Umeå: Ekonomichef Umeå Airport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef Umeå Airport i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-25 // Varaktighet: Heltid

Umeå Airport är en dynamisk arbetsplats med strax under 200 medarbetare och med ett unikt läge nära Umeå centrum.

Flygplatsen befinner sig i en expansiv fas och står inför spännande projekt för att klara fortsatt utveckling.

Umeå Airport är en arbetsplats med atmosfär som kännetecknas av teamarbete, gemenskap och sammanhållning. Det bidrar i sin tur till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi söker nu en Ekonomichef som kommer att arbeta med att säkerställa en hög kvalitet avseende alla ekonomiska aspekter inom verksamheten och vara ett bra stöd och bollplank till verksamheten och dess chefer. 



Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du vara en viktig del av flygplatsens ledningsgrupp och är med och driver utvecklingen på Umeå Airport framåt inom samtliga områden.

Du kommer att arbeta med att upprätthålla och proaktivt utveckla en effektiv och väl fungerande ekonomistyrning. Det innebär bland annat utveckling av rutiner och arbetssätt och att du ansvarar för flygplatsens löpande affärsplanering, uppföljning samt budget- och prognosarbete men även ekonomisk rådgivning och analys exempelvis i samband med avtals-, förändrings- och utvecklingsarbete. Du ansvarar för att säkerställa resultatet vid månadsbokslut samt analys, uppföljning och rapportering samt driva och vara delaktig i utveckling av relevanta nyckeltal för flygplatsen. Vidare kommer du att analysera flygplatsens investeringsportfölj utifrån ett ekonomiskt perspektiv och dess framtida påverkan på flygplatsens resultat.

Du kommer även arbeta med uppföljning, analys och medverka vid upprättande av business case för enskilda investeringar. Umeå Airport ingår i Regional Airports, det innebär att det kan förekomma arbetsuppgifter även på den nivån, ett exempel är att konsolidera månadsrapporten. Du fungerar även som inköpssamordnare samt är behjälplig i utförandet av övriga arbetsuppgifter som hör flygplatsen till.

Din profil

Vi vill att du;

- är social, kommunikativ och driven
- produktiv, analytisk och målinriktad
- har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande
- har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- är en van Excel-användare och van med MS Office
- har kunskap inom något större affärssystem

Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.



Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida.


För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar.


Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Umeå som Ekonomichef.

Ekonomichef till Nordelektro

Läs mer Jan 31
Nu finns möjligheten att arbeta som ekonomichef hos en av Norrlands ledande elfirmor. Här hamnar du på en fartfylld arbetsplats där siktet är inställt framåt och gasen är i botten.
Som ekonomichef på Nordelektro ansvarar du för ekonomisk styrning och redovisning för hela verksamheten. Vi erbjuder en omväxlande tjänst där du leder ett team som tar ett övergripande finansiellt ansvar i en dynamisk och framåtsträvande koncern. Som ekonomichef sitter du i ledningsgruppen, jobbar med rapportering och analyser samt driver förbättringsprojekt för verksamheten, både i Skellefteå och övriga orter där Nordelektro har en filial.

Om företaget
Nordelektro är det lokala el-installationsföretaget som ingår i den nationella koncernen Comfortgruppen. Vi erbjuder tjänster inom industri-el, elinstallationer, fordonsladdare, VVS, hissar och service samt tjänster inom kraft- och högspänning. Vi som arbetar på Nordelektro följer alla vår gemensamma Codex som borgar för att kunderna får den service och kompetens som efterfrågas. Nordelektro har idag kontor i Stockholm, Umeå, Skellefteå, Malå och Arvidsjaur.

Comfortgruppen är en multidisciplinär kedja som erbjuder helhetslösningar inom VS, el, ventilation, fordonsladdning, solceller med allt från material och installation till service och underhåll.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef leder du en avdelning som idag består av sex medarbetare. Du kommer att ansvara både för ekonomistyrnings- och redovisningsfunktionen på Nordelektro samt driva processförbättringar och effektiviseringar.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

- Ekonomistyrning
- Analys och prognos
- Finansiell rapportering
- Månads- och årsbokslut
- Budgetarbete
- Hantera personalfrågor inom avdelningen
- Driva, koordinera och utveckla rutiner och processer

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonom i en ledande roll. Du har betydande kunskap inom redovisning, bokslut och ekonomisk styrning. Troligtvis har du en examen som civilekonom eller motsvarande.

Din ledarstil kännetecknas av att balansera mellan att styra, coacha och delegera. Du är inte rädd för att fatta beslut och är motiverad av att arbeta med att förbättra processer. Eftersom rollen innebär både operativt och strategiskt arbete är det viktigt att du är ödmjuk som person. Din analytiska förmåga gör att du kan förstå sambanden och effekterna mellan ekonomiska data och verksamheten. Dessutom är du skicklig på att presentera finansiella rapporter och är bra på att kommunicera.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper värderas högt.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 2024-02-22
Placeringsort: Umeå eller Skellefteå

I denna rekrytering samarbetar Nordelektro med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se

Information om tjänsten lämnas av Tomas Vidmark, 0910-77 09 82 alt. tomas@wikan.se
Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Ansök nu

Finance Manager

Läs mer Feb 7
Be part of something altogether life-changing!
Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40+ countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term.
Forming part of the Biotechnology segment at Danaher, we bring together dedicated technical expertise and talent to develop the next generation of life-changing therapeutics.
The Plant Finance Manager for Cytiva is responsible for providing strategic and Finance Controllership, for the manufacturing unit in Umeå. The site is ~20,000 sqm with ~700 employees. The manufacturing unit produces ~$800M of equipment sales and is vital to the biopharmaceutical industry. The Plant Finance Manager serves as a key business partner to the operating teams and leadership on site. The Plant Finance Manager will help support manufacturing related initiatives, plant strategy, and profitability. The candidate will be the main point of contact for finance in Umea.
This position is part of the Bioprocess Operations Finance team located in Umeå and will be a on-site role. At Cytiva, our vision is, to advance future therapeutics from discovery to delivery.
In this role, you will have the opportunity to:
Be part of the extended site management team.
Effectively manage/lead/coordinate/develop a team of two financial analysts.
Partner with Plant Manager of site to provide pertinent data to establish Operational and Financial goal alignment and drive towards results.
Own the processes for developing manufacturing estimates, operating plans/forecasts/reviews on a weekly, monthly and quarterly cadence.
Ensure accuracy of the financial estimates. Monitor and analyze actual variances vs forecasted financials.
Drive profitable growth by providing financial analysis of results and reporting key metrics while advising the leadership team on risks and opportunities, as well as recommending actions.
Actively participate with manufacturing management to improve productivity and inventory management.
Provide Finance Controllership for strategic investments impacting the manufacturing unit, for example large investment projects, insourcing opportunities, new products.
Support the Operational team with the strategic Capital Allocation process.
Contribute to process improvement ideation, team involvement and independently manage projects utilizing DBS tools to achieve improvements in Operation cost structure as well as financial controls, reporting and processes.
Responsible for implementing and communicating Internal Controls for the site including internal/external audit of the financial statements.

The essential requirements of the job include:
Bachelor’s degree in Accounting, Finance or Business Administration.
Multiple years of relevant work experience in developing forecasts, operating plans and leading business and finance reviews in industrial companies in business partnering roles.
Experience from manufacturing finance and understand concepts such as cost accounting, inventory, productivity, PPV, MDV, etc.
Proficient in English and Swedish with excellent communication skills.
Strong Excel skills and experience with financial systems/applications (i.e.: Oracle, Onestream, Qlik, etc.)

At Cytiva we believe in designing a better, more sustainable workforce. We recognize the benefits of flexible, hybrid working arrangements for eligible roles and are committed to providing enriching careers, no matter the work arrangement. This position is eligible for a hybrid work arrangement in which you can work part-time at the Company location identified above and part-time remotely from your home. Additional information about this hybrid work arrangement will be provided by your interview team. Explore the flexibility and challenge that working for Cytiva can provide.

Ansök nu

CFO till Elastisys

Läs mer Nov 17
Om företaget
Elastisys har funnits sedan 2011 och är ett snabbt växande företag i ett spännande skede med visionen att möjliggöra för organisationer över hela Europa att accelerera innovation genom att erbjuda molnbaserade lösningar och tjänster för kunder som vill köra sina applikationer och tjänster på ett skalbart och säkert sätt. Vi jobbar i framkanten av det nischade IT-området cloud native och våra tjänster (drift, konsult och utbildning) och produkter används av företag verksamma både inom Sveriges gränser och på europeiska marknaden inom främst utbildning, sjukvård och finans.

Under senare år har vi nominerats och vunnit priser på UmeåGalan, bland annat Årets spin-off och årets teknikföretag. Vi har även hamnat på Ny Tekniks 33-listan och vi står inför en accelererad tillväxtresa närmaste åren. Idag omsätter vi ca 45 miljoner och har 45 heltidsanställda.

Vi är på en fantastiskt rolig och spännande resa och hoppas att du som är en affärsnära och strategisk ekonom vill vara med. Det här är en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt och vi letar efter dig som vill vara med och utveckla vårt finansiella arbete på Elastisys till nästa nivå.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med internationell touch och trevliga kollegor där vi alla värdesätter vad vi gör på jobbet och gillar att ha kul ihop!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som CFO kommer ditt primära ansvar vara att leda, ha god insyn i och vara delaktig i alla ekonomiska aspekter i företaget och driva och utveckla det arbetet framåt under en expansiv tillväxtfas. Syftet är att säkerställa ett långsiktigt och hållbart sätt att utveckla företaget framåt sett ur ett ekonomiskt perspektiv. I nära samarbete med avdelningschefer och ledande befattningshavare kommer du utveckla och skapa ekonomiska planer och processer som ligger i linje med företagets övergripande strategier, vision och mål.

Du rapporterar direkt till VD och ingår i Elastisys ledningsgrupp.

Löpande bokföring och löneadministration sker via byrå och i den här rollen är du med och driver och utvecklar detta arbete framåt för att passa vår organisation så bra som möjligt.

Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara en utvecklingsorienterad person med god förmåga att självständigt driva arbetet framåt och trygg i att ta ansvar. Samarbetet med många olika funktioner, både inom bolaget och med andra aktörer, ställer krav på din kommunikationsförmåga och tydlighet och att du trivs med att samverka med andra. För oss är det viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och köper in på vår kultur som präglas av nyfikna teamplayers, med ödmjuk och generös framtoning. Vi gillar att dela med oss av oss själva och vår kunskap, att ständigt utvecklas. Som CFO har du självklart det strategiska och analytiska tänket samt en stark problemlösningsförmåga i kombination med det kritiska tänkandet.

Din personlighet är avgörande, men vi tror också att du har en akademisk utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, kanske i en roll som ekonomichef eller controller, där du arbetat med prognos, rapportering, budgetering, bokslutsarbete samt finansiell analys och planering. Det är meriterande om du själv varit med på en tillväxtresa och har förståelse för vad det innebär, kanske inom tjänstesektorn. Då vi verkar i en internationell kontext är det viktigt att du är (eller blir) bekväm i att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift.

Mer om att arbeta på Elastisys

Vi som jobbar här är en blandning av bräd- och tv-spelsentusiaster, musiker, maratonlöpare, veganer, hängivna föräldrar, kaffedrickare, svartbälte-bärare, djurvänner och mycket mer. Trots våra olika intressen värdesätter vi alla vår flexibla, kunskapsdelande arbetsmiljö och är stolta över den omtänksamma och mångkulturella företagskultur vi har!
Vi är idag 45 heltidsanställda från 11 olika länder, därav kommunicerar vi på engelska i vårt dagliga arbete (även om vi försöker lära ut lite svenska på fikarasterna!). 35 av oss är ingenjörer som täcker hela spektrat från juniorer med lite erfarenhet till seniorer där flera har doktorsexamen i datavetenskap.
Vårt huvudkontor är här i Umeå och vi sitter i Gröna huset precis intill IKSU sport (många passar på att träna eller göra någon aktivitet nästan varje dag!). Vi har också ett kontor i Lund med ett 10-tal medarbetare där.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg på tfn: 070-821 53 28, eller Elin Wiklund på tfn: 0733-51 27 11. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast den 10 december, via www.clockworkpersonal.se.

Ansök nu

Team Manager Koncernredovisning till Vitec Software Group

Läs mer Nov 13
Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Koncernen som idag består av 38 affärsenheter är noterad på Nasdaq Stockholm. Vi är bra på det vi gör, mycket beroende på vår gemensamma företagskultur och att vi trivs tillsammans.

Vi söker nu en Team Manager till den koncernövergripande avdelningen Group Reporting & Compliance. Avdelningens främsta uppgift är att sammanställa koncernens månads- och årsbokslut, säkerställa och utveckla externa och interna krav på koncernrapportering och internkontroll samt att utveckla de verktyg vi använder. Som ledare ansvarar du för att leda och utveckla avdelningens arbete, utgår från våra värderingar och tycker att begrepp som förtroende, öppenhet och eget ansvar är viktiga ledord.

Vi erbjuder dig:

Som Team Manager för Group Reporting & Compliance hos oss har du ansvar för ett team som med dig består av tre personer. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Umeå, där du hittar 15 av dina ekonomikollegor vilka även jobbar med integration av förvärvade bolag, bolagsredovisning och mycket annat spännande. Ekonomiavdelningen på Vitec består idag av drygt 30 personer fördelat på ett antal orter i Norden.

Vitec är en snabbt växande koncern och tillväxten skapar möjligheter för individuell utveckling inom flera specialistområden. Vi har ett långsiktigt perspektiv i det vi gör vilket skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

- Leda Group Reporting & Compliance med personalansvar för ekonomerna i teamet

- Koncernredovisning såsom upprättande av koncernbokslut och rapporter för uppföljning

- Koncernens årsredovisning, delårsrapporter och hållbarhetsrapport

- Projektleda budget- och prognosprocess

- Löpande kommunikation med koncernens revisorer

- Hålla sig uppdaterad i relevanta skattefrågor och redovisningsfrågor (främst IFRS)

- Utveckling och effektivisering av rutiner, processer och verktyg inom koncernredovisning

Vem är du?

Som ledare utgår du från våra värderingar och tycker att det är viktigt med ett inkluderande ledarskap som bygger på tillit och omtanke.

Som person är du noggrann och strukturerad samt har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en naturlig fallenhet för siffror men drivs också av en vilja att förstå och utveckla ekonomiska processer. Du kommer att ha kontakt med flera funktioner inom, men även utanför koncernen, vilket gör att vi ställer höga krav på din sociala förmåga. Har du dessutom humor passar du väl in i vårt team.

Vi söker dig som har:

- Akademisk examen med inriktning mot ekonomi

- God kompetens inom redovisning och bakomliggande teorier och principer

- Flera års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete

- Några års erfarenhet av koncernredovisning, gärna enligt IFRS

- Erfarenhet av personalledning

Har du även erfarenhet av arbete i stora affärssystem, som UNIT4 FPM är det meriterande. Vi ser också gärna att du har lätt att förstå och arbeta i olika applikationer. Har du dessutom mycket goda kunskaper i excel är det ett stort plus.

Då Vitec är en internationell koncern behöver du kunna uttrycka dig professionellt och ledigt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Låter det intressant?

Skicka gärna din ansökan redan idag, då urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Sista ansökningsdag: 2023-12-08.

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Tillsvidare, heltid

Placeringsort: Umeå

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Sara Nilsson på telefon 090-15 49 15 eller via mejl Sara.Nilsson@vitecsoftware.com.

Om Vitec Software Group

Vitec är ledande inom Vertical Software och har sitt ursprung och huvudkontor i Umeå. Våra produkter har utvecklats utifrån specifika behov inom olika nischer i samhället. Medarbetarnas expertis, i kombination med vår gemensamma företagskultur och affärsmodell, möjliggör ständiga förbättringar och innovationer. Vi växer genom våra affärsenheters framgångar och genom förvärv. Allt vi gör, gör vi med ett långsiktigt perspektiv. För vi är att lita på - idag och imorgon. Vitec har 1 430 anställda, är noterat på Nasdaq Stockholm och hade 2022 en nettoomsättning på 1 978 miljoner kronor. Läs mer på vitecsoftware.com (https://www.vitecsoftware.com/).

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Swedavia AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Swedavia AB .

Elektriker till Umeå Airport

Servicetekniker, elkraft
Läs mer Mar 25
Vill du tillsammans med övriga elektriker, bli en viktig del i vårt El/fastighetsteam för att hålla flygplatsen utan driftstörningar?

Till vår El- & Fastighetsenhet söker vi en driven och engagerad elektriker med stor erfarenhet av installation, service och förebyggande underhåll av tekniska anläggningar.

Dina arbetsuppgifter

Som elektriker vid Umeå Airport har du ett omväxlande jobb med stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter kan se väldigt olika ut, dels underhålla och utveckla befintligt fastighetsbestånd och tekniska system inklusive ställverk, samt ansvara för nya om- och tillbyggnadsinstallationer.

Tillsammans med flygplatsens personal och kontrakterade entreprenörer, arbetar vi mot uppsatta mål, har fokus på säkerhet, kvalitet och ekonomi som ytterst syftar till att flygplatsens fastighets- och elanläggningar fungerar ändamålsenligt och uppfyller ställda krav.

Rollen innebär beredskapstjänstgöring.

Din profil

Vi vill att du har;

- flerårig erfarenhet inom yrket

- relevant utbildning inom området El-installation

- god samarbetsförmåga

- stort tekniskt kunnande

- B-körkort

- behärskar svenska och engelska

Vi erbjuder en betydelsefull och utvecklande tjänst på en enhet som genomsyras av hög professionalism, öppet arbetsklimat, bra laganda och möjlighet att få fortsätta utvecklas i arbetet genom vidareutbildningar och nya utmanande arbetsuppgifter.

Vid frågor om rollen välkommen att kontakta Stefan Källström på stefan.kallstrom@swedavia.se eller 070-676 76 29.

Om Swedavia

Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.

På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss.

Varmt välkommen!

Ansök nu

Elektriker Umeå Airport

Serviceelektriker, installation
Läs mer Feb 20
Vill du tillsammans med övriga elektriker, bli en viktig del i vårt El/fastighetsteam för att hålla flygplatsen utan driftstörningar?

Till vår El- & Fastighetsenhet söker vi en driven och engagerad elektriker med stor erfarenhet av installation, service och förebyggande underhåll av tekniska anläggningar.

Dina arbetsuppgifter

Som elektriker vid Umeå Airport har du ett omväxlande jobb med stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter kan se väldigt olika ut, dels underhålla och utveckla befintligt fastighetsbestånd och tekniska system inklusive ställverk, samt ansvara för nya om- och tillbyggnadsinstallationer.

Tillsammans med flygplatsens personal och kontrakterade entreprenörer, arbetar vi mot uppsatta mål, har fokus på säkerhet, kvalitet och ekonomi som ytterst syftar till att flygplatsens fastighets- och elanläggningar fungerar ändamålsenligt och uppfyller ställda krav.

Rollen innebär beredskapstjänstgöring.

Din profil
Vi vill att du har;

- har flerårig erfarenhet inom yrket

- har relevant utbildning inom området El-installation

- god samarbetsförmåga

- stort tekniskt kunnande

- B-körkort

- behärskar svenska och engelska

Vi erbjuder en betydelsefull och utvecklande tjänst på en enhet som genomsyras av hög professionalism, öppet arbetsklimat, bra laganda och möjlighet att få fortsätta utvecklas i arbetet genom vidareutbildningar och nya utmanande arbetsuppgifter.

Ansök nu

Airport Officers Lokalvård & Säkerhetskontroll

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Feb 19
Vi söker dig som vill jobba i vårt härliga team som Airport Officer inom Lokalvård och Säkerhetskontrollen på Umeå Airport!

Är du serviceinriktad, gillar att arbeta i högt tempo och vill skapa trivsel runt omkring dig? Då kan du vara rätt person för oss! I rollen bidrar du till flygplatsens kundvärde och är en viktigt del i hur våra kunder och resenärer uppfattar och trivs på flygplatsen.

Du blir en del av ett fantastiskt team med stort fokus på arbetsglädje, service, trygghet och säkerhet.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som Airport Officer med inriktning lokalvård innebär i huvudsak att hålla flygplatsens lokaler hela och rena samt att på ett välkomnande sätt kontrollera passagerare, personal och bagage i vår säkerhetskontroll.

Som Airport Officer har du ett nära samarbete med dina kollegor och varje medarbetare i teamet är viktig för att lyckas med uppdraget.

Rollen är en 80% tjänst.

Din profil:
Vi söker dig som...

- är serviceinriktad och tycker om att arbeta i högt tempo

- är lösningsorienterad och flexibel

- kan ta dig till flygplatsen dygnets alla timmar, bra om du har B-körkort och tillgång till bil

- har tidigare erfarenhet av lokalvård

- har goda kunskaper i svenska och engelska

Vi ger dig:

- möjlighet att arbeta i ett härligt team där vi hjälps åt och har roligt på jobbet

- en spännande arbetsmiljö som präglas av förväntan, flygpuls och internationell atmosfär

- möjlighet att göra skillnad - att flygplatsen är hel, ren och säker gör mycket för kundupplevelsen

- Tillgång till förmånsportalen Benify

Varmt välkommen!

Ansök nu

Ledningsstöd

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jan 15
Umeå Airport är en dynamisk arbetsplats med strax under 200 medarbetare och med ett unikt läge nära Umeå centrum.

Flygplatsen befinner sig i en expansiv fas och står inför spännande projekt för att klara fortsatt utveckling.

Umeå Airport är en arbetsplats med atmosfär som kännetecknas av teamarbete, gemenskap och sammanhållning. Det bidrar i sin tur till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi söker nu en administrativ klippa i rollen som Ledningsstöd hos oss på Fält- & Underhållsavdelningen.



Dina arbetsuppgifter

I rollen som Ledningsstöd är du avdelningens nyckelperson. Du blir spindeln i nätet och den man vänder sig till i frågor som kring förändringar i schema, planering och annat som rör den dagliga hanteringen. Du är den man vänder sig till vid sjukdom eller annan händelse av förändring.

Vidare tar du fram ekonomiska- och inköpsunderlag, rapporter och underlag för bemanning och tidsåtgång för avdelningens olika projekt och processer. 

Du kommer även arbeta med att säkerställa att vi har den kompetens på avdelningen vi har behov av och administrera och driva utbildningsbehovet framåt. 



Din profil
Vi vill att du;

- är en fena på det administrativa och har några års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd
- har en ekonomisk insikt
- har goda kunskaper i svenska och engelska och både tal och skrift
- är självständig och initiativrik
- är social och trivs med att samarbeta med andra
- har ett strukturerat och organiserat arbetssätt
- är prestigelös och trivs i en varierad miljö där ingen dag är den andra lik

 





Om Swedavia
Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss.


Varmt välkommen!

Ansök nu

Airport Officers inom Ramptjänst

Flygplatsman/Ramppersonal
Läs mer Dec 1
Är du på jakt efter ett nytt jobb och vill prova dina vingar hos oss på flygplatsen? Som Airport Officer inom Ramptjänst hos oss på Umeå Airport har du en viktig roll för att våra resenärer ska få en positiv upplevelse av flygplatsen.

Vi erbjuder ett arbete i en miljö som präglas av förändring och utveckling, där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet.

Hos oss kommer du att vara med på en spännande resa med omväxlande arbetsuppgifter inom ditt område. Vi arbetar i team, som tillsammans strävar efter att nå våra uppsatta mål. Umeå Airport är en dynamisk flygplats, vi arbetar med kontinuerliga förbättringar för att vara en del av framtidens fossilfria flygplatsdrift och bidra till Umeås tillväxt.

 

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Airport Officer inom Ramptjänst kommer du bland annat att arbeta med;

- Sortering, lastning och lossning av bagage och frakt och/eller fälthållning.
- Kontroller på, och eventuellt underhållsarbete av, utrustning och fordon.
- Städning av egna personalytor samt hålla rent och fräscht utomhus.

Då vi arbetar integrerat på flygplatsen så stöttar vi även inom andra processer vid behov, till exempel inom passagerarassistans och vid säkerhetskontrollen. Initialt kommer du som Airport Officer arbeta inom ramp- och fältverksamheten, men på sikt är tanken att du ska kunna arbeta gränsöverskridande i enlighet med Basic Airport. Vi utbildar fortlöpande och erbjuder goda möjligheter att såväl bredda som fördjupa kunskap och arbetsområden. Du kommer att få en grundutbildning av oss innan tillträde och det utgår ersättning under hela utbildningsperioden.


Din profil
Vi vill att du har;

- gymnasieutbildning eller motsvarande
- goda språkkunskaper i svenska och engelska
- några års arbetslivserfarenhet, gärna inom liknande arbete
- ett noggrant, ansvarsfullt arbetssätt och trivs när arbetstempot är högt
- förmåga att ta initiativ och att lösa problem
- god samarbetsförmåga och trivs med att jobba tillsammans med andra 
- god fysisk förmåga att klara ett fysiskt ansträngande arbete, framförallt vid lastning och lossning av bagage.
- B-körkort och meriterande om du har C-körkort. 

Har du dessutom erfarenhet av arbete med entreprenörsfordon är det starkt meriterande. 

Eftersom vår flygplats håller öppet i stort sett alla dygnets timmar så du behöver kunna ta dig till och från arbetet på oregelbundna arbetstider, även när kollektivtrafiken inte går. 

Man jobbar varannan helg på schema.

Om Swedavia
Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss.


Varmt välkommen!

Ansök nu

Elektriker

Driftelektriker
Läs mer Dec 11
Vill du tillsammans med övriga elektriker, bli en viktig del i vårt El/fastighetsteam för att hålla flygplatsen utan driftstörningar?

Avdelningen Drift & Underhåll hos oss på Umeå Airport består av en El- & Fastighetsenhet samt en Fordonsverkstad med tillhörande bränsledepå.

Till vår El- & Fastighetsenhet söker vi  en driven och engagerad elektriker med stor erfarenhet av installation, service och förebyggande underhåll av tekniska anläggningar.



Dina arbetsuppgifter

Som elektriker vid Umeå Airport har du ett omväxlande jobb med stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter kan se väldigt olika ut, dels underhålla och utveckla befintligt fastighetsbestånd och tekniska system inklusive ställverk, samt ansvara för nya om- och tillbyggnadsinstallationer.

Vi har idag ett fastighetsbestånd bestående av terminaler, hangarer, fordonsgarage och flygspecifika anläggningar på närmare 14 000 m2. Tillsammans med flygplatsens personal och kontrakterade entreprenörer, arbetar vi mot uppsatta mål, har fokus på säkerhet, kvalitet och ekonomi som ytterst syftar till att flygplatsens fastighets- och elanläggningar fungerar ändamålsenligt och uppfyller ställda krav.

Rollen innebär beredskapstjänstgöring.



Din profil
Vi vill att du har;

- har flerårig erfarenhet inom yrket
- har relevant utbildning inom området El-installation
- god samarbetsförmåga
- stort tekniskt kunnande
- god administrativ förmåga
- ett stort engagemang och förmåga att överblicka och prioritera verksamheten
- B-körkort
- God datorvana
- Behärskar svenska och engelska


Vi erbjuder en betydelsefull och utvecklande tjänst på en enhet som genomsyras av hög professionalism, öppet arbetsklimat, bra laganda och möjlighet att få fortsätta utvecklas i arbetet genom vidareutbildningar och nya utmanande arbetsuppgifter.

Om Swedavia
Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.


På vår hemsida: https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/ kan du läsa mer om vår rekrytering, hur en säkerhetsprövning går till och hur det är att jobba hos oss.


Varmt välkommen!

Ansök nu