR- & Kommunikationsavdelning och göra gott tillsammans med oss! Som HR-specialist erbjuds du ett omväxlande och brett uppdrag där du i ditt dagliga arbete jobbar nära chefer och medarbetare i frågor som rör HR.
?Din vardag hos oss
HR-funktionen utgör inom Norrmejerier ett kvalificerat stöd inom kompetensförsörjning, organisations- och ledarutveckling, omställning, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt samt facklig samverkan. I denna roll som HR-specialist kommer du främst att arbeta med frågor som berör organisationsutveckling, avtals- och lönefrågor, arbetsrätt samt facklig samverkan. I arbetet utgör du ett stöd för våra ledare i såväl operativa som strategiska frågor. Rollen inrymmer även en dialog med externa kontakter såsom bland annat företagshälsovård och myndigheter.
Vi erbjuder dig
Norrmejerier är ett norrländskt livsmedelsföretag och en viktig samhällsaktör, som gör gott. Tillsammans förenas vår passion och mångåriga hantverk med tekniska färdigheter när vi förädlar mjölk till produkter i världsklass. På Norrmejerier arbetar vi med produkter och varumärken som folk i hela landet känner till och gillar – och som är en viktig del av människors liv.
Här kommer du att arbeta hos en av Umeås största privata arbetsgivare, ett levande företag med mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk, och vi ägs av norrländska mjölkbönder. Norrländsk mjölkproduktion är en förutsättning för långsiktigt hållbar livsmedelsförsörjning. Vi tänker och agerar långsiktigt utifrån naturens begränsningar.
Norrmejerier är ett stort, men litet företag där varje enskild medarbetare är betydelsefull. Hos oss finns utrymme att växa och ta ansvar. Vi skapar möjligheter för mångfald och utveckling, vi gör skillnad och vi gör det tillsammans.
Vem är du?
Vi söker dig som är lösningsorienterad, prestigelös och förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du är van att driva egna frågor, samt att arbeta med utveckling och förbättring. Samtidigt är du strukturerad och metodisk med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du som person är engagerad i ditt arbete, relationsskapande och gillar att utmana nya situationer. Du vinner förtroende genom att vara trygg i dig själv, ärlig samt lyhörd i mötet med andra.
Du som söker har en personalvetarutbildning på akademisk nivå eller likvärdig utbildning. För att passa i denna roll tror vi att du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete där uppgifter knutna till arbetsrätt, facklig samverkan och förhandlingar varit betydande. Vi tror även att du har god kunskap om aktuell lagstiftning avseende arbetsmiljö och organisationer i förändring. Det är meriterande om du har erfarenhet av tillverkande industri. B-körkort är ett krav då resor mellan våra anläggningar förekommer som en naturlig del i tjänsten.
Annat viktigt att veta
Rollen är placerad på huvudkontoret i Umeå där du ingår i HR- & Kommunikationsavdelningen tillsammans med 7 kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
För mer information om tjänsten kontakta:
Gabriella Rahm, Chef HR- & Kommunikation, gabriella.rahm@norrmejerier.se, Mobil 070-185 61 20
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar mer om dig själv, vad du brinner för i din yrkesroll och varför du vill jobba med oss, senast den 15 april 2024.
En norrländsk upplevelse. Som gör gott.
Den friska norrländska naturen och klimatet ger oss unika förutsättningar. Vår norrländska mjölkråvara är näringstät och lämnar naturligt ett mindre avtryck på vår jord. Det är helt enkelt skillnad på mjölk och mjölk.
Precis som vår natur, ger vi dig storslagna upplevelser med våra produkter. Från vår hage till din mage, förädlar vi vår norrländska mjölkråvara till ett brett sortiment av mejeriprodukter i världsklass.
Vi ger dig upplevelsen av Norrland i ett paket.

Ansök nu

HR-Generalist till Samhall distrikt Norrbotten/Västerbotten

Läs mer Feb 23
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och största företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Ditt engagemang hos Sveriges mest betydelsefulla företag gör verklig skillnad för många. Välkommen till en gemenskap där varje insats räknas och där du, tillsammans med oss skapar varaktig påverkan! För mer information om oss, besök gärna www.samhall.se


Bli en del av vårt team

Vi utökar för att förstärka HR-arbetet i våra distrikt och söker nu HR-generalister till flera orter runt om i Sverige.


