Umeå: Klinikadministratör, Centrum för obstetrik och gynekologi, Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Klinikadministratör, Centrum för obstetrik och gynekologi, Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för obstetrik och gynekologi Västerbotten är en länsorganisation där länets tre sjukhus ingår och samarbetar. Centrum för obstetrik och gynekologi i Umeå består av specialistmödravård, förlossning, BB, BB-hemvård, gynekologisk mottagning, gynekologisk kirurgi, tumörkirurgi och robotkirurgi. I uppdraget ingår bassjukvård, normal graviditet, förlossning, fosterdiagnostik inom det egna sjukvårdsområdet.

Nu söker vi en klinikadministratör till CFOG med placering i Umeå. Är du den vi söker?


ARBETSUPPGIFTER
Som klinikadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

I arbetet som klinikadministratör är du ett viktigt administrativt stöd - främst till verksamhetschefen men även till våra avdelningschefer. Du kommer främst att arbeta i våra medicinska kvalitetsregister och ledningssystem. Du kommer även att vara ett administrativt stöd vid möten, koordinera och organisera kalendrar, projekt, agendaplanering och koppling mellan mötesdeltagare. I tjänsten ingår även vissa administrativa uppgifter kring nyanställningar samt administration i våra personalsystem.

Ditt uppdrag är klinikövergripande som exempelvis vara behjälplig vid verksamhetsrapporter, ta fram underlag, säkerställa att minnesanteckningar och protokoll finns publicerade enligt rutin.
I arbetet är du med och skapar förutsättningar för samarbeten, ny kunskap och kommunikation med andra verksamheter inom vård och omsorg. Arbetet innehåller många olika arbetsuppgifter och du har själv möjlighet att påverka och utveckla innehållet i ditt uppdrag. Du arbetar självständigt med ett stort eget ansvar. Du arbetar på uppdrag av Verksamhetschef och arbetar i nära samarbete med klinikernas avdelningschefer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial- eller yrkesförberedande examen. Administrativ utbildning utgör en god förutsättning för att klara arbetet. Det är därutöver meriterande om du har erfarenhet från arbete i vården. Erfarenhet av personalplanering samt arbete i personalsystem och ledningssystem såsom StratSys, SharePoint, Teams och Excel är meriterande. Så även grundläggande kunskaper i arbetsrätt. Ditt främsta arbetsverktyg är dator varför du behöver ha god datavana och kunna föra dig väl i tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och flexibel med en förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och situationer. Du är stresstålig och har förmåga att växla tempo och prioritera när du behöver hantera flera saker samtidigt. Vi ser gärna att du har ett intresse för utvecklingsarbete och digitala hjälpmedel. För att klara uppdraget är det viktigt att du som person har god framförhållning och förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Vidare har du integritet och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Administrativ assistent.

Institutionsadministratör till Designhögskolan

Läs mer Jan 24
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats, läs mer https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/




Designhögskolan som arbetsplats kännetecknas av inkludering, nyfikenhet, kreativitet och samarbete.

Ett flöde av internationella studenter och personal skapar en unik atmosfär som definieras av samhörighet och ett gemensamt syfte. Designhögskolans organisation karakteriseras av demokratiska processer och ett transparent ledarskap. Här uppmuntras studenter och personal att utmana gränserna i frågor kring hållbarhet och mångfald. På Designhögskolan handlar design inte bara om att lösa problem, det handlar också om att utmana status quo och öppna upp nya perspektiv. Tillsammans vill vi vara med och skapa en bättre morgondag. 

Förutom en trevlig arbetsplats med fantastiska kollegor erbjuder vi en miljö som främjar en bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt goda utvecklingsmöjligheter. Här kan du läsa mer om vilka förmåner Umeå universitet erbjuder anställda: https://www.umu.se/jobba-hos-oss/formaner/

Vi söker nu en institutionsadministratör för en tillsvidareanställning på heltid till institutionens administratörsgrupp som i dag består av fyra personer; ekonom, HR-samordnare, utbildningssamordnare och studieadministratör. Administratörsgruppen utgör en servicefunktion och ger stöd till hela institutionens medarbetare och studenter. 

Arbetsuppgifter  
Som institutionsadministratör arbetar du med en rad administrativa uppgifter. Arbetet är omväxlande och innebär en stor del självständigt arbete där du stöttar kollegor och studenter på olika sätt. Arbetsuppgifterna rör personal-, ekonomi- och studieadministration. Det kan exempelvis handla om att planera personalarrangemang/uppvaktningar, introducera ny personal, protokollskrivning, arkivering/diarieföring, hantering av fakturor, reseräkningar och enklare inköp.

Då tjänsten är ny kan uppgifterna komma att utvecklas över tid. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna från en statlig organisation. Är det dessutom från universitet eller högskola är det en fördel. Vi vill att du har goda kunskaper av office-programmet och är van vid att arbeta med datoriserade administrativa system. Har du erfarenhet av universitets administrativa system såsom t.ex. LADOK, SELMA, Primula och/eller Raindance är det meriterande. Det gäller även om du har erfarenhet av att skriva protokoll och föra minnesanteckningar. 

Då Designhögskolan är en internationell arbetsplats krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Vi vill att du som person har lätt att för att kommunicera och uppskattar att arbeta både tillsammans med andra och självständigt med eget ansvar utifrån givna ramar. Du är serviceinriktad och flexibel och tar gärna egna initiativ för att hitta goda lösningar på praktiska problem. I din roll behöver du vara noggrann, ha god organisationsförmåga och kunna prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Anställningsform: Heltid, tillsvidare (provanställning kan komma att tillämpas)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Månadslön
Arbetsort: Umeå 

För mer information kontakta
Demian Horst, prefekt, 090- 786 97 82, demian.horst@umu.se

Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-02-28 via vårt rekryteringssystem. Din ansökan ska innehålla: Personligt brev, CV och relevanta examensbevis.  

 

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Field Service Coordinator på projektbasis till Valmet

Läs mer Jan 25
Är du en person som gillar att se nya orter både i Sverige och i världen? Då ska du titta hit!
Vi söker en Field Service Coordinator /Administrator till Valmet. Valmet är en global utvecklare och leverantör av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin.

Om tjänsten
Tjänsten är på projektbasis och arbetstiden kommer att vara koncentrerad till specifika veckor under året. Till våren beräknas det vara 1 projekt och till hösten 2-3 st. Varje projekt är ca 11-14 dagar och utförs ute på plats hos kund runt om i världen! Vi tror att du som är aktuell för denna tjänst har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill ta dig an spännande utmaningar. Kanske är du student och har möjlighet att arbeta mer koncentrerat under vissa perioder? Kanske har du ett eget bolag och möjlighet att vara flexibel med fler projekt? Vi tror hur som helst att du har en livssituation där det passar att vara på resande fot och att du är flexibel med var det än är!

Tjänsten är långsiktig och Valmet är flexibla med startdatum. Förhoppningsvis kan du börja någon gång under våren. Du blir anställd av Poolia Väst som konsult på en timanställning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Field Service Administrator kommer de huvudsakliga arbetsuppgifter innebära daglig kontakt med underleverantörer (främst montörer och svetsare) och övrig personal som befinner sig på serviceuppdrag ute på site/hos kund. Uppdragen på site kan innebära en personalstyrka uppemot 120 personer. Valmets projekt utförs främst hos kunder på olika siter i Sverige men även uppdrag utomlands förekommer. Fokus är att i samråd med arbetsledningen på site hantera uppkommande frågeställningar/behov från personalen på plats. Detta innebär att hålla koll på hotellbokningar, boka resor och ev hyrbilar och att hjälpa till med uppgifter som kommer ad-hoc för att föra projektet framåt enligt tidplan. Förutom daglig kontakt med arbetsledningen för resp projekt sker kommunikation löpande med de övriga 3 personer i gruppen som koordinerar resurser centralt från Lindhomen i Göteborg

Vem är du?
• För att lyckas i rollen som Field Service Administrator ser vi en person med tidigare erfarenhet av koordinerande roller.
• Du bör vara analytisk, strukturerad, serviceinriktad och som trivs med att ha många olika uppgifter under dagen och inte är rädd för att hugga i där det behövs och att kommunicera med andra personer.
• Vi ser att du har god datavana och är välorienterad inom MS Office, främst med goda kunskaper i Excel.
• Du trivs industri-miljöer
• Då du kommer ha kontakt med leverantörer från många delar av Europa är det ett krav att utöver svenska även behärskar engelska flytande. Det är även meriterande med andra språkkunskaper (gärna ryska eller annat östeuropeiskt språk).

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Administrativ handläggare till vår kund i Umeå!

Läs mer Jan 24
Är du en stjärna på administration och vill få möjligheten att ta steget in i ett etablerat och spännande företag? 

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med en av våra kunder i Umeå en Administrativ handläggare. Du kommer vara anställd av Professionals Nord men arbeta ute hos vår kund. Detta är ett vikariat som sträcker sig från 1 mars 2023 till 31 augusti 2023. 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Moa.Lindgren@pn.se

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett härligt team där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot samarbetspartners och interna medarbetare i organisationen.

Vi söker dig som:
Du bör tidigare arbetat med exempelvis kundsupport, administration eller ekonomi. Vidare är det positivt om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetat med kund- och leverantörskontra. 

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är serviceinriktad och tycker om att samarbeta med såväl kunder som kollegor. Vidare tror vi att du är noggrann då arbetet kräver det samt att du är duktig på att kommunicera såväl på svenska som engelska i tal och skrift.

START: 1 mars 2023 
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Moa Lindgren

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Ansök nu

Sommarjobb inom administration och ekonomi

Läs mer Jan 23
Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande sommarjobb.

Sommaren är snart här och vi söker nu dig som är intresserad att jobba inom administration och ekonomi för kommande sommarjobb i Umeå. Ta chansen och skapa kontakter i arbetslivet och få nya erfarenheter som dessutom förbättrar ditt CV!

Vi på Poolia samarbetar med allt från stora internationella företag till mindre växande bolag som behöver personal inför semesterperioden. Genom att svara på annonsen ansöker du inte till en specifik tjänst, utan visar ett intresse för att sommarjobba inom ekonomi eller administration som konsult hos Poolia.


Om tjänsten
Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande uppgifter är följande:

• Stötta befintlig ekonomiavdelning
• Bankbetalningar
• Granskning och ankomstregistrering
• Hantera leverantörsreskontra
• Hantera kundreskontra
• Kreditprövningar
• Inkassohantering och påminnelser
• Löpande bokföring
• Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
• Administrering av ordrar, ekonomisk information eller liknande
• Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
• Stöd i andra ekonomiska uppgifter


Vem är du?
• Du är nyfiken, noggrann, lärovillig och ansvarstagande.
• Du har påbörjat eller avslutat en eftergymnasial utbildning.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom administration eller ekonomi.
• Du talar och skriver flytande svenska och har god förståelse för engelska.

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering. Det är därför viktigt att du är tydlig med dina tidigare erfarenheter, ambitioner och kompetenser i ditt CV och personliga brev så att vi kan matcha dig med rätt uppdragsgivare.

Vi genomför urval och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

I rollen som administratör erbjuder Poolia dig en unik möjlighet att utvecklas inom de områden du är intresserad av. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Ansök nu

Vi söker en driven administratör

Läs mer Jan 25
Är du en person som har förmåga att koordinera, strukturera och skapa struktur i det du gör? Vi söker nu en driven administratör som kommer att ha bred kontaktyta hos ett branschledande företag som befinner sig i en tillväxtresa.

Uppdraget är på heltid och startar så snart som möjligt. Det pågår till att börja med i 6 månader med möjlighet till övertag tills tillsvidare.

Intervjuer och urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag. Varmt välkommen!

Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du att vara ett stöd för flera avdelningar där du till exempel stöttar det administrativa inför och under utbildningar. Du kommer att ha erfarna administratörer till stöd och du hamnar på en arbetsplats som värderar medarbetarskap högt.

Ditt huvudsakliga område kommer att vara att koordinera och strukturera upp det administrativa kring utbildningar så som:
• Planering av utbildningar
• Beställning av arbetskläder
• Boka möten
• Uppdatera och skapa rutiner vid behov
• Eventuellt en del personaladministration och lättare fakturering

Du kommer främst att arbeta i systemen: Agda, Handyman, Excel & Agresso


Vem är du?
Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativa uppgifter och tidigare erfarenhet av att arbeta i olika system. Det är meriterande med erfarenhet av något av de ovan nämnda systemen, du behöver dock grundläggande kunskaper i Office paketet.

Du som person trivs med ett varierat arbete där prestigelöshet, noggrannhet och service värderas högt. Du är proaktiv och inte rädd för att ta initiativ i det dagliga arbetet. Vidare är du strukturerad och ser möjligheter och lösningar som en del i vardagen.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från REGION VÄSTERBOTTEN

Nedan visas andra jobb i Umeå från REGION VÄSTERBOTTEN .

Intresseanmälan IT-relaterat arbete Region Västerbotten

Systemförvaltare
Läs mer Jan 20
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för Informationsteknik och Medicinsk teknik är en nybildad organisation för att möta invånarnas och regionens krav på en modern och tillgänglig region genom teknik, forskning och utveckling. Basenheten består av ca 300 medarbetare i fyra avdelningar.

Är du nyfiken på att jobba med spännande teknik samt inspirerande och utmanande problemlösningar? Gillar du att vistas i ett trivsamt arbetsklimat, ha kontakt med många intressanta yrkeskategorier och delta i ett sammanhang där den teknik du arbetar med verkligen gör skillnad för hälso- och sjukvårdens personal och patienter? Då är du rätt person för oss! Här finns även möjligheter till vidare karriärvägar, byte av arbetsuppgifter och specialistområde eller att jobba mer övergripande med medicinsk teknik och/eller informationsteknik.

ARBETSUPPGIFTER
Som anställd inom Region Västerbotten ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Dina arbetsuppgifter kan komma att variera utifrån din kompetens, erfarenhet och rådande behov.

KVALIFIKATIONER
En intresseanmälan innebär att du kan visa ditt intresse för att jobba hos oss, även om det inte finns en utannonserad tjänst just nu för din inriktning. Det betyder inte att du har sökt en specifik tjänst, utan du måste själv bevaka och söka annonserade tjänster.

Din intresseanmälan blir tillgänglig under 6 månader och du kan bli kontaktad av oss med tips om lediga tjänster som matchar din profil.
I din intresseanmälan vill vi att du besvarar följande frågor utöver bifogat CV samt personligt brev.
-Har du eftergymnasial utbildning inom IT?
-Har du arbetslivserfarenhet inom IT?

Vilket område är du intresserad av?
-Systemutveckling
-Systemförvaltning
-Första och andra linje support
-IT-säkerhet
-Infrastruktur
-Verksamhetsutveckling
-Ledning
-Projektledning
-Klienthantering


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Skötare/undersköterska, semestervikariat 2023, Psykiatrin, Umeå

Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning
Läs mer Dec 1
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Våra medarbetare behöver semester, vi söker därför skötare/undersköterskor till slutenvården vid Psykiatriska kliniken i Umeå.
Psykiatriska kliniken vid Norrlands universitetssjukhus i Umeå är Norrlands största psykiatriska klinik med drygt 400 medarbetare. Vi har tre allmänpsykiatriska vårdavdelningar, rättspsykiatrisk verksamhet samt ett flertal specialiserade öppenvårds- och behandlingsenheter.
Vid Psykiatriska kliniken arbetar vi för en jämlik vård för alla och en omvårdnad som grundas på forskning och klinisk erfarenhet.

Psykiatriska klinikens alla verksamheter kommer att ha flyttat till ny byggnad innan semesterperioderna startar. I den nya byggnaden kommer vårdmiljön att präglas av tanken om vårdmiljöns betydelse för främjande av hälsa. Boende- och arbetsmiljön stöttas av modern teknik och forskning vilket kommer att märkas på ljus- och kommunikationssystem. Kliniken blir då klimatsmart genom självförsörjning av bland annat el och värme.
De avdelningar som är i behov av semestervikarier är:
- Avdelning 1 är en akutpsykiatrisk avdelning som vårdar patienter med ångest och neuropsykiatriska diagnoser men även patienter som inte tidigare haft kontakt med psykiatrin.
- Avdelning 2 är inriktad mot psykos och affektiva sjukdomar.
- Avdelning 4 är en beroendeavdelning med tillhörande tillnyktringsenhet.
- Rättspsykiatrin vårdar patienter som är dömda till vård eller som är frihetsberövade och i behov av akut psykiatrisk vård.

För personer över 60 år styr inläggningsorsak vanligen vilken avdelning de vårdas på.

Varmt välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som skötare/undersköterska hos oss bidrar du till att ta väl hand om andra och få människor att må bättre.

Skötarens/undersköterskans främsta uppgift är att stödja och motivera patienten att klara sin vardag, oftast genom samtal. I arbetet ingår ofta att göra vardagliga aktiviteter.

Skötaren /undersköterskan är ofta kontaktperson eller med i ett vårdlag till en eller flera patienter. Det innebär bland annat att vara den som finns närmast patienten och dess anhöriga samt ha en samordnande roll vid möten med olika instanser.

Provtagning, somatiska kontroller och omläggningar ingår också i dina arbetsuppgifter.

Dokumentation i journalsystem ingår i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Du har omvårdnadsutbildning motsvarande skötarutbildning eller undersköterskeutbildning .

Du är också välkommen som sökande om du studerar vid:
- Sjuksköterskeprogrammet (avslutat termin 3)
- Läkarprogrammet (avslutat termin 5)
- Psykologprogrammet (avslutat termin 4)
- Socionomprogrammet (avslutat termin 6)

Alternativt har dokumenterad erfarenhet av vårdarbete.

ÖVRIGT
Emma Öbrand
Avdelningschef avd.1
emma.obrand@regionvasterbotten.se

Ann Larsson
Avdelningschef avd 2
ann.larsson@regionvasterbotten.se

Anna Pekkari
Avdelningschef avd.4
Anna.pekkari@regionvasterbotten.se

Ulla Svedberg Lilja
Avdelningschef Rättspsykiatrin
ulla.svedberg.lilja@regionvasterbotten.se

Till följd av lagen om lämplighetskontroll skall utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Biomedicinska analytiker, semestervikariat 2023 , Laboratoriemedicin

Biomedicinsk analytiker
Läs mer Dec 5
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Vi söker biomedicinska analytiker till Laboratoriemedicin i Umeå, Skellefteå, Lycksele och Östersund för semestervikariat sommaren 2023.

Laboratoriemedicin är en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Via avtal har vi totalansvar för klinisk patologi i Östersund samt där även medicinskt ledningsansvar för immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi och klinisk mikrobiologi.

Laboratoriemedicin Västerbotten omfattar cirka 500 anställda inom klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och klinisk patologi. Även biobank, vårdhygien och vävnadsinrättning ingår i Laboratoriemedicin. Verksamheten är ackrediterad.

Ange i din ansökan vilken ort och vilken avdelning du vill helst vill arbeta på.

ARBETSUPPGIFTER
Som biomedicinsk analytiker hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga.

Du kommer att ha en nyckelroll i patientens diagnostik. Med hjälp av både manuella och högteknologiska metoder ger dina analysresultat svar vid akuta sjukdomstillstånd, uppföljning av behandling och utredning av sjukdomar.

Inom de olika avdelningarna varierar arbetsuppgifterna beroende på placering. För att få en god analysprecision så är en viktig arbetsuppgift för biomedicinsk analytiker också ett löpande tekniskt underhåll av analysinstrument.

Arbetet kommer att innehålla en varierande grad av automatiserade och/eller manuella metoder.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker, studerar till biomedicinsk analytiker eller har annan utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För oss är det viktigt att du har en positiv inställning i ditt arbete. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar bra i grupp och kan arbeta utifrån skriftligt uppsatta metoder och rutiner.

I arbetet krävs det att du ska arbeta parallellt med flera olika uppgifter vilket ställer krav på att du arbetar strukturerat, fokuserat och är noggrann.

Tidigare erfarenhet av arbete på kliniskt laboratorium är meriterande.


ÖVRIGT
Naturvetarna
Kontakta medlemsrådgivningen via e-post radgivning@naturvetarna.se.
Roger Svalhede, ombudsman tfn 08-466 24 80.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Intresseanmälan Medicinteknisk ingenjör

Medicinteknisk ingenjör
Läs mer Okt 12
Centrum för Informationsteknik och Medicinsk teknik, Region Västerbotten

Vi söker ingenjörer och tekniker till våra sektioner i Västerbotten.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för Informationsteknik och Medicinsk teknik är en nybildad organisation för att möta invånarnas och regionens krav på en modern och tillgänglig region genom teknik, forskning och utveckling. Basenheten består av ca 300 medarbetare i fyra avdelningar.

Som ingenjör/tekniker inom avdelningen för verksamhetsnära teknik kan du arbeta med olika arbetsuppgifter och utrustningar beroende på din inriktning. Exempelvis ultraljuds-, strålnings-, respirations-, steril-, dental-, kirurgi- och laboratorieutrustning, monitoreringssystem, samt infusionspumpar beroende på specialistområde. Även process- och kvalitetsarbete samt upphandlingar och avtal är viktiga ansvarsområden. Du ges möjlighet att vidareutbilda dig och utvecklas inom ditt specialistområde eller att utvidga dina kunskaper till nya områden.

Är du nyfiken på att jobba med spännande teknik samt inspirerande och utmanande problemlösningar? Gillar du att vistas i ett trivsamt arbetsklimat, ha kontakt med många intressanta yrkeskategorier och delta i ett sammanhang där den teknik du arbetar med verkligen gör skillnad för hälso- och sjukvårdens personal och patienter? Då är du rätt person för oss! Här finns även möjligheter till vidare karriärvägar, byte av arbetsuppgifter och specialistområde eller att jobba mer övergripande med Medicinsk teknik och/eller informationsteknik.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medicinteknisk ingenjör som vill vara med och driva den tekniska utvecklingen som möjliggör att med patientsäkerhet i fokus leverera bättre lösningar till vården.

Du arbetar i en omväxlande miljö med mycket problemlösning i nära samarbete med vården och leverantörer. I arbetet ingår ansvar för drift och underhåll av olika utrustningar och system som tillhör sjukhusets mest kritiska. Du kommer att arbeta med installationer, drift, felsökning och förvaltning av medicintekniska applikationer samt eventuellt även med upphandlingar, process-, kvalitets- och säkerhetsfrågor. Arbetet handlar till stor del om att få samspelet mellan människa och teknik att fungera så bra som möjligt och du jobbar proaktivt med underhåll, service och förbättring av utrustning. Arbetsplatsen efterföljer medicintekniska regelverk och standarder.

Du trivs bra med att ge service till verksamheterna som du stöttar. Du har varierande arbetsuppgifter men samtidigt ett fast team med kollegor som du tillsammans hittar lösningar med. Här erbjuds du en grundlig introduktion och gedigna utbildningsinsatser som en del i ditt arbete och kompetensutveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen eller motsvarande kompetens inom medicinsk teknik samt har några år av erfarenhet från arbetslivet i liknande branscher. Allra viktigast att du är rätt person som vill jobba med teknik inom hälso- och sjukvården. Om du är rätt person men saknar erfarenhet så ger vi dig rätt förutsättningar för att lyckas i arbetet.

Vi söker dig med goda IT-kunskaper som är genuint intresserad av teknik och tycker att det är givande och viktigt att arbeta för hälso- & sjukvården. Du ska behärska svenska samt teknisk engelska både i tal och skrift.

B-körkort, resor kan förekomma.


ÖVRIGT
Följ oss på: https://www.linkedin.com/showcase/digitalisering-och-medicinsk-teknik---region-västerbotten/

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

Barnmorska semestervikariat, Centrum för obstetrik och gynekologi, Umeå

Barnmorska
Läs mer Dec 14
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Centrum för obstetrik och gynekologi Västerbotten är en länsorganisation där länets tre sjukhus ingår och samarbetar.

Centrum för obstetrik och gynekologi i Umeå består av specialistmödravård, förlossning, BB, BB-hemvård, gynekologisk mottagning, gynekologisk kirurgi, tumörkirurgi och robotkirurgi. I uppdraget ingår bassjukvård, normal graviditet, förlossning, fosterdiagnostik inom det egna sjukvårdsområdet.

Vi söker nu barnmorskor för sommarvikariat.

ARBETSUPPGIFTER
Som barnmorska hos oss bidrar du till att ta väl hand om andra och få människor att må bättre.

Du arbetar professionellt och sätter patienten i fokus. Barnmorskearbetet innebär att ser du till patienternas medicinska och specifika omvårdnadsbehov, planerar och prioriterar de åtgärder som ska sättas in.

Rollen som barnmorska ställer även krav på din förmåga att leda och motivera annan omvårdnadspersonal för att tillsammans skapa en god arbetsmiljö och erbjuda en kvalitativ vård. Arbetet ställer krav på att självständigt kunna lösa problem och fatta löpande beslut. Vi vårdar riskgraviditeter och har komplicerade förlossningar.

Du ansvarar för förlossningsvård, omvårdnad av BB- och gynpatienter, samt omvårdnad av patienter på BB-mottagningen.

KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad barnmorska. Du har gott omdöme, utpräglad samarbetsförmåga och förmåga till flexibilitet i yrkesrollen.

Erfarenhet från förlossningsvård och gynekologisk vård är meriterande.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Inom Region Västerbotten går patienten alltid först. Av det skälet har vi som riktlinje att som en del i anställningsprocessen kontrollera utdrag ur belastningsregistret, vid rekrytering till vissa verksamheter.

Ansök nu

Sjuksköterska till Thoraxintermediär Hjärtcentrum Umeå

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jan 25
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Hjärtcentrum i Umeå har som mål att skapa den bästa vården för hjärtsjuka i norra Sverige. Vi har högspecialiserad hjärtsjukvård och ett övergripande ansvar för länets patienter.
I Hjärtcentrum ingår thoraxkirurgi, kardiologi samt klinisk fysiologi och Centrum för kardiovaskulär genetik. Vi utreder, behandlar och opererar patienter från hela norra regionen med sjukdomar i hjärta, lungor och kranskärl.
Genom att vi samarbetar över gränser, har effektiva vårdkedjor, arbetar med ständig förbättring och har en kompetent personal kan vi erbjuda vård av mycket hög kvalitet. I nära samarbete med universitetet bedriver vi forskning, utveckling och utbildning.

Thoraxintermediäravdelning är tillsammans med Thoraxintensivvårdsavdelning en del av Hjärtcentrum och har ca 85 anställda. Thoraxintermediär har 6 vårdplatser och Thoraxintensivvårdsavdelning har 8 vårdplatser. Vi vårdar och behandlar drygt 1000 patienter från hela norra regionen som årligen genomgår hjärt-, kärl och lungkirurgi. Vi har ett stort patientflöde, mestadels planerad men även akut verksamhet. Vården är högteknologisk och patienterna övervakas cirkulatoriskt och respiratoriskt med tex. EKG, artärnål och blodgaser. På Thoraxintermediär välkomnas du till en avdelning med väl fungerande rutiner och en tydlig arbetsstruktur. Kompetensen är hög hos medarbetarna och vi har ett ständigt pågående utvecklingsarbete med föreläsningar och internutbildningar för dig som medarbetare. Vi erbjuder arbetstidsmodell 3 med önskeschema som möjliggör arbetstidsförkortning, högre ersättning vid obekväm arbetstid och nattbonusavtal.

ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga.
På Thoraxintermediär ansvarar du för den postoperativa vården av patienter som genomgått thoraxkirurgi men även för patienter som drabbats av svikt i främst hjärta och lungor. En del patienter går direkt från Thoraxoperation till Thoraxintermediär. Som sjuksköterska ansvarar du för en till tre patienter. Du arbetar patientcentrerat både självständigt och i team i direkt närhet till din patient.

Som nyanställd får du en personligt utformad introduktion. Du erbjuds regelbundet internutbildning och vi ser gärna att du aktivt deltar i avdelningens utvecklingsarbete. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du har möjlighet att lära nya saker varje dag alltid med patienten i fokus.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska gärna med erfarenhet av sjukhusvård. Du har en god samarbetsförmåga och ser vinster i att arbeta i team men besitter också förmågan att arbeta självständigt. Du medverkar aktivt till en god arbetsmiljö och har en god förmåga att prioritera. Du är nyfiken, strukturerad, flexibel och trivs med att ta ansvar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu