Umeå: Planeringshandläggare till stort Energibolag i Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planeringshandläggare till stort Energibolag i Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-25 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och bygga framtidens elnät? Här är tjänsten för dig som gillar att jobba administrativt med ett härligt team! Du blir en del av ett stort Energi bolag i Umeå där du i din roll som planeringshandläggare har en viktig roll där du hanterar olika ärenden inom elnät. Låter detta spännande? Sök innan det är försent, då vi arbetar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som planeringshandläggare kommer du få arbeta i ett team med mycket kompetens och där du har möjlighet att växa och utvecklas i rollen samt andra karriärmöjligheter. Din arbetsplats är belägen centrala Umeå.

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som planeringshandläggare kommer du att arbeta administrativt i olika affärs- och ärendehanteringssystem. Du kommer att ha en kontakt med folk som arbetar med hela elnätet. I rollen kommer du även att gå igenom ärenden i teamet samt vara en drivande part i möten och förbättringsarbete.

Som planeringshandläggare kommer du till exempel att:


* Ha kundkontakt med företags och privatkunder i olika kanaler, så som telefon, epost och sociala medier.
* Ta emot och hantera anslutningsärenden samt administrera till vilken anläggning det ska kopplas.
* Jobba med kundservice och på ett trevlig och professionellt sätt bemöta inkommande ärenden


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet och är van av att arbeta med affärs- och ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av kundservice eller teknisk support
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, detta eftersom båda språken förekommer i arbetet
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har en god datavana

Vi ser det som meriterande om du har en grundläggande kunskap inom el.

I rollen kommer stor vikt läggas på personliga egenskaper

Som person är du:


* Serviceinriktad
* Flexibel
* Strukturerad
* Social


#

Övrig information:


* Omfattning: Uppdraget är på heltid med start februari upp till ett år.
* Plats: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work

.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Orderadministratör

Nedan visas andra jobb i Umeå som Orderadministratör.

Administratör till Ragn-Sells i Umeå!

Läs mer Jan 26
Är du en person som älskar att ha kundkontakt, har goda datakunskaper och gillar att jobba administrativt? Är du dessutom ordningsam och strukturerad? Då är detta tjänsten för dig! Ragn-Sells är företaget med familjär stämning och engagerade kollegor. De har stora framtidsplaner och du får vara med på en tillväxtresa där arbetssätt och rutiner utvecklas i ett högt tempo. Här har du roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för miljön. Urvalet kommer se löpande så sök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en vågadministratör till Ragn-Sells Treament & Detox i Umeå på heltid. Du kommer ingå i ett familjärt team på plats, där fyrbenta vänner även finns på jobbet. Som vågadministratör är du första kontakt när kunder och chaufförer kontaktar våra anläggningsvågar i regionen. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att väga och kontrollera de fordon och leveranser som kommer till våra anläggningar. Rollen innebär många kontaktytor med kunder, chaufförer och kollegor runt om på anläggningen. Det kan även bli aktuellt att hjälpa andra avdelningar inom Ragn-Sells med administrativa tjänster.

För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i rollen kommer du få upplärning och alltid ha kolleger på plats som du kan rådfråga.

Du erbjuds


* Att tillhöra ett familjärt bolag med ett härligt arbetsklimat som skapas av kollegorna på plats
* En roll på ett företag med stort fokus på hållbarhet
* Att få arbeta i en organisation där utveckling sker i ett högt tempo och där alla medarbetare är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling


Du kommer arbeta som konsult via Academic Work till och med 31 augusti, för rätt person finns goda chanser till ett långsiktigt samarbete som fortlöper. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för in- och utvägning av fordon på Ragn-Sells anläggningar i Regionen
- Via telefon väga in de fordon som inte har egna vågkort
- Kontrollera att inkommande material har rätt märkning och dokument
- Skapa vågkort
- Ta fram dokument och statistik för internt och externt bruk
- Godkänna in- och utvägningar i Ragn-Sells affärssystem
- Administrera lager
- Sakgranska leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har arbetslivserfarenhet av administration eller service
- Har god vana att hantera officepaketet och orientera dig i olika datasystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt, eftersom kommunikation via telefon och mejl är en stor del av rollen
- Kan och vill arbeta stora delar över sommaren för att täcka upp sommarens behov

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet inom återvinningsbranschen eller som vågadmininstratör


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till och med 31 augusti med goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete som fortlöper
* Placering: Umeå, Västerslätt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ragn-Sells önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ragn-Sells erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. ”Vi vill vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Det är vår vision och den har sina rötter ända från tiden då företaget startade. Vår vision stödjer vår syn på och behovet av att samhället ställer om till en cirkulär ekonomi.”

Ansök nu

Vi söker handläggare för avtalshantering till globalt företag

Läs mer Jan 10
Vill du bli en del av öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Vi söker nu en handläggare för avtalshantering.

Uppdraget är heltid med start 2023-03-01 och pågår till att börja med i 6 månader.

Intervjuer och urval sker löpande och uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Kunden är en av de ledande aktörerna inom företagsfinansiering i Norden som omfattar leasing, hyra och lån. I den nordiska verksamheten är dom ca 190 kollegor och är baserade i Stockholm, Umeå, Malmö, Göteborg, Helsingfors och Oslo.

Du kommer att ingå i det svenska teamet där du främst arbetar med hantering och kontroll av inkommande avtalsdokumentation enligt uppsatta riktlinjer. I arbetet är service och support till våra externa samarbetspartners och interna kunder en naturlig del av vardagen. Du agerar många gånger spindel i nätet och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer förutom validering av dokumentation även innefatta ärendehantering via mail och telefon.

Vem är du?
I denna tjänst kommer du få kombinera din administrativa förmåga med mycket kommunikation, i såväl tal som skrift. Du trivs med att ge service till andra och fokuserar på att lösa problem. För att trivas i teamet är det viktigt att vara en positiv person som trivs att integrera med andra. Då det är en administrativ tjänst är struktur och detaljer a och o.

Du har:
• tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kund- och/eller leverantörsreskontra
• tidigare erfarenhet av kundservice
• god datavana
• trivs med att arbeta i ett team

Som person är du strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift
Har du har tidigare erfarenhet från bank/finans är det meriterande

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Koordinator till Umeå

Läs mer Dec 16
Vill du arbeta på ett marknadsledande, väletablerat företag där du erbjuds en stor variation i vardagen samt möjlighet att vara en del av ett sammansvetsat team? Här har du möjlighet till ett arbete där du får utveckla dina administrativa förmågor. Du blir en nyckelspelare i företaget, och ditt arbete blir uppskattat och synligt.

Vad erbjuder vi?
• Ett utvecklande arbete där du får arbeta med varierande arbetsuppgifter
• Du har kontakt med många olika avdelningar och får därmed ett brett kontaktnätverk
• Du får uppskattning för ditt arbete, och det du gör är viktigt för organisationen
• Ett härligt, sammansvetsat team
• Arbete dagtid

Vem söker vi?
• Du är duktig på att skapa goda relationer med flera avdelningar och beslutsfattare
• Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Du är organiserad och vet hur du ska prioritera samtidigt som du gillar att koordinera och vara spindeln i nätet
• Du är drivande i dina processer och gillar att bli utmanad
• Du har mycket goda erfarenheter av MS Office-programmen
• Du är en lagspelare och bidrar gärna till att teamet når sina mål
• Det är meriterande med förståelse för logistik och teknik

Vad innebär rollen?
• Tillsammans med ditt team ska du utveckla service-organisationen och säkerställa att ni uppnår satta mål
• Du är ansvarig för att planera, informera och ta beslut relaterade till verksamheten och personalen
• Säkerställa att teknikerna är inbokade på uppdrag som passar deras kompetenser
• Du arbetar med löpande förbättringsarbete och utvecklar processer
• Du säkerställer att kunderna får teknisk hjälp vid behov, samt att dessa faktureras
• Du planerar för kostnader och personal i serviceteamet

Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.

2Complete
Varför skall du bli konsult hos oss?

Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag.

Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

Om företaget
Mer information om företaget ges vid personlig kontakt.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Academic Work Sweden AB .

Bli en del av AFRY - Erfaren Mekanikkonstruktör till Umeå!

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Jan 26
Arbetar du som Mekanikkonstruktör och vill ta nästa steg i karriären och arbeta hos en av Sveriges mest populära arbetsgivare? AFRY är i en expansiv fas och behöver stärka upp teamet i Umeå! Här får du möjlighet att utvecklas i din roll och får bidra med innovativa lösningar samtidigt som du får helhetsansvar för leveransen av teknikintensiva automationstjänster. Läs mer nedan om hur din framtida arbetsplats kan se ut! – Sök redan idag då vi arbetar löpande med urval!

OM TJÄNSTEN
Som Mekanikkonstruktör inom Advanced Manufacturing, en del av Advanced Automation på AFRY ingår du i ett utvecklingsteam inom riktigt spännande projekt och har ett helhetsansvar för teknikintensiva automationstjänster. Här hjälper AFRY sina kunder med produktionslinor som består av robotsystem, från koncept till slutförande samt med service och support. En stor del av ditt arbete är att samarbeta med andra personer så väl internt som externt samt att lära från och dela kunskap med andra omkring dig.

Du erbjuds


* En stark kultur av att ha roligt på jobbet som präglas av att dela kunskap och kompetensutvecklas
* Interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner
* Trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, friskvårdsbidrag och personalrabatter samt förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar
* En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar


ARBETSUPPGIFTER
Som Mekanikkonstruktör kommer du bland annat att:


* Medverka från ett tidigt skede vid idé- och konceptutveckling och kalkylering till konstruktion och installation i pågående projekt och helhetsleveranser till kund
* Arbeta med konstruktionsarbete inom allt från plast, finmekanik till specialmaskiner och tyngre konstruktioner
* Möjligheten att leda, driva och ansvara för den totala leveransen
* Arbeta i utvecklingsteam hos kund samt i projekt som bedrivs inhouse


VI SÖKER DIG SOM
- Avslutat en teknisk utbildning på högskolenivå inom relevant område, så som mekanik, maskinteknik eller produktutveckling
- Har flera års erfarenhet inom mekanik och konstruktion, inom industriella maskinprojekt och specialmaskiner
- Har kunskap i Inventor, SolidWorks och Catia
- Med kännedom av nyckelfärdiga leveranser, projekt samt intresse för att arbeta med projektbudgetering
- B-körkort, resor förekommer i tjänsten
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då språk används i det dagliga arbetet

Vi ser det som positivt av att du trivs av att arbeta med breda kontaktytor och samarbeten med kund och kollegor. AFRY värdesätter dina intressen för att utvecklas inom konstruktion- och produktionsutveckling och en vilja av att leverera goda resultat!

Som person är du


* Problemlösande
* Strukturerad
* Innovativ
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning och vill accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle! De är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. AFRY erbjuder en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställning

Ansök nu

Fullstackutvecklare inom microsoftmiljö i Umeå

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 28
Nytt
Nu söker vi en fullstackutvecklare till en stor arbetsgivare i Umeå! Är du redo för att ta nästa steg i din karriär? Då är den här tjänsten för dig. Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår samarbetspartner ökar utvecklingstakten i arbetet med att ta fram en central lösning för hantering av masterdatafrämst kopplat till organisationen, identitet och system. Lösningen är ett komplement till att fram nya system för identiteshantering som kommer att införas under 2023 i verksmaheten.

Rollen kommer att ingå och förstärka det befintliga utvecklingsteamet, där du tillsammans med dina kollegor arrbeta från ax till limpa för att realisera lösningen. Du kommer tillhöra leveransorganisationen informationsteknik som är en av norrlands största arbetsplaster och det kommer innebära samverkan och deltagande inom flertalet olika projekt och uppdrag inom verksamheten.



Du erbjuds


* Ett arbete hos en intressant och samhällsbärande verksamhet
* En långsiktig tjänst där du är med och påverkar hela produktionen inom microsoftmiljö


Detta är ett mycket långisktigt uppdrag där du arbetar som konsult för Academic Work, vi erbjuder stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med hela processen i utvecklingen av masterdatan hos vår samarbetspartner, med arbetsuppgifter inom bland annat:


* Webbutveckling inom microsoftmiljö
* Backendutveckling inom microsoftmiljö


VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant vidareutbildning inom systemutveckling
- Minst 2 års erfareneht inom backendutveckling inom microsoftmiljö
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska då kommunikation internt kräver det

Det är högst meriterande om du har:


* Erfarenhet från webbutveckling i microsoftmiljö
* Erfarenhet från masterdatahantering inom organisation och identitetsdata
* Erfarenhet av CI/CD
* Erfarenhet av kodnära testautomation




Övrig information


* Start: Eligt överenskommelse, omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå, på plats hos vår samarbetspartner


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Inköpare sökes till Ecenea i Umeå!

Inköpare
Läs mer Jan 27
Nytt
Har du en eftergymnasial utbildning inriktad mot ekonomi och inköp, eller motsvarande arbetslivserfarenhet från yrkeslivet? Academic Work söker nu en inköpskonsult åt Ecenea, ett kunskapsföretag inom offentlig upphandling och strategiskt inköp. Låter detta intressant? Ansök redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
På Ecenea arbetar cirka 100 personer, och inom Ecenea Procurment där du kommer ingå arbetar ett team på 30 personer hos olika organisationer i Sverige, där alla är experter inom sitt område. Som en del av teamet kommer du få tillgång till alla konsulters kunskap.

Du erbjuds:


* En individuell utvecklingsplan i rollen som inköpskonsult
* Ett flexibelt arbete där jobb förekommer både hemifrån och ute hos kund.
* Företagsgemensamm utvecklingsplan i din roll som inköpskonsult
* Prova på olika typer av företag, skapa stort nätverk hos olika kunder.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpskonsult kommer du arbeta både operativt och strategiskt, där varierade arbetsuppgifter förekommer då det beror helt på uppdrag och behov från kund. Som inköpskonsult kommer arbetsuppgifter bland annat att innefatta orderläggning, logistik, orderbehandling samt arbete med förhandlingar som exempelvis prisförhandlingar samt upprätta och skriva inköpsavtal. Du kommer även samarbeta i team med andra yrkesroller och specialister i arbetet.

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som:


* Har en relevant högskole/universitetsutbildning inom inköp eller ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper från yrkeslivet
* Tidigare erfarenhet av att skapa inköpsorder, hantera inköpsrelaterade fakturor och avvikelser, upprätta inköpsavtal samt erfarenhet av att arbeta med olika inköpsverktyg och plattformar
* Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och i skrift, då både språken förekommer i arbetet


Det är meriterande om du har B-körkort och tillgång till egen bil eftersom tjänsten kan innebära resor. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla mindre team i arbetet.

Som person är du:


* Affärsmässig
* Självgående
* Strategisk


Vi kommer lägga stort fokus på dina personliga egenskaper. Som person gillar du att driva egna projekt och att arbeta under frihet, du drivs av att jobba för att hitta flexibla lösningar.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ecenea har stor erfarenhet inom strategiskt inköp och offentlig upphandling. Bland Eceneas konsulter finns experter på stora komplexa entreprenadupphandlingar, vård och omsorg, varor och tjänster och IT.

Läs mer om Ecenea: Om oss | Lokal närvaro med konsulter i hela landet (ecenea.se)

Ansök nu

Administratör till Ragn-Sells i Umeå!

Orderadministratör
Läs mer Jan 26
Är du en person som älskar att ha kundkontakt, har goda datakunskaper och gillar att jobba administrativt? Är du dessutom ordningsam och strukturerad? Då är detta tjänsten för dig! Ragn-Sells är företaget med familjär stämning och engagerade kollegor. De har stora framtidsplaner och du får vara med på en tillväxtresa där arbetssätt och rutiner utvecklas i ett högt tempo. Här har du roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för miljön. Urvalet kommer se löpande så sök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi en vågadministratör till Ragn-Sells Treament & Detox i Umeå på heltid. Du kommer ingå i ett familjärt team på plats, där fyrbenta vänner även finns på jobbet. Som vågadministratör är du första kontakt när kunder och chaufförer kontaktar våra anläggningsvågar i regionen. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att väga och kontrollera de fordon och leveranser som kommer till våra anläggningar. Rollen innebär många kontaktytor med kunder, chaufförer och kollegor runt om på anläggningen. Det kan även bli aktuellt att hjälpa andra avdelningar inom Ragn-Sells med administrativa tjänster.

För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i rollen kommer du få upplärning och alltid ha kolleger på plats som du kan rådfråga.

Du erbjuds


* Att tillhöra ett familjärt bolag med ett härligt arbetsklimat som skapas av kollegorna på plats
* En roll på ett företag med stort fokus på hållbarhet
* Att få arbeta i en organisation där utveckling sker i ett högt tempo och där alla medarbetare är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling


Du kommer arbeta som konsult via Academic Work till och med 31 augusti, för rätt person finns goda chanser till ett långsiktigt samarbete som fortlöper. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ansvara för in- och utvägning av fordon på Ragn-Sells anläggningar i Regionen
- Via telefon väga in de fordon som inte har egna vågkort
- Kontrollera att inkommande material har rätt märkning och dokument
- Skapa vågkort
- Ta fram dokument och statistik för internt och externt bruk
- Godkänna in- och utvägningar i Ragn-Sells affärssystem
- Administrera lager
- Sakgranska leverantörsfakturor

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen
- Har arbetslivserfarenhet av administration eller service
- Har god vana att hantera officepaketet och orientera dig i olika datasystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt, eftersom kommunikation via telefon och mejl är en stor del av rollen
- Kan och vill arbeta stora delar över sommaren för att täcka upp sommarens behov

Det är meriterande om du har:


* Erfarenhet inom återvinningsbranschen eller som vågadmininstratör


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid till och med 31 augusti med goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete som fortlöper
* Placering: Umeå, Västerslätt


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ragn-Sells önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Som ett steg i rekryteringsprocessen kommer du att få genomföra digitala tester, ett personlighets- och ett problemlösningstest. Anledningen till att vi har med detta bedömningssteg i våra rekryteringsprocesser är för att vi vill fokusera på din potential för tjänsten minst lika mycket som din bakgrund som står med i din ansökan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ragn-Sells erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. ”Vi vill vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Det är vår vision och den har sina rötter ända från tiden då företaget startade. Vår vision stödjer vår syn på och behovet av att samhället ställer om till en cirkulär ekonomi.”

Ansök nu

Studenter sökes till extrajobb som Snöskottare!

Snöskottare
Läs mer Jan 26
Nu söker vi dig som är student och som vill ha ett fysiskt extrajobb under vinterhalvåret. Vår kund i Umeå behöver utöka teamet med personal som arbetar med att skotta snö runt om i Umeå. Se till att få in extrapengar till att krydda studentlivet samtidigt som du får motion och styrketräning på köpet! Urval sker löpande så ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu ett flertal personer som kommer jobba för vår kund med att skotta snö runt om i Umeå. Arbetet är på deltid där du kommer förväntas att arbeta 1-3 pass i veckan, med olika längd på passen. Då arbetet är väderberoende krävs det att du har ett flexibelt schema och är beredd att ta på dig pass med kort varsel.

Detta är ett konsultuppdrag. Det innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer sträcka sig till mitten av april, beroende på väder.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Jobbet innebär att du tillsammans med andra kollegor skottar snö på olika platser runt om i Umeå, du kommer att jobba tillsammans med befintlig personal och genom dem få en god introduktion till arbetet. Då arbetet är beroende av vädret krävs det att du kan vara flexibel i ditt schema och rycka in med relativt kort varsel. Passen är förlagda på dagtid (men främst förmiddagar) och vi ser gärna att du kan arbeta minst 3h per pass, men gärna mer.

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på minst 50% och att dina högskole- eller universitetsstudier sträcker sig minst fram till sommaren.
- Talar god svenska så att du kan tillgodogöra dig instruktioner och säkerhetsinformation på bästa sätt

Jobbet är fysiskt tungt så det krävs att du är i god fysisk form och gillar med att arbeta med kroppen. Det är meriterande om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter eller med annan typ av kroppsligt arbete, samt om du har B-körkort.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid vid behov
* Placering: Umeå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

ImpulseRadar söker utvecklingsingenjör!

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 25
Är du intresserad av teknik och vill du få möjligheten att arbeta med produktutveckling som ligger i framkant? ImpulseRadar söker dig som trivs i en bred och tekniskt utmanande roll, där du får du möjlighet att vara delaktig i hela utvecklingsprocessen med utrymme att ta egna beslut. Ta chansen att få arbeta på ett globalt produktbolag som är ett av de snabbast växande i Västerbotten!

OM TJÄNSTEN
ImpulseRadar är ett globalt företag med huvudkontoret i Malå och kontor i Umeå, Charleston (USA) och Kuala Lumpur (Malaysia). Företaget startades 2015 och är idag 28 anställda. ImpulseRadar söker nu en programvaruingenjör för att utöka kontoret i Umeå. Företaget bedriver intensiv produktutveckling och har därigenom lyckats ta en tätposition inom GPR (Ground Penetration Radar). ImpulseRadar har vunnit pris som Västerbottens gasellföretag 2021 med motiveringen 658% tillväxt!



Du erbjuds:


* En möjlighet att arbeta med modern teknik samt tekniskt avancerade och spännande produkter med stora konkurrensfördelar.
* En trygg anställning hos ett växande bolag med goda utvecklingsmöjligheter.
* Ett arbete där du ser hela produkten och kan följa utvecklingsgången, från idé till färdig produkt.


ARBETSUPPGIFTER
Ni är sex kollegor som arbetar med produktutveckling på de två kontoren. Arbetet sker i nära samarbete med produktionsavdeling, sälj/marknad och externa kunder. I rollen kommer du att sätta dig in i användarnas problematik och utveckla den bästa lösningen för denna. Detta förutsätter intresse för de applikationer ImpulseRadar bygger sina programvaror för.

Du kommer till exempel att arbeta med:


* Design av programvaror utifrån kunders och kollegors önskemål, på egen hand eller tillsammans med andra.
* Framtagning av systemspecifikationer.
* Digital signalbehandling, i frekvens- och tidsdomän.
* Integration av data från olika sensorer/mätsystem.
* Kundsupport, utbildning av användare, användarmanualer etc.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig civilingenjörsexamen med relevant inriktning, föredragsvis inom Data, Elektronik eller Teknisk fysik.
- Kunskap kring strukturerad programutveckling för Windows och Android-applikationer och visualisering stora datamängder i 2D/3D.
- Intresse och erfarenhet av att bygga lättanvända och intuitiva användargränssnitt för i övrigt komplexa applikationer.
- Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper ett plus.

Har du intresse eller erfarenhet av utveckling av molnbaserad programvara och iOS samt AI är detta ett plus, men det är inte ett krav för tjänsten.

Som person är du:


* Självgående
* Problemlösande
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Umeå eller Malå


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemålet är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går löpande igenom urvalet och annonsen kan stängas ner då urvals- och intervjufasen tar vid.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ImpulseRadar här!

Ansök nu