Som HR-generalist i distrikt Norrbotten/Västerbotten ingår du tillsammans med en HR verksamhetspartner (HRVP) och 2 HR-generalister i distriktets HR-team. Du rapporterar till HRVP i distriktet som också är medlem i distriktets ledningsgrupp. Distriktet består av ca 1800 antal anställda på totalt 20 orter.


Samhall har från 1 mars 14 distrikt och distriktens HR-team ingår i enheten HR Drift som består av totalt ca 60 medarbetare. HR Drift har uppdraget att säkerställa ett enhetligt och verksamhetsnära HR-arbete och utgör ett forum för kunskapsdelning och kompetensutbyte. Enheten ingår i sin tur i Samhalls avdelning för HR & Kommunikation.


Rollen som HR-generalist

Som HR-generalist arbetar du med brett operativt HR-arbete i ett nära partnerskap med cheferna i ditt distrikt. Tillsammans sätter ni medarbetarnas utveckling i fokus med målsättning att utveckla arbetsförmåga och anställningsbarhet genom arbete. I vardagen ställs du ofta inför frågor som har stark koppling till arbetsmiljö och rehabilitering då alla våra medarbetare har funktionsnedsättningar som kan ställa särskilda krav på anpassningar och individanpassat ledarskap.


I arbetet ingår också att förhandla med facken i olika personalärenden och att driva löneprocess-arbetet för medarbetarna inom LO-kollektivet. Du ansvarar för utbildningsplanering, för att rehabiliteringsarbetet genomförs enligt regelverk och för att distriktets plan för minskad sjukfrånvaro följs. I rollen ingår också att verka för en inkluderande och jämlik företagskultur och för ett gott samarbete med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Företagshälsovården och Samhalls fackliga organisationer.


Vem är du och vad drivs du av att göra?

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av brett operativt HR-arbete och relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i arbetsrätt, erfarenhet av fackliga förhandlingar och är flytande i svenska i både tal och skrift. Då tjänsten innefattar resor ställer vi krav på B-körkort. Meriterande är erfarenhet av arbete med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan samt andra språkkunskaper än svenska.


Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du är bra på att bygga förtroendefulla relationer och arbetar målstyrt och strukturerad. Du är utvecklingsorienterad, har god kommunikationsförmåga, ett coachande förhållningssätt och företräder HR-frågorna på ett professionellt sätt och med en hög personlig integritet. Du tror på människors förmåga och delar Samhalls värdegrund: Tron på alla människors lika värde – Tilltron till alla individers förmåga – Arbetets värde för individens och samhällets utveckling.


Ansökan och övrig information

Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.


Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning

Anställningsdatum: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100%

Befattningens placering: Umeå  

Sista ansökningsdag: 15 mars 2024


Kontaktpersoner

Mikael Lindh, HRVP, tfn 072-198 01 74

Mia Berglund, HR-chef Region Nord, tfn 072-050 65 03


Fackliga kontakter

Robert Ekman, Ledarna, tel: 072-206 45 85

Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46

Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

HR-Generalist - Talent Acquisition & Employer branding

Läs mer Feb 12
Allt vi gör, gör vi för Umeå

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner (https://jobb.umeaenergi.se/pages/vara-fordelar), med fokus på att du ska må bra. Något vi är stolta över är att vi blivit utsedda till ett av karriärföretagen 2024, där vi rankas som en av de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. I motiveringen beskrivs Umeå Energi som ett spännande och meningsfullt företag att vara en del av.

Inom vår HR-avdelning har vi en bred kompetens och befinner oss i framkant inom många områden. Teamet består av ett tiotal kollegor som bland annat arbetar med kompetensförsörjning, arbetsmiljö, säkerhet och ledarstöd. I dagsläget finns det en HR-kollega som arbetar inom rekrytering och employer branding som du kommer att ha ett nära samarbete med. HR-avdelningens gemensamma uppdrag är att stötta organisationens chefer och medarbetare för att skapa en attraktiv arbetsplats och bidra till att Umeå Energi når sina uppsatta mål.

Fokus för denna roll kommer att vara employer branding kopplat mot framtidens medarbetare och även rekrytering. Här blir du en ambassadör för Umeå Energi där du får möjligheten att presentera och kommunicera alla våra intressanta möjligheter!

I din roll kommer du bland annat att:

- Skapa och underhålla nära samarbeten med skolor, lärare och studenter för att förstå utbildningslandskapet och framtidens arbetskraftsbehov. Här kommer ditt arbete att vara avgörande för att bygga broar mellan utbildning och arbetsliv.

- Utveckla strategier för att påverka utbildningar och program för att möta Umeå Energis långsiktiga rekryteringsbehov.

- Genomföra informations- och utbildningsaktiviteter för att öka medvetenheten om Umeå Energi som arbetsgivare och attrahera talanger.

- Delta på arbetsmarknadsmässor, lunchföreläsningar, seminarier och även vara med och anordna andra evenemang hos oss för att etablera förtroendefulla relationer med potentiella kandidater.

- Delta i etablerade nätverk med andra företag både i Umeå och inom energibranschen i Sverige. Exempel på nätverk är Framtidens tekniktalanger.

- Ha en nyckelroll i att påverka utbildningsprogram och kurser för att möta energibranschens framtida behov.

- Ansvara för rekryteringsprocesser från ax till limpa.

Övriga arbetsuppgifter inom HR området ingår i tjänsten.

För att lyckas i rollen har du:

- Högskoleutbildning gentemot HR området eller utbildning som vi tillsammans med arbetslivserfarenhet bedömer relevant.

- Några års erfarenhet av liknande arbete inom employer branding och rekrytering.

- B körkort.

Meriterande

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:

- Kompetensfrågor.

- Erfarenhet av att utveckla och leda initiativ kopplade till studenter.

- Att hålla i presentationer.

- Mångfald.

Personliga egenskaper

Vi söker sig som har en god förmåga att bygga och underhålla relationer, både internt och externt och har lätt att skapa förtroende och samarbeta tillsammans med andra. Du är proaktiv och tar egna initiativ för att identifiera och dra nytta av möjligheter som stärker vår arbetsgivarprofil. Din förmåga att kommunicera effektivt är en av dina styrkor, du har lätt att anpassa din kommunikation efter olika målgrupper. Du har förmågan att arbeta strukturerat men trivs även med att tänka utanför boxen för att skapa nya sätt att marknadsföra vår arbetsplats gentemot framtida medarbetare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Om du söker en roll där du kan påverka och forma framtidens talanger inom energibranschen, då kan detta vara rätt jobb för dig!

Välkommen med din ansökan senast: 2024-02-26

För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Björn Engelind, 070-284 27 53. För frågor kopplade till processen kontakta HR-Strateg Susanne Sundstén, 0761475887. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

Vi undanber oss samtal från säljare av rekryterings- och annonslösningar. Vi har gjort vårt val av kanaler.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Ansök nu

HR Business Partner

Läs mer Feb 6
Transporter är hjärtat i det moderna samhället. Föreställ dig att använda din expertis för att forma hållbara transportlösningar för framtiden. Om du vill göra skillnad på en global skala, arbeta med nästa generations teknologier och de skarpaste teamen, då kan vi vara en perfekt match.

HR Business Partner

Volvo i Umeå är en av Volvokoncernens största fabriker. Vi är med våra 1700 medarbetare en av Norrlands största industrier. Vi producerar hytter till Volvo Lastvagnar, med allt från plåtpressning till karosseri med svetsning och målning av hytter. Vår fabrik är en av världens modernaste med avancerad teknologi och kompetenta medarbetare.

Vi är inne i en förändringsresa där vår bransch transformeras och vi satsar på ny teknologi, förändrade affärsmodeller, utökat arbetsinnehåll i produktion, nya produkter, processer och kompetenser. Vi går in i den nya tiden med ett starkt utgångsläge; de senaste åren har vi haft möjlighet att anställa fler än 500 nya medarbetare bara i Umeå. Vill du vara med och göra skillnad? Nu när en i vårt HR-team fortsätter sin utvecklingsresa i en annan fabrik i Volvokoncernen öppnas det upp en möjlighet för dig att bli vår nästa HR Business Partner.

Som HR Business Partner stöttar du chefer och medarbetare i alla förekommande HR-frågor. Rollen är framtidsorienterad och passar dig som gillar utmaningen som ett högt tempo i en föränderlig miljö erbjuder. Du fungerar som HR-ansvarig, och utvecklar verksamheten i en ledningsgrupp för en del av vår organisation med produktion, stödfunktioner och chefer. Samtidigt blir du en del av vårt HR-team som består av HR Business Partners, Safety, Secutity, Training Center och förtroendevalda. Vi gläds av att jobba hårt som ett team där vi bryr oss om varandra, och vårt fokus ligger dagligen på att göra saker och ting bättre än igår.  


För att passa in hos oss tror vi att du:

Vi söker dig som brinner för att skapa en inspirerande arbetsplats och aktivt bidra till att utveckla och förbättra vår verksamhet. Din öppenhet för inlärning och uppdatering inom HR-området är avgörande. Att kommunicera tydligt och förmedla HR-koncept på ett begripligt sätt är en central del av rollen. Du kommer att vara strategisk och flexibel, med förmågan att bygga förtroende och långsiktiga relationer som den affärspartner HR bör vara.

Erfarenhet från industri eller ledande positioner är fördelaktigt men ej ett krav. Vi ser positivt på kunskaper inom arbetsrätt och förhandlingar. Viktigast för oss är din personlighet och förmåga att samarbeta inom teamet för att nå gemensamma mål. En bred erfarenhet av HR-arbete och en relevant universitetsutbildning krävs.

Om du är redo att vara en del av vår förändringsresa och främja mångfald och utveckling hos Volvo i Umeå, ser vi fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur du kommer att bidra till vår framgång.

Tillsammans strävar vi mot att skapa en arbetsplats där varje individ känner sig sedd, hörd och uppmuntrad att bidra till vår gemensamma framtid!

Om du söker en ny utmaning i en dynamisk miljö, gillar utmaningar, förstår hur människor fungerar och är intresserad av att bli en del av en världsledande industri är du varmt välkommen med din ansökan! 

Välkommen med din ansökan senast 25 februari!



Vi värdesätter din datasekretess och accepterar därför inte ansökningar via e-post.

Vilka vi är och vad vi tror på.
Vår fokus på inkludering, mångfald och jämlikhet ger var och en av oss möjlighet att få vårt fulla autentiska jag att arbeta och frodas genom att tillhandahålla en säker och stödjande miljo, fri från trakasserier och diskriminering. Vi är fast beslutna att ta bort hindren för inträde och det är därför vi ber att även om du känner att du kanske inte uppfyller alllakvalifikationer i arbetsbeskrivningen, vänligen ansök och låt oss avgöra.

Att ansöka till detta jobb ger dig möjlighet att bli en del av Volvo Group. Varje dag, över hela världen, gör våra lastbilar, bussar, motorer, entreprenadutrustning, finansiella tjänster och lösninngar det moderna livet möjlighet. vi är nästan 100 000 personer som har befogenhet att forma framtidens landskap av effektiva, säkra och hållbara transportlösningar. Att uppfylla vårt uppdra skapar otaliga karriärmöjligheter för talanger med skarpa sinnen och passion över koncernens ledande varumärken och enheter.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Uppdragsledare inom VA/Dagvatten till Sigma Civil!

Projektledare: kultur, media, film, scen
Läs mer Mar 7
Letar du efter nya utmaningar, är det dags för en nystart eller behöver dina idéer få mer utrymme och uppmärksamhet? Vi söker Uppdragsledare till Sigma Civil!

Sigma Civil är ett växande konsultbolag inom samhällsbyggnad med fokus på infrastruktur, utredning och projektledning. Med målsättningen att vara en av de starkaste aktörerna inom svensk samhällsbyggnad är Sigma flexibla, resurseffektiva och öppna där de hittar nya vägar att uppfylla beställarnas förväntningar.

Anledningarna till att söka sig till ett nytt jobb är många! Sigma är stolta över sin företagskultur där de tar vara på den kraft som deras medarbetare bidrar med. Därför tror vi att de kommer att kunna tillgodose många av de anledningar du har för att leta nytt jobb här. Så är du passionerad, driven, gillar att få saker gjorda och vill jobba på ett företag där målet är att skapa en bättre morgondag för kunderna, för varandra och världen runt omkring, då kan vi erbjuda dig en arbetsplats som kommer att ta vara på såväl din erfarenhet och kompetens som din passion och din ambition.

I rollen som Uppdragsledare inom VA och Dagvatten kommer du att engageras i både små och stora uppdrag genom olika faser. Din roll är omfattande och i huvudsak operativ. Där huvudfokuset för avdelningen är inriktad på projekt och utredningar relaterad till VA och Dagvatten. Din kundbas inkluderar bl.a. entreprenörer, kommuner, statliga verk och privata företag. I arbetet erbjuds du omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter där du kommer att vara en viktig roll i teamet och får arbeta med allt från dagvattenutredningar, skyfallsanalyser och VA-frågor.

Din profil
• Du har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område och har jobbat några år som uppdragsledare, teknikansvarig eller projektör alternativt att du förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt.
• Du har ett intresse för projektledning.
• Du är nyfiken och affärsmässig.
• Du är initiativrik med stor drivkraft.
• Du är duktig på att skapa relationer och bra samarbetsklimat.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Det är en fördel om du har körkort (B).

Sigma strävar ständigt efter utveckling, vilket innebär att egenskaper som nytänkande och kreativitet värdesätts extra högt.

Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Sigma med StudentConsulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på tfn 070 25 44 637.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Uppdragsledare inom Mark/Gata till Sigma Civil!

Projektledare: kultur, media, film, scen
Läs mer Mar 7
Letar du efter nya utmaningar, är det dags för en nystart eller behöver dina idéer få mer utrymme och uppmärksamhet? Vi söker Uppdragsledare till Sigma Civil!

Sigma Civil är ett växande konsultbolag inom samhällsbyggnad med fokus på infrastruktur, utredning och projektledning. Med målsättningen att vara en av de starkaste aktörerna inom svensk samhällsbyggnad är Sigma flexibla, resurseffektiva och öppna där de hittar nya vägar att uppfylla beställarnas förväntningar.

Anledningarna till att söka sig till ett nytt jobb är många! Sigma är stolta över sin företagskultur där de tar vara på den kraft som deras medarbetare bidrar med. Därför tror vi att de kommer att kunna tillgodose många av de anledningar du har för att leta nytt jobb här. Så är du passionerad, driven, gillar att få saker gjorda och vill jobba på ett företag där målet är att skapa en bättre morgondag för kunderna, för varandra och världen runt omkring, då kan vi erbjuda dig en arbetsplats som kommer att ta vara på såväl din erfarenhet och kompetens som din passion och din ambition.

I rollen som Uppdragsledare inom Mark och Gata kommer du att engageras i både små och stora uppdrag genom olika faser. Din roll är omfattande och i huvudsak operativ. Där huvudfokuset för avdelningen är inriktat på projektering och utredning relaterad till ombyggnationer och nybyggnationer av vägar, gator och markområden. Din kundbas inkluderar bl.a. entreprenörer, kommuner, statliga verk och privata företag.

I arbetet erbjuds du omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter där du kommer ha en viktig roll i teamet och får arbeta med allt från tidiga utredningar och förprojekteringar till framtagande av förfrågningsunderlag och bygghandlingar för väg-, gatu-, mark- och landskapsprojekt.

Din profil
• Du har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område och har jobbat några år som uppdragsledare, teknikansvarig eller projektör alternativt att du förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt.
• Du har ett intresse för projektledning.
• Du är nyfiken och affärsmässig.
• Du är initiativrik med stor drivkraft.
• Du är duktig på att skapa relationer och bra samarbetsklimat.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Det är en fördel om du har körkort (B).

Sigma strävar ständigt efter utveckling, vilket innebär att egenskaper som nytänkande och kreativitet värdesätts extra högt.

Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Sigma med StudentConsulting. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på tfn 070 25 44 637.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

CE chaufförer sökes till linjekörningar sökes!

Distributionsförare
Läs mer Mar 15
CE-chaufförer sökes för att köra linjetrafik! Vill du bli en del av ett ledande logistikföretag med närmare 400 000 anställda? Trivs du med att köra längre sträckor inom linjetrafik och är flexibel med arbetstider? Då kan det vara dig vi söker!

Till ett av världens ledande logistikföretag, söker vi nu driftiga och positiva CE chaufförer. Med verksamhet i 220 länder, erbjuder vår samarbetspartner integrerade tjänster och anpassade lösningar för hantering av transport av brev, varor och information. Som CE chaufför på detta uppdrag kommer du att arbeta med b.la. lastning, lossning och transport av gods på längre sträckor. Du kommer att utgå från Umeå och köra både uppåt och nedåt i vårt vackra land.

Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på SC transport - vilka är en del av StudentConsulting Group - och vara uthyrd till vår kund under sommarhalvåret. Arbetstiderna är förlagda under dygnets alla timmar och veckans alla dagar. Du är varmt välkommen att söka tjänsten även om du är bosatt en bit bort. Vi är vana vid att fixa det mesta och lever efter mottot: Ingenting är omöjligt!

Din profil
Krav för tjänsten är:

- CE körkort och vana av att köra med släp
- Giltigt YKB
- ADR
- God kommunikationsförmåga i det svenska språket

Som person är du driven, ambitiös och tar ansvar för ditt arbete. Du förstår vikten av god service och räds inte utmaningar. Har du tidigare erfarenhet av transportyrket är det starkt meriterande. Är du den vi söker? Tveka inte utan ansök om tjänsten via länken nedan. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum. Utdrag ur belastningsregistret kan komma att bli aktuellt.

Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att ta kontakt med oss, på: transport.sverige@studentconsulting.com

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Lediga sommarjobb som personlig assistent hos Lottas Omsorg i Umeå

Personlig assistent
Läs mer Apr 16
Vill du göra verklig skillnad för en individ samtidigt som du får möjlighet att njuta av sommaren till fullo?

Då är ett sommarjobb som personlig assistent hos Lottas Omsorg det perfekta valet för dig! I denna roll är arbetspassen få men guldstunderna många. Vi erbjuder flexibla arbetstider med längre arbetspass, vilket ger dig gott om tid att ta del av sommaren på bästa möjliga sätt. Du jobbar längre men färre arbetspass, ofta bara två till tre dagar i veckan. Ett sommarjobb hos Lottas Omsorg ger goda chanser till förlängning eller extraarbete efter sommaren.

Som personlig assistent hos Lottas Omsorg får du chansen att vara en avgörande del av en persons liv. Du hjälper till att möjliggöra en individ att vara sig själv, leva efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Med ditt stöd blir nästan allt möjligt, bara på ett annorlunda sätt. Du blir en förlängning av armar, ben, ögon, öron eller kanske röst. Genom ditt engagemang och närvaro bidrar du till att skapa självständighet och delaktighet för våra fantastiska kunder.

Din profil
Krav:
• Tidigare erfarenhet inom vård eller som personlig assistent är meriterande, men inget krav.
• Körkort kan vara ett krav för vissa av våra kunder.
• Du måste ha fyllt 18 år för att arbeta hos oss.

Sista ansökningsdag är den 20 maj, men vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar de rätta kandidaterna. Även om du inte kan arbeta under sommaren är du välkommen att lämna in din intresseanmälan, då vi kontinuerligt söker nya medarbetare. Rekryteringen sker av StudentConsulting, för mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist: lydia.kvist@studentconsulting.com.

Om Lottas Omsorg:
Lottas Omsorg är verksamma längs med Norrlandskusten med kontor i Örnsköldsvik och Umeå. Med hjärta och hjärna bedriver vi personlig assistans, hemstjänst och hushållsnära tjänster. Alltid helhjärtat och med ödmjukhet och respekt inför det faktum att vi verkar i människors hem. Det ställer höga krav på kompetens, lyhördhet, trygghet och sekretess. Att arbeta hos oss Som företag är vi stora nog för att aldrig nöja oss med mindre än det bästa, men vi kommer att förbli små i den bemärkelsen att vi alltid ser dig som individ och medarebetare. Hos oss får du ta ansvar och utvecklas i din yrkesroll. Du och dina kollegor är det viktigaste som vi och våra kunder har.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Extra arbete som Terminalarbetare natt till stort kund i Umeå sökes!

Terminalarbetare
Läs mer Apr 10
Letar du efter ett extra arbete? Då har vi den perfekta möjligheten, nu söker vi en ny stjärna som kan komplettera natt-teamet hos stort logistikföretag i Umeå.

Som terminalarbetare Natt så kommer du vara en viktig medarbetare i teamet. Ni är flera kollegor som tar hand om allt inkommande och utgående gods under natten samt sortering/förflyttning av pall till rätt linje.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat truckkörning, hantering av gods och paket, lastning och lossning av fordon.
Arbetet är förlagt till nattetid och passen är 02.00 - 06:00 måndag till fredag. Med eventuell möjlighet att arbeta hela sommaren och mer därtill.

Detta är ett bemanningsuppdrag där du är anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som uthyrd konsult. Vi erbjuder en trygg anställning och är kollektivavtalsanslutna samt följer transportavtalet-terminal

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta nattetid, gärna inom liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan vara tillgänglig under hela perioden.
Du som söker har truckkort som du kan uppvisa samt erfarenhet från körning av truck.

• Truckkort meriterande A och B Teori samt fysiskt plastkort.
• Lättlärd och stresstålig
• Hög arbetsmoral och ansvarstagande
• Tidigare erfarenheter inom lager/logistik (meriterande)
• Behärskar svenska i tal/skrift eftersom instruktioner, rutiner, fraktdokument är skrivna på svenska
• Din personlighet kännetecknas av stark servicekänsla, noggrannhet, att du periodvis kan arbeta under tidspress samt att du har en kvalitetsmedvetenhet
•Du gillar att arbeta i grupp och är i god fysisk form då arbetet kan innehålla repetitiva uppgifter och fysiskt arbete

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Sommarjobba hos Lottas Omsorg!

Vårdbiträde
Läs mer Mar 27
Lottas omsorg söker dig som brinner för att göra en positiv inverkan på människors liv genom omsorg fylld med kärlek och omtanke.

Lottas Omsorg söker nu sommarpersonal för att täcka behov under deras två olika sommarperioder. Den ena perioden är v.25 till och med v.28 och den andra perioden är v.29 till och med v.32. Du som söker ges även möjlighet att börja jobba extra redan innan sommarjobbet startar. Samtidigt finns det goda chanser till förlängning eller extraarbete även efter sommaren.

Hos Lottas Omsorg får du chansen att vara en del av ett nära samarbetande team, arbetandes tillsammans för att skapa meningsfulla dagar för våra kunder. Vi söker individer som trivs i en miljö där vi arbetar tätt tillsammans, som en familj, och där hjälpsamhet är en självklarhet. Kundundersökningar visar att Lottas Omsorg toppar listan med högst kundnöjdhet och förtroende, med imponerande resultat på 96% för båda parametrarna bland kunderna.

Inom hemtjänsten har du en central roll i att skapa en trygg och värdig tillvaro för våra kunder. Dina arbetsuppgifter omfattar att tillhandahålla personlig omvårdnad och vård av hög kvalitet, anpassad efter varje individuells unika behov och önskemål. Du kommer att arbeta nära och bygga förtroendefulla relationer med våra kunder och deras anhöriga.

Dessutom kommer du att delta aktivt i dokumentation och rapportering omkring alla kunder. Som en värdefull medlem i vårt hemtjänstteam kommer du att göra en betydande skillnad i människors liv genom omsorg och engagemang.

Din profil
Kvalifikationer:
• Goda kunskaper i svenska språket.
• B-körkort
• Positiv inställning och önskan att göra en positiv inverkan i människors liv.
• Tidigare erfarenhet av vård och omsorg är meriterande.

Vi erbjuder både deltids- och heltidspositioner, anpassade efter dina preferenser. Arbetspassen kan vara förlagda under dagtid, kvällstid och inkluderar var tredje eller varannan helg. Detta har man som anställd stor chans att påverka. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Rekryteringen sker av StudentConsulting, för mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist: lydia.kvist@studentconsulting.com. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt dedikerade team där vi tillsammans skapar en meningsfull och omsorgsfull vardag för våra kunder.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu