Umeå: Receptionist, Primärvårdsområde Syd, Tegs Hälsocentral, Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Receptionist, Primärvårdsområde Syd, Tegs Hälsocentral, Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Primärvårdsområde Syd består av Teg, Hörnefors och Nordmalings hälsocentraler. Vi söker nu en Receptionist till Tegs hälsocentral som ligger centralt på Teg. Receptionen är vårt ansikte utåt, här möter du många människor som behöver vår hjälp, råd och stöd hos oss på hälsocentralen..

Vi har en god bemanning på hälsocentralen och goda förutsättningar för att möta behovet hos människor som söker vård hos oss. Vår familjecentral med MVC och BVC ligger i samma fastighet som hälsocentralen.

ARBETSUPPGIFTER
Förekommande arbetsuppgifter i reception på hälsocentral är främst vårdadministrativa arbetsuppgifter som att ta emot människor som har bokat tid hos oss, kassaadministration. Du kommer att ha mycket kontakt med både personal på hälsocentralen och människor som söker sig till oss.

KVALIFIKATIONER
Du är ansiktet utåt som trivs med att ge god service och ett gott bemötande. Din kommunikation gör att människor känner sig bekräftade och förstådda. Du fungerar lika bra i samarbeten som när du arbetar självständigt. Du är flexibel och kan hantera många ärenden, samtidigt som du bibehåller ett gott bemötande. Det går lätt för dig att sätta dig in i, och använda IT-system, att använda IT-system är för dig naturligt och tilltalande.

God datorvana och goda kunskaper i svenska, både tal och skrift samt engelska i tal.

Erfarenhet av att arbete i reception med kassa och erfarenhet av NCS cross ses som meriterande.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Receptionist, telefonist

Nedan visas andra jobb i Umeå som Receptionist, telefonist.

Receptionist, Primärvårdsområde Syd, Tegs Hälsocentral, Umeå.

Läs mer Jan 24
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Primärvårdsområde Syd består av Teg, Hörnefors och Nordmalings hälsocentraler. Vi söker nu en Receptionist till Tegs hälsocentral som ligger centralt på Teg. Receptionen är vårt ansikte utåt, här möter du många människor som behöver vår hjälp, råd och stöd hos oss på hälsocentralen..

Vi har en god bemanning på hälsocentralen och goda förutsättningar för att möta behovet hos människor som söker vård hos oss. Vår familjecentral med MVC och BVC ligger i samma fastighet som hälsocentralen.

ARBETSUPPGIFTER
Förekommande arbetsuppgifter i reception på hälsocentral är främst vårdadministrativa arbetsuppgifter som att ta emot människor som har bokat tid hos oss, kassaadministration. Du kommer att ha mycket kontakt med både personal på hälsocentralen och människor som söker sig till oss.

KVALIFIKATIONER
Du är ansiktet utåt som trivs med att ge god service och ett gott bemötande. Din kommunikation gör att människor känner sig bekräftade och förstådda. Du fungerar lika bra i samarbeten som när du arbetar självständigt. Du är flexibel och kan hantera många ärenden, samtidigt som du bibehåller ett gott bemötande. Det går lätt för dig att sätta dig in i, och använda IT-system, att använda IT-system är för dig naturligt och tilltalande.

God datorvana och goda kunskaper i svenska, både tal och skrift samt engelska i tal.

Erfarenhet av att arbete i reception med kassa och erfarenhet av NCS cross ses som meriterande.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Receptionist, Patientservice, Umeå

Läs mer Jan 27
Nytt
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Patientservice är en del i verksamhetsområde Digitalisering och Service vars uppdrag är att möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering. Här skapas förutsättningar för vården att fokusera på sina arbetsuppgifter och vi är en viktig kugge i vårdflödet.

Patientservice är en av fyra avdelningar inom Servicecenter som erbjuder och levererar värdeskapande servicetjänster till regionens medarbetare, patienter och medborgare. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare. Patientservice omfattar centralreceptionen, information- och konferensservice, entrévärdar (entréservice) och patienttransport.

Vi söker nu en ny kollega!
Du kommer ingå i ett engagerat team där du får möjlighet att bidra i utvecklingen av våra egna arbetssätt och processer. Du kommer också ha stora möjligheter till kompetensutveckling och lärande i vardagen då du som medarbetare hos oss kommer att arbeta med flera av de olika uppgifter som avdelningen Patientservice utför.

ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du har en central roll och är den som välkomnar och tar emot patienter inför deras mottagningsbesök. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering och registrering inför patienters mottagningsbesök samt kassaredovisning i centralreceptionen.

Som entrévärd ingår du i ett team av serviceinriktade medarbetare. I ditt arbete möter du patienter och besökare och hjälper till med vägbeskrivningar samt transporterar/ledsagar dem till och från sjukhusets alla avdelningar. Arbetet innebär att förflytta sig långa sträckor till fots varje dag och kan därmed vara fysiskt påfrestande.
Som entrévärd är du även ansvarig för att se till att det finns rullstolar för allmänheten på plats där de behövs. Arbetsrotation sker mellan dessa arbetsuppgifter enligt fastställt schema.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen vill vi att du har några års erfarenhet från arbete i kassa, större reception eller kundtjänst ifrån kund- och serviceorienterad verksamhet. Erfarenhet från någon form av värdskap är meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Dator kommer att vara ett dina främsta arbetsverktyg varför du behöver ha god vana av datoriserade system, gärna från NCS Cross.

För att trivas i jobbet bör du vara flexibel och ha en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Att ge service i världsklass är för dig en självklarhet! Du har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ och eget ansvar. Då arbetet innebär många olika kontakter med människor krävs att du kan anpassa ditt bemötande efter den person du i stunden har framför dig. Arbetet kan stundtals vara fysiskt krävande behöver du ha god fysik.

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Extrajobb Receptionist!

Läs mer Jan 3
Om tjänsten

Söker du en deltidstjänst vid sidan av studierna eller annan huvudsaklig sysselsättning så kan du sluta leta!
Just nu söker vi på KFX HR-partner 1-3 personer som vill arbeta ett par pass i månaden vardag (kl.16-20.15) och helg (9.45-18.15) vid ordinarie personals frånvaro samt schemalagda pass efter önskemål.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Vanligt förekommande uppgifter är bland annat:

• Ge förstklassig service till kunder
• Försäljning av presentkort
• Postombud
• Passerkortsbeställningar
• Svara på frågor över mejl och telefon

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning. Du ska ha ett naturligt servicetänk, gilla kundbemötande och att ta egna initiativ. Vidare tror vi att du är en lagspelare och problemlösare som tar dig an nya utmaningar med ett leende på läpparna.

Tidigare erfarenhet är meriterande men inget krav. Vid denna tjänst värdesätts främst de personliga egenskaperna.

Övrigt

Omfattning: 1-3 pass i veckan

Tillträde: Enligt överenskommelse

Lön: Individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare Ida Olsson (Ida.Olsson@kfx.se).

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb i receptionen i Umeå

Läs mer Jan 4
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län och består av fyra polisområden: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Vi söker nu administratörer till receptionen för sommarvikariat, 8-10 veckor under perioden Juni till Augusti till polisområde Västerbotten med placering i Umeå.

ARBETSUPPGIFTER
Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Du kommer att arbeta i direkt kontakt med våra besökare via besök, telefon och mail. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att vara allmänheten behjälplig med att handlägga passansökningar samt ansökningar om nationellt ID-kort. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag och anmälningsmottagning.

Då inflödet av ärenden i vår reception kan variera så kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska internutbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kan komma att genomföras på annan ort.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• god datavana och lätt för att lära dig nya IT-system
• aktuell arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten, som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten

Det är meriterande om du även:

• är polisstuderande
• är studerande vid juristprogrammet
• har kunskap/färdigheter gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå
• har erfarenhet av servicearbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• har B-Körkort

Som medarbetare är du Polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på att du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med gott bemötande. Vi ser även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i grupp där samarbete är en stor del av vardagen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13/1 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Extrajobba som receptionist åt Sodexo

Läs mer Okt 10
Är du ordningsam, serviceinriktad och gillar att ta eget ansvar? Har du ett flexibelt schema och kan hoppa in med kort varsel? Då har vi extrajobbet för dig! Urvalet kommer ske löpande så tveka in på att skicka in din ansökan.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi studenter, eller personer med annan syselsättning på minst 50 %, till Sodexo som kommer att arbeta ute på uppdrag som receptionist på två kontor i centrala Umeå. Som receptionist får du möjligheten att på egen hand ta hand om receptionen. I rollen blir du den externa kontakten vid besök, telefon och mail samt en nyckelperson som ser till att underlätta det dagliga arbetet för dem på kontoret.

#

Du erbjuds


* Introduktion och coachning av erfarna kollegor
* Varierande arbetsuppgifter
* Bli en del av ett sort nätverk


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
• Skapa och fördela in/ut-passeringskort och ansvara för hanteringen av nycklar

• Se till att kontoret är utrustat med rätt material

• Ansvara för att logistiken fungerar

• Lättare administrativa uppgifter

VI SÖKER DIG SOM

#


* Studerar på eftergymnasial nivå eller har en annan sysselsättning på minst 50 %
* Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska då detta krävs för att klara av det dagliga arbetet
* Har god datavana


Det är meriterande om du har

• Tidigare erfarenhet av att arbete i reception eller växel

• Arbetet med bokningssystem

Som person är du:

• Serviceinriktad

• Strukturerad

• Självgående

• Flexibel

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Vid behov för att täcka upp för sjukdom och ledighet. Snitt ca 4 pass/månaden
* Placering: Centrala Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Som medarbetare hos Sodexo blir du en del av ett globalt bolag. De finns i 72 länder och med deras 460 000 medarbetare är de världens 19:e största arbetsgivare. I Sverige jobbar cirka 8000 personer på uppdrag av Sodexo. Hos dem finns möjlighet att utvecklas på både lokal och global nivå. Läs mer om Sodexo

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från REGION VÄSTERBOTTEN

Nedan visas andra jobb i Umeå från REGION VÄSTERBOTTEN .

Intresseanmälan IT-relaterat arbete Region Västerbotten

Systemförvaltare
Läs mer Jan 20
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för Informationsteknik och Medicinsk teknik är en nybildad organisation för att möta invånarnas och regionens krav på en modern och tillgänglig region genom teknik, forskning och utveckling. Basenheten består av ca 300 medarbetare i fyra avdelningar.

Är du nyfiken på att jobba med spännande teknik samt inspirerande och utmanande problemlösningar? Gillar du att vistas i ett trivsamt arbetsklimat, ha kontakt med många intressanta yrkeskategorier och delta i ett sammanhang där den teknik du arbetar med verkligen gör skillnad för hälso- och sjukvårdens personal och patienter? Då är du rätt person för oss! Här finns även möjligheter till vidare karriärvägar, byte av arbetsuppgifter och specialistområde eller att jobba mer övergripande med medicinsk teknik och/eller informationsteknik.

ARBETSUPPGIFTER
Som anställd inom Region Västerbotten ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Dina arbetsuppgifter kan komma att variera utifrån din kompetens, erfarenhet och rådande behov.

KVALIFIKATIONER
En intresseanmälan innebär att du kan visa ditt intresse för att jobba hos oss, även om det inte finns en utannonserad tjänst just nu för din inriktning. Det betyder inte att du har sökt en specifik tjänst, utan du måste själv bevaka och söka annonserade tjänster.

Din intresseanmälan blir tillgänglig under 6 månader och du kan bli kontaktad av oss med tips om lediga tjänster som matchar din profil.
I din intresseanmälan vill vi att du besvarar följande frågor utöver bifogat CV samt personligt brev.
-Har du eftergymnasial utbildning inom IT?
-Har du arbetslivserfarenhet inom IT?

Vilket område är du intresserad av?
-Systemutveckling
-Systemförvaltning
-Första och andra linje support
-IT-säkerhet
-Infrastruktur
-Verksamhetsutveckling
-Ledning
-Projektledning
-Klienthantering


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Skötare/undersköterska, semestervikariat 2023, Psykiatrin, Umeå

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Dec 1
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Våra medarbetare behöver semester, vi söker därför skötare/undersköterskor till slutenvården vid Psykiatriska kliniken i Umeå.
Psykiatriska kliniken vid Norrlands universitetssjukhus i Umeå är Norrlands största psykiatriska klinik med drygt 400 medarbetare. Vi har tre allmänpsykiatriska vårdavdelningar, rättspsykiatrisk verksamhet samt ett flertal specialiserade öppenvårds- och behandlingsenheter.
Vid Psykiatriska kliniken arbetar vi för en jämlik vård för alla och en omvårdnad som grundas på forskning och klinisk erfarenhet.

Psykiatriska klinikens alla verksamheter kommer att ha flyttat till ny byggnad innan semesterperioderna startar. I den nya byggnaden kommer vårdmiljön att präglas av tanken om vårdmiljöns betydelse för främjande av hälsa. Boende- och arbetsmiljön stöttas av modern teknik och forskning vilket kommer att märkas på ljus- och kommunikationssystem. Kliniken blir då klimatsmart genom självförsörjning av bland annat el och värme.
De avdelningar som är i behov av semestervikarier är:
- Avdelning 1 är en akutpsykiatrisk avdelning som vårdar patienter med ångest och neuropsykiatriska diagnoser men även patienter som inte tidigare haft kontakt med psykiatrin.
- Avdelning 2 är inriktad mot psykos och affektiva sjukdomar.
- Avdelning 4 är en beroendeavdelning med tillhörande tillnyktringsenhet.
- Rättspsykiatrin vårdar patienter som är dömda till vård eller som är frihetsberövade och i behov av akut psykiatrisk vård.

För personer över 60 år styr inläggningsorsak vanligen vilken avdelning de vårdas på.

Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som skötare/undersköterska hos oss bidrar du till att ta väl hand om andra och få människor att må bättre.

Skötarens/undersköterskans främsta uppgift är att stödja och motivera patienten att klara sin vardag, oftast genom samtal. I arbetet ingår ofta att göra vardagliga aktiviteter.

Skötaren /undersköterskan är ofta kontaktperson eller med i ett vårdlag till en eller flera patienter. Det innebär bland annat att vara den som finns närmast patienten och dess anhöriga samt ha en samordnande roll vid möten med olika instanser.

Provtagning, somatiska kontroller och omläggningar ingår också i dina arbetsuppgifter.

Dokumentation i journalsystem ingår i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Du har omvårdnadsutbildning motsvarande skötarutbildning eller undersköterskeutbildning .

Du är också välkommen som sökande om du studerar vid:
- Sjuksköterskeprogrammet (avslutat termin 3)
- Läkarprogrammet (avslutat termin 5)
- Psykologprogrammet (avslutat termin 4)
- Socionomprogrammet (avslutat termin 6)

Alternativt har dokumenterad erfarenhet av vårdarbete.

ÖVRIGT
Emma Öbrand
Avdelningschef avd.1
emma.obrand@regionvasterbotten.se

Ann Larsson
Avdelningschef avd 2
ann.larsson@regionvasterbotten.se

Anna Pekkari
Avdelningschef avd.4
Anna.pekkari@regionvasterbotten.se

Ulla Svedberg Lilja
Avdelningschef Rättspsykiatrin
ulla.svedberg.lilja@regionvasterbotten.se

Till följd av lagen om lämplighetskontroll skall utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Biomedicinska analytiker, semestervikariat 2023 , Laboratoriemedicin

Biomedicinsk analytiker
Läs mer Dec 5
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Vi söker biomedicinska analytiker till Laboratoriemedicin i Umeå, Skellefteå, Lycksele och Östersund för semestervikariat sommaren 2023.

Laboratoriemedicin är en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Via avtal har vi totalansvar för klinisk patologi i Östersund samt där även medicinskt ledningsansvar för immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi och klinisk mikrobiologi.

Laboratoriemedicin Västerbotten omfattar cirka 500 anställda inom klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och klinisk patologi. Även biobank, vårdhygien och vävnadsinrättning ingår i Laboratoriemedicin. Verksamheten är ackrediterad.

Ange i din ansökan vilken ort och vilken avdelning du vill helst vill arbeta på.

ARBETSUPPGIFTER
Som biomedicinsk analytiker hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga.

Du kommer att ha en nyckelroll i patientens diagnostik. Med hjälp av både manuella och högteknologiska metoder ger dina analysresultat svar vid akuta sjukdomstillstånd, uppföljning av behandling och utredning av sjukdomar.

Inom de olika avdelningarna varierar arbetsuppgifterna beroende på placering. För att få en god analysprecision så är en viktig arbetsuppgift för biomedicinsk analytiker också ett löpande tekniskt underhåll av analysinstrument.

Arbetet kommer att innehålla en varierande grad av automatiserade och/eller manuella metoder.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker, studerar till biomedicinsk analytiker eller har annan utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För oss är det viktigt att du har en positiv inställning i ditt arbete. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar bra i grupp och kan arbeta utifrån skriftligt uppsatta metoder och rutiner.

I arbetet krävs det att du ska arbeta parallellt med flera olika uppgifter vilket ställer krav på att du arbetar strukturerat, fokuserat och är noggrann.

Tidigare erfarenhet av arbete på kliniskt laboratorium är meriterande.


ÖVRIGT
Naturvetarna
Kontakta medlemsrådgivningen via e-post radgivning@naturvetarna.se.
Roger Svalhede, ombudsman tfn 08-466 24 80.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Intresseanmälan Medicinteknisk ingenjör

Medicinteknisk ingenjör
Läs mer Okt 12
Centrum för Informationsteknik och Medicinsk teknik, Region Västerbotten

Vi söker ingenjörer och tekniker till våra sektioner i Västerbotten.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för Informationsteknik och Medicinsk teknik är en nybildad organisation för att möta invånarnas och regionens krav på en modern och tillgänglig region genom teknik, forskning och utveckling. Basenheten består av ca 300 medarbetare i fyra avdelningar.

Som ingenjör/tekniker inom avdelningen för verksamhetsnära teknik kan du arbeta med olika arbetsuppgifter och utrustningar beroende på din inriktning. Exempelvis ultraljuds-, strålnings-, respirations-, steril-, dental-, kirurgi- och laboratorieutrustning, monitoreringssystem, samt infusionspumpar beroende på specialistområde. Även process- och kvalitetsarbete samt upphandlingar och avtal är viktiga ansvarsområden. Du ges möjlighet att vidareutbilda dig och utvecklas inom ditt specialistområde eller att utvidga dina kunskaper till nya områden.

Är du nyfiken på att jobba med spännande teknik samt inspirerande och utmanande problemlösningar? Gillar du att vistas i ett trivsamt arbetsklimat, ha kontakt med många intressanta yrkeskategorier och delta i ett sammanhang där den teknik du arbetar med verkligen gör skillnad för hälso- och sjukvårdens personal och patienter? Då är du rätt person för oss! Här finns även möjligheter till vidare karriärvägar, byte av arbetsuppgifter och specialistområde eller att jobba mer övergripande med Medicinsk teknik och/eller informationsteknik.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medicinteknisk ingenjör som vill vara med och driva den tekniska utvecklingen som möjliggör att med patientsäkerhet i fokus leverera bättre lösningar till vården.

Du arbetar i en omväxlande miljö med mycket problemlösning i nära samarbete med vården och leverantörer. I arbetet ingår ansvar för drift och underhåll av olika utrustningar och system som tillhör sjukhusets mest kritiska. Du kommer att arbeta med installationer, drift, felsökning och förvaltning av medicintekniska applikationer samt eventuellt även med upphandlingar, process-, kvalitets- och säkerhetsfrågor. Arbetet handlar till stor del om att få samspelet mellan människa och teknik att fungera så bra som möjligt och du jobbar proaktivt med underhåll, service och förbättring av utrustning. Arbetsplatsen efterföljer medicintekniska regelverk och standarder.

Du trivs bra med att ge service till verksamheterna som du stöttar. Du har varierande arbetsuppgifter men samtidigt ett fast team med kollegor som du tillsammans hittar lösningar med. Här erbjuds du en grundlig introduktion och gedigna utbildningsinsatser som en del i ditt arbete och kompetensutveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen eller motsvarande kompetens inom medicinsk teknik samt har några år av erfarenhet från arbetslivet i liknande branscher. Allra viktigast att du är rätt person som vill jobba med teknik inom hälso- och sjukvården. Om du är rätt person men saknar erfarenhet så ger vi dig rätt förutsättningar för att lyckas i arbetet.

Vi söker dig med goda IT-kunskaper som är genuint intresserad av teknik och tycker att det är givande och viktigt att arbeta för hälso- & sjukvården. Du ska behärska svenska samt teknisk engelska både i tal och skrift.

B-körkort, resor kan förekomma.


ÖVRIGT
Följ oss på: https://www.linkedin.com/showcase/digitalisering-och-medicinsk-teknik---region-västerbotten/

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Barnmorska semestervikariat, Centrum för obstetrik och gynekologi, Umeå

Barnmorska
Läs mer Dec 14
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för obstetrik och gynekologi Västerbotten är en länsorganisation där länets tre sjukhus ingår och samarbetar.

Centrum för obstetrik och gynekologi i Umeå består av specialistmödravård, förlossning, BB, BB-hemvård, gynekologisk mottagning, gynekologisk kirurgi, tumörkirurgi och robotkirurgi. I uppdraget ingår bassjukvård, normal graviditet, förlossning, fosterdiagnostik inom det egna sjukvårdsområdet.

Vi söker nu barnmorskor för sommarvikariat.

ARBETSUPPGIFTER
Som barnmorska hos oss bidrar du till att ta väl hand om andra och få människor att må bättre.

Du arbetar professionellt och sätter patienten i fokus. Barnmorskearbetet innebär att ser du till patienternas medicinska och specifika omvårdnadsbehov, planerar och prioriterar de åtgärder som ska sättas in.

Rollen som barnmorska ställer även krav på din förmåga att leda och motivera annan omvårdnadspersonal för att tillsammans skapa en god arbetsmiljö och erbjuda en kvalitativ vård. Arbetet ställer krav på att självständigt kunna lösa problem och fatta löpande beslut. Vi vårdar riskgraviditeter och har komplicerade förlossningar.

Du ansvarar för förlossningsvård, omvårdnad av BB- och gynpatienter, samt omvårdnad av patienter på BB-mottagningen.

KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad barnmorska. Du har gott omdöme, utpräglad samarbetsförmåga och förmåga till flexibilitet i yrkesrollen.

Erfarenhet från förlossningsvård och gynekologisk vård är meriterande.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Inom Region Västerbotten går patienten alltid först. Av det skälet har vi som riktlinje att som en del i anställningsprocessen kontrollera utdrag ur belastningsregistret, vid rekrytering till vissa verksamheter.

Ansök nu

Sjuksköterska till Thoraxintermediär Hjärtcentrum Umeå

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 25
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Hjärtcentrum i Umeå har som mål att skapa den bästa vården för hjärtsjuka i norra Sverige. Vi har högspecialiserad hjärtsjukvård och ett övergripande ansvar för länets patienter.
I Hjärtcentrum ingår thoraxkirurgi, kardiologi samt klinisk fysiologi och Centrum för kardiovaskulär genetik. Vi utreder, behandlar och opererar patienter från hela norra regionen med sjukdomar i hjärta, lungor och kranskärl.
Genom att vi samarbetar över gränser, har effektiva vårdkedjor, arbetar med ständig förbättring och har en kompetent personal kan vi erbjuda vård av mycket hög kvalitet. I nära samarbete med universitetet bedriver vi forskning, utveckling och utbildning.

Thoraxintermediäravdelning är tillsammans med Thoraxintensivvårdsavdelning en del av Hjärtcentrum och har ca 85 anställda. Thoraxintermediär har 6 vårdplatser och Thoraxintensivvårdsavdelning har 8 vårdplatser. Vi vårdar och behandlar drygt 1000 patienter från hela norra regionen som årligen genomgår hjärt-, kärl och lungkirurgi. Vi har ett stort patientflöde, mestadels planerad men även akut verksamhet. Vården är högteknologisk och patienterna övervakas cirkulatoriskt och respiratoriskt med tex. EKG, artärnål och blodgaser. På Thoraxintermediär välkomnas du till en avdelning med väl fungerande rutiner och en tydlig arbetsstruktur. Kompetensen är hög hos medarbetarna och vi har ett ständigt pågående utvecklingsarbete med föreläsningar och internutbildningar för dig som medarbetare. Vi erbjuder arbetstidsmodell 3 med önskeschema som möjliggör arbetstidsförkortning, högre ersättning vid obekväm arbetstid och nattbonusavtal.

ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga.
På Thoraxintermediär ansvarar du för den postoperativa vården av patienter som genomgått thoraxkirurgi men även för patienter som drabbats av svikt i främst hjärta och lungor. En del patienter går direkt från Thoraxoperation till Thoraxintermediär. Som sjuksköterska ansvarar du för en till tre patienter. Du arbetar patientcentrerat både självständigt och i team i direkt närhet till din patient.

Som nyanställd får du en personligt utformad introduktion. Du erbjuds regelbundet internutbildning och vi ser gärna att du aktivt deltar i avdelningens utvecklingsarbete. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du har möjlighet att lära nya saker varje dag alltid med patienten i fokus.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska gärna med erfarenhet av sjukhusvård. Du har en god samarbetsförmåga och ser vinster i att arbeta i team men besitter också förmågan att arbeta självständigt. Du medverkar aktivt till en god arbetsmiljö och har en god förmåga att prioritera. Du är nyfiken, strukturerad, flexibel och trivs med att ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu