Umeå: Account Manager/Teknisk säljare till OEM Automatic

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager/Teknisk säljare till OEM Automatic i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Som ledande aktör i norra Europa arbetar vi med försäljning av industriautomationskomponenter. Genom marknadsnärvaro, kunskap och service hittar vi de absolut bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna. Vi är länken mellan tillverkare och kund och stolta över att erbjuda högkvalitativa lösningar som gör arbetsplatser säkrare och mer produktiva. Läs gärna mer om oss på https://www.oemautomatic.se

Norrland är en het marknad och vi förstärker nu vår säljorganisation med en Account Manager/Teknisk säljare. Vill du arbeta på ett stort och stabilt företag, som har en familjär, ödmjuk och human kultur? Hos oss trivs man då vi har en platt organisation med tydliga mål och ramar. Drivs du av frihet under ansvar, försäljning och har ett tekniskt intresse? Då kan detta vara din nya roll.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Manager/Teknisk säljare på produktområdet Sensor & Maskinsäkerhet arbetar du med hela försäljningsprocessen gentemot våra industrikunder från start till mål. Det innebär i stora drag att du kommer att identifiera och kontakta potentiella och befintliga kunder för att förstå deras utmaningar och behov. Din roll är att erbjuda teknisk rådgivning och skräddarsy lösningar till kunderna baserat på deras specifika krav. Du kommer tillsammans med vårt tekniska team samarbeta för att säkerställa att våra produkter och lösningar möter kundernas förväntningar.

Rollen är väldigt utåtriktad och relationsskapande med våra kunder både fysiskt och digitalt. Tjänsten innebär en del resor med övernattningar från Söderhamn och norrut, vilket kräver att du har körkort och är beredd att resa i tjänsten. Din chef och ditt kontor finns i Umeå, och därför vill vi gärna att du utgår därifrån.

Läs om hur kollegan Pierre beskriver sitt jobb: https://www.oemautomatic.se/inspo/företagsnytt/halla-dar-pierre-bengtsson och läs mer om en säljares vardag på OEM Automatic: https://www.oemautomatic.se/inspo/företagsnytt/darfor-ar-saljarna-viktiga-for-dig


Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du som person är nyfiken på att förstå kundens behov och motiveras av att på kreativa sätt ta fram olika tekniska lösningar. Du arbetar långsiktigt och drivs av att skapa nya relationer med människor. Vi tror att tjänsten kräver ett tekniskt intresse och att du gillar att arbeta självständigt med frihet under ansvar.

I denna roll är din personlighet väldigt viktig, men har du erfarenhet av försäljning med en teknisk bakgrund för att lättare få förståelse för den tekniska delen är det mycket meriterande. Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i tal och skrift och har körkort.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Wiklund via tfn: 0733-51 27 11 eller Malin Hörnberg via tfn: 0708-21 53 35. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande. Ansök därför snarast möjligt, dock senast den 8 oktober via www.clockworkpersonal.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Account manager

Nedan visas andra jobb i Umeå som Account manager.

Diversey söker en Distriktssäljare till Norra Sverige

Läs mer Maj 6
Söker du en spännande och utmanande roll i ett globalt företag med fokus på innovation och hållbarhet och möjlighet att växa och lära? Är du en individ som vill leverera resultat och har stort eget driv? Då kan denna tjänst vara något för dig. Diversey söker nu en Säljare till Norra Sverige!
Om oss
Att arbeta på Diversey är att vara en del av ett av världens mest innovativa företag i vår bransch. Resan började för ett sekel sedan i Chicago och har sedan dess tagit oss till över 100 länder runt om i världen, där vi skapar innovativa rengöringsprodukter och städmaskiner som möter behoven i en resursbegränsad värld. Hos Diversey handlar det inte bara om renhet; vi tar också hand om människor, företag och planeten. Vi är stolta partners till både stora och små företag inom hotell- och restaurangbranschen, detaljhandeln, sjukvården och livsmedelssektorn, och vi gör det med våra revolutionerande, hållbara rengörings- och hygienlösningar.
Om rollen
Nu söker vi en driven och försäljningsinriktad Distriktssäljare till norra Sverige. Ditt aktiva säljdistrikt sträcker sig från Sundsvall till Kiruna och västerut till Östersund. Kunderna finns främst i större städer och bland större industrier. Att resa blir en del av din vardag, med en del övernattningar varje månad. Vi ser gärna att du bor centralt inom distriktet, exempelvis Umeå.
Du kommer att leda och driva försäljningsarbetet mot uppsatta mål. I rollen som säljare kommer ditt fokus vara att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga långsiktiga relationer med dina befintliga slutkunder och ha ett nära samarbete med återförsäljare.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
Uppnå och överträffa försäljnings- och lönsamhetsmål inom det definierade geografiska området och hos kunderna
Ansvar för definierade lokala återförsäljare och hygienpartners inom ditt distrikt. Utveckla samarbetet med lokala återförsäljare och hygienpartners genom försäljning av TASKI städmaskiner, rengöringsmedel samt tillbehör.
Implementera centralt beslutade aktiviteter och handlingsplaner för kunderna i nära samarbete med din Sales Area Manager och Key Account Manager
Bearbetning av potentiella kunder regionalt och lokalt enligt planer som utformats tillsammans med din Sales Area Manager
Säkerställa en hälsosam bas av prospects och utveckling och utökning av affären hos befintliga kunder.
Rapportera och dokumentera försäljningsbesök, försäljningsprojekt mm. enligt våra riktlinjer i vårt CRM-system (Salesforce)

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen drivs du av att uppnå resultat och budget. Du gör det genom att arbeta strategiskt, strukturerat och målinriktat. Arbetet kräver mycket god planeringsförmåga. Du har starka förhandlingsfärdigheter och förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer. Du är också en god kommunikatör och tycker om att samarbeta med kunder och kollegor för att gemensamt uppnå det bästa resultatet.
Du har också:
Minst 3-5 års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom B2B-sektorn och erfarenhet av att arbeta med försäljning mot slutkund samt via återförsäljare
Erfarenhet av branschen är meriterande
Utbildning inom försäljning eller marknadsföring är meriterande
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Körkort B

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett globalt företag med fokus på innovation och hållbarhet och möjlighet att växa och lära
Möjlighet att vara en del av ett dedikerat team och bidra till att forma framtidens rengörings- och hygienlösningar
En hälsosam och hållbar företagskultur där balans mellan arbete och fritid är viktigt
Kollektivavtal enligt IKEM/Unionen

I denna rekrytering samarbetar Diversey med Rubino Rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911 eller maila hanne@rubino.se.
Om du är en driven och resultatorienterad individ med erfarenhet av försäljning och affärsutveckling, och vill vara en del av vårt team på Diversey AB, så ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sales Engineer till Murrelektronik!

Läs mer Jul 12
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du erfarenhet från teknisk försäljning och kunskap inom el eller automation? Är du resultatinriktad och vill arbeta i en roll där du erbjuds mycket frihet under ansvar? Då har du nu chansen att bli en del av Murrelektronik. Som Sales Engineer hos dem kommer du att få leverera innovativa lösningar samtidigt som du skapar långsiktiga kundrelationer och affärer. Du kommer erbjudas stora möjligheter till att utvecklas i din roll och inom bolaget och även välkomnas till ett företag med härlig organisationskultur där du har roligt på jobbet! Låter detta som något för dig? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten
Murrelektronik är en global ledare inom utveckling, tillverkning och distribution av automationslösningar. De erbjuder högkvalitativa och innovativa produkter framtagna efter marknadens behov. Deras produkter kan delas in i fyra huvudområden: Elektronik i elskåpet, Gränssnitt, Kablar/kontaktdon och I/O-system. Företaget växer och nu söker vi en Sales Engineer till norra Sverige.

I rollen kommer du ingå i den svenska säljorganisationen bestående av åtta medarbetare placerade i Göterborg, Stockholm, Helsingborg och Umeå. Som säljare kommer du arbeta med försäljning av företagets tekniska lösningar till befintliga kunder inom den producerande industrin. Ditt försäljningsdistrikt kommer från Umeå och norr över, där möten kommer att genomföras både digitalt och fysiskt ute hos kund. I din nya tjänst kommer du att få en gedigen introduktion så att du på bästa sätt kan komma in i din roll samt få god kännedom kring företagets produktsortiment. Du kommer även att samarbeta nära dina säljkollegor och företagets tekniska produktexperter.

Hos Murrelektronik erbjuds du:
• En teknisk och kundnära roll på ett spännande företag i en expansiv fas.
• Möjligheten att arbeta med nytänkande och kreativa lösningar som skapar stor affärsnytta för dina kunder.
• Attraktiv lönemodell, förmånsbil & goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter inom bolaget både nationellt och internationellt.
• En härligt organisationskultur där företaget arrangerar roliga aktiviteter både internt och med företagets kunder.

Personprofil
Den här rollen passar dig som gillar att arbeta i ett högt tempo och som drivs av att skapa goda affärer och långsiktiga kundrelationer. Vi ser att du är självgående och har ett stort eget driv, där du motiveras av arbeta mot uppsatta mål samt analysera och följa upp dina resultat och KPI:er. Vi ser även att du är en teamplayer där du gärna delar kunskap med dina kollegor och där ni firar era framgångar tillsammans. Vidare ser vi gärna att du:
• Har kunskap och erfarenhet inom el eller automation.
• Har erfarenhet från en roll inom teknisk B2B-försäljning.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Har B-körkort.
Det är meriterande om du:
• Har en teknisk eftergymnasial utbildning, gärna inom el eller automation.
• Har erfarenhet inom konstruktion eller av att programmera i PLC eller Scada-system.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en blivande roll som Sales Engineer hos Murrelektronik.

Övrigt
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid.
Placering: Umeå.

Företagspresentation
Murrelektronik är ett internationellt familjeägt företag inom automationsindustrin med över 3 000 anställda. Vårt uppdrag är att optimera maskin- och anläggningsinstallationer, vilket ökar våra kunders konkurrensfördelar. Vi är en global ledare inom utveckling, tillverkning och distribution av automationslösningar. Våra produkter kan delas in i fyra huvudområden: Elektronik i elskåpet, Gränssnitt, Kablar/kontaktdon och I/O-system. Våra högkvalitativa innovativa produkter och vårt fokus på marknadens behov skiljer oss från mängden. Vår kundorienterade strategi säkerställer att våra skräddarsydda lösningar förbättrar dina tillämpningar.

Ansök nu

Liebherr söker säljare i Norrland

Läs mer Jun 26
Till vårt sammansvetsade och oerhört härliga team på Liebherr söker vi nu ytterligare en proffsig och engagerad kollega. Rollen som säljare på Liebherr är en nyckelroll på resan mot ytterligare framgångar och tillväxt i ett bolag som är på stark frammarsch.

Liebherr är framgångsrikt och har en gedigen historia som bygger på erfarenhet och hög kvalitetsmedvetenhet. Att Liebherr-koncernen är familjeägt har hela tiden varit avgörande för vår företagskultur och kommer framåt att fortsätta utgöra en stabil grund för våra framgångar. Som arbetsgivare öppnar Liebherr möjligheter för sina medarbetare att utvecklas och växa vilket gör att människor stannar länge i företaget. Du erbjuds en varm och personlig arbetsplats där alla medarbetare fyller en viktig funktion. Vi har ett prestigelöst klimat där vi hjälper varandra och som ett team lyckas vi nå våra mål.

I den här rollen erbjuder vi dig alla verktyg som behövs för att du ska bli en lyckad säljare.

Då bolaget befinner sig i en stark tillväxt är dina utvecklingsmöjligheter stora. Vi sätter stort värde på våra medarbetare och under de kommande åren kommer du att utvecklas i rollen.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bearbeta nya och befintliga kunder för försäljning och/eller uthyrning av nya och begagnade entreprenad och materialhanteringsmaskiner och definierade Key account-kunder i ett definierat område (länskod BD,AC, i början dessutom Y,Z). Vi vill att du bor i området som du ska verka i! Du underhåller din kundbas och planerar dina aktiviteter i vårt CRM system, upprättar maskinspecifikationer för beställning mot fabrik, upprättar offerter och orderkonfirmation mot slutkund och värderar och byter in entreprenad och materialhanteringsmaskiner. Med din erfarenhet och kunskap bidrar du även till merförsäljning av eftermarknadsprodukter så som serviceavtal, reservdelar och planerar och genomför demoaktiviteter och kundträffar. Du har ett nära samarbete med Key Account Manager.

Din profil
Din erfarenhet inom sälj sträcker sig många år bakåt i tiden och med ditt tekniska intresse, driv och självständighet tar du in lönsamma affärer. Du har ett gediget, engagerat och kundinriktat arbetssätt med goda resultat från liknande roller. För dig är det vardag att arbeta mot uppsatta mål/deadlines och du har en stor ekonomisk förståelse och god förhandlingsvana. Du har förmodligen arbetat med försäljning av tunga fordon/entreprenadmaskiner och har en stor erfarenhet av upphandlingar. I den här tjänsten förkommer det en hel del resor i ditt område. God engelska är ett krav eftersom Liebherrs koncernspråk är engelska. Därför vill vi ha din ansökan på Engelska.

Övrigt
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du utåtriktad och karismatisk med god initiativförmåga. Du är självständig med integritet samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du ska vara målinriktad, flexibel med förmåga att driva, prioritera och hålla lovade leveranstider. Säljaren utgår hemifrån. 

Vi erbjuder
En ansvarsfull position med karriärmöjligheter i ett expansivt företag. Marknadsmässig lön, bonusprogram, pensionspaket, friskvårdsersättning, företagshälsovård, 30 dagars semester och tjänstebil. Utbildningar förekommer i Sverige, Tyskland, Österrike och Frankrike.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar Liebherr med Valegro Rekrytering Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor. 

Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.

För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Ansök nu

Sales Engineer till Murrelektronik!

Läs mer Jul 5
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du erfarenhet från teknisk försäljning och kunskap inom el eller automation? Är du resultatinriktad och vill arbeta i en roll där du erbjuds mycket frihet under ansvar? Då har du nu chansen att bli en del av Murrelektronik. Som Sales Engineer hos dem kommer du att få leverera innovativa lösningar samtidigt som du skapar långsiktiga kundrelationer och affärer. Du kommer erbjudas stora möjligheter till att utvecklas i din roll och inom bolaget och även välkomnas till ett företag med härlig organisationskultur där du har roligt på jobbet! Låter detta som något för dig? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten
Murrelektronik är en global ledare inom utveckling, tillverkning och distribution av automationslösningar. De erbjuder högkvalitativa och innovativa produkter framtagna efter marknadens behov. Deras produkter kan delas in i fyra huvudområden: Elektronik i elskåpet, Gränssnitt, Kablar/kontaktdon och I/O-system. Företaget växer och nu söker vi en Sales Engineer till norra Sverige.

I rollen kommer du ingå i den svenska säljorganisationen bestående av åtta medarbetare placerade i Göterborg, Stockholm, Helsingborg och Umeå. Som säljare kommer du arbeta med försäljning av företagets tekniska lösningar till befintliga kunder inom den producerande industrin. Ditt försäljningsdistrikt kommer från Umeå och norr över, där möten kommer att genomföras både digitalt och fysiskt ute hos kund. I din nya tjänst kommer du att få en gedigen introduktion så att du på bästa sätt kan komma in i din roll samt få god kännedom kring företagets produktsortiment. Du kommer även att samarbeta nära dina säljkollegor och företagets tekniska produktexperter.

Hos Murrelektronik erbjuds du:
• En teknisk och kundnära roll på ett spännande företag i en expansiv fas.
• Möjligheten att arbeta med nytänkande och kreativa lösningar som skapar stor affärsnytta för dina kunder.
• Attraktiv lönemodell, förmånsbil & goda karriärs-och utvecklingsmöjligheter inom bolaget både nationellt och internationellt.
• En härligt organisationskultur där företaget arrangerar roliga aktiviteter både internt och med företagets kunder.

Personprofil
Den här rollen passar dig som gillar att arbeta i ett högt tempo och som drivs av att skapa goda affärer och långsiktiga kundrelationer. Vi ser att du är självgående och har ett stort eget driv, där du motiveras av arbeta mot uppsatta mål samt analysera och följa upp dina resultat och KPI:er. Vi ser även att du är en teamplayer där du gärna delar kunskap med dina kollegor och där ni firar era framgångar tillsammans. Vidare ser vi gärna att du:
• Har kunskap och erfarenhet inom el eller automation.
• Har erfarenhet från en roll inom teknisk B2B-försäljning.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Har B-körkort.
Det är meriterande om du:
• Har en teknisk eftergymnasial utbildning, gärna inom el eller automation.
• Har erfarenhet inom konstruktion eller av att programmera i PLC eller Scada-system.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en blivande roll som Sales Engineer hos Murrelektronik.

Övrigt
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid.
Placering: Umeå.

Företagspresentation
Murrelektronik är ett internationellt familjeägt företag inom automationsindustrin med över 3 000 anställda. Vårt uppdrag är att optimera maskin- och anläggningsinstallationer, vilket ökar våra kunders konkurrensfördelar. Vi är en global ledare inom utveckling, tillverkning och distribution av automationslösningar. Våra produkter kan delas in i fyra huvudområden: Elektronik i elskåpet, Gränssnitt, Kablar/kontaktdon och I/O-system. Våra högkvalitativa innovativa produkter och vårt fokus på marknadens behov skiljer oss från mängden. Vår kundorienterade strategi säkerställer att våra skräddarsydda lösningar förbättrar dina tillämpningar.

Ansök nu

Vi söker en Företagssäljare till Tell Sverige AB

Läs mer Jul 3
Inledning:

Vi söker en erfaren Företagssäljare till Tell´s team i Umeå. Tell Sverige AB erbjuder företagskunder smarta helhetslösningar inom molnväxlar, telefoni, IT-drift samt fordons-IT.

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Tell Sverige´s räkning en Företagssäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tell Sverige.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tell´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till fanny.skott@pn.se

Du erbjuds

Som Företagssäljare hos Tell får du en rolig, utmanande, spännande säljroll med stor möjlighet till utveckling där målet är att du ska ta både dig själv och avdelningen till nästa nivå. Du får en anställning hos en av de ledande, lokala aktörerna i branschen där du får arbeta med de senaste produkterna och bli en del av en företagskultur som präglas av snabba puckar, stort engagemang, öppenhet och mycket driv.
Tell erbjuder individuell lön och bonus.

Arbetsuppgifter

I rollen som Företagssäljare är du företagets ansikte utåt. Du besöker både nya och befintliga kunder till Tell och styr i stor utsträckning själv över din arbetstid. Att planera din vecka, ringa och boka upp möten, genomföra och följa upp är naturligt för dig. För att lyckas hos Tell behöver du vara strukturerad, proaktiv och ligga steget före för att ha en strategi och plan för att hjälpa kunden att utvecklas och agera problemlösare.

Tell´s mål är att alltid ge den bästa helhetsupplevelsen och där kommer du att vara en viktig pusselbit. Om du lyckas väl på avdelningen och framöver önskar ta större ansvar, finns goda möjligheter för det.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Vi söker dig som:

Vi tror att du har ett genuint intresse av att ta hand om kunder och skapa goda och långsiktiga relationer samt ge ett gott och professionellt bemötande. Vidare söker vi dig som är ambitiös, driven, snabb i tanke och handling med ett brinnande intresse för affärer.

Du har helst erfarenhet som B2B-säljare, Account manager eller KAM. Erfarenhet från uppsökande försäljning är meriterande, likväl som produktkunskap inom växellösningar, IT och abonnemang. Du har en utpräglad vilja och förmåga att ta ansvar för din egna prestation och triggas av att arbeta mot satta mål.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på fanny.skott@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB .

VD/KC till Björklöven

Verkställande direktör/VD
Läs mer Jul 11
Om oss
I Björklöven har vi alltid ambitionen att väcka känslor, både på och utanför isen. Med vår vision, att bli Sveriges mest älskade hockeyförening, strävar vi efter att skapa en passionerad och engagerad gemenskap runt vår sport. Vi tror på kraften i att förena människor genom ishockey och vi arbetar ständigt för att våra supportrar och intressenter ska känna sig delaktiga i vår resa.

Vi ser varje individ som en viktig del av vårt lag och vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och kan växa och kan nå sin fulla potential, både på och utanför isen. Vår mission är att engagera vår publik och våra intressenter, samtidigt som vi utvecklar våra spelare till att bli både skickliga hockeyspelare och goda samhällsmedborgare.
Vår affärsidé bygger på passionen för ishockey – sporten vi älskar att se på, engagera oss i och utöva. Nu befinner vi oss i en spännande utvecklingsfas som kräver nya ledarskapskvaliteter!

Har du kraften att skapa en attraktiv plattform för bredd- och elitidrott? Ser du möjligheter med vår verksamhet och kan bidra till en stimulerande och inkluderande miljö? Då kan du vara den VD/Klubbchef som vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter som VD/KC hos oss är att verka för och utveckla vår bredd till elitverksamhet och bidra till att ishockeyn i Umeå attraherar och engagerar. Du tar ansvar för att etablera en struktur som ger verksamheten en hållbar grund att stå på och ger ditt yttersta för att samordna och implementera positiva förändringsåtgärder.

Vidare har du det yttersta ansvaret för den löpande förvaltningen och att den bedrivs på ett strukturerat sätt inom en given budgetram. Givetvis har du även det högsta personalansvaret för våra medarbetare och säkerställer en trygg och inkluderande miljö som genomsyrar hela verksamheten.

Din profil
Vi söker dig som har en stark förståelse för föreningslivet och har modet att utmana ramar för att hela tiden nå ständig förbättring och du ger dig inte förrän framgångsreceptet gått från att vara en prototyp till att vara självspelande. Du är visionär och analytisk, har en stark affärsförståelse och kan hantera ekonomiska frågor med noggrannhet och skicklighet.

Hur du lärt dig om affärer och vad som lagt grunden för dina unika ledarskapserfarenheter är egentligen oväsentligt, men vi tror att du har en akademisk utbildning eller motsvarande med dig i grunden. Karaktäristiskt för dig är din lyhördhet och ditt sätt att kommunicera på ett sätt som skapar både engagemang och glädje för våra idrottsutövare såväl som för samarbetspartners och supportrar.

Denna kombination av egenskaper gör dig till den perfekta kandidaten för att leda Björklöven mot nya framgångar och uppfylla vår vision om att bli Sveriges mest älskade hockeyförening. Sök idag!

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2023-08-18. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Tengman på 073 – 351 27 28 eller Mattias Adolfsson på 073- 351 27 25.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Administration- och kundtjänstmedarbetare till kommande uppdrag

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 11
Om företaget
Vi får många spännande förfrågningar från våra kunder och söker därmed löpande kompetenser inom administration- och kundtjänstområdet. Vi söker både dig som har arbetat med administration och kundtjänstarbete tidigare men också dig som är nyfiken på att samla värdefulla erfarenheter inom området. Är du en engagerad och nyfiken person som gillar att samspela väl i grupp med andra finns goda möjligheter till en bra matchning hos någon av våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Beroende på din bakgrund och var ditt intresse ligger i att utvecklas vidare i karriären så pratar vi gärna igenom våra kunduppdrag med dig för att hitta den bästa matchningen. Arbetsuppgifterna och uppdragen kan således variera beroende på vem du är och vilken kompetens och erfarenhet du besitter.

Din profil
Vi söker dig som brinner för att ge service. Som person är du social och positiv och i ditt arbete är du noggrann och strukturerad. Vi ser att du har en god dator- och systemvana. Det är meriterande om du tidigare arbetat med någon form av service och har utbildning/arbetslivserfarenhet inom relevant område. Det här är ett jobb för dig som är självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor.

Ansökan
Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! I denna proaktiva annons letar vi efter kandidater till kommande uppdrag hos någon av våra spännande kunder. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Malin Hörnberg på telefon: 0708- 21 53 35. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande ,så ansök därför så snart som möjligt via www.clockworkpeople.se. Då vi nu befinner oss i semestertider så kan din återkoppling från oss dröja. Ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringskonsult

Researcher, rekrytering
Läs mer Jul 1
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker rekrytering mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Du möter oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr? Läs mer på www.clockworkpersonal.se?

Dina arbetsuppgifter
Till teamet i Umeå söker vi nu en driven och affärsinriktad person som vill arbeta som rekryteringskonsult. Du välkomnas till en öppen och familjär miljö med högt i tak där vi tillsammans skapar framgång. Som rekryteringskonsult arbetar du självständigt med rekryteringsprocessen och med kundens behov i fokus. Du säljer vårt erbjudande genom strategiskt och proaktivt arbete med kundprospektering, möten och leverans. Du ansvarar över hela rekryteringsprocessen med kravspecifikation, annonsering, search, urval, intervjuer, referenstagning, tester och uppföljning. En stor del av ditt arbete består även av att utveckla nya och befintliga relationer med kunder. Har du ett genuint intresse av att förse företag med rätt kompetens, och samtidigt älskar försäljning och får energi i mötet med människor så är rekryteringskonsult rätt jobb?

Din profil
Det är meriterande om du har en erfarenhet av försäljning alternativt en bakgrund inom HR.
Vi tror att du som söker har ett kombinerat intresse för affärer och kompetensförsörjning. För att du ska trivas i rollen som rekryteringskonsult är det viktigt att du gillar att jobba mot uppsatta mål. Jobbet ställer stora krav på ansvar och självständigt arbete. Vill du ha ett jobb där du själv skapar dina egna affärer och ser till att fylla din kalender med innehåll, då är det här rätt jobb för dig. Du har en hög social kompetens, är affärsorienterad och har ett stort intresse för människor och företag. Eftersom våra rekryteringskonsulter ofta rekryterar chefer och specialister så behövs förkunskaper och erfarenheter inom organisation och företagsstrukturer. Glädje, engagemang, närhet och affärsmässighet är Clockworks fyra kärnvärden. Det sätter tonen för vårt sätt att agera, både med varandra och i relationen till våra kunder och kandidater. Vi tror att du som söker denna tjänst är en driven person som har lätt för att knyta kontakter och skapa och bibehålla varaktiga relationer. Clockwork uppmuntrar och ger utrymme för individuella initiativ, men betonar också vikten av lagets gemensamma framgång.?


Ansökan
Är du den vi söker? Sök då tjänsten på www.clockworkpeople.se. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Mattias Adolfsson på telefon: 0733-51 27 25. eller Jennifer Åström Gustafsson på telefon 073-351 27 14. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra rekryteringsprocesser. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.?

Ansök nu

Studenter sökes för skarpa projektuppdrag

Projektledare, IT
Läs mer Jun 10
Om företaget
Vill du bygga på ditt CV med relevant erfarenhet kopplat till din universitetsutbildning? I samarbete med en av våra partners kan vi nu erbjuda flertalet uppdrag hos växande företag med koppling till processindustrin i Sverige.

Dina arbetsuppgifter
Beroende på vilket projekt din kompetens kommer användas i, kommer arbetsuppgifter att variera.

Ett uppdrag inom webb-/sociala medie-analyser kan exempelvis se ut enligt nedan;
- Installera pixlar för att mäta besökare och flöden på företagets webbplats och e-handel.
- Skapa sammanfattande dashboards för att analysera data.
- Testa och mäta effekten av kampanjer i sociala medier för att förstå deras påverkan på webbtrafik och försäljning.
Det förväntade resultatet på ovan uppdrag är att kunden ska få bättre koll på webbplatsens besökarflöde och en ökad förståelse för vilka kampanjer som genererar mest trafik, intresse och köp.

Projektarbetet kommer att göras i tätt samarbete direkt med kundföretaget, där handledning och avstämningar sker veckovis.

Din profil
Vi söker dig som just nu studerar på högskola och vill ha ett extrajobb som kan ligga i linje med din universitetsutbildning. Utbildningar som kan vara av intresse är digital mediaproduktion, interaktionsdesign, teknisk fysik, biomedicin, datavetenskap, IT, m.fl. Uppdragen brukar variera i omfattning men ofta vara på 4-6v heltid med möjlighet att arbeta på distans och det går såklart att kombinera arbetet med studier.

Vi tror att du som person är strukturerad, har en god initiativförmåga och kan arbeta självständigt. Vidare tror vi att du är positiv och flexibel och ser det här som en möjlighet att bygga på dina erfarenheter och få goda referenser för framtiden.
Du kommer att anställas som konsult via oss på Clockwork och arbeta nära vår kund.

Ansökan
Vänta in med din ansökan, utan skicka in ditt CV kort eller långt till www.clockworkpeople.se senast 2024-07-31. Vi jobbar löpande i processen. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Tengman på 073 – 351 27 28 eller konsultchef Elin Hilli på 073 - 351 27 13. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Teknisk säljare till Telfa AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jun 19
Om företaget
Telfas vision är att vara den ledande aktören på pumpar för hygien, livsmedel och industrikunder i Sverige. Med över 40 års erfarenhet marknadsför vi pumpar och pumpaggregat för ledande tillverkare till den svenska industrin. Det är få som kan slå oss på fingrarna när det kommer till just pumpar och vi delar gärna med oss av vår kunskap för att ge våra kunder trygghet i sitt val av pumpleverantör. Läs gärna mer om oss på https://www.telfa.se/

Nu söker vi dig som brinner för långsiktiga kundrelationer och har känslan för service. Är det du? Tveka inte att söka!
Drivs du av frihet under ansvar, försäljning och är tekniskt intresserad? Då kan detta vara någonting för dig! Norra Sverige är en glödhet marknad och vi förstärker nu vår säljavdelning med en Teknisk säljare. Vill du arbeta på ett stabilt företag som har en familjär och välkomnande kultur? Hos oss trivs personalen då vi har en platt organisation med tydliga mål och ramar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Teknisk säljare hos oss kommer du att ansvara för hela försäljningsprocessen för våra industrikunder från ax till limpa. Du kommer att identifiera och kontakta både nya och befintliga kunder för att förstå deras utmaningar och behov. Din uppgift är att erbjuda teknisk rådgivning och skapa skräddarsydda lösningar som uppfyller kundernas specifika krav. Tillsammans med våra produktspecialister kommer du att säkerställa att våra produkter och lösningar överträffar kundernas förväntningar.

Rollen innebär en del resor då du kommer ansvara för det Norra distriktet, från Hudiksvall och norrut. Närmaste säljkontor är i Umeå men det kräver inte att du bosätter dig i Umeå men inom distriktet.

Din profil
För att trivas i den här rollen behöver du vara nyfiken på att förstå kundernas behov och motiveras av att utveckla kreativa tekniska lösningar. Du arbetar långsiktigt och tycker om att bygga nya relationer med människor. Vi tror att ett starkt tekniskt intresse och förmågan att arbeta självständigt med frihet under ansvar är viktiga förutsättningar för framgång.

I rollen är din personlighet viktig men tidigare erfarenhet av försäljning och en teknisk bakgrund är mycket meriterande då det hjälper dig att lättare förstå den tekniska delen av arbetet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift och har körkort.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Mattias Adolfsson via tfn: 073-351 27 25. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande. Ansök därför snarast möjligt, dock senast den 21 juli via www.clockworkpeople.se

Ansök nu

Redovisningsekonom med löneansvar till Sartorius

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 26
Om företaget
Sartorius Stedim Data Analytics are leading data analytics experts with multiple applications in high-tech industries worldwide. We enable customers at both the individual and enterprise levels to maximize the value of their data, enabling better decision-making and process excellence.

Vill du vara en del av Sartorius ekonomiavdelning, där du blir en viktig kugge i deras fortsatta utvecklingsresa? Sartorius är ett välmående och växande företag som tror på allas olikheter. Sartorius är i grunden ett lokalt företag, nu ägda av en internationell koncern med säte i Tyskland.

Du kommer anställas som konsult hos Clockwork och uppdraget startar i augusti eller enligt överenskommelse, med goda möjligheter till fortsatt anställning hos Sartorius för rätt person.


Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom/Senior Accountant hos oss kommer du att arbeta inom många olika områden, exempelvis löpande redovisning, bokslutsarbete med efterföljande avstämningar, internationell såväl som svensk moms, kostnadsuppföljningar, hantering av reseräkningar men även kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även att vara en kvalificerad resurs i hantering av hela löneprocessen samt de frågor som hör till den. I lönehanteringen kommer du att arbeta med alla steg i processen, hantera försäkrings- och pensionsfrågor samt ha dialog med myndigheter och externa parter. Du gör arbetsrättsliga tolkningar utifrån kollektivavtal, analyserar och bearbetar statistiska underlag samt utgör en intern support till medarbetare och chefer vid frågor gällande lön.

Då vi verkar i en internationell koncern arbetar vi delvis enligt IFRS. Du kommer att delta i projekt, och även självständigt driva vissa egna projekt för effektiviseringar och förbättringar. Vi arbetar idag i SAP.


Din profil
Vi tror att du är utbildad civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. För att klara av arbetet är det även viktigt att du har några års erfarenhet av att arbeta med redovisning och lönehantering. Arbetet kräver mycket intern och extern kommunikation på engelska, både skriftligt och muntligt, så har du arbetat internationellt sedan tidigare är det meriterande. Det är dessutom bra om du har vana av att starta och driva egna projekt inom ditt arbetsområde. Kunskaper kring internationell moms på tjänsteområdet är en stor fördel, liksom erfarenhet av intäktsredovisning enligt IFRS.

Som person tror vi att du är noggrann och strukturerad, samt att du självständigt driver ditt arbete. För att passa hos oss och i rollen är det en fördel om du är flexibel, engagerad, prestigelös och tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera dina ansvarsområden. Vi tror också att du är en serviceinriktad och positiv person, som trivs med utmaningar. Du är en analytisk problemlösare med ett genuint intresse av utvecklingsarbete.


Ansökan
I denna process samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14 eller Elin Hilli på tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 14 juli.

Ansök nu