Umeå: Personaladministratör HR-Support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personaladministratör HR-Support i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-22 // Varaktighet: Heltid

Älskar du service och administration? Har du en utbildning inom HR och söker efter en spännande arbetsplats där du kan växa och utvecklas? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi letar nu efter nya teammedlemmar för att utöka PostNords interna HR-support till hösten 2023.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i början av september och pågår i 6 månader till att börja med med mycket möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer sker under augusti, varmt välkommen med ansökan!

Om tjänsten
HR-supporten är en av PostNords nyare avdelningar och eftersom organisationen nyligen har genomgått en stor omorganisering är arbetssätt och arbetsuppgifter föränderliga. Du blir en del av ett fantastiskt team som drivs av förbättringsarbete, effektivisering och utveckling - allt för att skapa det bästa användarstödet för PostNords medarbetare.

I rollen som Personaladministratör inom HR-Support kommer du att ge användarstöd i personal- samt systemadministrativa frågor så som:
- Ny- och återanställning
- Personuppgifter
- Tidsrapportering
- Första linjens stöd i vanligt förekommande löneadministrativa frågor
- Hantering av sjukfrånvaro och tjänstledigheter
- Systemadministration

Utöver möjligheten att utveckla dina HR-kunskaper får du i denna roll dessutom en arbetsgrupp där man tar hand om varandra och du blir en viktig del av en organisation som gjort stora satsningar för driva deras verksamhet med framåtanda.


Vem är du?
Vi söker dig som har personaladministrativ utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du är van att jobba i olika system, har du tidigare arbetat i systemet SAP så är det meriterande. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta inom ett serviceinriktat yrke. Du har ett konsultativt förhållningssätt och sätter den som vill ha hjälp i centrum. Det finns en vilja och förmåga att ta stort eget ansvar och du är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
En spännande tid att jobba på PostNord! Just nu händer mycket i vår bransch, när e-handeln ökar och färre brev skickas. Framtidens utmaningar ser vi som spännande möjligheter. En del av utvecklingen innebär att vi på PostNord letar efter fler talanger som motiveras av ansvar, drivs av utmaningar och vill utvecklas. Nu banar vi väg för framtidens leveranser.

Du kan påverka framtiden.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Personaladministratör/Personalassistent.

Administratör, Navet

Läs mer Okt 17
Fritidsförvaltningen inom Umeå kommun vill bidra till en god livsmiljö genom att skapa goda möjligheter till en aktiv fritid med idrott, motion, rekreation och folkhälsa. I verksamhetens ansvarsområde ingår verksamhet och drift av idrotts- och fritidsanläggningar, fritids-, utflykts- och rekreationsområden, anläggningar för fritidsbåtar samt insatser inom fritidsfiske och rörligt friluftsliv. Fritidsförvaltningen har genom kommunens gemensamma Föreningsbyrå ansvaret för samlad beredning, uppföljning och utvärdering av kommunens stöd till föreningslivet samt att kontakter mellan kommunens olika företrädare och det organiserade föreningslivet stärks.



Navet är Umeås största simhall och upplevelsebad mitt i centrum med cirka 50 anställda.

Sommartid fördelas personalen även till utebadet Umelagun. Umelagun är ett tempererat utomhusbad i anslutning till Nydalabadets strand och ligger vid Nydalasjöns norra ände.

Nu söker vi en administratör till Navet!

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administratör kommer att vara korttidsbemanning, schemahantering i Multiaccess och viss personalplanering för verksamheten.  


Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med inriktning mot administration. Erfarenhet av administrativt arbete, schemaplanerare eller hantering av korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att jobba i verksamhetssystem såsom exempelvis Multiaccess och Personec. Vi se gärna att du ha servicevana samt erfarenhet av schemaplanering eller liknande strukturell planering.

Vi arbetar alltid i team där samarbete är en självklar del. Vi ställer upp för varandra och hjälps åt. I teamen är det även viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat. 
Ibland är tempot högt så vi tror att du är stresstålig och kan behålla lugnet i situationer där oväntade saker kan hända. Hos oss går dagarna snabbt och ingen dag är den andra lik. 

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 

Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg.

Välkommen med din ansökan! Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter direkt i ansökningsformuläret. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Övrigt
Vikariat, heltid, med start 2024-12-02 till och med 2025-08-31.

Löpande urval och intervjuer kan komma att tillämpas, så dröj inte med din ansökan!

Välkommen att söka!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

HR-administratör till institutionen för datavetenskap, vikariat

Läs mer Okt 4
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/




Institutionen för datavetenskap
Institutionen för datavetenskap är en internationell arbetsplats med runt 170 anställda från cirka 20 länder.

Vi bedriver utbildning och forskning inom ett brett spektrum av det datavetenskapliga området. Institutionen är involverad i flera nationella och internationella forskningsprojekt och är just nu i en kraftig expansionsfas vilket innebär ett ökat behov med många och varierande HR-uppgifter. Läs mer på https://www.umu.se/institutionen-for-datavetenskap/

Vi söker nu en HR-administratör. Anställningen avser heltid och är ett vikariat med start 2 december 2024 eller enligt överenskommelse till och med 2026-02-27.

Arbetsuppgifter:
Som HR-administratör kommer du att ha ett brett och självständigt arbetsområde som kräver god kommunikationsförmåga och struktur. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Administrativa arbetsuppgifter kopplat till rekrytering.
- Att arbeta med personaladministrativa uppgifter kopplat till doktorandutbildningen såsom att beräkna doktorandtid och ta fram underlag till aktivitetsrapportering och individuell studieplan.
- Introduktion av nya medarbetare.
- Att bistå med att ta fram intyg till anställda.
- Att ansvara för hanteringen av timarvodesanställda och amanuenser.
- Ansvara för hanteringen av stipendiater.
- Övriga förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter vid institutionen.

Du kommer att ingå i institutionens administrativa stödfunktion som leds av en administrativ chef och arbeta i nära samarbete med institutionens två HR-samordnare.

Arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid. 

Kvalifikationer:
- Högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller motsvarande.
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift, då kommunikation med internationella medarbetare förekommer.
- God datorvana, särskilt inom Officepaketet.

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av personaladministrativa system.
- Erfarenhet av HR-arbete inom en stor komplex organisation.
- Kunskap om universitetets organisation och regelverk.

Personliga egenskaper:
- Serviceinriktad, noggrann och strukturerad.
- God samarbetsförmåga, initiativförmåga och planeringsförmåga.
- Förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar för arbetet.

Stor vikt läggs vid dessa personliga egenskaper

Ansökan
Din ansökan ska innehålla:

- Personligt brev där du beskriver dig själv och varför du söker jobbet
- CV
- Dokumentation av formella meriter (betyg, examensbevis, kursintyg etc.) 

För mer information, kontakta:

Administrativ chef Mikael Lindbäck, 090-786 54 40, mailto:mikael.lindback@umu.se

Du ansöker via vårt e-rekryteringssystem Varbi senast 241027.

Vi ser fram emot din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Vikarierande HR-samordnare, 50 – 100%

Läs mer Sep 27
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur.


Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas.


Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/


Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal.



Institutionen fo?r medicinsk och translationell biologi so?ker nu en HR-samordnare.

Ansta?llningen a?r ett vikariat på ett år, 50 – 100%, med start enligt o?verenskommelse.


Arbetsuppgifter

Som HR-samordnare kommer du att inga? i va?r administrato?rsgrupp och ha ett na?ra samarbete med va?r HR-administrato?r. Du ger ett verksamhetsna?ra och konsultativt sto?d till prefekt och institutionsledning ga?llande personalfra?gor. Arbetet a?r brett och spa?nner o?ver hela HR-omra?det, du kommer att arbeta ba?de operativt och strategiskt och verka aktivt som chefssto?d. Fokus fo?rutses ligga pa? fo?ljande arbetsuppgifter:

- Ansvara fo?r rekryterings- och ansta?llningsfra?gor sa?som rekryteringspro?vning, annonsering, intervju, referenstagning, LAS-besked osv.
- Ansvara fo?r kontakt med myndigheter i samband med nyansta?llning och lo?pande personala?renden. Du kommer ha ett o?vergripande ansvar fo?r institutionens migrationsa?renden och vara behja?lplig i de fra?gor som ro?r internationella medarbetare ga?llande lagar och avtal, uppeha?llstillsta?nd och sjukfo?rsa?kringar.
- Ansvara fo?r en sammanha?llen introduktion och avslut fo?r medarbetare vid institutionen.
• Lo?pande hantera och ra?dgo?ra ledning kring personala?renden i enlighet med ga?llande lagstiftning, avtal och riktlinjer
- Ansvara fo?r HR-perspektiv i verksamhetens strategiska utvecklings- och fo?ra?ndringsarbetet samt ta fram underlag ga?llande kompetensfo?rso?rjning och verksamhetsanalys.
- Ansvara fo?r och initiera fra?gor som ro?r arbetsmiljo?, frisk- och ha?lsova?rd, rehabilitering samt ra?dgivning och sto?d inom dessa omra?den.
- Ansvara fo?r administration kring samverkan med de fackliga organisationerna.
- Ansvara fo?r utveckling av personaladministrativa rutiner och arbetssa?tt, arbetsordningar och handlingsplaner.

Da?rtill kan andra arbetsuppgifter inga? och arbetsuppgifterna kan komma att fo?ra?ndras samt anpassas efter din kompetens och verksamhetens behov.

Kvalifikationer



Vi so?ker dig som har en ho?gskoleutbildning, la?gst kandidatexamen fra?n personalvetarprogrammet eller motsvarande samt erfarenhet av sja?lvsta?ndigt kvalificerat HR arbete. Arbetet kra?ver god datorvana och att du har la?tt fo?r att la?ra dig nya administrativa system. Da? vi a?r en internationaliserad arbetsplats a?r mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska ett krav.

Som person a?r du trygg, lyho?rd och har ho?g integritet. Du ska ha god analysfo?rma?ga, la?tt fo?r att samarbeta, ha god initiativ- och planeringsfo?rma?ga, kunna prioritera bland arbetsuppgifter samt ha fo?rma?ga att arbeta sja?lvsta?ndigt och ta eget ansvar fo?r ditt arbete. Stor vikt kommer la?ggas vid personlig la?mplighet.

Det a?r starkt meriterande om du a?r insatt i lagar och regler som ro?r ho?gskolan och att du har erfarenhet av att arbetat med universitets personalsystem sa?som Primula, Varbi och Adato. Det a?r a?ven meriterande om du tidigare arbetat med arbetsmiljo?fra?gor, rehabiliteringsa?renden och organisationsfo?ra?ndringar, och att du har erfarenhet av arbete med fra?gor som ro?r internationella medarbetare.

Villkor

Tja?nsten a?r ett vikariat, ett år med start enligt o?verenskommelse. Din anso?kan registreras via e-rekryteringssystemet Varbi senast 2024-10-27. Anso?kan ska vara skriven pa? engelska eller svenska och ska inneha?lla:

- Personligt brev med motivering till varfo?r du so?ker ansta?llningen
- CV/Meritfo?rteckning
- Namn och kontaktuppgifter till tva? referenser
- Dokumentation av formella meriter (betyg, examensbevis, kursintyg etc.)
- O?vrig dokumentation (arbetsintyg, dokumentation av erfarenhet etc.)

Na?rmare upplysningar om ansta?llningen la?mnas av administrativ chef Kristoffer Skarstro?m kristoffer.skarstrom@umu.se

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-administratör, vikariat, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg,

Läs mer Sep 30
Bemanningsenhetens uppdrag är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.

Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter som HR-administratör kommer du arbeta med korttidsbemanning inom Personlig assistans. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas behörigheter och anställning. Du har kontakt med chefer och medarbetare i verksamheter inom Personlig assistans, Funktionshinderomsorgen.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av administrativt arbete, planerare eller hantering av korttidsbemanning gärna i kombination med kunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.

I din roll kommer du ingå med ytterligare kollegor som arbetar med korttidsbemanning, men även övriga i arbetsgruppen för att gemensamt ge ett bra stöd till chefer och verksamhet. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter.

Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!

Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.

Arbetstider: Viss helgtjänstgöring.

Följ Umeå kommun på Linkedin!

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat deltid, 50% med möjlighet till ökad tjänstgöring vid behov under tidsperioden 241215–250831. 

Löpande urval och intervjuer kan komma att tillämpas, så dröj inte med din ansökan!

Välkommen att söka!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

HR-administratör, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg

Läs mer Sep 27
Bemanningsenhetens uppdrag är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.

Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos oss kommer du arbeta med korttidsbemanning i Timecare-pool. Du är telefonsupport internt och externt  samt stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas behörighet, anställning och lön. Arbetet innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare i verksamheter inom funktionshinderomsorgen (ordinärt och särskilt boende LSS) samt vissa verksamheter inom Individ och familjeomsorgen. Du kommer också att vara aktiv och bidra med din kompetens i olika utvecklings- och förbättringsprojekt.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och/eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Vi vill också att du har erfarenhet av administrativt arbete, som planerare eller hantering av korttidsbemanning gärna i kombination med kunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.

Du samverkar nära ett antal kollegor som arbetar med korttidsbemanning, men även övriga i arbetsgruppen för att gemensamt ge ett bra stöd till chefer och verksamhet. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Vi vill också att du har ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter.

Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega! Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.

Arbetstider: Viss helgtjänstgöring, tidiga morgonturer (06,15), samt eftermiddag (17,15) fördelas på de medarbetare som arbetar med korttidsbemanning.

Övrigt
Löpande urval och intervjuer kan komma att tillämpas, så dröj inte med din ansökan! Välkommen att söka!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB .

Erfaren redovisningskonsult till Value & Friends

Redovisningskonsult
Läs mer Sep 23
Vad kul att just du läser den här annonsen! Kanske för att du är nyfiken på en byrå som verkligen sätter kunderna i fokus. För vi vill tillföra värde till våra kunder. Värde i form av goda råd, smarta tjänster och praktisk hantering. Vi vill vara så nära och enkla att våra kunder vänder sig till oss först. Value. And friends. Och det är här du kommer in.

Om tjänsten
I våra fina lokaler välkomnar vi dig till vårt härliga gäng, där vi trivs och utvecklas tillsammans, där vi arbetar prestigelöst och har nära till skratt.

Vi vill träffa dig som är erfaren i branschen med minst två års erfarenhet av arbete på redovisningsbyrå. Du har erfarenhet av bokslut samt deklarationer, gärna med inriktning mot jord och skog. Du känner dig trygg och engagerad i din roll, men vill fortsätta utvecklas i ett företag med ett starkare fokus på långa relationer, såväl med kunder som medarbetare. Som känner att du har mycket att ge i våra kunders utveckling, och i vår egen.

Vår målsättning har alltid varit att göra våra kunders vardag både enklare och lite trevligare. Det handlar om hjälp med alla möjliga typer av affärsstöd som till exempel bokföring, skatter och deklarationer men också affärsutveckling. Men det handlar också om att vi lyssnar, att vi är genuint intresserade.

Som redovisningskonsult hos Value & Friends arbetar du i en platt organisationsstruktur med en färgstark kultur och goda möjligheter att påverka din egen karriärsutveckling. Du är varmt välkommen till en byrå med ett namn som faktiskt betyder något.

Vem är du?
- Du har minst tre års erfarenhet i branschen samt erfarenhet som redovisningskonsult på byrå
- Vi ser att du har erfarenhet av deklarationer, gärna med inriktning mot jord och skog, samt erfarenhet att upprätta bokslut
- Du är en god kommunikatör och uttrycker dig obehindrat i svenska i tal och skrift
- Du är engagerad och social och har lätt för att ta nya kontakter, skapa relationer och få förtroende.
- Som en stark kugge i vårt kunniga team känner du dig bekväm i självständigt arbete med stort eget ansvar och eget initiativtagande.
- Du är villig att investera tid och engagemang i ditt arbete och dina relationer för att trivas i rollen som ett värdefullt bollplank för våra kunder.

Förutom allt det formella så har du en öppen personlighet, tycker om företag och företagare, är flexibel och serviceorienterad, ser möjligheter samt har nära till glädje och skratt.

Om verksamheten
Value & Friends är en byrå som, sedan starten 1984, har en passion för att hjälpa företag och företagare att utvecklas. Vi har kontor i Skellefteå, Lycksele, Umeå, Åsele och Vindeln och är tillsammans på våra orter omkring 45 anställda. Läs mer om vår verksamhet https://valueandfriends.se/




Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom IT och teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 19
Är du ute efter en ny utmaning inom IT och teknik?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor som är intresserad av framtida konsultuppdrag i Umeå med omnejd. Vi arbetar med en mängd olika företag och organisationer i hela Västerbotten med varierande konsultuppdrag som styrs utifrån våra kunders behov. Därför får du gärna i din ansökan specificera vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
• IT-support
• IT-tekniker
• 1st, 2nd, 3d- line
• Helpdeskmedarbetare
• On-site tekniker
• Säkerhet- och nätverkstekniker
• Systemutvecklare
• Systemadministratör

Vem är du?
Vi ser att du som söker har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom IT och teknik. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Produktionsassistent till Nordic Biomarker i Umeå

Laboratorieassistent
Läs mer Sep 23
Vill du arbeta med en produkt som verkligen gör skillnad, på ett företag med framåtanda och med kvalitet och hållbarhet i fokus? Nordic Biomarker är ett väletablerat och varmt företag inom life science i Umeå. Vi söker nu en flexibel, självständig och strukturerad Produktionsassistent till vårt fantastiska team! Vi lägger stor vikt dina personliga egenskaper som vi önskar harmoniserar med vår kultur och våra värdeord: Tillsammans, Glöd och Stolthet.

Vill du vara med på vår resa framåt? Ta chansen och ansök redan idag!


Om tjänsten
Produktionsavdelningen består i dagsläget av åtta personer där vi vill utöka vårt team med ytterligare en Produktionsassistent. Tjänsten är en visstidsanställning under ett år. Som Produktionsassistent hos oss består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att

• packa produkter till kit
• emballera produkter till kunder
• diskhantering
• mottagning och kontroll av inkommande gods och registrering av inleveranser
• utföra och dokumentera processkontroller
• övriga uppgifter kopplade till produktion


Vem är du?
Vi tror att du är driven, praktiskt lagd och produktiv och tycker om att jobba självständigt men också i ett team där vi ställer upp för varandra. Du är noggrann, gillar rutinarbete efter instruktioner och trivs att arbeta i ett bitvis högt tempo. Vi söker dig som har minst gymnasieyrkesutbildning, har du erfarenhet från tillverkningsindustri inom till exempel läkemedel, livsmedel eller medicinteknik så är det meriterande. Du har också grundläggande datakunskaper och behärskar det svenska språket.


Om verksamheten
Varje sekund hjälper våra högkvalitativa produkter två personer ute i världen att få rätt vård. Vi utvecklar och tillverkar produkter som används när man behöver veta mer om en patients koagulation, till exempel i samband med blodproppar, blödarsjukdomar och svår covid-19. Allt gör vi själva i våra moderna, nybyggda lokaler på Umestan. Nordic Biomarker har för närvarande 70 anställda, varav 50 placerade på huvudkontoret i Umeå. Besök gärna www.nordicbiomarker.com



I den här rekryteringen samarbetar Nordic Biomarker med Poolia. Tjänsten är på heltid med anställning direkt hos Nordic Biomarker. Sista ansökningsdag är 20 oktober. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Systemutvecklare till Tietoevry i Umeå

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 30
Brinner du för avancerad problemlösning, mjukvaruutveckling, systemarkitektur eller är du bara en extremt passionerad nörd? Då är du rätt person för oss!

Tietoevry, i samarbete med Poolia, söker nu dig som redan har och dig som vill få ett passionerat intresse för system- och mjukvaruutveckling. Vi söker juniora och seniora utvecklare som vill vara med och leda och utveckla 5G inom Enhanced Mobile Broadband, Ultra Reliable Low Latency Communications och Massive Machine Type Commuunications och även för utvecklings- och forskningssamarbeten inom framtidens 6G telekomsystem.

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så ansök redan idag!

Om tjänsten
Hos oss kommer du att arbeta i något av våra kundprojekt, hos de stora mobilsystemsföretagen, hos de främsta mobiltillverkarna och ibland även hos offensiva start-ups som är i behov av avancerade/innovativa muskler.

Stämningen i de olika teamen präglas av en stark lagkänsla där man möter framgångar och löser utmaningar tillsammans.

Du kommer att arbeta i ett agilt krossfunktionellt utvecklingsteam där arbetet bland annat består av:
- Avancerad systemering
- Modellering/simulering
- Hands-on mjukvaruutveckling i skarpa målsystem

Du kommer att arbeta mot inbyggda multi-core system där realtidsprestanda och aspekter som cykel- och minnesoptimering är centrala.

Mjukvaruutvecklingen bedrivs i ett flertal språk och scriptdialekter som:
- Realtime -C och C++
- Java, Golang, Perl och Python

Verktyg som används är:
- GIT, Eclipse, Jira, Gerrit och Jenkins
- För simulering och modellering används även Matlab och Octave.

Vem är du?
Vi söker både juniora och seniora utvecklare.

Du som söker tjänsten:
- Håller på eller har avsluta en civilingenjörsutbildning inom teknisk datavetenskap, elektro, teknisk fysik eller motsvarande.
- Har kunskap inom Java och C/C++.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom mjukvaruutveckling och vana av att arbeta i projektform/agilt ses som mycket meriterande.

För att trivas i rollen bör du vara en ansvarstagande och noggrann lagspelare som inte är rädd för att komma med nya idéer. Du är även analytisk och kan se förbättringsmöjligheter. Du är självklart uppdaterad i den senaste tekniken och har förmåga att ta egna initiativ.

Om verksamheten
Tietoevrys mål är att vara kundernas förstahandsval för affärsförnyelse och det ledande mjukvaru- och tjänsteföretaget i Norden.

I en snabbt föränderlig värld kan varje bit av information användas för att skapa nytt värde. Tieto vill omsätta möjligheterna i den datadrivna världen till värde för människor, företag och samhället i stort. Vi har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder vår mjukvara och våra tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor, hjälper kunder att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.

Tieto utgår från ett starkt nordiskt arv och kombinerar global förmåga med lokal närvaro.
Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland, och bolaget sysselsätter omkring 14 000 experter i cirka
20 länder. Tietos omsättning är cirka 1,5 miljarder euro.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Interim leverenschef

Leveranschef
Läs mer Sep 17
Om tjänsten
Detta är ett interim uppdrag med placering i Umeå eller Luleå. Företaget är verksamt inom fastighetsbranschen därav är arbetslivserfarenhet från motsvarande mycket meriterande. Uppdraget uppskattas till 50-75% med start så snart som möjligt. Låter detta intressant? Ta gärna direkt kontakt med mig då behovet är brådskande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Ansvarar för att leda och utveckla ett verksamhetsområde, med personal- och resultatansvar samt efterlevnad av lagar och avtal inom området.
• Planerar, leder, samordnar och utvecklar verksamhetsområdet
• Leder och coachar sina direkt underställda chefer/medarbetare
• Kontakter med kunder samt säkerställer leverans enligt avtal
• Arbetar med personalfrågor som t ex arbetsmiljö, kompetensförsörjning och rekrytering, fackliga förhandlingar, lönesättning etc.
• Ekonomiska uppföljningar, upprättar budget och gör prognoser
• Uppföljning av mål och resultat, kvalitet och kundnöjdhet
• Följer upp och säkerställer att verksamheten arbetar enligt gemensamma planer, målsättningar och ledningssystemet samt att beslut tagna av ledningen verkställs inom sitt ansvarsområde

Vem är du?
Kompetenskrav:
• Akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Tidigare erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller entreprenadverksamhet.
• Dokumenterad ledarerfarenhet och goda ledaregenskaper.
Personliga egenskaper:
• God kommunikativ förmåga och strategiskt tänkande.
• Resultatorienterad, strukturerad och analytisk.
• Drivande i utvecklings- och förändringsarbete.


Om verksamheten
Poolia tar fram lösningar när planerade eller oplanerade vakanser uppstår på chefsnivå i en organisation. Våra uppdragsgivare finns inom alla branscher, såväl inom privat som offentlig sektor. Vi jobbar hårt för att ständigt utveckla vårt kontaktnät med erfarna ledare med olika bakgrund och erfarenhet.

Att samarbeta med oss på Poolia Interim Management ger dig möjligheter att få inblick i olika verksamheter, företag och roller. Vi vänder oss till dig som trivs med att leda i förändring och som gillar att dela med dig av din erfarenhet som chef.
Läs mer om Poolia Interim Management på https://www.poolia.se/rekrytering/interimmanagement/


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Inköpare/Materialplanerare

Inköpare
Läs mer Sep 13
Har du erfarenhet inom inköp eller logistik och letar efter nästa utmaning?

Vi söker dig som vill arbeta som inköpare/materialplanerare hos ett spännande och globalt företag i Umeå. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och pågår under 1år med mycket goda möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen!

Om tjänsten
Som inköpare/materialplanerare får du möjlighet att vara en viktig del i en växande organisation som dagligen levererar produkter som förändrar livet hos människor. Du ingår i ett starkt lokalt team som stöttar varandra och är en del av en stor global organisation som kontinuerligt lär ut och delar med sig av kunskap.

Arbetet utförs på kontor i Umeå under vardagar mellan 07.00-16.00.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet innebär i huvudsak att hantera den operativa anskaffningen av artiklar till produktionen, vilket innebär ansvar för behovsplanering, beställning och leveransbevakning. Du kommer agera som länk till leverantörer för att säkerställa att artiklar i lagersortimentet fasas in och ut ur lagret på ett kostnadseffektivt sätt. En viktig del är hantering av leverantörsfakturor samt att aktivt delta i utvecklingen av Logistikprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning för att hantera logistik och inköp eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
• Några års arbetslivserfarenhet inom yrket då du förväntas kunna arbeta självständigt.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Tidigare systemvana, till fördel inom Office-paketet, Oracle och Enovia-MAGIC

Som person ser vi att du är mycket noggrann i ditt arbete och har ett öga för detaljer. Du har även en förmåga att se till helheten och vara flexibel. Vidare är du strukturerad och självgående och trivs med att jobba med flera uppgifter samtidigt. Vidare tror vi att du är en relationsskapande och engagerad teamspelare, som motiveras av att bidrag till både teamets- och företagets utveckling och uppsatta mål.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu