Umeå: Arrestvakter sökes till Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arrestvakter sökes till Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-23 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Nathalie Jonsson på telefonnummer 070 821 53 59 alternativt mail nathalie.jonsson@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag. Sista ansökningsdag är den 30 juni 2023.
Skicka in din ansökan via ww.clockworkpeople.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Arrestantvakt/Arrestvakt

Nedan visas andra jobb i Umeå som Arrestantvakt/Arrestvakt.

Arrestvakter sökes till Umeå!

Läs mer Mar 5
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Öhman på telefonnummer 070 821 53 30 eller mail fredrik.ohman@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag.
Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Umeå!

Läs mer Jan 29
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rebecka Lindh på telefonnummer 070 821 53 15 eller mail rebecka.lindh@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag.
Skicka in din ansökan via ww.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Sommarjobba som arrestantvakt i Umeå

Läs mer Feb 14
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner. Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. Inom lokalpolisområde Umeå finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Tjänsten avser ett sommarvikariat under perioden juni till augusti med chans till förlängning på timmar.


ARBETSUPPGIFTER
Som semestervikarie hos oss kommer du att ha ansvar för vår arrestverksamhet. Arbetet som arrestantvakt innebär att du hanterar och bemöter människor som är frihetsberövade. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, men det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av t ex berusning. Som arrestantvakt är det ditt jobb att ta emot dessa personer samt ha den närmsta kontakten under deras tid som frihetsberövade i arrestlokalen.

Som arrestantvakt innebär dina arbetsuppgifter i huvudsak mottagning och bevakning av arrestavdelningens intagna personer. Du kommer även att utföra s.k. DNA-topsning, daktning (fingeravtryck), urinprovtagning, avvisitering, registerslagning, dokumentering, fotografering samt anmälningsupptagning. Du kommer även utföra transporter till häktningsförhandlingar. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Arbetstempot varierar och är beroende av hur många som är intagna i arresten. Det kan vara fysiskt krävande och förutsätter att du är vid god hälsa. Det ställer också stora krav på professionellt bemötande och ett förhållningssätt som präglas av respekt för allas lika värde.

Arrestbevakning arbetsleds av stationsbefäl.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Är polisstuderande och har läst minst termin 3 på polishögskolan med godkända betyg i kursen självskydd alt. har en liknande och aktuell utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Har B-körkort

Det är meriterande om du även har:
• Har erfarenhet av servicearbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
• Har vana av att arbeta med människor i utsatta miljöer
• Har erfarenhet av servicearbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Polisstuderande
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå


Personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet.

Du har ett intresse av att arbeta med människor och har en förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och situation utan att ta över personens känslor. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Arbetet kräver även att du arbetar bra tillsammans med andra människor. Du har ett flexibelt förhållningsätt och trivs med hjälpa och stötta andra.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som administratör med funktion arrestantvakt under 8-10 veckor under perioden juni-augusti, anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 februari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Umeå!

Läs mer Dec 12
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rebecka Lindh på telefonnummer 070 821 53 15 eller mail rebecka.lindh@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag. Sista ansökningsdag är den 31 januari 2024.
Skicka in din ansökan via ww.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Vi söker nu administratörer/arrestantvakter i Västerbotten och Norrbotten

Läs mer Nov 20
Är du redo för en större uppgift? Till vår myndighet söker vi nu administratörer som är serviceinriktade och trivs att arbeta i en omväxlande och dynamisk roll. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland samt tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör i Umeå, Skellefteå, Luleå eller Gällivare.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du ha ett omväxlande och dynamiskt arbete där du arbetar med olika delar inom vår interna och externa service.
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av t ex berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten. Samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.
Förutom uppdraget i arresten kommer du, utifrån verksamhetens behov, vara en del av Polismyndighetens externa och/eller interna uppdrag.
Det externa uppdraget innefattar arbete i vår reception där du är ansiktet utåt mot allmänheten. Du arbetar i direkt kontakt med våra besökare och är behjälplig med att handlägga passansökningar samt ansökningar om nationellt ID-kort. Du kan också komma att vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter såsom handläggning av hittegods, beslag, anmälningsmottagning samt delgivning.
Ytterligare arbetsuppgifter inom den interna servicen på myndigheten kommer också att ingå vilket innefattar arbetsuppgifter så som lokalservice och medverkande vid mindre flyttar och post-och godshantering. Även arbete i vårt garage med enklare rekond och service av bilar kan förekomma.
Arbetstempot kommer variera utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.
Resor och arbete på annan ort kommer att förekomma i tjänsten.
Arbetsuppgifterna kan variera i omfattning beroende på vilken ort som söks.
Dina vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer vara att:
Hantera frihetsberövade personer i arresten
Utföra enklare utredningsåtgärder
Transkribera förhör
Handlägga passansökningar samt nationella ID-kort
Intern och/eller extern service inom polismyndigheten

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
Aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta i direktkontakt med människor
Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
Goda datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
B-körkort för manuell växellåda

Det är meriterande om du även har:
Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som tillexempel kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
Grundläggande kunskap och förståelse för juridiska termer
Aktuell erfarenhet av servicearbete som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Aktuell erfarenhet av arbete inom myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten

Personliga egenskaper
Då detta är en väldigt dynamisk roll där du kommer arbeta med många olika arbetsuppgifter samt bemöta människor i olika situationer kräver tjänsten att du har ett flexibelt där du snabbt kan ställa om samt en god förmåga att samarbeta med andra. Rollen kommer även ställa krav på din förmåga att samverka med många olika funktioner inom myndigheten vilket innebär att du kan arbeta självständigt men också har en god förmåga att samarbeta och samverka i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen.
Vidare ser vi att du har en hög grad av personlig mognad och är trygg i dig själv. Du agerar professionellt och uppträder med mognad och integritet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Är du intresserad av att arbeta i Umeå, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=82244dd0-f669-478e-955d-56e0825cc689&description=True
Är du intresserad av att arbeta i Skellefteå, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=959c53a5-ced5-479c-a57d-d58e01d7fba1&description=True
Är du intresserad av att arbeta i Luleå, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=b02474f7-9495-48a8-a55b-f636bb5e216b&description=True
Är du intresserad av att arbeta i Gällivare, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=bf5cd8d0-f63b-4b2a-a01d-2b4323a9698c&description=True
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Camilla Dahlgren, camilla.dahlgren@polisen.se 073-046 38 51
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen, samtliga nås via polisens växel 114 14
Övrig information
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB .

Digital Marknadsförare till Toontrack Music

Marknadsanalytiker
Läs mer Aug 5
Om oss
Vill du vara med och marknadsföra världens bästa programvaror för dagens och framtidens musiker? Vill du bli en del av ett engagerat team där du har chans att se dina idéer bära frukt? Vi stärker nu vårt team och söker därför en driven digital marknadsförare på heltid för placering vid vårt huvudkontor i Umeå.

Toontrack är en ledande utvecklare av programvara för musikskapande. Bland våra kunder finns allt från hemanvändare till renommerade producenter, låtskrivare och artister som dagligen använder våra ljud och verktyg för att skapa musik. Grunden för vår affärsidé är att det skall vara enkelt att göra musik med datorn som hjälp. Detta har genomsyrat vår verksamhet sedan företaget startades år 1999 med en vision att göra världens bästa virtuella trummis. Vi har sedan dess förändrat marknaden för datorstödd musikproduktion.

Idag är vi störst i branschen inom trumsegmentet och på stark frammarsch inom flera andra områden. Vi sysselsätter över 40 medarbetare och har kontor i Umeå och Chicago och hela världen som vår marknad. Våra mest kända varumärken är EZdrummer, Superior Drummer, EZbass, EZmix och EZkeys.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som digital marknadsförare ingår du i ett kreativt marknadsteam. Du kommer främst att arbeta med att planera, implementera följa upp och kontinuerligt förbättra den digitala marknadsstrategin med fokus på målgrupper, kanaler, innehåll och vår kundresa. Du kommer att ta initiativ till att utforma annonskampanjer mot nya och befintliga kunder baserat på våra produktlanseringar och kampanjer via kanaler som sociala medier, webb och e-postmarknadsföring. En stor del av ditt arbete kommer att vara att operativt optimera marknadsbudgeten baserat på data och KPI:er. Du kommer att dagligen optimera digitala kanaler med fokus på kundanskaffning och konvertering samt arbeta med externa konsulter och byråer samt som del i Toontracks team bestående av marknadsansvarig, grafiker, webbutvecklare och content-skapare.

Tjänsten omfattar även delaktighet i att formulera idéer kring marknadsföringsinnehåll för våra produkter, aktivt söka samarbeten med relevanta personer och online-press samt jobba mot Toontracks artist-roster.


Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av digital marknadsföring inom e-handel B2C och en stark förmåga att leverera resultat. Du har ett stort intresse för försäljning och vet hur man effektivt ökar trafik, konvertering, och merförsäljning. Du har erfarenhet av att planera, implementera och kontinuerligt följa upp marknadsföringen i flera kanaler, gärna internationellt. Du har en vilja och förmåga att förstå Toontracks kunders behov och anpassa marknadsföringen därefter. Arbetet är självständigt men du förväntas samtidigt agera som en lagspelare med en naturlig nyfikenhet och har ett öga för innovation och förbättringar.

Du har praktiska erfarenheter och djup förståelse i:

• META-annonsering, med djup förståelse för plattformens möjligheter och begränsningar
• Google Ads & Google Analytics: Expertis i att sätta upp, driva och analysera kampanjer genom Googles verktygssvit
• SEO & SEM: Erfarenheter inom sökmotoroptimering
• E-handel: Erfarenhet från att driva trafik till e-handelsplatser och jobba med konvertering mm

Meriterande är om du har erfarenhet från att skriva säljande (engelska) texter, samt behärskar video- och bildredigeringsprogram som After Effects, Premiere Pro och Photoshop.

Extra meriterande är det om du har ett genuint intresse av musikskapande, låtskrivande och ljudteknik samt är van att jobba med plugins i allmänhet och program som Pro Tools, Cubase eller liknande.

För oss är det självklart att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift, både på svenska och engelska.



Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14 eller via mail: jennifer.astrom.gustafsson@clwork.se. Vi arbetar med processen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt via www.clockworkpeople.se

Ansök nu

Är du arbetssökande? Välkommen på rekryteringsträff!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Sep 11
Nytt
Om företaget
Den 26 september arrangerar Clockwork en rekryteringsträff där företagare och kandidater får en chans att mötas och knyta kontakter.

Vi startar på Clockworks kontor i Umeå (Renmarkstorget 10) klockan 13:30, där vi på Clockwork presenterar hur vi arbetar och hur vi ser på hållbar kompetensförsörjning nu och i framtiden.

På plats finns några av våra partnerföretag som har ett kommande rekryteringsbehov. Du kan här få chansen att presentera dig på en kortare intervju och visa vem just du är.

Våra partnerföretag har behov av:
Personliga assistenter, kundtjänstmedarbetare, ekonomiassistenter, administratörer samt inom IT-området.


Ansökan
Ta chansen och träffa potentiella arbetsgivare! Vi bjuder på fika och kaffe!
Ta med dig CV (gärna flera exemplar) och ladda upp CV genom att trycka på Ansök-knappen.

Rekryteringsträff
När: Torsdag 26 september, kl. 13.30
Plats: Renmarkstorget 10

Varmt välkomna!

Ansök nu

Är du arbetssökande? Välkommen på rekryteringsträff!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Sep 12
Nytt
Om företaget
Den 26 september arrangerar Clockwork en rekryteringsträff där företagare och kandidater får en chans att mötas och knyta kontakter.

Vi startar på Clockworks kontor i Umeå (Renmarkstorget 10) klockan 13:30, där vi på Clockwork presenterar hur vi arbetar och hur vi ser på hållbar kompetensförsörjning nu och i framtiden.

På plats finns några av våra partnerföretag som har ett rekryteringsbehov. Du kan här få chansen att presentera dig på en kortare intervju och visa vem just du är.

Våra partnerföretag har behov av:
Personliga assistenter, kundtjänstmedarbetare, ekonomiassistenter, administratörer samt inom IT-området.


Ansökan
Ta chansen och träffa potentiella arbetsgivare! Vi bjuder på fika och kaffe!
Ta med dig CV (gärna flera exemplar) och ladda upp CV genom att trycka på Ansök-knappen.

Rekryteringsträff
När: Torsdag 26 september, kl. 13.30
Plats: Renmarkstorget 10

Varmt välkomna!

Ansök nu

Är du redo att göra skillnad som säljare?

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Sep 4
Om oss
Staffare AB grundades 1982 av Anders Staffare. Resan började i ett litet försäljningskontor på Huddig AB:s fabrik med 1 anställd. Idag är vi ca 120 anställda och finns på 11 orter med fullserviceanläggningar i Uppsala, Bollnäs, Hudiksvall, Timrå, Skellefteå och Luleå. I Storvik, Västerås, Stockholm, Göteborg och Ängelholm har vi försäljningskontor. Staffare tillhandahåller produkter och tjänster av högsta kvalitét och strävar ständigt mot att förbättra vår organisation. Med en långsiktighet i varje agerande och kunden i fokus är vi en stark partner till våra kunder, medarbetare och leverantörer.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som säljare på Staffare kommer du att ansvara för försäljning av entreprenadmaskiner och redskap för märkena
Yanmar, Manitou & Weidemann. Din huvudsakliga uppgift är att driva affärerna framåt och säkerställa att varje affär
slutförs framgångsrikt. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt engagerade team och ha möjlighet att forma din egen
arbetsdag. I denna roll får du friheten att skapa och utveckla egna affärsmöjligheter, från den första kontakten med kundentill leverans och uppföljning. Du arbetar både med att skaffa nya kunder och att bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder. Rollen kräver att du är flexibel och trivs med att ha frihet under ansvar, samtidigt som du är tillgänglig och närvarande för att möta kundernas behov på ett effektivt sätt.

Att arbeta som säljare på Staffare innebär att vara en del av ett sammansvetsat och positivt team. Teamet är uppdelat i tre avdelningar, och i din avdelning ingår entreprenadmaskinssäljare som är utspridda från Uppsala i söder till Luleå i norr. Du arbetar självständigt inom ditt distrikt, och har daglig kontakt med resten av säljteamen runt om i landet.
Du rapporterar direkt till försäljningschefen.

Dina arbetsuppgifter varierar från dag till dag. En typisk dag kan inkludera allt från att ta emot samtal från kunder och följa upp pågående affärer till att besöka kunder ute på fältet för att driva affärer framåt. Det är viktigt att du är
lösningsorienterad, självgående och har förmågan att hantera många uppgifter samtidigt. Återkoppling till kunder är en
central del av arbetet, och det är avgörande att du tar ägandeskap över kundrelationerna för att säkerställa en hög
servicenivå.

Ansvarsområdena i rollen inkluderar kundansvar, inköpsansvar och finansflödesansvar, där du säkerställer att affärerna
genomförs korrekt och att betalningar hanteras effektivt. Du är också ansvarig för leveransen och ser till att allt är klart och betalt när maskinen är på plats hos kunden. Du arbetar ofta i komplexa affärer som kräver både expertis och noggrannhet.

Ditt ansvarsområde, stora delar av Västerbotten och Norrbotten. Placering på Staffare AB i Skellefteå och Luleå.
Sammanfattningsvis är detta en dynamisk och mångsidig roll där du får möjlighet att vara drivande i dina egna affärer,
samtidigt som du är en del av ett starkt och stödjande team.


Din profil
Som en Staffare-ambassadör och säljare är du relationskapande och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang. Du kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer, vilket hjälper dig att bygga starka och varaktiga kontakter med både kunder och kollegor. Din resultatorientering innebär att du sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt och ambitiöst för att nå dem. Du är drivkraften bakom dina egna framgångar och gör vad som krävs för att uppnå ett gott resultat, samtidigt som du håller företagets mål i fokus. Din kreativitet gör att du ser utanför boxen och tänker i nya banor, vilket gör att du finner innovativa lösningar på gamla problem. Detta hjälper dig att anpassa dig till förändringar och utveckla nya strategier för att överträffa kundernas förväntningar. När problem uppstår, är du lösningsorienterad och hittar snabbt effektiva lösningar.

Din förmåga att tänka klart under press och hantera utmaningar på ett strukturerat sätt gör dig till en pålitlig och
respekterad medarbetare som alltid levererar. Som säljare på Staffare är du dessutom en självgående och strukturerad
person som förstår att det är på fältet vi skapar affärer. Du är affärsmässig i ditt tänkesätt och har ett starkt eget driv.
Eftersom du själv planerar din tid och hanterar många interna och externa kontakter är din förmåga att kommunicera och vara social avgörande. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang, vara självgående och alltid sätta kunden i fokus, kompletterar de personliga egenskaper vi värdesätter högt.

För att lyckas i rollen som säljare på Staffare behöver du:
• Ha erfarenhet från branschen och en förståelse för entreprenadmaskiner
• Ha dokumenterad erfarenhet av försäljning
• Behärska svenska och engelska, både i tal och skrift
• Ha goda kunskaper i att använda data
• Ha minst B-körkort, då resor och arbete ute på fältet ingår i rollen
• Ha en gymnasial utbildning

Erbjudande
Staffare prioriterar personalens välmående genom att erbjuda regelbundna hälsoundersökningar. Varje morgon
tillhandahålls en gemensam frukost för att främja en hälsosam arbetsmiljö. Dessutom ges möjlighet till friskvårdsbidrag för att stödja de anställdas hälsa och välbefinnande.


Ansökan
Staffare samarbetar med Clockwork Rekrytering i denna rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att
kontakta Chefsrekryterare Petra Forsberg Kyller: 0733-51 27 09. Ansök via www.clockworkpersonal.se senast den
22 september, 2024. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och
inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en
kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Strategisk inköpare

Inköpare
Läs mer Sep 10
Om företaget
Som medarbetare på Komatsu Forest är du del av något större. Du blir en del av de stora innovationer och framsteg som hjälper till att forma skogsmaskinsbranschen. Just nu är vi på en spännande resa kring elektrifiering av våra maskiner. Genom vår globala organisation får du stora möjligheter att utveckla dig och din karriär samtidigt som du tillsammans med dina kollegor är med och bidrar till en värld som är hållbar, inkluderande och tar socialt ansvar. Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Komatsu Forest är en internationell koncern med huvudkontor i Umeå. Med cirka 1 650 anställda och tillverkning i Sverige och Nordamerika är Komatsu Forest en av världens största skogsmaskinstillverkare och finns representerat på samtliga marknader där mekaniserat skogsbruk bedrivs. Vill du ha en viktig roll i arbetet med att utveckla och producera framtidens hållbara skogsmaskiner? Till kontoret i Umeå söker vi nu en strategisk inköpare. Är det du? Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som strategisk inköpare kommer du att arbeta långsiktigt med leverantörsutveckling, relationsbyggande och kvalitetssäkring. Detta sker i nära samarbete med övriga avdelningar och funktioner inom Komatsu Forest. Som strategisk inköpare på Komatsu Forest kommer du ha en viktig roll i vårt arbete med att utveckla och producera framtidens skogsmaskiner. Hos oss på Komatsu Forest bidrar du till att skapa effektiva inköpsprocesser från idé och koncept till färdig produkt. Detta gör du i samarbete med utvecklingsavdelningen i nya och befintliga projekt där målsättningen är att optimera inköpsarbetet kopplat till säkerhet, kvalitet, leverans och kostnad. Dina kollegor består av både strategiska och operativa inköpare. På avdelningen jobbar totalt 15 personer som dagligen arbetar i nära samarbete med varandra. Nu söker vi dig som vill vara med på vår tillväxtresa.

Din profil
För att passa i rollen har du ett tekniskt intresse och en bakgrund inom strategiskt inköp. Du har erfarenhet av leverantörsdialoger och förhandlingar och vi ser det som meriterande om du har förvärvat dina kunskaper i en internationell kontext. Du har en god data/systemvana och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att trivas hos oss är du en lagspelare med ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Din lösningsorienterade och flexibla attityd kommer att vara en tillgång, och vi ser gärna att du tar dig an förändringar med en positiv inställning. Sök rollen om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara en del av en framgångsrik global organisation.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering och Bemanning. För mer information om rekryteringen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Mattias Adolfsson; 0733512725. Urvalsprocessen sker löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast 2024-09-15. Ansök på www.clockworkpeople.se

Ansök nu

Account Manager till ELSYS

Account manager
Läs mer Jul 26
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se.

Om företaget
ELSYS är ett innovativt, tillverkande företag från Umeå med lång erfarenhet av forskning och utveckling.
Vi utvecklar, producerar och levererar trådlösa sensorer till kunder över hela världen. ELSYS är i dag en ledande leverantör av sensorer inom smarta fastigheter och till våra kunder hör flera av världens största företag inom området. ELSYS är idag en del av Bemsiq som ägs av Investment Latour AB. Bemsiq är världens största leverantören av sensorer till byggnader. ELSYS blev utsedd till årets exportföretag 2022. Läs gärna mer om oss på www.elsys.se.

ELSYS fortsätter att växa och vi letar nu efter en tekniskt intresserad Account Manager som vill vara en del av vårt team och växa med oss. Är du affärsinriktad och redo för en ny utmaning? Hos oss får du ett omväxlande arbete på ett företag med stora, internationella kunder världen över.

Dina arbetsuppgifter
Som Account manager hos oss kommer du att vara ansvarig för att utveckla och vårda våra befintliga kundrelationer samt identifiera och bearbeta nya affärsmöjligheter. Du kommer att arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar som ger dem maximalt värde. Dina arbetsuppgifter inkluderar att skapa och genomföra säljstrategier, förhandla avtal och säkerställa hög kundnöjdhet.

Att hantera och lösa kundens alla olika typer av frågor på ett effektivt sätt är en viktig del av ditt arbete. Du kommer att ansvara för att rapportera om kundaktivitet, försäljning och trender, dessutom kommer du att koordinera och leda projekt relaterade till kundkonton och säkerställa att leveranser sker i tid och enligt kundens krav.

Att jobba med budget och prognostisering för dina kundkonton är en viktig del av din roll, liksom att se till att våra försäljningsmål och budgetar uppnås. Du kommer att hålla presentationer och utbildningar för kunder om våra nya produkter och tjänster. Eftersom vi har ett stort antal internationella kunder kommer du delta på mässor och det att finnas möjlighet att åka på en och annan resa till våra kunder.

Din profil
För att vi ska trivas tillsammans är det viktigt att du är en driven person med god initiativförmåga som har ett intresse för teknik OCH människor. Vi har en trevlig atmosfär och för oss är det viktigt att även du bidrar till teamet på det sociala planet. Hos oss får du stor frihet under ansvar och vi hoppas att du trivs med att se helheten och inte bara delarna. Rollen kräver vidare att du är bra på att skapa och bibehålla starka relationer, så din sociala förmåga är A & O, samtidigt som det är viktigt att du är strukturerad, prestigelös och effektiv i ditt sätt att arbeta.

Vi tror att du har en utbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom försäljning och kundhantering. För att arbetet ska bli kul är det åtminstone viktigt att du har ett intresse och en fallenhet för det tekniska. Då du kommer arbeta i ett globalt företag behöver du kunna svenska och engelska mycket bra, i både tal och skrift. Har du även andra språkkunskaper, såsom tyska, franska eller spanska, är det meriterande. Oavsett bakgrund behöver du ha en stark vilja att lära dig nya saker och växa tillsammans med dina kollegor.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli via tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök därför snarast möjligt, dock senast den 15/9, https://clockworkpeople.se/.

Ansök nu