Umeå: Strategisk inköpare till vår kund i Örnsköldsvik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk inköpare till vår kund i Örnsköldsvik i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Lockas du av att arbeta med internationella affärer, driva förhandlingar och vill arbeta mot ett bolag under ständig utveckling? Trivs du dessutom att skapa långsiktiga relationer och bygga nätverk? Som Strategisk inköpare kommer du att arbeta i en varierande och stimulerande miljö där du har många kontaktytor internt och mot leverantörer! Ansök idag, urval sker löpande under processen!

OM TJÄNSTEN
Teamet består idag av 9 drivna och engagerade strategiska inköpare inom IT. Vår kund expanderar sin verksamhet och behöver förstärka gruppen med ytterligare medarbetare. I rollen som Strategisk Inköpare kommer du att arbeta i en varierande miljö där du har många kontaktytor mot flera avdelningar och funktioner, men framför allt mot leverantörer.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Strategisk Inköpare kommer du att ansvara för kontakten med leverantörer gällande resultat, utvärdering och förfrågningar/offerter. Rollen innebär dessutom ansvar gällande riskbedömningar och kontrakt, där din uppgift kommer vara att utveckla och skapa upphandlingsstrategier för verksamhetens målbild.

Rollen innebär dessutom att:


* Leda tvärfunktionella team i projekt/kontrakt
* Målkostnadsstyrning
* Samarbeta i team med andra yrkesroller och specialister


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant examen från högskola/universitet inom exempelvis inköp/logistik, teknik, juridik eller ekonomi alt. förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift, då språken används dagligen i arbetet

Meriterande i denna urvalsprocess kommer vara om du har yrkeserfarenheter sedan tidigare inom inköp, kontrakt, förhandling eller projektledning, samt erfarenhet från SAP och Excel

Som person är du:


* Strukturerad
* Kommunikativ
* Initiativtagande


Övrig Information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örnsköldsvik


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Inköpare.

Inköpare sökes till Ecenea i Umeå!

Läs mer Jan 27
Nytt
Har du en eftergymnasial utbildning inriktad mot ekonomi och inköp, eller motsvarande arbetslivserfarenhet från yrkeslivet? Academic Work söker nu en inköpskonsult åt Ecenea, ett kunskapsföretag inom offentlig upphandling och strategiskt inköp. Låter detta intressant? Ansök redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
På Ecenea arbetar cirka 100 personer, och inom Ecenea Procurment där du kommer ingå arbetar ett team på 30 personer hos olika organisationer i Sverige, där alla är experter inom sitt område. Som en del av teamet kommer du få tillgång till alla konsulters kunskap.

Du erbjuds:


* En individuell utvecklingsplan i rollen som inköpskonsult
* Ett flexibelt arbete där jobb förekommer både hemifrån och ute hos kund.
* Företagsgemensamm utvecklingsplan i din roll som inköpskonsult
* Prova på olika typer av företag, skapa stort nätverk hos olika kunder.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpskonsult kommer du arbeta både operativt och strategiskt, där varierade arbetsuppgifter förekommer då det beror helt på uppdrag och behov från kund. Som inköpskonsult kommer arbetsuppgifter bland annat att innefatta orderläggning, logistik, orderbehandling samt arbete med förhandlingar som exempelvis prisförhandlingar samt upprätta och skriva inköpsavtal. Du kommer även samarbeta i team med andra yrkesroller och specialister i arbetet.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en relevant högskole/universitetsutbildning inom inköp eller ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper från yrkeslivet
* Tidigare erfarenhet av att skapa inköpsorder, hantera inköpsrelaterade fakturor och avvikelser, upprätta inköpsavtal samt erfarenhet av att arbeta med olika inköpsverktyg och plattformar
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift, då både språken förekommer i arbetet


Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil eftersom tjänsten kan innebära resor. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla mindre team i arbetet.

Som person är du:


* Affärsmässig
* Självgående
* Strategisk


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper. Som person gillar du att driva egna projekt och att arbeta under frihet, du drivs av att jobba för att hitta flexibla lösningar.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ecenea har stor erfarenhet inom strategiskt inköp och offentlig upphandling. Bland Eceneas konsulter finns experter på stora komplexa entreprenadupphandlingar, vård och omsorg, varor och tjänster och IT.

Läs mer om Ecenea: Om oss | Lokal närvaro med konsulter i hela landet (ecenea.se)

Ansök nu

Inköpare till kund i Örnsköldsvik

Läs mer Jan 25
Har du tidigare arbetslivserfarenhet av inköp? Eller är du nyexaminerad och söker ett spännande jobb i ett företag i starkt expansivt skede? Då är det kanske dig vi söker till vår kund i Örnsköldsvik!

Om tjänsten
Som strategisk inköpare kommer du att arbeta med att förhandla och upphandla produkter som behövs för att säkerställa en bra supply chain. Du har kontakt med leverantörer, både befintliga och nya, samt löpande kontakt med den interna verksamheten. Du kommer ingå i ett team bestående av olika roller och specialister där du tillsammans med kollegor och ledare inom avdelningen ser till att rätt material finns i rätt tid.

I rollen kommer du bland annat att utveckla samarbetet med leverantörer, skapa strategier för upphandlingar, utvärdera offerter och utföra riskbedömningar.

Om dig
Du som person har ett stort eget driv och är trygg i dig själv. I rollen ingår att kommunicera och ta kontakt med nya människor, både internt och externt. Vi ser därför att du som person är glad, social, samt vågar fråga och gillar att bygga långsiktiga relationer. Du kommunicerar även obehindrat på både svenska samt engelska. Du är självgående och tar egna initiativ samt duktig på att prioritera och planera, för att leverera på ett effektivt sätt.

Vi ser gärna att du har relevant utbildning från antingen universitet eller yrkeshögskola alternativ jämförbar arbetslivserfarenhet.

Meriterande för tjänsten är
Tidigare erfarenhet som inköpare
Arbetat i SAP samt Excel
Tidigare erfarenhet av tillverkningsindustrin

Stor vikt i denna rekryteringsprocess kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Som en av världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.

I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.

Vår kund har valt att samarbeta med Adecco i den här rekryteringsprocessen och tjänsten är placerad i Örnsköldsvik med möjlighet till viss hybridlösning. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Adecco sen uthyrd till kunden.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Oskar.Gardestrom@adecco.se

Urval sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Strategisk inköpare till vår kund i Örnsköldsvik!

Läs mer Jan 23
Lockas du av att arbeta med internationella affärer, driva förhandlingar och vill arbeta mot ett bolag under ständig utveckling? Trivs du dessutom att skapa långsiktiga relationer och bygga nätverk? Som Strategisk inköpare kommer du att arbeta i en varierande och stimulerande miljö där du har många kontaktytor internt och mot leverantörer! Ansök idag, urval sker löpande under processen!

OM TJÄNSTEN
Teamet består idag av 9 drivna och engagerade strategiska inköpare inom IT. Vår kund expanderar sin verksamhet och behöver förstärka gruppen med ytterligare medarbetare. I rollen som Strategisk Inköpare kommer du att arbeta i en varierande miljö där du har många kontaktytor mot flera avdelningar och funktioner, men framför allt mot leverantörer.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Strategisk Inköpare kommer du att ansvara för kontakten med leverantörer gällande resultat, utvärdering och förfrågningar/offerter. Rollen innebär dessutom ansvar gällande riskbedömningar och kontrakt, där din uppgift kommer vara att utveckla och skapa upphandlingsstrategier för verksamhetens målbild.

Rollen innebär dessutom att:


* Leda tvärfunktionella team i projekt/kontrakt
* Målkostnadsstyrning
* Samarbeta i team med andra yrkesroller och specialister


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant examen från högskola/universitet inom exempelvis inköp/logistik, teknik, juridik eller ekonomi alt. förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift, då språken används dagligen i arbetet

Meriterande i denna urvalsprocess kommer vara om du har yrkeserfarenheter sedan tidigare inom inköp, kontrakt, förhandling eller projektledning, samt erfarenhet från SAP och Excel

Som person är du:


* Strukturerad
* Kommunikativ
* Initiativtagande


Övrig Information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örnsköldsvik


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Inköpare indirekt material

Läs mer Jan 13
Har du erfarenhet från arbete inom en tillverkande industri? Kanske från inköp eller försäljning? Då är du intressant för oss och förhoppningsvis är vi intressanta för dig!

Vi på Ålö letar en kollega till vår Inköpsavdelning!

Till inköpsavdelningen söker vi en kollega som ska ansvara för inköp av indirekt material och verka i en omväxlande och varierande vardag. Ena stunden upphandlar du kontorsmaterial, konsulttjänster, produktionsverktyg och arbetskläder för att i nästa delta i projekt för upphandling av större eller mindre investeringar i produktionen. Utöver dina närmsta kollegor kommer du att ha tätt samarbete med produktion och logistik samt de leverantörer du ansvarar för. Du kommer dessutom att ha kontakt med våra kollegor i andra delar av världen eftersom vi ingår i den tyska koncernen JOST.

Att genomföra förhandlingar, skriva kontrakt och sekretessavtal, hantera fakturor, skicka förfrågningar, analysera offerter, uppdatera priser i affärssystem, leverantörsmöten med mera hör till dina dagliga uppgifter. Till din hjälp finns systemen Movex, Teamcenter, Qlikview och självklart också dina kollegor som stöttar.

Avdelningen är stationerad på vårt kontor i Brännland, strax utanför Umeå, och består av fem personer.

Är det du som är vår nya kollega?

I den här rollen är det viktigt att kunna ta initiativ, skapa förtroende och bygga relationer med både interna intressenter och leverantörer. Vi lägger också vikt vid att du är kreativ och lösningsorienterad eftersom det kan uppstå situationer där det gäller att tänka nytt för att hitta rätt material och leverantör för att produktionen ska rulla.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet från inköp, försäljning och produktion eller liknande.

- Erfarenhet av att skriva avtal och följa upp dess efterlevnad.

- God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska.

- Erfarenhet att utföra kostnadskalkyler samt identifiera och hitta kostnadsbesparingar.

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande är meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss får du arbeta i en internationell miljö för ett världsledande företag. Våra medarbetare beskriver atmosfären hos oss som familjär med härlig stämning mellan kollegor både inom och mellan avdelningar. Arbetsmässigt finns stor frihet under ansvar, korta beslutsvägar och stora möjligheter till att utvecklas.

Att arbeta på Ålö innebär att vara en del av ett team med stark framåtanda, drivkraft och ambition - alltid med kundens bästa i fokus. Vi verkar för att våra kunder ska mötas av produkter med hög kvalitet och det är viktigt för oss att vara nytänkande inom branschen. Genom teknisk utveckling i framkant bidrar vi till framtidens jordbruk.

Som personalförmåner erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider och arbetstidsförkortning då vi tycker det är viktigt att våra medarbetare ska kunna anpassa arbetet efter vad som passar i varje individs livssituation. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, massage på arbetsplatsen, gratis frukt, gratis mensskydd, möjlighet till förmånscykel, privat sjukvårdsförsäkring med mera.

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en stor mångfald tillför och vi välkomnar därför sökanden av olika kön och bakgrund.

Praktisk information

- Rollen är en tillsvidareanställning

- Det är möjligt att jobba på distans två dagar i veckan

- Önskad start är så snart som möjligt

Ansökan

Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast 2023-02-07. Du väljer själv om du vill ansöka med din LinkedInprofil eller CV.

Om du har några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig!

Chef inköp: Teija Palm, 090-170 406

HR: Emma Ekeståhl, 090-170 420

Ansök nu

Inköpare

Läs mer Jan 9
Vi har haft en stark orderingång med flera stora intressanta byggprojekt, både mot nyproduktion och om- och tillbyggnader så vi söker inköpare som vill vara med oss att bygga för framtiden!

Om tjänsten

Som projektinköpare på Peab i Umeå arbetar du med ett eller flera av våra projekt i nära samverkan med produktionen.

Du driver självständigt hela inköpsprocessen vilket bland annat omfattar förhandling och uppföljning samt att du säkerställer inköp till lägsta totalkostnad inkluderande kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering. Du har en viktig roll i anbudsprocessen och inför projektuppstart i att göra leverantörsbedömningar, leverantörsval och kontrakt för inköpen av material och produkter i enlighet med Peabs inköpsprocesser.

I ditt arbete med att stötta produktionen med effektiva inköp har du ett tätt samarbete med kalkyl, -produktions- och KMA-funktionen inom arbetschefsområdet. Du kommer att ingå i ett professionellt team med god samanhållning och arbetsglädje. Tjänsten är placerad i Umeå.

Du som inköpare

För att trivas i rollen krävs det att du har en relevant högskoleutbildning inom bygg, teknik eller industriell ekonomi och/eller erfarenhet av byggproduktion som exempelvis arbetsledare eller yrkesarbetare. Alternativt har du tidigare erfarenhet av kvalificerat och/eller strategiskt inköpsarbete inom bygg-eller tillverkningsindustrin. Som person är du strukturerad, analytisk, serviceinriktad och kommunikativ.

Du har social kompetens och ett professionellt förhållningssätt. Vi vill att du är en drivande person med en känsla för entreprenörskap och förmågan att få saker att hända. Du trivs med att arbeta självständigt med stort ansvar, men har också en vilja att bidra till teamet. Vi vill att du har körkort B och att du behärskar engelska och svenska i tal och skrift samt har ett starkt utvecklingsfokus, både för dig personligen och i det arbete du gör.

Ansökan och övrig information:

Klicka på "Sök tjänsten" nedan för att komma till vårt rekryteringssystem och söka jobbet som inköpare hos oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Sista ansökningsdag är 2023-01-29 men urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan idag!

Kontaktinformation

Ewa Näsström, HR Partner, 072-533 52 02

Jonas Bölegård, Inköpschef, 072-533 62 07

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Bli en del av AFRY - Erfaren Mekanikkonstruktör till Umeå!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Jan 26
Arbetar du som Mekanikkonstruktör och vill ta nästa steg i karriären och arbeta hos en av Sveriges mest populära arbetsgivare? AFRY är i en expansiv fas och behöver stärka upp teamet i Umeå! Här får du möjlighet att utvecklas i din roll och får bidra med innovativa lösningar samtidigt som du får helhetsansvar för leveransen av teknikintensiva automationstjänster. Läs mer nedan om hur din framtida arbetsplats kan se ut! – Sök redan idag då vi arbetar löpande med urval!

OM TJÄNSTEN
Som Mekanikkonstruktör inom Advanced Manufacturing, en del av Advanced Automation på AFRY ingår du i ett utvecklingsteam inom riktigt spännande projekt och har ett helhetsansvar för teknikintensiva automationstjänster. Här hjälper AFRY sina kunder med produktionslinor som består av robotsystem, från koncept till slutförande samt med service och support. En stor del av ditt arbete är att samarbeta med andra personer så väl internt som externt samt att lära från och dela kunskap med andra omkring dig.

Du erbjuds


* En stark kultur av att ha roligt på jobbet som präglas av att dela kunskap och kompetensutvecklas
* Interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner
* Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar
* En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar


ARBETSUPPGIFTER
Som Mekanikkonstruktör kommer du bland annat att:


* Medverka från ett tidigt skede vid idé- och konceptutveckling och kalkylering till konstruktion och installation i pågående projekt och helhetsleveranser till kund
* Arbeta med konstruktionsarbete inom allt från plast, finmekanik till specialmaskiner och tyngre konstruktioner
* Möjligheten att leda, driva och ansvara för den totala leveransen
* Arbeta i utvecklingsteam hos kund samt i projekt som bedrivs inhouse


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat en teknisk utbildning på högskolenivå inom relevant område, så som mekanik, maskinteknik eller produktutveckling
- Har flera års erfarenhet inom mekanik och konstruktion, inom industriella maskinprojekt och specialmaskiner
- Har kunskap i Inventor, SolidWorks och Catia
- Med kännedom av nyckelfärdiga leveranser, projekt samt intresse för att arbeta med projektbudgetering
- B-körkort, resor förekommer i tjänsten
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då språk används i det dagliga arbetet

Vi ser det som positivt av att du trivs av att arbeta med breda kontaktytor och samarbeten med kund och kollegor. AFRY värdesätter dina intressen för att utvecklas inom konstruktion- och produktionsutveckling och en vilja av att leverera goda resultat!

Som person är du


* Problemlösande
* Strukturerad
* Innovativ
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle! De är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning

Ansök nu

Fullstackutvecklare inom microsoftmiljö i Umeå

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 28
Nytt
Nu söker vi en fullstackutvecklare till en stor arbetsgivare i Umeå! Är du redo för att ta nästa steg i din karriär? Då är den här tjänsten för dig. Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår samarbetspartner ökar utvecklingstakten i arbetet med att ta fram en central lösning för hantering av masterdatafrämst kopplat till organisationen, identitet och system. Lösningen är ett komplement till att fram nya system för identiteshantering som kommer att införas under 2023 i verksmaheten.

Rollen kommer att ingå och förstärka det befintliga utvecklingsteamet, där du tillsammans med dina kollegor arrbeta från ax till limpa för att realisera lösningen. Du kommer tillhöra leveransorganisationen informationsteknik som är en av norrlands största arbetsplaster och det kommer innebära samverkan och deltagande inom flertalet olika projekt och uppdrag inom verksamheten.



Du erbjuds


* Ett arbete hos en intressant och samhällsbärande verksamhet
* En långsiktig tjänst där du är med och påverkar hela produktionen inom microsoftmiljö


Detta är ett mycket långisktigt uppdrag där du arbetar som konsult för Academic Work, vi erbjuder stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med hela processen i utvecklingen av masterdatan hos vår samarbetspartner, med arbetsuppgifter inom bland annat:


* Webbutveckling inom microsoftmiljö
* Backendutveckling inom microsoftmiljö


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant vidareutbildning inom systemutveckling
- Minst 2 års erfareneht inom backendutveckling inom microsoftmiljö
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska då kommunikation internt kräver det

Det är högst meriterande om du har:


* Erfarenhet från webbutveckling i microsoftmiljö
* Erfarenhet från masterdatahantering inom organisation och identitetsdata
* Erfarenhet av CI/CD
* Erfarenhet av kodnära testautomation




Övrig information


* Start: Eligt överenskommelse, omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå, på plats hos vår samarbetspartner


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Inköpare sökes till Ecenea i Umeå!

Inköpare
Läs mer Jan 27
Nytt
Har du en eftergymnasial utbildning inriktad mot ekonomi och inköp, eller motsvarande arbetslivserfarenhet från yrkeslivet? Academic Work söker nu en inköpskonsult åt Ecenea, ett kunskapsföretag inom offentlig upphandling och strategiskt inköp. Låter detta intressant? Ansök redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
På Ecenea arbetar cirka 100 personer, och inom Ecenea Procurment där du kommer ingå arbetar ett team på 30 personer hos olika organisationer i Sverige, där alla är experter inom sitt område. Som en del av teamet kommer du få tillgång till alla konsulters kunskap.

Du erbjuds:


* En individuell utvecklingsplan i rollen som inköpskonsult
* Ett flexibelt arbete där jobb förekommer både hemifrån och ute hos kund.
* Företagsgemensamm utvecklingsplan i din roll som inköpskonsult
* Prova på olika typer av företag, skapa stort nätverk hos olika kunder.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpskonsult kommer du arbeta både operativt och strategiskt, där varierade arbetsuppgifter förekommer då det beror helt på uppdrag och behov från kund. Som inköpskonsult kommer arbetsuppgifter bland annat att innefatta orderläggning, logistik, orderbehandling samt arbete med förhandlingar som exempelvis prisförhandlingar samt upprätta och skriva inköpsavtal. Du kommer även samarbeta i team med andra yrkesroller och specialister i arbetet.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en relevant högskole/universitetsutbildning inom inköp eller ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper från yrkeslivet
* Tidigare erfarenhet av att skapa inköpsorder, hantera inköpsrelaterade fakturor och avvikelser, upprätta inköpsavtal samt erfarenhet av att arbeta med olika inköpsverktyg och plattformar
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift, då både språken förekommer i arbetet


Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil eftersom tjänsten kan innebära resor. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla mindre team i arbetet.

Som person är du:


* Affärsmässig
* Självgående
* Strategisk


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper. Som person gillar du att driva egna projekt och att arbeta under frihet, du drivs av att jobba för att hitta flexibla lösningar.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ecenea har stor erfarenhet inom strategiskt inköp och offentlig upphandling. Bland Eceneas konsulter finns experter på stora komplexa entreprenadupphandlingar, vård och omsorg, varor och tjänster och IT.

Läs mer om Ecenea: Om oss | Lokal närvaro med konsulter i hela landet (ecenea.se)

Ansök nu

Administratör till Ragn-Sells i Umeå!

Orderadministratör
Läs mer Jan 26
Är du en person som älskar att ha kundkontakt, har goda datakunskaper och gillar att jobba administrativt? Är du dessutom ordningsam och strukturerad? Då är detta tjänsten för dig! Ragn-Sells är företaget med familjär stämning och engagerade kollegor. De har stora framtidsplaner och du får vara med på en tillväxtresa där arbetssätt och rutiner utvecklas i ett högt tempo. Här har du roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för miljön. Urvalet kommer se löpande så sök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en vågadministratör till Ragn-Sells Treament & Detox i Umeå på heltid. Du kommer ingå i ett familjärt team på plats, där fyrbenta vänner även finns på jobbet. Som vågadministratör är du första kontakt när kunder och chaufförer kontaktar våra anläggningsvågar i regionen. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att väga och kontrollera de fordon och leveranser som kommer till våra anläggningar. Rollen innebär många kontaktytor med kunder, chaufförer och kollegor runt om på anläggningen. Det kan även bli aktuellt att hjälpa andra avdelningar inom Ragn-Sells med administrativa tjänster.

För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i rollen kommer du få upplärning och alltid ha kolleger på plats som du kan rådfråga.

Du erbjuds


* Att tillhöra ett familjärt bolag med ett härligt arbetsklimat som skapas av kollegorna på plats
* En roll på ett företag med stort fokus på hållbarhet
* Att få arbeta i en organisation där utveckling sker i ett högt tempo och där alla medarbetare är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling


Du kommer arbeta som konsult via Academic Work till och med 31 augusti, för rätt person finns goda chanser till ett långsiktigt samarbete som fortlöper. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för in- och utvägning av fordon på Ragn-Sells anläggningar i Regionen
- Via telefon väga in de fordon som inte har egna vågkort
- Kontrollera att inkommande material har rätt märkning och dokument
- Skapa vågkort
- Ta fram dokument och statistik för internt och externt bruk
- Godkänna in- och utvägningar i Ragn-Sells affärssystem
- Administrera lager
- Sakgranska leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har arbetslivserfarenhet av administration eller service
- Har god vana att hantera officepaketet och orientera dig i olika datasystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt, eftersom kommunikation via telefon och mejl är en stor del av rollen
- Kan och vill arbeta stora delar över sommaren för att täcka upp sommarens behov

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet inom återvinningsbranschen eller som vågadmininstratör


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till och med 31 augusti med goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete som fortlöper
* Placering: Umeå, Västerslätt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ragn-Sells önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ragn-Sells erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. ”Vi vill vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Det är vår vision och den har sina rötter ända från tiden då företaget startade. Vår vision stödjer vår syn på och behovet av att samhället ställer om till en cirkulär ekonomi.”

Ansök nu

Studenter sökes till extrajobb som Snöskottare!

Snöskottare
Läs mer Jan 26
Nu söker vi dig som är student och som vill ha ett fysiskt extrajobb under vinterhalvåret. Vår kund i Umeå behöver utöka teamet med personal som arbetar med att skotta snö runt om i Umeå. Se till att få in extrapengar till att krydda studentlivet samtidigt som du får motion och styrketräning på köpet! Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ett flertal personer som kommer jobba för vår kund med att skotta snö runt om i Umeå. Arbetet är på deltid där du kommer förväntas att arbeta 1-3 pass i veckan, med olika längd på passen. Då arbetet är väderberoende krävs det att du har ett flexibelt schema och är beredd att ta på dig pass med kort varsel.

Detta är ett konsultuppdrag. Det innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer sträcka sig till mitten av april, beroende på väder.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Jobbet innebär att du tillsammans med andra kollegor skottar snö på olika platser runt om i Umeå, du kommer att jobba tillsammans med befintlig personal och genom dem få en god introduktion till arbetet. Då arbetet är beroende av vädret krävs det att du kan vara flexibel i ditt schema och rycka in med relativt kort varsel. Passen är förlagda på dagtid (men främst förmiddagar) och vi ser gärna att du kan arbeta minst 3h per pass, men gärna mer.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50% och att dina högskole- eller universitetsstudier sträcker sig minst fram till sommaren.
- Talar god svenska så att du kan tillgodogöra dig instruktioner och säkerhetsinformation på bästa sätt

Jobbet är fysiskt tungt så det krävs att du är i god fysisk form och gillar med att arbeta med kroppen. Det är meriterande om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter eller med annan typ av kroppsligt arbete, samt om du har B-körkort.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid vid behov
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

ImpulseRadar söker utvecklingsingenjör!

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 25
Är du intresserad av teknik och vill du få möjligheten att arbeta med produktutveckling som ligger i framkant? ImpulseRadar söker dig som trivs i en bred och tekniskt utmanande roll, där du får du möjlighet att vara delaktig i hela utvecklingsprocessen med utrymme att ta egna beslut. Ta chansen att få arbeta på ett globalt produktbolag som är ett av de snabbast växande i Västerbotten!

OM TJÄNSTEN
ImpulseRadar är ett globalt företag med huvudkontoret i Malå och kontor i Umeå, Charleston (USA) och Kuala Lumpur (Malaysia). Företaget startades 2015 och är idag 28 anställda. ImpulseRadar söker nu en programvaruingenjör för att utöka kontoret i Umeå. Företaget bedriver intensiv produktutveckling och har därigenom lyckats ta en tätposition inom GPR (Ground Penetration Radar). ImpulseRadar har vunnit pris som Västerbottens gasellföretag 2021 med motiveringen 658% tillväxt!



Du erbjuds:


* En möjlighet att arbeta med modern teknik samt tekniskt avancerade och spännande produkter med stora konkurrensfördelar.
* En trygg anställning hos ett växande bolag med goda utvecklingsmöjligheter.
* Ett arbete där du ser hela produkten och kan följa utvecklingsgången, från idé till färdig produkt.


ARBETSUPPGIFTER
Ni är sex kollegor som arbetar med produktutveckling på de två kontoren. Arbetet sker i nära samarbete med produktionsavdeling, sälj/marknad och externa kunder. I rollen kommer du att sätta dig in i användarnas problematik och utveckla den bästa lösningen för denna. Detta förutsätter intresse för de applikationer ImpulseRadar bygger sina programvaror för.

Du kommer till exempel att arbeta med:


* Design av programvaror utifrån kunders och kollegors önskemål, på egen hand eller tillsammans med andra.
* Framtagning av systemspecifikationer.
* Digital signalbehandling, i frekvens- och tidsdomän.
* Integration av data från olika sensorer/mätsystem.
* Kundsupport, utbildning av användare, användarmanualer etc.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig civilingenjörsexamen med relevant inriktning, föredragsvis inom Data, Elektronik eller Teknisk fysik.
- Kunskap kring strukturerad programutveckling för Windows och Android-applikationer och visualisering stora datamängder i 2D/3D.
- Intresse och erfarenhet av att bygga lättanvända och intuitiva användargränssnitt för i övrigt komplexa applikationer.
- Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper ett plus.

Har du intresse eller erfarenhet av utveckling av molnbaserad programvara och iOS samt AI är detta ett plus, men det är inte ett krav för tjänsten.

Som person är du:


* Självgående
* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Umeå eller Malå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemålet är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går löpande igenom urvalet och annonsen kan stängas ner då urvals- och intervjufasen tar vid.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ImpulseRadar här!

Ansök nu