Umeå: Planeringshandläggare till stort Energibolag i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planeringshandläggare till stort Energibolag i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bygga framtidens elnät? Här är tjänsten för dig som gillar att jobba administrativt med ett härligt team! Du blir en del av ett stort Energi bolag i Umeå där du i din roll som planeringshandläggare har en viktig roll där du hanterar olika ärenden inom elnät. Låter detta spännande? Sök innan det är försent, då vi arbetar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som planeringshandläggare kommer du få arbeta i ett team med mycket kompetens och där du har möjlighet att växa och utvecklas i rollen samt andra karriärmöjligheter. Din arbetsplats är belägen centrala Umeå.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som planeringshandläggare kommer du att arbeta administrativt i olika affärs- och ärendehanteringssystem. Du kommer att ha en kontakt med folk som arbetar med hela elnätet. I rollen kommer du även att gå igenom ärenden i teamet samt vara en drivande part i möten och förbättringsarbete.

Som planeringshandläggare kommer du till exempel att:


* Ha kundkontakt med företags och privatkunder i olika kanaler, så som telefon, epost och sociala medier.
* Ta emot och hantera anslutningsärenden samt administrera till vilken anläggning det ska kopplas.
* Jobba med kundservice och på ett trevlig och professionellt sätt bemöta inkommande ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet och är van av att arbeta med affärs- och ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av kundservice eller teknisk support
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, detta eftersom båda språken förekommer i arbetet
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har en god datavana

Vi ser det som meriterande om du har en grundläggande kunskap inom el.

I rollen kommer stor vikt läggas på personliga egenskaper

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Flexibel
* Strukturerad
* Social


#

Övrig information:


* Omfattning: Uppdraget är på heltid med start februari upp till ett år.
* Plats: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work

.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Umeå som Orderadministratör.

Administratör

Läs mer Nov 23
Vi söker en person som ansvarar för samordning och planering av Karlsson & Novak Medicals testverksamhet. Vi arbetar nära svensk sjukvård och har hjälpt till med provtagningar för bla klamydia & gonorré i 20 års tid samt flertalet forskningsstudier. Vi söker dig som vill bidra i arbetet till att göra provtagning enklare för individen och kostnadseffektivare för vården.


Om tjänsten
Karlsson & Novak Medical erbjuder en komplett plattform för självprovtagning för vårdgivare och laboratorier i Sverige. För detta har vi ett tajt team. Som administratör hjälper du till att packa provtagningskit, följa upp provtagningar, köpa in material, ha kontakt via telefon och mail med vårdpersonal och patienter. Vi ser till att lära upp dig på plats.
I arbetet ingår:
Ansvar för befintlig och kommande testverksamhet.
Sätta samman provtagningskit för olika provtagningssammanhang
Göra provtagningskiten redo för utskick
Inköp av material
Hantering av avvikelser och logistiska problem i testverksamheten.
Löpande kontakt via telefon och mail med regioners och övriga vårdgivares testorganisationer.
Löpande kontakt via telefon och mail med laboratorium och andra samarbetspartners.
Kontinuerligt förbättringsarbete.



Vad vi söker
Vi söker dig som vill utveckla Vårdsverige med hjälp av våra tjänster, har ordning och reda och gillar att arbeta självständigt med ett varierat arbete.
Vi tror att du ser dig själv som:
En person med datavana
Kommunikativ och trivs med att arbeta självständigt
Ordningsam och ansvartagande
Intresserad av vårdprocessen och vill driva förändring



Övrig information
Start: Enligt överenskommelse, gärna under dec 2023
Omfattning: Heltidsanställning
Placering: Kuratorvägen 2B, Umeå



Ansökan
Maila din ansökan till jobb@knmedical.se och märk med Administratör, ta gärna med:
Tidigare erfarenheter, jobb och projekt
Frågor och tankar hur du ser på beskrivet arbete
Vad du tycker är viktigast i ditt nästa arbete (vad får dig att känna pepp)

Vi går igenom urvalet löpande.

Ansök nu

Affärsstöd till Atea

Läs mer Okt 10
Brinner du för att jobba tillsammans med våra kunder och leverera service i världsklass. Vi söker nu dig som är administrativt erfaren, har en förkärlek till IT och som vill komplettera Ateas härliga affärsstödsteam i Umeå. Sök redan idag då behovet är omgående!

