Umeå: Systemtekniker till Länstrafiken i Västerbotten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemtekniker till Länstrafiken i Västerbotten i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-24 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett väletablerat företag med spännande och varierande arbetsuppgifter inom IT kan det här vara jobbet för dig!  

Tjänsten som systemtekniker tillhör organisatoriskt huvudkontoret i Lycksele, men placeras i Umeå. Som systemtekniker arbetar du primärt med support av IT-miljön som används i Länstrafikens verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med biljett-, betal- och realtidssystem som innefattar både programvara och hårdvara som finns i bussarna. Du kommer också att arbeta med utveckling och drift av informationssystem (digitala skyltar och styrsystem) som finns på busstationer och hållplatser i hela länet.  I IT-gruppens arbetsuppgifter ingår även affärssystem, BI-system, servrar, klientdatorer, databaser, nätverk, trafikplaneringsverktyg, telefoni och växelsystem.

När du jobbar som systemtekniker har du ett brett ansvarsområde, samtidigt som det finns god möjlighet att specialisera sig inom ett område som du är extra intresserad av. Vilket område du specialiserar dig inom beror på vilka kunskaper och intressen du har. 

Länstrafiken är en arbetsplats som ofta har spännande utvecklingsprojekt på gång. Just nu befinner sig Kollektivtrafikaktörerna i norra Sverige i ett spännande utvecklingsprojekt som handlar om ett gemensamt biljett- och betalsystem i de fyra nordligaste länen. Projektet handlar om att införa en standard för betalsystemet som gör det möjligt att sälja och validera varandras biljetter. I det gemensamma projektet samarbetar kollektivtrafikaktörerna i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten (inkl Skellefteåbuss) och Norrbotten (inkl Luleå lokaltrafik). 

Tycker du att det är spännande att jobba med förändring och utveckling så är Länstrafiken den rätta arbetsplatsen för dig!

Sista ansökningsdag: 2023-02-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök gärna så snart som möjligt. Välkommen att ansöka på www.randstad.se

För information: Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Länstrafiken Västerbotten och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61,  kristina.karlsson@randstad.se

Placeringsort: Umeå

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid, dagtid och tillsvidare med provanställning. Du blir anställd av Länstrafiken Västerbotten.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som systemtekniker kommer du huvudsakligen att arbeta med:
• Support
• Felsökning
• Reparationer
• Leveranser och installationer av biljett- och betalsystem samt realtidssystem

Du kommer att ha nära samarbete med trafikföretagen. Du ska upprätthålla dokumentation av åtgärder och leveranser av hårdvara för att ha god struktur.  Du kommer även att arbeta med användarsupport, administration, felsökning och felavhjälpning av övriga IT-system. Utbildning av användare i olika system kan även förekomma. IT gruppen arbetar gemensamt med veckovisa möten där aktuella ärenden fördelas mellan de anställa. Mötena sker huvudsakligen digitalt. 

Som anställd hos Länstrafiken i Västerbotten är du omgiven av kollegor som hjälper varandra. Länstrafikens anställda arbetar efter bolagets spelregler som är:
Modiga

- Genom kunskap skapas trygghet och självständighet

Personliga

- Vi bemöter kunder och kollegor med respekt och lyhördhet

Öppna

- Vi lyssnar och är öppna för förändring och utveckling

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken, driven, har tålamod och tycker om att arbeta i grupp. Du behöver vara lyhörd och ha förmåga att uttrycka dig pedagogiskt. Länstrafiken är en organisation som är under ständig utveckling och du behöver därför med lätthet kunna ställa om efter nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 


Att jobba som systemtekniker hos Länstrafiken skiljer sig från traditionellt arbete med IT support. Utöver den vanliga supporten av klientdatorer så arbetar du med hårdvara och system i bussar, samt skyltar ute på hållplatser. Du kommer bland annat jobba med biljettmaskiner, kvittoskrivare, mobilbiljettläsare, inre informationsskyltar, inre – och yttre ljudutrop i bussarna. Kunskapen som du behöver för att jobba med hårdvara i bussarna och på hållplatser lär du dig när du kommer till oss. Som systemtekniker hos Länstrafiken får du möjlighet att växa in i din roll. 

Krav:
• Genomgått en utbildning i IT/Teknik på minst gymnasienivå eller några års arbetslivserfarenhet inom IT/systemteknik. 
• B-körkort, resor i tjänsten kan bli aktuellt.
• Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.

Meriterande:
• Erfarenhet av service och reparation av teknisk utrustning. 
• Arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning och eller användarsupport.
• Vana att arbeta med Active directory, Windows server, Office 365, företagsnätverk.
• Vana att arbeta med POS (försäljningssystem).
• Vana att arbeta med telefoni och växelsystem.
• Vana att arbeta med systeminstallation i fordon.

Personliga egenskaper:
• God kommunikativ förmåga och pedagogisk.
• Nyfiken och lyhörd med tålamod.
• Förmåga att planera och strukturera arbetet noggrant.
• Du är lösningsorienterad och vill se resultat.
• Passion för service och kvalitet.

Erfarenhet
Två år från liknande arbete.

Om företaget
Länstrafiken i Västerbotten är ett bolag som ägs av Region Västerbotten. Länstrafikens uppdrag är att upphandla och genom avtal med trafikföretag bedriva kollektivtrafik i Västerbotten. I Länstrafikens verksamhet finns även dotterbolaget Bussgods i Norr. Bussgods bedrivs på persontrafikens villkor vilket innebär att gods skickas med den befintlig kollektivtrafik som ger minimal miljöpåverkan. Länstrafiken arbetar för att kollektivtrafiken ska vara en självklar del av resandet i ett hållbart Västerbotten.
Länstrafiken har en kundservice för den allmänna kollektivtrafiken och en beställningscentral för särskild kollektivtrafik i Umeå, Lycksele och Skellefteå. I Lycksele finns Länstrafikens huvudkontor.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Umeå som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Intresseanmälan - IT & teknik

Läs mer Jan 27
Nytt
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik?


Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Norrland och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Systemutvecklare
- Programmerare
- 1st, 2nd & 3d-line support tekniker
- On-site tekniker
- Hårdvarutekniker
- Systemadministratör
- Mjukvarutestare

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Sommarjobb inom IT till Umeå

Läs mer Jan 25
Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande sommarjobb.

Är du på jakt efter ett spännande och meriterande sommarjobb inför årets säsong? Just nu söker vi dig som vill arbeta med IT i Umeå! Anmäl ditt intresse genom att skicka in en ansökan som visar vad du är intresserad av, vi har olika möjligheter som vi matchar mot din ansökan. Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Arbetsuppgifterna kommer variera utefter den specifika kundens behov:

• Agera kundstödsfunktion
• Söka information
• Felsökningar via telefon, mail och ärendesystem
• IT-relaterad service
• Leverera information och problemlösningar

Då detta är en intresseanmälan för kommande sommarjobb vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsterna innehåller. Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av tjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning.




Vem är du?
Som person har du:

• God känsla för service
• Intresse av om problemlösning
• Stort IT-intresse
• Erfarenhet inom IT

Du som söker har ett stort intresse för teknik och är dessutom pedagogisk och serviceinriktad. Du kan därför förklara tekniska frågor på ett lättförståeligt sätt och ge ett trevligt bemötande. Vidare har du skaffat dig relevant kunskap och hållit dig uppdaterad på den senaste tekniken. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

IT-tekniker till kund i Umeå!

Läs mer Jan 18
Här får du med ett intresse och kunskap inom IT en chans att jobba i en kundnära roll för att hjälpa till att skapa den bästa möjliga IT-miljön för användare! Har du dessutom kunskap av Windowsoperativet och felsökning och vill bli en del av en större aktör i Umeå? Läs mer och ansök direkt då vi arbetar löpande med urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som IT-tekniker inom kundsupport kommer du tillhöra ett större team inom First- och Secondline support. Här arbetar man nära kund med olika supportrelaterade frågor samt med felavhjälpning inom olika PC-områden. Detta är en stor möjlighet för dig med ett gediget intresse inom IT att få chansen att utvecklas.

Du kommer att vara anställd som konsult hos Academic Work och jobba hos vår kund. Uppdraget börjar i februari 2023 och fram till juni 2023, men om alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med dina kollegor i teamet att ansvara för IT-driften hos kunder. Du kommer till exempel att:


* Arbeta med support och felavhjälpning av den lokala pc-miljön ute hos kund och via telefon/kundsupport
* Installera datorer mm. inom olika verksamheter och skolor
* Utföra arbete inom First line kundsupport och Second line "on site"
* Hantera beställningar och installationer och felsökning


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen
- Har goda kunskaper inom Windowsoperativet samt kunskap inom felsökning
- Kan obehindrat kommunicera på svenska, detta för att kunna ha dialog med användare.

Meriterande om man har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support.

Som person är du:


* Problemlösande
* Samarbetsförmåga
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

PC-samordnare till Tyréns

Läs mer Dec 20
Har du ett stort IT-intresse, ser dig själv som lösningsorienterad och vill arbeta för ett företag som år efter år hamnar på topplistor när det kommer till att vara den bästa arbetsplatsen? Har du erfarenhet av support sedan tidigare och tycker om att bygga relationer? Ta då chansen att bli PC-samordnare hos Tyréns!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Tyréns räkning en PC-Samordnare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tyréns.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tyréns önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se.

Du erbjuds
• En mentor med lång erfarenhet som PC-samordnare
• Stimulerande arbetsmiljö i centrala Umeå
• Möjlighet att själv planera ditt arbete och dina resor i tjänsten
• Goda möjligheter till utveckling
• Frihet under ansvar hos en av Sveriges bästa arbetsgivare

Arbetsuppgifter
Som PC-samordnare hos Tyréns kommer du att hantera IT-relaterade ärenden som kräver lite mer utredning eller att du agerar lokalt på plats. Stor del av ditt arbete kommer ske över telefon då du kommer att supporta alla dina kollegor i norra regionen. Det innebär även att resor förekommer i tjänsten, dessa resor planerar du på egen hand utefter behov. Då Tyréns befinner sig i en spännande tid med förändring och utveckling av bolaget kommer du vara viktig i utvecklingen och därmed finns det möjlighet att påverka din arbetssituation samt vara med och påverka Tyréns resa framåt.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Användarsupport, 2nd Line – Telefon och ärendehantering som fördelas från1 st Line.
• Felsökning
• Problemlösning
• PC-installationer
• PC-samordning (köpa in, installera datorer samt sköta registerhållningen av dessa)

Har god IT-kunskap och gärna som minst några månaders erfarenhet av IT-support inom 2nd- eller 3rd Line. Vi ser gärna att du har kunskap om Active Directory, Azure AD och Microsoft365. Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav för tjänsten, samt B-körkort.

Meriterande för tjänsten är:
• Kännedom om applikationer från Autodesk, Bentley, Microsoft eller Adobe
• Kunskaper i Powershell
• Kännedom och erfarenhet av klienthantering och applikationer i SCCM och/eller Intune
• Erfarenhet av agilt arbete i DevOps-miljö
• Kunskap och erfarenhet inom it-säkerhetsområdet
• Översiktliga kunskaper om hantering av applikationer i Citrix
• Kunskap om Cad-applikationers licenshantering med hjälp av licensservrar och/eller molnbaserade licenssystem
• Dokumenterade utbildningar och certifieringar inom IT-området

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Tyréns.

Vi ser därför att du är en lagspelare som är duktigt på att samarbeta och att knyta kontakter. Vi ser även att du trivs i att driva ditt arbete självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du gärna tar initiativ och kommer med idéer för att utveckla arbetet vidare.

START: Omgående/enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Häggström josefine.haggstrom@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om Tyréns 

Tyréns är ett värderingsstyrt bolag och deras företagskultur och vardag präglas av deras värderingar Connect, Challenge och Create. De är i samspel med varandra, Tyréns skapar värde såväl internt som för sina kunder och deras omvärld. De är stiftelseägda och återinvesterar sina vinsten i forskning- och innovationsprojekt.

Ansök nu

Vi söker studerande med Linux kunskaper till uppdrag som supporttekniker

Läs mer Jan 18
Vill du jobba i en teknisk support roll och hjälpa kunder med frågor men även installation och felsökning?

Om tjänsten
Som Supporttekniker ger du teknisk support till kunder, inklusive installation, felsökning, problemlösning och underhåll. Du svarar på kundfrågor angående drift och fel samt rådgör med kunder om förebyggande underhålls- och konfigurationsjusteringar för att förbättra produktens prestanda och kundnöjdhet.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Tekniskt felsöka hård- och mjukvara
• Hantera incidenter och förfrågningar via de kanaler som används
• Registrera och hantera inkomna eskaleringar
• Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en supportroll. Du arbetar självständigt och följer etablerade rutiner och metoder. Du har brett perspektiv på problem och är lösningsinriktad samt föreslår gärna förbättringar.

Vi tror att du som söker har pågående lämplig universitetsstudier inom IT eller motsvarande arbetserfarenhet. Meriterande är även om du tidigare har arbetat i Linux(Ubuntu).

Som person är du analytisk och trivs med att lösa komplexa problem. Du trivs att samarbeta med andra och ha kontakt med människor. Du söker konsekvent ny kunskap och erfarenhet genom att aktivt delta i det dagliga arbetet och delar med dig av dina erfarenheter. Ofta är det ena felet inte det andra likt – så behöver vara självgående - kunna tänka utanför boxen och våga ta egna initiativ i felsökningsprocessen.
Du följer uppsatta rutiner och arbetssätt samt föreslår och medverkar aktivt till att förbättra arbetssätten i teamen och har kontinuerlig dialog och nära samarbete med interna intressenter, såsom exempelvis utvecklare, produktägare, sälj och projektledare


Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Randstad AB .

Avtalshandläggare till globalt företag i Umeå

Servicehandläggare
Läs mer Jan 10
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan? Då kan vi ha jobbet för dig! 


Som person är du serviceinriktad, flexibel och en duktig problemlösare. Du har en god administrativ förmåga, samtidigt som du kan kommunicera väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare har du en positiv attityd och är en lagspelare som trivs med att interagera med andra och ge en god service. Du har en detaljmedvetenhet och sinne för struktur. 

Vi söker nu för kunds räkning avtalsadministratörer med start 2023-03-01. Tjänsten är en visstidsanställning som sträcker sig till augusti 2023. Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och kund- och/eller leverantörsreskontra. 


Arbetstid: Heltid, dagtid med start 2023-03-01. Anställningen är tidsbegränsad tom 2023-08-31. Ort: Umeå. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-02-15. Urval och intervjuer sker löpande, så sök tjänsten redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stina Degerfeldt, konsultchef på e-post: stina.degerfeldt@randstad.se. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
Du kommer att ingå i det svenska teamet där du arbetar med service och support till våra externa samarbetspartners och interna kunder. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta hantering av hyres- och leasingavtal, ärendehantering via mail och telefon samt validering och support gentemot interna avdelningar och våra samarbetspartners. 

Kvalifikationer
Du har en avslutad gymnasieutbildning 
Du har grundläggande ekonomisk kunskap 
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kund- och/eller leverantörsreskontra 
Du har tidigare erfarenhet av kundservice 
Du har god vana av att arbeta i flera datasystem 
Du har förmåga att lära dig nya uppgifter snabbt och har ett intresse att sätta dig in i olika kunders avtal 
Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift 
Om du har erfarenhet av att arbeta med leasing är det meriterande 


Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Studenter till Schenker

Terminalarbetare
Läs mer Jan 4
Arbetsbeskrivning
Vi  söker dig som är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning för kommande extraarbete hos Schenker. Här kommer du arbeta med lager och terminalarbete såsom pakethantering, plock, pack samt truckkörning.
 
I detta uppdrag kommer du att vara anställd av Randstad, men uthyrd till Schenker, och jobba extra vid behov, där arbetsmängden kan variera under månaden. Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att arbeta i snitt 1-4 pass i veckan. Det här jobbet passar dig som vill ha ett flexibelt extrajobb för att kombinera tillsammans med ett annat arbete eller studier.
 
I enlighet med vårt kollektivavtal är det viktigt att du som söker kan uppvisa intyg om att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i form av exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning om minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta uthyrd som konsult.
 
Du erbjuds samma fördelar hos Randstad som arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar, dedikerad konsultchef vid din sida och rabatt på träningskort. Läs gärna mer här: https://www.randstad.se/arbetssokande/karriarmojligheter/jobba-som-konsult

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-31, urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Stina Degerfeldt, stina.degerfeldt@randstad.se. 

Ansvarsområden
Pakethantering, truckkörning. Du tar ansvar över att följa alla säkerhetsföreskrifter som gäller på arbetsplatsen.

Arbetet sker huvudsakligen på vardagar, men även arbete på helger kan förekomma. Det går att ta sig till företaget via kollektivtrafik men bil/cykel är att rekommendera. 

Kvalifikationer
Till den här tjänsten söker vi dig som är driven och engagerad i ditt jobb. Du är flexibel och kan anpassa dig till nya miljöer.

Du Har:
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska språket
En annan sysselsättning, studier eller annat jobb på minst 50%.
Meriterande, men ej ett krav:   Truckkort A+B, samt tidigare erfarenhet av arbete inom branschen


Som konsult hos oss är du Randstads främsta ansikte utåt. Du arbetar i skift med många olika kollegor vilket innebär att din sociala kompetens, ditt driv, en stark initiativförmåga och god samarbetsförmåga är högt värderade. Är du dessutom noggrann och ansvarstagande samt en person som uppskattar arbete i högt tempo så tror vi att du kommer trivas här!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
Hos DB Schenker blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Ansök nu

Löneadministratör till företag i Umeå

Löneadministratör
Läs mer Jan 3
Arbetsbeskrivning
Nu söker Randstad en löneadministratör för ett långt konsultuppdrag hos ett välkänt bolag i Umeå. Är du en kvalificerad löneadministratör med erfarenhet av hela löneprocessen? Då är detta jobbet för dig! Vi ser gärna att du är noggrann, strukturerad, självgående och en problemlösare. Vidare söker vi dig som har lätt för att samarbeta med andra och har ett sätt som gör att de du har kontakt med känner sig väl bemötta. Du har viljan och drivet att utveckla både dig själv som person, men även också din yrkeskompetens. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 31/1. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stina Degerfeldt, stina.degerfeldt@randstad.se.

Ansvarsområden
Arbetet innebär bland annat att du ansvarar för och medverkar i hela löneprocessen – från inkomna underlag till utbetalning av löner till företagets medarbetare. Du arbetar även med kvalitetssäkring, analyser, utredningar och framtagning av rapporter och intyg. Du kommer också i rollen att få besvara lönerelaterade frågor från chefer och medarbetare i organisationen. Baserat på kompetensnivån på den person som får jobbet kan även andra arbetsuppgifter öppnas upp under uppdragstiden.  

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är en kvalificerad löneadministratör med några års erfarenhet av hela löneprocessen. Har du erfarenhet av lönesystemet Hogia ses det som meriterande.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

IT-support sökes till bolag i Umeå

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 18
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som kanske har erfarenhet av kundsupport inom IT? Då är detta jobbet för dig! Randstad söker nu konsulter för att jobba med IT-support hos vår kund i Umeå. Vi ser fram emot din ansökan!


I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

Ort: Umeå
Omfattning: Heltid, dagtid. Uppdraget sträcker sig till och med 2023-06-30 med start 2023-01-30. Det finns goda möjligheter till att uppdraget förlängs efter avslutad period. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Support och felavhjälpning av den lokala pc-miljön.

Placering kan ske både i 1:a linjen, via telefon samt i 2:a linjen med ”på plats support”, beställningar samt installationer

Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Avslutad gymnasieutbildning.
Goda kunskaper inom Windowsoperativet. 

Meriterande för rollen är om du tidigare arbetat med IT-support. Som person tror vi att du är en lagspelare som trivs att arbeta med olika typer av människor då du i denna roll kommer arbeta mot väldigt många olika typer av kunder. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Länstrafiken

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 28
Arbetsbeskrivning
Vi växer med nya uppdrag och behöver bli fler till vårt team och söker nu ytterligare en medarbetare till vår kundservice i Umeå!

Det här är jobbet för dig som trivs med att ge viktig service och vill arbeta tillsammans med erfarna och ansvarstagande kollegor i ett team som har god sammanhållning och nära samarbete.

Som kundservicemedarbetare ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. 

Sista ansökningsdag är 2023-01-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Tjänsten är tillsvidareanställning.

För information: Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Länstrafiken Västerbotten och Randstad. För frågor om processen eller mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Karlsson, 070-577 34 61,  kristina.karlsson@randstad.se

Placeringsort: Umeå.

Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidareanställning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter blir att bistå våra resenärer med information och hjälp på sina resor. Det gör du genom att vara lyhörd för resenärens önskemål och behov. 
Vi hjälper våra resenärer under hela resan. Detta genom att sälja buss- och tågbiljetter, ge trafikupplysning, publicera trafikinformation och registrera synpunkter från våra resenärer samt hantera andra administrativa uppgifter. 
På kvällar och helger hanterar du även bokning av sjukresor och färdtjänstresor. Arbetet består av att registrera beställningar, samordna och avropa samhällsbetalda transporter. 

Länstrafiken har idag biljettkontor (Reseinfo) på Vasaplan och Norrlands universitetssjukhus. Vår telefoni är placerad på vårt kontor öst på stan och du kommer att rotera mellan dessa tre arbetsplatser. 

Länstrafikens kundservice har öppet mellan kl. 06.00-23.00 på vardagar och 07:00 – 23.00 på helger, vilket innebär att dina arbetstider varierar där emellan. 

Kvalifikationer
Din profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet på minst ett par år. Erfarenhet från arbete i telefonväxel, kundservice eller om du arbetat med kundbemötande är meriterande. 
Eftersom datorn är ditt främsta verktyg i tjänsten behöver du ha god datorvana. Du behöver ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. 

Du har god kommunikativ förmåga och ett genuint intresse av att dagligen möta många människor med en hög servicenivå. Arbetet är emellanåt stressigt varför du måste kunna behålla ditt lugn och prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt. 

Som anställd hos oss vill vi att du ska ha förutsättningar för att skapa en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef.
Exempel på några av våra förmåner:
• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och ditt intresse
• Föräldrapenningtillägg
• Möjlighet till semesterväxling
• Friskvårdsbidrag
• Viss ersättning för medicin och läkarbesök

Om företaget
Länstrafiken i Västerbotten AB ägs sedan 2012 av Region Västerbotten.
Länstrafikens uppdrag är främst att upphandla kollektivtrafik och genom entreprenadavtal med olika trafikutövare bedriva linjetrafik i länet och angränsande områden. Länstrafiken har även till uppdrag att bedriva kundservice och har idag kundservicemedarbetare på tre orter i länet; Umeå, Skellefteå och Lycksele. Sedan årsskiftet 2021 har Länstrafiken en beställningscentral inom avdelningen för kundservice som har ansvaret för att boka och administrera resor inom den särskilda kollektivtrafiken.

Ansök nu