Umeå: Administrativ handläggare till vår kund i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administrativ handläggare till vår kund i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Är du en stjärna på administration och vill få möjligheten att ta steget in i ett etablerat och spännande företag? 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med en av våra kunder i Umeå en Administrativ handläggare. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos vår kund. Detta är ett vikariat som sträcker sig från 1 mars 2023 till 31 augusti 2023. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Josefine.haggstrom@pn.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt team där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.

Vi söker dig som:
Du bör tidigare arbetat med exempelvis kundsupport, administration eller ekonomi. Vidare är det positivt om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetat med kund- och leverantörskontra. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är noggrann då arbetet kräver det samt att du är duktig på att kommunicera såväl på svenska som engelska i tal och skrift.

START: 1 mars 2023 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Administrativ assistent.

Administratör till ID-foto, Umeå

Läs mer Nov 28
Nytt
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Servicecenter är ett länsövergripande område med centrala funktioner för patient och interna servicetjänster. Det externa gränssnittet består av reseservice, telefon växel och patientservice. Interna är central kundtjänst, ID-foto och bemanningsservice. Kunderna är våra medborgare, patienter och all verksamhet inom Region Västerbotten.

Vi söker nu en medarbetare till ID-foto i Umeå!

ID-foto administrerar elektronisk tjänstelegitimation samt kort med bild och namn som alltid ska bäras synligt inom landstingets lokaler. Kortet kan även ha funktionen som nyckel. Vi arbetar under ett nationellt regelverk för säkerhet i vården.

Verksamheten bedrivs över hela länet. Lokala kontor finns i Umeå, Skellefteå och Lycksele.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss kommer du ta emot beställningar för tjänstekort och handlägga dessa enligt gällande rutiner. Detta innebär bla att du beställer, kodar elektroniska tjänstelegitimationer samt passerkort till anställda inom Region Västerbotten. I vår kundmottagning lämnas det färdiga kortet ut till användaren. Studenter, entreprenörer och universitetsanställda tillhör också våra kunder.

Du kommer hantera behörighet/accesser på korten samt lås tider för verksamheternas dörrar inom länet. I arbetet ingår mycket kundkontakt via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt personliga besök.

Vi arbetar idag i flertalet säkerhetssystem för att administrera kundernas behov

KVALIFIKATIONER
Vi vill att Du har erfarenhet av administrativa arbeten och uppgifter, gärna från kundmottagning, support eller liknande. Du ska ha lätt för att sätta dig in i regelverk och tillämpa dessa. Du trivs med ett organiserat flöde, samt ordning och reda. Dator kommer vara ett av dina främsta arbetsverktyg varför Du behöver ha god allmän datorvana och behärska Microsoft Office. Du behöver också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska.

Du är ansvarsfull och har god förmåga och ett genuint intresse av att dagligen möta många människor med en hög servicenivå. Arbetet är emellanåt stressigt varför du måste kunna behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt.

Beredskap kan ingå i arbetsuppgifterna. Rekrytering sker löpande!

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Vill du bli, eller är en erfaren kranförare?

Läs mer Nov 13
Vi på Academic Work söker ni en kranförare till ett uppdrag i Umeå inom energisektorn. Du behöver inte ha arbetat som kranförare tidigare men det ses som meriterande. Vi arbetar med ett löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Du kommer att arbeta på ett kraftvärmeverk som ansvarar för att bereda avfallsbränsle. I rollen kommer du ingå i ett team med tre kranförare. Arbetet sker alla veckans dagar, helgarbete ingår var tredje helg med viss justering under semestertider. Kranen bemannas dagtid. Du kommer driva dina arbetsuppgifter självständigt samt i samarbete med andra arbetsgrupper på inom bolaget samt med entreprenörer

Uppdraget kommer pågå mellan 2023-12-01 tom 2024-09-30 med möjlighet till förlängning.

Du kommer att arbeta som konsult via Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Underhåll och kontroll av kranarna
* Kvalitetskontroll vid mottagning av avfal visuellt och genom stickprov
* Ordningsskapande arbete på bränsleplanerna samt i trafikmiljön utomhus


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift
- Utbildning: Genomförd gymnasieutbildning är ett krav.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Noggrann
- Strukturerad
- Kommunikativ

Meriterande egenskaper
- Tidigare erfarenhet av att arbeta som kranförare
- Ar boende i Umeå idag för att snabbt kunna påbörja uppdraget

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vikarierande institutionsadministratör hos Omvårdnad

Läs mer Nov 9
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


 


Medicinska fakulteten är platsen för forskning och utbildning inom vetenskapsområdet medicin. Här finns 12 grundutbildningsprogram, 13 institutioner och ett 80-tal ämnesinriktningar inom forskarutbildningen.



Vid Institutionen för omvårdnad, som har ett hundratal anställda, bedrivs utbildning till sjuksköterska och röntgensjuksköterska, specialistutbildningar för sjuksköterskor, barnmorske-, magister- och masterutbildning samt forskarutbildning/forskning inom tre huvudämnen; omvårdnad, radiografi samt sexuell och reproduktiv hälsa.

Vi söker nu en institutionsadministratör för ett vikariat på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetsuppgifter
Det är ett självständigt uppdrag med mycket stor variation i arbetsuppgifter samt goda möjligheter att påverka och utveckla. Arbetet innefattar till stor del handläggning av personalärenden vid rekrytering inkluderat handläggning av timanställda, ta fram utkast på avtal, reseräkningar, konteringar, personaladministration samt hantering av anläggningsregistret mm. 

I rollen förväntas du vara ett stöd till prefekt i olika administrativa frågor: Du ansvarar för förberedelse av underlag inför möten samt skriver protokoll och minnesanteckningar från bland annat institutionsråd och APT mm.

Det kommer att finnas goda möjligheter att tillsammans med dina kollegor planera ditt eget arbete och utforma egna rutiner. Institutionen och Umeå universitet är en dynamisk miljö där man kan interagera med andra medarbetare i flera olika arbets- och nätverksgrupper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst 3-årig utbildning på gymnasienivå. Du har praktisk erfarenhet av administrativt arbete. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Då rollen innebär många helt olika uppgifter som varvas under dagen krävs ett flexibelt arbetssätt och en stor förmåga att prioritera och hålla många bollar i luften samtidigt. 

Vana att arbeta med datoriserade administrativa system, samt mycket goda kunskaper i Office 365 krävs för anställningen.

Utbildning och erfarenhet av administrativt arbete inom HR är meriterande.

Du har förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt, är kreativ och flexibel, tar egna initiativ och tar ansvar för dina uppgifter. Du ska ha lätt för att samarbeta med andra, ha en helhetssyn och lätt att se nya möjligheter till utveckling samt god planeringsförmåga och ordningssinne. Som person är du en utpräglad serviceperson, stresstålig, noggrann, lyhörd och kan arbeta under varierat arbetstryck.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Ansökan
Du ansöker genom vårt elektroniska rekryteringssystem. Din ansökan ska innehålla:

- Ett personligt brev
- Meritsammanställning/CV
- Kontaktuppgifter till två referenspersoner

Välkommen med din ansökan!





Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Administratör

Läs mer Nov 17
Om jobbet
Har du ett intresse för det kommunikativa i kombination med administrativt ansvar? Vi på Swerock söker nu en administratör/ordermottagare till vår betongfabrik i Umeå. Här kommer du få arbeta i ett fantastiskt team och få goda förutsättningar för att utvecklas inom ett stort och väletablerat företag. Vi använder oss av löpande urval så sök redan idag!
 
Om tjänsten
Vi söker dig som tycker om att ha många olika arbetsuppgifter, vill vara spindeln i nätet och inte har problem med att skifta fokus när det behövs.
 
Du sköter administration och ordermottagning via telefon och mejl för betongfabriken i Umeå tillsammans med övriga teamet i tillverkningen av fabriksbetong. En viss del av transportplanering av våra betongbilar och betongpumpar ingår också. Du prissätter och skapar faktureringsunderlag för våra kundfakturor samt hanterar leverantörsfakturor.
 
Rollen innefattar även kontorsansvar där du ansvarar för posthantering samt beställning och påfyllning av kontorsvaror, frukt och kaffe. Du administrerar passagesystem och hanterar felanmälningar gällande fastigheten.
 
Utöver detta stöttar du övriga delar av regionens övriga betongfabriker med uppföljningar och administrativa arbetsuppgifter både gällande ekonomi och inom miljö och arbetsmiljö.
 
Vi söker dig som
Du har gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete och god datorvana i Officepaketet. Det är meriterande är om du har erfarenhet från bygg- och/eller betongbranschen.
Som person är du intresserad av ditt arbete och ser det som självklart att förstå sammanhanget i det du gör i relation till vår verksamhet. Du är en positiv person som samarbetar väl och är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande av kunder och kollegor samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt.

Ansök nu

Kontorsvärd

Läs mer Nov 14
Söker du extrajobb i kontorsmiljö? Är du självgående och serviceinriktad? Då har vi det perfekta uppdraget för dig. Vi söker dig som vill bemanna vårt kontor dagtid i Umeå.

Nordisk Kompetens är leverantör av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha, där vi stöttar arbetssökande bland annat genom våra karriärcoacher. Vi arbetar även med omställning, bemanning och rekrytering.

Nu söker vi en kontorsvärd som kan bemanna vårt kontor vid tillfällen när ordinarie personal inte är på plats.

Att vara kontorsvärd innebär:

• Ta emot besökare och vara behjälplig med enklare ärenden som att boka in möten, skriva ut dokument och liknande.
• Svara i telefon och hantera förfrågningar
• Hantera enklare administrativa uppgifter.
• Vid enstaka tillfällen hålla i gruppträffar och genomgångar.
• Guida besökare och berätta om Rusta och Matcha (du får utbildning av oss).
• Vara öppen för att hoppa in och stötta kollegor med diverse uppgifter.

Du bemannar kontoret under dagtid på vardagar. Tjänsten är en behovsanställning (du blir anställd på timmar) då ordinarie personal inte är på plats, med möjlighet till mer timmar.

Om tjänsten:

Vi söker dig som är social och gillar att ge service, samtidigt som du är självgående och kan ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs. Du är ansvarstagande och lösningsorienterad och tycker att möten med människor är roligt och viktigt! Nordisk Kompetens letar ständigt efter bra kompetens och med de tre ben vi står på finns möjligheter att växa med uppgiften, både som anställd och som konsult. Vi erbjuder här en bra inkörsport.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som är student och just nu studerar inom tex beteendevetenskap, HR, personalvetare, studie- och yrkesvägledare eller annat område som vi bedömer likvärdigt. Har du erfarenhet inom dessa områden, men har annan huvudsaklig sysselsättning så kan även det vara aktuellt (du kanske jobbar deltid, är pensionär eller liknande).

Du har god datorvana och är van att jobba med digitala verktyg, samt talar obehindrat svenska, kunskaper i ytterligare språk är meriterande.

Om ansökan:

Verkar det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urvalsarbetet sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Professionals Nord Rekrytering AB .

Kickstarta din karriär: Bli elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Nov 28
Nytt
Trivs du med praktiska uppgifter och har du erfarenhet av ett tekniskt gymnasieprogram eller allmän händighet? Vi söker fler engagerade medarbetare för en spännande roll som elmätarbyte-tekniker hos Eltel!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Eltel flera montörer till spännande projekt. I den här positionen kommer du att arbeta med att byta elmätare. Du kommer till största del att arbeta självständigt och disponera en arbetsbil från Eltel. Ditt arbete kommer att utgå från din bostad eller de boenden som vi tillhandahåller på arbetsorten. Initialt kommer arbetet att utföras i Norrbotten, men projektet kommer senare att sträcka sig längs Lappland och Söder om Umeå. När du arbetar på andra orter kommer vi att stå för resekostnader, boende och traktamente. Tjänsten inleds med en kombinerad teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Eltel´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds:

• Möjlighet att skaffa dig ett nytt yrke inom den stabila och framtidsinriktade energibranschen på lång sikt.
• Tjänsten erbjuder goda möjligheter att tjäna bra med pengar tack vare Eltels pålitliga och generösa bonussystem!
• Arbete inom en organisation som har en genomtänkt och framgångsrik arbetsmetod.
• Möjligheten att arbeta halva månaden med full lön. 

Vad behövs för denna tjänst?

Vi söker dig som är bekväm med användning av verktyg, har B-körkort och är praktiskt lagd. Erfarenhet eller utbildning inom el eller ett annat tekniskt område är meriterande, men inte ett krav. Du bör också vara i god fysisk form eftersom arbetet är fysiskt krävande på grund av det praktiska arbetet som utförs i högt tempo under långa arbetsdagar och veckor.

Eftersom tjänsten innebär kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska på en god nivå.

För den här tjänsten kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare teknisk erfarenhet av elinstallationer.

START: Löpande med projektplanering till 2025
OMFATTNING: Heltid
STAD: Resande med varierande projekt
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jonathan Gerafi

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#teknik #el #montör #eltel #elmontör #resande #elmontör #bonussystem #bonus

Ansök nu

Kalkylator till Umeå Mark & VA!

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Okt 30
Älskar du siffror och vill ha ett spännande, varierat arbete där du får delta i flertalet projekt? Har du erfarenhet av att arbeta som kalkylator sedan tidigare, eller kanske erfarenhet från tidigare arbete där kalkylering ingått? Ta då chansen att bli del av UMV!

UMV tror att delaktighet skapar engagemang. Genom korta beslutsvägar och lyhördhet ges deras anställda möjlighet att påverka såväl den dagliga produktionen, sin personliga utveckling på arbetsplatsen samt utvecklingen av företaget. De erbjuder ett varierat arbete med stimulerande arbetsuppgifter där de tillsammans genom aktivt deltagande utvecklar verksamheten.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för UMV:s räkning en kalkylator. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos UMV.

UMV grundades 2017 och har sedan dess gjort en spännande resa, de fortsätter växa och behöver nu utöka teamet med en Kalkylator som vill vara med och utveckla företaget vidare!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och UMV:s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Stort förtroende och mandat att självständigt bedriva arbetet
• Flexibel arbetstid
• Generös friskvårdsbidrag

Arbetsuppgifter
I rollen som kalkylator kommer du att arbeta nära UMV:s VD och grundare Andreas och ges stor delaktighet i projekten där du är med från början till slut.

Du kommer att delta i anskaffningsarbetet genom att upprätta konkurrenskraftiga anbudsunderlag och har kunskaper om marknadspriser, utveckling på marknaden och entreprenadjuridik. Du ansvarar för kalkylen gällande mängdberäkning, prissättning och beräkning av omkostnader.

Som kalkylator kommer du att driva ditt arbete självständigt samtidigt som tjänsten innebär många kontaktytor med såväl kollegor, kunder, leverantörer och underentreprenörer. Du kommer även att följa upp och utvärdera kalkylerna samt presentera resultat för UMV:s ledning.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Skickar ut & tar emot förfrågningar
• Mängdberäkning, prissättning, omkostnader
• Entreprenadjuridik
• Utvärdering, uppföljning, presentation

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att arbeta som kalkylator sedan tidigare, alternativt att du haft en roll inom mark och anläggning där kalkylering ingått. Vi ser gärna att du har erfarenhet från entreprenadbranschen sedan tidigare för att snabbt komma in i arbetet hos UMV. Vi ser att du har goda kunskaper om entreprenadjuridik och är van att använda Excel. Svenska och engelska i tal och skrift, samt körkort B är ett krav.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos UMV.

Du är en person som trivs att jobba strukturerar och har god analytisk förmåga. Vi ser även att du är lösningsorienterad då du kommer att arbeta självständigt, om än i samspel med dina kollegor. Du gillar självklart siffror och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare är UMV ett prestigelöst, snällt företag med mycket engagemang hos sina medarbetare och vi ser gärna att du är likaså.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Maskinförare till Ragn-Sells

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Nov 21
Gillar du att köra hjullastare och vill arbeta på ett utvecklade företag? Trivs du i en miljö av ordning och reda? Oavsett om du har tidigare erfarenhet av återvinningsbranschen eller precis tagit ovanstående förarbevis så är det här tjänsten för dig!

Professionals Nord söker för Ragn-Sells räkning en maskinförare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Ragn-Sells under 6 månader, då tjänsten i första hand är ett vikariat. Om allt fungerar bra och du trivs i rollen kan möjlighet till en längre anställning finnas.

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De är en del av Ragn-Sellskoncernen och finns även i Norge, Danmark och Estland. De erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser.

De vill vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Det är deras vision och den har sina rötter ända från tiden då företaget startade. Deras vision stödjer deras syn på och behovet av att samhället ställer om till en cirkulär ekonomi.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Ragn-Sells önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till josefine.haggstrom@pn.se.

Du erbjuds
• Ett roligt arbete med goda utvecklingsmöjligheter
• En arbetsplats med trevliga kollegor och bra sammanhållning
• Ett arbete med frihet under ansvar

Arbetsuppgifter
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Du kommer att arbeta på Ragn-Sells Recycling AB:s anläggning på Dåva i Umeå och ingå i ett skiftteam med två skiftlag. Dina arbetstider kommer att vara vardagar fördelat på för- och eftermiddagsskift.

Som maskinförare består dina arbetsuppgifter av:
• Guida externa kundleverantörer så att inkommande material hamnar på rätt plats.
• Hålla ordning och reda på vår gemensamma gård och arbetsplats– snöröja, sanda, sopa m.m.
• Drift och underhåll av kanalpress för komprimering avfall

Vi söker dig som:

Vill arbeta som maskinförare och har förarbevis för hjullastare. Du behärskar svenska språket flytande eftersom det krävs i arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av återvinningsbranschen, men det är inget krav.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Ragn-Sells. Du är ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad då Ragn-Sells lägger stor vikt vid god skötsel av ny maskinpark och god service till kunder. Du har lätt för att lära dig nya saker och vill ständigt utvecklas.

START: Januari
OMFATTNING: Heltid, skiftgång fördelat på vardagar, förmiddag och eftermiddag
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Utesäljare till Inredningshuset - Kinnarps!

Account manager
Läs mer Nov 28
Nytt
Älskar du inredning och drivs av att göra affärer? Vill du ha ett roligt och varierat jobb där du får möjlighet att påverka människors vardag? Vill du bli del av ett familjärt team och arbeta mot företag? Då har vi drömtjänsten för dig!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker en Utesäljare till vår kund, i Umeå. Uppdraget avser ett bemanningsuppdrag inledningsvis för att få känna på rollen. Därefter är målet att det ska leda till en fast anställning hos våran kunde. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Du erbjuds
Ett kreativt och roligt arbete där du får möta många olika företag och trevliga kunder.
• Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal
• Goda utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Som Säljare hos vår kund kommer du ingå i ett team av professionella medarbetare där du har en viktig roll i utvecklingen av företagets verksamhet. Du bearbetar nya kunder och hittar spännande inredningsprojekt samtidigt som du utvecklar redan befintliga kundrelationer. Du leder hela säljprocessen från första kontakt till genomförandet av affären med kund samt uppföljning. Tillsammans med dina kollegor  skapar ni ett erbjudande som är anpassat utifrån kundens unika förutsättningar. Du ansvarar för att försäljningsmålen uppnås.

Här erbjuds en tjänst i ett team med stark säljkultur samt entusiastiska och professionella kollegor som har nära till skratt och trivs med varandra. Det breda sortimentet av produkter och tjänster ger dig tillgång till marknadens mest intressanta och kompletta produktportfölj.

Vi söker dig som
Brinner för försäljning och inredning, älskar hög säljpuls och förstår att affärer skapas genom hög kundnärvaro. Du har troligtvis några års dokumenterad erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning med stor vana att framgångsrikt driva säljprocessen från bokade möten till påskrivet avtal.

Som person är du affärsmässig och förstår vikten av att förmedla värde till kund. Du har ett starkt eget driv, är strukturerad med tydlig vilja att leverera säljresultat. Vidare är du en god relationsbyggare som både har förmåga att snabbt initiera kontakt med många nya potentiella kunder och samtidigt vet hur man utvecklar kundrelationerna över tid. Du trivs i en roll med högt tempo, flexibla arbetsuppgifter och många dagliga kontaktytor med kunder, kollegor och leverantörer.

Självklart är du en teamplayer samtidigt som du trivs att arbeta självständigt. Du har en god kommunikationsförmåga och du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Det är en stor fördel om du har erfarenhet av inredning men inget krav.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström, josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Erfarenhet av anläggning? Utvecklas som tekniker hos Vattenfall!

Betongarbetare
Läs mer Nov 21
Har du erfarenhet från bygg, mark och/eller anläggning? Vill du vara en del av Sveriges ledande aktörer inom energi- och elkraft, på ett väletablerat bolag med stora utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärvägar? Vattenfall står inför stora investeringsprojekt och behöver därför bli fler i norr!

Som tekniker inom region- och stamnät har du en fartfylld och social vardag där du arbetar i nära samarbete med ditt närmsta team och får se stora delar av Norrland i ditt arbete då detta är en resande tjänst. Stationeringsorten är därför flexibel. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Nu finns chansen att kliva in i händelsernas centrum där du får vara med och påverka för ett fossilfritt samhälle, samtidigt som du bidrar till ett mycket samhällsviktigt arbete! På Vattenfall blir du en del av ett stort, väletablerat bolag med stora utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Utöver det samhällsviktiga ansvaret blir du del av ett öppet, välkomnande team som värderar samarbete och sammanhållning högt. Dina arbetskollegor blir en viktig del av livet i denna typ av tjänst och därför läggs stort fokus även på arbetsgruppens gemensamma trivsel.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall. Intentionen är att du på sikt ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till emelie.steen@pn.se

Arbetsuppgifter
Som tekniker inom region- och stamnät på Vattenfall arbetar du huvudsakligen med uppbyggnad och utveckling av större nätanläggningar, både mot luftledning och markkabel. Du har en bred, mångsidig vardag där du främst arbetar i team med dina kollegor på olika projekt runt om i Norrland. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat:

• Förberedande anläggningsarbete
• Uppbyggnad av luftledning
• Installation och underhåll av markkabelnät
• Analysera och lösa olika tekniska problem för att säkerställa en trygg elleverans
• Dokumentation

Arbetet sker främst utomhus. Tjänsten innebär att du arbetar resande och jobbar borta mycket, med arbetsgång sön-tors eller 7 dagar arbete, 7 dagar ledigt beroende på avstånd till projekt.

Vi söker dig som:

• har en bakgrund mot bygg, anläggning och/eller mark, antingen genom utbildning i skolan eller genom arbetslivserfarenhet
• har B-körkort
• har goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete, men det är inget krav för tjänsten. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som tekniker tror vi att du är en serviceinriktad och initiativtagande person som har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser även att du trivs i en praktisk roll där du arbetar till största del utomhus.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av tjänsterna säkerhetsklassade. Vid anställning kommer en bakgrundskontroll och säkerhetsklassning utföras.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Flexibel stationeringsort i Västerbotten
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Steen

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#tekniker #elnät #elkraft #bygg #anläggning

Ansök nu

Vill du ta klivet att bli projektledare inom El hos TF Service?

Produktutvecklare
Läs mer Nov 13
Är du en person som trivs att planera och leda projekt, ansvara över dialogen med kunder samt coacha och utveckla medarbetarna? Just nu har du möjligheten att få göra allt detta hos TF Service.

Har du bakgrund inom El och vill ta nästa steg i karriären är detta rollen för dig!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för TF Service räkning en Projektledare inom service och underhåll. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos TF Service.

TF Service i Övik består av en arbetsgrupp på cirka 40 personer och är ett tight gäng som värdesätter en bra arbetsmiljö och att ha kul på jobbet. Det finns i dagsläget åtta projektledare vilket gör att du i din roll kommer ha stöttning och möjlighet att lära och utvecklas tillsammans med dom.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vårt önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Förmånligt friskvårdsbidrag
• Möjlighet till förmånsbil
• Fina utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att leda och planera projekt, ansvara över offerter, kunddialoger och tidsplanering samt på sikt bistå med teknisk expertis. Projekten du leder är inom El.

I rollen kommer du projektleda tio medarbetare i projekt som är inom Öviks kommun. Uppdragen som du utför har bred variation och handlar om arbeten inom exempelvis fastighetsbranschen, verkstäder och industrier.

Det innbär att du i rollen kommer vara ute på fält samt på TF Service kontor.
Du kommer ha stor möjlighet att påverka och utforma rollen framåt genom att komma med idéer och tankar hur samarbeten och rutiner kan utvecklas.

Du har personalansvar över de kollegorna du projektleder.

Vi söker dig som:
Arbetar i liknande roll idag, alternativt att du arbetat som elektriker och vill ta nästa kliv i din karriär. B-körkort och att du behärskar svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du hanterar det engelska språket.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos TF Service. Du trivs i en ledande roll, är lyhörd och gillar att komma med idéer och förslag för att utveckla affären.

START: Omgående
OMFATTNING: Rekrytering, Heltid
STAD: Örnsköldsvik
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jacob Matsson – 073 800 50 38

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu