Umeå: Sommarjobb inom kundtjänst och försäljning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobb inom kundtjänst och försäljning i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande sommarjobb.

Sommaren är snart här och vi söker nu kundtjänstmedarbetare och försäljare för kommande sommarjobb i Umeå. Ta chansen och skapa kontakter i arbetslivet och få nya erfarenheter som dessutom förbättrar ditt CV!

Vi på Poolia samarbetar med allt från stora internationella företag till mindre växande bolag som behöver personal inför semesterperioden. Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett intresse för att sommarjobba inom kundtjänst eller försäljning som konsult hos Poolia.


Om tjänsten
Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande uppgifter är följande:

• Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
• Administration av inkommande ordrar, produktinformation med mera
• Ta emot klagomål och reklamationer
• Telefonförsäljning
• Mötesbokning


Vem är du?
• Som person är du öppen, driven, lärovillig och lyhörd med en naturlig känsla för service.
• Du har påbörjat eller avslutat en eftergymnasial utbildning.
• Vi ser gärna att du har en god datavana.
• Du talar och skriver flytande svenska och har god förståelse för engelska.

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering. Det är därför viktigt att du är tydlig med dina tidigare erfarenheter, ambitioner och kompetenser i ditt CV och personliga brev så att vi kan matcha dig med rätt uppdragsgivare. Notera gärna din tillgänglighet (vilka veckor du kan arbeta) för lättare matchning.

Vi genomför urval och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Poolia erbjuder dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Kundtjänstmedarbetare.

Kom och jobba med kundsupport i Umeå på Telenor!

Läs mer Jan 24
Kom och jobba med oss på Webhelp!
Är du en problemlösare som drivs av att hjälpa andra? Då söker vi dig!

Nu söker vi på Telenor härliga medarbetare till vårt kontor i Umeå för start 2023-03-06 och 2023-03-20!

Om tjänsten:
Som medarbetare på kundsupporten arbetar du med att lösa olika ärenden som Telenors kunder ringer in om. Du tar emot inkommande samtal från befintliga kunder rörande frågor som kan gälla deras fiberbredband, bredband via telejacket, leveransfrågor, TV-tjänster etc. Utöver teknisk support kommer du att till viss del arbeta med mersälj till befintliga kunder.

Du startar din resa hos oss med en gedigen betald grundutbildning om 2 månader där du får de verktyg du behöver för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna och din roll.

Det är meriterande ifall du har jobbat med kundbemötande eller service tidigare men absolut inget krav! Du behöver inte heller ha jobbat med teknisk support innan för att kunna klara av rollen, det viktigaste är att du besitter viljan och engagemanget att lära dig nya saker!

Vad kan vi erbjuda dig?
? Fast månadslön samt provision utan tak

? Kollektivavtal med Unionen

? Friskvårdsbidrag

? Kontinuerlig uppföljning och coachning

? Personalrabatt på våra tjänster

Du behöver...
? Ha godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)

? Fyllt 18 år

? Kunna uppge 1-2 referenser



Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ta chansen och sök nu!

START: 2023-03-06, 2023-03-20

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)

ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00

PLACERINGSORT: Formvägen 5, Umeå

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Ansök nu

Kom och jobba med kundsupport i Umeå på Telenor!

Läs mer Jan 23
Kom och jobba med oss på Webhelp!
Är du en problemlösare som drivs av att hjälpa andra? Då söker vi dig!

Nu söker vi på Telenor härliga medarbetare till vårt kontor i Umeå för start 2023-03-06 och 2023-03-20!

Om tjänsten:
Som medarbetare på kundsupporten arbetar du med att lösa olika ärenden som Telenors kunder ringer in om. Du tar emot inkommande samtal från befintliga kunder rörande frågor som kan gälla deras fiberbredband, bredband via telejacket, leveransfrågor, TV-tjänster etc. Utöver teknisk support kommer du att till viss del arbeta med mersälj till befintliga kunder.

Du startar din resa hos oss med en gedigen betald grundutbildning om 2 månader där du får de verktyg du behöver för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna och din roll.

Det är meriterande ifall du har jobbat med kundbemötande eller service tidigare men absolut inget krav! Du behöver inte heller ha jobbat med teknisk support innan för att kunna klara av rollen, det viktigaste är att du besitter viljan och engagemanget att lära dig nya saker!

Vad kan vi erbjuda dig?
? Fast månadslön samt provision utan tak

? Kollektivavtal med Unionen

? Friskvårdsbidrag

? Kontinuerlig uppföljning och coachning

? Personalrabatt på våra tjänster

Du behöver...
? Ha godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)

? Fyllt 18 år

? Kunna uppge 1-2 referenser



Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ta chansen och sök nu!

START: 2023-03-06, 2023-03-20

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)

ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00

PLACERINGSORT: Formvägen 5, Umeå

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Ansök nu

Kom och jobba med kundsupport i Umeå på Telenor!

Läs mer Jan 18
Kom och jobba med oss på Webhelp!
Är du en problemlösare som drivs av att hjälpa andra? Då söker vi dig!

Nu söker vi på Telenor härliga medarbetare till vårt kontor i Umeå för start 2023-03-06 och 2023-03-20!

Om tjänsten:
Som medarbetare på kundsupporten arbetar du med att lösa olika ärenden som Telenors kunder ringer in om. Du tar emot inkommande samtal från befintliga kunder rörande frågor som kan gälla deras fiberbredband, bredband via telejacket, leveransfrågor, TV-tjänster etc. Utöver teknisk support kommer du att till viss del arbeta med mersälj till befintliga kunder.

Du startar din resa hos oss med en gedigen betald grundutbildning om 2 månader där du får de verktyg du behöver för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna och din roll.

Det är meriterande ifall du har jobbat med kundbemötande eller service tidigare men absolut inget krav! Du behöver inte heller ha jobbat med teknisk support innan för att kunna klara av rollen, det viktigaste är att du besitter viljan och engagemanget att lära dig nya saker!

Vad kan vi erbjuda dig?
? Fast månadslön samt provision utan tak

? Kollektivavtal med Unionen

? Friskvårdsbidrag

? Kontinuerlig uppföljning och coachning

? Personalrabatt på våra tjänster

Du behöver...
? Ha godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)

? Fyllt 18 år

? Kunna uppge 1-2 referenser



Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ta chansen och sök nu!

START: 2023-03-06, 2023-03-20

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)

ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00

PLACERINGSORT: Formvägen 5, Umeå

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Ansök nu

Kom och jobba med kundsupport i Umeå på Telenor!

Läs mer Jan 12
Kom och jobba med oss på Webhelp!
Är du en problemlösare som drivs av att hjälpa andra? Då söker vi dig!

Nu söker vi på Telenor härliga medarbetare till vårt kontor i Umeå för start 2023-03-06 och 2023-03-20!

Om tjänsten:
Som medarbetare på kundsupporten arbetar du med att lösa olika ärenden som Telenors kunder ringer in om. Du tar emot inkommande samtal från befintliga kunder rörande frågor som kan gälla deras fiberbredband, bredband via telejacket, leveransfrågor, TV-tjänster etc. Utöver teknisk support kommer du att till viss del arbeta med mersälj till befintliga kunder.

Du startar din resa hos oss med en gedigen betald grundutbildning om 2 månader där du får de verktyg du behöver för att känna dig trygg med arbetsuppgifterna och din roll.

Det är meriterande ifall du har jobbat med kundbemötande eller service tidigare men absolut inget krav! Du behöver inte heller ha jobbat med teknisk support innan för att kunna klara av rollen, det viktigaste är att du besitter viljan och engagemanget att lära dig nya saker!

Vad kan vi erbjuda dig?
? Fast månadslön samt provision utan tak

? Kollektivavtal med Unionen

? Friskvårdsbidrag

? Kontinuerlig uppföljning och coachning

? Personalrabatt på våra tjänster

Du behöver...
? Ha godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)

? Fyllt 18 år

? Kunna uppge 1-2 referenser



Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ta chansen och sök nu!

START: 2023-03-06, 2023-03-20

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)

ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00

PLACERINGSORT: Formvägen 5, Umeå

Webhelp?is a multinational Business Process Outsourcing company with its head office in Paris, France, that is making business more human for the world’s most exciting brands.

By?choosing Webhelp,?you will be part of a community of over 100'000 game-changers from more than 190 locations, speaking more than 80 languages in 50+ countries.?

Join us at?Webhelp you will have the opportunity to be part of a multicultural team, a fast-paced?environment,?and a diverse pool of engaging projects for some of the most progressive brands worldwide.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare till Umeå

Läs mer Okt 17
Vi på Future People söker flera kundtjänstmedarbetare till vår kund med lokaler på Norrlands universitetssjukhus. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

Vi söker dig som

Som vill arbeta som kundtjänstmedarbetare och ingå som en del i leveransorganisationen för Arbetsplats och Service inom Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik. Rollen innebär i första hand att hantera verksamhetens frågor samt ge support med inriktning mot telefoni. I rollen igår även hantering av beställningar samt utlämning av mobiltelefoner/hårdvara till interna medarbetare.

Krav:

- Erfarenhet av arbete med kundkontakt
- Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete
- Erfarenhet av hantering av mobila enheter
- Itune
- Förmågan att arbeta med att utföra dagliga IT-driftsuppgifter enligt fastställda driftinstruktioner och rutiner samt arbeta med telefonsupport i ServiceDesk.


Som person är du prestigelös, har ett starkt driv, är serviceinriktad och är en social stjärna. Du är positiv, lättsam och har förmågan att arbeta självständigt samt att ta egna initiativ. Du delar våra värderingar: vilja, hjärta och engagemang



För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Vill du vara en del av vårat team?

Omfattning: 100%

Start: Omgående- 30 Juni med goda möjligheter till förlängning

Varmt välkommen med din ansökan!

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Sista ansökningsdagen: 24/10



Välkommen till oss!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB .

Sales Manager Abracon

Försäljningschef
Läs mer Jan 27
Nytt
Är du en person som motiveras av utveckling och ta eget ansvar? Trivs du som bäst i en roll där din fallenhet för såväl struktur som flexibilitet kommer till sin rätt? Då har vi den perfekta chansen för dig! Just nu rekryterar vi en ambitiös Sales manager till Abracon som är en branschledande inom passiva komponenter, och tillhandahåller frekvensstyrnings- och timingenheter, RF- och antennprodukter samt induktorer- och anslutningslösningar. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Som Sales manager är du försäljningsledare för de nordiska länderna, Nederländerna och Baltikum. Du har ytterst ansvar för försäljning av hela vår produktportfolio och introduktion av nya produkter inom ditt tilldelade område. Placeringsort bör vara inom ditt försäljningsområde och gärna en ort med goda reseförbindelser.

I din roll som Sales manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Upprätthålla goda kontakter med kunder och distributörer

- Försäljning i de tilldelade områdena för hela regionen.

- Utveckla och upprätthålla starka professionella relationer med slutkund och beslutsfattare inom inköpsavdelning samt drift- och ingenjörsteam.

- Upptäck/förstå kundens primära affärsmål, verksamhet, utmaningar och krav

- Utveckla/upprätthålla grundlig kunskap om branchens utveckling, applikationer, terminologi, trender och utmaningar

- Utveckla och övervaka års-/kvartalsprognoser

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet inom passiva komponenter, gärna som ingenjör, tekniker eller säljare. Meriterande är även akademisk utbildning inom relevant område och kunskaper om aktuella marknader och produkter. För att du ska trivas och lyckas i rollen förväntas du också vara nyfiken, målinriktad och strukturerad. Du är också en person som är framåt, har ett driv och som tar egna initiativ. Med din goda sociala förmåga representerar du företaget och bygger goda relationer mot våra kunder och distributörer. Förmåga att kommunicera på engelska i både skriftlig och muntlig form. Förmågan att tala ytterligare språk kommer att betraktas som en fördel beroende på vilka territorier som ska täckas. PC-vana i MS Office är ett måste. (Excel, Word, PowerPoint)

Om verksamheten

Abracon är en branschledande inom passiva komponenter, och tillhandahåller frekvensstyrnings- och timingenheter, RF- och antennprodukter samt induktor- och anslutningslösningar. Med service och kvalitet i företagets kärna möjliggör Abracon innovativa IoT-lösningar. Abracon driver varumärkena AEL Crystals, Ecliptek, Fox, ILSI, MMD, Oscilent och ProAnt och levererar det senaste tekniska designstödet och global flexibilitet i leveranskedjan för att lösa kundernas unika utmaningar.

Läs gärna mer på vår hemsida: https://abracon.com/

Sista ansökningsdag 26 februari. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Har du några frågor kring tjänsten kontakta:

Peder Westerberg, Rekryteringskonsult Poolia Norr

mobil: 072-165 27 49 mail: peder.westerberg@poolia.se

Alternativt Rebecca Vall mobil:  072-534 43 40 mail: rebecca.vall@poolia.se

Ansök nu

Regional Sales Manager Abracon

Försäljningschef
Läs mer Jan 27
Nytt
Are you a person who is motivated by development and take personal responsibility? Do you thrive best in a role where your aptitude for both structure and flexibility comes into its own? Then we have the perfect opportunity for you! We are currently recruiting an ambitious Regional Sales Manager for Abracon, an industry leader in passive components, providing frequency control and timing devices, RF and antenna products, and inductor and connection solutions. A warm welcome with your application already today!

About the service

As Regional Sales Manager, you are the sales leader for the Nordic countries, the Netherlands and the Baltic countries. You have ultimate responsibility for sales of core/legacy and introduction of new products within the assigned areas. Location can be within the areas you are responsible for, but preferably a place with good travelconnections.

In your role as Sales manager, your main tasks will involve:

- Maintain good contacts with customers and distributors

- Sales activities in the assigned areas for the entire region.

- Develop and maintain strong professional relationships with end customer and purchasing,    operations and engineering decision makers.

- Negotiate prices between our customers and distributors

- Discover/understand the customer's primary business objectives, operations, challenges and requirements

- Develop/maintain thorough knowledge of industry structure/territory, applications, terminology, trends and issues

- Develop and monitor annual/quarterly forecasts

Who are you?

We are looking for someone with experience in passive components, preferably as an engineer, technician or salesperson. Academic education in a relevant field and knowledge of current markets and products are also meritorious. In order for you to enjoy and succeed in the role, you are also expected to be curious, goal-oriented and structured. You are also a person who is forward thinking, has a drive and who takes own initiative..With your good social skills, you represent the company and build good relationships with our customers and distributors. Ability to communicate in English in both written and oral form. The ability to speak additional languages ??will be considered an advantage depending on the territories to be covered. PC familiarity with MS Office is required. (Excel, Word, PowerPoint)

About the business

Abracon is an industry leader in passive components, providing frequency control and timing devices, RF and antenna products, and inductor and connector solutions. With service and quality at the core of the company, Abracon enables innovative IoT solutions. Abracon operates the AEL Crystals, Ecliptek, Fox, ILSI, MMD, Oscilent and ProAnt brands and delivers the latest technical design support and global supply chain flexibility to solve customers' unique challenges.

Please read more on our website: https://abracon.com/

Deadline for applications 26 February. Selection and interviews are ongoing. A warm welcome with your application already today!

If you have any questions about the service, contact:

Peder Westerberg, Recruitment consultant Poolia Norr
mobile: +4672-165 27 49 email: peder.westerberg@poolia.se

Alternatively: Rebecca Vall mobile: +4672-534 43 40 email: rebecca.vall@poolia.se

Ansök nu

Intresseanmälan - HR, rekrytering & lön

HR-assistent
Läs mer Jan 27
Nytt
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom HR, rekrytering eller lön?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Norrland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- HR-specialist/generalist
- HR-konsult/chef
- HR-koordinator
- HR-administratör
- Rekryterare
- Lönespecialist

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Systemutvecklare till Tietoevry i Umeå

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 27
Nytt
Brinner du för avancerad problemlösning, mjukvaruutveckling, systemarkitektur eller är du bara en extremt duktig nörd? Då är du rätt person för oss!

Tietoevry, i samarbete med Poolia, söker nu dig som redan har och dig som vill få ett passionerat intresse för system- och mjukvaruutveckling. Vi söker juniora och seniora utvecklare som vill vara med och leda och utveckla 5G inom Enhanced Mobile Broadband, Ultra Reliable Low Latency Communications och Massive Machine Type Communications och även för utvecklings- och forskningssamarbeten inom framtidens 6G telekomsystem.

Urval sker löpande så ansök redan idag!

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.

Om tjänsten
Hos oss kommer du att arbeta i något av våra kundprojekt, hos de stora mobilsystemsföretagen, hos de främsta mobiltillverkarna och ibland även hos offensiva start-ups som är i behov av avancerade/innovativa muskler.

Stämningen i de olika teamen präglas av en stark lagkänsla där man möter framgångar och löser utmaningar tillsammans.

Du kommer att arbeta i ett agilt krossfunktionellt utvecklingsteam där arbetet bland annat består av:
- Avancerad systemerin
- Modellering/simulering
- Hands-on mjukvaruutveckling i skarpa målsystem

Du kommer att arbeta mot inbyggda multi-core system där realtidsprestanda och aspekter som cykel- och minnesoptimering är centrala.

Mjukvaruutvecklingen bedrivs i ett flertal språk och scriptdialekter som:
- Realtime -C och C++ är centrala
- Java, Golang, Perl och Python är också viktiga

Verktyg som används är:
- GIT, Eclipse, Jira, Gerrit och Jenkins är en naturlig del av utvecklingsmiljön.
- För simulering och modellering används även Matlab och Octave.

Vem är du?
Vi söker både juniora och seniora utvecklare.

Du som vi söker tjänsten:
- Håller på eller har avsluta en civilingenjörsutbildning inom teknisk datavetenskap, elektro, teknisk fysik eller motsvarande.
- Du har kunskap inom Java och C/C++.
- Om du har erfarenhet från mjukvaruutveckling och är van vid att jobba i projektform/agilt är det meriterande men inget krav.

För att trivas i rollen bör du vara en ansvarstagande och noggrann lagspelare som inte är rädd för att komma med nya idéer. Du är även analytisk och kan se förbättringsmöjligheter. Du är självklart uppdaterad i den senaste tekniken och har förmåga att ta egna initiativ.

Om verksamheten
Tietoevrys mål är att vara kundernas förstahandsval för affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden.

I en snabbt föränderlig värld kan varje bit av information användas för att skapa nytt värde. Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till värde för människor, företag och samhället i stort. Vi har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder vår mjukvara och våra tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor, hjälper kunder att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.

Tieto utgår från ett starkt nordiskt arv och kombinerar global förmåga med lokal närvaro.
Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland, och bolaget sysselsätter omkring 14 000 experter i cirka
20 länder. Tietos omsättning är cirka 1,5 miljarder euro.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Intresseanmälan - IT & teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 27
Nytt
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik?


Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Norrland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Systemutvecklare
- Programmerare
- 1st, 2nd & 3d-line support tekniker
- On-site tekniker
- Hårdvarutekniker
- Systemadministratör
- Mjukvarutestare

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Sommarjobb inom IT till Umeå

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 25
Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande sommarjobb.

Är du på jakt efter ett spännande och meriterande sommarjobb inför årets säsong? Just nu söker vi dig som vill arbeta med IT i Umeå! Anmäl ditt intresse genom att skicka in en ansökan som visar vad du är intresserad av, vi har olika möjligheter som vi matchar mot din ansökan. Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna kommer variera utefter den specifika kundens behov:

• Agera kundstödsfunktion
• Söka information
• Felsökningar via telefon, mail och ärendesystem
• IT-relaterad service
• Leverera information och problemlösningar

Då detta är en intresseanmälan för kommande sommarjobb vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsterna innehåller. Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av tjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning.




Vem är du?
Som person har du:

• God känsla för service
• Intresse av om problemlösning
• Stort IT-intresse
• Erfarenhet inom IT

Du som söker har ett stort intresse för teknik och är dessutom pedagogisk och serviceinriktad. Du kan därför förklara tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt och ge ett trevligt bemötande. Vidare har du skaffat dig relevant kunskap och hållit dig uppdaterad på den senaste tekniken. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu