Umeå: Account Manager till Poolia Norr

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager till Poolia Norr i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa och representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken? Bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla där medarbetaren står i fokus?
Då har vi en plats för dig hos oss på Poolia/Uniflex.
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen in med din ansökan redan idag.
Om tjänsten:
Som Account Manager hos Poolia Norr kommer du att ha huvudsakliga kundrelationer i Norr, med bas på vårt nyrenoverade kontor mitt i Umeå centrum. Du kommer att ha förmånen att ha kompetenta och härliga kollegor som även är verksamma i andra delar av Norrland. Ditt uppdrag innefattar att bygga och stärka relationer, möta både nya och befintliga kunder samt vara ett viktigt stöd till dina kollegor som jobbar med leveransen – framgången ligger i samarbetet och ömsesidigt förtroende för varandras förmågor.

Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där vi stöttar varandra, delar glädje över framgångar och står tillsammans i motgångar. Vi värdesätter öppenhet och sårbarhet. Om du delar våra värderingar och är redo att vara med på en spännande resa med möjligheter att forma och utveckla ett starkt varumärke, så ser vi fram emot att höra från dig.
Din profil
Vi söker dig som är en skicklig relationsbyggare med utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, både i tal och skrift. I den här rollen är det du som håller i trådarna och "äger din affär", det kräver mod och engagemang.

För att lyckas i denna roll tror vi följande är goda förutsättningar:

Att du trivs med att hålla presentationer för grupper av alla storlekar och att det ger dig energi


En stark drivkraft att nå dina mål och slutföra dina uppgifter, samt är strukturerad och noggrann i ditt arbete dit


Ett intresse för vår verksamhet, eftersom du kommer att vara den hos oss som många gånger är första kontakten med kund och blir därmed en ambassadör för oss alla.


Varför Poolia?
Poolia och Uniflex är två starka varumärken med över 30 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering av chefer och specialister. Vi är dedikerade till att hjälpa våra kunder att lyckas genom engagerad och kvalificerad kompetens. Poolia är ett bolag som drivs av en stark entreprenörsanda, och nu har du chansen att vara med på vår spännande utvecklingsresa i en region med stor tillväxt.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Account manager

Nedan visas andra jobb i Umeå som Account manager.

Diversey söker en Distriktssäljare till Norra Sverige

Läs mer Maj 6
Söker du en spännande och utmanande roll i ett globalt företag med fokus på innovation och hållbarhet och möjlighet att växa och lära? Är du en individ som vill leverera resultat och har stort eget driv? Då kan denna tjänst vara något för dig. Diversey söker nu en Säljare till Norra Sverige!
Om oss
Att arbeta på Diversey är att vara en del av ett av världens mest innovativa företag i vår bransch. Resan började för ett sekel sedan i Chicago och har sedan dess tagit oss till över 100 länder runt om i världen, där vi skapar innovativa rengöringsprodukter och städmaskiner som möter behoven i en resursbegränsad värld. Hos Diversey handlar det inte bara om renhet; vi tar också hand om människor, företag och planeten. Vi är stolta partners till både stora och små företag inom hotell- och restaurangbranschen, detaljhandeln, sjukvården och livsmedelssektorn, och vi gör det med våra revolutionerande, hållbara rengörings- och hygienlösningar.
Om rollen
Nu söker vi en driven och försäljningsinriktad Distriktssäljare till norra Sverige. Ditt aktiva säljdistrikt sträcker sig från Sundsvall till Kiruna och västerut till Östersund. Kunderna finns främst i större städer och bland större industrier. Att resa blir en del av din vardag, med en del övernattningar varje månad. Vi ser gärna att du bor centralt inom distriktet, exempelvis Umeå.
Du kommer att leda och driva försäljningsarbetet mot uppsatta mål. I rollen som säljare kommer ditt fokus vara att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga långsiktiga relationer med dina befintliga slutkunder och ha ett nära samarbete med återförsäljare.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter
Uppnå och överträffa försäljnings- och lönsamhetsmål inom det definierade geografiska området och hos kunderna
Ansvar för definierade lokala återförsäljare och hygienpartners inom ditt distrikt. Utveckla samarbetet med lokala återförsäljare och hygienpartners genom försäljning av TASKI städmaskiner, rengöringsmedel samt tillbehör.
Implementera centralt beslutade aktiviteter och handlingsplaner för kunderna i nära samarbete med din Sales Area Manager och Key Account Manager
Bearbetning av potentiella kunder regionalt och lokalt enligt planer som utformats tillsammans med din Sales Area Manager
Säkerställa en hälsosam bas av prospects och utveckling och utökning av affären hos befintliga kunder.
Rapportera och dokumentera försäljningsbesök, försäljningsprojekt mm. enligt våra riktlinjer i vårt CRM-system (Salesforce)

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen drivs du av att uppnå resultat och budget. Du gör det genom att arbeta strategiskt, strukturerat och målinriktat. Arbetet kräver mycket god planeringsförmåga. Du har starka förhandlingsfärdigheter och förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer. Du är också en god kommunikatör och tycker om att samarbeta med kunder och kollegor för att gemensamt uppnå det bästa resultatet.
Du har också:
Minst 3-5 års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom B2B-sektorn och erfarenhet av att arbeta med försäljning mot slutkund samt via återförsäljare
Erfarenhet av branschen är meriterande
Utbildning inom försäljning eller marknadsföring är meriterande
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Körkort B

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett globalt företag med fokus på innovation och hållbarhet och möjlighet att växa och lära
Möjlighet att vara en del av ett dedikerat team och bidra till att forma framtidens rengörings- och hygienlösningar
En hälsosam och hållbar företagskultur där balans mellan arbete och fritid är viktigt
Kollektivavtal enligt IKEM/Unionen

I denna rekrytering samarbetar Diversey med Rubino Rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911 eller maila hanne@rubino.se.
Om du är en driven och resultatorienterad individ med erfarenhet av försäljning och affärsutveckling, och vill vara en del av vårt team på Diversey AB, så ser vi fram emot din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till Academic Work Umeå!

Läs mer Maj 31
Bli en del av vår magiska kultur! Hos oss hittar du inte bara fantastiska kollegor, utan även stor frihet att forma din arbetsdag, grymma stödfunktioner och en attraktiv lönemodell utan provisionstak. Om detta lockar dig så rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan direkt då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Som Account Manager hos oss innebär att du har en social roll med många kontaktytor, här blir du snabbt en del av gänget och arbetar tillsammans med fantastiska kollegor och engagerade ledare på olika avdelningar internt. Men det absolut viktigaste kommer vara att bygga relationer med dina härliga kunder. Hur du driver ditt arbete med dina kunder och affärer är upp till dig, men du kan lita på att vi ger dig verktygen du behöver för att lyckas.





Ditt team och din utveckling
Ditt team består av flera andra Account Managers och en engagerad Team Manager. Våra Team Managers är inte bara ledare, de är också mentorer och coacher och gör allt för att ge dig bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Vi tror på din potential och vilja att lyckas och erbjuder dig en omfattande onboarding samt ett career steps program som hjälper dig att nå din fulla potential och utvecklas som Account Manager. Självklart har du hela tiden en hejaklack i ryggen som stöttar dig!

Vi erbjuder:

???? Lönemodell och förmåner: Vi tror på att belöna din prestation. Vår lönemodell ger dig möjlighet att tjäna mer i takt med din framgång. Vi har stor andel individuell provision och inget tak för hur mycket du kan tjäna. Utöver lön erbjuder vi ett generösa friskvårdsförmåner samt flexibilitet för att skapa en bra work life balance.

????Teknisk innovation: Vi satsar stort på att bygga systemstöd i teknisk framkant och utvecklar det tillsammans med vår säljorganisation. Detta kommer hjälpa dig i ditt arbete att skapa goda resultat och framgångsrika kundrelationer.

Som Account Manager hos oss bygger och utvecklar du dina egna kundrelationer. En vanlig dag för dig i rollen innebär:
- Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter hos potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare, men också bland kunder i vårt befintliga nätverk. Det är här som du verkligen kommer bidra med ditt krut, ”beat yesterday” - anda och nyttja ditt pannben för att nå resultat.
- Säljmöten: Här sker införsäljningen av våra tjänster. Detta inkluderar ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder. Du bygger goda kundrelation, gör behovsanalyser och lämnar ett starkt avtryck.
- Omvärldsbevakning: För att på ett strategiskt sätt kunna kartlägga våra etablerade kunders framtida behov. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer.

För att lyckas som Account Manager bör du


* Ha en hög ambitionsnivå och tycka om ett högt tempo.
* Tycka om att samarbeta och inte vara rädd för att knyta nya kontakter eller att stå i centrum.
* Vara öppen för nya saker och våga utmana dig själv.
* Kunna skapa förtroende i kommunikation med andra på ett ärligt och empatiskt sätt.


VI SÖKER DIG SOM
Har ambition och en vilja att lyckas! Det är inte ditt CV som är mest relevant för oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om du känner igen dig i beskrivningen nedan kan vi vara en bra match:
- Resultatinriktad
- Relationsskapande
- Orädd
- Kommunikativ

Vi ser att du har


* Gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå.
* Minst ett års arbetslivserfarenhet.
* B-körkort.
* Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.


Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av värme, energi, engagemang, öppenhet och kamratskap. Här finns en genuin vilja att hjälpa varandra, både när vi arbetar mot gemensamma och individuella mål. Vi ser vikten av att skapa starka band och ha roligt tillsammans och har en bred palett av sociala aktiviteter. Från spännande resor och stora fester till spontana After Works, gemensamma frukostar och träning.

Hur är det att jobba på Academic Work?
- Vår kultur på Academic Work
- CSR och miljö på Academic Work
- Rollen som Account Manager
- Instagram @Academic Work
- Facebook @Academic Work
- LinkedIn @Academic Work

Ansök nu

Vi söker en Företagssäljare till Tell Sverige AB

Läs mer Jun 17
Inledning:

Vi söker en erfaren Företagssäljare till Tell´s team i Umeå. Tell Sverige AB erbjuder företagskunder smarta helhetslösningar inom molnväxlar, telefoni, IT-drift samt fordons-IT.

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Tell Sverige´s räkning en Företagssäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tell Sverige.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tell´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till fanny.skott@pn.se

Du erbjuds

Som Företagssäljare hos Tell får du en rolig, utmanande, spännande säljroll med stor möjlighet till utveckling där målet är att du ska ta både dig själv och avdelningen till nästa nivå. Du får en anställning hos en av de ledande, lokala aktörerna i branschen där du får arbeta med de senaste produkterna och bli en del av en företagskultur som präglas av snabba puckar, stort engagemang, öppenhet och mycket driv.
Tell erbjuder individuell lön och bonus.

Arbetsuppgifter

I rollen som Företagssäljare är du företagets ansikte utåt. Du besöker både nya och befintliga kunder till Tell och styr i stor utsträckning själv över din arbetstid. Att planera din vecka, ringa och boka upp möten, genomföra och följa upp är naturligt för dig. För att lyckas hos Tell behöver du vara strukturerad, proaktiv och ligga steget före för att ha en strategi och plan för att hjälpa kunden att utvecklas och agera problemlösare.

Tell´s mål är att alltid ge den bästa helhetsupplevelsen och där kommer du att vara en viktig pusselbit. Om du lyckas väl på avdelningen och framöver önskar ta större ansvar, finns goda möjligheter för det.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Vi söker dig som:

Vi tror att du har ett genuint intresse av att ta hand om kunder och skapa goda och långsiktiga relationer samt ge ett gott och professionellt bemötande. Vidare söker vi dig som är ambitiös, driven, snabb i tanke och handling med ett brinnande intresse för affärer.

Du har helst erfarenhet som B2B-säljare, Account manager eller KAM. Erfarenhet från uppsökande försäljning är meriterande, likväl som produktkunskap inom växellösningar, IT och abonnemang. Du har en utpräglad vilja och förmåga att ta ansvar för din egna prestation och triggas av att arbeta mot satta mål.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på fanny.skott@pn.se

Ansök nu

Säljare till Västerbotten som räddar liv!

Läs mer Maj 8
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer där du kan påverka din egen lön? Har du lätt för att ta egna initiativ samtidigt som du vill sälja produkter som räddar liv? Om ja: då är du den vi söker som regionssäljare till Plusab i Västerbotten!

Tjänstebeskrivning
I rollen som Säljare hos Plusab är ditt mål att driva försäljning och bygga långsiktiga relationer med kunderna. Du kommer att ansvara för ditt eget geografiska område med kunder runt om i Västerbotten. Det är en dynamisk roll med flera kontaktytor och kundbredd där du med tempo, snabba beslut, energi och relationsskapande bidrar till framgång. Till din hjälp har du en toppmodern produktportfölj, de mest attraktiva verktygen, en operativ säljledare och en stark organisation i ryggen.

Du kommer att arbeta enligt devisen frihet under ansvar, vilket innebär att du arbetar på ett strukturerat sätt, planerar din egen tid och utgår hemifrån. Vidare kommer du att erbjudas löpande internutbildning i de produktgrupper du kommer att sälja och ett kunnigt team som stöd.

För att passa i rollen som Säljare hos Plusab är det av stor vikt att du trivs med nykundsbearbetning då det är en stor del av rollen. Du kommer även att ta över en befintlig kundstock och förväntas bevara och utveckla den utefter bästa förmåga. Plusab har idag tecknade avtal med flera av landets större koncernföretag vilket också kommer bli dina kunder.

Vidare ingår Plusab i en av branschens största koncerner med flera Norden baserade bolag samt bolag i Holland, Tyskland, Irland, Belgien, England, USA och Canada. Således finns det stor utvecklingspotential för dig som vill utvecklas och ta stora kliv inom ett globalt bolag.

Personprofil
Vi söker dig som är socialt kompetent, självgående, vill utvecklas vidare som säljare och har viljan att göra ”det lilla extra” för att uppnå resultat. Du drivs av utmaningar och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du brinner för försäljning och är en förtroendeingivande relationsskapare samt målmedveten både vad gäller resultat och personlig utveckling.

Som säljare är du en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Att du trivs med att resa och besöka kunder är ett krav för att du ska trivas i rollen. Tjänsten kräver således B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid, kontorstider
Omfattning: Heltid
Plats: Västerbotten
Lön: Generös garantilön plus en förmånlig provisionsmodell utan tak.

Företagspresentation
Plusab Medical Solutions AB har sitt huvudkontor i Västerås. Vi tillverkar och marknadsför säkra, effektiva och användarvänliga Första Hjälpen-produkter med egen design. Bolaget startades 2007 och har mer än 15 års erfarenhet och kunskap inom verksamhetsområdet, vilket har gjort att utvecklingen redan från start har varit mycket positiv för oss.

Målsättningen med företaget är att marknadsföra praktiska och lättanvända produkter av hög kvalité som underlättar och skapar trygghet på arbetsplatsen. Idag är Plusab Medical Solutions AB rikstäckande med representanter från Luleå i norr till Malmö i söder. Plusab Medical Solutions AB levererar all nödvändig utrustning för Första Hjälpen. Vi erbjuder våra kunder möjlighet att beställa varor via vårt kundcenter, vår internetbutik eller genom besök av någon av våra säljare.

Ansök nu

Vi söker en Företagssäljare till Tell Sverige AB

Läs mer Jun 3
Inledning:

Vi söker en erfaren Företagssäljare till Tell´s team i Umeå. Tell Sverige AB erbjuder företagskunder smarta helhetslösningar inom molnväxlar, telefoni, IT-drift samt fordons-IT.

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Tell Sverige´s räkning en Företagssäljare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Tell Sverige.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Tell´s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till fanny.skott@pn.se

Du erbjuds

Som Företagssäljare hos Tell får du en rolig, utmanande, spännande säljroll med stor möjlighet till utveckling där målet är att du ska ta både dig själv och avdelningen till nästa nivå. Du får en anställning hos en av de ledande, lokala aktörerna i branschen där du får arbeta med de senaste produkterna och bli en del av en företagskultur som präglas av snabba puckar, stort engagemang, öppenhet och mycket driv.
Tell erbjuder individuell lön och bonus.

Arbetsuppgifter

I rollen som Företagssäljare är du företagets ansikte utåt. Du besöker både nya och befintliga kunder till Tell och styr i stor utsträckning själv över din arbetstid. Att planera din vecka, ringa och boka upp möten, genomföra och följa upp är naturligt för dig. För att lyckas hos Tell behöver du vara strukturerad, proaktiv och ligga steget före för att ha en strategi och plan för att hjälpa kunden att utvecklas och agera problemlösare.

Tell´s mål är att alltid ge den bästa helhetsupplevelsen och där kommer du att vara en viktig pusselbit. Om du lyckas väl på avdelningen och framöver önskar ta större ansvar, finns goda möjligheter för det.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Vi söker dig som:

Vi tror att du har ett genuint intresse av att ta hand om kunder och skapa goda och långsiktiga relationer samt ge ett gott och professionellt bemötande. Vidare söker vi dig som är ambitiös, driven, snabb i tanke och handling med ett brinnande intresse för affärer.

Du har helst erfarenhet som B2B-säljare, Account manager eller KAM. Erfarenhet från uppsökande försäljning är meriterande, likväl som produktkunskap inom växellösningar, IT och abonnemang. Du har en utpräglad vilja och förmåga att ta ansvar för din egna prestation och triggas av att arbeta mot satta mål.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Umeå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på fanny.skott@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB .

Fältassistent till SLU

Forskarassistent
Läs mer Jun 20
SLU söker under september månad en fältassistent för att stötta forskare under sensommaren. Trivs du med att jobba utomhus och söker ett fysiskt jobb där du samtidigt får bidra till forskning? Då har vi tjänsten för dig!

Tjänsten startar V.35 och pågår till och med slutet av september.

Om tjänsten
SLU bedriver året runt en fältforskningsstation på Röbäcksdalen i Umeå. Här bedrivs fältforskning inom en rad olika områden såsom:

• jordbruksvetenskap
• biolog
• agroekologi
• markvetenskap
• miljövetenskap
Då en stor del av arbetet är väderberoende kommer arbetstiderna variera något men du kommer att arbeta motsvarade en heltidstjänst.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
SLU arbetar med med de vanligen förekommande grödorna inom norrländskt jordbruk samt nisch- och försöksgrödor. På forskningsstationen utförs officiella sortförsök av vall, spannmål och potatis samt flera olika långliggande försök med bland annat olika gödslingsnivåer, jordbearbetningar och växtföljder.

Som fältassistent stöttar du forskarna i:
• Skötsel
• Bearbetning
• Insamlandet av prover
Jobbet som fältassistent erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får spendera mycket tid utomhus i den friska luften, oftast med fysiskt krävande arbetsuppgifter. Arbetet är forskningsnära och socialt då du arbetar i team med forskare och annan försökspersonal.


Vem är du?
Vi söker fältassistenter som har en relevant gymnasial utbildning från naturbruksgymnasium med jordbruk/trädgård som inriktning eller motsvarande erfarenhet/utbildning. Du som person är noggrann, effektiv och metodisk samtidigt som du har ett säkerhetstänk. En viktig del i arbete är samarbete och därför vill vi att du även trivs att jobba nära andra. Vi ser gärna att du har B-körkort.

Viktigt är att du är tillgänglig för arbete under den angivna perioden. Eftersom denna tjänst är på heltid ser vi gärna att du som söker antingen är tillgänglig för heltidsarbete eller har god möjlighet att kombinera denna roll med exempelvis studier.

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som har en biokemisk, kemiteknisk eller naturvetenskaplig bakgrund. Vi arbetar med de främsta av Sveriges läkemedels- och livsvetenskapsföretag. Så, vare sig du är intresserad av mikrobiologi, kemi, regulatoriskt-, miljö- eller kvalitetsarbete, marknad och försäljning har vi en tjänst för dig.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Teknisk supportspecialist med Linux kunskaper

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 17
Är du redo att bli en del av ett engagerat team och arbeta i en spännande roll som teknisk supportroll? Vi letar efter dig som brinner för att lösa tekniska utmaningar, vara räddaren i nöden och hjälpa kunder samt hantera installation och felsökning.

Vi söker en Teknisk supportspecialist med start så snart som möjligt för en heltidsanställning under 6 månader till att börja med. Det finns mycket goda möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning därefter. Arbetspassen är vardagar under kontorstider men på sikt kan det bli aktuellt med skift som inkluderar helger och kvällar för att ge support när kunder behöver det som mest.

Urvalet sker löpande, så vänta inte med att ansöka eller ta kontakt med oss för att utforska denna spännande möjlighet!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Teknisk supportspecialist kommer du hjälpa kunder och användare att lösa deras problem med uppkoppling, mjukvara och hårdvara över telefon och e-post. Du kommer svara på användarfrågor och hjälpa kunderna med deras problem inom IoT-utrustning och applikationer.

• Tekniskt felsöka hård- och mjukvara
• Hantera incidenter och förfrågningar via de kanaler som används
• Registrera och hantera inkomna eskaleringar
• Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar

Du kommer balansera kreativ- och teknisk-problemlösning, kundservice och samarbete för att säkerställa att kunderna kan komma åt och använda den programvara och de resurser de behöver. Arbetet är nära kunder (ej privatpersoner) och andra enheter inom Telia för att lösa problem och hitta förbättringar av processer och lösningar.

Vem är du?
Vi letar efter en passionerad individ med antingen en relevant utbildning inom IT eller en gedigen arbetserfarenhet som motsvarar detta område. Du ska ha god kunskap och praktisk erfarenhet av att arbeta i Linux-miljöer, särskilt Ubuntu.

Kvalifikationer och egenskaper:
• Erfarenhet av en roll som supporttekniker eller motsvarande yrkeskunskaper
• Erfarenhet av att arbeta i Linux
• En grundläggande förståelse för nätverk
• Erfarenhet av
• Goda engelskkunskaper i såväl tal som skrift

Det är meriterande med kunskap/erfarenhet inom:
• Programmering
• Skal-programmering
• Publika/privata moln (Azure, AWS)
• IoT-protokoll så som MQTT

Mer därtill tror vi att du tänker utanför ramarna när det kommer till komplexa problem och har en stark vilja att hitta lösningar. Du är pedagogisk och har förmågan att hantera kommunikationen med olika intressenter. Att arbeta självständigt med en stark följsamhet till etablerade rutiner och metoder är avgörande i denna roll.

Om verksamheten
Vi på Poolia Norr specialiserar oss på att matcha rätt person med rätt plats inom den ständigt föränderliga IT-branschen. Som konsult hos oss får du möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Vi söker administratör till omväxlande arbete!

Orderadministratör
Läs mer Jun 5
Om tjänsten
Vill du jobba i ett familjeägt företag med en familjär kultur? Som hyresadministratör hos Svekilag erbjuds du ett varierande arbete med nära kollegor! Svekilag är ett företag med över 50 års erfarenhet i branschen, och arbetar med uthyrning, utveckling och förvaltning av bostäder och företagslokaler.

Ort: Umeå
Start: Omgående till Augusti med möjlighet till förlängning
Omfattning: Deltid, 75%, vardagar


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I huvudsak består rollen av att administrera och ansvara för hela uthyrningsprocessen av lägenheter och lokaler – från uppsägning till tecknande av nytt hyresavtal.

Arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av:
- Hitta hyresgäster och administrera uthyrning
- Samordning för fastighetsskötare
- Besiktningar
- Ta emot besök, hantera nycklar och andra administrativa uppgifter


Vem är du?
För att på bästa sätt axla rollen som hyresadministratör ser vi att du trivs i administrativa uppgifter där du är van att självständigt strukturera upp ditt arbete, har ett högt servicetänk och ett prestigelöst förhållningssätt där du värderar ett gott samarbete med dina kollegor. Du är noggrann, uppskattar ett omväxlande arbete och trivs i en "spindeln-i-nätet"-roll.

Krav för tjänsten är
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Office 365
- Goda språkkunskaper i både svenska och engelska
- B-körkort

Erfarenhet från fastighetsbranschen ses som meriterande, även erfarenhet av ärendehanteringssystemet REAL.


Om verksamheten
Hos Svekilag får du ett omväxlande arbete där dina erfarenheter och kunskaper tillsammans med ditt engagemang värderas högt. Organisationen är familjär och präglas av korta beslutsvägar.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Vi söker administratör till omväxlande arbete!

Orderadministratör
Läs mer Jun 5
Om tjänsten
Vill du jobba i ett familjeägt företag med en familjär kultur? Som hyresadministratör hos Svekilag erbjuds du ett varierande arbete med nära kollegor! Svekilag är ett företag med över 50 års erfarenhet i branschen, och arbetar med uthyrning, utveckling och förvaltning av bostäder och företagslokaler.

Ort: Umeå
Start: Omgående till september med möjlighet till förlängning
Omfattning: Deltid, 75%, vardagar


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I huvudsak består rollen av att administrera och ansvara för hela uthyrningsprocessen av lägenheter och lokaler – från uppsägning till tecknande av nytt hyresavtal.

Arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av:
- Hitta hyresgäster och administrera uthyrning
- Samordning för fastighetsskötare
- Besiktningar
- Ta emot besök, hantera nycklar och andra administrativa uppgifter


Vem är du?
För att på bästa sätt axla rollen som hyresadministratör ser vi att du trivs i administrativa uppgifter där du är van att självständigt strukturera upp ditt arbete, har ett högt servicetänk och ett prestigelöst förhållningssätt där du värderar ett gott samarbete med dina kollegor. Du är noggrann, uppskattar ett omväxlande arbete och trivs i en "spindeln-i-nätet"-roll.

Krav för tjänsten är
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Office 365
- Goda språkkunskaper i både svenska och engelska
- B-körkort

Erfarenhet från fastighetsbranschen ses som meriterande, även erfarenhet av ärendehanteringssystemet REAL.


Om verksamheten
Hos Svekilag får du ett omväxlande arbete där dina erfarenheter och kunskaper tillsammans med ditt engagemang värderas högt. Organisationen är familjär och präglas av korta beslutsvägar.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Fältassistent till SLU

Fältassistent
Läs mer Jun 20
Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete?

Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag till SLU som kommer starta så snart som möjligt och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning!

Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältassistent kommer du främst att besöka fältplatser regelbundet för att tömma, märka och ibland samla in levande skalbaggar från fällor. Dessa besök sker med biltransport med ett intervall på cirka 3–7 dagar. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta självständigt i naturen och få praktisk erfarenhet av biologisk forskning.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du:
• Innebar B-körkort
• Erfarenhet av att arbeta i skog och mark
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande med erfarenhet av inventeringsarbete eller övervakning av insektsfällor

Vi söker dig som är noggrann och självständig med ett stort intresse för natur och insekter. Din förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt säkerställer att alla uppgifter utförs pålitligt och med hög kvalitet. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändrade förhållanden och varierande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Fältassistent till SLU

Forskarassistent
Läs mer Jun 17
SLU söker nu en fältassistent för att stötta forskare under sommaren. Trivs du med att jobba utomhus och söker ett fysiskt jobb där du samtidigt får bidra till forskning? Då har vi tjänsten för dig!

Tjänsten startar omgående och pågår till och med mitten eller slutet av september.

Om tjänsten
SLU bedriver året runt en fältforskningsstation på Röbäcksdalen i Umeå, men just denna tjänst sträcker sig över sommarmånaderna till och med september. Här bedrivs fältforskning inom en rad olika områden såsom:

• jordbruksvetenskap
• biolog
• agroekologi
• markvetenskap
• miljövetenskap
Då en stor del av arbetet är väderberoende kommer arbetstiderna variera något men du kommer att arbeta motsvarade en heltidstjänst.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
SLU arbetar med med de vanligen förekommande grödorna inom norrländskt jordbruk samt nisch- och försöksgrödor. På forskningsstationen utförs officiella sortförsök av vall, spannmål och potatis samt flera olika långliggande försök med bland annat olika gödslingsnivåer, jordbearbetningar och växtföljder.

Som fältassistent stöttar du forskarna i:
• Skötsel
• Bearbetning
• Insamlandet av prover
Jobbet som fältassistent erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får spendera mycket tid utomhus i den friska luften, oftast med fysiskt krävande arbetsuppgifter. Arbetet är forskningsnära och socialt då du arbetar i team med forskare och annan försökspersonal.


Vem är du?
Vi söker fältassistenter som har en relevant gymnasial utbildning från naturbruksgymnasium med jordbruk/trädgård som inriktning eller motsvarande erfarenhet/utbildning. Du som person är noggrann, effektiv och metodisk samtidigt som du har ett säkerhetstänk. En viktig del i arbete är samarbete och därför vill vi att du även trivs att jobba nära andra. Vi ser gärna att du har B-körkort.

Viktigt är att du är tillgänglig för arbete under den angivna perioden. Eftersom denna tjänst är på heltid ser vi gärna att du som söker antingen är tillgänglig för heltidsarbete eller har god möjlighet att kombinera denna roll med exempelvis studier.

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som har en biokemisk, kemiteknisk eller naturvetenskaplig bakgrund. Vi arbetar med de främsta av Sveriges läkemedels- och livsvetenskapsföretag. Så, vare sig du är intresserad av mikrobiologi, kemi, regulatoriskt-, miljö- eller kvalitetsarbete, marknad och försäljning har vi en tjänst för dig.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu