Umeå: Elektriker med auktorisation A eller AL

Hitta ansökningsinfo om jobbet Elektriker med auktorisation A eller AL i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Har du ett genuint intresse för fastigheter, boendemiljöer och människor? Är du driven, engagerad, då kan du vara den Elektriker vi söker till vårt team på Bostaden.
Som Elektriker med ansvar för elsäkerheten på Bostaden tillhör du förvaltningen som hanterar daglig fastighetsdrift och förvaltning samt bostadsservice mot våra hyresgäster.
Arbetsbeskrivning:
Vi söker en Elinstallatör med auktorisation A eller AL. Du kommer att ha huvudansvaret för elsäkerheten i företaget, vilket innebär följande uppgifter och ansvar:
· Ansvara för, samordna och leda Bostadens egenkontrollprogram.
· Hålla interna utbildningar inom elsäkerhet.
· Återkommande avstämningar med företagsledningen.
· Besikta installationer och elcentraler i Bostadens bestånd.
· Bollplank till elektriker och företagsledning.
· Ansvara för elrevisioner.
Du kommer även att arbeta som elektriker med underhåll, felsökning och repara­tionsarbeten i våra fastigheter och lägenheter. Arbetet är självständigt och omfattar alla våra bostadsområden.
Kompetensprofil:
Den vi söker ska ha auktorisation A eller AL samt erfarenhet av felsökning och reparation. Om du dessutom har erfarenhet av fastighetsautomation är det en merit.
Personliga egenskaper:
Din personlighet är betydelsefull för tjänsten som elektriker. Vi söker dig som har ett stort personligt engagemang, är ansvarstagande och serviceinriktad. Du är strukturerad och måste trivas med att arbeta självständigt.
Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

För mer information, kontakta gärna någon av oss:
Anna Stangenberg, reparation- och servicechef, 070-301 04 31
Malin Höber, HR-specialist, 070-668 76 41
Magnus Petersson, Fastighetsanställdas förbund, 070-331 02 58


Ansökan:
Välkommen att söka jobbet. Vi ser fram emot din ansökan så skicka in den senast 17 oktober.

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Serviceelektriker, installation

Nedan visas andra jobb i Umeå som Serviceelektriker, installation.

Industritekniker

Läs mer Okt 4
Nytt
Är du redo för en spännande utmaning? ASSA ABLOY Industrial Sverige AB söker en engagerad industritekniker inom vår port – och dockningslösningar!
Gör din professionella resa meningsfull och bidra till att omdefiniera branschen med oss. Kan du bidra med en innovativ syn på ASSA ABLOY Industrial Sverige? Bli en del av vårt team i Umeå med omnejd i Sverige, och upplev en samarbetskultur som ger dig möjlighet att bygga en karriär som du kan vara stolt över.

Vad du kommer att göra som vår Industritekniker
I rollen som Industritekniker kommer du att aktivt arbeta med våra kunders hela produktlivscykel, vilket innebär att du utför förebyggande underhåll, service och reparationer av våra kontrakterade och okontrakterade produkter och lösningar inom det tilldelade geografiska området. Du planerar och prioriterar uppdrag i samråd med den regionala serviceplaneraren och utför dem självständigt, samtidigt som du rapporterar till både kunden och ASSA ABLOY Entrance Systems. Vidare föreslår du förbättrings- och uppgraderingsåtgärder till kunden, och eskalerar olösta serviceuppdrag till den regionala serviceplaneraren vid behov. Du ansvarar även för din personliga säkerhet och utrustning, och ser till att alla uppdrag utförs på ett säkert och effektivt sätt.
Tjänsten är särskilt meriterande för dig som bor i Umeå med omnejd.

Färdigheterna och erfarenheten du behöver
För att vara framgångsrik i denna roll behöver du:
• Teknisk förståelse inom mekanik, elektronik och hydraulik samt ett stort intresse för teknik.
• 3-årig gymnasieutbildning inom el, mekanik eller likvärdigt.
• Mycket goda kunskaper i svenska och grundläggande engelska.
• Erfarenhet av MS Office, Android, FMP360 samt 2-4 års erfarenhet som servicetekniker eller likvärdigt.
• Innehav av B-körkort.

Som person har du en stark serviceinriktning och en förmåga att bygga relationer, vilket kombineras med tydlig kommunikation, självständighet, flexibilitet, struktur och ansvarstagande. Du har en god förståelse för aktuella produkter och deras behov, samt kunskap om det geografiska distriktet.


Vi erbjuder
Vi brinner för att erbjuda fantastiska möjligheter och förmåner, så att du kan fortsätta och utveckla en livslång karriär hos oss – här är vad vi har att erbjuda:
• Möjligheter till lärande och karriärutveckling, vare sig det är online-utbildning, ledarträning eller stärkande av dina färdigheter.
• En konkurrenskraftig lön och incitamentsprogram.
• Friskvård
• Jobba med härliga kollegor
• Kollektivavtal

Vi granskar ansökningar regelbundet, så vänta inte
Vi bygger mångsidiga och inkluderande team och uppmanar ansökningar från alla som kan se sig själva arbeta med oss.
För att säkerställa att din personliga information är säker, tittar vi inte på några ansökningar som skickas via e-post eller post. Om du har några frågor om rollen eller processen, skicka ett e-postmeddelande till Mona Yusefi, Talent Acquisition Business Partner, på mona.yusefi@assaabloy.com.


Låt oss tillsammans skapa en tryggare och mer öppen värld!


För att få reda på mer om oss, besök www.assaabloy.com


Vi är ASSA ABLOY
Det är våra medarbetare som har gjort oss världsledande inom accesslösningar. I gengäld öppnar vi dörrar för dem vart de än går. Med nästan 61 000 anställda i över 70 länder hjälper vi miljarder människor att uppleva en öppnare värld. Våra innovationer gör alla slags miljöer – fysiska och virtuella – tryggare, säkrare och mer lättillgängliga.
Som arbetsgivare värdesätter vi resultat – inte titlar eller en viss bakgrund. Vi ger våra medarbetare chansen att bygga upp sina karriärer utifrån sina egna och våra ambitioner – genom att regelbundet erbjuda feedback, utbildning och utvecklingsmöjligheter. Våra medarbetare tänker brett och fokuserar på var de kan göra störst nytta, och vi uppmuntrar dem att utvecklas lokalt, regionalt eller till och med internationellt.
När vi välkomnar nya medarbetare är det viktigt för oss med diversifierade och inkluderande team, och vi värdesätter olika perspektiv och erfarenheter.

Ansök nu

Industritekniker

Läs mer Okt 4
Nytt
Är du redo för en spännande utmaning? ASSA ABLOY Industrial Sverige AB söker en engagerad industritekniker inom vår port – och dockningslösningar!
Gör din professionella resa meningsfull och bidra till att omdefiniera branschen med oss. Kan du bidra med en innovativ syn på ASSA ABLOY Industrial Sverige? Bli en del av vårt team i Piteå med omnejd i Sverige, och upplev en samarbetskultur som ger dig möjlighet att bygga en karriär som du kan vara stolt över.

Vad du kommer att göra som vår Industritekniker
I rollen som Industritekniker kommer du att aktivt arbeta med våra kunders hela produktlivscykel, vilket innebär att du utför förebyggande underhåll, service och reparationer av våra kontrakterade och okontrakterade produkter och lösningar inom det tilldelade geografiska området. Du planerar och prioriterar uppdrag i samråd med den regionala serviceplaneraren och utför dem självständigt, samtidigt som du rapporterar till både kunden och ASSA ABLOY Entrance Systems. Vidare föreslår du förbättrings- och uppgraderingsåtgärder till kunden, och eskalerar olösta serviceuppdrag till den regionala serviceplaneraren vid behov. Du ansvarar även för din personliga säkerhet och utrustning, och ser till att alla uppdrag utförs på ett säkert och effektivt sätt.
Tjänsten är särskilt meriterande för dig som bor i Umeå med omnejd.

Färdigheterna och erfarenheten du behöver
För att vara framgångsrik i denna roll behöver du:
• Teknisk förståelse inom mekanik, elektronik och hydraulik samt ett stort intresse för teknik.
• 3-årig gymnasieutbildning inom el, mekanik eller likvärdigt.
• Mycket goda kunskaper i svenska och grundläggande engelska.
• Erfarenhet av MS Office, Android, FMP360 samt 2-4 års erfarenhet som servicetekniker eller likvärdigt.
• Innehav av B-körkort.

Som person har du en stark serviceinriktning och en förmåga att bygga relationer, vilket kombineras med tydlig kommunikation, självständighet, flexibilitet, struktur och ansvarstagande. Du har en god förståelse för aktuella produkter och deras behov, samt kunskap om det geografiska distriktet.

Vi granskar ansökningar regelbundet, så vänta inte
Vi bygger mångsidiga och inkluderande team och uppmanar ansökningar från alla som kan se sig själva arbeta med oss.
För att säkerställa att din personliga information är säker, tittar vi inte på några ansökningar som skickas via e-post eller post. Om du har några frågor om rollen eller processen, skicka ett e-postmeddelande till Mona Yusefi, Talent Acquisition Business Partner, på mona.yusefi@assaabloy.com.

Låt oss tillsammans skapa en tryggare och mer öppen värld!

För att få reda på mer om oss, besök www.assaabloy.com

Vi är ASSA ABLOY
Det är våra medarbetare som har gjort oss världsledande inom accesslösningar. I gengäld öppnar vi dörrar för dem vart de än går. Med nästan 61 000 anställda i över 70 länder hjälper vi miljarder människor att uppleva en öppnare värld. Våra innovationer gör alla slags miljöer – fysiska och virtuella – tryggare, säkrare och mer lättillgängliga.
Som arbetsgivare värdesätter vi resultat – inte titlar eller en viss bakgrund. Vi ger våra medarbetare chansen att bygga upp sina karriärer utifrån sina egna och våra ambitioner – genom att regelbundet erbjuda feedback, utbildning och utvecklingsmöjligheter. Våra medarbetare tänker brett och fokuserar på var de kan göra störst nytta, och vi uppmuntrar dem att utvecklas lokalt, regionalt eller till och med internationellt.
När vi välkomnar nya medarbetare är det viktigt för oss med diversifierade och inkluderande team, och vi värdesätter olika perspektiv och erfarenheter.

Ansök nu

Serviceingenjör med IT-intresse till Schneider Electric Umeå!

Läs mer Jun 12
Inledning
Är du intresserad av teknik och drivs av att lära dig nya saker? Vill du jobba i en framtidssäkrad bransch där du är med och bidrar till en hållbar framtid samtidigt som du ständigt kommer kunna utvecklas?  Då kan det vara dig vi söker för rollen som serviceingenjör!
Information om tjänsten
Schneider Electric är en världsledande koncern inom digitalisering, automation och energioptimering med AI-teknik och blev år 2021 utsedda till världens mest hållbara företag. Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till en hållbar framtid genom att jobba med smarta byggnader och teknik i framkant.
Vi behöver nu få en otroligt viktig pusselbit till vårt team i Umeå och vi hoppas att det är just du. Vi tror att din drivkraft kan komma till nytta i vår nya vardag med spännande utmaningar inom digitaliserade tjänster. Våra kunder finns inom allt från kommuner och landsting till små och stora industrier samt fastighetsbolag.
Vi erbjuder dig
I rollen som serviceingenjör erbjuds du ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med och påverka vår spännande tillväxtresa. Hos oss är personalen det viktigaste, vi ser till att du har det du behöver för att prestera, få personlig tillfredsställelse och ha roligt.
Dina arbetsdagar spenderas tillsammans med ett kompetent och drivet team. I början kommer du att att få gå sida vid sida tillsammans med en erfaren kollega för att på bästa sätt komma in i rollen. Hos den som önskar erbjuds goda utbildningsmöjligheter genom våra interna kurser! 

Arbetsuppgifter
I rollen som serviceingenjör utförs ditt arbete antingen ute hos kund eller på kontoret beläget i Umeå. Du kommer att jobba med konstruktion, programmering och driftsättning av Schneider Electrics produkter inom fastighetsautomation. Utöver detta ingår hålla en dialog med kundernas olika avdelningar inom bland annat IT för att säkerställa att du får tillgång till servrar för att kunna genomföra ditt arbete. Du säkerställer funktioner genom att testköra systemen och funktionerna du har tagit fram i samråd med kunden.  
Till din hjälp har du dina kollegor i teamet med expertkompetens inom sina respektive områden, projektledare och affärsutvecklare som har otroligt bra dialoger med kunder och samarbetspartners.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom antingen IT, Styr reglerteknik, VVS eller el.  
Utöver detta tror vi att du har ett tekniskt intresse och drivs av att lära dig nya saker och vill utvecklas! Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av BACnet, Modbus, API eller Mqtt men inget krav för tjänsten. Största vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper!
Som person tror vi att du har ett genuint teknikintresse och kan ta eget ansvar och initiativ i tjänsten. Du vill utvecklas och att du tar ansvar över din egen utveckling samt det arbete du utför. Vi tror även att du trivs med att ha kontakt med människor då du kommer ha en hel del kundkontakt. Vi blir glada om du vill sprida glädje tillsammans med oss!
Krav för tjänsten är B-körkort och god svenska i tal samt skrift. 
Övrigt
Ort: Umeå
Anställningsform: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson för rekryteringen: Amanda Nordström, amanda.nordstrom@simplifiedco.se


Eftersom Schneider Electric är ett säkerhetsföretag kommer utdrag ur belastningsregistret begäras innan anställning.

I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.

Ansök nu

Serviceledare EL

Läs mer Jul 9
Är du redo att ta steget upp till en ledande roll inom service? Har du skarpa planeringsfärdigheter och en passion för att leda och motivera andra? Då är det dags att utforska möjligheterna hos Bravida i Umeå. Vi söker en engagerad och serviceinriktad person som vill ta nästa steg i sin karriär och bli en del av vårt dynamiska team. Välkommen med din ansökan!

Ditt nya jobb

Som serviceledare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva och högkvalitativa tekniska lösningar för våra kunder. Du kommer att ansvara för att leda, stödja och utveckla ett team av skickliga tekniker, samt planera och organisera underhålls- och serviceinsatser. Med ditt starka ledarskap kommer du att bidra till att skapa en positiv arbetsmiljö och säkerställa att våra kunder får en förstklassig serviceupplevelse.

Du ansvarar för serviceuppdrag i alla storlekar, från planering till avslutat uppdrag. Du rapporterar till Servicechef och har kontaktytor internt såväl som med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter. Arbetsuppgifterna är bland annat:


• leda, engagera och utveckla medarbetare
• ansvara för resultat, utförande av projekt och uppföljning
• ansvara för resursplanering och inköp
• utveckla och bevara kundrelationer
• kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten

Som serviceledare får du frihet under ansvar. Uppdragen varierar både vad gäller storlek och innehåll och kan vara alltifrån löpande arbetsuppgifter hos fasta kunder till mindre uppdrag hos sällankunder. Platsbesök hos våra kunder är vanligt förekommande och vi vill även att du lägger vikt vid att diskutera lösningar med dina medarbetare ute på fält.

Din bakgrund

Vi söker dig som med ditt driv och engagemang kan göra skillnad i vår grupp och bidra till vår utveckling. Du som söker ska:


• ha som lägst en gymnasial utbildning med teknisk inriktning
• ha flerårig arbetslivserfarenhet inom el och teknik, gärna i vår bransch
• inneha B-körkort
• har god datorvana
• kunna tala och skriver svenska flytande, så att du kan tillgodogöra dig rollen och allt material på bästa sätt
• kunna göra dig förstådd på engelska då vi ibland har kunder eller medarbetare som du behöver kunna föra en dialog med

Kanske arbetar du idag som serviceelektriker? Har du också erfarenhet från en position som ledande montör, projektledare, serviceledare eller liknande är det meriterande. Även om du har förhandlingsvana och/eller erfarenhet av upphandling.

Som person är du service- och resultatinriktad och du har ett strukturerat arbetssätt som gör att uppdragen utförs effektivt samt tas i mål. Vidare är du van vid att ta stort ansvar och ser samarbete som en självklarhet. Din affärsmässighet genomsyrar i hur du hanterar ditt uppdrag och dialog med kunder såväl som kollegor. Du tar ditt arbetslag mot gemensamma mål och med din sociala kompetens upprätthåller du viktiga kontakter. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla goda affärsrelationer och arbetar engagerat med att hålla ihop projekt och alla dess delar. Du tycker även om att ha många bollar i luften och är fortsatt effektiv under stress. Du gillar att utvecklas och vill lära dig tekniken!

Ditt nya team¨

I Umeå sitter vi på Västerslätt i ett helt nybyggt hus som vi byggt utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Umeå EL består av 140 personer varav ungefär hälften av oss jobbar inom service. Du kommer att rapportera till vår Servicechef som finns här på plats, men du har ett team som du leder i det dagliga arbetet. Ett sammansvetsat gäng där efterfrågan ökar och vi behöver förstärka med ytterligare en serviceledare.

Vad erbjuder vi dig?
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi är vana att leverera högsta kvalitet till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Här kan du läsa mer om hur din utveckling hos oss fungerar. När du växer, växer vi! Bravida har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare och detta är vi mycket stolta över. Vill du läsa mer om hur det är att jobba hos oss klicka här. Följ oss på Facebook!

Bravida är en stor arbetsgivare, faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare! Vi erbjuder en gedigen introduktion och interna utbildningar löpande. Till detta erbjuder vi friskvårdsbidrag och på sikt förmånsbil.

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör, läs mer om dem här. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt!

Hur söker jag jobbet?

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 18 augusti.

Du skickar in ditt CV och gärna med ditt personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan.

Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från AB Bostaden i Umeå

Nedan visas andra jobb i Umeå från AB Bostaden i Umeå .

Områdeschef

Fastighetsförvaltare
Läs mer Aug 28
Vi har Sveriges nöjdaste hyresgäster och ett viktigt uppdrag för oss är att fortsätta leverera högklassig service genom att vara en tillförlitlig och kompetent fastighetsägare. Nu söker vi dig som kan hjälpa oss att bibehålla och utveckla vår kundupplevelse.
Detta erbjuder vi dig:
Bostaden är en viktig aktör för Umeå och vi engagerar oss i frågor för ett attraktivt och hållbart samhälle. Våra värderingar genomsyrar hela verksamheten, både internt, hur vi arbetar och bemöter varandra, men också externt i hur vi bemöter våra hyresgäster, intressenter och Umeå som samhälle.
Vill du vara med och utveckla Umeå till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på?
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns goda möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss! Välkommen att söka!
Arbetsbeskrivning:
Vi söker vi dig som vill arbeta i en ledande roll där ditt ledarskap blir centralt för våra förutsättningar att planera, genomföra, följa upp och utveckla verksamheten. Som områdeschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för ett team om ca 20 medarbetare. Du har budget- och verksamhetsansvar samt skapar förutsättningar för en hållbar drift, säkra fastigheter samt trygga boendemiljöer i ditt område. Att aktivt arbeta med trygghetsfrågor är en viktig del av tjänsten.
Rollen är mycket varierad med både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du ansvarar för förvaltningen av områdets fastigheter och säkerställer genomförandet av underhåll. Du är ytterst ansvarig för fastigheternas ekonomi och har mycket samarbeten med projektledare, driftpersonal samt externa entreprenörer.
I rollen ingår mycket kontakt med våra hyresgäster samt hantering av bosociala frågor. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga blir därför oerhört viktig, och du bör kunna hantera olika människor och frågeställningar på ett professionellt sätt.
Du ingår i chefsgruppen för förvaltningsorganisationen och rapporterar till förvaltningschefen.
Bakjour ingår i tjänsten.
Kompetensprofil:
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av ledarskap och förvaltning av fastigheter är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och ekonomi. Att du har datavana ser vi som självklart.
För att nå framgång i uppdraget är det viktigt att du är bra på att involvera, engagera och motivera dina medarbetare, samt att du är tydlig i din kommunikation och har en mycket god samarbetsförmåga. Körkort är ett krav.
Körkort är ett krav.
Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen att söka jobbet senast den 27 september 2024.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Marlene Bergström, förvaltningschef, 090-17 75 06
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Ledarna, 08-598 99 000, www.ledarna.se

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Ansök nu

Kvartersvärd

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Sep 9
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Har du ett genuint intresse för fastigheter, boendemiljöer och människor? Är du driven, engagerad och vill få möjlighet att göra skillnad i människors vardag? Då kan du vara den kvartersvärd vi söker till vårt team på Bostaden.
Nu söker vi en kvartersvärd som ska ansvara för service till kunderna på våra bostadsområden.
Arbetsbeskrivning:
Våra kvartersvärdar har dagligen många kontakter med kunder vid felanmälningar, frågor samt vid in- och utflyttning. Kvartersvärdens uppgifter består även av besiktningar, reparationer, sandning, snöskottning, störningsärenden samt översyn av soprum, tvättstugor, vindsförråd, källare och utemiljö. Det förekommer även viss administration i form av kontering av fakturor, beställningar och prognosarbete. Arbetet är i hög grad självständigt.
Kompetensprofil:
Du bör ha gymnasiekompetens och du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är en merit. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceinriktat arbete samt fastighetsskötsel eller reparationer.
Personliga egenskaper:
Din personlighet är betydelsefull för tjänsten som kvartersvärd. Du ska tycka om att möta människor, gilla problemlösning och tåla stress. Som person är du händig, strukturerad, engagerad och har god samarbetsförmåga. Du bör utstråla trygghet och kunna ge god service, inte minst eftersom kvartersvärden ibland måste fatta obekväma beslut.
Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.
Välkommen att söka jobbet senast den 6 oktober.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Johanna Boström, områdeschef norra, 090-17 75 42
Åke Persson, områdeschef östra, 090-17 75 72
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Magnus Petersson, Fastighetsanställdas förbund, 070-331 02 58

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Ansök nu

Byggprojektledare

Byggnadsingenjör
Läs mer Jun 20
Detta erbjuder vi dig:
Bostaden står inför en spännande utveckling med ett stort antal planerade projekt, både nybyggnationsprojekt, stora underhållsprojekt samt mindre underhållprojekt. Under de kommande fem åren är omfattningen av den totala underhållsvolymen cirka 300 miljoner kronor. Utöver det har vi nyproduktion av cirka 180 lägenheter per år.
På Bostaden får du jobba ihop med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi går en spännande och föränderlig framtid till mötes där vi vill tänka nytt och kreativt. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats. För dig med energi och handlingskraft finns goda möjligheter att vara med och bidra till utvecklingen av verksamheten hos oss! Välkommen!
Hos oss får du en bra balans mellan arbetsliv och privatliv, som projektledare hos Bostaden har du möjlighet till flexibel arbetstid samt möjlighet att ta ledigt om det passar dina egna projekt.
Vill du vara med på denna resa mot nya mål och resultat?

Arbetsbeskrivning:
Vi söker en erfaren byggprojektledare som ska arbeta med planerat fastighetsunderhåll samt om- och tillbyggnadsprojekt. Som projektledare har du till uppgift att planera, upphandla, genomföra samt följa upp planerade bygg- och underhållsprojekt. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande projekt, till exempel tak-, badrums-, och stamrenoveringar samt ROT-projekt.

Kompetensprofil:
Du ska ha en byggnadsteknisk högskoleexamen eller motsvarande utbildning. Har du dessutom jobbat som platschef inom byggbranschen alternativt har kvalificerad projektledarerfarenhet ser vi det som en fördel. Körkort är ett krav.


Personliga egenskaper:
Tjänsten ställer höga krav på dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har en mycket god förmåga att skapa relationer, både internt och externt. Fastighetsutveckling jobbar mycket med ett öppet klimat där du tillsammans med våra medarbetare bidra till erfarenhetsåterföring och utveckling för kommande utmaningar. Vi förutsätter att du behärskar det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Är du intresserad:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen att söka jobbet senast den 4 augusti. Urval kommer att ske efter ansökningstidens utgång.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Fredrik Rundqvist, underhållschef, 070-228 05 75
Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41
Urban Holmberg, Unionen, 090-17 75 58

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediasäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Ansök nu

Drifttekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Maj 7
Detta erbjuder vi dig:
På Bostaden får du jobba tillsammans med engagerade och drivna kollegor som strävar efter att hela tiden utvecklas och nå resultat. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en inspirerande och satsande arbetsplats.
Som drifttekniker på Bostaden tillhör du vår enhet förvaltning som hanterar daglig fastighetsdrift och förvaltning samt bostadsservice mot våra hyresgäster.


Arbetsbeskrivning:
Arbetet innebär att du ska svara för drift, förebyggande underhåll samt energioptimering av våra värme- och ventilationsanläggningar. Du kommer även att jobba med att följa upp och analysera statistik för energi- och vattenanvändning. Driftteknikergruppen består av 9 drifttekniker som tillsammans har en spännande utmaning att jobba mot en effektiv drift och Bostadens energimål. Som drifttekniker samarbetar du även med andra yrkesgrupper inom företaget. I tjänsten som drifttekniker ingår beredskap.

Kompetensprofil:
Vi söker dig som har driftteknikutbildning eller gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad i arbetslivet. Vi ser gärna att du har bred fastighetsteknisk kompetens och erfarenhet av värme- och ventilationssystem samt styr- och reglerteknik.
Har du erfarenhet av arbete med fastighetssystem och/eller underhållssystem innehållande objektstruktur för systematiskt underhållsarbete är det meriterande. Tjänsten kräver körkort B.

Personliga egenskaper:
För att passa in i rollen som drifttekniker måste du tycka om problemlösning och ha ett stort intresse för energioptimering och fastighetsteknik. Arbetet är i grunden självständigt och ställer krav på att hantera arbetstoppar. Vårt arbetssätt är teaminriktat och då detta ställer krav på gott samarbete inom driftteknikgruppen och med andra yrkesgrupper, förutsätter vi att du är en lagspelare som gillar att nå målen tillsammans med andra. Erfarenhet och intresse av teknikutveckling är viktiga egenskaper utifrån de spännande utmaningar vi står inför.
Är du intresserad?
Vi strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Välkommen att söka jobbet senast den 26 maj.
För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss:
Lars Holmström, driftteknikchef, 070-228 70 52
Malin Höber, HR, 090-17 76 41
Magnus Petersson, Fastighetsanställdas förbund, 070-331 02 58

Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediasäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.

Ansök nu

Kvartersvärd, sommarvikarie

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Jan 18
Arbetsbeskrivning:
Kvartersvärden ansvarar för servicen till våra kunder. Våra kvartersvärdar har dagligen många kontakter med kunder vid felanmälningar, frågor samt vid in- och utflyttning. Kvartersvärdens uppgift består bland annat av reparationer, besiktningar, översyn av soprum, tvättstugor, vindsförråd, källare och utemiljön. Det kan även förekomma viss administration i form av kontering av fakturor och beställningar.
Kompetensprofil:
Du bör ha allmän gymnasiekompetens samt trivas med att arbeta med människor och service. Goda kunskaper i engelska är ett krav.
På Bostaden strävar vi efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund.
Vi söker ett antal kvartersvärdar under semesterperioden, juni-augusti. Längden på vikariaten kan variera.
Körkort kan behövas på vissa kvartersvärdsområden.
Vid frågor ring:
Alexandra Svanberg, HR-enheten, 090-17 76 42
Malin Höber, HR-enheten, 090-17 76 41
Ansökan:
Välkommen att söka jobbet senast den 7 april.

Ansök nu