Umeå: Junior Solution Architect till Swedbank

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Solution Architect till Swedbank i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-25 // Varaktighet: Heltid

Har du en kandidatexamen eller högre inom IT? Samt ett intresse för investeringar? För Swedbanks räkning söker vi nu dig som vill ta dig an uppdraget som Junior Solution Architect. I rollen kommer du ha Sparande, Investering och Rådgivning som huvudfokus, men med möjlighet att engagera sig i alla Koncernens Produkter.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Swedbanks räkning en Junior Solution Architect. I rollen kommer du ingå i ett team av IT- och affärsarkitekter som arbetar med Swedbanks alla produkter.

Du kommer att ingå i ett internationellt team med mycket skickliga kollegor som tillsammans levererar utmanande projekt och ökar Swedbanks konkurrensfördel.

Swedbank arbetar efter värdeorden Öppen, Enkel och Omtänksam för att leverera en positiv och unik upplevelse för våra kunder genom samarbete och lagarbete – tillsammans gör vi skillnad.

Du erbjuds:


* Att ingå ett team som besitter mycket kunskap som de vill dela med dig för att du ska bli en Solution Architect
* Som anställd kommer du att ingå i koncernens prestationsprogram, erbjudas en företagspensionsplan, valfri sjukförsäkring samt andra förmåner.
* Att arbeta på en arbetsplats där ingen diskrimineras på Swedbank är alla är välkomna!


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Solution Architect kommer du att Analyserar, designar och utformar helhetslösningar av IT system. IT-arkitektens uppgift att få grepp om hur de olika IT-delarna på ett företag hänger ihop, förtydliga detta samt att se till att företagen använder IT på det mest effektiva sättet.

Du kommer bland annat:


* Skapa, förbättra och implementera lösningsarkitektur i linje med målarkitektur och arkitekturprinciper för initiativ och EPIC på olika nivåer.
* Skapa och leda processen med att integrera IT-system för att uppfylla organisationens krav.
* Samarbeta med olika intressenter, till exempel produktägare, lead designers och teammedlemmar för att förstå kraven och sedan beskriva och implementera lösningsarkitektur i linje med målen.
* Arbeta med design, modeller och visualisering för att kommunicera dina lösningar.
* Hålla dig uppdaterad inom ditt område.


VI SÖKER DIG SOM
- Kandidatexamen eller magisterexamen i IT eller annan relevant utbildning
- God förståelse för IT-utveckling och intresserad av arkitekturarbete
- Erfarenhet av strukturerad dokumentation
- Flytande engelska och svenska i tal och skrift

Du är:


* Kommunikativ
* Servisinriktad
* Strukturerad


Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av ledarskap
* Erfarenhet av agilt arbetssätt
* Erfarenhet från banker eller finansiella institut
* Intresse för investeringar


Övrig information


* Start: Efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering Umeå


För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ detta i samband med att du söker tjänsten här! Som ett sista steg i processen kommer vi även göra en kreditupplysning

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Nedan visas andra jobb i Umeå som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt.

Junior Solution Architect till Swedbank!

Läs mer Jan 25
Har du en kandidatexamen eller högre inom IT? Samt ett intresse för investeringar? För Swedbanks räkning söker vi nu dig som vill ta dig an uppdraget som Junior Solution Architect. I rollen kommer du ha Sparande, Investering och Rådgivning som huvudfokus, men med möjlighet att engagera sig i alla Koncernens Produkter.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Swedbanks räkning en Junior Solution Architect. I rollen kommer du ingå i ett team av IT- och affärsarkitekter som arbetar med Swedbanks alla produkter.

Du kommer att ingå i ett internationellt team med mycket skickliga kollegor som tillsammans levererar utmanande projekt och ökar Swedbanks konkurrensfördel.

Swedbank arbetar efter värdeorden Öppen, Enkel och Omtänksam för att leverera en positiv och unik upplevelse för våra kunder genom samarbete och lagarbete – tillsammans gör vi skillnad.

Du erbjuds:


* Att ingå ett team som besitter mycket kunskap som de vill dela med dig för att du ska bli en Solution Architect
* Som anställd kommer du att ingå i koncernens prestationsprogram, erbjudas en företagspensionsplan, valfri sjukförsäkring samt andra förmåner.
* Att arbeta på en arbetsplats där ingen diskrimineras på Swedbank är alla är välkomna!


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Solution Architect kommer du att Analyserar, designar och utformar helhetslösningar av IT system. IT-arkitektens uppgift att få grepp om hur de olika IT-delarna på ett företag hänger ihop, förtydliga detta samt att se till att företagen använder IT på det mest effektiva sättet.

Du kommer bland annat:


* Skapa, förbättra och implementera lösningsarkitektur i linje med målarkitektur och arkitekturprinciper för initiativ och EPIC på olika nivåer.
* Skapa och leda processen med att integrera IT-system för att uppfylla organisationens krav.
* Samarbeta med olika intressenter, till exempel produktägare, lead designers och teammedlemmar för att förstå kraven och sedan beskriva och implementera lösningsarkitektur i linje med målen.
* Arbeta med design, modeller och visualisering för att kommunicera dina lösningar.
* Hålla dig uppdaterad inom ditt område.


VI SÖKER DIG SOM
- Kandidatexamen eller magisterexamen i IT eller annan relevant utbildning
- God förståelse för IT-utveckling och intresserad av arkitekturarbete
- Erfarenhet av strukturerad dokumentation
- Flytande engelska och svenska i tal och skrift

Du är:


* Kommunikativ
* Servisinriktad
* Strukturerad


Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av ledarskap
* Erfarenhet av agilt arbetssätt
* Erfarenhet från banker eller finansiella institut
* Intresse för investeringar


Övrig information


* Start: Efter överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering Umeå


För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ detta i samband med att du söker tjänsten här! Som ett sista steg i processen kommer vi även göra en kreditupplysning

Ansök nu

Junior Solution Architect till Swedbank!

Läs mer Dec 6
Har du en kandidatexamen eller högre inom IT? Samt ett intresse för investeringar? För Swedbanks räkning söker vi nu dig som vill ta dig an uppdraget som Junior Solution Architect. I rollen kommer du ha Sparande, Investering och Rådgivning som huvudfokus, men med möjlighet att engagera sig i alla Koncernens Produkter.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Swedbanks räkning en Junior Solution Architect. I rollen kommer du ingå i ett team av IT- och affärsarkitekter som arbetar med Swedbanks alla produkter.

Du kommer att ingå i ett internationellt team med mycket skickliga kollegor som tillsammans levererar utmanande projekt och ökar Swedbanks konkurrensfördel.

Swedbank arbetar efter värdeorden Öppen, Enkel och Omtänksam för att leverera en positiv och unik upplevelse för våra kunder genom samarbete och lagarbete – tillsammans gör vi skillnad.

#

Du erbjuds:


* Som anställd kommer du att ingå i koncernens prestationsprogram, erbjudas en företagspensionsplan, valfri sjukförsäkring samt andra förmåner.
* Att arbeta på en arbetsplats där ingen diskrimineras på Swedbank är alla är välkomna!


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som Junior Solution Architect kommer du att Analyserar, designar och utformar helhetslösningar av IT system. IT-arkitektens uppgift att få grepp om hur de olika IT-delarna på ett företag hänger ihop, förtydliga detta samt att se till att företagen använder IT på det mest effektiva sättet.

Du kommer bland annat:


* Skapa, förbättra och implementera lösningsarkitektur i linje med målarkitektur och arkitekturprinciper för initiativ och EPIC på olika nivåer.
* Skapa och leda processen med att integrera IT-system för att uppfylla organisationens krav.
* Samarbeta med olika intressenter, till exempel produktägare, lead designers och teammedlemmar för att förstå kraven och sedan beskriva och implementera lösningsarkitektur i linje med målen.
* Arbeta med design, modeller och visualisering för att kommunicera dina lösningar.
* Hålla dig uppdaterad innom ditt område.


VI SÖKER DIG SOM
- Kandidatexamen eller magisterexamen i IT eller annan relevant utbildning
- God förståelse för IT-utveckling och intresserad av arkitekturarbete
- Erfarenhet av strukturerad dokumentation
- Flytande engelska och svenska i tal och skrift

Du är:


* Kommunikativ
* Servisinriktad
* Strukturerad


Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet av ledarskap
* Erfarenhet av agilt arbetssätt
* Erfarenhet från banker eller finansiella institut
* Intresse för investeringar


#

Övrig information


* Start: 10 Jannuari
* Omfattning: Heltid
* Placering Umeå


För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ detta i samband med att du söker tjänstenhär! Som ett sista steg i processen kommer vi även göra en kreditupplysning.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Lösningsarkitekt / Solution architect

Läs mer Okt 5
Företagsbeskrivning


Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.




Jobbeskrivning


Är du vår nästa lösningsarkitekt / Solution architect
Vill du vara en del av någonting större och liksom vi motiveras av en meningsfull roll där du bidrar till Vattenfalls strategiska mål att vara fossilfria inom en generation? Kanske har du siktet på att hitta en roll med fokus på förändring, utveckling och säkerhet i stort? Vill du leverera agilt i en produkt som är kritisk för Sveriges infrastruktur?
Ta då chansen att söka dig till oss!
Vi söker en ny lösningsarkitekt som vill vara med och arbeta med en av Vattenfalls största applikationer som används av flera tusen människor. Rollen innebär en chans för dig som vill vara med och sätta din egen prägel på hur en lösningsarkitekt ska arbeta.
Vår lösningsarkitekt ska säkerställa att lösningen vår leverantör, som utvecklar produkten, följer vattenfalls design och säkerhets principer och att lösningen kommer att passa vår miljö. Du kommer vara med från ax till limpa. Du kommer även att fokusera på lowlevel design, solution architect dokumentation och kommunikation kring produkten och de vägval vi står inför. Även stöd vid problemutredning kommer att ligga inom ditt scope.
BÄST är en av våra Field Work Management lösningar och teamet inom Vattenfall IT består av ett härligt gäng IT-experter spridda över hela Sverige från norr till söder, där vårt samarbete främst sker via teams. En del av oss har arbetat länge med produkten, medan andra är i uppstartfasen. Gemensamt för oss är att vi är ansvarstagande och självgående vilket vi också vill att du är. Vi arbetar storskaligt agilt, med höga krav på stabilitet och säkerhet. Produkten är kritisk för Sveriges infrastruktur och är i drift 24/7
Efter att tidigare ha varit ett sekventiellt projekt och förvaltning ser vi nu fördelarna med att gå mot produktbaserad utveckling och har precis påbörjat vår förändringsresa från projekt till produkt.




Kravspecifikation


För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet som lösningsarkitekt eller Solution Designer och har en bred teknisk bakgrund med god kunskap om hur man bygger stabila och säkra miljöer som ska användas av många. Det är en fördel om du har en god del Infrastruktur- och Linuxkunskap. Att dokumentera systemlösningar ger dig ro i själen, medan samtalen om hur systemen ska byggas upp ger dig energi och kraft!
Vi söker dig som kan både hugga i och arbeta praktiskt vid behov, en sann teamplayer men som förstår och har förmåga till självständigt arbete.
Vi önskar att du har ett konsultativt förhållningssätt och en sann vilja att förstå och coacha andra. Du ska ha förmågan att dokumentera, kommunicera och presentera komplexa lösningar och göra dessa begripliga även för icke-tekniker.
Vi söker dig med;
Minst 3 års erfarenhet som lösningsarkitekt, solution designer eller infrastructure solution designer
• Tidigare erfarenhet av integrationsdesign med API:er som SOAP/REST.
• Tidigare erfarenhet av problemutredningar och analyser.
• Tidigare erfarenhet av riskanalys och god säkerhetsförståelse

Språkkunskaper
Svenska - Flytande kunskaper i tal och skrift (användarna och ägarna av produkten finns i Sverige)
Engelska - Goda kunskaper i tal och skrift (Vattenfall IT är en internationell organisation och all dokumentation och kontakter med andra experter sker på engelska)





Ytterligare information


Placeringsort: Flexibelt inom Sverige i närheten av ett Vattenfallkontor (exempelvis Ringhals, Solna eller Umeå)
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en utmanande och internationell arbetsmiljö och möjlighet att arbeta med några av de bästa inom området. Du kommer att arbeta i tvärvetenskapliga team och du kan alltid räkna med stöd från engagerade kollegor. Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor och möjligheter till personlig och professionell utveckling. På Vattenfall erbjuder vi även personalförmåner som förmånliga tjänstepensionsavtal, flexibla arbetstider med mera.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringschef, Lotta Bergh, Manager Asset & Workforce Solutions +46?760 24 59 24 För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteraren Anna Uppström, anna.uppstroem@vattenfall.com
Fackliga representanter i Sverige via Vattenfalls växel +46 8 739 50 00 Sofi Wadström (Akademikerna), Inger Strandberg (Unionen), Christer Gustafsson (Ledarna), Lennart Bengtsson (SEKO).
Vi välkomnar din ansökan inklusive CV och personligt brev på svenska via portalen, sista ansökningsdag 23 Oktober
På Vattenfall är vi övertygade om att strävan efter mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt effektivt och attraktivt företag. Därför strävar vi efter en harmonisk balans mellan anställda när det gäller kön, ålder och etnisk och kulturell bakgrund.
Eftersom Vattenfall är en del av den svenska kritiska infrastrukturen är många av våra positioner säkerhetsklassade. Om denna tjänst är säkerhetsklassad kan slutkandidaterna bli föremål för en säkerhetsprövning enligt svensk lagstiftning
Jag är intresserad

Ansök nu

IT - Infrastrukturspecialist till Norrmejerier

Läs mer Sep 20
Hos oss på Norrmejerier är IT en integrerad del av hela affärsprocessen. Vi har en modern IT-miljö som ligger i framkant inom många områden. För att fortsätta digitaliseringsresan söker vi nu en Infrastrukturspecialist som kommer att vara med och driva vår digitala transformation.
Din vardag hos oss
Som Infrastrukturspecialist kommer du med din kompetens inom infrastruktur att delta i och leda olika IT-relaterade uppdrag, där optimering och effektivisering av vår IT-miljö är en viktig del. I din vardag hos oss hanterar du olika system i ständig förändring med höga krav på tillgänglighet. Detta innefattar inte minst ansvar för drift och utveckling av vår Windows-miljö, deploy inom server och klient och utveckling av automatiserade lösningar för IT-infrastruktur. Din vardag innefattar även arbete med virtualiseringsplattformar, datalager och säkerhetsarbete.
Rollen ställer krav på en hög grad av självständighet där du till stor del själv styr din arbetsdag. Tjänsten är direkt underställd IT-chef och är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid IT-avdelningen i Umeå. I din vardag arbetar du med hela Norrmejeriers infrastruktur, som finns utspridd på flera orter.
Vi söker dig
Du som söker har en bred kunskap inom IT- infrastruktur. Vi ser gärna att du har en examen inom data-eller systemvetenskap, men annan motsvarande bakgrund är även av intresse. Du har erfarenhet av Windows-miljöer i större organisationer, VMware och Server. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Powershell, Backup-lösningar och säkerhetsarbeten. I din roll som IT-Infrastrukturspecialist är de viktigaste egenskaperna, utöver din tekniska förståelse, en god samarbetsförmåga och att du är strukturerad, analytisk och kommunikativ. Du har ett stort personligt ansvarstagande, trivs med varierande uppgifter och uppskattar att arbeta i grupp.
För att lyckas i denna roll håller du dig uppdaterad på vad som händer inom området och tar dig gärna an nya utmaningar. Du levererar i tid och med hög kvalitet, skapar god stämning, bidrar till ett gott samarbete och finner det naturligt att både få och ge feedback. Du kommer internt att ha kontakt med alla som utnyttjar Norrmejeriers IT-funktioner, men även extern kontakt med IT-leverantörer ingår i tjänsten. Därmed ställs det krav på att du kan utrycka dig flytande, i tal och skrift, på både svenska och engelska.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande arbete i en stimulerande miljö, på en arbetsplats med kollegor som brinner för att utveckla Norrmejerier genom IT. Du blir vid IT-avdelningen en del av ett team på fler än tio personer, där ett stort fokus sätts på kompetensutveckling.
Som arbetsgivare vill vi värna om visionen om en god arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och delaktighet. Alla hos oss har ett gemensamt ansvar för att förverkliga visionen och tillsammans kan vi skapa en arbetsplats där vi hjälper varandra att lyckas. Vårt förhållningssätt genomsyras av värdeorden glädje, stolthet och flexibilitet.
Här trivs vi med att arbeta tillsammans och göra gott för Norrland!
För mer information om tjänsten kontakta:
Marcus Lithner, IT-chef, marcus.lithner@norrmejerier.se, tel: 090-18 29 04, 070-643 34 75
Amanda Fousinette, HR-administratör, amanda.fousinette@norrmejerier.se, tel: 090-18 29 91
Facklig representant:
Peder Nilsson för Unionen, peder.nilsson@norrmejerier.se , tel: 090-18 28 71, 070-551 74 30
Ansökan
Välkommen med en skriftlig ansökan med CV och personligt brev där du berättar om dig själv, vad du brinner för i din yrkesroll och varför du vill jobba med oss. Vi vill ha din ansökan senast CV senast den 26 oktober 2022.
Om oss
Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 390 lokala bönder varav 308 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter ca 500 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.
På Norrmejerier arbetar idag närmare 500 stolta medarbetare vars hjärta slår lite extra för Norrland. Vi har ett värdefullt syfte – att göra gott. För att kunna bidra till en bättre morgondag behöver vi vara lönsamma idag och det är allas vårt ansvar att bidra till våra gemensamma mål. Till vår framtid.
Läs mer om hur det är att arbeta på Norrmejerier på https://www.norrmejerier.se/jobba-med-oss

Ansök nu

Solution Engineer / IT Business Analyst

Läs mer Aug 25
Volvo Group Digital & IT
DDA Manufacturing, Supply Chain & Purchasing


Join us on our transformation journey to the digital future


At Group Digital & IT, we have a clear ambition to enable value creation at scale for the Volvo Group. With a new product centric operating model and digital technologies, we will produce digital offerings that are profitable, scalable, and differentiated. With Group Digital & IT, you will be part of a global and diverse team of highly skilled professionals, who learn continuously and embrace change to stay ahead. We have a very important role to play in reaching the Volvo Group ambitions for 2030. Do you want to be part of our transformation journey towards becoming the digital capability of the Group? The time is now.


This is us, your new team


By joining Volvo Group Digital & IT in Umeå, you will be a part of a fail-friendly environment focused on learning and sharing experiences. We aim to support the IT solutions that run the Volvo Group Trucks Operations production plant in Umeå.


If you enjoy quick feedback, following a requirement from idea to production and problem solving, this could be the perfect place for you.


We are looking for you who work in a similar role today or have experience from as IT business analyst.


Responsibilities


You will work close with your IT team and stakeholders to create value for the end users and production line. The IT systems that we deliver range from web-based solutions for planning to communication to paint-robots and data analysis.
Main point of contact for business requirement & needs
Translate business needs to IT requirements.
Involve in backlog preparation by confirming objective and requirements within agile team.
Propose and prioritize improvements for the solutions (new functionality, version upgrade, configuration, etc.)
Lead change activities to ensure successful deployment and rollout of new IT solutions
Work proactively with continuous improvements

Who are you:
As a person you are innovative, self-driven and have a strong technical interest in combination with a customer-oriented attitude. You enjoy teamwork, contributes to a positive team spirit and you like taking responsibility for the results. You love problem solving and you are curious on learning new things and to share what you know and learn with others.


Profile/Experience
Engineering degree within IT or similar within relevant areas
Work experience from requirement breakdown and IT product development.
Ability to communicate clearly in English, both spoken and written.
Good communication skills and team player characteristics.
Flexibility in your way of working.
Analytic mindset and a good understanding of “the bigger picture”.
A couple of years of experience with IT.

We are in a digital transformation journey where we are modernizing our own developed IT solutions and making data more accessible, any working experience with the following technologies/frameworks/etc. will be seen a great bonus.
DevOps
AI/ML
Data analytics
PowerApps
UI/UX
Test automation

We can offer


You will get an opportunity to work together with highly skilled colleagues in an exciting, global environment which provides opportunities to develop both professionally and personally. You will work in close collaboration with various stakeholders inside as well as outside of Group IT and in line with the Volvo Group Strategy.
We encourage the will and courage to try and test new ideas, failure is not something we are afraid of, it’s something we learn from and grow.


Are you curious and have some questions? Please reach out to us!


Contacts:


Christopher Andersson, Delivery Manager, christopher.andersson@volvo.com
Mikael Aldén, Human Resources, Group Digital & IT, mikael.alden@volvo.com
Mats Lindberg, Unionen, mats.lindberg.2@volvo.com


The location for the position is Umeå (SE)
Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Bli en del av AFRY - Erfaren Mekanikkonstruktör till Umeå!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Jan 26
Arbetar du som Mekanikkonstruktör och vill ta nästa steg i karriären och arbeta hos en av Sveriges mest populära arbetsgivare? AFRY är i en expansiv fas och behöver stärka upp teamet i Umeå! Här får du möjlighet att utvecklas i din roll och får bidra med innovativa lösningar samtidigt som du får helhetsansvar för leveransen av teknikintensiva automationstjänster. Läs mer nedan om hur din framtida arbetsplats kan se ut! – Sök redan idag då vi arbetar löpande med urval!

OM TJÄNSTEN
Som Mekanikkonstruktör inom Advanced Manufacturing, en del av Advanced Automation på AFRY ingår du i ett utvecklingsteam inom riktigt spännande projekt och har ett helhetsansvar för teknikintensiva automationstjänster. Här hjälper AFRY sina kunder med produktionslinor som består av robotsystem, från koncept till slutförande samt med service och support. En stor del av ditt arbete är att samarbeta med andra personer så väl internt som externt samt att lära från och dela kunskap med andra omkring dig.

Du erbjuds


* En stark kultur av att ha roligt på jobbet som präglas av att dela kunskap och kompetensutvecklas
* Interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner
* Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar
* En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar


ARBETSUPPGIFTER
Som Mekanikkonstruktör kommer du bland annat att:


* Medverka från ett tidigt skede vid idé- och konceptutveckling och kalkylering till konstruktion och installation i pågående projekt och helhetsleveranser till kund
* Arbeta med konstruktionsarbete inom allt från plast, finmekanik till specialmaskiner och tyngre konstruktioner
* Möjligheten att leda, driva och ansvara för den totala leveransen
* Arbeta i utvecklingsteam hos kund samt i projekt som bedrivs inhouse


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat en teknisk utbildning på högskolenivå inom relevant område, så som mekanik, maskinteknik eller produktutveckling
- Har flera års erfarenhet inom mekanik och konstruktion, inom industriella maskinprojekt och specialmaskiner
- Har kunskap i Inventor, SolidWorks och Catia
- Med kännedom av nyckelfärdiga leveranser, projekt samt intresse för att arbeta med projektbudgetering
- B-körkort, resor förekommer i tjänsten
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då språk används i det dagliga arbetet

Vi ser det som positivt av att du trivs av att arbeta med breda kontaktytor och samarbeten med kund och kollegor. AFRY värdesätter dina intressen för att utvecklas inom konstruktion- och produktionsutveckling och en vilja av att leverera goda resultat!

Som person är du


* Problemlösande
* Strukturerad
* Innovativ
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle! De är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning

Ansök nu

Fullstackutvecklare inom microsoftmiljö i Umeå

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 28
Nytt
Nu söker vi en fullstackutvecklare till en stor arbetsgivare i Umeå! Är du redo för att ta nästa steg i din karriär? Då är den här tjänsten för dig. Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår samarbetspartner ökar utvecklingstakten i arbetet med att ta fram en central lösning för hantering av masterdatafrämst kopplat till organisationen, identitet och system. Lösningen är ett komplement till att fram nya system för identiteshantering som kommer att införas under 2023 i verksmaheten.

Rollen kommer att ingå och förstärka det befintliga utvecklingsteamet, där du tillsammans med dina kollegor arrbeta från ax till limpa för att realisera lösningen. Du kommer tillhöra leveransorganisationen informationsteknik som är en av norrlands största arbetsplaster och det kommer innebära samverkan och deltagande inom flertalet olika projekt och uppdrag inom verksamheten.



Du erbjuds


* Ett arbete hos en intressant och samhällsbärande verksamhet
* En långsiktig tjänst där du är med och påverkar hela produktionen inom microsoftmiljö


Detta är ett mycket långisktigt uppdrag där du arbetar som konsult för Academic Work, vi erbjuder stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med hela processen i utvecklingen av masterdatan hos vår samarbetspartner, med arbetsuppgifter inom bland annat:


* Webbutveckling inom microsoftmiljö
* Backendutveckling inom microsoftmiljö


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant vidareutbildning inom systemutveckling
- Minst 2 års erfareneht inom backendutveckling inom microsoftmiljö
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska då kommunikation internt kräver det

Det är högst meriterande om du har:


* Erfarenhet från webbutveckling i microsoftmiljö
* Erfarenhet från masterdatahantering inom organisation och identitetsdata
* Erfarenhet av CI/CD
* Erfarenhet av kodnära testautomation




Övrig information


* Start: Eligt överenskommelse, omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå, på plats hos vår samarbetspartner


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Inköpare sökes till Ecenea i Umeå!

Inköpare
Läs mer Jan 27
Nytt
Har du en eftergymnasial utbildning inriktad mot ekonomi och inköp, eller motsvarande arbetslivserfarenhet från yrkeslivet? Academic Work söker nu en inköpskonsult åt Ecenea, ett kunskapsföretag inom offentlig upphandling och strategiskt inköp. Låter detta intressant? Ansök redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
På Ecenea arbetar cirka 100 personer, och inom Ecenea Procurment där du kommer ingå arbetar ett team på 30 personer hos olika organisationer i Sverige, där alla är experter inom sitt område. Som en del av teamet kommer du få tillgång till alla konsulters kunskap.

Du erbjuds:


* En individuell utvecklingsplan i rollen som inköpskonsult
* Ett flexibelt arbete där jobb förekommer både hemifrån och ute hos kund.
* Företagsgemensamm utvecklingsplan i din roll som inköpskonsult
* Prova på olika typer av företag, skapa stort nätverk hos olika kunder.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpskonsult kommer du arbeta både operativt och strategiskt, där varierade arbetsuppgifter förekommer då det beror helt på uppdrag och behov från kund. Som inköpskonsult kommer arbetsuppgifter bland annat att innefatta orderläggning, logistik, orderbehandling samt arbete med förhandlingar som exempelvis prisförhandlingar samt upprätta och skriva inköpsavtal. Du kommer även samarbeta i team med andra yrkesroller och specialister i arbetet.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en relevant högskole/universitetsutbildning inom inköp eller ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper från yrkeslivet
* Tidigare erfarenhet av att skapa inköpsorder, hantera inköpsrelaterade fakturor och avvikelser, upprätta inköpsavtal samt erfarenhet av att arbeta med olika inköpsverktyg och plattformar
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift, då både språken förekommer i arbetet


Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil eftersom tjänsten kan innebära resor. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla mindre team i arbetet.

Som person är du:


* Affärsmässig
* Självgående
* Strategisk


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper. Som person gillar du att driva egna projekt och att arbeta under frihet, du drivs av att jobba för att hitta flexibla lösningar.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ecenea har stor erfarenhet inom strategiskt inköp och offentlig upphandling. Bland Eceneas konsulter finns experter på stora komplexa entreprenadupphandlingar, vård och omsorg, varor och tjänster och IT.

Läs mer om Ecenea: Om oss | Lokal närvaro med konsulter i hela landet (ecenea.se)

Ansök nu

Administratör till Ragn-Sells i Umeå!

Orderadministratör
Läs mer Jan 26
Är du en person som älskar att ha kundkontakt, har goda datakunskaper och gillar att jobba administrativt? Är du dessutom ordningsam och strukturerad? Då är detta tjänsten för dig! Ragn-Sells är företaget med familjär stämning och engagerade kollegor. De har stora framtidsplaner och du får vara med på en tillväxtresa där arbetssätt och rutiner utvecklas i ett högt tempo. Här har du roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för miljön. Urvalet kommer se löpande så sök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en vågadministratör till Ragn-Sells Treament & Detox i Umeå på heltid. Du kommer ingå i ett familjärt team på plats, där fyrbenta vänner även finns på jobbet. Som vågadministratör är du första kontakt när kunder och chaufförer kontaktar våra anläggningsvågar i regionen. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att väga och kontrollera de fordon och leveranser som kommer till våra anläggningar. Rollen innebär många kontaktytor med kunder, chaufförer och kollegor runt om på anläggningen. Det kan även bli aktuellt att hjälpa andra avdelningar inom Ragn-Sells med administrativa tjänster.

För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i rollen kommer du få upplärning och alltid ha kolleger på plats som du kan rådfråga.

Du erbjuds


* Att tillhöra ett familjärt bolag med ett härligt arbetsklimat som skapas av kollegorna på plats
* En roll på ett företag med stort fokus på hållbarhet
* Att få arbeta i en organisation där utveckling sker i ett högt tempo och där alla medarbetare är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling


Du kommer arbeta som konsult via Academic Work till och med 31 augusti, för rätt person finns goda chanser till ett långsiktigt samarbete som fortlöper. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för in- och utvägning av fordon på Ragn-Sells anläggningar i Regionen
- Via telefon väga in de fordon som inte har egna vågkort
- Kontrollera att inkommande material har rätt märkning och dokument
- Skapa vågkort
- Ta fram dokument och statistik för internt och externt bruk
- Godkänna in- och utvägningar i Ragn-Sells affärssystem
- Administrera lager
- Sakgranska leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har arbetslivserfarenhet av administration eller service
- Har god vana att hantera officepaketet och orientera dig i olika datasystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt, eftersom kommunikation via telefon och mejl är en stor del av rollen
- Kan och vill arbeta stora delar över sommaren för att täcka upp sommarens behov

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet inom återvinningsbranschen eller som vågadmininstratör


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till och med 31 augusti med goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete som fortlöper
* Placering: Umeå, Västerslätt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ragn-Sells önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ragn-Sells erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. ”Vi vill vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Det är vår vision och den har sina rötter ända från tiden då företaget startade. Vår vision stödjer vår syn på och behovet av att samhället ställer om till en cirkulär ekonomi.”

Ansök nu

Studenter sökes till extrajobb som Snöskottare!

Snöskottare
Läs mer Jan 26
Nu söker vi dig som är student och som vill ha ett fysiskt extrajobb under vinterhalvåret. Vår kund i Umeå behöver utöka teamet med personal som arbetar med att skotta snö runt om i Umeå. Se till att få in extrapengar till att krydda studentlivet samtidigt som du får motion och styrketräning på köpet! Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ett flertal personer som kommer jobba för vår kund med att skotta snö runt om i Umeå. Arbetet är på deltid där du kommer förväntas att arbeta 1-3 pass i veckan, med olika längd på passen. Då arbetet är väderberoende krävs det att du har ett flexibelt schema och är beredd att ta på dig pass med kort varsel.

Detta är ett konsultuppdrag. Det innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer sträcka sig till mitten av april, beroende på väder.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Jobbet innebär att du tillsammans med andra kollegor skottar snö på olika platser runt om i Umeå, du kommer att jobba tillsammans med befintlig personal och genom dem få en god introduktion till arbetet. Då arbetet är beroende av vädret krävs det att du kan vara flexibel i ditt schema och rycka in med relativt kort varsel. Passen är förlagda på dagtid (men främst förmiddagar) och vi ser gärna att du kan arbeta minst 3h per pass, men gärna mer.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50% och att dina högskole- eller universitetsstudier sträcker sig minst fram till sommaren.
- Talar god svenska så att du kan tillgodogöra dig instruktioner och säkerhetsinformation på bästa sätt

Jobbet är fysiskt tungt så det krävs att du är i god fysisk form och gillar med att arbeta med kroppen. Det är meriterande om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter eller med annan typ av kroppsligt arbete, samt om du har B-körkort.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid vid behov
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

ImpulseRadar söker utvecklingsingenjör!

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 25
Är du intresserad av teknik och vill du få möjligheten att arbeta med produktutveckling som ligger i framkant? ImpulseRadar söker dig som trivs i en bred och tekniskt utmanande roll, där du får du möjlighet att vara delaktig i hela utvecklingsprocessen med utrymme att ta egna beslut. Ta chansen att få arbeta på ett globalt produktbolag som är ett av de snabbast växande i Västerbotten!

OM TJÄNSTEN
ImpulseRadar är ett globalt företag med huvudkontoret i Malå och kontor i Umeå, Charleston (USA) och Kuala Lumpur (Malaysia). Företaget startades 2015 och är idag 28 anställda. ImpulseRadar söker nu en programvaruingenjör för att utöka kontoret i Umeå. Företaget bedriver intensiv produktutveckling och har därigenom lyckats ta en tätposition inom GPR (Ground Penetration Radar). ImpulseRadar har vunnit pris som Västerbottens gasellföretag 2021 med motiveringen 658% tillväxt!



Du erbjuds:


* En möjlighet att arbeta med modern teknik samt tekniskt avancerade och spännande produkter med stora konkurrensfördelar.
* En trygg anställning hos ett växande bolag med goda utvecklingsmöjligheter.
* Ett arbete där du ser hela produkten och kan följa utvecklingsgången, från idé till färdig produkt.


ARBETSUPPGIFTER
Ni är sex kollegor som arbetar med produktutveckling på de två kontoren. Arbetet sker i nära samarbete med produktionsavdeling, sälj/marknad och externa kunder. I rollen kommer du att sätta dig in i användarnas problematik och utveckla den bästa lösningen för denna. Detta förutsätter intresse för de applikationer ImpulseRadar bygger sina programvaror för.

Du kommer till exempel att arbeta med:


* Design av programvaror utifrån kunders och kollegors önskemål, på egen hand eller tillsammans med andra.
* Framtagning av systemspecifikationer.
* Digital signalbehandling, i frekvens- och tidsdomän.
* Integration av data från olika sensorer/mätsystem.
* Kundsupport, utbildning av användare, användarmanualer etc.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig civilingenjörsexamen med relevant inriktning, föredragsvis inom Data, Elektronik eller Teknisk fysik.
- Kunskap kring strukturerad programutveckling för Windows och Android-applikationer och visualisering stora datamängder i 2D/3D.
- Intresse och erfarenhet av att bygga lättanvända och intuitiva användargränssnitt för i övrigt komplexa applikationer.
- Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper ett plus.

Har du intresse eller erfarenhet av utveckling av molnbaserad programvara och iOS samt AI är detta ett plus, men det är inte ett krav för tjänsten.

Som person är du:


* Självgående
* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Umeå eller Malå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemålet är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går löpande igenom urvalet och annonsen kan stängas ner då urvals- och intervjufasen tar vid.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ImpulseRadar här!

Ansök nu