Information om tjänsten
Då en av Ateas medarbetare går på föräldraledighet i närtid söker vi nu efter en vikarie under ca 1 år med tillsättning omgående. Om allt känns bra finns goda möjligheter till förlängning även därefter. Denna tjänst är ett samarbete med OnePartnerGroup Umeå och du kommer vara anställd av dem och inhyrd under den aktuella tidsperioden. 

Omfattning - heltid.
Din roll:
I rollen som Affärsstöd är du ansvarig för att säkerställa smidiga leveransflöden och effektiv kundorderhantering. Du arbetar aktivt för att upprätthålla starka relationer med både kunder och leverantörer, och fungerar som en värdefull rådgivare. Ditt huvudfokus är att våra kunder alltid ska känna sig trygga i sina samarbeten med ATEA och se oss som den snabba, professionella och pålitliga samarbetspartnern. 

Dina arbetsuppgifter:
Din arbetsdag involverar användning av vårt CRM-ärendehanteringssystem och kommunikation via Teams. Du interagerar med kunder både i fysiska och digitala möten där du levererar service i världsklass. Du agerar som stöd till Account Managers och specialistsäljare vid produktleveranser och kundmöten. I denna utvecklande roll ställs du inför dagliga utmaningar som du skickligt löser tillsammans med dina kollegor och kunder genom ett proaktivt arbetssätt och konstruktivt samarbete.
Vi söker dig som:
Bemästrar administrativ skicklighet, struktur, och noggrannhet.
Behärskar svenska och engelska.
Kan använda Officepaketet, CRM-system och Teams.
God förmåga att hantera stress och prioriterar därefter.
Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice, säljsupport och/eller försäljning av IT-produkter.

Om dig:
Du är en lagspelare som har en förmåga att se och hantera alla olika typer av kunder och möta dem på det sätt som passar bäst. I stressiga stunder har du en förmåga att prioritera rätt och du vill alltid göra det där lilla extra för att ge den bästa möjliga servicen.  Du är öppen, har ett proaktivt förhållningssätt och trivs med att arbeta i grupp såväl som på egen hand. 

Övrigt 
Tjänsterna kommer att tillsättas omgående eller enligt överenskommelse vilket betyder att de kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så sök redan idag! Vi ser framemot att höra ifrån dig. 
Vid frågor ber vi dig kontakta Björn Edberg, rekryteringskonsult, bjorn.edberg@onepartnergroup.se, 072-2270952.

Ansök nu

Administratör till industriföretag

Läs mer Mar 6
Lernia söker dig som vill arbeta som administratör hos ett industriföretag i Umeå.

Företaget är verksam inom damm och spill bekämpning samt bas, tillverknings, livsmedel och verkstadsindustrin.

Vad går jobbet som Administratör ut på?

Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ansvara för:

-Tidsattesteringar

-Godshantering

-Orderhantering

-Hantera enklare fakturering

-Se över de anställdas behörigheter och utbildningar

Dessutom kommer du att registrera ärenden och förmedla dem till rätt personer på företaget och ansvara för avdelningens administrativa arbete.

Är du rätt för rollen som Administratör?

Vi söker dig som har mycket god erfarenhet inom administration och kontorsservice.

Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom branschen. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Det är även meriterande för tjänsten om du

* har kunskaper i Excel

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Umeå
• Tjänstgöringsgrad:80% med möjlighet till heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse

Intresserad?

Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Olofsson-Lampa:

johanna.olofsson-lampa@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Ansök nu

Planeringshandläggare inom elnät sökes till Umeå!

Läs mer Feb 3
Vill du vara med och bygga framtidens elnät? Här är tjänsten för dig som gillar att jobba administrativt med ett härligt team! Du blir en del av ett stort energibolag i Umeå där du i din roll som planeringshandläggare har en viktig roll där du hanterar olika ärenden inom elnät. Låter detta spännande? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som planeringshandläggare kommer du få arbeta i ett team med mycket kompetens och där du har möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll samt andra karriärmöjligheter. Din arbetsplats är belägen i centrala Umeå.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som planeringshandläggare kommer du att arbeta inom kundservice och att bemöta inkommande ärenden på ett trevligt och professionellt sätt. I rollen förekommer varierade arbetsuppgifter, där du bland annat kommer arbeta administrativt i olika affärs- och ärendehanteringssystem och ha kontakt samt att driva på olika parter som arbetar med hela elnätet. I rollen kommer du även att gå igenom ärenden i teamet samt vara en central part i möten och förbättringsarbete.

Arbetsuppgifter kan exempelvis vara att:


* Ha kundkontakt med privat- och företagskunder inom olika kanaler som exempelvis telefon, epost och sociala medier samt kontakt med elinstallatörer
* Ta emot och hantera anslutningsärenden samt administrera till vilken anläggning det ska kopplas
* Ha en övergripande kontroll av elnät för installatörsärenden


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har god datavana och tidigare erfarenhet av att arbeta inom affärs- och ärendehanteringssystem
* Har tidigare erfarenhet av kundservice eller teknisk support
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken förekommer i arbetet


Vi ser det som meriterande om du tidigare har en grundläggande kunskap inom elbranschen.

Som person är du:


* Självgående
* Strukturerad
* Kommunikativ


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Planeringshandläggare inom elnät sökes till Umeå!

Läs mer Feb 1
Vill du vara med och bygga framtidens elnät? Här är tjänsten för dig som gillar att jobba administrativt med ett härligt team! Du blir en del av ett stort energibolag i Umeå där du i din roll som planeringshandläggare har en viktig roll där du hanterar olika ärenden inom elnät. Låter detta spännande? Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som planeringshandläggare kommer du få arbeta i ett team med mycket kompetens och där du har möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll samt andra karriärmöjligheter. Din arbetsplats är belägen i centrala Umeå.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som planeringshandläggare kommer du att arbeta inom kundservice och att bemöta inkommande ärenden på ett trevligt och professionellt sätt. I rollen förekommer varierade arbetsuppgifter, där du bland annat kommer arbeta administrativt i olika affärs- och ärendehanteringssystem och ha kontakt samt att driva på olika parter som arbetar med hela elnätet. I rollen kommer du även att gå igenom ärenden i teamet samt vara en central part i möten och förbättringsarbete.

Arbetsuppgifter kan exempelvis vara att:


* Ha kundkontakt med privat- och företagskunder inom olika kanaler som exempelvis telefon, epost och sociala medier samt kontakt med elinstallatörer
* Ta emot och hantera anslutningsärenden samt administrera till vilken anläggning det ska kopplas
* Ha en övergripande kontroll av elnät för installatörsärenden


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har god datavana och tidigare erfarenhet av att arbeta inom affärs- och ärendehanteringssystem
* Har tidigare erfarenhet av kundservice eller teknisk support
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken förekommer i arbetet


Vi ser det som meriterande om du tidigare har en grundläggande kunskap inom elbranschen.

Som person är du:


* Självgående
* Strukturerad
* Kommunikativ


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Studenter se hit! Spännande extrajobb som säljare!

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Feb 12
Vi på Academic Work söker i samarbete med plattformen Go Tellus en student till rollen som säljare. Har du ett brinnande intresse för försäljning, marknadsföring och kommunikation? Då kan det här vara rollen för dig! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
GoTellus är en innovativ plattform där fokus är att ta itu med klimatfrågor och skapa en hållbar framtid för vår planet. Här möts passionerade individer för att göra en verklig inverkan. Plattformen främjar samarbete och kunskaps delning med målet att påverka ledare och driva positiv förändring.

Som säljare kommer du ha uppdraget att bygga upp ett nätverk av engagerade medlemmar inom hållbarhetsfrågor. I uppdraget kommer man att marknadsföra plattformen och nätverket samt teckna medlemskap. I rollen ingår även arbete med digital marknadsföring och kommunikation samt arbete med potentiella partners inom sponsring samt digitala events.

Du erbjuds ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier då du själv planerar och strukturerar upp din arbetstid.
Till en början kommer du att arbeta som konsult via Academic Work med goda möjligheter till en övergång om alla parter är nöjda med samarbetet.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student och har minst 1 år kvar av dina studier på universitet
- Har ett brinnande intresse för försäljning marknadsföring och kommunikation.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning.
- Obehindrat kan uttrycka dig på engelska i tal och skrift då språket kommer att användas i det dagliga arbetet med marknadsföring och kommunikation av plattformen.
- Har goda datakunskaper i huvudsak inom digital mötesteknik.

Det är meriterande om du har ett starkt engagemang och intresse i hållbarhetsfrågor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nätverkande
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till Traineeprogram Komatsu Forest

Maskinkonstruktör
Läs mer Feb 26
Nytt
Går du sista året på din tekniska utbildning och börjar fundera på vad du vill göra efter examen? Vi har nu tillsammans med Komatsu Forest i Umeå tagit fram ett traineeprogram där du under första året arbetar hos Komatsu samtidigt som du utbildas i bland annat projektledning och konstruktion. Detta är en unik möjlighet för dig som är nyexad och vill få chansen att utveckla dina kunskaper som maskiningenjör. Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som konstruktör kommer du lära dig arbetet från tidig konceptfas till industrialisering och serieinförande. Du kommer arbeta inom mekanisk konstruktion av Komatsus skotare och/eller skördare. För att bli en så bra konstruktör som möjligt erbjuds även fältbesök för att lära känna produkten, både i testverksamhet och utemiljö. Du kommer arbeta i tvärfunktionella projekt och får chansen att lära dig mer inom både hydraulik och mekatronik för dig som har intresset.

Du kommer vara anställd av Academic Work under trainee-året och om alla är nöjda med samarbetet erbjuds du därefter en direktanställning hos Komatsu Forest.

Du erbjuds
- En varierande roll utformad för att du ska utvecklas och växa i ditt första jobb efter examen
- Ett unikt utbildningsprogram bestående av fyra kurser som du tar del av under ditt första år
- En tillsvidareanställning
- En helt nybyggd fabrik, med fräscha kontorslandskap, labbmiljöer och produktionsanläggning:

Den nybyggda anläggningen imponerar med kontorshusets vackra träfasad. Inomhus fortsätter de naturliga materialvalen och de massiva träbalkarna talar om att detta är ett företag med rötterna i skogen. Förutom sina öppna, fräscha kontorslandskap och mötesrum, finns en stor restaurang i hjärtat av anläggningen. Eftersom Komatsu Forest är måna om sina medarbetares hälsa har alla anställda tillgång till ett friskvårdsrum för att hinna med träningspasset i samband med arbetsdagen.

VI SÖKER DIG SOM


* Från och med augusti 2024 har en färdig högskole/civilingenjörsutbildning inom maskin eller teknisk fysik
* Kan uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
* Har B-körkort


Det är meriterande om du har kunskap/intresse inom hydraulik, så se till att tydliggör detta i ditt CV.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsförmåga
- Problemlösningsförmåga
- Självgående
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Är idag en av världens ledande tillverkare av skogsmaskiner och är verksamma på alla viktiga skogsmarknader runt om i världen, med huvudkontor i Umeå.

Komatsu Forest strävar efter att bidra till framtidens hållbara skogsbruk, genom innovation och ny teknik. Vi vill bygga produkter med fokus på hållbarhet & hög kvalité som kan bidra till att skapa en framtid där människor, företag & vår planet kan växa tillsammans. Vill du veta mer om företaget, läs mer här.

Ansök nu

Mjukvaruutvecklare till Traineeprogram Komatsu Forest

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 26
Nytt
Går du sista året på din tekniska utbildning och börjar fundera på vad du vill göra efter examen? Vi har nu tillsammans med Komatsu Forest i Umeå tagit fram ett traineeprogram där du under 1 års tid arbetar hos Komatsu samtidigt som du utbildas i bland annat projektledning och utveckling. Detta är en unik möjlighet för dig som är nyexad där du får möjlighet att prova på olika delar av programmering. Låter det som ett spännande första steg in i arbetslivet? Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som mjukvaruutvecklare blir du en del av ett agilt utvecklingsteam som arbetar med utveckling och systemdesign av deras styrsystem. Du kommer arbeta med teknik i framkant där målet är att ständigt förbättra och skapa smarta digitala lösningar för deras maskiner. Läs mer om den teknik du kommer vara med och utveckla här.

Du kommer vara anställd av Academic Work under trainee-året och om alla är nöjda med samarbetet erbjuds du därefter en direktanställning hos Komatsu Forest.

Du erbjuds
- En varierande roll utformad för att du ska utvecklas och växa i ditt första jobb efter examen
- Ett unikt utbildningsprogram bestående av fyra kurser som du tar del av under ditt första år
- En tillsvidareanställning
- En helt nybyggd fabrik, med fräscha kontorslandskap, labbmiljöer och produktionsanläggning:

Den nybyggda anläggningen imponerar med kontorshusets vackra träfasad. Inomhus fortsätter de naturliga materialvalen och de massiva träbalkarna talar om att detta är ett företag med rötterna i skogen. Förutom sina öppna, fräscha kontorslandskap och mötesrum, finns en stor restaurang i hjärtat av anläggningen. Eftersom Komatsu Forest är måna om sina medarbetares hälsa har alla anställda tillgång till ett friskvårdsrum för att hinna med träningspasset i samband med arbetsdagen.

VI SÖKER DIG SOM


* Från och med augusti 2024 har en färdig högskole/civilingenjörsutbildning inom exempelvis Industriell design, teknisk fysik, datavetenskap och systemvetenskap
* Kan uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsförmåga
- Problemlösningsförmåga
- Initiativtagande
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Är idag en av världens ledande tillverkare av skogsmaskiner och är verksamma på alla viktiga skogsmarknader runt om i världen, med huvudkontor i Umeå.

Komatsu Forest strävar efter att bidra till framtidens hållbara skogsbruk, genom innovation och ny teknik. Vi vill bygga produkter med fokus på hållbarhet & hög kvalité som kan bidra till att skapa en framtid där människor, företag & vår planet kan växa tillsammans. Vill du veta mer om företaget, läs mer här.

Ansök nu

Software Developer till Axiell i Umeå!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 17
Är du intresserad av IT och teknik och vill bli en del av ett internationellt företag? Axiell i Umeå söker nu dig som vill ta nästa steg i karriären som mjukvaruutvecklare där du primärt kommer att arbeta med den tekniska delen av deras kundresa. Här får du vara med i skapandet av en optimal driftssituation i ett ledande företag. Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag – vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Axiell arbetar med att utveckla system och innovativa lösningar till offentliga myndigheter såsom bibliotek och skolor. Tillsammans med sina kunder utvecklar de innovativa digitala verktyg för att förändra och förbättra kundernas dagliga möte med besökare och allmänhet. Axiell är verksamma i 60 länder och har kontor i 15. Umeåkontoret är ett mindre kontor bestående av drivna och innovativa kollegor som arbetar med utveckling i R&D-teamet. Läs mer om Axiell här.

Du erbjuds
- Arbete i en spännande och innovativ miljö med goda utvecklingsmöjligheter
- Internationella samarbeten och kontakter
- En tillsvidareanställning med goda möjligheter att direkt anställas hos Axiell efter en period

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande på vår hemsida.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för installationer, uppgradering och onboarding för Axiells kunder. Inledningsvis i flaggskepssystemet Quria, sedan med tiden i fler applikationer och miljöer
* Förbättra tekniska lösningar som rutiner och verktyg
* Ha nära kundkontakt i onboardingprocessen av Axiells system


VI SÖKER DIG SOM


* Har goda kunskaper i JAVA
* Har goda kunskaper i Linux; specifikt inom standardkommandon, textredigering med hjälp av VIM eller VI, söka filer i ett filsystem samt kan skapa enkla skript
* Har erfarenhet av att arbeta som mjukvaruutvecklare
* Kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska då dessa språk används dagligen i arbetet


Det är meriterande om du har:
- Utbildning på högskola/universitet inom IT
- Erfarenhet av att arbeta med molnleverantörer, till exempel Amazon Web Services
- Erfarenhet inom virtualisering, nätverk och Windows

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Noggrann
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vill du arbeta inom elkraft? Vattenfall söker tekniker till Umeå!

Elkrafttekniker/Distributionstekniker
Läs mer Jan 25
Vill du vara med och utveckla framtidens energilösningar? Vi söker för Vattenfalls räkning en elkraftstekniker till Umeå med känsla för samarbete och ett tekniskt intresse. Här blir du en del i ett av Sveriges ledande bolag inom energi och elkraft där du kommer att arbeta i olika projekt med att säkerställa en trygg elleverans till Vattenfalls kunder! Läs mer och ansök idag, urval sker löpande!



OM TJÄNSTEN

Vattenfall Services Nordic AB erbjuder dig möjligheten att bli en del av en företagskultur som präglas av säkerhet-och entreprenörsanda. Kreativitet, självständighet och säkerhet ligger i centrum i arbetet hos Vattenfall, där du får vara med och påverka Sveriges energi-infrastruktur och får möjligheten att utvecklas inom flera teknikområden.

I rollen som elkraftstekniker kommer du främst att arbeta med låg- och mellanspänning i olika former av projekt och byggnationer tillsammans med kollegor internt samt externa parter med olika ansvar i projektgruppen. De vanligaste typerna av projekt är luftledningsnät, jordkabelnät och nätstationer men även mot kunder inom gruv/tillverkningsindustrier.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Analysera och förstå tekniska beskrivningar
* Montage och skarvning samt provning av kabel- och luftledningsnät
* Montage av kabelskåp och nätverksstationer
* Genomförande av säkerhetsmedvetna åtgärder och beteenden för att säkerställa en säker arbetsplats och trygg elleverans
* Upprätthålla hög kvalitet i arbetet för både kollegor och projektet som helhet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en el-teknisk gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning inom eldistribution eller motsvarande erfarenhet från arbetslivserfarenhet
- Är flexibel då resor och övernattningar kan förekomma i arbetet
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då båda språk förekommer i arbetet
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har
- Utbildning inom ESA, arbete på väg, HLR samt arbete på hög höjd

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Innovativ
- Kvalitetsmedveten
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Geotekniker sökes till WSP i Umeå!

Geotekniker
Läs mer Feb 17
Vi söker nu en geotekniker som hunnit erhålla erfarenhet efter examen som nu vill ta nästa kliv. Hos WSP kommer du arbeta för samhällets viktiga utveckling samtidigt som du kommer kunna påverka din egna utvecklingskurva! Låter detta intressant? Läs gärna vidare och skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Teamet inom geoteknik i Norr består snart av 16 personer placerade i och kring Umeå och Luleå. Nu behöver teamet i Umeå kompletteras med ytterligare en geotekniker!

WSP arbetar alltifrån mindre uppdrag så som geotekniska undersökningar för skolor och bostäder till större uppdrag där ett 20-tal teknikområden samarbetar.
WSP har vunnit och arbetar med bland annat dessa uppdrag:
- Norrbotniabanan Bygghandling Skellefteå-Degerbyn
- Norrbotniabanan Järnvägsplan Skellefteå-Länsgräns AC/BD
- Bygghandling E4 breddning till 2+1 Broänge-Daglösten-Ljusvattnet

Målet är att WSP ska vara kundens självklara val av leverantör gällande geotekniska tjänster och även ett självklart val för dig som vill arbeta med spännande geoteknik. Idag arbetar 190 geotekniker och fältgeotekniker hos WSP, spridda över hela landet. Vilket innebär att samarbete kommer ske med kollegor från andra kontor både nationellt såväl internationellt. Stort fokus ligger på närvarande ledarskap och organiserade tekniknätverk, både för att främja samarbete som trivsel på jobbet. Hos WSP kommer du få möjlighet att arbeta med specialister inom geotekniken och om du vill kan du utvecklas för att själv ingå i en specialistgrupp!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Du har en nyckelposition som handläggande geotekniker där du arbetar med projekt inom infrastruktur, mark, bygg och industri. Kunderna utgörs främst av kommunala bolag, myndigheter och industrier där projekten varierar i storlek.
* Bilda och resurssätta teamet.
* Ha övergripande koll på uppdraget.
* Teknik- och kvalitetssäkring.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning med lämplig inriktning
- Har arbetslivserfarenhet som handläggande geotekniker
- Behärskar svenska obehindrat då språket används dagligen i arbetet

För att trivas och prestera i rollen ser vi att du besitter extra styrkor inom dessa områden:
- Affärsinriktad
- Samarbetsinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu