Umeå: Administrativ handläggare till vår kund i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administrativ handläggare till vår kund i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du en stjärna på administration och vill få möjligheten att ta steget in i ett etablerat och spännande företag? 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med en av våra kunder i Umeå en Administrativ handläggare. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos vår kund. Detta är ett vikariat som sträcker sig från 1 mars 2023 till 31 augusti 2023. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Moa.Lindgren@pn.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt team där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.

Vi söker dig som:
Du bör tidigare arbetat med exempelvis kundsupport, administration eller ekonomi. Vidare är det positivt om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetat med kund- och leverantörskontra. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är noggrann då arbetet kräver det samt att du är duktig på att kommunicera såväl på svenska som engelska i tal och skrift.

START: 1 mars 2023 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Moa Lindgren

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Administrativ assistent.

Institutionsadministratör till Designhögskolan

Läs mer Jan 24
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats, läs mer https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/




Designhögskolan som arbetsplats kännetecknas av inkludering, nyfikenhet, kreativitet och samarbete.

Ett flöde av internationella studenter och personal skapar en unik atmosfär som definieras av samhörighet och ett gemensamt syfte. Designhögskolans organisation karakteriseras av demokratiska processer och ett transparent ledarskap. Här uppmuntras studenter och personal att utmana gränserna i frågor kring hållbarhet och mångfald. På Designhögskolan handlar design inte bara om att lösa problem, det handlar också om att utmana status quo och öppna upp nya perspektiv. Tillsammans vill vi vara med och skapa en bättre morgondag. 

Förutom en trevlig arbetsplats med fantastiska kollegor erbjuder vi en miljö som främjar en bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt goda utvecklingsmöjligheter. Här kan du läsa mer om vilka förmåner Umeå universitet erbjuder anställda: https://www.umu.se/jobba-hos-oss/formaner/

Vi söker nu en institutionsadministratör för en tillsvidareanställning på heltid till institutionens administratörsgrupp som i dag består av fyra personer; ekonom, HR-samordnare, utbildningssamordnare och studieadministratör. Administratörsgruppen utgör en servicefunktion och ger stöd till hela institutionens medarbetare och studenter. 

Arbetsuppgifter  
Som institutionsadministratör arbetar du med en rad administrativa uppgifter. Arbetet är omväxlande och innebär en stor del självständigt arbete där du stöttar kollegor och studenter på olika sätt. Arbetsuppgifterna rör personal-, ekonomi- och studieadministration. Det kan exempelvis handla om att planera personalarrangemang/uppvaktningar, introducera ny personal, protokollskrivning, arkivering/diarieföring, hantering av fakturor, reseräkningar och enklare inköp.

Då tjänsten är ny kan uppgifterna komma att utvecklas över tid. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna från en statlig organisation. Är det dessutom från universitet eller högskola är det en fördel. Vi vill att du har goda kunskaper av office-programmet och är van vid att arbeta med datoriserade administrativa system. Har du erfarenhet av universitets administrativa system såsom t.ex. LADOK, SELMA, Primula och/eller Raindance är det meriterande. Det gäller även om du har erfarenhet av att skriva protokoll och föra minnesanteckningar. 

Då Designhögskolan är en internationell arbetsplats krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Vi vill att du som person har lätt att för att kommunicera och uppskattar att arbeta både tillsammans med andra och självständigt med eget ansvar utifrån givna ramar. Du är serviceinriktad och flexibel och tar gärna egna initiativ för att hitta goda lösningar på praktiska problem. I din roll behöver du vara noggrann, ha god organisationsförmåga och kunna prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Anställningsform: Heltid, tillsvidare (provanställning kan komma att tillämpas)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Månadslön
Arbetsort: Umeå 

För mer information kontakta
Demian Horst, prefekt, 090- 786 97 82, demian.horst@umu.se

Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-02-28 via vårt rekryteringssystem. Din ansökan ska innehålla: Personligt brev, CV och relevanta examensbevis.  

 

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Field Service Coordinator på projektbasis till Valmet

Läs mer Jan 25
Är du en person som gillar att se nya orter både i Sverige och i världen? Då ska du titta hit!
Vi söker en Field Service Coordinator /Administrator till Valmet. Valmet är en global utvecklare och leverantör av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin.

Om tjänsten
Tjänsten är på projektbasis och arbetstiden kommer att vara koncentrerad till specifika veckor under året. Till våren beräknas det vara 1 projekt och till hösten 2-3 st. Varje projekt är ca 11-14 dagar och utförs ute på plats hos kund runt om i världen! Vi tror att du som är aktuell för denna tjänst har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill ta dig an spännande utmaningar. Kanske är du student och har möjlighet att arbeta mer koncentrerat under vissa perioder? Kanske har du ett eget bolag och möjlighet att vara flexibel med fler projekt? Vi tror hur som helst att du har en livssituation där det passar att vara på resande fot och att du är flexibel med var det än är!

Tjänsten är långsiktig och Valmet är flexibla med startdatum. Förhoppningsvis kan du börja någon gång under våren. Du blir anställd av Poolia Väst som konsult på en timanställning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Field Service Administrator kommer de huvudsakliga arbetsuppgifter innebära daglig kontakt med underleverantörer (främst montörer och svetsare) och övrig personal som befinner sig på serviceuppdrag ute på site/hos kund. Uppdragen på site kan innebära en personalstyrka uppemot 120 personer. Valmets projekt utförs främst hos kunder på olika siter i Sverige men även uppdrag utomlands förekommer. Fokus är att i samråd med arbetsledningen på site hantera uppkommande frågeställningar/behov från personalen på plats. Detta innebär att hålla koll på hotellbokningar, boka resor och ev hyrbilar och att hjälpa till med uppgifter som kommer ad-hoc för att föra projektet framåt enligt tidplan. Förutom daglig kontakt med arbetsledningen för resp projekt sker kommunikation löpande med de övriga 3 personer i gruppen som koordinerar resurser centralt från Lindhomen i Göteborg

Vem är du?
• För att lyckas i rollen som Field Service Administrator ser vi en person med tidigare erfarenhet av koordinerande roller.
• Du bör vara analytisk, strukturerad, serviceinriktad och som trivs med att ha många olika uppgifter under dagen och inte är rädd för att hugga i där det behövs och att kommunicera med andra personer.
• Vi ser att du har god datavana och är välorienterad inom MS Office, främst med goda kunskaper i Excel.
• Du trivs industri-miljöer
• Då du kommer ha kontakt med leverantörer från många delar av Europa är det ett krav att utöver svenska även behärskar engelska flytande. Det är även meriterande med andra språkkunskaper (gärna ryska eller annat östeuropeiskt språk).

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Administrativ handläggare till vår kund i Umeå!

Läs mer Jan 24
Är du en stjärna på administration och vill få möjligheten att ta steget in i ett etablerat och spännande företag? 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med en av våra kunder i Umeå en Administrativ handläggare. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos vår kund. Detta är ett vikariat som sträcker sig från 1 mars 2023 till 31 augusti 2023. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Moa.Lindgren@pn.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt team där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.

Vi söker dig som:
Du bör tidigare arbetat med exempelvis kundsupport, administration eller ekonomi. Vidare är det positivt om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetat med kund- och leverantörskontra. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är noggrann då arbetet kräver det samt att du är duktig på att kommunicera såväl på svenska som engelska i tal och skrift.

START: 1 mars 2023 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Moa Lindgren

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Sommarjobb inom administration och ekonomi

Läs mer Jan 23
Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande sommarjobb.

Sommaren är snart här och vi söker nu dig som är intresserad att jobba inom administration och ekonomi för kommande sommarjobb i Umeå. Ta chansen och skapa kontakter i arbetslivet och få nya erfarenheter som dessutom förbättrar ditt CV!

Vi på Poolia samarbetar med allt från stora internationella företag till mindre växande bolag som behöver personal inför semesterperioden. Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett intresse för att sommarjobba inom ekonomi eller administration som konsult hos Poolia.


Om tjänsten
Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande uppgifter är följande:

• Stötta befintlig ekonomiavdelning
• Bankbetalningar
• Granskning och ankomstregistrering
• Hantera leverantörsreskontra
• Hantera kundreskontra
• Kreditprövningar
• Inkassohantering och påminnelser
• Löpande bokföring
• Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
• Administrering av ordrar, ekonomisk information eller liknande
• Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
• Stöd i andra ekonomiska uppgifter


Vem är du?
• Du är nyfiken, noggrann, lärovillig och ansvarstagande.
• Du har påbörjat eller avslutat en eftergymnasial utbildning.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom administration eller ekonomi.
• Du talar och skriver flytande svenska och har god förståelse för engelska.

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering. Det är därför viktigt att du är tydlig med dina tidigare erfarenheter, ambitioner och kompetenser i ditt CV och personliga brev så att vi kan matcha dig med rätt uppdragsgivare.

Vi genomför urval och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

I rollen som administratör erbjuder Poolia dig en unik möjlighet att utvecklas inom de områden du är intresserad av. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Ansök nu

Vi söker en driven administratör

Läs mer Jan 25
Är du en person som har förmåga att koordinera, strukturera och skapa struktur i det du gör? Vi söker nu en driven administratör som kommer att ha bred kontaktyta hos ett branschledande företag som befinner sig i en tillväxtresa.

Uppdraget är på heltid och startar så snart som möjligt. Det pågår till att börja med i 6 månader med möjlighet till övertag tills tillsvidare.

Intervjuer och urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag. Varmt välkommen!

Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du att vara ett stöd för flera avdelningar där du till exempel stöttar det administrativa inför och under utbildningar. Du kommer att ha erfarna administratörer till stöd och du hamnar på en arbetsplats som värderar medarbetarskap högt.

Ditt huvudsakliga område kommer att vara att koordinera och strukturera upp det administrativa kring utbildningar så som:
• Planering av utbildningar
• Beställning av arbetskläder
• Boka möten
• Uppdatera och skapa rutiner vid behov
• Eventuellt en del personaladministration och lättare fakturering

Du kommer främst att arbeta i systemen: Agda, Handyman, Excel & Agresso


Vem är du?
Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativa uppgifter och tidigare erfarenhet av att arbeta i olika system. Det är meriterande med erfarenhet av något av de ovan nämnda systemen, du behöver dock grundläggande kunskaper i Office paketet.

Du som person trivs med ett varierat arbete där prestigelöshet, noggrannhet och service värderas högt. Du är proaktiv och inte rädd för att ta initiativ i det dagliga arbetet. Vidare är du strukturerad och ser möjligheter och lösningar som en del i vardagen.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB .

Bergtekniker till AFRY Rookie Program 2023

Civilingenjör, bygg
Läs mer Jan 23
Spenderade du precis 4 minuter och 22 sekunder av ditt liv åt att kika på videon ovan för att förstå mer om varför denna tjänst är helt rätt för dig? Befinner du sig i slutskedet av din ingenjörsutbildning och vill starta din karriär hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland unga ingenjörer? AFRY är företaget med ett tydligt hållbarhets- och samhällsfokus som fortsätter att locka unga ingenjörer till att vara med och påverka framtiden. Professionals Nord och AFRY gör för andra året i rad en stor satsning tillsammans för nyexaminerade ingenjörer.

Sök till AFRY Rookie program 2023 och få en strålande start i arbetslivet!

Information om programmet
AFRYs rookie program är utformat till att ge en givande utveckling för dig på både ett personligt och professionellt plan med noga planerade utbildningar, workshops och värdefull knowlegde transfer mellan seniora kollegor och deltagarna i Rookie Program. Här erbjuds du ett spännande jobb och en unik möjlighet där AFRY sätter in extra insatser för att säkerställa att du ska trivas på företaget och nå din fulla potential.

AFRY Rookie Program är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AFRY där man under sina första 12 månader kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos AFRY. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos AFRY.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Information om tjänsten

AFRYs grupp inom Bergtekniker/bergmekaniker i Norr består idag av 14 personer i Kiruna, Luleå och Sundsvall som har hela Sverige som arbetsfält. I teamet finns Geologer, Bergmekaniker, Bergtekniker, Gis-ingenjörer. AFRY har även kontor med kollegor inom geologi, bergteknik och bergmekanik i Stockholm och Göteborg som man samarbetar med.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

Som bergtekniker/bergmekaniker jobbar du nästan uteslutande i nära samarbete med en eller flera andra erfarna bergtekniker/bergmekaniker med förstudier, projekteringar, besiktningar, direkta driftsstöd vid bergbyggnad eller beställarstöd.

Du kommer tillsammans med övriga i bergteknikgruppen att verka inom hela inom infra-, gruv- och kraftindustrin. AFRYs kunder är främst Trafikverket, Fortifikationsverket, entreprenörer, Boliden och LKAB.

Uppdragen utförs i nära samarbete med övriga kompetenser inom AFRY och kommer även att samarbeta med andra teknikområden.

Vi söker dig som:

• Till sommaren tar ingenjörsexamen inom Bergteknik/Bergmekanik, alternativt att du skapat dig motsvarande erfarenhet från arbete inom området.
• Talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska 
• Har B-körkort 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och på AFRY långsiktigt. Företaget ligger i framkant och vill få in modiga personer som vill utmana kunderna och AFRY internt. De söker också efter dig med ett stort driv. AFRYs vision är "Making future" vilket genomsyrar hur de jobbar och vilka personer du kommer att samarbeta med. AFRY är övertygade om att förändring sker när modiga personer möts. Därmed tror vi att du är en person som gillar utveckling och vågar ta dig an nya utmaningar. Vidare är du en lagspelare som gärna samarbetar med såväl kollegor som kunder där du gör allt för att bidra till bästa resultat.

START: September 2023
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson - 073 800 50 38

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Geotekniker till AFRY Rookie Program 2023

Civilingenjör, bygg
Läs mer Jan 23
Spenderade du precis 4 minuter och 22 sekunder av ditt liv åt att kika på videon ovan för att förstå mer om varför denna tjänst är helt rätt för dig?

Befinner du sig i slutskedet av din ingenjörsutbildning och vill starta din karriär hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare bland unga ingenjörer? AFRY är företaget med ett tydligt hållbarhets- och samhällsfokus som fortsätter att locka unga ingenjörer till att vara med och påverka framtiden. Professionals Nord och AFRY gör för andra året i rad en stor satsning tillsammans för nyexaminerade ingenjörer.

Sök till AFRY Rookie program 2023 och få en strålande start i arbetslivet!

Information om programmet
AFRYs Rookie Program är utformat till att ge en givande utveckling för dig på både ett personligt och professionellt plan med noga planerade utbildningar, workshops och värdefull knowlegde transfer mellan seniora kollegor och deltagarna i Rookie Program. Här erbjuds du ett spännande jobb och en unik möjlighet där AFRY sätter in extra insatser för att säkerställa att du ska trivas på företaget och nå din fulla potential.

AFRY Rookie Program är ett nära samarbete mellan Professionals Nord och AFRY där man under sina första 12 månader kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos AFRY. Förutsatt att samarbetet har fungerat väl, är målsättningen och intentionen en fortsatt anställning hos AFRY.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 

Information om tjänsten

Som geotekniker kommer du till en början arbeta tillsammans med mer erfarna kollegor för att sedan bli mer självständig och driva dina egna projekt. Dina arbetsuppgifter består av att ta fram undersökningsunderlag, projektera i CAD och göra beräkningar. I början kommer du även arbeta delvis ute i fält för att få en bra förståelse för geoteknikens grunder.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

Gruppen arbetar med markutredningar i allt från större infrastrukturprojekt med kommuner till mindre projekt med entreprenörer eller privata beställare. Det handlar om allt från infrastruktur, vägar, ledningar och byggnader.

Du kommer exempelvis arbeta med att:
• Utföra geotekniska undersökningar
• Planera inför fältarbete och undersöka vad som finns i marken, exempelvis ledningar och rör etc.
• Söka tillstånd för planerade arbeten
• Utvärdera resultat och skriva undersökningsrapporter

Vi söker dig som:

• Till sommaren tar civilingenjörsexamen inom förslagsvis Samhällsbyggnad/Väg och vatten eller annan närliggande utbildning.
• Du har läst relevanta kurser inom grundläggning och geoteknik.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har eller håller på att skriva ditt examenarbete inom området.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas under programmet och på AFRY långsiktigt. Företaget ligger i framkant och vill få in modiga personer som vill utmana kunderna och AFRY internt. De söker också efter dig med ett stort driv. AFRYs vision är "Making future" vilket genomsyrar hur de jobbar och vilka personer du kommer att samarbeta med. AFRY är övertygade om att förändring sker när modiga personer möts. Därmed tror vi att du är en person som gillar utveckling och vågar ta dig an nya utmaningar. Vidare är du en lagspelare som gärna samarbetar med såväl kollegor som kunder där du gör allt för att bidra till bästa resultat.

START: September 2023
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson - jacob.matsson@pn.se - 073 800 50 38

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Projektledare till Faradium Bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 25
Har du erfarenhet från byggbranschen och är redo för nästa utmaning? Då är det dig vi söker! Faradium Bygg letar nu efter en projektledare som kommer att spela stor roll i den fortsatta tillväxten inom företaget.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Faradium Byggs räkning en projektledare. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär att vi på Professionals Nord sköter processen i form av urval, intervjuer och presentation och att du kommer anställas direkt hos Faradium Bygg.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Faradium Byggs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Som projektledare hos Faradium Bygg kommer du att arbeta nära ditt team. Företaget präglas av en stark gemenskap och en familjär stämning, i din nya roll som projektledare kommer du ingå i ett prestigelöst team med mycket arbetsglädje. Faradium Bygg är ett företag som expanderat mycket under kort tid vilket innebär stora möjligheter att vara med och påverka ditt arbete. Du sätter själv gränserna för din egen utveckling!

Du erbjuds:

• Möjlighet till förmånsbil

• Familjär arbetsplats
• Stora utvecklingsmöjligheter
• Generöst friskvårdsbidrag

Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare kommer du ansvara för att planera och leda projekt från start till mål, du kommer även arbeta löpande med uppföljning av dessa. Du har ett brett ansvar som innefattar inköp och logistik, kontakt med underentreprenörer samt tidsplanering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Ansvara för genomförandet av dina projekt
• Tidsplanering
• Inköp och logistik
• Kalkylering av jobb

Vi söker dig som:
Har arbetat inom byggbranschen tidigare, alternativt har likvärdig erfarenhet. Du har B körkort och behärskar svenska i såväl tal som skrift då arbetet kräver detta. Har du kunskap kring lagar och regler inom bygg är detta meriterande.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Faradium Bygg.

Vi ser gärna att du är relationskapande och har god samarbetsförmåga, detta då du kommer arbeta tillsammans med såväl medarbetare som entreprenörer på daglig basis. Då du kommer att ansvara för egna projekt i denna roll ser vi också att du är strukturerad, lösningsorienterad och initiativtagande.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering, heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Platschef till Faradium Bygg!

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 25
Är du en driven person med erfarenhet av ledarskap? Vill du dessutom vara en del av en växande arbetsplats som erbjuder stora möjligheter till utveckling? Då är det här tjänsten för dig! Faradium Bygg växer och söker nu ytterligare en platschef till sitt kontor i Umeå.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Faradium Byggs räkning en platschef. Tjänsten avser en direktrekrytering vilket innebär att vi på Professionals Nord sköter processen i form av urval, intervjuer och presentation och att du kommer anställas direkt hos Faradium Bygg.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Faradium Byggs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Som platschef hos Faradium Bygg kommer du att arbeta nära ditt team. Företaget präglas av stark gemenskap och familjär stämning, i din nya roll som platschef kommer du ingå i ett prestigelöst team med mycket arbetsglädje. Faradium Bygg är ett företag som expanderat under kort tid vilket innebär stora möjligheter att vara med och påverka arbetet framöver. Du sätter själv gränserna för din egen utveckling!

Du erbjuds:
• Flexibla arbetstider
• Familjär arbetsplats
• Stora utvecklingsmöjligheter
• Generöst friskvårdsbidrag
• Möjlighet till förmånsbil

Arbetsuppgifter
I rollen som platschef kommer du ha det yttersta ansvaret över personal och resultat. Du fungerar som en nyckelperson där du planerar och strukturerar upp projekt samtidigt som du leder och fördelar arbetet inom teamet. Du arbetar operativt såväl som metodiskt i utförandet för att säkerställa tid, ekonomi och kvalité i projekten.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Personalledning
• Resultat- och ekonomiansvar
• Kundkontakt och relationsbyggande
• Ansvar och deltagande i projekt samt efterarbete

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att arbeta i en ledande position sedan tidigare gärna inom bygg. Det är även meriterande om du har utbildning inom arbetsmiljö, lagar och regler inom bygg eller Bas-U men det är inget krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi tror att dessa är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Faradium Bygg.

Vi ser gärna att du är en social och driven person som trivs i en miljö där du verkar tillsammans med dina kollegor för att skapa bra stämning på arbetsplatsen. Vi ser även att du är van vid att föra kunddialoger, är duktig på att skapa relationer och att använda dig av ditt kontaktnät för att nå dina mål. Du ser till verksamheten och dina medarbetares bästa och arbetar för att säkerställa välmående och utveckling hos din personal kopplat till företagets mål.

Svenska i tal och skrift samt körkort B är ett krav för tjänsten då det krävs i samarbete med kunder och medarbetare.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Rekrytering, heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, Josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

BUCHEN-skolan erbjuder garanterat jobb som saneringstekniker!

Specialtransportförare
Läs mer Jan 23
Vill du arbeta som saneringstekniker och ha en varierande vardag? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får körkortsutbildning för lastbil samt behörigheter för att arbeta i rollen som saneringstekniker. Du erbjuds även en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos BUCHEN AB. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande.

BUCHEN är ett av Europas ledande bolag inom industrisanering. De erbjuder ett komplett utbud av kundspecifika industritjänster inom rengöring och underhåll. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få utbildning och sedan arbete hos BUCHEN.

Information om körkortsutbildningen:
Start: 6 mars
Arbetsort: Umeå

Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier, som kommer varva teoretiska och praktiska moment. Vilket ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som saneringstekniker. I detta innefattas C-körkort, yrkeskompetensbevis (YKB), ADR mm. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning med uppdrag hos vår kund BUCHEN.

Information om tjänsten:
Arbetstiderna är till största del förlagda på vardagar och dagtid. Beredskapsarbete och arbete på obekväma arbetstider förekommer. Resor till andra orter ingår i rollen. Du har mycket kundkontakt och jobbar tillsammans med dina kollegor för att lösa problem och ge bra service, vilket ställer krav på att du tycker om mötet med människor.

Rekryteringsprocessen av BUCHENs chaufförsskola hanteras av Professionals Nord och ansvarig rekryterare Josefin Sjöström. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Arbetsuppgifter:
Hos BUCHEN är ingen dag den andra lik. Det är därför viktigt att du ser positivt på en varierande vardag. Arbetet sker i riskfyllda miljöer och därför läggs stor vikt vid säkerhet och hälsa.

Arbetet går ut på att rengöra teknisk utrustning hos BUCHENs kunder, vilket innebär att du kommer att utföra dina arbetsuppgifter på olika platser. Ditt arbete kommer att vara fysiskt, i högt tempo, där problemlösning kommer vara en stor del av arbetet. Du utgår från BUCHENs lokaler och ditt främsta arbetsredskap är din spolbil. Andra redskap som används är bland annat:
• Högtryckspumpar
• Torrsugar
• Is-/sandblästringsutrustning

Vi söker dig som:
Trivs med ett varierande arbete och inte är rädd för att ta i. Du behöver vara minst 21 år och inneha B-körkort då det är krav för utbildningen för C-körkort. Du vill ha ett fysiskt jobb då det i stundtals kan bli tunga arbetsmoment. Meriterande är om du tidigare jobbat inom industri eller sanering.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Som person är du självgående men har även lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du arbetsvillig, flexibel och ansvarstagande.

Har du redan idag ett C-körkort och tycker detta låter som en intressant möjlighet så är du varmt välkommen att skicka in en ansökan då BUCHEN söker flera nya medarbetare.

START: 6 mars
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefin Sjöström

Ansökningsprocessen:
Vår rekryteringsprocess fokuserar uteslutande på individens förmågor, egenskaper och motivation. Därför inleder vi rekryteringsprocessen med ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga. Skicka in din ansökan så kommer testet att i nästa steg skickas ut till dig. Utifrån testresultaten gör vi sedan ett löpande urval och återkopplar till dig. Tar du dig vidare till nästa steg av rekryteringsprocessen följer en kompetensbaserad intervju.
Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se.

Ansök nu

Datasamordnare till Tyréns Sverige AB!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 11
Har du ett stort IT-intresse, ser dig själv som stresstålig och vill arbeta hos ett företag som år efter år hamnar på topplistor när det kommer till att vara den bästa arbetsplatsen? Har du erfarenhet av järnväg sedan tidigare, har skinn på näsan och är strukturerad? Ta då chansen att bli Datasamordnare hos Tyréns Sverige AB!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Tyréns räkning en Datasamordnare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Tyréns under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tyréns önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se

Du erbjuds
• Bli del av ett team med stor kompetens
• Stimulerande arbetsmiljö i centrala Umeå
• Goda möjligheter till utveckling
• Frihet under ansvar hos en av Sveriges bästa arbetsgivare

Arbetsuppgifter
Som Datasamordnare hos Tyréns arbetar du i projekt av olika storlekar. Inledningsvis beställer du in förfrågningsunderlag, bygghandlinigar m.m. till projektörerna och när projekten börjar bli färdiga är det din uppgift att sammanställa all data inför leveransen. Du kommer att arbeta i flera olika system som ska sättas ihop samt håller dialoger med kollegor och entreprenörer.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Allmän support till projektmedlemmarna kring både interna och externa dokumenthanteringssystem
• Styra och samordnar uppdragets lagring av digital information samt styr kommunikationen av data till och från beställaren och underkonsulter
• Upprättar uppdragsspecifik IT-handledning för digital projekthantering i samråd med beställaren
• Hanterar underlag från både externa- och interna parter
• Ansvarig för planering och uppföljning av leveranser till beställaren
• Deltar i möten enligt mötesplan och rapporterar till uppdragsledningen
• Bevakar de krav som är ställda av beställaren kring digital projekthantering
• Ansvarig för projektspecifika instruktioner och framtagning av dessa utifrån beställarens krav

Vi söker dig som:
Har ett stort IT-intresse, har du erfarenhet av järnväg är det meriterande men inget krav. Tyréns är öppen för flera typer av bakgrund där du antingen kan komma från entreprenadsidan eller från universitetet. Har du erfarenhet av CAD är även det meriterande. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten då det krävs i samarbeten.

För tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då man med rätt inställning och intresse kan lära sig arbetet. Vi tror även att det är viktigt för att du ska trivas i rollen och bli långsiktig.

Vi tror därför att du är nyfiken på att lära dig nytt, att du trivs med ett arbete där det förekommer arbetstoppar samt att du har skinn på näsan då ditt arbete främst blir i slutskedet av projekten. Vidare tror vi att du trivs i samarbete med andra, är noggrann och trivs med eget ansvar. Du kommer självklart ha kompetenta kollegor som stöttar dig i ditt arbete. Tyréns är ett prestigelöst företag där medarbetarna trivs, mår bra och ges möjlighet att växa.

START: Februari/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om kundföretaget
Tyréns Sverige AB är ett värderingsstyrt bolag och deras företagskultur och vardag präglas av deras värderingar Connect, Challenge och Create. De är i samspel med varandra, Tyréns skapar värde såväl internt som för sina kunder och deras omvärld. De är stiftelseägda och återinvesterar sina vinster i forskning- och innovationsprojekt.

Ansök nu