Umeå: Miljö- och kvalitetsansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Miljö- och kvalitetsansvarig i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Busspoolen Västerbotten AB.

Om företaget:

Busspoolen är ett utvecklingsbolag för 16 små och medelstora bussföretag i Västerbotten och södra Lappland. De är det lokala bussbolaget i länet som skapat förutsättningar för att få till rätt pris, hög kvalitet och god service till deras kunder sedan 1990. Med trippel A-status sedan 2001, högsta kreditvärdighet enligt UC och även med i SafeTrade-registret endast för att dokumenterat seriösa entreprenörer och leverantörer till offentliga sektorn.

Busspoolens affärsidé är att genom samordningsaktiviteter mellan entreprenörerna som gemensam profilering, utvecklande samarbetsformer, gemensamma inköp, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling erbjuda deras kunder en säker och miljövänlig kollektivtrafik till rätt priser, hög kvalitet och en kundanpassad service. Kunderna utgörs av den regionala kollektivtrafikmyndigheten i Västerbotten/Länstrafiken, Västerbottens läns landsting och kommunerna i länet. Till deras kunder kan de även räkna researrangörer, resebyråer, föreningar, företag och andra som behöver deras tjänster.

Arbetsuppgifter:

Som miljö- & kvalitetsansvarig kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta ansvar för att leda och utveckla verksamhetens miljö- och kvalitetsarbete. Du arbetar i ett kvalitet- och miljöledningssystem med underhåll, uppdatering och förbättringar av dessa samt arbete med policys, riskanalyser och styrande dokument. Även frågor inom systematiskt trafiksäkerhetsarbete och arbetsmiljöarbete och GDPR är en viktig del av ditt arbete.

Tillsammans med driftsansvariga chefer vidareutvecklar du serviceorganisationens leverans. Du ansvarar för våra säkerhetsrutiner och att de efterlevs samt säkerställer att medarbetarna har genomgått relevanta utbildningar. Du ansvarar också för att vår utrustning uppfyller nödvändiga lagkrav, att Arbetsmiljörevisioner genomförs och driver implementering och förvaltning av kvalitetssystem såsom ledningssystem/ISO-certifiering. Vidare stöttar du även organisationens chefer löpande med att utveckla processer och rutiner kopplat till arbetsmiljö, miljö och kvalitet. Rollen omfattar även ett ägarskap för vissa leverantörsrelationer som är kritiska för företagets leverans.

Du erbjuds en arbetsplats där du får vara med och bidra till att driva innovation, utveckla nya koncept och skapa en miljö där alla trivs och vill vara. Vidare får du mycket frihet under ansvar och vi tror att du som har rätt inställning och vilja att lära dig kan få möjlighet att lära dig allt om miljö- och kvalitetsarbete i den här rollen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Goda kunskaper inom administration
• Tidigare erfarenhet från en koordinerande roll
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Kunskap om miljöbalken med tillhörande regelverk
• Övergripande kunskaper inom arbetsmiljö
• Utbildning inom kvalitet- och miljöledning eller annan erfarenhet som är relevant för tjänsten är starkt meriterande

Busspoolen lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Denna roll innebär både intern och extern service och vi tror därför du som söker är uppmärksam, tillmötesgående och trivs med att hjälpa andra. Vidare är du lyhörd och kommunikativ, samt har god förmåga att instruera och utbilda andra. Du ser helheten i flöden och är en duktig koordinerare där du strukturerar ditt arbete metodiskt med hänsyn till deadlines, kostnader och utgifter. Därtill är du noggrann och mån om att kvalitetssäkra ditt arbete. Du har god förmåga att prioritera och arbeta fokuserat även i perioder med hög arbetsbelastning där du arbetar strategiskt för att kunna leverera efter förväntningar. Därtill arbetar du självgående och tar ägandeskap för att leverera med goda resultat.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Kvalitetssamordnare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Kvalitetssamordnare.

Koordinator till Frivilligcentralen, Äldreomsorgen

Läs mer Dec 19
Frivilligcentralen är en förening med syfte är att under organiserade former och utifrån identifierade sociala behov bedriva väntjänst i Umeå tätort.

Föreningen skall identifiera och erbjuda ideella sociala insatser till bosatta i Umeå (för närvarande inom tätorten) och mötesplatser som stimulerar till gemenskap i syfte att öka livskvalitet för den enskilde. Föreningen ska också rekrytera och utbilda volontärer. Frivilligcentralen finns belägen på Sjuans mötesplats, Mariehem.

Läs gärna mer om vår verksamhet https://frivilligcentralenumea.se/

Nu söker vi en koordinator som ska leda arbetet på frivilligcentralen. Är du den vi söker?



Arbetsuppgifter
Som koordinator leder och samordnar du arbetet på Frivilligcentralen. Du arbetar på uppdrag av Föreningens styrelse som består av Röda korset och 4 pensionärsföreningar SKPF, PRO, SPF och RPG och i nära samverkan med civilsamhället. I rollen verkar du för att, och i samverkan med andra, öka kunskapen och medvetenheten om vad samhällets frivilliga insatser betyder för den enskilde och samhället i stort. Du ansvarar för alla volontärer med olika ansvarsområden.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innebära:

- Rekrytera volontärer
- Utbilda volontärer
- Ta fram en årlig verksamhetsplan och ansvara för att beslutade aktiviteter genomförs
- Samverka med frivilligorganisationerna
- Marknadsföring av verksamheten

Utöver det har du en viktig roll att utveckla och samordna verksamheten och skapa ett positivt samarbetsklimat tillsammans med volontärerna på frivilligcentralen.



Om dig
För att lyckas i denna roll har du relevant högskoleutbildning alternativt annan likvärdig utbildning. Vi ser det som positivt om du även har någon form av chef- eller ledarutbildning. Du har tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet samt praktisk erfarenhet av samverkan mellan olika aktörer. Du har kunskap om målgruppen äldre och vi ser det som positivt om du har erfarenhet av den ideella sektorn.

Du är en engagerad och driven person med en vilja och ett intresse att arbeta för målgruppen äldre. Du har god förmåga att tillvara andras erfarenhet och engagera och inspirera människor. Du trivs med att arbeta självständigt men du har också lätt för att samarbeta och är bra på att se nya möjligheter.

Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.


Följ oss på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Koordinator, Socialtjänstens systemförvaltning

Läs mer Dec 16
Socialtjänstens systemförvaltning förvaltar socialtjänstens verksamhetsnära IT komponenter som tex processtöd, planeringsverktyg, ordnationsverktyg samt ett antal komponenter inom välfärdsteknik.

Förvaltningen har som uppdrag att leverera förvaltningsstyrning, användarstöd, ändringshantering och dagligt IT-drift och underhålla för samtliga IT komponenter som ingår i förvaltningsobjektet. Förvaltningens kunder är samtliga verksamheter som ingår i socialtjänsten. Utöver vidmakthållande ansvarar förvaltningen även för vidareutveckling av IT-komponenterna allt ifrån versionsuppgradering till avtals uppföljning.

Som koordinator har du ansvaret att verkställa förvaltningsplanen samt leda stödja det verksamhetsnära förvaltningsarbetet. Förvaltningsobjektet omfattar de system som nyttjas inom socialtjänstens verksamheter för såväl Stöd och omsorg som Äldreomsorg. För närvarande består den verksamhetsnära delen av förvaltningsorganisationen av elva systemförvaltare/objektsspecialister med olika ansvarsområden. Förvaltningen sker enligt PM-3 där ansvaret fördelas mellan verksamhetsnära och It-nära systemförvaltning.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som koordinator är ditt huvudsakliga syfte att stödja, effektivisera och utveckla enhetens interna processer. Koordinatorn har ett övergripande ansvar för nedanstående arbetsuppgifter och utgör ett stöd till och är underställd Enhetschefen/förvaltningsledare. Koordinatorn ersätter förvaltningsledaren i dennes arbetsuppgifter vid frånvaro.

- Samordning och planering av det dagliga arbetet.
- Planera och koordinera informationssäkerhetsarbete (tex systemsäkerhetsanalys och informationssäkerhetsklassning).
- Koordinera och administrerar pågående och planerade förvaltningsaktiviteter samt vid behov starta nya.
- Utgöra stöd till systemförvaltare i förvaltningsrelaterade frågor.
- Uppföljning, administration, rapportering och kommunikation gällande aktiviteter i förvaltningsstyrning.
- Kalla och leda förvaltningsgruppsmöten som tex referensmöten, utökad förvaltningsgruppsmöte.
- Delta i och koordinera aktiviteter med andra objekt och projekt



I arbetet ingår att delta i säkerhetsarbete som rör förvaltade IT-komponenter samt att delta i olika former av utvecklingsarbeten genom att bistå med förvaltningsperspektiv i dessa. Stor del av uppdraget omfattar samverkan såväl med leverantörer av IT-komponenter som samordningen gentemot andra objekt och projekt, inklusive mot förvaltningsledning på IT. Vidare ingår att upprätta och administrera förvaltningsdokumentation samt avvikelsehantering. Som koordinator sammankallar du och föredrar på bland annat förvaltningsgruppsmöten.



Om dig
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning samt erfarenhet från arbetsledande befattning.

Du har med fördel arbetat med systemförvaltning, gärna utifrån förvaltningsmodellen PM-3.

Du har god kännedom om socialtjänstens verksamheter inklusive relevant lagstiftning inom socialtjänst och informationssäkerhet.

Du besitter grundläggande kunskaper om projektmetodik, ekonomisk planering och uppföljning och har erfarenhet av verksamhetsutveckling/förändringledning. Vidare se vi gärna att du har erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalshantering.

Som person har du utvecklad förmåga att driva igenom fattade beslut och leda och planera aktiviteter. Du besitter goda ledaregenskaper i form av tydlig struktur i ditt arbete, välutvecklad prioriterings- och beslutsförmåga och förmåga att delegera samt följa upp mål och aktiviteter. Du har helhetssyn, är resultat- och målinriktad samt drivande i utvecklingsarbete med tydlig kommunikation och utvecklad pedagogik.

Vi söker dig som vill engagera, leda och inspirera alla berörda parter. I rollen har du många kontakter externt och internt och det är viktigt att du är lyhörd och har förmåga att hantera skiftande behov och förutsättningar. Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan i dag! 




Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Product Quality Coordinator

Läs mer Dec 1
Are you motivated by improving customer satisfaction and working with product and process improvements in an international environment? We are now recruiting a Product Quality Coordinator to join the central Quality Management team at Ålö:s head office in Umeå.

About the role
As a Product Quality Coordinator you will hold an important role in managing short term quality improvements of our products in use by customers. As a team we focus on continuously improving our deliveries and way of working. In close cooperation with our technical support staff and Product Managers you will investigate and prioritize quality issues reported by customers. You will also appoint team leaders to perform root-cause analysis and secure appropriate corrective actions.

Your main responsibilities will be:

- Perform pre-investigation of field quality issues occasionally including hands on inspection of products.
- Initiate & coordinate response to quality issues including communication with customers.
- Lead cross-functional teams to address Quality issues.


The role is fixed term for about two years and placed at our office in Umeå.

Your profile
We see that you have an Bachelor’s degree in Quality Engineering or equivalent area and at least 3 years working experience within relevant field. For success in this role you enjoy working in a cross functional and international environment and have experience of leading project teams. You have a deep technical interest and is willing to learn more about our products and their application.

We are looking for a structured person with good knowledge about improvement/quality processes and root-cause analysis. Since you will work with many different internal contacts, it is important that you have very good communication, networking and presentation skills. The role is global and therefore it is important that you have good English skills.

What we can offer
At Ålö you get to work in an international environment for a world-leading company. Our employees describe the atmosphere with us as familiar between colleagues, both within and between departments. In terms of work, there is great freedom under responsibility, short decision paths and great opportunities to develop.

Working with us means being part of a team with strong forward thinking, drive and ambition - always with the customer's best interests in focus. We work for our customers to be met by high quality products and it is important for us to be innovative in the industry. Through technological development at the forefront, we contribute to the agriculture of the future.

As employee benefits, we offer flexible working hours as we think that it is important for our employees to be able to adapt the work to what suits each individual's life situation. We also offer wellness grants, workplace massages and the Wellify app to increase the opportunities for our employees to get movement in as part of everyday life. We also offer the possibility of a benefit bike and private health insurance.

As we want to increase our diversity, we espacially welcome applicants with different genders and backgrounds.

Application and contact person
For more information about the position contact recruiting manager Johan Söderkvist at +46 90 170 452. Please send in your application with CV and cover letter latest 11th of December.

Ansök nu

Strateg med inriktning lokalförsörjning till ledningsstaben

Läs mer Nov 11
Stöd och omsorg ansvarar för socialtjänsten i Umeå kommun.

Området är indelat i tre större verksamhetsområden; myndighetsutövning, funktionshinderomsorg samt individ-och familjeomsorgen. För att ge stöd till och skapa förutsättningar för våra verksamheter att bedriva en god socialtjänst har vi tre perspektivområden; kvalitet, HR och ekonomi.  

Inom ramen för kvalitetsperspektivet finns en ledningsstab och en enhet för systematiskt kvalitetsarbete. Ledningsstaben samlar kompetenser som arbetar med olika former av ledningsstöd så som kommunikation, lokaler, digitalisering och utredning. Tillsammans skapar vi förutsättningar för våra verksamheter att bedriva en god socialtjänst. Nu tillsätter vi en ny roll i ledningsstaben i form av en strateg med övergripande ansvar för lokalstrategiska frågor.   

Effektiva och ändamålsenliga verksamhetslokaler och bostäder är av stor betydelse för socialtjänstens möjlighet att uppfylla sina samhällsuppdrag. I Umeå kommun är det fastighetsförvaltningens uppdrag att tillhandahålla effektiva och ändamålsenliga lokaler. I rollen som strateg kommer du att vara den viktiga länken mellan stöd och omsorg och fastighetsförvaltningen. Du kommer också att verka i nära samarbete med lokalplanerare i vår förvaltning.  



Dina arbetsuppgifter

Du har en strategisk roll med ansvar och mandat att leda förvaltningen i lokalprocesserna.  Du tar ansvar för verksamheternas lång- och kortsiktiga lokalbehov och utgör länken mellan prognos och planering. Du har ett nära samarbete med verksamhetschef på myndighetsutövningen för att ta fram behovsunderlag avseende lokaler för olika typer av insatser. Du tar fram behovsunderlag till ekonomichef enligt årsplanen för budget- och investeringsprocessen och har ansvaret för reinvesteringsplanen.

Som strateg ansvarar du för framtagande, implementering och uppföljning av lokalförsörjningsplanen som är nämndens styrande plan för kommande års lokalförsörjning. Du informerar om och implementerar lokalförsörjningsprocessen, som till stor del styrs av kommunövergripande rutiner, till berörda i förvaltningen och vid behov till den politiska nivån.

Som strateg gör du bedömning om förfrågningar och behov från förvaltningen ska gå vidare som uppdrag till vår fastighetsavdelning och du har mandat att utreda och förmedla beslut i olika frågor till densamma.

Du tar också fram standards för olika typer av boenden/verksamhetslokaler som tex personalutrymmen, och klargöra lagstiftningens krav på lokaler i relation till fastighetsavdelningen.   

I rollen ingår att omvärldsbevaka området och utveckla förvaltningens arbete med lokalfrågor. Du är föredragande i lokalförsörjningsärenden i Individ- och familjenämnden och i socialdirektörens ledningsgrupp.


Om dig

Vi söker dig som har högskoleutbildning. För att lyckas i rollen som lokalstrateg krävs ledarskapsförmåga så därför är det ett krav att du har mångårig ledarerfarenhet.  Vi vill också att du har goda kunskaper om de förutsättningar som krävs för att bedriva socialtjänst och därmed kunskap om socialtjänstens verksamhetsområden. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med fastighets-/lokalfrågor på nåt sätt är det positivt.

Vi söker dig som är en trygg och stabil ledare med mycket god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, systematisk och effektiv i ditt arbetssätt. För att lyckas i rollen behöver du också ha lätt för att se samband och du klarar att göra korrekta avvägningar och bedömningar utifrån komplex information. Arbetet innebär att du ska producera skriftlig information, utredningar och beslut och även presentera dessa i olika forum, därför behöver du ha god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.

Intervjuer kan komma att ske löpande så dröj inte med att skicka in din ansökan!

Följ oss gärna på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Bravura Sverige AB .

Nätverkstekniker / Nätarkitekt till konsultbolag

Nätverkstekniker
Läs mer Jan 12
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

I denna tjänst har du möjighet att utgå från Stockholm, Sundsvall, Östersund, Luleå, Karlstad, Göteborg och Umeå.

Om företaget:

Bravura söker nätverkstekniker till vår samarbetspartner. Företaget är ett svenskt teknikkonsultföretag i framkant. Som konsult hos företaget får du möjlighet att utvecklas inom tekniker och roller som intresserar dig. Företaget har en bred portfölj och en stor variation av beställare och uppdrag samtidigt som de ständigt intresserar sig för nya affärs- och teknikområden. Utvecklingsmöjligheterna för dig är därav många!

Arbetsuppgifter:

I rollen som nätverkstekniker arbetar du med varierande projekt mot flertalet olika kunder och beställare. Du berör områdena nätdesign, implementation, migreringsarbeten, felsökning och drift. En stor del av företagets uppdrag idag involverar nät-migreringsprojekt vilket du kan komma att vara delaktig i.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Krav:
• Arbetslivserfarenhet som nätverkstekniker, nätverksarkitekt eller motsvarande
• Kunskaper i nätkonfiguration, nätdesign och nätdokumentation
• Kunskaper inom switching och routing

Meriterande:
• Kunskaper inom brandväggar
• Erfarenhet att arbeta i SFTP/TFTP-klienter samt SSH- och Telnet-klienter
• Erfarenhet att arbeta i provisioneringssystem

Vi söker dig som har ett stort intresse för teknik och som drivs av att utvecklas inom nya områden. Du trivs med varierande uppgifter där du har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och sätta dig in i nya tekniker. Vidare har du en god förmåga att driva ditt eget arbete framåt och arbetar lösningsorienterat för att möta kundernas önskemål.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Sundsvall, Östersund, Luleå, Karlstad, Göteborg och Umeå.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: nätverk, nätverkstekniker, nätverksspecialist, network, network specialist, network technician, technician, tekniker, nätdesign, nät, nätarkitekt

Ansök nu

Sales Specialist Managed Services

Account manager
Läs mer Jan 20
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Advania.

Om företaget:

Advania gör det enkelt att växa med IT och erbjuder kundunika IT-lösningar med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i hela Sverige. Advania Sverige är en del av Advaniakoncernen som också finns i Norge, Island, Finland, Danmark och UK.

Med hjälp av ledande teknologi, plattformslösningar, tjänster och strategiska partnerskap erbjuder de noggrant utvalda lösningar som skräddarsys efter varje unikt kundbehov. Fokus ligger på långsiktiga relationer och att leverera marknadens bästa service.

När Sveriges IT-kunder får säga sitt hamnar Advania Sverige i topp på att leverera kundnöjdhet och skapa operativa, taktiska och strategiska värden. De är speciellt duktiga på att leverera kundvärde inom segmenten Användarnära IT, Verksamhetsnära IT och Konsulttjänster.

På https://www.advania.se/ kan du läsa mer om Advanias erbjudande och företagskultur samt inspireras av deras kunskapshub.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Sales Specialist inom Managed Services ansvarar du för att identifiera nya affärsmöjligheter samt bygga långsiktiga och givande relationer på olika nivåer i såväl nya som befintliga leveranser. I din roll innefattas arbete med affärer samt upprätta offerter och avtal. Du säkerställer att kunden har en leverans med hög kvalitet och arbetar för att vidareutveckla de nuvarande leveransalternativen med kunden i fokus. Vidare arbetar du proaktivt och ansvarar för såväl befintliga tjänsteavtal, utveckling av nya tjänster och införsäljning mot nya kunder.

Du ingår i ett team med andra drivna säljspecialister, och självklart i nära samarbete med andra grupper och kompetensområden. Här blir du en del av Advanias kultur som bygger på engagemang, intresse och frihet under ansvar - de arbetar i mindre team där närhet till bekräftelse och stöttning erbjuder möjligheter att utvecklas. Du kanske inte har jobbat som säljare tidigare, men har god förståelse för IT-lösningar. Då får du möjligheten att utvecklas i den här rollen!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Förvalta befintliga kunder samt införsäljning till nya kunder
• Upprätta offerter och avtal
• Ansvara för att kunden har ett utbud av lösningar som passar dem och att dessa presenteras och kommuniceras på ett bra sätt

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God förståelse för olika IT-lösningar (exempelvis Servicedesk, Workplace, Server operations, Cloud, Security, Network, Applications m.m.)
• God kommunikativ förmåga och god relationsbyggare
• Goda kunskaper i engelska samt svenska i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av försäljning är starkt meriterande

För att ha bästa möjliga förutsättningar att lyckas i rollen behöver du vara driven, uthållig, strukturerad och ha strategisk höjd. Med stort engagemang kan du driva processer genom hela säljresan från start till mål. Du sätter dig in i kundens verksamhet samt kartlägger nuvarande behov och arbetar på så vis fram den bästa och mest affärseffektiva lösningen för att skapa mervärde för kunden. Du är lösningsorienterad, kommunikativ, ödmjuk och skapar tillit och förtroende i dina relationer. Du levererar kvalitet, är noggrann, tar ansvar och satsar helhjärtat på dina uppdrag.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Avdelningschef QC till APL

Affärsområdeschef
Läs mer Dec 23
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Apotek Produktion & Laboratorier (APL).

Om företaget:

APL är en av Europas ledande företag inom utveckling, analys och tillverkning av extemporeläkemedel och lagerberedningar. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom life science i Skandinavien. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter som finns i Umeå, Stockholm, Göteborg och Malmö. APL har ett samhällsuppdrag att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv. Därmed är deras kvalitet och säkerhetsarbete en stor och viktig del av deras verksamhet.

Affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande – det är deras gemensamma värdegrund. För dem är detta inte tomma ord utan genomsyrar allt de gör i deras verksamhet. För att du ska trivas bör dessa värderingar även passa in på dig.

Läs gärna mer på www.apl.se.

Arbetsuppgifter:

Som avdelningschef för QC på APL har du en viktig roll för företagets leveranssäkerhet, målstyrning och långsiktiga utveckling. Du arbetar övergripande inom enheten Tillverkning & QC och tvärfunktionellt inom företaget mellan olika avdelningar och orter där ni tillsammans driver arbetet mot ökad effektivitet och lönsamhet. Det är av stor vikt att beslutade arbetssätt och regelverk implementeras, används och följs upp. För att lyckas behövs god förståelse för hur olika processer fungerar och att du förespråkar ett processbaserat arbetssätt.

I rollen ingår arbetsmiljö-, personal- och budgetansvar samt ansvar för avdelningens resursbehov, bemanning och kompetens utifrån processernas krav. Du som avdelningschef förväntas att arbeta strategiskt och övergripande för en trygg och säker arbetsmiljö, god kvalitet enligt GMP samt säkrade leveranser med effektivitet och lönsamhet.

Ditt team består av ca trettio personer placerade i Umeå och Stockholm, där de flesta är analytiska kemister och mikrobiologer. Du har direkt personalansvar för två gruppchefer som har den operativa chefsrollen i den dagliga verksamheten samt en QC specialist. Vi ser gärna att du utgår från Umeå och befinner dig i Stockholm kontinuerligt, ca 20% av tiden. Du sitter med i två ledningsgrupper, den lokala i Umeå samt i den bolagsövergripande för enheten Tillverkning & QC tillsammans med enhetschef, tillverkningschefer samt avdelningschef QC Malmö.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Akademisk utbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom analytisk kemi eller mikrobiologi alternativt mångårig erfarenhet inom verksamhetsområde som bedöms likvärdigt
• Mycket goda ledaregenskaper och dokumenterad erfarenhet av förändringsledning
• Erfarenhet av arbete med ständiga förbättringar och LEAN
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av GMP-reglerad verksamhet samt QC-arbete är starkt meriterande

Du är van att sätta upp mål både för dig själv och dina medarbetare. Du ger inte upp i första taget och är mycket ihärdig för att säkerställa att resultatet alltid blir uppnått. Du kan se samband och arbetar involverande för att ta verksamheten till nästa nivå.

Rollen kräver att du är noggrann och kvalitetsmedveten då du arbetar i en GMP-reglerad verksamhet. och det är viktigt att du trivs med att strukturera ditt arbete och arbeta systematiskt. Vidare resonerar du långsiktigt och fastnar inte i detaljer när det dyker upp motgångar.

Viktigast av allt är att du får energi av att leda och skapa rätt förutsättningar för andra att kunna ta ansvar så att ni tillsammans kan uppnå gemensamma mål. Det är naturligt för dig att stötta dina medarbetare och du är proaktiv för att förbättra förutsättningarna och arbetsklimatet för både dig själv och dina medarbetare. Din ledarstil kännetecknas av en öppen attityd och du har lätt för att samarbeta och engagera andra människor.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt: Innan ev. anställning genomförs alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör

Kontorist
Läs mer Dec 21
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Svenska Försäkringsfabriken har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Svenska Försäkringsfabriken en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd.

Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Svenska Försäkringsfabrikens erbjudande består av tre delar: it-lösningar speciellt anpassade till bank och försäkring; försäkringsadministration där de tar hand allt från kunders kontakter med andra försäkringsbolag vid hantering av fullmakter till handläggning, bedömning och analys samt resursuthyrning där de erbjuder pensions- och försäkringsexperter för både kortare och längre insatser hos både försäkringsbolag och deras kunder. De erbjuder till stor del standardiserade produkter men med skräddarsydda lösningar som gör att de levererar en produkt som passar kundens behov och som effektiviserar deras administration och it-struktur.

Svenska Försäkringsfabriken är en av Sveriges få oberoende tredjepartsadministratörer vad gäller fullmaktshantering. De levererar infrastruktur och tjänster så att försäkringsbolagen enklare kan utbyta information med varandra. De arbetar idag med majoriteten av alla livförsäkringsbolag och banker i Sverige. Som administratörer hanterar de hela processen från fullmakt till flyttblad för tjänste- och privatpensioner samt bedömning och utredning av olika försäkringsprodukter åt våra kunder.

Idag har de två kontor, ett i Stockholm och ett här i Umeå. På Umeåkontoret arbetar du tillsammans med ett härligt gäng i centrala stan. Här är det högt i tak med trevlig stämning och det är viktigt att bibehålla den positiva arbetskulturen genom att kontinuerligt lyssna in medarbetarna och hitta på saker tillsammans.

Arbetsuppgifter:

I rollen som administratör ansvarar du huvudsakligen för hantering av fakturor, pensioner och försäkringar. Du arbetar med informationsöverföring genom digitalisering. Vidare arkiverar och skickar du post veckovis. Uppgifterna kan komma att utvecklas beroende på din profil samt företagets behov.

• Administration av fakturor, pensioner och försäkringar

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• God dator- och systemvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande

Vi tror att du som söker tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Vidare är du noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemutvecklare / Frontend-utvecklare

Frontend-utvecklare
Läs mer Dec 19
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Devize.

Om företaget:

Devize fokus är och har sedan starten 2016 varit att arbeta med digitala innovationer, appar och webbar för en mängd olika enheter. Allt från sensorer och klockor till AR-lösningar. Deras uppdrag varierar från affärsutveckling, designarbeten, helheltsåtaganden för digital utveckling i projektform och konsultuppdrag. De utvecklar alltifrån avancerade integrationer till lösningar för webb, mobila appar och desktop. Devize arbetar inom ett stort antal olika områden och branscher som exmepelvis telecom, industri, turism och handel samt offentlig verksamhet. De brinner för modern systemutveckling (bl.a. React, Angular, Vue och Node), IT-arkitektur och agil styrning.

Arbetsuppgifter:

I rollen arbetar du främst med frontend-utveckling inom olika kundsystem, webbplatser och appar. Du arbetar längst fram i utvecklingskedjan med fokus på funktionalitet. I huvudsak arbetar du med nyutveckling och förvaltning inom moderna ramverk, bland annat inom JavaScript, Angular och React.

Här får du möjligheten att utvecklas snabbt och lära dig av erfarna kollegor i ett öppet arbetsklimat. Du samarbetar nära med ditt team som består av bland annat UX-designers och backend-utvecklare, tillsammans skapar ni en helhetsupplevelse för kund som är i världsklass.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Utbildad ingenjör gärna inom systemutveckling eller datavetenskap
• Några års arbetslivserfarenhet inom utveckling
• Kunskaper inom olika programmeringsspråk och ramverk exempelvis Javascript eller Java, React eller Angular
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Du håller dig uppdaterad på nya tekniker inom ditt område och har en passion för utveckling av frontend och mjukvara. Din lösningsorienterade inställning gör att du kan skapa dig en djupare förståelse och har förmågan att se helheten i det projekt du arbetar i. Vidare motiveras du av att ständigt lära dig nya saker och tillvägagångssätt och trivs i en miljö där du får utmanas. Du är en självgående och ansvarstagande person som gärna tar initiativ till idéer och tar tag i arbetsuppgifter på egen hand. Vidare ser vi att du är en person som ställer höga krav på kvalitet, både från dig själv och andra.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Umeå
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: system, systemutvecklare, IT, utvecklare, programmering, kodning, Sundsvall, systemförvaltning, UX, apputveckling, webbutveckling, Javascript, React, Angular, Node, NextJs, Vue, .Net, Java, Databaser, Cloudlösningar, Azure, Amazon, ingenjör, Devize

Ansök nu