Umeå: Vi söker nu administratörer/arrestantvakter i Västerbotten och Norrbotten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker nu administratörer/arrestantvakter i Västerbotten och Norrbotten i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-20 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Till vår myndighet söker vi nu administratörer som är serviceinriktade och trivs att arbeta i en omväxlande och dynamisk roll. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland samt tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör i Umeå, Skellefteå, Luleå eller Gällivare.
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du ha ett omväxlande och dynamiskt arbete där du arbetar med olika delar inom vår interna och externa service.
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av t ex berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten. Samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.
Förutom uppdraget i arresten kommer du, utifrån verksamhetens behov, vara en del av Polismyndighetens externa och/eller interna uppdrag.
Det externa uppdraget innefattar arbete i vår reception där du är ansiktet utåt mot allmänheten. Du arbetar i direkt kontakt med våra besökare och är behjälplig med att handlägga passansökningar samt ansökningar om nationellt ID-kort. Du kan också komma att vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter såsom handläggning av hittegods, beslag, anmälningsmottagning samt delgivning.
Ytterligare arbetsuppgifter inom den interna servicen på myndigheten kommer också att ingå vilket innefattar arbetsuppgifter så som lokalservice och medverkande vid mindre flyttar och post-och godshantering. Även arbete i vårt garage med enklare rekond och service av bilar kan förekomma.
Arbetstempot kommer variera utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.
Resor och arbete på annan ort kommer att förekomma i tjänsten.
Arbetsuppgifterna kan variera i omfattning beroende på vilken ort som söks.
Dina vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer vara att:
Hantera frihetsberövade personer i arresten
Utföra enklare utredningsåtgärder
Transkribera förhör
Handlägga passansökningar samt nationella ID-kort
Intern och/eller extern service inom polismyndigheten

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
Aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta i direktkontakt med människor
Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
Goda datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
B-körkort för manuell växellåda

Det är meriterande om du även har:
Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som tillexempel kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
Grundläggande kunskap och förståelse för juridiska termer
Aktuell erfarenhet av servicearbete som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Aktuell erfarenhet av arbete inom myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten

Personliga egenskaper
Då detta är en väldigt dynamisk roll där du kommer arbeta med många olika arbetsuppgifter samt bemöta människor i olika situationer kräver tjänsten att du har ett flexibelt där du snabbt kan ställa om samt en god förmåga att samarbeta med andra. Rollen kommer även ställa krav på din förmåga att samverka med många olika funktioner inom myndigheten vilket innebär att du kan arbeta självständigt men också har en god förmåga att samarbeta och samverka i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen.
Vidare ser vi att du har en hög grad av personlig mognad och är trygg i dig själv. Du agerar professionellt och uppträder med mognad och integritet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Är du intresserad av att arbeta i Umeå, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=82244dd0-f669-478e-955d-56e0825cc689&description=True
Är du intresserad av att arbeta i Skellefteå, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=959c53a5-ced5-479c-a57d-d58e01d7fba1&description=True
Är du intresserad av att arbeta i Luleå, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=b02474f7-9495-48a8-a55b-f636bb5e216b&description=True
Är du intresserad av att arbeta i Gällivare, ansök nedan:
https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=bf5cd8d0-f63b-4b2a-a01d-2b4323a9698c&description=True
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Camilla Dahlgren, camilla.dahlgren@polisen.se 073-046 38 51
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen, samtliga nås via polisens växel 114 14
Övrig information
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Arrestantvakt/Arrestvakt

Nedan visas andra jobb i Umeå som Arrestantvakt/Arrestvakt.

Arrestantvakt till utredningsjouren

Läs mer Apr 25
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredningssektionen i polisområde Västerbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri och utredningsjour. Utredningsjouren består av stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledning. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.


ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av exempelvis berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter inom intern och extern service, exempelvis arbete i receptionen, beslagshantering och anmälningsupptagning. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.

Arbetstempot varierar utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning, alt. Utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant.
• B-körkort (För manuellt växlat fordon).
• Goda datakunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God förståelse för det engelska språket samt förmåga att uttrycka dig väl på engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du även har:
• Arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som exempelvis kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Minst 1 år aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant
• Grundläggande förståelse för juridiska termer förvärvat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Andra språkkunskaper utöver svenska eller engelska som arbetsgivaren bedömer relevant där du kan använda språket i din yrkesutövning.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och uppträder med mognad och integritet. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Då arbetstempo växlar och arbetsuppgifterna kan variera krävs att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga, och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid samt kvällar och helg
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arrestantvakt till utredningsjouren

Läs mer Jan 15
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredningssektionen i polisområde Västerbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri och utredningsjour. Utredningsjouren består av stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledning. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.


ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av exempelvis berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter inom intern och extern service, exempelvis arbete i receptionen, beslagshantering och anmälningsupptagning. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.

Arbetstempot varierar utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Minst 1 år aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant.
• B-körkort (För manuellt växlat fordon).
• Goda datakunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God förståelse för det engelska språket samt förmåga att uttrycka dig väl på engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du även har:
• Aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som exempelvis kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Grundläggande förståelse för juridiska termer förvärvat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Andra språkkunskaper utöver svenska eller engelska som arbetsgivaren bedömer relevant där du kan använda språket i din yrkesutövning.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och uppträder med mognad och integritet. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Då arbetstempo växlar och arbetsuppgifterna kan variera krävs att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid samt kvällar och helg
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arrestantvakt till Utredningsjouren

Läs mer Nov 11
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredningssektionen i polisområde Västerbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri och utredningsjour. Utredningsjouren består av stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledning. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av exempelvis berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter inom intern och extern service, exempelvis arbete i receptionen, beslagshantering och anmälningsupptagning. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.

Arbetstempot varierar utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Minst 1 år aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant.
• B-körkort (För manuellt växlat fordon).
• Goda datakunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God förståelse för det engelska språket samt förmåga att uttrycka dig väl på engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du även har:
• Aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som exempelvis kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Grundläggande förståelse för juridiska termer förvärvat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Andra språkkunskaper utöver svenska eller engelska som arbetsgivaren bedömer relevant där du kan använda språket i din yrkesutövning.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och uppträder med mognad och integritet. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Då arbetstempo växlar och arbetsuppgifterna kan variera krävs att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.
Arbetstid: Dagtid måndag-fredag men kvällar och helger kan förekomma.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Multihandläggare sökes till PO Västerbotten - Intermittent anställning

Läs mer Okt 25
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner.

Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta hos oss på timmar i Umeå. Som timanställd hos oss får du en så kallad intermittent anställning. Detta innebär att du anställd vid varje enskilt arbetspass och får ekonomisk ersättning per timme. Antalet timmar man arbetar är varierande per person och över tid.

ARBETSUPPGIFTER
Som multihandläggare hos oss kommer du i huvudsak att ansvara för vår arrestverksamhet. Du sköter den dagliga verksamheten tillsammans med den ordinarie personalen och har hand om personer som av olika anledningar är frihetsberövade. Arrestbevakning arbetsleds av stationsbefäl.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• Är polisstuderande eller har annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Har B-körkort

Det är meriterande om du även:
• Studerar på polishögskolan och har godkända betyg i kursen FTM - Fysiska Tekniker och Metoder
• Har aktuell erfarenhet av servicearbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
• Har vana av att arbeta med människor i utsatta miljöer
• Har erfarenhet av servicearbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, Durtvå





ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Vid behov och kan vara förlagd dagtid, kvällar, helgdagar och natt.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Umeå!

Läs mer Mar 5
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Öhman på telefonnummer 070 821 53 30 eller mail fredrik.ohman@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag.
Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Umeå från Polismyndigheten .

Handläggare Förvaltningsärenden Vikariat

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jul 3
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner.

Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.

Lokalpolisområde Umeå ingår i polisområde Västerbotten. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare inom den förvaltningsrättsliga verksamheten kommer du handlägga ärenden gällande ordningslagen och förordnanden. Andra förvaltningsrättsliga ärenden kan även bli aktuellt. Vidare innebär arbetet att söka i lagtext, lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder.

Rollen innebär arbete med allmänna sammankomster som exempelvis, utfärdande av tillstånd att anordna idrottstävlingar, konserter, demonstrationer och använda offentlig plats eller genomförande av sprängning samt utfärdande och återkallande av ordningsvaktsförordnanden. Arbetsuppgifter utförs i nära samarbete med den polisoperativa verksamheten. Vid behov kommer du stötta övrig verksamhet med för arbetsplatsen aktuella arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna består till stor del av att pröva inkomna ansökningar och att skriva beslut som du antigen ska föredra för beslutfattare eller själv besluta. Handläggningen sker främst i polisens digitala ärendehanteringssystem.

Distansarbete är inte möjligt för denna tjänst. Tjänsteresor och övernattningar inom polisområdets orter kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständig gymnasieexamen eller yrkesutbildning på gymnasienivå som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Minst 1 års aktuell erfarenhet av handläggning inom administrativ verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet
• B-körkort (manuell bil)

Vi ser det även som meriterande om du har:
• Aktuell erfarenhet av handläggning inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer som relevant företrädesvis inom förvaltningsrättsliga frågor
• Aktuell erfarenhet av extern samverkan t.ex. samverkan mellan myndigheter och olika samhällsaktörer företrädesvis inom förvaltningsfrågor/tillståndsfrågor som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Aktuell erfarenhet av intern samverkan från tidigare eller nuvarande arbetsplats som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter företrädesvis registrering och diarieföring eller annat som arbetsgivaren bedömer som relevant.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare ska du trivas med att arbeta självgående och med ett tidvis högt tempo. I handläggningen av olika ärenden behöver du vara strukturerad och noggrann kopplat till befintliga rutiner och administrativa krav. Du är intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder. Arbetet förutsätter en god förmåga att kunna prioritera mellan arbetsuppgifter och vid behov kunna vara flexibel och växla mellan olika uppgifter samt snabbt ställa om utifrån verksamhetens behov. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra med att lösa arbetsuppgifter samt en god samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Har du frågor om tjänsten önskar vi att du i första hand mailar Lisa. Med anledning av semestertider kan svar komma att dröja. Urvalsarbetet påbörjas under vecka 33.

Arbetsort: Umeå
Omfattning: Vikariat t.o.m maj 2026
Arbetstid: Dagtid veckoplanering 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare förvaltningsärenden

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Omvärldsbevakare till Underrättelseenheten

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 13
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Som ett led i myndighetens arbete med att vidareutveckla vår förmåga av att arbeta mot ekonomisk brottslighet har Polisregion Nord tilldelats EU-medel för att driva projektet Mobilisering mot ekobrottslighet i Norra Sverige. Målet är att öka regionens kompetens och förmåga att identifiera och reagera på den ekonomiska brottsligheten inom områdena; omvärldsbevakning och analys, öka kunskapen om ekonomisk brottslighet och ökad samverkan med andra myndigheter och samhällsaktörer.
Projektet kommer även samverka parallellt med projektet Stärkt kompetens för yrkesverksamma inom ekonomisk brottsbekämpning som fokusera på kompetensutveckling och myndighetsgemensam samverkan mot ekonomisk brottslighet på nationell nivå. Mer information om Polismyndighetens satsning mot organiserad brottslighet hittar du här.
Anställningen är tidsbegränsad under perioden för projektet med start snarast enligt överenskommelse till och med 2027-05-12.
Tjänsten kommer att innefatta resor både inom Sverige och utomlands.

Arbetsuppgifter
I norra Sverige sker en samhällsutveckling och industriell tillväxt där investeringar inom den offentliga och privata sektorn förväntas uppgå till tusen miljarder kronor fram till år 2040. Därför driver polisområde Västerbotten och Norrbotten ett projekt som medfinansieras av Europeiska Socialfonden (ESF) och är inriktad på att stärka polisens kompetens inom brottsbekämpning. Projektet pågår i tre år och i uppdraget ingår det att utbilda och samverkan med andra myndigheten i syfte att förhindra att skattefinansierade pengar når den organiserade kriminaliteten.
Nu söker vi en analytiker som vill bidra till helheten genom att hitta och sammanställa data och information från såväl Polisens som andra tillgängliga källor.
Som analytiker kommer du att genomföra olika analyser, och studier av framtidskaraktär samt aktivt driva arbetet inom omvärldsbevakning och omvärldsanalys. Analyserna som du genomför kommer hålla sig inom ramen för satt projektmål men kan skifta vad gäller infallsvinkel, omfattning och tid, samt eventuellt kan inkluderar frågor som oftare är av långsiktig och strategisk betydelse med inslag av systemanalys.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår det:
att värdera och analysera information från flera källor, ta fram specifika fakta, vikta och avgöra
betydelsen av information, dra slutsatser, bedöma samband och sammanfatta uppgifter till en logisk helhet som definierats av uppsatta mål
utveckling av metoder och tekniker för att hantera stora informationsmängder, automatgenerera statistikbaserade underlag för analys
handläggning och viss administration inom ramen för projektet
utveckling av metoder för visualisering och kommunikation
att presentera och visualisera resultat som i förlängningen ska leda till rekommendationer som Polismyndigheten kan omsätta till operativa brottsförebyggande och/eller brottsreducerande åtgärder


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst tre år högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för funktionen
minst 1 års aktuell erfarenhet av arbete vid statlig myndighet
minst 1 års aktuell erfarenhet och vana att hantera, strukturera och analysera stora informationsmängder
mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
Svenskt medborgarskap


Det är meriterande om du även har:
relevant och aktuell erfarenhet av arbete vid en eller flera statliga myndigheter
aktuell erfarenhet av myndighetssamverkan
aktuell kunskap/erfarenhet om/av systemanalys
aktuell erfarenhet av att arbeta i en verksamhet som kräver högt sekretessmedvetande
aktuell kunskap om och erfarenhet av svensk offentlig förvaltning
aktuell erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext
aktuell kunskap/erfarenhet om frågor inom Polisens eller rättsväsendets område
god kännedom om polisen som organisation
aktuell erfarenhet av brottsförebyggande och/eller brottsbekämpande arbete
ytterligare språkkunskaper, företrädesvis kunskaper i andra EU-språk


Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har en god förmåga att samarbeta då du kommer ha många kontaktytor inom myndigheten. Vi förutsätter att du självständigt kan driva ditt arbete och förstår vikten av noggrannhet och kvalitet.

Vi söker därför dig som:
har god förmåga att samarbeta med andra
kan kommunicera muntligt och skriftligt
är pedagogisk då du förväntas bryta ner det komplexa till något som går att undersöka och kommunicera
har gott omdöme och är noggrann


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Fackliga företrädare
SEKO polisen Nord, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14.


Övrig information
Anställningsform: Tidsbegränsad t.o.m. 2027-05-12
Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Funktion: Analytiker
För fullständig annons samt ansökan:
Ansök via annonsen på vår hemsida, genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna i ditt ansökningsmejl. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.
Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sekretesshandläggare

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 11
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Serviceavdelningen
Avdelningen arbetar med e-tjänster, utvecklar resedokument och tjänstekort, tillhandahåller allmänna handlingar, registerutdrag samt hanterar vapenärenden. Även myndighetens informationshantering, förvaltningsärenden och nationella telefonväxeln ingår.
Informationsförvaltningsenheten
Informationsförvaltningsenheten ansvarar för funktioner och verksamheter som har informationen i centrum och vars mål handlar om att ha en god hantering av all verksamhetsinformation som uppstår inom myndigheten.
Tjänsten som sekretesshandläggare är placerad vid informationsförvaltningsenheten, på Arkivsektionen. Sektionen består av sex grupper som tillsammans ansvarar för att registrera och hantera en stor del av de begäran om allmän handling som inkommer till Polismyndigheten. Sektionen grupper är geografiskt placerade över stora delar av landet, från Luleå i norr till Malmö i syd.
Arbetsbeskrivning
Arbetet som sekretesshandläggare består i huvudsak av att ta emot och hantera begäran om utlämnande av allmän handling. I arbetet ingår att utföra sekretessprövning och besluta om efterfrågad handling kan lämnas ut. Du tillämpar ett förhållandevis komplicerat regelverk med tillhörande skyndsamhetskrav. Höga krav ställs på kvaliteten på utförda prövningar och att arbeta för enhetliga bedömningar mellan olika begäranden.
I huvudsak omfattar uppdraget tjänstemannaprövningar och arbetet sker i nära samarbete med övriga sekretesshandläggare. Även andra arbetsuppgifter kopplade till arkivsektionens uppdrag kan ingå i dina arbetsuppgifter.
Rollen innebär, utöver kontakter med sökande, mycket interna kontakter inom hela Polismyndigheten. Samarbete och samverkan är därmed en viktig del av arbetet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom juridik, arkiv eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
Erfarenhet av myndighetsutövning
Arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Goda datorkunskaper och god förmåga att sätta dig in i nya system, företrädelsevis i Officepaketet eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska
Svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av att arbete med sekretessprövningar och handläggning av ärenden enligt offentlighets- och sekretesslagen
Erfarenhet av att arbeta inom polisen eller rättsväsendet i övrigt som bedöms som relevant för funktionen
God kompetens och erfarenhet att handlägga och fatta beslut i ärenden hos myndighet eller annan offentlig förvaltning

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som sekretesshandläggare ska du vara analytisk, ansvarstagande och noggrann. Du är mån om att ge bra service och att uppnå en god kvalitet i dina ärenden samtidigt som du hanterar ärenden skyndsamt. Vidare är du en lösningsfokuserad person som kan arbeta både självständigt och i grupp.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information
Anställningsform: Vikariat
Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Sekretesshandläggare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till jobb.vast@polisen.se senast den 25/4 2025. Spara ner enkäten, besvara frågorna och bifoga den i mejlet med din ansökan/CV. Du hittar enkäten med urvalsfrågorna i annonsen på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A240.310/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Förundersökningsledare Grova brott med inriktning Kriminell ekonomi

Inspektör, Polisen
Läs mer Maj 2
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredning 1 är en del av Utredningssektionen på PO Västerbotten, gruppens ansvarsområde är hela Västerbotten. Utredningssektionen består av fem utredningsgrupper som hanterar grova brott i PO Västerbotten, en spaningsgrupp, stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledare. PO Västerbotten består, i övrigt, av tre lokalpolisområden: LPO Umeå, LPO Södra Lappland och LPO Skellefteå.

Vi söker nu en förundersökningsledare till Utredningsgrupp 1, Grova brott med inriktning Kriminell ekonomi med placeringsort Umeå. Gruppen består av tolv utredare, en analytiker, en förundersökningsledare och en gruppchef.


ARBETSUPPGIFTER
Brottsfenomenet bedrägeri utvecklas och förändras i takt med utvecklingen i samhället. Därför är en stor uppgift för bedrägerisektionen att utveckla verksamheten för att möta nya förutsättningar. Bedrägerisektionen är en viktig spelare mot den organiserade brottsligheten och kriminell ekonomi.
Vi arbetar aktivt för återtagande av brottsvinster, stoppa välfärdsbrotten samt verka för att hindra att människor blir lurade på sina livsbesparingar.

Rollen som förundersökningsledare till grova brott med inriktning kriminell ekonomi innebär att lämna tydliga direktiv till medarbetare, såväl muntligt som skriftligt, i syfte att driva förundersökningen framåt. I samråd med gruppchef coachar, motiverar och stödjer du medarbetarna och skapar förutsättningar för dem att nå sin fulla potential.

I rollen kommer du bland annat att:

• Utöva arbetsledning i åklagarledda ärenden, samt utgöra länken mellan åklagare och polisens utredningsorganisation
• Utöva arbetsledning och prioritera i enlighet med utredningssektionens uppsatta mål
• Fatta beslut i eller utanför förundersökning i enlighet med ditt förordnande/delegation
• Samverkan med Nationellt bedrägericentrum (NBC), Regionala bedrägericentrat (RBC)andra polisområden/regioner och andra myndigheter
• Ta många och snabba beslut, samt jobba aktivt och proaktivt med tvångsmedel för att nå en person som kan lagföras
• Stödja och coacha den utredande personalen med förundersökningsledning
• Koordinera och skapa en helhetsbild över pågående utredningar
• Vid behov verka som handläggare i linjeverksamheten
• Medverka i utbildningsinsatser och utvärdering av ärenden och verksamhet
• Vid behov vara beredd att svara som gruppchef vid dennes frånvaro


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Polisexamen i enlighet med Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för funktionen
• Minst 2 års aktuell erfarenhet av självständigt brottsutredande arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
• B-körkort för manuellt växlad bil
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du även har:
• Aktuell erfarenhet av utredning inom ekonomisk brottslighet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell erfarenhet av arbete inom förundersökningsledning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Aktuell erfarenhet av arbetsledning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Genomgått polisens förundersökningsledarutbildning med godkänt resultat
• Goda kunskaper i våra centrala utredningssystem såsom Durtvå.

Personliga egenskaper
Rollen som förundersökningsledare kommer innebära kontakt med många andra myndighetsföreträdare samt allmänheten, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera och samverka med både externa och interna aktörer. Vi ser att du är tydlig i din kommunikation och att du är skicklig på att använda och förmedla din kunskap.

Som person har du förmågan att leda, motivera och skapa delaktighet. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, lösningsinriktad och att du har god förmåga till att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Vi ser även att du är trygg, stabil och har självinsikt. I rollen är det viktigt att du har förmågan att strukturera och organisera arbetet för att du därefter ska kunna prioritera i arbetet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Förundersökningsledare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arrestantvakt till utredningsjouren

Arrestantvakt/Arrestvakt
Läs mer Apr 25
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredningssektionen i polisområde Västerbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri och utredningsjour. Utredningsjouren består av stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledning. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.


ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av exempelvis berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter inom intern och extern service, exempelvis arbete i receptionen, beslagshantering och anmälningsupptagning. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.

Arbetstempot varierar utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning, alt. Utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant.
• B-körkort (För manuellt växlat fordon).
• Goda datakunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God förståelse för det engelska språket samt förmåga att uttrycka dig väl på engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du även har:
• Arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som exempelvis kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Minst 1 år aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant
• Grundläggande förståelse för juridiska termer förvärvat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Andra språkkunskaper utöver svenska eller engelska som arbetsgivaren bedömer relevant där du kan använda språket i din yrkesutövning.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och uppträder med mognad och integritet. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Då arbetstempo växlar och arbetsuppgifterna kan variera krävs att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga, och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid samt kvällar och helg
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Gruppchef till ny utredningsgrupp vid IT-brottscentrum

Kontorschef, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 16
Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
IT-brottscentrum söker nu en gruppchef för att starta upp en ny utredningsgrupp för arbete mot kriminell ekonomi, organiserad brottslighet och gängkriminalitet. Placeringsort Sundsvall, Umeå, Luleå eller Östersund.
Arbetsuppgifter
Uppdraget som gruppchef på IT-brottscentrum
Som chef för utredningsgruppen rapporterar du till sektionschef samt ingår i it-brottscentrums ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för sektionens verksamhet inom området penningtvätt och arbetet mot kriminell ekonomi och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare
svensk polisexamen i enlighet med polisförordningen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde
erfarenhet av finansiell utredning
erfarenhet av arbete med hemliga tvångsmedel
erfarenhet av ärendeledning i större ärenden/grova brott

Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
ingått i ledningsforum
erfarenhet av polisorganisationens verksamhet
chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå
erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Analys och helhetssyn
Mål och resultat
Utveckling och förändring
Social säkerhet
Muntlig och skriftlig kommunikation
Skapa delaktighet och motivation

Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. alsprocessen kommer även tester att användas.
Övrigt
Arbetsort: Flexibelt inom Region Nord. Sundsvall, Umeå, Luleå eller Östersund
Arbetstid: Periodplanerad 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Gruppchef
Anställningsbenämning: Handläggare / Polisinspektör
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu