Umeå: Sommarjobba hos Lottas Omsorg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sommarjobba hos Lottas Omsorg i Umeå. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Umeå inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-27 // Varaktighet: Heltid

Lottas omsorg söker dig som brinner för att göra en positiv inverkan på människors liv genom omsorg fylld med kärlek och omtanke.

Lottas Omsorg söker nu sommarpersonal för att täcka behov under deras två olika sommarperioder. Den ena perioden är v.25 till och med v.28 och den andra perioden är v.29 till och med v.32. Du som söker ges även möjlighet att börja jobba extra redan innan sommarjobbet startar. Samtidigt finns det goda chanser till förlängning eller extraarbete även efter sommaren.

Hos Lottas Omsorg får du chansen att vara en del av ett nära samarbetande team, arbetandes tillsammans för att skapa meningsfulla dagar för våra kunder. Vi söker individer som trivs i en miljö där vi arbetar tätt tillsammans, som en familj, och där hjälpsamhet är en självklarhet. Kundundersökningar visar att Lottas Omsorg toppar listan med högst kundnöjdhet och förtroende, med imponerande resultat på 96% för båda parametrarna bland kunderna.

Inom hemtjänsten har du en central roll i att skapa en trygg och värdig tillvaro för våra kunder. Dina arbetsuppgifter omfattar att tillhandahålla personlig omvårdnad och vård av hög kvalitet, anpassad efter varje individuells unika behov och önskemål. Du kommer att arbeta nära och bygga förtroendefulla relationer med våra kunder och deras anhöriga.

Dessutom kommer du att delta aktivt i dokumentation och rapportering omkring alla kunder. Som en värdefull medlem i vårt hemtjänstteam kommer du att göra en betydande skillnad i människors liv genom omsorg och engagemang.

Din profil
Kvalifikationer:
• Goda kunskaper i svenska språket.
• B-körkort
• Positiv inställning och önskan att göra en positiv inverkan i människors liv.
• Tidigare erfarenhet av vård och omsorg är meriterande.

Vi erbjuder både deltids- och heltidspositioner, anpassade efter dina preferenser. Arbetspassen kan vara förlagda under dagtid, kvällstid och inkluderar var tredje eller varannan helg. Detta har man som anställd stor chans att påverka. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Rekryteringen sker av StudentConsulting, för mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Lydia Kvist: lydia.kvist@studentconsulting.com. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt dedikerade team där vi tillsammans skapar en meningsfull och omsorgsfull vardag för våra kunder.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Umeå som Vårdbiträde

Nedan visas andra jobb i Umeå som Vårdbiträde.

Undersköterska/Omvårdnadspersonal, Dragonens vård- och omsorgsboende

Läs mer Jul 17
Nytt
Dragonens vård- och omsorgsboende ligger på Dragonfältet nära Umeå centrum.

Vård- och omsorgsboendet byggdes 2008. Vård- och omsorgsboendet har en utemiljö med två stora uteplatser, generösa balkonger på varje våning och god möjlighet till utevistelse. Huset har tre våningar med 96 rum/lägenheter. Dragonen är ett kommunalt vård- och omsorgsboende.

Nu söker vi nya stolta kollegor till vårt team!

Dina arbetsuppgifter
Med ett professionellt arbetssätt och ett gott bemötande bistår du våra boende i deras vardag. Den boendes medbestämmande står i fokus och du bidrar till att insatser utförs, med god kvalitet, enligt biståndsbeslut och genomförandeplan.

Du kommer i att vara behjälplig med bland annat dusch, tvätt, städ, måltider och övrig service. I arbetsuppgifterna ingår även dokumentation av åtgärder och hälsotillstånd samt medicinska arbetsuppgifter utifrån delegering av ansvarig sjuksköterska.

Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg. 

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av tidigare arbete inom äldreomsorgen och har erfarenhet av delegering. För tjänsten som undersköterska söker vi dig som är utbildad undersköterska. 

Ditt möte med de boende kräver god kompetens baserad på personlig lämplighet, mognad och empatisk förmåga. Du uppvisar ett stort engagemang för såväl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Du trivs med att arbeta självständigt och är tålmodig och initiativrik. Du har förmåga att samarbeta med kollegor anhöriga och andra professioner.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.

Övrigt

En tjänst, undersköterska, tillsvidare, heltid, 100%. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. 
Tre tjänster, omvårdnadspersonal, särskild visstidsanställning, heltid, 100%. Från och med 2025-08-11 till och med 2025-12-31.

Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Vi kontrollerar ID-handling på de kandidater som vi intervjuar. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! 

Välkommen med din ansökan! 


Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Vi söker erfarna vårdbiträden till hemtjänsten

Läs mer Jun 5
Vi söker erfarna vårdbiträden till hemtjänsten

Vi på Aleva söker dig som vill ge äldre en god omsorg med guldkant i vardagen. Du som söker är erfaren, har hjärtat på rätt ställe och trivs med att ta stort eget ansvar. Vi har inga delade turer, samarbetar i små team och har engagerade ledare som vill leda utvecklingen i branschen.

Kvalifikationer
Svenska
B-körkort när du påbörjar din anställning
Erfarenhet av vård/omsorg

Omfattning och start
Våra tjänster är både del- och heltid beroende på vad som passar dig bäst.
Tillträde enligt överenskommelse.

Vad du kan förvänta dig av oss

Bra arbetstider – utan delade turer
Personlig atmosfär, korta beslutsvägar och frihet under ansvar
Små team med nära samarbete och närvarande teamledare
Generöst friskvårdspaket
En möjlighet att växa – tre av fyra ledare på Aleva har börjat som vårdbiträde/undersköterska


Vad går jobbet ut på?
Dagarna är varierande med stor möjlighet att påverka människors livskvalitet. Du ger omvårdnad, social omsorg och service utifrån behov och önskemål. I arbetsuppgifterna ingår även kontaktmannaskap, kontakt med anhöriga och social dokumentation. Det absolut viktigaste är att du tycker om och är bra med människor.

Vilken bakgrund behöver jag?
Du arbetar/har arbetat inom vård/omsorg och känner dig trygg i din roll. Vi arbetar kontinuerligt med kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte i våra team och du trivs med att vara ett föredöme för kollegor med mindre erfarenhet.

Varför just Aleva?
Grundarna Frida och Aron har lång erfarenhet från äldreomsorgen och startade företaget med en ambition om att göra saker bättre. Det märks bland annat genom ett decentraliserat ledarskap och ett ständigt fokus på vilka vi finns till för. Därför värmer det lite extra att vi fick 9 av 10 i stolthet över att arbeta hos Aleva och 9,5 av 10 på frågan om våra kunder skulle rekommendera oss till en vän. Här ser du hela resultatet från våra kund- och medarbetarundersökningar.

Om oss

Aleva skapar framtidens omsorg genom nytänkande och ett tydligt fokus på att leva - inte bara överleva. Företaget grundades 2013, har ca 200 anställda och bedriver hemtjänst i Umeå tätort, Holmsund-Obbola, Vännäs och Nordmaling samt personlig assistans i hela Västerbotten. Vi har en positiv atmosfär, medarbetare med hjärtat på rätt ställe och arbetar tillsammans för att leverera omsorg i världsklass. Läs mer på www.alevaomsorg.se

Ansök nu

Omvårdnadspersonal natt till Solgården, Hörnefors

Läs mer Jun 5
Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.

Solgårdens vård- och omsorgsboende ligger centralt i Hörnefors, ca 3 mil söder om Umeå, med närhet både till centrum och grönområden. Solgården har totalt 32 lägenheter fördelade på 2 enheter. På varje enhet finns gemensamhetsutrymmen för mat, samtal och aktiviteter. Utställningar av lokala föreningar bidrar till en god innemiljö. Boendet har även en vacker innergård med fruktträd och bärbuskar. Stora altaner, balkonger och små gångstigar ger möjlighet till fin utevistelse.



Dina arbetsuppgifter 

Du kommer att bistå de boende med personlig omvårdnad nattetid samt att på delegering av ansvarig sjuksköterska utföra medicinska arbetsuppgifter.

I arbetet ingår också att dokumentera åtgärder och hälsotillstånd. Som kontaktperson ansvarar du för att mål och insatser från genomförandeplanen blir kända och utförda. Genom ett gott bemötande och ett professionellt arbetssätt bistår du våra boende i deras vardag. I arbetsuppgifterna ingår även städning. 

Vi söker nu en ny viktig kollega till oss i rollen som omvårdnadspersonal!


Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg, gärna inom äldreomsorgen. Är du utbildad undersköterska, vårdbiträde och/eller har erfarenhet av medicindelegering ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet sedan tidigare att arbeta natt. 

För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.

Vi söker dig som kan se till helheten och kan prioritera och ta ansvar för ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid egenskaper som initiativförmåga, flexibilitet, samarbetsförmåga samt personlig lämplighet.

Då arbetsplatsen ligger utanför stan så underlättar det om du har körkort och tillgång till egen bil. 

Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen in med din ansökan!

Övrigt

-  En tillsvidaretjänst, 100% natt med start 2025-08-04 eller enligt överenskommelse. 
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Extra jobb Städare, Lokalvårdare

Läs mer Maj 16
Vi söker en ordningsam, strukturerat och självständig städerska. Du bör vara noggrann och ansvarsfull , samt har erfarenhet inom lokalvård/städ sedan innan.
Du kommer att städa hemma hos kunder i lägenheter och hus. Du har kundkontakt vilket kräver att du är trevlig och har lätt för att bemöta nya människor.
B-Körkort är ett krav då vi använder bil i tjänst.
När du arbetar hos oss så kommer du ha löpande städningar på fasta tider samt vid behov. Arbetstiderna varierar mellan 08:00 -16:00 måndag till fredag. Vid anställning kommer du få en introduktion av företaget samt. Vi tillhandahåller arbetskläder och du omfattas av kollektivavtal och försäkringar.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Sänd gärna personligt brev och CV där din tidigare städerfarenheter finns med, referenser om det finns.


Altea Omsorg utför hemtjänst inom Umeå. Vi är ett mindre företag vilket gör att vi kan erbjuda en mer personlig hemtjänst. Vi sätter kvalitet, trivsel och ditt välmående främst. Vi har låga sjukfrånvaro tack vare att vi satsar extra mycket på stöttande chefer och scheman som fungerar med ditt övriga liv. Vi har kollektivavtal och Individuell lönesättning tillämpas.

Ansök nu

Omvårdnadspersonal, Lundagård vård- och omsorgsboende

Läs mer Maj 27
Äldreomsorgen i Umeå kommun vill i närhet och samspel vara en resurs som frigör och stärker människors förmåga att leva ett självständigt liv.

Lundagård vård- och omsorgsboende ligger på Sofiehem, ca 4 km från Umeå centrum, i närheten av Norrlands universitetssjukhus och Ålidhemskyrkan. Boendet är nybyggt och öppnade hösten 2019. Lundagård är ett samverkanshus, vilket innebär att även andra kommunala verksamheter finns i huset: förskola och tillagningskök. De cirka 100 barnen som går på förskolan har sin utemiljö i anslutning till boendets utemiljö och i tillagningsköket lagas ett stort antal matportioner som distribueras till boenden och förskolor runt om i Umeå kommun.

Vi söker nu en ny viktig kollega till oss i rollen som omvårdnadspersonal!



Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bistå de boende hos oss med personlig omvårdnad samt att på delegering av ansvarig sjuksköterska utföra medicinska arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår också att dokumentera åtgärder och hälsotillstånd. Du arbetar även utifrån uppdraget som kontaktperson, där den äldres medbestämmande står i fokus. Därigenom säkerställer du att insatser utförs med god kvalitet enligt biståndsbeslut och genomförandeplan.



Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorgen på ett vård- och omsorgsboende eller hemtjänst. Det är meriterande om du är utbildat vårdbiträde eller undersköterska. Hos oss tar vi emot psykiskt och fysiskt utmanande vårdtagare så som person behöver du vara stabil och trygg med en god struktur- och anpassningsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

För att du ska kunna kommunicera med de boende, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. 

I arbetet ingår tunga lyft, lyfthjälpmedel används efter delegering. Det förekommer pälsdjur på arbetsplatsen (hund/katt) samt rökning så du bör inte vara allergisk.

Umeå kommun ingår i förvaltningsområdet för samiska, finska och meänkieli www.umea.se/minoritet. Därför är det meriterande om du har kunskaper i något eller några av dessa språk.

Urval och intervjuer sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! 



Övrigt
Tjänsten avser ett vikariat, heltid, från och med 2025-08-18 till och med 2026-01-25. Arbetstiden är förlagd dag, kväll och helg.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta

Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. 

Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Ansök nu

Andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Umeå från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Eventkoordinator till Laponia Resort i Arvidsjaur

Marknadsförare
Läs mer Jul 4
Är du kreativ, strukturerad och älskar att ha många bollar i luften? Vi söker en eventkoordinator till vår bokningsavdelning – en varierad roll med fokus på kundkontakt och marknadsföring!

Laponia Resort är en av Norrlands största privatägda besöksanläggningar och en del av Pite Havsbad Group.
I Arvidsjaur driver vi tre unika boendeanläggningar: Det klassiska Hotell Laponia med 200 hotellrum, flera konferenslokaler och varierade restaurangmiljöer. Skogen Hotell med 40 rum och en tillhörande restaurang, samt Camp Gielas, som erbjuder 60 stuglägenheter, campingplatser, glamping och ett brett utbud av aktiviteter – inklusive café och naturupplevelser. Nu söker vi en eventkoordinator till vårt team.

Som eventkoordinator kommer du arbeta på vår bokningsavdelning där arbetsuppgifterna kommer vara varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantera grupp- och konferensbokningar från bokningstillfället till fakturering till främst våra utländska kunder.
• Skapa och hantera innehåll på våra sociala medier som tex Instagram och Facebook för alla våra tre boendeanläggningar.
• Processägare för företagets hållbarhetsarbete (inom ramen för Green Key) samt våra sociala media kanaler.
• Skapa material för vår marknadsföring samt informationsmaterial till våra kunder.
• Uppdatera vår hemsida med relevant information och material.

Vad kan vi erbjuda dig?
• En utvecklande och trygg miljö där vi har roligt på jobbet.
• Du kommer utvecklas i din roll och bidra till företagets utveckling.
• Du ingår i ledningsgruppen.
• Du kommer att ingå i ett härligt team där vi tillsammans skapar en fantastisk arbetsplats och mötesplats för våra gäster.

Arbetstiderna är varierande och innebär såväl dagtid som kvälls och helgarbete.
Tjänsten är tillsvidare, 6 månader provanställning kan komma att tillämpas.

DETTA SÖKER VI

Du är en driven och engagerad person som brinner för service och merförsäljning. Du lyssnar på kundens önskemål och har ett öga för helhetsperspektiv då många konferenser och arrangemang pågår samtidigt. Du är en person som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser och säkerställa högsta gästnöjdhet hos våra kunder. Du är strukturerad, uppmärksam på detaljer och agerar proaktivt i din arbetsroll. Med ett prestigelöst förhållningssätt ser du det som en självklarhet att stödja verksamheten där det behövs – alltid med fokus på gästen och kvalitén. Du trivs i en dynamisk miljö där tempot kan skifta, och där din flexibilitet och servicekänsla gör verklig skillnad – varje dag. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

B-körkort är ett krav.

Tillträde och lön enligt överenskommelse. Ansökan skickas till sandra@laponiaresort.se

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Säljare på distans med erfarenhet av utringande telemarketing!

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 17
Nytt
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team!

Diamax fortsätter att växa och startar upp ett säljteam med möjlighet att arbeta på distans!

Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken samt välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Vi söker dig med minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet inom telefonförsäljning och som är redo för att ta steget in och bli en del av Diamax framgångsrika resa.

Din utveckling är deras framgång! Under din anställning kommer du att varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Du kommer hela tiden att få coachning, feedback och vidareutbildning för att fortsätta din utvecklingsresa, där det alltid är nära till nästa steg i karriären för den karriärsugne.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som är seriös, resultatinriktad och har en grundläggande förståelse för utringande telemarketing med kunden i fokus. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är ansvarsfull och självgående där du är motiverad till att under din anställningstid hela tiden fortsätta utvecklas och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du värdesätter även ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
• Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av utringande telemarketing.
• Tillgång till egen dator + headset för att kunna utföra arbetet hemifrån.
• Goda kunskaper i svensk i såväl tal som skrift.
• Kunna uppge en referens som styrker tidigare erfarenhet och anställningskorrekthet.

Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning.

Om du tror att du passar hos Diamax kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med fantastiska kollegor, en fast lön med ett utarbetat bonussystem, kollektivavtal via Unionen, friskvårdsbidrag samt ett utvecklingsprogram där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.

I denna rekrytering samarbetar Diamax med StudentConsulting. Tillsättning sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Telefonförsäljare till Diamax!

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 17
Nytt
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team!

Diamax arbetar från centrala Umeå som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. De jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får lära dig spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Oavsett tidigare erfarenhet kommer du få en gedigen säljutbildning där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Då din introduktionsutbildning är färdig har din utveckling bara börjat. Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos Diamax är det alltid nära till nästa steg i karriären då det för den karriärsugne erbjuds en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet. Dessutom sker rekryteringar till ledande befattningar alltid internt. Din utveckling är deras framgång!

Diamax tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar dem att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan hembakad kaka återfinns också i fikarummet. Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna) stannar gärna kvar för att umgås, spela ett roligt spel eller för att utmana varandra i Tv-spel.

Om du tror att du passar hos Diamax erbjuds du:
- Ett stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp.
- Delaktighet och gemenskap.
- Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.
- En fast lön med ett utarbetat bonussystem.
- Kollektivavtal via Unionen.
- Friskvårdsbidrag.
- Sveriges absolut bästa arbetskollegor.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00.

DETTA SÖKER VI

För Diamax är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. De söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Ansök så snart som möjligt! Intervjuer hålls kontinuerligt med löpande uppstarter hos kund. Nästa intro är i augusti. I den här rekryteringen samarbetar Diamax med StudentConsulting. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Telefonförsäljare till Diamax!

Telefonförsäljare
Läs mer Jul 17
Nytt
Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Diamax växer – vill du vara med på vår resa? Bli en del av Diamax fantastiska team i Stockholm!

Diamax växer – vill du vara med på vår resa? Diamax är inne i en spännande tillväxtfas och öppnar nu ett helt nytt kontor i Stockholm! Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från början och sätta prägel på en helt ny arbetsplats.

Kontoret kommer att vara centralt beläget i Täby Centrum och präglas av en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Att vara med och bygga upp ett nytt kontor innebär mer än bara nya lokaler – det handlar om att skapa teamkänsla, arbetsglädje och framtidsmål. Samtidigt som du får chansen att påverka, utvecklas och vara en viktig del av vår fortsatta framgång.

Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken. De jobbar med välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får lära dig spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare.

Oavsett tidigare erfarenhet kommer du få en gedigen säljutbildning där du får varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Då din introduktionsutbildning är färdig har din utveckling bara börjat. Du kommer under hela din anställning att få coachning, feedback och vidareutbildning dagligen. Hos Diamax är det alltid nära till nästa steg i karriären då det för den karriärsugne erbjuds en bred portfölj av projekt med varierande komplexitet. Dessutom sker rekryteringar till ledande befattningar alltid internt. Din utveckling är deras framgång!

Diamax tar jobbet på allvar, men mellan samtalen prioriterar dem att skratta, umgås och att dricka stora mängder kaffe. En och annan hembakad kaka återfinns också i fikarummet. Den som inte har bråttom hem (eller iväg på en afterwork med kollegorna) stannar gärna kvar för att umgås, spela ett roligt spel eller för att utmana varandra i Tv-spel.

Om du tror att du passar hos Diamax erbjuds du:
- Ett stimulerande arbete i fantastisk arbetsgrupp.
- Delaktighet och gemenskap.
- Ett utvecklingsprogram som sträcker sig under hela din anställning där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget.
- En fast lön med ett utarbetat bonussystem.
- Kollektivavtal via Unionen.
- Friskvårdsbidrag.
- Sveriges absolut bästa arbetskollegor.

Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00. Eftersom kontoret kommer att vara nytt bör du vara beredd på att påbörja din anställning på distans fram tills lokalerna är i ordning.

DETTA SÖKER VI

För Diamax är det viktiga inte vad du har för erfarenheter utan hur du är som person. De söker personer som de kommande åren vill skaffa sig en bred förståelse för försäljning och som värdesätter utveckling och gemenskap. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är motiverad att lära dig försäljning och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du vill arbeta på ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad!

Krav:
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Ansök så snart som möjligt! Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under sommaren med planerad uppstart för tjänsten i augusti. I den här rekryteringen samarbetar Diamax med StudentConsulting. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Lokalvårdare till Umeå med start hösten 2025!

Fastighetsstädare
Läs mer Jul 17
Nytt
Har du ett öga för detaljer, trivs med ett praktiskt arbete och tycker om att träffa människor? Vi söker fler serviceinriktade lokalvårdare till vår kund i Umeå!

Som lokalvårdare kommer du, tillsammans med kollegor och driftledare, att bedöma, planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra den dagliga lokalvården hos uppdragsgivaren. Du kommer att på ett effektivt och tekniskt korrekt sätt, med hög kvalitet, utföra olika former av lokalvård hos våra olika uppdragsgivare i Umeå.

Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
• Städning av kontor och personalutrymmen.
• Bygg/flytt och storstädning.
• Golvvård.
• Städning av hygienutrymmen, omklädningsrum och övriga personalytor.
• Trappstädning.
• Fönsterputs.

Uppdraget förväntas starta hösten 2025 och pågår så länge behov finns. Vid gott arbete finns det goda möjligheter för övertag hos kund.

DETTA SÖKER VI

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som brinner för service och uppskattar att bidra till en ren, välkomnande och trivsam miljö där människor trivs. Du arbetar självständigt och tar gärna eget ansvar, men är också en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål.

Du är noggrann och har öga för detaljer, och du känner stolthet i att lämna ifrån dig ett arbete som håller hög kvalitet. Dessutom är du initiativrik, har lätt för att planera din arbetsdag och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.

För mer frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå! Varmt välkommen!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Ekonom till stort bolag i Umeå!

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 17
Nytt
Är du en glad lagspelare som vill vara med och bidra till en hållbar framtid tillsammans med ett engagerat ekonomiteam? Vi söker en ekonom med start hösten 2025!

Som ekonom hos vår kund blir du en viktig del av deras ekonomiteam, där du kommer att arbeta både operativt och utvecklingsinriktat med ekonomi och redovisning inom koncernen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. att innefatta:
- Upprättande av månads-, tertial- och årsbokslut.
- Löpande bokföring, periodiseringar och kontoavstämningar.
- Kontering och kontroll av leverantörs- och kundfakturor.
- Framtagande av bilagor och rapporter till revisorer, myndigheter och externa intressenter.
- Moms- och skattedeklarationer.
- Samordning av redovisningen för koncernens bolag.
- Uppdatering och effektivisering av bokslutsmallar och underlagsfiler.
- Säkerställande av dokumentation, rutiner och backup.
- Bidra till att utveckla och effektivisera ekonomifunktionens arbetssätt och verktyg.

Uppdraget förväntas starta 2025-09-01 och pågår som minst till 2026-06-30, med möjlighet till förlängning.

DETTA SÖKER VI

Som person tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och har en analytisk ådra. Du gillar att arbeta tillsammans med andra, men är också självgående i dina arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad och har ett intresse för att utveckla och förbättra processer.

Kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
- Förståelse för moms- och skatteregler.
- Mycket goda kunskaper i Excel och vana av ekonomisystem.
- God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift.

Har du några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kunskaper samt kunskaper i redovisning, bokslutsarbete och ekonomiska samband är detta mycket meriterande!

Är det dig vi söker eller vet du någon som skulle passa? Ansök eller tipsa oss redan idag! Vid eventuella frågor eller mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Eklund på elin.eklund@studentconsulting.com.

Vi ser fram emot att träffa dig!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu