Umeå: Vaktmästare till ISS Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vaktmästare till ISS Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår nya verksamhet vid Försvarsmakten i Umeå söker vi på ISS en engagerad och positiv vaktmästare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Vaktmästare på ISS

Om rollen

I rollen som Vaktmästare ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att vår kunds kontor och lokaler ska förmedla en helhetsupplevelse av en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för anställda och besökare. Du arbetar med skötsel och underhåll av kundens lokaler och fastigheter. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att arbeta i olika miljöer. Vi värderar därmed ditt personliga och prestigelösa engagemang högt, samt din förmåga att lösa uppkomna situationer.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Tillsyn, skötsel och enklare felavhjälpande underhåll
• Rondering av kundens lokaler och rapportera avvikelser enligt satta riktlinjer och agera utefter mandat
• Felavhjälpning inom fastighetsmiljö
• Inventera, beställa och fylla på material enligt satta rutiner
• Felanmälan av utrustning och inventarier rörande lokaler kopplade till tjänsten

Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Vi kan även komma att söka deltidsanställda på en lägre tjänstgöringsgrad. Rollen benämns internt på ISS som Servicetjänsteman.

Vi erbjuder

ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management, vilket ger dig många olika utvecklingsmöjligheter inom varierande områden. På ISS är våra medarbetare vår värdefullaste resurs och vi har stort fokus på utveckling där vi bland annat erbjuder olika utbildningar för medarbetarna - allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Du blir utöver en representant för ISS en viktig medarbetare för vår kund. Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har god social kompetens och har förmåga att själv se vad som behöver göras och driva arbetet självständigt framåt. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god praktisk förmåga. Vi ser gärna att du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare och har förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp.

Du har gymnasieutbildning och erfarenhet från att ha arbetat i liknande tjänst. Vi ser även gärna att du har erfarenhet från serviceyrken. Det är meriterande om du har kunskap inom fastighetsteknik och kan utföra reparationer. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda IT-kunskaper. Vi ser gärna att du är händig och har ett intresse för elektronik och/eller maskiner.

körkort B, krav

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2023-02-06

P.g.a. GDPR hanterar vi inga ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Umeå som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Arbetsledare utemiljö

Läs mer Jan 19
Om tjänsten

Vi söker nu en arbetsledare till våra utemiljöuppdrag i Umeå.

Tjänsten som arbetsledare innefattar samordning och arbetsledning av personal samt en stor del arbete ute i produktionen i form av gräsklippning, trimning, beskärning, ogräsrensning, plantering, förbättringsarbete av utemiljön samt övriga sysslor som ser till att utemiljön är ren, säker och trivsam.
Arbetsledaren är även ansvarig för att genom ronderingar och uppföljningar säkerställa att arbetet håller en hög kvalité och utförs enligt kundens krav.
I tjänsten ingår en viss del administrativa sysslor så som planering, tidrapportering, orderhantering, inköpshantering etc.

I ditt närmaste team jobbar du tillsammans med din chef som är produktionschef, dina kollegor som är trädgårdsarbetare, förvaltare och fastighetsskötare samt med underentreprenörer. Du kommer även att ha en nära dialog med kunden.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbetsledning och har genomgått en utbildning till landskapsingenjör eller liknande
Som person är du driven, kvalitetsmedveten och ansvarstagande. Du tycker om att arbeta mot ett bra resultat och har förmågan att strukturera och prioritera i ditt arbete. Viktigt för rollen är att du är tydlig och engagerande i din kommunikation. Tjänsten inkluderar även kundkontakt - så att du är en social person som tycker om att träffa nya människor och bygga långsiktiga relationer är viktigt.
Du kommunicerar väl på svenska, har datavana och B-körkort.



Om anställningen:

Lön

Lönetyp: Fast månadslön



Anställningsvillkor

Heltid

Provanställning/Tillsvidare



Krav

B-körkort

Utbildning: Landskapsingenjör eller motsvarande.



Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning först.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Frågor och ansökan

Välkommen in med din ansökan senast 2023-03-01.

Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

Var ligger arbetsplatsen?

Adress: Industrivägen 2, 90130 Umeå

Arbetsgivare

Höga Kusten Skog & Fastighet AB

https://hksf.se/

Ansök nu

Takskottare med utbildning och erfarenhet

Läs mer Jan 9
Nu söker vi erfarna takskottare för behovsanställning hos Svensk Markservice i Umeå!

Uppdraget innefattar alla förekommande arbetsuppgifter som snövakt med säker avspärrning, avlägsna istappar och snö på alla typer av hus- och takt.

Vi har självklart säkerhetsgenomgång med hantering av personlig fallskyddsutrustning där helkroppssele och enskilt förankrade stödlinor utgör stommen för ett aktivt och säkert arbete. Att säkra oss själva och tredje man är a och o under arbetet hos våra kunder.

Utgångspunkten för arbetet kommer att vara Svensk Markservice platskontor i Umeå.
Det är en stor fördel om du har certifierad utbildning för arbete på höjd, har behöriget för skylift eller varför inte har bakgrund inom klättring med god knop- och repvana.

Körkort B är ett krav för tjänsten.

Vi söker dig med hög arbetsvilja som är redo att ta i och tar säkerheten på största allvar. Du har en god förmåga att samarbeta i grupp samtidigt som du har en egen drivkraft och kan jobba självständigt. Är du van att leda finns det möjligheter till en mer ledarfokuserad roll.

Anställningsform: Allmän visstid, vintern 2023. Möjlighet finns till vidare anställning.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Läs mer Dec 1
Om tjänsten

Vi söker nu en fastighetsskötare till vårt kontor i Umeå

Som fastighetsskötare hos oss på Höga Kusten Skog & Fastighet (tidigare FMT Förvaltning i Norr) kommer du att ansvara för inre och yttre skötsel av fastigheter. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. tillsyn och skötsel, felavhjälpande underhåll och mindre reparationer men även skötsel av grönområden, snöröjning och halkbekämpning. Du har också ansvar för löpande kontakt med hyresgäster, kunder och entreprenörer etc.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet som Fastighetsskötare, Fastighetstekniker eller på annat sätt tillgodogjort dig kunskaper inom området. Meriterande är kunskaper inom bygg, el, VVS och ventilation. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad med ett bra bemötande mot hyresgäster, kunder och medarbetare. Som person är du bra på att planera och prioritera ditt arbete. Då dator är ett naturligt inslag i arbetet ser vi att du har en viss datorvana.



Krav

B-körkort är ett krav.



Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Frågor och ansökan

Välkommen in med din ansökan senast 2023-02-01.

Ansökningar lämnas endast digitalt via vårat rekryteringsformulär.

Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.

Om anställningen:

Lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid

Tillsvidare

Var ligger arbetsplatsen?

Industrivägen 2
90130 Umeå

Arbetsgivare

Höga Kusten Skog & Fastighet AB

https://hksf.se/

Ansök nu

Extraarbete snöröjning Umeå

Läs mer Okt 11
Om tjänsten som snöskottare

Under vinterhalvåret hjälper vi våra kunder att hålla deras utemiljöer framkomliga och säkra - fri från snö och halkbekämpade. Din primära arbetsuppgift kommer därför vara handskottning och halkbekämpning.

Behovet styrs av vädret, därför söker vi dig som kan hoppa in och jobba med kort varsel och vid oregelbundna tider. Dina arbetspass kommer att vara olika långa och förlagda då det snöar.

Glöm träningspassen, det får du varje dag på arbetstid, men ta med en hög arbetsmoral och ett glatt humör. Det är inget hinder att du har en annan huvudsaklig sysselsättning då arbetspassen tillsätts med god dialog vid behov.

Det fungerar utmärkt att vara student, pensionär, egenföretagare eller ha annat deltidsjobb. Vi är flexibla i den här anställningsformen och måna om våra medarbetare!

Förutsättningar för tjänsten

- Svenskt B-körkort
- God fysisk kondition


Varaktighet, arbetstid

Varierat oktober-april Vi kommer att intervjua löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan snarast möjligt. Det finns goda förutsättningar att få fortsatt säsongsanställning inom grönyteskötsel efter vintersäsongen.

Ansök nu

Fastighetsskötare Umeå

Läs mer Jan 23
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Som fastighetsskötare inom Riksbyggen Marknadsområde Umeå kommer du att vara en av dem som arbetar närmast kunden.  Detta innebär bland annat att det blir du som ansvarar för mottagning och snabb hantering av eventuella önskemål och felanmälningar från kunderna. Arbetet är omväxlande och socialt.

Vad ska du göra?
Du kommer att ansvara för inre och yttre skötsel hos våra kunder och du blir en del av ett team som sköter den dagliga förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat yttre och inre fastighetsskötsel som t.ex snöröjning och halkbekämpning vid behov, mindre fastighetsreparationer, kundkontakter, inköp av materiel, underhåll av maskiner och handverktyg. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du får stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. 

Vem är du?
Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta våra kunders behov - du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Det är viktigt att du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, kunder och dina arbetskamrater. Det är mycket viktigt att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt.  Vi tror att du har gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning gärna med inriktning mot fastighetsskötsel/drift/förvaltning eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande är om du har erfarenhet från hantverksyrken inom fastighetsbranschen. Goda kunskaper i att handha verktyg och maskiner inom fastighetsbranschen är meriterande.

Då datorn är ett naturligt inslag i arbetet för alla Riksbyggenanställda ser vi att du har datakunskap och kan hantera både dator och smart-phones i jobbet. Du kommer också att ges möjlighet att utveckla dina kunskaper genom interna utbildningar.

B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Umeå

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobba hos oss/Lediga jobb senast den 28 februari 2023.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag!

Vid frågor kontakta Gruppchef Henrik Alajääskö på e-mejl henrik.alajaasko@riksbyggen.se


Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Är du nyfiken på hur det är hos oss? Se gärna vår film.

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Iss Facility Services AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Iss Facility Services AB .

ISS söker Fastighetstekniker med inriktning ventilation till kund inom ford

Ventilationstekniker
Läs mer Dec 13
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS söker Fastighetstekniker med inriktning ventilation till kund inom fordonsindustrin i Umeå

ISS har ett spännande samarbete med en stor kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vill du vara med och skapa förutsättningar för en trivsam och säker miljö och leverera service i världsklass? Sök då denna tjänst hos oss!

Arbetsuppgifter

I rollen som Fastighetstekniker med inriktning ventilation, kommer du att ansvara för tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av luftbehandlingssystem. Exempel på de huvudsakliga arbetsuppgifterna som ingår i din roll:

• Utföra service på ventilationssystem, provning, mätningar och felsökning av luftbehandlingssystem.
• Ansvara för mindre nyinstallationer, ombyggnationer och underhållsarbeten inom luftbehandlingssystem.
• Ansvara för uppföljning och återrapportering i ärendehanteringssystem samt till kund.
• Ansvara för att arbetet utförs i enlighet med kundens tekniska riktlinjer.
• Ansvara för framtagning av förslag på förbättringsåtgärder och bidra till en ökad kundnöjdhet.
• Vid behov ansvara för beställning av material och vara behjälplig vid offerter av arbeten.

Vem är du?

Vi söker dig med djup kunskap om ventilation och byggnadsautomation. Du är en driven person som vill ta på sig en viktig roll i en organisation med mycket framåtanda. Du har med dig den kompetens som behövs för att lösa varierande uppgifter inom ventilation, fastighetsautomation och el, men du har också med dig ödmjukheten och kreativiteten som gör att du kan hitta vägar framåt även när din egen kompetens inte räcker hela vägen.

Du söker förbättringsmöjligheter och för dialog kring dessa med berörda personer/intressenter. Du ser nyttan av att arbeta planerat och strukturerat, där du har förmåga att arbeta förebyggande i stället för händelsestyrt.

Du är serviceinriktad och har en positiv karaktär. Du är även duktig på att kommunicera med olika människor där du inser vikten av att ha god dialog kring pågående arbeten. För dig är det självklart att återkoppla till berörda personer. Du gillar att utvecklas och vidareutveckla din tekniska kompetens. Du delar gärna med dig av erfarenheter och kunskaper till dina kollegor.

Med ödmjukhet och lyhördhet vinner du också kundens och dina kollegors respekt.

Rollen är att ingå i en grupp med olika yrkeskategorier inom fastighetsunderhåll, därför ser vi att du är van vid att arbeta självständigt inom din specialitet, men du gillar samtidigt att samarbeta i team och projekt.

Din bakgrund

Vi söker dig som har dokumenterad kunskap inom ventilation och fastighetsautomation.

Grundläggande IT-kunskaper - t.ex. Microsoft Office, internet och ärendehanteringssystem.

B-kort är ett krav.

Vi erbjuder

Självklart erbjuder vi dig en trygg anställning hos ISS. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. ¨

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på kundens site i Umeå.

Låter tjänsten intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Observera! Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan enbart via vårt rekryteringssystem.

Ansvarig Rekryterare: Pernilla Dahlbäck - pernilla.dahlback@se.issworld.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Elektriker till ISS kund inom fordonsindustrin i Umeå

Driftelektriker
Läs mer Nov 11
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS har ett spännande samarbete med en stor kund inom fordonsindustrin med flertalet siter inom Sverige. Nu behöver vi en elektriker till vårt drift- och underhållsuppdrag för denna kund i Umeå. Har du en teknisk bakgrund inom el och gillar att utveckla, effektivisera och ge kunden exceptionell service? Sök då denna tjänst hos oss!

Om rollen

Vi tar ansvar för att ge dig de bästa förutsättningarna och det stöd du behöver för att lyckas hos vår kund. Du blir en del av ett härligt motiverat team. I rollen som elektriker kommer du, tillsammans med dina kollegor, arbeta med den dagliga driften av våra tjänster. Arbetsuppgifterna innefattar allt från att planera samt utföra skötsel, reparationer, montage och installationer inom både fastigheter i kontors- och industrimiljö.

Du kommer att fatta beslut avseende samt utföra tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av kundens el-anläggning inom ramen för vårt åtagande. Arbetsuppgifterna innebär också att utföra felsökning och analysera problem inom elsystem och identifiera brister i märkning av tekniska system. Du ansvarar för att fastighetens elsystem uppfyller gällande krav på funktion och bidrar till ökad kundnöjdhet. Vi ser det som självklart att du löpande arbetar med förbättringar och viss dokumentation samt medverkar och utför olika projekt gentemot kund.

Tjänsten är på heltid och beredskap kan ingå i tjänsten.

Vi erbjuder

Självklart erbjuder vi dig en trygg anställning hos ISS. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har elteknisk utbildning och några års erfarenhet av arbete som elektriker. Har du en utbildning med praktik eller motsvarande utbildning och erfarenhet som ger minst B behörighet är vi nyfiken även på dig. Det är meriterande om du har goda teoretiska och praktiska kunskaper av tekniska installationer i fastigheter och kunskap om el-dokumentation. Vi ser också att det är meriterande om du har dokumenterad utbildning eller erfarenhet inom styr och regler, ECY-certifikat och/eller Auktorisation A/AL. Vi är även öppna för dig som behöver en lärlingsplats. Vi ser gärna att du har certifikat för Heta arbeten och liftar. B-körkort är ett krav.

Vi ser även att du tar ett stort ansvar över ditt arbete och att du drivs av att utföra de olika arbetsmomenten på ett professionellt sätt med en hög kvalitet. Vidare är du noggrann och metodisk i ditt utförande. Du har också en god förståelse för den påverkan de tekniska systemen har på verksamheten samt har förmåga att analysera och förklara samband. Du kan prioritera och vågar fatta egna beslut i stressiga situationer. För att trivas i rollen ser vi att du precis som vi värdesätter service och bidrar till en positiv stämning och ett gott samarbete på arbetsplatsen.

Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt har grundläggande IT-kunskaper - t ex Microsoft Office och ärendehanteringssystem.

Din ansökan

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Med anledning av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser.

Ansvarig rekryterare: Pernilla Dahlbäck - pernilla.dahlback@se.issworld.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vaktmästare till ISS kund inom fordonsindustrin i Umeå

Kontorsvaktmästare
Läs mer Sep 6
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till ISS kund inom fordonsindustrin i Umeå söker vi nu en Vaktmästare med känsla för service.

Om rollen.

I rollen som Vaktmästare ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att vår kunds kontor och lokaler ska förmedla en helhetsupplevelse av en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för anställda och besökare. Du arbetar med skötsel och underhåll av kundens lokaler och fastigheter.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att arbeta i olika miljöer. Här arbetar du jämsides med kollegor med olika inriktningar – bl a Tekniker och Lokalvårdare. Vi värderar ditt personliga och prestigelösa engagemang högt, samt din förmåga att lösa uppkomna situationer.

Som Servicemedarbetare kommer du att jobba med bl a:

• Tillsyn, skötsel och enklare felavhjälpande underhåll
• Rondering av kundens lokaler och rapportera avvikelser enligt satta riktlinjer och agera utefter mandat
• Felanmälan av utrustning och inventarier rörande lokaler kopplade till tjänsten
• Hantering av intern och extern post och paket
• Flytt- och möbelhantering
• Specialstäd

Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader.

Vi erbjuder

Självklart erbjuder vi dig en trygg anställning hos ISS. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har god social kompetens och har förmåga att själv se vad som behöver göras och driva arbetet självständigt framåt. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vi ser gärna att du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare och har förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp.

Du har gymnasieutbildning och gärna erfarenhet från att ha arbetat i liknande tjänst. Vi ser även gärna att du har erfarenhet från serviceyrken. Du behöver behärska svenska i tal och skrift samt ha goda IT-kunskaper.

B-körkort är ett krav.

Din ansökan

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan. Med anledning av GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser.

Ansvarig Rekryterare: Pernilla Dahlbäck - pernilla.dahlback@se.issworld.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Office Coordinator till ISS Umeå

Kontorsreceptionist
Läs mer Aug 30
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

För AFRY:s räkning i Umeå söker vi en positiv och engagerad medarbetare som drivs av att ge det lilla extra varje dag.

I rollen blir du vår kunds ansikte utåt och har därmed en mycket viktig uppgift i att skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som Office Coordinator arbetar du inom ett brett område med varierande arbetsuppgifter. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för såväl medarbetare som besökare.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i din roll:

• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda besökare på arbetsplatsen
• Introducera nya medarbetare till arbetsplatsen
• Hantera passerkort, behörigheter och säkerhetsfrågor (medverkan vid skyddsronder, hantering av incidentrapportering etc)
• Leverantörsfakturahantering
• Post- och pakethantering
• Boka och iordningställa konferensrum internt
• Hantera catering och event samt enklare frukostservering på kontoret
• Projektleda personal- och kundaktiviteter
• Samordna verksamhetsförändringar, ex ommöblering, internflytt och liknande
• Kommunikation internt och externt. Kunskap inom eMarketeer eller liknande programvaror är meriterande.
• Hantera felanmälningar och andra kontorsrelaterade ärenden
• Kommunikation med lokalvårdare, leverantörer etc
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice.

Din profil

I rollen som Office Coordinator är det du som driver ditt arbete framåt och det är viktigt att du känner dig bekväm i att fatta beslut inom givna ramar samt att du är lösningsorienterad till din natur. Rollen ställer även stora krav på självständighet, integritet och initiativtagande.

Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och prestigelös. Du tar ansvar för hela kontorsdriften och uppskattar ett omväxlande arbete.

Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet. Det innebär att du har en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och bidrar med förslag till förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service och att du har som lägst gymnasieutbildning. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Du behöver ha B-körkort. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och uppskattar arbete med rutiner och processer. Du trivs med att fatta egna beslut och flexibilitet är a och o.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål.

ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som för kunden. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på ISS med tillämpning av sex månaders provanställning. Anställningens omfattning är deltid, 50% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Efter provanställning finns stora möjligheter till utökning av tjänstegraden. Placeringsort är Umeå med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Björn Arnoldsson på bjorn.arnoldsson@se.issworld.com

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/sv-se/karriar/din-karriar-pa-iss/sok-jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Office Coordinator till ISS Umeå

Kontorsreceptionist
Läs mer Aug 29
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

För AFRY:s räkning i Umeå söker vi en positiv och engagerad medarbetare som drivs av att ge det lilla extra varje dag.

I rollen blir du vår kunds ansikte utåt och har därmed en mycket viktig uppgift i att skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som Office Coordinator arbetar du inom ett brett område med varierande arbetsuppgifter. Din uppgift är att se till att kontorets tjänsteleverans fungerar smidigt och att skapa en trivsam och väl fungerande arbetsplats för såväl medarbetare som besökare.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i din roll:

• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda besökare på arbetsplatsen
• Introducera nya medarbetare till arbetsplatsen
• Hantera passerkort, behörigheter och säkerhetsfrågor (medverkan vid skyddsronder, hantering av incidentrapportering etc)
• Leverantörsfakturahantering
• Post- och pakethantering
• Boka och iordningställa konferensrum internt
• Hantera catering och event samt enklare frukostservering på kontoret
• Projektleda personal- och kundaktiviteter
• Samordna verksamhetsförändringar, ex ommöblering, internflytt och liknande
• Kommunikation internt och externt. Kunskap inom eMarketeer eller liknande programvaror är meriterande.
• Hantera felanmälningar och andra kontorsrelaterade ärenden
• Kommunikation med lokalvårdare, leverantörer etc
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver ditt ansvarsområde förväntas vara behjälplig inom andra områden inom verksamhetsservice.

Din profil

I rollen som Office Coordinator är det du som driver ditt arbete framåt och det är viktigt att du känner dig bekväm i att fatta beslut inom givna ramar samt att du är lösningsorienterad till din natur. Rollen ställer även stora krav på självständighet, integritet och initiativtagande.

Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull och prestigelös. Du tar ansvar för hela kontorsdriften och uppskattar ett omväxlande arbete.

Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet. Det innebär att du har en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och bidrar med förslag till förbättringar hos kunden. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service och att du har som lägst gymnasieutbildning. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift och har goda IT-kunskaper. Du behöver ha B-körkort. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och uppskattar arbete med rutiner och processer. Du trivs med att fatta egna beslut och flexibilitet är a och o.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara en viktig del i att nå ISS och kundens mål.

ISS är en global organisation med stort fokus på utveckling för såväl medarbetare som för kunden. Inom ISS organisation finns goda möjligheter till utveckling inom varierande områden.

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på ISS med tillämpning av sex månaders provanställning. Anställningens omfattning är deltid, 50% och arbetstiden är förlagd till dagtid. Placeringsort är Umeå med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Björn Arnoldsson på bjorn.arnoldsson@se.issworld.com

Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/sv-se/karriar/din-karriar-pa-iss/sok-jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu