Umeå: Ett sommarjobb att minnas - Holmsund 2023

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ett sommarjobb att minnas - Holmsund 2023 i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Deltid

Sommarrekryteringen är igång och nu söker vi dig som vill jobba i vårt hemtjänstteam i Holmsund. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktion och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb och få fin erfarenhet för framtiden.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Du vill jobba minst 75% under perioden 5/6 – 27/8, längre perioder finns också. Möjlighet till fortsatt anställning efter sommaren finns för rätt person.

Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg. Inskolning och utbildningar startar i samband med överenskommen start.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi tillsätter tjänster i takt med att vi hittar rätt personer.

Vad du kan förvänta dig av oss
Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska

Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första sommarjobb och samla erfarenhet vid sidan av plugget, för en annan kan det handla om möjligheten att få en långsiktig anställning. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill göra sitt bästa för våra kunder.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss
Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Vårdbiträde

Nedan visas andra jobb i Umeå som Vårdbiträde.

Attendo Umeå söker lokalvårdare | Fast tjänst 88 % dagtid |

Läs mer Dec 6
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

På Attendo hemtjänst Umeå arbetar engagerade och duktiga medarbetare veckans alla dagar. Här är vi ett glatt gäng kollegor där alla hjälper och stöttar varandra så att de kunder som anlitar oss får det så bra som möjligt. För oss är kunden viktig och behandlas med respekt och värme. Vi är engagerade och arbetar med fokus på hög kvalitet och kundnöjdhet.
Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med vårt städteam.

Beskrivning av tjänsten

Tjänsten avser en fast anställning med start den 1/3 2023.

Arbetstiderna är enbart på vardagar under dagtid 8-16. Inga helger förekommer.

Vi utgår från vårt hemtjänstkontor på Kaserngatan, 10 minuters promenad från centrum. Under arbetspasset åker vi mellan våra kunder med bil. Det är därför viktigt att du som söker har körkort. Vi besöker våra kunder i deras hem och din roll kommer framför allt att bestå av att städa i kombination med lättare hemtjänstinsatser.



- Tillsvidaretjänst ca 88 %
- Arbetstider på vardagar, dagtid.
- Tillträdesdatum 1/3 2023
- Körkort är ett krav


Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!

Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder, vill skapa värde för dem och vill vara en del i att tillgodose deras trivsel i hemmet. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för lokalvård.

Det här kan vi erbjuda dig

- Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller
- Utbildningar
- Utvecklingsmöjligheter
- Karriärvägar
- Personalförmåner
- Trygga anställningsvillkor
- Digitala arbetsverktyg
- Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete
- Platt organisation med korta beslutsvägar


Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Attendo Umeå söker vikarier till hemtjänsten över jul & nyår!

Läs mer Dec 6
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Nu söker vi på Attendo hemtjänst Umeå vikarier som kan jobba över jul & nyår. Behovet av timvikarier kommer att fortsätta finnas även efter årsskiftet.

Vårt härliga gäng medarbetare gillar att ha kul på jobbet och du har alltid engagerade och hjälpsamma kollegor nära till hands. Vi kan erbjuda dig att vara vikarie som kan jobba både dagtid och kvällstid.

Vi utgår från vårt hemtjänstkontor på Kaserngatan, 10 minuters promenad från Centrum. Under arbetspasset åker vi mellan våra kunder med bil. Det är därför viktigt att du som söker har körkort. Vi besöker våra kunder i deras hem och hjälper dem med insatser såsom personlig omvårdnad, inköp, promenader, socialt stöd med mera.

Ett väldigt socialt arbete med stor variation! Vill du veta mer vad det innebär att jobba inom hemtjänsten - kolla in den här filmen:

https://attendosverige.teamtailor.com/pages/jobba-i-hemtjansten



Kvalifikationer - är det dig vi söker?

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen.

Bemötande och kommunikation är två egenskaper vi värderar väldigt högt. Då vi lägger stor vikt vid fungerande kontaktmannaskap och dokumentation i journalsystem är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) och det är meriterande om du har god datorvana.

Körkort B, är som sagt ett krav då vi endast färdas med bil mellan våra kunder.

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är intresserad av och tycker om att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.



Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Attendo Umeå söker lokalvårdare

Läs mer Nov 23
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

På Attendo hemtjänst Umeå arbetar engagerade och duktiga medarbetare veckans alla dagar. Här är vi ett glatt gäng kollegor där alla hjälper och stöttar varandra så att de kunder som anlitar oss får det så bra som möjligt. För oss är kunden viktig och behandlas med respekt och värme. Vi är engagerade och arbetar med fokus på hög kvalitet och kundnöjdhet.
Nu söker vi dig som vill jobba tillsammans med vårt städteam.

Beskrivning av tjänsten

Tjänsten avser en timanställning med möjlighet till många arbetspass och med start så snart som möjligt. Behovet är på vardagar under dagtid.

Vi utgår från vårt hemtjänstkontor på Kaserngatan, 10 minuters promenad från centrum. Under arbetspasset åker vi mellan våra kunder med bil. Det är därför viktigt att du som söker har körkort. Vi besöker våra kunder i deras hem och din roll kommer framför allt att bestå av att städa i kombination med lättare hemtjänstinsatser.



- Timanställning med möjlighet till vikariat
- Arbetstider på vardagar, dagtid
- Tillträdesdatum så snart som möjligt
- Körkort är ett krav


Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!

Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder, vill skapa värde för dem och vill vara en del i att tillgodose deras trivsel i hemmet. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för lokalvård.

Det här kan vi erbjuda dig

- Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller
- Utbildningar
- Utvecklingsmöjligheter
- Karriärvägar
- Personalförmåner
- Trygga anställningsvillkor
- Digitala arbetsverktyg
- Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete
- Platt organisation med korta beslutsvägar


Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Omvårdnadspersonal till poolverksamhet i äldreomsorgen

Läs mer Nov 3
Vi på äldreomsorgen i Umeå kommun vill möjliggöra för ett bättre liv för våra äldre.

För att det ska vara möjligt är vår kompetensförsörjning en viktig del, därför söker vi dig som vill vara med och göra skillnad på riktigt!

Umeå kommuns hemtjänst är Umeås största utförare med längst erfarenhet av personlig omsorg och service när det gäller brukare som bor kvar i det egna hemmet. Förutom att erbjuda tillsyn, personlig omvårdnad, städ- och tvättjänst och exempelvis inköp av livsmedel sätter vi också ett stort värde i att vara en social och trygg punkt. Det sociala umgänget är en minst lika viktig nyckel till ökad livskvalitet som de praktiska tjänster vi utför och därför av hög prioritet för Din kommunala hemtjänst.

Vård- och omsorgsboende samt korttids i kommunen består av 18 enheter. Vi finns i såväl ytterområden som i centrala stan. Människors delaktighet, självbestämmande och inflytande över sina liv är grundläggande för att uppleva värdighet och välbefinnande. För att skapa förutsättningar till detta arbetar alla medarbetare i äldreomsorgens vård- och omsorgsboende med ett personcentrerat förhållningssätt.

Vi tror på en ny poolverksamhet för att på bästa sätt säkra kompetensförsörjningen framåt och höja kvaliteten på de tillfälliga medarbetare vi har i verksamheten. Därför kommer vi nu att starta en pool med tillsvidareanställda medarbetare som stöttar upp ute i verksamheterna vid exempelvis korttidsfrånvaro. Poolen kommer vara indelad i olika områden där en gruppering jobbar mot hemtjänsten och tre grupperingar jobbar mot vårdboenden utifrån en geografisk indelning. Poolverksamheten är under uppbyggnad och kommer växa stegvis. 

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i pool arbetar du som ersättare i våra olika verksamheter, antingen mot hemtjänsten eller vård- och omsorgsboende, vid exempelvis korttidsfrånvaro. Du följer verksamhetens dagsschema som tilldelas dig i början på passet. Du ger medicin på delegering av sjuksköterska samt dokumenterar i Treserva i enlighet med verksamhetens rutiner.

Initialt är poolen tillgänglig dag och kväll under veckans alla dagar. Helgtjänstgöringen är fördelad till var tredje helg.


Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller vårdbiträde men det viktigaste är att du är en trygg, erfaren och självständig medarbetare.  Det krävs även att du klarar av att ta emot en medicindelegering.

Som person har du hög integritet, är lyhörd, empatisk och du trivs med att arbeta självständigt. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Du är ansvarstagande och säkrar att du har fått den information du behöver för att du ska kunna utföra ditt arbete på ett säkert sätt.

Tjänsten kräver B-körkort. 

Då det kan finnas djur och rökning på arbetsplatsen bör du inte vara allergisk.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoriteter. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer och urval sker löpande då poolen avser att växa över tid.


Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Tillfällig placering eller provanställning kan komma att tillämpas för att säkra att erforderliga krav för att uppbära anställning kan efterlevas i form av att kunna ta emot delegering från sjuksköterska.

Lönetillägg för placering i pool utgår med 2500kr/månad.

Lönetillägg för medarbetare som nyttjar egen bil för transport från hemmet till arbetsplatsen utgår med 1200kr/månad.



Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Attendo Umeå söker vikarier till hemtjänsten!

Läs mer Sep 26
Välkommen till en värderingsstyrd organisation



Nu söker vi på Attendo hemtjänst Umeå vikarier. Vårt härliga gäng medarbetare gillar att ha kul på jobbet och du har alltid engagerade och hjälpsamma kollegor nära till hands. Vi kan erbjuda dig att vara vikarie som kan jobba både dagtid, kvällstid och helger.

Är du utbildad undersköterska och istället intresserad av fast kvällstjänst? Kolla in vår andra annons HÄR (https://attendosverige.teamtailor.com/jobs/2077714-attendo-umea-soker-nya-medarbetare-for-fast-tjanst-kvallstid).

Vi utgår från vårt hemtjänstkontor på Kaserngatan, 10 minuters promenad från Centrum. Under arbetspasset åker vi mellan våra kunder med bil. Det är därför viktigt att du som söker har körkort. Vi besöker våra kunder i deras hem och hjälper dem med insatser såsom personlig omvårdnad, inköp, promenader, socialt stöd med mera.

Ett väldigt socialt arbete med stor variation! Vill du veta mer vad det innebär att jobba inom hemtjänsten - kolla in den här filmen:

https://attendosverige.teamtailor.com/pages/jobba-i-hemtjansten



Kvalifikationer - är det dig vi söker?

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom äldreomsorgen.

Bemötande och kommunikation är två egenskaper vi värderar väldigt högt. Då vi lägger stor vikt vid fungerande kontaktmannaskap och dokumentation i journalsystem är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) och det är meriterande om du har god datorvana.

Körkort B, är som sagt ett krav då vi endast färdas med bil mellan våra kunder.

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är intresserad av och tycker om att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande.



Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Vi har även krav på vaccination mot covid-19 och kommer att kontrollera vaccinationsbevis innan anställning.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Aleva Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Aleva Sverige AB .

Jobba inom hemtjänst på Aleva i Holmsund

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Jan 27
Nytt
Aleva fortsätter växa och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Till det nya teamet söker vi dig som vill jobba 85% dagtid, kvällstid och varannan helg.
Tillträde sker så snart som möjligt, enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

- Bra arbetstider – utan delade turer
- Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
- Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
- Generöst friskvårdspaket
- En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska

Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss
Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Jobba extra inom hemtjänst på Aleva i Holmsund

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Jan 27
Nytt
Jobba extra inom hemtjänsten på Aleva i Holmsund

Aleva fortsätter växa och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Tjänsten är på rullande schema varannan helg. Möjlighet till fler pass finns beroende på vad som passar dig bäst.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Jobba med hemstäd hos Aleva i Holmsund, 85%

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Jan 27
Nytt
Jobba med hemstäd i Holmsund

Aleva fortsätter växa och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Tjänsten är en kombinationstjänst där du arbetar i städet vardagar och i omsorgen på kvällar och helger.
Tillträde sker1 april, alternativt enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Som hemstädare utför du städ- och serviceinsatser med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom lokalvård men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat som lokalvårdare eller inom vård/ omsorg och gjort det bra! Utbildning och/ eller erfarenhet inom städ, gärna hemstäd, flyttstäd och fönsterputsning är meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba som hemstädare inom omsorgen?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Ett sommarjobb att minnas - Umeå 2023

Vårdbiträde
Läs mer Jan 23
Sommarrekryteringen är igång och nu söker vi dig som vill jobba i vårt hemtjänstteam i Umeå. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktion och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb och få fin erfarenhet för framtiden.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Du vill jobba minst 75% under perioden 5/6 – 27/8, längre perioder finns också. Möjlighet till fortsatt anställning efter sommaren finns för rätt person.

Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg.
Inskolning och utbildningar startar i samband med överenskommen start.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi tillsätter tjänster i takt med att vi hittar rätt personer.

Vad du kan förvänta dig av oss
Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska

Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första sommarjobb och samla erfarenhet vid sidan av plugget, för en annan kan det handla om möjligheten att få en långsiktig anställning. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill göra sitt bästa för våra kunder.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss
Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Jobba med hemtjänst på Aleva i Umeå

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Jan 19
Jobba i hemtjänsten på Aleva i Umeå

Aleva fortsätter växa och behöver fler som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Vi söker dig som är positiv, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Saknar du erfarenhet? Då löser vi det tillsammans. Alevas introduktionsprogram och erfarna medarbetare ger dig förutsättningarna som krävs för att göra ett bra jobb.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning.

Omfattning och start
Våra tjänster är både del- och heltid beroende på vad som passar dig bäst, rullande schema mellan 40-90%.
Arbetet är förlagt till dagtid, kvällstid och varannan helg.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att bidra till människors livskvalitet. Du stöttar, hjälper till med praktiska saker och ger service utifrån kundens behov och önskemål. Det absolut viktigaste är att du tycker om att bygga relationer och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
För någon kanske det är en bra chans att få ett första jobb, för en annan handlar det om att man tröttnat på sin nuvarande bransch och vill göra något meningsfullt och för en tredje kan det handla om en längtan att fortsätta inom omsorgen men byta arbetsgivare. Det finns inget facit – vi rekryterar personer som har en lösningsfokuserad inställning, empatiska värderingar och vill växa med oss.

Så det spelar ingen roll om jag har relevant erfarenhet?
Jo, självklart ser vi det som positivt om du arbetat inom vård/omsorg och gjort det bra! Utbildning som undersköterska eller motsvarande är också meriterande men inget krav.

Är det inte väldigt tufft att jobba inom hemtjänsten?
Det kan det absolut vara och så ser utvecklingen inom vård och omsorgen ut generellt. Det var också en av anledningarna till att vi startade 2013, med en övertygelse om att vi kan göra saker lite annorlunda och hela tiden förbättra verksamheten med fokus på dem vi finns till för – de äldre. Och hur gör man det? Tar hand om sina medarbetare såklart. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola och Nordmaling samt personlig assistans i hela landet. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu