Umeå: Butikssäljare till mStore Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butikssäljare till mStore Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Deltid

mStore är med sina 13 centralt placerade butiker Sveriges enda rikstäckande Apple Premium Reseller. Butikerna har ett komplett utbud av Apples produkter, tjänster och tillbehör samt auktoriserad service och kunskapen som behövs för att kunna guida våra kunder rätt. mStore-kedjan drivs av MacSupport AB.

MacSupport AB är en av Sveriges största Apple-återförsäljare och riktar sig till företag, skolor och konsumenter. Vi har ca 160 anställda och omsatte över 700 miljoner 2021.
Brinner du för försäljning, är serviceinriktad och gillar högt tempo? Bli en del av mStore Umeå och arbeta med marknadsledande produkter! 

Vi är Umeås enda Apple Premium Reseller och ingår i butikskonceptet mStore med 13 butiker i Sverige. I dag har företaget cirka 160 anställda på 12 orter i landet och omsätter över en halv miljard. Inom bolaget finns avdelningar för företag, skola och utbildning samt en fullt auktoriserad serviceorganisation med lokal service på de flesta orter. 

För att kalla sig Apple Premium Reseller ställs höga krav både från Apple och från oss själva. mStore arbetar tätt med Apple och det är vi stolta över! I våra butiker levererar vi service i världsklass och strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för kunden såväl som att överträffa deras förväntningar. Med passion för Apples produkter vill vi vara det självklara valet för våra kunder.   

Butikerna är företagets ansikte utåt och platsen där vi möter våra kunder. Därför är butikerna extra viktiga och därför blir din roll extra viktig.  

Vi söker dig som har ett intresse för teknik såväl som Apples produkter, tjänster och tillbehör samt triggas av tanken att bli en nyckelspelare i vår butik.

Vidare är det ett krav att du har arbetat med försäljning eller service. Om du har erfarenhet av företagsförsäljning är det ett plus då butikens kunder till stor del består av företag. Problemlösning och felsökning är en stor del av vårt arbete och kompetens inom detta är meriterande.

Viktigast av allt - vi söker rätt person och lägger stor vikt vid personliga egenskaper, därför bör du vara en utåtriktad person med engangemang för att trivas hos oss. Du kommer att få ta mycket ansvar och bli en pusselbit i vårt team. Ditt engagemang, din passion och din drivkraft att lyckas är avgörande.

 Vi erbjuder dig:


• Förutsättningar till utveckling av dig själv och dina kunskaper tillsammans med oss.
• Möjlighet att ingå i ett väl sammansvetsat team med marknadsledande produkter i en bransch med högt tempo. 
• Sysselsättningsgrad 50-100%
• Visst kvälls- och helgarbete
• Timlön enligt överenskommelse
• Tillträde enligt överenskommelse

Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan redan idag! Vi återkopplar självklart till alla och kontaktar de vi vill träffa för en personlig intervju.

Marina Hammare
Butikschef, mStore Umeå

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Umeå som Butikssäljare, fackhandel.

Säljare 28,69 tim/vecka till Åhléns Mode Umeå (vikariat)

Läs mer Dec 27
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Drivs du av försäljning, service, människor och mode? Då kanske du är den Säljare vi söker till Åhléns Mode i Umeå.

Vi erbjuder dig

Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att:

- Genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna
- Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen
- Arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter

Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till Avdelningschef.
Vi letar efter

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

- Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln
- En stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd
- Ett stort intresse för mode, trender och våra produkter

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.

Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.

Tjänsten är ett vikariat tom. 15/5 på 28,69 tim/vecka och arbetstiderna kan variera mellan kl 06.00 och 22.00. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss 16/1.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Ansök nu

Extrajobb - endagsinventering i butik Umeå

Läs mer Nov 24
Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i ett team där ni gemensamt har ansvaret för att inventera samtliga artiklar i kundens butik. Detta kräver att du är noggrann då felräkning ger direkta konsekvenser för kunden.

Personliga egenskaper/kvalifikationer

Vi letar efter dig som är noggrann, effektiv och som kan planera din tid på ett strukturerat sätt. Vi ser gärna att du sen tidigare har arbetat med större inventeringar inom sällanköpshandeln eller att du har erfarenhet från andra branscher där inventering sker ofta och regelbundet.

Vår kund verkar inom sällanköpshandeln och vi ser gärna att du är bekväm att arbeta med teknisk utrustning.

För att arbeta för Storesupport behöver du vara över 18 år.

Anställningsform/arbetstid

Inventeringen kommer att äga rum:

Plats: Umeå

Datum: 2 januari

Tid: 07.00-16.00

Detta är ett endagsuppdrag med eventuella möjligheter till fler uppdrag hos oss framöver.

Om oss

Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika.

Ansökan

Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Är du intresserad?

Bli en Storesupportare och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Extrajobb i välkänd klädbutik - Inventering Umeå

Läs mer Sep 28
Om tjänsten

Du kommer ingå i ett team där ni gemensamt har ansvaret för att inventera samtliga artiklar i kundens butik. Detta kräver att du är noggrann då felräkning ger direkta konsekvenser för kunden.

Personliga egenskaper

- Vi letar efter dig som är noggrann
- Effektiv och som kan planera din tid på ett strukturerat sätt
- Du tycker om att arbeta självständigt
- Du är morgonpigg då passet börjar kl. 06.00 på morgonen


Meriterande

- Att du sen tidigare har arbetat med inventeringar inom dagligvaruhandeln eller att du har erfarenhet från andra branscher där inventering skett
- Vi ser det som positivt att du tidigare har arbetat inom dagligvaruhandeln


Arbetstider

Inventeringen kommer att äga rum:

Plats: Umeå

Datum: 9/11 kl: 06.00-10.00

Om oss

Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika.

Ansökan

Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.

Är du intresserad?

Bli en Storesupportare och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare;

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Butiksmedarbetare till Umeå

Läs mer Jan 27
Nytt
Vill du hjälpa människor förverkliga sina drömmar? Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att på så vis ge människor råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel! Alla medarbetare utför samtliga arbetsuppgifter på våra anläggningar, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. Är du handlingskraftig och kan greppa en hammare? Vill du arbeta i en snabbrörlig och föränderlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur?

Som butikssäljare är ditt viktigaste uppdrag att se och lösa kundens behov, vilket möjliggörs genom kundbemötandet och upplevelsen av anläggningens ordning. Detta görs genom att:

- Arbeta aktivt med kundbemötandet – vi vill ge alla kunder en förstklassig service.
- Sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris.
- Hålla ordning och reda i lokalerna och se till att hyllorna alltid är välfyllda.
- Plocka virke, inventera, hantera inleveranser och prismärka varor för att säkerställa att kundens upplevelse blir positiv
- Hjälpa kunderna att mäta, räkna och skriva underlag.

Vi söker tre personer för säsongsanställning på deltid 50% till 80% med start under april och maj fram till slutet av augusti med chans till förlängning.

- Vill arbeta med service och försäljning
- Kan göra dig förstådd på både svenska och engelska
- Har ett intresse eller erfarenhet av bygg, detaljhandel och kundbemötande
- Har B-körkort. Truckkort är meriterande
- Finns tillgänglig att arbeta under anläggningens öppettider

Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser gärna att du är snabb, effektiv och lyhörd på samma gång – egenskaper som kan ge en god kundupplevelse. Det du inte redan har kunskap kring, har vi utbildningar för. Vi har en väldigt stark företagskultur med mycket glädje och starkt samarbete i grunden och vi söker dig som vill vara en del av detta. För att matcha oss är du redo att ta ansvar för både din utveckling och för anläggningens framgång, med inställningen laget före jaget.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss en objektivitet. Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Svara då på urvalsfrågorna och ansök. Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.

Alla hemmasnickare ska kunna förverkliga sina byggdrömmar, det tycker i alla fall vi på Byggmax. Oavsett om det handlar om inomhus-, utomhus- eller trädgårdsprojekt. Därför jobbar alla Byggmaxare mot samma mål: att ge dessa hemmasnickare både råd och möjlighet till det!

Byggmax har totalt över 190 butiker fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Utöver de fysiska butikerna finns även en ständigt växande e-handel. Sedan starten 1993 har Byggmax haft som affärsidé att vara det bästa och billigaste alternativet för hobbysnickare och proffs som vill köpa byggmaterial av bra kvalitet. Vi har gått från att vara en ettrig uppstickare till att bli en av Sveriges största byggmaterialkedjor. Med hjälp av ständiga förbättringar, löpande effektiviseringar och en förändringsbenägen företagskultur har bolaget blivit ett av branschens lönsammaste. I koncernen Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror, Buildor, Right Price Tiles och Næstved Lavpristræ.

Varmt välkommen till Byggmax, både som kund och som potentiell medarbetare!

Ansök nu

Elgiganten Umeå söker Säljledare

Läs mer Jan 11
Som Säljledare Hemelektronik kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech.
Ansvar för att coacha och träna andra
Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna.
Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra.
Kund- och Försäljningsansvar
Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden.
Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer.
Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar
Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval.
Verksamhetsnära ledare
Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker.
Säljledaren ansvarar för
- Motivera, coacha och träna säljare
- Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer
- Försäljningsresultat för produktgruppen
- Hur avdelningen drivs och fungerar
Säljledarens arbetsuppgifter
- Arbetsleda, Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare
- Utbilda och träna i försäljning och produkter
- Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer
- Personligt säljmål, egen försäljning
- Följa upp försäljnings- och marginalutveckling
- Hantera feedback och kundärenden
- Arbeta med varuexponering och driftstandard
- Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen

Tech-avdelningen
Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna.
Profil & Bakgrund
Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa.
Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning.
Arbetsglädje
Här jobbar personer som är drivna och intresserade av kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt.
Utveckling på Elgiganten
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling.
Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård.
Elgiganten erbjuder
- Avtalsenlig lön och pension
- Generöst bonusavtal
- Förmåner inom friskvård och personalköp
- Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
- Goda karriärmöjligheter
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre.
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på XXXX@giganten.se.
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.
Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Macsupport AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Macsupport AB .

mStore Umeå söker ny kollega!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 28
Brinner du för försäljning, är serviceinriktad och gillar högt tempo?

Bli en del av mStore Umeå och arbeta med marknadsledande produkter! 

Vi är Umeås enda Apple Premium Reseller och ingår i butikskonceptet mStore med 13 butiker i Sverige. I dag har företaget cirka 160 anställda på 12 orter i landet och omsätter över en halv miljard. Inom bolaget finns avdelningar för företag, skola och utbildning samt en fullt auktoriserad serviceorganisation med lokal service på de flesta orter. 

För att kalla sig Apple Premium Reseller ställs höga krav både från Apple och från oss själva. mStore arbetar tätt med Apple och det är vi stolta över! I våra butiker levererar vi service i världsklass och strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för kunden såväl som att överträffa deras förväntningar. Med passion för Apples produkter vill vi vara det självklara valet för våra kunder.   

Butikerna är företagets ansikte utåt och platsen där vi möter våra kunder. Därför är butikerna extra viktiga och därför blir din roll extra viktig.  

Vi söker dig som har ett intresse för teknik såväl som Apples produkter, tjänster och tillbehör samt triggas av tanken att bli en nyckelspelare i vår butik.

Vidare är det ett krav att du har arbetat med försäljning eller service. Om du har erfarenhet av företagsförsäljning är det ett plus då butikens kunder till stor del består av företag. Problemlösning och felsökning är en stor del av vårt arbete och kompetens inom detta är meriterande.

Viktigast av allt - vi söker rätt person och lägger stor vikt vid personliga egenskaper, därför bör du vara en utåtriktad person med engangemang för att trivas hos oss. Du kommer att få ta mycket ansvar och bli en pusselbit i vårt team. Ditt engagemang, din passion och din drivkraft att lyckas är avgörande.

 Vi erbjuder dig:


• Förutsättningar till utveckling av dig själv och dina kunskaper tillsammans med oss.
• Möjlighet att ingå i ett väl sammansvetsat team med marknadsledande produkter i en bransch med högt tempo. 
• Sysselsättningsgrad 75%
• Visst kvälls ochhelgarbete
• Timlön enligt överenskommelse
• Tillträde 17/8 2022 eller enligt överenskommelse

Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan redan idag! Vi återkopplar självklart till alla och kontaktar de vi vill träffa för en personlig intervju.

Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Marina Hammare

Butikschef, mStore Umeå

Ansök nu

Butikssäljare

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 6
MacSupport AB är en av Sveriges ledande partner till Apple i Sverige med drygt 160 anställda. Vi har verksamhet på 12 orter i Sverige från Luleå i Norr till Malmö i söder. Mac Support AB är Sveriges största återförsäljare av lösningar med fokus på bland annat mediebranschen, utbildningsinstitutioner och personlig användning. Vi är Apple Premium Partner och Apple Solution Expert Education. Vi är också auktoriserade som Apple Service Provider. Läs mer om oss på www.macsupport.se.

Butikssäljare
mStore?expanderar?och vi söker därför en butikssäljare till vår Apple Premium Reseller-butik i Umeå. mStore är Sveriges enda rikstäckande Apple Premium Reseller och drivs av MacSupport AB som arbetat framgångsrikt i branschen sedan 1987. Vi siktar nu på att förstärka vårt lösningsorienterade och kundfokuserade team i butiken.

Tjänsten innebär att stärka ett trevligt och säljande butiksteam med försäljning, kundservice, prismärkning, exponering, inventering och städning. Din uppgift är att säkerställa att våra kunder får marknadens bästa bemötande samt att vara den guide som ser till att kunden får med sig rätt produkter hem. Tillsammans med övriga medarbetare och din butikschef ser du till att butiken alltid håller högsta klass vad gäller ordning, skyltning och varuexponering.?Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete med goda möjligheter till utveckling.

Din profil
Som butikssäljare på mStore så förväntar vi oss att du har ett genuint teknikintresse och god kunskap om Apples produkter och lösningar. Du är en god lyssnare och duktig på att föreslå rätt lösningar för kunden. Du är noggrann och hjälper dina kollegor med lösningar och utveckling. Du är lyhörd och skall stötta personalen och hjälpa butikschefen.

Grundlägande anställningsvillkor
50-75%
Varierande arbetstider och helgarbete förekommer.
Tillträde efter överenskommelse

Vill du jobba i ett härligt och engagerat team och i ett stabilt och långsiktigt styrt företag är du varmt välkommen att ansöka. 

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är?2022-04-30. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök gärna så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kombinerad butikssäljare och iOS-tekniker på mStore Umeå

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Nov 1
mStore är med sina 13 centralt placerade butiker Sveriges enda rikstäckande Apple Premium Reseller. Butikerna har ett komplett utbud av Apples produkter, tjänster och tillbehör samt auktoriserad service och kunskapen som behövs för att kunna guida våra kunder rätt. mStore-kedjan drivs av MacSupport AB.

MacSupport AB är en av Sveriges största Apple-återförsäljare och riktar sig till företag, skolor och konsumenter. Vi har ca 200 anställda och omsatte 600 miljoner 2020.

mStore?expanderar?och vi söker därför en kombinerad butikssäljare och iOS-tekniker till vår Apple Premium Reseller-butik i MVG-gallerian i Umeå. mStore är Sveriges enda rikstäckande Apple Premium Reseller och drivs av MacSupport AB som arbetat framgångsrikt i branschen sedan 1987. Vi siktar nu på att förstärka vårt lösningsorienterat och kundfokuserat team i butiken.

Tjänsten innebär att stärka ett trevligt och säljande butiksteam med försäljning, kundservice, hårdvaruservice, prismärkning, exponering, inventering och städning. Din uppgift är att säkerställa att våra kunder får marknadens bästa bemötande samt att vara den guide som ser till att kunden får med sig rätt produkt hem. Tillsammans med övriga medarbetare och din butikschef ser du till att butiken alltid håller högsta klass vad gäller ordning, prisskyltning och varuexponering. Du kommer även att utföra service av iPhone och iPad. Vi ser till att du blir utbildad i detta.?Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete med goda möjligheter till utveckling.

Din profil
Som butikssäljare och iOS-tekniker på mStore så förväntar vi oss att du har ett genuint teknikintresse och god kunskap om Apples produkter och lösningar. Du är en god lyssnare och duktig på att föreslå rätt lösningar för kunden. Du är noggrann och hjälper dina kollegor med lösningar och utveckling.

Grundlägande anställningsvillkor
50-75%, med olika tjänstgöringsgrad utifrån de förutsättningar som vi och de sökande har.
Varierande arbetstider och helgarbete förekommer.
Tillträde efter överenskommelse

Vill du jobba i ett härligt och engagerat team och i ett stabilt och långsiktigt styrt företag är du varmt välkommen att ansöka. 

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är?2021-11-30. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök gärna så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Butikssäljare på deltid hos mStore - Apple Premium Reseller

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jul 20
Brinner du för försäljning, är serviceinriktad och gillar högt tempo?
Bli en del av mStore Umeå och arbeta med marknadsledande produkter!
Nu söker vi en ny medarbetare.
Vi söker dig som har ett intresse för teknik såväl som Apples produkter, tjänster och tillbehör.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet att arbeta med försäljning eller kundservice. Som person är du nyfiken, modig, social och har lätt för att samarbeta. Du är en god människokännare med glimten i ögat och ger alltid det lilla extra.
Du ska vara bra på problemlösning då en stor del av vårt arbete är service och att hjälpa våra kunder med deras it-problem.
Viktigast av allt - vi söker rätt person och lägger stor vikt vid personliga egenskaper, därför bör du vara en utåtriktad person med engangemang. Du kommer att få ta mycket ansvar. Ditt engagemang, din passion och din drivkraft att lyckas är avgörande.
Vi erbjuder dig:
Förutsättningar till utveckling av dig själv och dina kunskaper tillsammans med oss.
Möjlighet att ingå i ett väl sammansvetsat team med marknadsledande produkter i en bransch med högt tempo.
Sysselsättningsgrad 20%. Varannan helg och vissa kvällar ingår.
Timlönenlig t överenskommelse
Tillträde 2021-09-01

Ansök genom att skicka CV samt personligt brev till jobba@macsupport.se.
Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt person. Skicka in din ansökan redan idag! Vi återkopplar självklart till alla och kontaktar de vi vill träffa för en personlig intervju.
Vilka är vi?
mStore är med sina 12 centralt placerade butiker Sveriges enda rikstäckande Apple Premium Reseller. Butikerna har ett komplett utbud av Apples produkter, tjänster och tillbehör samt auktoriserad service och kunskapen som behövs för att kunna guida våra kunder rätt. mStore-kedjan drivs av MacSupport AB.
MacSupport AB är en av Sveriges största Apple-återförsäljare och riktar sig till företag, skolor och konsumenter. Vi har ca 200 anställda och omsatte 600 miljoner 2020.

Ansök nu