Umeå: Personaladministratör HR-Support

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personaladministratör HR-Support i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-15 // Varaktighet: Heltid

Älskar du service och administration? Har du en utbildning inom HR och söker efter en spännande arbetsplats där du kan växa och utvecklas? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi letar nu efter nya teammedlemmar för att utöka PostNords interna HR-support till hösten 2023.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i oktober, det pågår 6 månader till att börja med och har mycket goda förutsättningar till förlängning.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sisat anställningsdagen. Varmt välkommen med ansökan!

Om tjänsten
HR-supporten är en av PostNords nyare avdelningar och eftersom organisationen nyligen har genomgått en stor omorganisering är arbetssätt och arbetsuppgifter föränderliga. Du blir en del av ett fantastiskt team som drivs av förbättringsarbete, effektivisering och utveckling - allt för att skapa det bästa användarstödet för PostNords medarbetare.

I rollen som Personaladministratör inom HR-Support kommer du att ge användarstöd i personal- samt systemadministrativa frågor så som:
- Ny- och återanställning
- Personuppgifter
- Tidsrapportering
- Första linjens stöd i vanligt förekommande löneadministrativa frågor
- Hantering av sjukfrånvaro och tjänstledigheter
- Systemadministration

Utöver möjligheten att utveckla dina HR-kunskaper får du i denna roll dessutom en arbetsgrupp där man tar hand om varandra och du blir en viktig del av en organisation som gjort stora satsningar för driva deras verksamhet med framåtanda.


Vem är du?
Vi söker dig som har läst arbetsrätt, gärna inom en personaladministrativt utbildning eller med likvärdig erfarenhet. Du är van att jobba i olika system, har du tidigare arbetat i systemet SAP så är det meriterande. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta inom ett serviceinriktat yrke. Du har ett konsultativt förhållningssätt och sätter den som vill ha hjälp i centrum. Det finns en vilja och förmåga att ta stort eget ansvar och du är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga.

Om verksamheten
En spännande tid att jobba på PostNord! Just nu händer mycket i vår bransch, när e-handeln ökar och färre brev skickas. Framtidens utmaningar ser vi som spännande möjligheter. En del av utvecklingen innebär att vi på PostNord letar efter fler talanger som motiveras av ansvar, drivs av utmaningar och vill utvecklas. Nu banar vi väg för framtidens leveranser.

Du kan påverka framtiden.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Umeå som Personaladministratör/Personalassistent.

HR-administratör, Städ- och verksamhetsservice

Läs mer Jun 11
Vill du som HR-administratör förbättra Umeå?

Vill du vara med och förbättra vardagslivet i Umeå? Hos oss får du bidra och stötta inom en kommun som växer, och som vill mer.

Vi är Städ- och Verksamhetsservice på Teknik- och Fastighetsförvaltningen inom Umeå kommun. Vi jobbar med kommunens lokalvård, tekniska support och verksamhetsvaktmästeri. Vi förbättrar samhället genom att vårda kommunens alla lokaler såsom skolor, äldreboenden, stadshus samt idrottshallar och har alltid hållbarhet i fokus.

Vår verksamhet utvecklas och därför söker vi efter dig som vill arbeta som HR-administratör hos oss inom Städ och Verksamhetsservice. En helt ny roll hos oss där du kommer att arbeta tätt med verksamhetens chefer och även får vara en del av ett HR-team med andra HR-administratörer och HR-partners ute i förvaltningen.


Hur förbättrar du?

Som HR-administratör stöttar du verksamhetschef och enhetschefer i arbetet med korttidsbemanning, personalplanering, rekryteringar, fakturahanteringar och andra typer av operativt och personaladministrativt HR-arbete. Det kan också förekomma att du stöttar i kursadministration och utredningsuppdrag. Ditt arbete säkerställer att vår verksamhet fungerar felfritt och att vi tillsammans kan förbättra vardagslivet i Umeå. Dina dagar fylls av varierande uppgifter där du själv kan lägga upp ditt arbete efter verksamhetens behov. Du hanterar verksamhetssystemen och bygger ett bra samarbete med chefer, medarbetare, kandidater och andra stödfunktioner.


Vem kan förbättra Umeå?

Vi ser att du har gymnasieutbildning eller motsvarande passande arbetsuppgifterna, samt erfarenhet från en roll som verksamhetsadministratör, chefsstöd eller liknande roll där arbetsrätt och rekrytering har varit naturliga inslag i arbetsuppgifterna.

Om du även har annan erfarenhet eller utbildning inom HR-arbete, arbetsrättsliga frågor med tyngdpunkt på LAS, ekonomiarbete och/eller erfarenhet av hantering av korttidsbemanning i olika verksamhetssystem är det meriterande.

Du kommer arbeta självständigt i din roll och trivs därför i att driva dina arbetsuppgifter på egen hand. Du trivs även i att arbeta stöttande mot och tillsammans med chefer. Du kommer ha kontinuerligt stöd och kontakt med övriga HR-kollegor inom förvaltningen. Det är därför viktigt för oss att du är professionell och trygg i din roll och i att skapa relationer med andra. Du är också lyhörd, strukturerad och lösningsfokuserad i ditt arbete.

Vi strävar efter en organisation som kännetecknas av mångfald och återspeglar samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

För att skicka in din ansökan kan du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter direkt i ansökningsformuläret. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Följ Umeå Kommun på Linkedin!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

HR-administratör, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg

Läs mer Jun 14
Vårt uppdrag inom Bemanningsenheten är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.

Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.




Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som HR-administratör hos oss kommer du arbeta med korttidsbemanning i Timecare-pool. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas behörighet, anställning och lön. Du har kontakt med chefer och medarbetare i verksamheter inom funktionshinderomsorgen (Ordinärt och särskilt boende LSS) samt vissa verksamheter inom Individ och familjeomsorgen. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av administrativt arbete, planerare eller hantering av korttidsbemanning gärna i kombination med kunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.

I din roll kommer du ingå med ytterligare kollegor som arbetar med korttidsbemanning, men även övriga i arbetsgruppen för att gemensamt ge ett bra stöd till chefer och verksamhet. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter.

Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega! Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.

Arbetstider: Viss helgtjänstgöring, tidiga morgonturer (06,15), samt eftermiddag (17,15) fördelas på de medarbetare som arbetar med korttidsbemanning.

Övrigt
Löpande urval/intervjuer kommer tillämpas.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Läs mer Apr 23
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Bemanningsservice är en del i Region Västerbottens serviceverksamhet vars huvuduppgift är att erbjuda och utveckla värdeskapande servicetjänster med fokus på ständiga förbättringar för ökad kundnytta. Verksamheten är en viktigt möjliggörare för Västerbottningens resa genom vårdprocessen.

Vi erbjuder kompetenta undersköterskor/skötare till vårdavdelningar, mottagningar och hälsocentraler främst med inriktning att täcka korttidsfrånvaro. Bemanningsservice har idag ca 30 anställda undersköterskor/skötare och en bemanningsassistent.

Vi söker nu en kollega till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsassistent hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du kommer vara den som med hjälp av vårt bokningssystem Time Care Pool ansvarar för att boka våra medarbetare på rätt avdelning och med rätt kompetens.

Arbetet innebär administration av nyanställningar samt schemaplanering och rapportering i personalsystemet Wisma. I rollen kommer du också att ha telefonkontakt med övriga verksamheters bemanningsassistenter och avdelningschefer. Du kommer även sköta bokning av föreläsningssalar och grupprum samt andra tillkommande administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från arbete i vården, administrativa arbetsuppgifter, personalplanering och schemaläggning samt arbete i personalsystemet Visma är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i digitala verktyg. Du behöver också ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket.

Vi tror att du är serviceinriktad och lyhörd med förmåga att utveckla och upprätthålla goda relationer. Du har helhetsperspektiv och är strukturerad samtidigt som du kan vara flexibel utifrån verksamhetens behov. Du trivs att jobba tillsammans med andra likväl som självständigt.

Rekrytering sker löpande. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Ansök nu

HR-administratör Måltidsservice, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Läs mer Feb 27
I vår förvaltning arbetar över 1 000 medarbetare i fem olika verksamheter: Fastighet, Gator och parker, IT, Måltidsservice samt Städ- och verksamhetsservice.

Vi planerar, bygger och tar hand om fastigheter, vägar och utomhusmiljöer. Vi tillhandahåller färdtjänst och hanterar interna uppdrag för att kommunens verksamheter ska fungera. Till exempel ser vi till att IT-miljön fungerar och är säker, att våra lokaler hålls rena och att kommunens skolor och boenden kan servera hälsosamma måltider. Det som förenar oss är viljan att underlätta vardagen för Umeås drygt 130 000 invånare.

Måltidsservice uppdrag är att servera goda och hälsosamma måltider till kommunens verksamheter. Genom den offentliga måltiden bidrar verksamheten till en god folkhälsa och en hållbar utveckling. Vårt arbete ska genomsyras av hög kvalitet, god service och gott bemötande, allt i syfte att bidra till en bra måltidsupplevelse för våra matgäster. 

Vi söker nu en HR-administratör till Teknik- och Fastighetsförvaltningen. Vill du bli en av oss? 



Dina arbetsuppgifter 
Som HR-administratör hos oss ger du stöd till cheferna inom förvaltningen med rekrytering, korttidsbemanning, personalplanering, schemaläggning samt administration. 

Du stöttar chefer inom Måltidsservice med korttidsbemanning där du bl.a. bokar vikarier till verksamheten. Du ingår i ett nätverk som arbetar med kommungemensam personalplanering och hantering av personalbehov över 14 dagar. Du har ett nära samarbete med förvaltningens HR-partners samt har ständig kontakt och dialog med chefer inom förvaltningen.

I tjänsten ingår administrativa uppgifter kring rekrytering, praktiksamordning, introduktion, uppstart av nya enheter och hantering av beställningar och fakturering. 


Om dig 
Vi söker dig med gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna. 

Vi ser gärna att du har utbildning inom arbetsrätt och erfarenhet av HR-arbete samt erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor med tyngdpunkt på LAS. 

Du har erfarenhet av administrativt arbete är bekväm med att kommunicera via telefon, mejl och teams. Erfarenhet av hantering av korttidsbemanning i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec Multiaccess och eller TC-pool är meriterande. 

För oss är det viktigt att du har ett positivt och flexibelt förhållningssätt, att du trivs med att hålla en hög servicenivå och samarbeta med olika funktioner och att du har ett gott bemötande. Som person är du lyhörd, initiativrik och kan ta dig an dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Därför sätter vi stort värde på personlig lämplighet. 

Om du känner igen dig i ovanstående beskrivning, skicka in din ansökan med personligt brev och CV.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Poolia Sverige AB .

Verksamhetschef med passion för ledarskap & utveckling

Kanslichef/verksamhetschef, församling
Läs mer Jun 28
Drömmer du om att kombinera din skicklighet inom ledarskap och verksamhetsutveckling med en roll där du verkligen kan göra skillnad? Vill du vara en central person i en växande förening med 800 medlemmar där gemenskap och utveckling står i fokus? Då är det här jobbet för dig!

Om tjänsten
Vi är en dynamisk ryttarförening i norra Sverige med stor betydelse för hästverksamheten i regionen. Vi erbjuder ett brett utbud av aktiviteter, utbildningar och tävlingar och strävar efter att skapa en inkluderande och positiv atmosfär för våra medlemmar under visionen "Framgång för alla!".

Nu söker vi en verksamhetschef som kan hjälpa oss att ta nästa steg i vår utveckling. Du kommer jobba i en unik arbetsmiljö, omgiven av natur och djur i en inspirerande verksamhet som verkar för goda krafter i samhället. Du erbjuds utmanande och stimulerande arbetsuppgifter samt stora utvecklingsmöjligheter där din insats kan göra skillnad på riktigt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som vår verksamhetschef kommer du att spela en nyckelroll i att forma föreningens framtid. Tillsammans med vår ridskolechef kommer du att driva utvecklingen av både ridskolan och föreningen som helhet. Du är underställd styrelsen som verkar på uppdrag av medlemmarna i enlighet med föreningens stadgar.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:
• Föreningsutveckling där du ansvarar för att förverkliga visioner och mål som tar vår förening till nästa nivå.
• Sätta, följa upp och löpande utvärdera mål för att säkerställa att vi når våra uppsatta ambitioner.
• Budgetarbete där du hanterar föreningens ekonomi med precision och tydlig planering. Du ser över och förhandlar kring våra avtal och samarbeten med externa aktörer.
• Du kommer arbeta med utvecklingssatsningar genom att identifiera och föreslå spännande projekt som tar vår verksamhet framåt
• Du har personalansvar och leder, utvecklar och inspirerar vårt fantastiska team!


Vem är du?
Vi ser att du har
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom ledarskap, ekonomi eller liknande
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet, gärna inom ideell sektor eller föreningsliv
• Gedigna kunskaper i ekonomisk planering, förhandling och budgetarbete. Meriterande om du har erfarenhet av upphandlingsprocesser.
• Erfarenhet av personalansvar och förmåga att leda och motivera medarbetare
• Stark kommunikativ förmåga och vana att arbeta med olika intressenter
• Erfarenhet av strategiskt arbete och utvecklingsprojekt
• Har du hästkunskap är det ett plus men inte ett måste
Som person är du engagerad och drivande med förmåga att motivera andra och skapa en stark teamkänsla. Du kommunicerar klart och tydligt, säkerställer att alla är med på tåget och följer upp för att nå resultat.
Du är strukturerad och organiserad med förmåga att prioritera och fatta beslut under tidspress. Du gör kloka avvägningar och tar välgrundade beslut. Du har en skarp blick för ekonomiska aspekter och vet hur man skapar värde för föreningen. Du är flexibel och anpassningsbar med förmåga att hantera förändringar. Du har god samarbetsförmåga och är en fena på att skapa och bibehålla goda relationer med såväl medarbetare, föreningsmedlemmar som samarbetspartners.
Du har B-körkort.


Om verksamheten
Umeå Ryttarförening har cirka 800 medlemmar och ridskoleverksamhet med 550 elever/vecka i alla åldrar. Föreningen vilar på tre ben – ridskola, medlemuppstallning och tävling. Vår värdegrund bygger på god hästhållning och gott kamratskap. Umeå Ryttarförening bedriver sin verksamhet på Hippologum, 5 km utanför Umeå, som är en av Sveriges största anläggningar för ridsport. I Umeå Ryttarförening har vi 14 anställda. Vi har två ridhus, fyra ridbanor utomhus och gott om fina rid- och körvägar i direkt anslutning till anläggningen. På Hippologum finns det fler än 110 fast uppstallade hästar varav föreningen äger 45 av dessa. Verksamheten innefattar bland annat ridskola, tävlingsverksamhet och privat uppstallning. Umeå Ryttarförening och Hippologum är en uppskattad tävlingsplats med 13 större tävlingar årligen, från lokala och regionala till stora evenemang på högsta nationella nivå. Vi har 90 licensierade tävlingsekipage fördelade bland juniorer, unga ryttare och seniorer.




Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Fältassistent till SLU

Forskarassistent
Läs mer Jun 20
SLU söker under september månad en fältassistent för att stötta forskare under sensommaren. Trivs du med att jobba utomhus och söker ett fysiskt jobb där du samtidigt får bidra till forskning? Då har vi tjänsten för dig!

Tjänsten startar V.35 och pågår till och med slutet av september.

Om tjänsten
SLU bedriver året runt en fältforskningsstation på Röbäcksdalen i Umeå. Här bedrivs fältforskning inom en rad olika områden såsom:

• jordbruksvetenskap
• biolog
• agroekologi
• markvetenskap
• miljövetenskap
Då en stor del av arbetet är väderberoende kommer arbetstiderna variera något men du kommer att arbeta motsvarade en heltidstjänst.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
SLU arbetar med med de vanligen förekommande grödorna inom norrländskt jordbruk samt nisch- och försöksgrödor. På forskningsstationen utförs officiella sortförsök av vall, spannmål och potatis samt flera olika långliggande försök med bland annat olika gödslingsnivåer, jordbearbetningar och växtföljder.

Som fältassistent stöttar du forskarna i:
• Skötsel
• Bearbetning
• Insamlandet av prover
Jobbet som fältassistent erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får spendera mycket tid utomhus i den friska luften, oftast med fysiskt krävande arbetsuppgifter. Arbetet är forskningsnära och socialt då du arbetar i team med forskare och annan försökspersonal.


Vem är du?
Vi söker fältassistenter som har en relevant gymnasial utbildning från naturbruksgymnasium med jordbruk/trädgård som inriktning eller motsvarande erfarenhet/utbildning. Du som person är noggrann, effektiv och metodisk samtidigt som du har ett säkerhetstänk. En viktig del i arbete är samarbete och därför vill vi att du även trivs att jobba nära andra. Vi ser gärna att du har B-körkort.

Viktigt är att du är tillgänglig för arbete under den angivna perioden. Eftersom denna tjänst är på heltid ser vi gärna att du som söker antingen är tillgänglig för heltidsarbete eller har god möjlighet att kombinera denna roll med exempelvis studier.

Om verksamheten
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som har en biokemisk, kemiteknisk eller naturvetenskaplig bakgrund. Vi arbetar med de främsta av Sveriges läkemedels- och livsvetenskapsföretag. Så, vare sig du är intresserad av mikrobiologi, kemi, regulatoriskt-, miljö- eller kvalitetsarbete, marknad och försäljning har vi en tjänst för dig.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Fältassistent till SLU

Forskarassistent
Läs mer Jul 9
Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete? Tycker du om att köra bil och vill göra det på arbetstid? Då är det här ett jobb för dig!

Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag på cirka 20% till SLU som kommer starta omgående och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning!

Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältassistent kommer du främst att besöka fältplatser för att tömma, hantera beten, märka och ibland samla in levande skalbaggar från fällor. Dessa besök sker med biltransport med ett intervall på cirka 3–7 dagar. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta självständigt i naturen och få praktisk erfarenhet av biologisk forskning.

De platser du kommer arbeta på är Övre Nyland (Bjurholm) och Tjäderberget (Fredrika). Här finns en flexibilitet där du kan välja att ta en ort per dag eller göra en längre runda och besöka båda fällor på en och samma dag.

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
• B-körkort och tillgång till egen bil
• Du trivs med att vara ute i skog och mark
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av inventeringsarbete eller övervakning av insektsfällor är meriterande men inte ett krav.

Vi söker dig som är noggrann och självständig med ett intresse för natur och insekter. Din förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt säkerställer att alla uppgifter utförs pålitligt och med hög kvalitet. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändrade förhållanden och varierande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Teknisk supportspecialist med Linux kunskaper

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 17
Är du redo att bli en del av ett engagerat team och arbeta i en spännande roll som teknisk supportroll? Vi letar efter dig som brinner för att lösa tekniska utmaningar, vara räddaren i nöden och hjälpa kunder samt hantera installation och felsökning.

Vi söker en Teknisk supportspecialist med start så snart som möjligt för en heltidsanställning under 6 månader till att börja med. Det finns mycket goda möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning därefter. Arbetspassen är vardagar under kontorstider men på sikt kan det bli aktuellt med skift som inkluderar helger och kvällar för att ge support när kunder behöver det som mest.

Urvalet sker löpande, så vänta inte med att ansöka eller ta kontakt med oss för att utforska denna spännande möjlighet!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Teknisk supportspecialist kommer du hjälpa kunder och användare att lösa deras problem med uppkoppling, mjukvara och hårdvara över telefon och e-post. Du kommer svara på användarfrågor och hjälpa kunderna med deras problem inom IoT-utrustning och applikationer.

• Tekniskt felsöka hård- och mjukvara
• Hantera incidenter och förfrågningar via de kanaler som används
• Registrera och hantera inkomna eskaleringar
• Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar

Du kommer balansera kreativ- och teknisk-problemlösning, kundservice och samarbete för att säkerställa att kunderna kan komma åt och använda den programvara och de resurser de behöver. Arbetet är nära kunder (ej privatpersoner) och andra enheter inom Telia för att lösa problem och hitta förbättringar av processer och lösningar.

Vem är du?
Vi letar efter en passionerad individ med antingen en relevant utbildning inom IT eller en gedigen arbetserfarenhet som motsvarar detta område. Du ska ha god kunskap och praktisk erfarenhet av att arbeta i Linux-miljöer, särskilt Ubuntu.

Kvalifikationer och egenskaper:
• Erfarenhet av en roll som supporttekniker eller motsvarande yrkeskunskaper
• Erfarenhet av att arbeta i Linux
• En grundläggande förståelse för nätverk
• Erfarenhet av
• Goda engelskkunskaper i såväl tal som skrift

Det är meriterande med kunskap/erfarenhet inom:
• Programmering
• Skal-programmering
• Publika/privata moln (Azure, AWS)
• IoT-protokoll så som MQTT

Mer därtill tror vi att du tänker utanför ramarna när det kommer till komplexa problem och har en stark vilja att hitta lösningar. Du är pedagogisk och har förmågan att hantera kommunikationen med olika intressenter. Att arbeta självständigt med en stark följsamhet till etablerade rutiner och metoder är avgörande i denna roll.

Om verksamheten
Vi på Poolia Norr specialiserar oss på att matcha rätt person med rätt plats inom den ständigt föränderliga IT-branschen. Som konsult hos oss får du möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Ansök nu

Fältassistent till SLU

Forskarassistent
Läs mer Jun 28
Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete? Tycker du om att köra bil och vill göra det på arbetstid? Då är det här ett jobb för dig!

Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag på cirka 20% till SLU som kommer starta omgående och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning!

Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältassistent kommer du främst att besöka fältplatser för att tömma, hantera beten, märka och ibland samla in levande skalbaggar från fällor. Dessa besök sker med biltransport med ett intervall på cirka 3–7 dagar. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta självständigt i naturen och få praktisk erfarenhet av biologisk forskning.

De platser du kommer arbeta på är Berga (Robertsfors), Övre Nyland (Bjurholm) och Tjäderberget (Fredrika). Här finns en flexibilitet där du kan välja att ta en ort per dag eller göra en längre runda och besöka samtliga fällor på en och samma dag.

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
• B-körkort och tillgång till egen bil
• Erfarenhet av att arbeta i skog och mark
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av inventeringsarbete eller övervakning av insektsfällor är meriterande men inte ett krav.

Vi söker dig som är noggrann och självständig med ett stort intresse för natur och insekter. Din förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt säkerställer att alla uppgifter utförs pålitligt och med hög kvalitet. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändrade förhållanden och varierande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Fältassistent till SLU

Forskarassistent
Läs mer Jun 24
Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete?

Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag på cirka 20% till SLU som kommer starta omgående och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning!

Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som fältassistent kommer du främst att besöka fältplatsen Berga Kunskapsskog för att tömma, märka och ibland samla in levande skalbaggar från fällor. Dessa besök sker med biltransport med ett intervall på cirka 3–7 dagar. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta självständigt i naturen och få praktisk erfarenhet av biologisk forskning.

Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
• B-körkort och tillgång till egen bil
• Erfarenhet av att arbeta i skog och mark
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av inventeringsarbete eller övervakning av insektsfällor är meriterande men inte ett krav.

Vi söker dig som är noggrann och självständig med ett stort intresse för natur och insekter. Din förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt säkerställer att alla uppgifter utförs pålitligt och med hög kvalitet. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändrade förhållanden och varierande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu