Umeå: Arrestvakter sökes till Umeå

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arrestvakter sökes till Umeå i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-12 // Varaktighet: Heltid

Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rebecka Lindh på telefonnummer 070 821 53 15 eller mail rebecka.lindh@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag. Sista ansökningsdag är den 31 januari 2024.
Skicka in din ansökan via ww.clockworkpeople.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Arrestantvakt/Arrestvakt

Nedan visas andra jobb i Umeå som Arrestantvakt/Arrestvakt.

Arrestantvakt till utredningsjouren

Läs mer Jan 15
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredningssektionen i polisområde Västerbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri och utredningsjour. Utredningsjouren består av stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledning. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.


ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av exempelvis berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter inom intern och extern service, exempelvis arbete i receptionen, beslagshantering och anmälningsupptagning. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.

Arbetstempot varierar utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Minst 1 år aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant.
• B-körkort (För manuellt växlat fordon).
• Goda datakunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God förståelse för det engelska språket samt förmåga att uttrycka dig väl på engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du även har:
• Aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som exempelvis kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Grundläggande förståelse för juridiska termer förvärvat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Andra språkkunskaper utöver svenska eller engelska som arbetsgivaren bedömer relevant där du kan använda språket i din yrkesutövning.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och uppträder med mognad och integritet. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Då arbetstempo växlar och arbetsuppgifterna kan variera krävs att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Dagtid samt kvällar och helg
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arrestantvakt till Utredningsjouren

Läs mer Nov 11
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Utredningssektionen i polisområde Västerbotten är organiserad i grova brott, spaning, brott i nära relation, bedrägeri och utredningsjour. Utredningsjouren består av stationsbefäl samt jourhavande förundersökningsledning. Utredningssektionen ansvarar för kvalificerat spaningsarbete och viss hantering av hemliga tvångsmedel.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att arbeta i vår arrest genom att ta emot och hantera personer som är frihetsberövade och vara deras närmsta kontakt under deras tid i arrestlokalen. Många frihetsberövas i syfte att utreda brott, med det kan även handla om kortare omhändertaganden på grund av exempelvis berusning. Du kommer också att arbeta med enklare utredningsåtgärder i arresten samt andra vanligt förekommande administrativa uppgifter så som transkribering av förhör och andra administrativa uppgifter inom beslagshanteringen.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter inom intern och extern service, exempelvis arbete i receptionen, beslagshantering och anmälningsupptagning. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.

Arbetstempot varierar utifrån arbetsuppgifterna och arbetet kan vara fysiskt krävande vilket förutsätter att du är vid god hälsa.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Minst 1 år aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med och bemöta människor i utsatta och/eller problematiska situationer som arbetsgivaren bedömer relevant.
• B-körkort (För manuellt växlat fordon).
• Goda datakunskaper.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• God förståelse för det engelska språket samt förmåga att uttrycka dig väl på engelska.

Det är meriterande för tjänsten om du även har:
• Aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frihetsberövade personer som exempelvis kriminalvård, arrestantvakt, HVB/SiS-hem, ordningsvakt, väktare eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Grundläggande förståelse för juridiska termer förvärvat genom utbildning eller arbetslivserfarenhet.
• Andra språkkunskaper utöver svenska eller engelska som arbetsgivaren bedömer relevant där du kan använda språket i din yrkesutövning.

Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och uppträder med mognad och integritet. Vid stressfulla situationer kan du agera lugnt, kontrollerat och professionellt. Du tillämpar ett högt säkerhetstänk, vilket innebär att du är pålitlig i situationer där fysiskt våld kan uppstå. Då arbetstempo växlar och arbetsuppgifterna kan variera krävs att du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå. Arbete på annan ort inom länet kan förekomma.
Arbetstid: Dagtid måndag-fredag men kvällar och helger kan förekomma.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Multihandläggare sökes till PO Västerbotten - Intermittent anställning

Läs mer Okt 25
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner.

Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta hos oss på timmar i Umeå. Som timanställd hos oss får du en så kallad intermittent anställning. Detta innebär att du anställd vid varje enskilt arbetspass och får ekonomisk ersättning per timme. Antalet timmar man arbetar är varierande per person och över tid.

ARBETSUPPGIFTER
Som multihandläggare hos oss kommer du i huvudsak att ansvara för vår arrestverksamhet. Du sköter den dagliga verksamheten tillsammans med den ordinarie personalen och har hand om personer som av olika anledningar är frihetsberövade. Arrestbevakning arbetsleds av stationsbefäl.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter kan du även vid behov utföra andra arbetsuppgifter.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• Är polisstuderande eller har annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Har B-körkort

Det är meriterande om du även:
• Studerar på polishögskolan och har godkända betyg i kursen FTM - Fysiska Tekniker och Metoder
• Har aktuell erfarenhet av servicearbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
• Har vana av att arbeta med människor i utsatta miljöer
• Har erfarenhet av servicearbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, Durtvå





ÖVRIGT
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Vid behov och kan vara förlagd dagtid, kvällar, helgdagar och natt.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Arrestantvakt

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Umeå!

Läs mer Mar 5
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Öhman på telefonnummer 070 821 53 30 eller mail fredrik.ohman@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag.
Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Arrestvakter sökes till Umeå!

Läs mer Jan 29
Om oss
Nu hjälper vi på Clockwork vår kund Securus att rekrytera väktare / arrestvakter till flertalet orter runt om i Norra Sverige.

Om företaget
Securus är ett familjärt bevakningsföretag med mer än 20 år i branschen och nästan 400 medarbetare. Vi är ett nischat bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du vill jobba med en meningsfull uppgift som stärker och gör vårt samhälle tryggare kan tjänsten som arrestantvakt vara rätt för dig.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som väktare/arrestantvakt i Umeå. Som förordnad arrestantvakt arbetar du primärt i arresten tillsammans med kollegor och sköter driften av arresten samt utför bevakning och tillsyn av intagna. Securus uppdrag innefattar även att vid behov bevaka temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott samt utför transporter kopplat till verksamheten i arresten. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas i tjänsten arbetar vi tillsammans med aktuell myndighet och ger dig den utbildning och handledning som behövs.

För detta uppdrag söker vi dig som vill arbeta deltid eller heltid utifrån ett schema. Då arresten bemannas av Securus personal dygnet runt så är arbetstiderna förlagd på veckans alla dagar och tider.


Din profil
Vi söker främst dig som är utbildad väktare, eller har likvärdig erfarenhet som exempelvis kriminalvårdare, och som vill arbeta som arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver därför även kunna tala och förstå engelska.

För att kunna förordnas som arrestantvakt måste du ha en godkänd väktarutbildning med VU1 och VU2 alternativt att du jobbat som väktare, kriminalvårdare eller arrestantvakt tidigare och kan tänka dig att gå väktarutbildningen.

Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med människor i utsatta positioner, exempelvis som ordningsvakt, inom psykiatrin eller sjukvården, ungdomsvård eller liknande.
Våra grundläggande värderingar formar vårt företagsklimat och vägleder oss i vårt arbete framåt att bygga samarbeten för ett tryggare samhälle - det är därför viktigt för oss att dessa ledord även är det som driver dig.

· Tillsamman är vår styrka
· Vi är engagerade
· Vi agerar modigt
· Vi tempoväxlar


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Securus med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rebecka Lindh på telefonnummer 070 821 53 15 eller mail rebecka.lindh@clwork.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar är vi på Clockwork måna om att ha ett jämlikt och inkluderande urval i alla våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund ser vi till att du som söker behandlas lika.

Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag.
Skicka in din ansökan via ww.clockworkpeople.se.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Umeå från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB .

IT-tekniker i stjärnklass!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Mar 21
Om oss
Vi är ett lokalägt företag med korta beslutsvägar och ett absolut fokus på att skapa en arbetsplats där vi kan ha kul, som ger oss energi och som skapar kreativa och nöjda medarbetare. Vi erbjuder ett brett produkt- och tjänsteutbud anpassat efter våra kunders kommunikationsbehov. Vi hjälper våra kunder med produkter och tjänster inom IT, Telefoni & Fordon. Grundpelarna i vår verksamhet är våra värderingar – service, ärlighet och kvalité. Det präglar allt vi gör för våra kunder och för varandra.

Hållbarhet, välgörenhet och starkt engagemang för att göra skillnad står i fokus, både för kunder och de som behöver det mest. Vi på StjärnaFyrkant erbjuder en arbetsplats som präglas av gemenskap, öppenhet och möjligheter till personlig utveckling. Medarbetarna är hjärtat i verksamheten och drivs av att leverera service i världsklass, skapa lösningar och bygga relationer. Här får du arbeta med kompetenta och engagerade kollegor i en miljö där glädje och kreativitet står i centrum.

Dina arbetsuppgifter
I jobbet som IT-tekniker kommer du arbeta nära företagets kunder med hela vårt IT-erbjudande men framför allt ha fokus på installation, underhåll och driftsättning. Din vardag hos oss kommer innehålla bland annat kabeldragning, montering och felsökning. Som IT-tekniker ingår du i vårt serviceteam och hanterar tillsammans med servicedesk den inkommande ärendekön. Det är oftast du som är ute hos våra kunder och är vårt ansikte utåt. Därför är det viktigt att alltid ha ett trevligt bemötande, vara lyhörd och ha kundens bästa i åtanke. Din relation till kunden kommer vara helt avgörande för kundens upplevelse och om vi får en nöjd kund.

Resor inom och utanför länet förekommer i denna tjänst. Du utgår från våra lokaler på Västerslätt och behöver ha B-körkort för att kunna ta dig ut till våra kunder.

Din profil
Vi tror att du är lösningsorienterad, utåtriktad och gillar stor variation i ditt arbete. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet inom IT-branschen men installationsvana och ett öga för detaljer är något vi värdesätter högre. Vi tänker att du har ett genuint intresse för teknik, är driven, kundfokuserad och praktiskt lagd. Det är viktigt att du bidrar med positiv energi och vill vara med och utveckla vårt IT-erbjudande. I rollen som IT-tekniker har du även du stora möjligheter att utvecklas och ta nästa kliv in i rollen som IT-konsult.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Malin Tengman via tfn: 073 - 351 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande. Ansök därför snarast möjligt, dock senast den 13 april via www.clockworkpersonal.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Digital Marketing Specialist till Polarbröd i Umeå!

Marknadsplanerare
Läs mer Mar 25
Nytt
Om oss
Vi gör hållbara brödmål tillgängliga för alla. Så lyder Polarbröds vision. Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Vi är också en modern processindustri med fötterna på jorden och blicken mot horisonten. Vi är verksamma i Älvsbyn, Bredbyn och Umeå.
Vi har en lång tradition bakom oss, och en spännande resa framför oss. Vill du vara med och utveckla framtidens hållbara matförsörjning? Vi behöver nytänkande, helhjärtade och handlingskraftiga medarbetare.
I fem generationer har vi skapat en egen Polarbrödsfamilj där vi bryr oss om varandra och hjälper varandra att utvecklas. Men vi är inte rädda för förändring. På Polarbröd får du vara med och forma framtiden – både för dig själv, för oss och för kommande generationer.
Välkommen till Polarbröd.

Nu söker vi vår nya Digital Marketing Specialist. Drivs du av resultat genom strategi och kreativitet i grupp? Då är detta din chans att vara med och göra verklig skillnad!

Om företaget
I denna dynamiska tjänst får du en nyckelroll hos oss där du får chansen att skapa den bästa möjliga kanalmixen för att nå våra mål. Det är du som ansvarar för stora delar av våra digitala medieköp och samarbeten med influencers. Genom att ständigt analysera och följa upp resultatet kan du finjustera och optimera våra kampanjer och bidra med värdefulla insikter till övriga marknadsavdelningen. Du ingår i vårt kreativa content-team och arbetar för att säkerställa att varje kanal presterar på topp och leder mot våra övergripande mål.

Med ett skarpt öga på marknadsföringslagstiftning och med fokus på den svenska och norska marknaden, kommer du att ha möjlighet att forma och driva vår digitala strategi framåt och bidra till vår tillväxt. Du kommer också att vara ansvarig för våra hemsidor och Polarbutiken, där det är du som strategiskt utvecklar och förbättrar användarupplevelsen för att ge våra konsumenter den bästa möjliga upplevelsen, samt säkerställer att kanalen blir ett effektivt verktyg i kanalmixen.

Din profil
Vi söker en person med erfarenhet inom digital kommunikation, gärna med erfarenhet av Content Marketing och Influencer Marketing. Vi ser att du har en för tjänsten har relevant högskoleutbildning, exempelvis inriktning kommunikation och digitala medier. För denna roll är det viktigt att du har arbetat med digitala medieköp och kan analysera kampanjer i exempelvis Ads Manager och GA4. Det är även viktigt att du har kunskap kring Wordpress och vi ser det som meriterande med erfarenhet från mediebyrå eller liknande. Du motiveras av att maximera kampanjernas resultat och arbetar effektivt enligt algoritmernas alla regler!

Givetvis har du gedigna kunskaper inom marknadsföring, SEO, Google Ads & SEM. För att lyckas i rollen behöver du vara strategisk, analytisk och ha en god förståelse för digitala kanaler och system. Du uppskattar teamwork och kommunicerar tydligt dina slutsatser med vetskapen om att vi blir bättre tillsammans. För rollen är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och initiativrik och trivs både med att samarbeta och arbeta självständigt. Tempot i rollen är periodvis högt och med omväxlande arbetsuppgifter vilket du också känner dig hemma med. Det här är en roll där du som alltid har siktet inställt på att driva resultat framåt och får fritt utrymme att briljera!

Ansökan
Vi erbjuder dig
Polarbröd är en trygg och framtidssäkrad arbetsgivare med stora ambitioner och högt satta mål. Vi erbjuder en arbetsplats där jobbet ska vara roligt, spännande, tryggt och utmanande – och där du kan ha balans mellan jobbet och det privata.
Om marknadsavdelningen: Du kommer att ingå i marknadsavdelningen som är under utveckling för att framtidssäkra affär och arbetssätt. Vi är ett glatt och drivet gäng bestående av 6 personer, men där vi ser fram emot att bli fler som bidrar till att utveckla varumärke, produkter, kommunikation och god stämning på kontoret.

Placeringsort för tjänsten är Umeå.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Din ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-04-21. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Tengman på 073 – 351 27 28.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Operations Manager till Granö Beckasin

Gruppchef, teknik
Läs mer Mar 25
Nytt
Om oss
Granö Beckasin är en prisad eco-premiumdestination vid Umeälvens strand där hållbarhet, naturnära upplevelser och kvalitet står i centrum. Här möts KRAV-märkt mat, ett återbrukat glashus för konferenser, ekohotell och stugor i en miljö som lockar besökare från hela världen. Hos oss kan gäster även bo våra populära i Fågelnästen nära trädtopparna. Vårt stora aktivitetsutbud varierar med årstiderna. Sommartid kan besökare njuta av vilsamma aktiviteter såsom flottfärd på älven och midnattspaddling, och vintertid lockas gäster hit för exempelvis hisnande hundspannsturer och stärkande isbad. Granö Beckasin är lika mycket en idé som en plats. En idé om att bygga hållbart genom att ta tillvara det som finns här. Vårt syfte från dag ett har varit att jobba för bygdens långsiktiga utveckling.

Just nu söker vi dig som vill spela en viktig roll i att ta vår gästupplevelse ytterligare en nivå. Hos oss gör du en verklig skillnad varje dag samtidigt som du bidrar till en positiv utveckling av landsbygden!

Dina arbetsuppgifter
Som Operations Manager hos oss får du en spännande och mångsidig roll där du spelar en nyckelroll i att forma våra gästers upplevelse, personalens arbetsmiljö och våra interna processer. Du får möjlighet att påverka och optimera allt från drift och kvalitet genom att hantera exempelvis systemadministration för bokningssystem, betalningsprocesser och gästfeedback, till att skapa en inspirerande och positiv arbetsplats för hela teamet.

Som Operations Manager ansvarar du för att våra digitala processer, inklusive kampanjer och erbjudanden, fungerar smidigt och effektivt. Vidare är det du som utbildar och leder personalen, planerar scheman och säkerställer hög kvalitet i rutiner och bemötande. Du upprätthåller en förstklassig gästupplevelse genom att optimera frukostservering, reception, underhåll och guideverksamhet. Dessutom följer du upp budget och försäljningsmål, hanterar avtalsförhandlingar och ser till att säkerhets- och hygienstandarder efterlevs.

Din profil
För att trivas i rollen som Operations Manager är det viktigt att du uppskattar och drivs av att leverera hög service och ha daglig gästkontakt. Du bör ha ledarskapserfarenhet och grundläggande kunskaper i arbetsrätt. Vi tror att du har en relevant utbildningsbakgrund för rollen eller har erhållit dig motsvarande kunskap genom yrkeskarriären. Erfarenhet från besöksnäringen är meriterande.

Teknisk kompetens är också avgörande och du bör vara snabb på att ta till dig och lära nya system, gärna med erfarenhet av flera olika bokningssystem. Som person är du lösningsorienterad och flexibel, alltid redo att hoppa in där det behövs. Ett logiskt tänkande och förmågan att se orsakssamband i verksamheten är också viktiga egenskaper för att lyckas i denna mångfasetterade roll! För rollen är det viktigt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift, för att kunna kommunicera effektivt med både gäster och personal, medan övriga språkkunskaper är meriterande.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Malin Tengman via tfn: 073 - 351 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande. Ansök därför snarast möjligt, dock senast den 21 april via www.clockworkpersonal.se.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Brand Manager till Polarbröd i Umeå!

Marknadschef
Läs mer Mar 25
Nytt
Om oss
Vi gör hållbara brödmål tillgängliga för alla. Så lyder Polarbröds vision. Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Vi är också en modern processindustri med fötterna på jorden och blicken mot horisonten. Vi är verksamma i Älvsbyn, Bredbyn och Umeå.

Vi har en lång tradition bakom oss, och en spännande resa framför oss. Vill du vara med och utveckla framtidens hållbara matförsörjning? Vi behöver nytänkande, helhjärtade och handlingskraftiga medarbetare.

I fem generationer har vi skapat en egen Polarbrödsfamilj där vi bryr oss om varandra och hjälper varandra att utvecklas. Men vi är inte rädda för förändring. På Polarbröd får du vara med och forma framtiden – både för dig själv, för oss och för kommande generationer.
Välkommen till Polarbröd.

Nu söker vi vår nya Brand Manager. Har du en passion för att bygga ett starkt varumärke, skapa en optimal produktmix och driva försäljning genom att forma framtidens produktportfölj? Då är detta din chans att vara med och göra verklig skillnad!

Dina arbetsuppgifter
Som Brand Manager hos oss får du en central roll där du leder utvecklingen av vår portfölj och säkerställer rätt kommunikation på våra exportmarknader. Det innebär arbete både med dagligvaruhandeln och foodservice. Du blir hjärnan bakom att följa upp och optimera försäljning på produktnivå. Du säkerställer att vi alltid är steget före genom att identifiera strategiska behov utifrån marknads-, kund- och konsumentinsikter. Du sätter tydliga affärsmål, volymbudgetar och följer upp - allt i nära samarbete med säljsidan. Tillsammans med vår Product Manager kommer du att driva spännande projekt, arbeta med sortimentsutveckling, lanseringar och implementera produktförbättringar som kommer att höja vårt erbjudande och göra oss ännu starkare på marknaden. Du samarbetar med Content-teamet för att skapa engagerande kommunikation som bidrar till vi når våra mål.

Du samlar och tolkar omvärlds-, marknads- kund- och konsumentinsikter som grund för att skapa trenddrivna innovationer och kommunikation som verkligen engagerar. Genom att följa och agera på kategoriutveckling kommer du att bygga en långsiktig och framgångsrik marknadsposition. Tillsammans med säljsidan sätter du ambitiösa mål och ser till att våra kundrelationer alltid är goda. Resor är en naturlig del i din vardag och du kommer att representera oss vid kund- och partnermöten, mässor och andra säljforum.

Din profil
Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av marknadsföringsarbete och förståelse för hur man bygger attraktiva erbjudanden. Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller ekonomi. Om du dessutom har utbildning inom innovation, projektledning, mediestrategi eller kommunikation så är det meriterande för tjänsten. Du har också kunskap om insiktsarbete, att genomföra analyser och dra slutsatser för få värdefulla insikter om marknaden och kunna skapa strategier. Utifrån dina slutsatser beställer du kommunikation, planerar aktiveringar och utvecklar sortimentet. Om du har erfarenhet av arbete med sponsring eller strategiska samarbeten är det meriterande, likaså erfarenhet från livsmedelsbranschen. Som person tycker du om att träffa människor, är trygg i dig själv, manövrerar och samarbetar enkelt med externa parter.

För rollen är det viktigt att du har god förståelse för marknadsföring och varumärkesarbete och det är ett plus om du har viss kännedom om livsmedelslagstiftning. Svenska och engelska behärskar du väl och du är van att använda digitala verktyg och IT-system inom arbetsområdet såsom Teams och Officepaketet.

För oss är det viktigt att du har ett strukturerat och ansvarstagande arbetssätt. Du är initiativrik, driven och trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du har en god förmåga att samarbeta och vara prestigelös. Din strategiska och affärsmässiga förmåga, tillsammans med din analytiska blick, gör att du lätt navigerar i komplexa arbetsuppgifter och fattar välgrundade beslut. Om du trivs i ett högt tempo och med omväxlande arbetsuppgifter är detta en roll för dig!

Ansökan
Vi erbjuder dig
Polarbröd är en trygg och framtidssäkrad arbetsgivare med stora ambitioner och högt satta mål. Vi erbjuder en arbetsplats där jobbet ska vara roligt, spännande, tryggt och utmanande – och där du kan ha balans mellan jobbet och det privata.
Om marknadsavdelningen: Du kommer att ingå i marknadsavdelningen som är under utveckling för att framtidssäkra affär och arbetssätt. Vi är ett glatt och drivet gäng bestående av 6 personer, men där vi ser fram emot att bli fler som bidrar till att utveckla varumärke, produkter, kommunikation och god stämning på kontoret.

Placeringsort för tjänsten är Umeå.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2025-04-21. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Tengman på 073 – 351 27 28.

För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till VK Media

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 20
Om företaget
Vi söker en ny stjärna till VK Medias kundservice. Du kommer ingå i ett tajt och glatt gäng i en utvecklande och lärande miljö där ärenden inom prenumerationer, bredband och privatannonser hanteras. Med feedback från läsare och prenumeranter bidrar avdelningen till att vidareutveckla koncernens produkter och tjänster. Har du stenkoll på bredband, är serviceinriktad, driven och gillar försäljning? Då kommer du trivas bra i denna roll!

VK Media är ett mediehus i Västerbotten med flera olika varumärken, produkter och tjänster. Med teknik i världsklass, passion och initiativkraft når koncernen över 100 000 människor i Sverige med och genom våra produkter, varje dag. På VK Media arbetar vi alla för samma syfte: öppenhet, demokrati och det fria ordet. Här arbetar cirka 160 medarbetare och experter inom en mängd områden. Följ med på vår förflyttning från ett klassiskt tidningshus till Europas ledande lokala mediehus. Läs mer på: https://vkmedia.se/


Dina arbetsuppgifter
Rollen som kundservicemedarbetare på VK Media innefattar en mix av försäljning, kundservice och teknisk support inom främst bredband och prenumeration där du ger såväl nya som befintliga kunder en bra upplevelse i sin kontakt med VK Media. Kundkontakten sker först och främst via inkommande- och utgående samtal, e-post och events. Du kommer att erbjudas ett varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans.

Din profil
För att lyckas i denna roll behöver du ha god erfarenhet av att jobba med bredband och gärna också erfarenhet av försäljning och kundservice. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas men du behöver ha ett tekniskt intresse och gilla försäljning. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt, är duktig på att uttrycka dig i såväl tal som skrift och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd. Du har ett eget driv, gillar att arbeta i team och kan dela med dig av kunskap till andra. Vi värdesätter sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi vill ta vara på de kvaliteter som jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra vår verksamhet.

Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta Konsultchef Jennifer Åström Gustafsson via tfn: 073 351 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 19 mars via www.clockworkpeople.se Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare för sommarvikariat till VK Media

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 10
Om företaget
Nu söker vi en serviceinriktad och engagerad kollega som vill sommarjobba tillsammans med oss på VK Medias Kundservice. Du kommer ingå i ett tajt och glatt gäng i en utvecklande och lärande miljö där ärenden inom bland annat prenumerationer, bredband och privatannonser hanteras. Med feedback från läsare och prenumeranter bidrar avdelningen till att vidareutveckla koncernens produkter och tjänster. Har du stenkoll på bredband, är serviceinriktad, driven och gillar försäljning? Då kommer du trivas bra i denna roll! VK Media är ett mediehus i Västerbotten med flera olika varumärken, produkter och tjänster. Med teknik i världsklass, passion och initiativkraft når koncernen över 100 000 människor i Sverige med och genom våra produkter, varje dag. På VK Media arbetar vi alla för samma syfte: öppenhet, demokrati och det fria ordet. Här arbetar cirka 160 medarbetare och experter inom en mängd områden. Följ med på vår förflyttning från ett klassiskt tidningshus till Europas ledande lokala mediehus. Läs mer på: https://vkmedia.se/

Dina arbetsuppgifter
Rollen som kundservicemedarbetare innefattar en rolig mix av försäljning, kundservice och teknisk support där du ger såväl nya som befintliga kunder en bra upplevelse när de kontaktar VK Media. Ditt arbete innebär allt från prenumerationsfrågor, fakturafrågor, teknisk support samt försäljning. Du kommer att erbjudas ett spännande och varierande jobb i en engagerande miljö där du och dina kollegor varje dag utvecklas tillsammans.

Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av bredband och kundservice/support sedan tidigare samt gillar försäljning. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas. Du har ett tekniskt intresse och gillar försäljning. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt, är duktig på att uttrycka dig i såväl tal som skrift och kan bemöta alla kunder med en positiv attityd. Du gillar att arbeta i team och kan dela med dig av kunskap till andra. Vidare är du ansvarstagande och ser en utmaning i att överträffa kundens förväntningar. Vi tror att du är i början av dina högskolestudier, har flexibilitet i ditt schema och söker efter ett roligt och givande extrajobb.

Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta Konsultchef Jennifer Åström Gustafsson via tfn: 073 351 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför snarast möjligt, men absolut senast den 4 april via www.clockworkpeople.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu